mitäköhän

!!!!!!!!

merkkijä olette saabistit vaihtaneet kun kun vaihto ikä tullut täyteen?

51

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä Sulle tieto

      Bemu. 330d. Vähän samaa kotoista tunnelmaa hytissä tosin ehkä hiukan paremmin viimeisteltynä. Saabia ikävä pakkasten tullessa. Se nimittäin lämpis nopeammin kuin ehti sanoa Saab. Vielä 350tkm ajettunakin.

    • 1. Saab 2. Volvo

      Turha lähtee merta edemmäs kalaan, Made in Sweden sen olla pitää jos meinaa talvellakin ajella.

    • Dacia Sandero

      Dacia Sanderossa oli samanlaista laadun tunnetta ja voimaa kuin Saabissa.

      • neliraajahalvaantunu

        siltä kuullostaa?


      • toinenkokemus

        Jos Dacia tuntui samalta, niin olit sitten kokeillut vaan sitä mummosi vanhaa Saab 96:sta siellä navetan takana horsmien seassa. Sitä ikkunatonta koria josta ukkivainaasi myi koneen ja laatikon jo 1979?


    • Opeliin

      Ostin aidon Opelin. Paljon parempi kuin ruotsalainen halpakopiosaab.

    • Vaihtoon meni

      Tilalle tuli Skoda Octavia!

      • sppoo

        sama


      • mikemike

        ja samoin täällä!


    • ex-saabisti

      Mitä sillä on väliä. Jos on ajeltu Saabilta, vaihdetaan se johonkin toiseen halpaan käyttöautoon. Opelia, Fordia, Skodaa, Pösöä jne.

    • Volvoista Saabin...että näinpäin,kokeilunhaluinen olen.

    • Skodaan

      Skodaan vaihdoin.

      • stallari

        suvun vahinko?


    • Erkki T.

      En vaihtanut mihinkään, koska Saab ei oikein kelpaa vaihdossa liikkeisiin. Myin sen sitten käteisellä jollekin nuorelle miehelle fillarin hinnalla ja ostin 2011 Dacia Dusterin 12600 eurolla.

      • hyvin täällä sai

        Tuo ei pidä paikkaansa paitsi kovin paljon ajettujen kohdalla. Itseltä meni hieno 02 9-5 vaihdossa, hyvitystä tuli enemmän kuin odotin. Autolle oli ilmeisesti valmiina ostaja koska Se ei tullut liikkeen sivuille lainkaan


      • Prööt
        hyvin täällä sai kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa paitsi kovin paljon ajettujen kohdalla. Itseltä meni hieno 02 9-5 vaihdossa, hyvitystä tuli enemmän kuin odotin. Autolle oli ilmeisesti valmiina ostaja koska Se ei tullut liikkeen sivuille lainkaan

        Tai mitä ilmeisemmin siirtyi suoraan jollekkin jobbarille, kun merkkiliikkeet eivät noin vanhoja halua myydä.


      • nojoo ....
        Prööt kirjoitti:

        Tai mitä ilmeisemmin siirtyi suoraan jollekkin jobbarille, kun merkkiliikkeet eivät noin vanhoja halua myydä.

        uskon puutetta pukkaa kun oma merkki on silkkaa sitä itseään. Pitääkö perustella?


      • 150 autoa
        nojoo .... kirjoitti:

        uskon puutetta pukkaa kun oma merkki on silkkaa sitä itseään. Pitääkö perustella?

        Skoda Octavian dieselinä, mut piti koville pakkasille vm 1997 cs turbo tonnari varapeliksi hommata. Sillä kun tarkene jo startista lähtien..


      • Äl äviitsi
        hyvin täällä sai kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa paitsi kovin paljon ajettujen kohdalla. Itseltä meni hieno 02 9-5 vaihdossa, hyvitystä tuli enemmän kuin odotin. Autolle oli ilmeisesti valmiina ostaja koska Se ei tullut liikkeen sivuille lainkaan

        Edes 2006-mallinen Saab 9-3 ei kelvannut kuin häkkiapinalle puoleen hintaan siitä, mitä niistä Nettiautossa pyydetään.


      • persaukii
        Äl äviitsi kirjoitti:

        Edes 2006-mallinen Saab 9-3 ei kelvannut kuin häkkiapinalle puoleen hintaan siitä, mitä niistä Nettiautossa pyydetään.

        pakkorako teitillä?


      • selvinpäin..
        Äl äviitsi kirjoitti:

        Edes 2006-mallinen Saab 9-3 ei kelvannut kuin häkkiapinalle puoleen hintaan siitä, mitä niistä Nettiautossa pyydetään.

        Palaapa selvinpäin areenalle...


      • Saanisti
        selvinpäin.. kirjoitti:

        Palaapa selvinpäin areenalle...

        Opel Insignia 1.6 SIDI ja isolla 8" näytöllä. On meinaan peli.


      • otan osaa
        Saanisti kirjoitti:

        Opel Insignia 1.6 SIDI ja isolla 8" näytöllä. On meinaan peli.

        piruparka;(


    • Skoda Rapid

      7 v. vanha Saabkin kelpasi vaihdossa 6600 eurolla. Moneen paikkaan ei kelvannut tai tarjottiin 3500-5000. Olen tyytyväinen.

      • Rantala...

        Itse sain enemmän 10v Saabista vaihdossa, siis vm. 2002 autosta. Tosin sillä oli ajettukin vain hiukan alle 150tkm. Ja tullut autokin oli halpa ts. alle 20000€ kulkuneuvo. Siis mielestäni Saab oli pitänyt ihan hyvin arvonsa verrattuna muihin merkkeihin. Ikävä sitä hyvin nopeaa lämpiämistä nyt talven lähestyessä.


      • Totta kai
        Rantala... kirjoitti:

        Itse sain enemmän 10v Saabista vaihdossa, siis vm. 2002 autosta. Tosin sillä oli ajettukin vain hiukan alle 150tkm. Ja tullut autokin oli halpa ts. alle 20000€ kulkuneuvo. Siis mielestäni Saab oli pitänyt ihan hyvin arvonsa verrattuna muihin merkkeihin. Ikävä sitä hyvin nopeaa lämpiämistä nyt talven lähestyessä.

        -02 Saabin arvo lasketaan sadoissa euroissa. Varmasti ei yksikään liike ota sellaista vaihdossa. Ei edes häkkikauppiaat. Häkkiin voi kelvata joku -02 auto, mutta merkkiliikkeille ei.


      • totta kai...
        Totta kai kirjoitti:

        -02 Saabin arvo lasketaan sadoissa euroissa. Varmasti ei yksikään liike ota sellaista vaihdossa. Ei edes häkkikauppiaat. Häkkiin voi kelvata joku -02 auto, mutta merkkiliikkeille ei.

        Sinun -02 häkkiautosi varmasti onkin enää satojen eurojen arvoinen. Kannattaisi ehkä perehtyä autoalaan hieman paremmin ennen möläytyksiä.


      • Totta kai
        totta kai... kirjoitti:

        Sinun -02 häkkiautosi varmasti onkin enää satojen eurojen arvoinen. Kannattaisi ehkä perehtyä autoalaan hieman paremmin ennen möläytyksiä.

        Niin on. Se on Saab.


      • tosi.
        Totta kai kirjoitti:

        Niin on. Se on Saab.

        On sitten tosi huono yksilö varmaan heikoin mitä on. Olisit pitänyt paremmin.


      • heikko kondis?
        Totta kai kirjoitti:

        Niin on. Se on Saab.

        Useimmat autoliikkeet hyvittävät pihaan ajamalla tulleesta katsastetusta autosta 2500-3000 merkistä riippumatta jo alle 10000 autoihin. Myös Saabista. Jos tarjous on jäänyt satasiin niin katsasta se romusi aluksi ja pyörähdä sitten uudelleen liikkeen pihaan?


      • Voi-Piruparkaa

        Järjen köyhyyttä ettei osaa pittää puoliaan. Mun vanhasta 200 tkm ajetusta 2006 mallin 9-3 Linear Saabista hyvittivät 8900 vaihdossa Lexus 300h.


    • Hyvin pelittää

      Toyota Aurikseen olen vaihtanut.

      • Pakkoruotsille Ei !

        Muuten kävis mutta kun pitää vetää peräkärryä ... kuormattuna.


      • ex-Corolla 1,6
        Pakkoruotsille Ei ! kirjoitti:

        Muuten kävis mutta kun pitää vetää peräkärryä ... kuormattuna.

        Silloin ei Auris oikein riitä autoksi. Kauppaostokset sillä kyllä kyytii kämpille ja onhan Auris kivan näköinen pikkukärry.


    • Saapi-mies

      Saabeja ostellaan tarpeen mukaan, pari-kolme aina ajovalmiina. Vielä saa jotakin osia uusia liikkeistä, ja hajottamoilta mitä ei Ruotsi enää toimita. Romu-ukolle sitten raadot kun mehut on imetty. Selvähän tuo ettei niistä vaihdossa mitään saa. Mutta näillä 9000-sillahan ajetaan yli 500tuh. km ensin.

    • saab1989

      Ei saab ajamalla kulu. Turha vaihtaa.

      • Saabbisti

        Totta se on, ajamalla et pääse Saabista eroon !


    • FiatPunto

      Kun olen Saabilla Fiat-dieseliin tottunut, vaihdoin uudempaan vastaavaan eli Fiat Puntoon

    • Saabistiii

      Itse myin 3vuotta sitten saab 9-5 farkkuni ja ostin tilalle range rover sportin 2012vm. Vaimo ajelee edelleen 09vm saab 9-3:sta.

    • Veteraani
    • PakkoOliLuopua

      9000:iin tuli niin julmetusti remonttia 200 - 250 tkm:ssä ettei voinut pitää ja jätti tielle pari kertaa. Ajan 30 tkm vuodessa ja päivät töissä, joten ei ole aikaa seisottaa autoa korjaamolla.

      Kävin koeajamassa muistaakseni 7 eri merkkiä ihan ennakkoluulottomasti uusia autoja. Sitten tiputin pois yksi kerrallaan, nimeltä mainitsematon tunnettu japsi tipahti ensimmäisenä huonon suuntavakavuutensa takia. Lopulta jäljelle jäi sellainen, joka ei edes ollut ennakkosuosikkini eli Skoda Octavia. Olen ollut erittäin tyytyväinen sekä tekniikkaan, ajo-ominaisuuksiin että varusteisiin. 9000:n veroisia istuimia ei kuitenkaan ole missään nykyautossa - niitä kaipaan.

      • Skeidatrollihan

        sieltä ilmestyi ilman härnäämistäkin palstalle. Mistään ei mitään ymmärrä mutta Toyotaa pitää moittia kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Kirjoituksista läpi paistavaa tyhmyyttä joidenkin trollien on mahdotonta peittää.


      • Ex-Toyota

        Muutaman Toyotan omistaneena ajattelin kirjoittaa hiukan tästä murheen alhosta.

        Kori on auton perusta johon koko tekniikka kiinnitetään. Toyotan kori on todettu melkoisen ruostuvaksi. Mutta kori on todettu myös kaikinpuolin heikoksi. Sillä ei saa vetää suurta kuormaa jarruttomalla peräkärryllä ja kantavuus on pieni. Kestotestissä esim. Avensiksen korin on todettu menettävän huomattavasti jäykkyyttään jo alle 100 tkm ajettuna. Tästä on seurauksena mm. tuulilasin halkeamiset ja nitinä, natinat ja räminät sisätiloissa. Näitä on yritetty hillitä monin keinoin, superlooni ja tulitikut ovat yksi vaihtoehto. Mutta toki ei sovi unohtaa myöskään muotoilua. Sekään ei onnistu Toyotalta. Toyota Corolla äänestettiin Suomen persoonattomimmaksi autoksi ja Avensis oli ”hyvä” kakkonen.

        Korin jälkeen tärkeimpiä asioita autossa on moottori. Toyotien bensiinimoottorien on todettu vievän runsaasti öljyä. Jopa mittatikkujen pituuksia on jouduttu muuttamaan. Venttiilikoneistoissa on ollut ongelmia. Dieselmoottoreissa on ilmennyt talvisaikaan hyytymisongelmia. Toyotan testiryhmän piti ratkaista ongelma Norjan Lapissa mutta ratkaisusta ei ole kuulunut tietoa. Jopa autojen asiakkaille toimittaminen jouduttiin keskeyttämään. Vika tuli esille nolosti jo RAV4:n kansainvälisessä esittelytilaisuudessa. Ja näiden dieselmoottoreiden vauhtipyörien räjähtäminen on arkipäivää. Kytkimien nesteet olivat ns. Japanin standardia jolloin talvipakkasilla nesteet jäätyivät ja kytkinpoljin jäi pohjaan keskeyttäen matkanteon kovimmilla pakkasilla Suomessa.

        Moottorin jälkeen tuleekin mieleen vaihteisto. Synkronoinneissa on ollut vikaa käsivalinteisissa vaihteistoissa. Mutta ns. MMT-vaihteisto vasta murheenkryyni on ollutkin. Eri puolilla maapalloa raportoidaan ongelmista ja niiden aiheuttamista turvallisuusriskeistä. Toyota ei ole myöskään pystynyt valmistamaan automaattivaihteistoa D4D-moottoriversioiden tehokkaimmille moottoreille. Toki Toyotan omistaman Aisin on tehnyt automaattivaihteistoja muillekin valmistajille varsin huonoin kestävyysseurauksin.

        Sitten on vuorossa alusta ja ohjauslaitteet. Toyota on ollut aina kuuluisa huonoista ajo-ominaisuuksistaan. Sama linja tuntuu jatkuvan uuden Corollan ja Auriksen kohdalla. Auris on uutena mallina saanut enemmän testikilometrejä alleen ja sen ajo-ominaisuudet on tuomittu murskaavasti. Toki Auris on sama auto kuin Corolla alustaltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan. Toyotilla ajavat ihmiset ovat joutuneet käyttämään autoaan nelipyöräsuuntauksessa ihmeteltyään suoraan ajamisen vaikeutta. Toki pientä apua on tullut vaihtamalla autoon eri renkaita ja kokeilemalla eri ilmanpaineita. Joissain uusissa Tojotoissa on havaittu ratin olevan vinossa. Tämä kertoo osaltaan miten hennosta tavarasta Toyotan ohjauslaitteet on tehty. Joku paikka vääntyy helposti ylitettäessä esim. jotain kanttikiven reunusta vaikkapa kaupassa käydessä. Toyotaa on moitittu aina etenkin ura- ja tuuliherkäksi.

        Sisustuksen laadussa ei Toyotalla ole hurraamista. Penkit lössähtävät ja kuluvat nopeasti. Samoin jatkuva resonanssimelu vaivaa. Halvan materiaalin ja huonon suunnittelun lisäksi jo edellä mainittu korin löysyys tekee tehtävänsä. Osat alkavat pikkuhiljaa irrota toisistaan aiheuttaen nämä ikävät sivuäänet.

        Suomessa on pitkä talvi ja autoilta vaaditaan talviominaisuuksia. Tässäkin asiassa Toyota on onnistunut tekemään erittäin huonoja talviautoja. Tekniikan Maailman suuret talviautotestit ovat osoittaneet Toyotan kuuluvan talviautojen peränpitäjiin jo vuositolkulla. Erityisesti ajettavuutta on moitittu. Syitä ovat jo aiemmin mainittu huono ajettavuus joka korostuu huonoissa olosuhteissa.

        Laadusta puhuu puolensa maailmanennätysluokan takaisinkutsut. Jopa Toyotan johtajat joutuivat pyytämään anteeksi huonoa laatua. Autoja on jouduttu kutsumaan takaisin mm. tulipalojen, ohjauslaitteiden löystymisen ja jopa moottorien ruostumisen takia. Toyotan suurimman ja tärkeimmän lanseerauksen yhteydessä tulivat esiin Tundra-mallin katkeavat nokka-akselit.

        Turvallisuus on myös tärkeää. MMT-vaihteistojen yhteydessä on tullut ilmi niiden aiheuttama turvallisuusriski etenkin vilkkaassa liikenteessä. Yaris-malli sai takaisinkutsun laukemattomien turvatyynyjen vuoksi. RAV4-malleissa oli myös ongelmia, mutta niitä ei ole tiettävästi korjattu. Lisäksi kaasupolkimet jumittuvat ja joidenkin mallien jarrut ovat sekundaa.

        Tällaista on siis Toyotan"laatu".


      • Nykytojoavensisolis

        Ei kai nyky tojo ruostu, kun on alumiinia alustakin ja muovia loput.


    • TekninenValinta

      Ei ollut trolli vaan olin koeajoissa liikkeellä erittäin objektiivisella mielellä merkistä mitään piittaamatta, koska suosikistani Saabista oli pakko luopua kun uusia ei enää saanut. Tojo oli yksi ennakkosuosikeistani ja Skodan koeajo oli vain hännänhuippu uteliaisuudesta. Tojon (Ave) miinuksena oli myös kalleus haluamallani varustelutasolla (vakionopeussäädin, ksenonit, diesel, automaattivaihteisto,...). Hyväksi kakkoseksi pääsi Volvo mutta peräkontiltaan ja takaistuimeltaan riittävän iso farkku olisi ollut kallis ja oikeassa hintahaarukassa ollut farkku oli ahdas.

      Jonkun muun valintakriteerit voivat toki olla muut, mutta minun valintani tässä tilanteessa oli erittäin merkkiriippumaton. Edes 9000:n vaihtohyvityksellä ei ollut merkitystä, koska alennus monesta uudesta oli suurempi kuin hyvitys, joten otin alennuksen ja myin 9000 pois suoraan. Vaihdossa annettuna 9000 olisi mennyt ilmaiseksi, koska uuden hinta katsotaan vaihdossa uuden hinnastosta numero numerolta.

    • turboontottunut

      Skoda Fabia 1.2 TSI

    • Veteraani

      Tuolla oli myynnissä vähän ajettu Saab 9-3SS vm. 2010 hyvillä varusteilla ja parilla rengassetillä, pyynti jotain 12735.- joten vaihdan siihen. Vetokoukun joudun itse asentaa.

    • paxmiagi

      Ostin Roverin.

      • Kyöstiss

        Discovery nelosen ostit?


    • Suokkis

      Amerikkalaiset ja englantilaiset luottavat saappiin. Näin on.

      • nohöpsis

        Ei Saabeja myydä missään, eikä kukaan Saabilla ajaisi missään länsimaassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe