Takasin kotiin?

Au pair

Eli olen ollut tasan viisi viikkoa au pairina Keski-Euroopassa. Perheen kanssa on nyt pari viime viikkoa alkanut tökkimään ja pahasti.
Ensinnäkin minulla on vain yksi vapaapäivä (la), vaikka alussa luvattiin muuta. Arkisin teen töitä noin 6-7 tuntia ja sunnuntaina noin 5 tuntia.
Lasten kanssa on vaikeaa tulla toimeen. Täällä kaksi poikaa, jotka lyö, potkii, puree, sylkee... Ei tottele mitään kieltoja tai usko yhtään mitään mitä sanon. Tuntuu myös usein, että lapset ei halua viettää aikaa kanssani.
Vanhempienkin kanssa on tullut jo joitain erimielisyyksiä ja muutaman kerran perheen äiti on vain yhtäkkiä alkanut huutamaan minulle jostain.
En ole kotiutunut yhtään ja koti-ikäväkin on hirvittävän suuri. Ei ole yhtään luontevaa olla tämän perheen kanssa tms.
Tykkään kylläkin kaupungista paljon ja olen saanut yllättävän paljon kavereita niin paikallisita kuin muista au paireistakin. Tuntuu vaan siltä, että perheen kanssa ei mene niin hyvin kuin pitäisi. Olisi myös kiva käydä jossain muussa kaupungissa tai kylässä matkailemassa, mutta koska olen vain yhden päivän viikossa vapaalla niin haluaisin silloin rentoutua ja nähdä täällä asuvia kavereita.
Olen siis miettinyt kotiin lähtöä ja haluaisin tietää, että mitä te muut olette mieltä tästä? :)

2

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samasjamasolin

      Mulla oli sama juttu vähän aikaa sitten ja päätin lopettaa työt, mikä oli ehdottomasti mun kannalta paras asia. En mä viitsinyt alkaa kituen jäämään jos olosuhteet on huonot. Siinä asiassa on ihan ok olla vähän itsekäs mun mielestä. Ja aupaireja on niin paljon et varmasti löytävät toisen, kannattaa ajoissa vaan sanoa ja yrittää puhua asiasta. Muista sanoo että sulla on myös koti-ikävä ja aupaireilu ei ehkä ollut vaan sua varten:) onnee!

    • vaihda perhettä!

      Taitaa olla vika perheessä eikä sinussa. Jos ei viihdy perheessä, on mahdotonta kotiutua ja olla ikävöimättä kotia. Sinulle olisi paras vaihtoehto etsiä uusi perhe. Suomalainen tai puoli-suomalainen perhe on helpompi kotiutumisen, viihtymisen ja arjen sujuvuuden kannalta.
      Au paireja ja perheitä on koko ajan paljon markkinoilla. Olin itse samankaltaisessa tilanteessa. Minulla oli uusi perhe jo valmiina, kun sovimme perheen kanssa, että lähden. Heilläkin oli parin päivän päästä jo uusi tyttö varmistunut, en tiedä olivatko hekin jo etukäteen etsineet seuraavan. Osasivat varmaan odottaa, että lähden ennemmin tai myöhemmin, sillä olin kertonut, etten viihdy ja he sanoivat päin naamaa, etteivät ole tehneet eivätkä aiokaan tehdä mitään auttaakseen minua viihtymään. Ilmeisesti heitä ei kiinnostanut, että "perheenjäsen" on onneton ja itkee silmät päästään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1110
    Aihe