YKSITYISAUTOILU VAAN RIKKAILLE

BemariKuljettaja

Liikenne ministerin Paula Risikon kok. suunnitelma liikenteemme tuarvalliseksi saamiseksi ja yksityisautoilun vähentämiseksi on todella terve tullut uutinen.
Minä olen jo pitemmän aikaa vaatinut vanhempien autojen poistamista liikenteestä niiden aiheuttaman turvallisuusriskin ja liian suurien ympäristöpäästöjen torjumiseksi.
Varsinkin japanilaisten autojen laatu ei eurooppalaiselle länsiauto teknologialle pärjää, joten autosta tulee riski jo varhaisessa vaiheessa, niin ihmisen turvallisuudelle kuin ympäristönkin puhtaudelle.
Risikon suunnitelmissa tulevaisuuden liikenteessä yksityisautoilusta luopuvat ainakin osa ihmisistä ja heille suunnitellaan vuokrattavaksi erilaisia liikenne paketteja kuukausi hinnalla.
Itse haluaisin että autoista ainakin ymmärtäisivät luopua ne 2005 vuotta vanhempien autojen omistajat.
Pitkästä aikaa erittäin hyviä uutisia liikenteestämme ja uskon että päättäjämme saavat toteutettua jo risikon suunnitelmat lähi tulevaisuudessamme.

39

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bmw laatuharhaa

      Tälläkin palstalla useassa keskustelussa on tuotu esille mm. katsastustilastot joista selvästi käy ilmi että japanilaiset ja korealaiset autot ovat vähintään saksalaisten tasolla ja jo parempiakin. Katsastustilastot kun tuovat ilmi todellisen laadun ja vikaherkkyyden eikä pelkästään omistajiensa kuvitelmat vääristä laatuvaikutelmaa. Kannattaa lueskella viimevuosien ensimmäisellä katsastuksesta läpimenneiden tilastoja niin saattaa Mersujen ja Bemarien omistajien harhakuva autojensa laadusta saada takaiskun.

    • Vihainen kansalainen

      "Taksin käyttö 100 km, vuokra-auto 500 km, lähiliikenne (juna) 1500 km, vapaa julkinen liikenne kaupungissa. Pakettihinta 95 euroa kuukaudessa."

      Että oikeen kuukausi paketthinta autolla liikkumiselle, jossa liikkumis rajoitus 100km taksilla ja 500 km vuokra-autolla.
      Tuohon pakettintaan 95€/kk ei tietenkään sisälly mitään muuta.
      Asiakas joutuu maksamaan vuokra-autoilustaan polttoainekulut ja varmana säilyy auton käyttömaksu, liikennevakuutus maksut.
      Taksi malissa asiaks joutuu maksamaan kuukausihinnan 95€ lisäksi normaalit taksin kilometrimaksut eli kalliiksi tulee.

      Haluaako Riskko tosisaan ärsyttää kansalaisia, että oikeen ollut kansanedustaja.
      Ei vaikuta kansanedustajalta Risikko, vaan omien etujensa edustajalta joka suunnalta, tosi ärsyttävä ÄMMÄ koko risikko, vielä kehtaa hymyillä ja virnuilla kuvassa.
      http://is11.snstatic.fi/img/658/1288756624548.jpg
      Risikko on sellainen poliitikko, että haluaa tehdä kaikkensa tavallisten kansalaisten elämän vaikeuttamiseksi, taitaa olla oikeen KOULUKIUSAAJA.

      Kohta alkaa rytsiseen oikeen kunnolla, jos tuollaisia päätöksiä päästää esille !

      • BemariKuljettaja

        Ja höpö höpö. Itse ainakin kuulun Paula Risikon kannattajiin ja tulen takuu varmasti häntä aina äänestämään.
        Toivottavasti myös sinäkin. Vain pätevän liikenneministerin ja muiden asiantuntevien ihmisten avulla saamme liikenteestämme joustavan ja turvallisen.
        Muussa tapauksessa henkilöautojen määrä kasvaa liian suureksi ja se on ympäristömme kannalta sietämätön asia.
        Vanhat autot on saatava pois saastuttamasta, meidän luonto ei niiden päästöjä yksinkertaisesti voi kestää!


    • 3+17

      Bemarithan ne sieltä ojanpohjasta useimmiten löytyvät. Eli pemarit pitäisi lailla kieltää.

      • Sonja100

        Asiantuntia arvion mukaan risikon suunitelmat voitaisiin toteuttaa noin. 5vuoden kuluttua.
        Itsekkin olen yksityisautoilun vastustaja.
        Täytyy kyllä olla onnellinen että saimme asiantuntevan liikenneministerin. Kyllönen varmaan havaitsi iikenne asiat itselleen liian vaativiksi.Hyvä niin: )


      • Suksi suohon
        Sonja100 kirjoitti:

        Asiantuntia arvion mukaan risikon suunitelmat voitaisiin toteuttaa noin. 5vuoden kuluttua.
        Itsekkin olen yksityisautoilun vastustaja.
        Täytyy kyllä olla onnellinen että saimme asiantuntevan liikenneministerin. Kyllönen varmaan havaitsi iikenne asiat itselleen liian vaativiksi.Hyvä niin: )

        Ja minä vastustan sinunlaisiasi idiootteja! Muutapas tänne pikkukaupunkiin niin näet että kuinka viisasta on vastustaa yksityisautoilua. Taitaisit lähteä autokaupoille... Helsingissä asuvat vihreät idiootit kai luulevat koko Suomen olevan pääkaupunkiseutua. Vaan kun ei ole! Kaikki eivät siellä kuitenkaan voi asua, ja toiset eivät edes halua.


    • Olisinko minäkin rikas, jos ostaisin helkkarin kalliin bemarin velaksi?

      • Sonja100

        Et ainakaan köyhä. Vähän pitää olla massii että edes velas pystyy ostamaan.
        Vähän katkera ja kateellinen taidat olla: )


      • Sonja100 kirjoitti:

        Et ainakaan köyhä. Vähän pitää olla massii että edes velas pystyy ostamaan.
        Vähän katkera ja kateellinen taidat olla: )

        Tietysti olen. Jo lapsena haaveilin olevani aikuisena niin velkainen, että lapsenlapsetkin joutuisivat velkojani takaisin maksamaan.

        Bemarin saa ostettua velkaksi ~2000€ kuukausituloilla. Eipä tarvitse kovin rikas olla. Uskallan väittää, että tienaan kuukaudessa enemmän kuin Sonja ja Bemarikuljettaja.

        Ääh, trollejahan ei saisi ruokkia.


      • Sonja100
        kertzul kirjoitti:

        Tietysti olen. Jo lapsena haaveilin olevani aikuisena niin velkainen, että lapsenlapsetkin joutuisivat velkojani takaisin maksamaan.

        Bemarin saa ostettua velkaksi ~2000€ kuukausituloilla. Eipä tarvitse kovin rikas olla. Uskallan väittää, että tienaan kuukaudessa enemmän kuin Sonja ja Bemarikuljettaja.

        Ääh, trollejahan ei saisi ruokkia.

        No joo, jos ei ole muita menoja. Mutta luulempa että aika harvalla joka tienaa kuukaudessa vain 2000e olisi edes vara autoa pitää.


      • vitn mullku
        kertzul kirjoitti:

        Tietysti olen. Jo lapsena haaveilin olevani aikuisena niin velkainen, että lapsenlapsetkin joutuisivat velkojani takaisin maksamaan.

        Bemarin saa ostettua velkaksi ~2000€ kuukausituloilla. Eipä tarvitse kovin rikas olla. Uskallan väittää, että tienaan kuukaudessa enemmän kuin Sonja ja Bemarikuljettaja.

        Ääh, trollejahan ei saisi ruokkia.

        homo perse!


    • *GoldenStar*

      Mutta mistä sitten lisää verotuloja, kun jos tuo Risikon ehdotus tulee voimaan, sehän tarkoittaisi radikaalia laskua polttoainemyynille, sekä vähemmän asiakkaita korjaamoille ja rengasliikkeille.. Ei kyllä nyt mene tasan tämäkään.
      Jospa nyt kuintenkin ensimmäiseksi se Risikon ääliö alentaisi kustannustasoa uudemman ajoneuvokannan uusimiseksi. Tämän hetkinen hintataso takaan sen, että ajoneuvokalusto on pääosin vanhaa. Eli niin kauan kuin uusien autojen hinnat ovat pilvissä, niin autokanta ei tule uudemmaksi.

      Enkä muute ikinä tule äänestämään ainoatakaa sekoomus edustajaa. En nyt enkä jatkossakaan.

      Vielä: Ei todellakaan ollut mitään positiivista uutisointia. Päinvastoin lisää kuluja.

      • BemariKuljettaja

        Ei hinnat tule alas enää. Ihmist vaurastuvat koko ajan ja rikkaita tulee yhä enemmän.
        Tänä päivänä auto kertoo ihmisen varallisuudesta, asemasta yhteiskunnassa mm.
        Risikon suunnitelma koskee lähinnä vähävaraisia ihmisiä. Heidän on järkevin matkustaa, jollain muulla kun sillä vanhalla japskilla.
        Turvallisuus syistä.


      • Jarvan Kytke
        BemariKuljettaja kirjoitti:

        Ei hinnat tule alas enää. Ihmist vaurastuvat koko ajan ja rikkaita tulee yhä enemmän.
        Tänä päivänä auto kertoo ihmisen varallisuudesta, asemasta yhteiskunnassa mm.
        Risikon suunnitelma koskee lähinnä vähävaraisia ihmisiä. Heidän on järkevin matkustaa, jollain muulla kun sillä vanhalla japskilla.
        Turvallisuus syistä.

        Autosta ei pysty päättelemään omistajastaan yhtään mitään. Kuka tahansa voi ostaa Bemarin tai Mersun tai minkä tahansa muunkin romun. Siitä pitää Santander ja muut rahoitusfirmat huolen. Tai ehkä kalliilla autolla ajavat ovat pyrkyreitä ja hiiriä jotka pyrkivät kompensoimaan omaa pienuuttaan autollaan. Miksiköhän Bemariakin kutsutaan kyrvänjatkeeksi????! Heheh.


      • BemariKuljettaja
        Jarvan Kytke kirjoitti:

        Autosta ei pysty päättelemään omistajastaan yhtään mitään. Kuka tahansa voi ostaa Bemarin tai Mersun tai minkä tahansa muunkin romun. Siitä pitää Santander ja muut rahoitusfirmat huolen. Tai ehkä kalliilla autolla ajavat ovat pyrkyreitä ja hiiriä jotka pyrkivät kompensoimaan omaa pienuuttaan autollaan. Miksiköhän Bemariakin kutsutaan kyrvänjatkeeksi????! Heheh.

        Niin voi toki bemarin ostaa pienillä, vaikka 3000e kuukausituloilla. Ei siitä muuhun kyllä pysty jäämään.
        Täytyy sitten syödä kuivaa leipää.
        Vähempiosaiset kutsuvat, mutta sallittakoon heille se huvi: )
        Veikkaan että ne pienet köyhät hiiret ajelevat, ei ehkä aivan niin laadukkaalla merkillä.
        Usein heidän merkkiään kutsutaan nimellä riisikuppi, ei siitä sen enempää.


      • Mercedes-B
        BemariKuljettaja kirjoitti:

        Niin voi toki bemarin ostaa pienillä, vaikka 3000e kuukausituloilla. Ei siitä muuhun kyllä pysty jäämään.
        Täytyy sitten syödä kuivaa leipää.
        Vähempiosaiset kutsuvat, mutta sallittakoon heille se huvi: )
        Veikkaan että ne pienet köyhät hiiret ajelevat, ei ehkä aivan niin laadukkaalla merkillä.
        Usein heidän merkkiään kutsutaan nimellä riisikuppi, ei siitä sen enempää.

        Minä tienaan vuodessa 250 000e, enkä aja bemarilla. Köyhät ajaa bemareilla, rikkaat Mersuilla.


      • Sonja100
        Mercedes-B kirjoitti:

        Minä tienaan vuodessa 250 000e, enkä aja bemarilla. Köyhät ajaa bemareilla, rikkaat Mersuilla.

        Hyvä sinä: ) Mersu on kyl vähän vanhojen herrojen auto: )
        BMW sopii meille nuorille varakkaille paremmin.


    • Redneck Baboons

      Olen myös ykstyisautoilun vastustaja mutta silloin se koskee myös minua itseäni. Eli ei niin kuin kokkaritollot yleensä ajattelevat kuten tekee nimimerkki "BemariKuljettaja".

      Jos vastustat ykstyisautoilua, niin silloin otat huomioon myös sen mahdollisuuden että itselläsi ei autoa ole. Monelle tilanne muuttuu silloin sellaiseksi, että tajuntaan iskee realismi reaalielämän mahdottomuudesta. Julkinen liikenne on sellaisessa jamassa ainakin täällä periferiassa, ettei sen varaan voi paljoakaan laskea oikeasti. Itse en esimerkiksi työpaikalleni julkisilla edes pääse. Enkä usko, että tulen pääsemäänkään.

      Mistä aloittaja on muuten saanut päähänsä tämän pierun:
      "Varsinkin japanilaisten autojen laatu ei eurooppalaiselle länsiauto teknologialle pärjää, joten autosta tulee riski jo varhaisessa vaiheessa, niin ihmisen turvallisuudelle kuin ympäristönkin puhtaudelle."

      Ei tuossa mitään oikeaan faktaan perustuvaa tietoa ainakaan ole. Tuo on sitä kokkareiden hatusta vedettyä ylimielisyyttä ja tietämättömyyttä kaikki.

      Risikko on ainoa järjissään oleva kokkari, se on aivan fakta. Mutta mitä sillä on merkitystä mikäli loput samasta porukasta ovat täysiä tolloja ja idiootteja? Siksi he eivät tuota muijaa pomokseen myöskään valinneet. Ja se oli paha juttu koko Suomelle, ei pelkästään kokkareille itselleen. Stubbin valinta oli yhtä kuin ampuisi itseään polveen.

    • henkilö123456789

      Kyllä mun remington rupeis laulamaan tommosessa tilanteessa jos tuo toteuisi... Vaikka kylläkin saisin pitää varmaan autoni koska ajan vuoden 2007 volkswagenia. Mutta silti! Ei ole oikeuden mukaista tuo.

      • Sonja100

        Mitä laulua se osaa laulaa?


    • pitää lailla kieltää

      Vitun vammainen aloittaja, nuo penarin romut on missä milloinkin solmussa, paskanarvoisia romuja.

      • BemariKuljettaja

        Kenen penan romu on solmussa? Opetellaan ensin sitä äidinkieltä ja kirjoittamista ennen kuin täällä aletaan vouhottaa.
        Ymmärrän että sinua ottaa voimille, jättikö riisikuppi tienvarteen?


    • Redneck Baboons

      "Vaikka kylläkin saisin pitää varmaan autoni koska ajan vuoden 2007 volkswagenia."

      Miten niin? Luuletko että tuo päästään älyvapaalla linjalla liikkuva trolli asettaa jonkun mittapuun autolle joka on ns. hyväksyttävä? Yhtä hyvin voitaisiin päättää ettei ennen vuotta 2014 valmistetulla autolla saa ajaa metriäkään koska ne ovat täysiä pskoja ja tuhoavat vielä luonnonkin. Luopukaa siis kaikki te joilla auto on vanhempi kuin vuosimalli 2014. Tämä on hartain toiveeni.

      • Liinutylleröinen

        En tiiä saako hän päättää. Mistäpä sitä tietää missä virassa hän on ja millaisia suhteita hänellä on.
        maame johdon päätösiä kun lueskelee niin ei hyvältä ainakaan näytä


      • Redneck Baboons
        Liinutylleröinen kirjoitti:

        En tiiä saako hän päättää. Mistäpä sitä tietää missä virassa hän on ja millaisia suhteita hänellä on.
        maame johdon päätösiä kun lueskelee niin ei hyvältä ainakaan näytä

        No jos hän sen yksin päättää niin silloin olemme löytäneet tämän fasistilandian hitlerin myös. Nythän sellaista ei ihan osoittamaan.


    • 7+12

      Olenko ainoa, jonka mielestä BemariKuljettaja ja Sonja100 ovat sama henkilö? Jokatapauksessa, luulenpa, että jos tuo ehdotus menisi läpi, niin loppuisi Sonjalla ja BemariKuljettajallakin autoilu. Velaksi ostaminen kun ei tee rikkaaksi, vaikka kuukausitulot olisivatkin paritonnia keskiverron yläpuolella.

    • Halu näyttää muulta

      Bemarikannasta häviäis Suomesta yli puolet koska suurin osa niistä lintoista on rahdattu tänne käytettynä Saksasta.

    • Heh heh!

      "2005 vuotta vanhempien autojen omistajat"

      Heh heh! 2005 vuotta vanha auto ja ylikin...BemariKuljettajahan on aivan humalassa (tyypillinen peniksenjatkeen omistaja siis).

      • BemariKuljettaja

        Pidetään keskustelu asiallisena ja jätetään hitler rauhaan. Hieno mies oli hän.
        Niin uutisten mukaan 2020 on se vuosi kun uusi älyliikenne otetaan käyttöön, silloin myös pitäisi nämä kuukausi liikennepaketit olla vuokrattavissa ja omista autoista luovuttaisiin.
        Toki omallakin saa ajella mutta ei liikenteessä enää mitään vanhoja riisikuppeja tulla näkemään.
        2005 vanhemmat ovat jo kohta 10 vuotta vanhoja eli todella vanhoja liikenteeseen.
        Se ei ole mikään jatke! Yksinkertaisesti toiset vaan haluavat luotettavan,turvallisen, auton, jossa on myös laatua. Kaikille ei vaan riitä japski.
        On myös kiva kun autossa on voimaa ja nopeutta: )


      • Redneck Baboons
        BemariKuljettaja kirjoitti:

        Pidetään keskustelu asiallisena ja jätetään hitler rauhaan. Hieno mies oli hän.
        Niin uutisten mukaan 2020 on se vuosi kun uusi älyliikenne otetaan käyttöön, silloin myös pitäisi nämä kuukausi liikennepaketit olla vuokrattavissa ja omista autoista luovuttaisiin.
        Toki omallakin saa ajella mutta ei liikenteessä enää mitään vanhoja riisikuppeja tulla näkemään.
        2005 vanhemmat ovat jo kohta 10 vuotta vanhoja eli todella vanhoja liikenteeseen.
        Se ei ole mikään jatke! Yksinkertaisesti toiset vaan haluavat luotettavan,turvallisen, auton, jossa on myös laatua. Kaikille ei vaan riitä japski.
        On myös kiva kun autossa on voimaa ja nopeutta: )

        "Pidetään keskustelu asiallisena ja jätetään hitler rauhaan. Hieno mies oli hän."

        Joo. Niin oli. Tässä pari esimerkkiä mitä niin "hienot" miehet saavatkaan aikaan.

        http://en.ria.ru/images/18105/01/181050157.jpg
        http://atalayaenelcaucaso.files.wordpress.com/2013/03/17-liberacic3b3n-nic3b1os-en-auswitch1.jpg

        Olisi varmaan joillekin tehnyt hyvää olla esim. Auschwitchin asiakkaana vai mitä? Nuokin mukulat olivat kaikkien pahimpia vihollisia. Ongelmat olivat aivan eri tasolla kuin täällä hyvinvointitollolassa. Ja onhan näitä esimerkkejä siitä kuinka tyhmä ihminen voikaan olla.

        Sitten itse aiheeseen ja kysymykseeni: Miten luulet että ilman tuntuvia muutoksia mm. verotukseen tuo ajatus uudistaa autokanta edes sinne kymmenen vuotta vanhoihin voisi onnistua? Oikeasti se ei nimittäin tule onnistumaan mikäli asioille ei tehdä konkreettisesti mitään. Ja tämä punaniskainen tolloporukka ääliöiden johtajiensa vetämänä sitä EI tule tekemään, se on aivan varmaa. Mikään ei tapahdu ilmaiseksi tai itsestään, sekin on aivan taattua.

        Yleensä suomalainen on kova esittelemään vaatimuksia joiden taustalla ei ole kuin tyhjää, kuten aloituksesikin hyvin osoittaa. Pelkkää diipaa daapan kera, sitä se on.


      • BemariKuljettaja
        Redneck Baboons kirjoitti:

        "Pidetään keskustelu asiallisena ja jätetään hitler rauhaan. Hieno mies oli hän."

        Joo. Niin oli. Tässä pari esimerkkiä mitä niin "hienot" miehet saavatkaan aikaan.

        http://en.ria.ru/images/18105/01/181050157.jpg
        http://atalayaenelcaucaso.files.wordpress.com/2013/03/17-liberacic3b3n-nic3b1os-en-auswitch1.jpg

        Olisi varmaan joillekin tehnyt hyvää olla esim. Auschwitchin asiakkaana vai mitä? Nuokin mukulat olivat kaikkien pahimpia vihollisia. Ongelmat olivat aivan eri tasolla kuin täällä hyvinvointitollolassa. Ja onhan näitä esimerkkejä siitä kuinka tyhmä ihminen voikaan olla.

        Sitten itse aiheeseen ja kysymykseeni: Miten luulet että ilman tuntuvia muutoksia mm. verotukseen tuo ajatus uudistaa autokanta edes sinne kymmenen vuotta vanhoihin voisi onnistua? Oikeasti se ei nimittäin tule onnistumaan mikäli asioille ei tehdä konkreettisesti mitään. Ja tämä punaniskainen tolloporukka ääliöiden johtajiensa vetämänä sitä EI tule tekemään, se on aivan varmaa. Mikään ei tapahdu ilmaiseksi tai itsestään, sekin on aivan taattua.

        Yleensä suomalainen on kova esittelemään vaatimuksia joiden taustalla ei ole kuin tyhjää, kuten aloituksesikin hyvin osoittaa. Pelkkää diipaa daapan kera, sitä se on.

        Autojen hinnat eivät tule laskemaan, eikä autovero tule poistumaan. Se on fakta.
        Autokantaa ei sillä tavalla tulla uudistamaan.
        Autokantamme uudistetaan poistamalla vanhat autot liikenteestä.
        Tuleva kuukausipaketti suunnitelma ja älyliikenne kuuluvat tähän autokannan uudistus ja yksityisautoilun vähennys suunnitelmaan.
        Joka on erittäin tervettullut asia ainakin tieliikenne turvallisuuden parantumisen ja luonnon saastumisen kannalta.
        Minä en sitä muuten ole keksinyt, joten minulle on turha rähistä ja minua haukkua.


      • Redneck Baboons
        BemariKuljettaja kirjoitti:

        Autojen hinnat eivät tule laskemaan, eikä autovero tule poistumaan. Se on fakta.
        Autokantaa ei sillä tavalla tulla uudistamaan.
        Autokantamme uudistetaan poistamalla vanhat autot liikenteestä.
        Tuleva kuukausipaketti suunnitelma ja älyliikenne kuuluvat tähän autokannan uudistus ja yksityisautoilun vähennys suunnitelmaan.
        Joka on erittäin tervettullut asia ainakin tieliikenne turvallisuuden parantumisen ja luonnon saastumisen kannalta.
        Minä en sitä muuten ole keksinyt, joten minulle on turha rähistä ja minua haukkua.

        "Minä en sitä muuten ole keksinyt, joten minulle on turha rähistä ja minua haukkua. "

        Kukas tässä nyt sinua on haukkunut? Lähinnä on tullut arvosteltua tuota täysin typerää käsitystä joka on tässä:
        "Autokantamme uudistetaan poistamalla vanhat autot liikenteestä."

        Jotain tulee tuon tilalle, ja sillä kaikella on hintalappu. Se joka ei tätä tajua, kannattaisi hiukan miettiä. Vaihtoehtoja on oikeasti paljonkin, enkä ole ollenkaan varma että täällä huutelemasi mantra toteutuu. Esimerkiksi julkinen liikenne on tässä maassa aivan lapsen kengissä.

        "Autokantaa ei sillä tavalla tulla uudistamaan."
        Ei sitä uudisteta sinukaan kuvittelemallasi tavalla. Se on ihan yhtä pitävä väite kuin joku ihmeellinen "älyliikenteen" toteutuminen aivan kuin itsestään. Vain ääliö kokkari uskoo tuollaiseen. Sieltä tuo idea varmaasti on tullutkin. Sitä paitsi, jos oikeasti halutaan tänne "älyllistä" liikennettä, voit heittää sen vuosimallin 2005 ja vanhemmat ajatuksen romukoppaan. Ja samaan koriin menee vielä vuosi 2015 ja 2016 jne.

        "...eikä autovero tule poistumaan."
        Kuka sellaista edes väitti? On se kumma juttu kuinka paljon kokkari haluaa puolustella verotusta, vaikkei sitä sen ideologian mukaan pitäisi olla edes olemassa. Se kertoo vain koko ajatusmallin skitsofreenisuudesta ja todellisuudesta irtautumisesta.


      • Bemarin laatuharhaa!
        BemariKuljettaja kirjoitti:

        Pidetään keskustelu asiallisena ja jätetään hitler rauhaan. Hieno mies oli hän.
        Niin uutisten mukaan 2020 on se vuosi kun uusi älyliikenne otetaan käyttöön, silloin myös pitäisi nämä kuukausi liikennepaketit olla vuokrattavissa ja omista autoista luovuttaisiin.
        Toki omallakin saa ajella mutta ei liikenteessä enää mitään vanhoja riisikuppeja tulla näkemään.
        2005 vanhemmat ovat jo kohta 10 vuotta vanhoja eli todella vanhoja liikenteeseen.
        Se ei ole mikään jatke! Yksinkertaisesti toiset vaan haluavat luotettavan,turvallisen, auton, jossa on myös laatua. Kaikille ei vaan riitä japski.
        On myös kiva kun autossa on voimaa ja nopeutta: )

        Kerrotko mitern se bemarien laatu ja paremmuus konkreettisesti ilmenee? Katsastustilastot,jotka siis puolueettomasti kuvaavat autojen luotettavuutta ja kestoa eivät ainakaan Bemarille ole olleet mairittelevia eikä saksalaisille autoille ylipäätään. Ja voimaa ja nopeutta löytyy aivan varmasti saman kokoluokan japanilais-ja korealaisautoistakin. Miksi takseihinkin nykyään hommataan jotain ihan muun merkkisiä autoja kuin saksalaisia? Voisiko olla niin että samalla rahalla kun satsaat Bemariin tai Mersuun saat luotettavamman, taloudellisemman ja mukavamman muualla valmistetun ajokin.


    • Premiumilla

      Ei se kallista oo, köyhistä vaan tuntuu siltä.

      • Sonja100

        Niin totta, premiumilla: )


    • 1+17

      "Usein heidän merkkiään kutsutaan nimellä riisikuppi, ei siitä sen enempää."

      Ja milläs nimellä bemaria kutsutaan? Aivan oikein, KYRVÄNJATKEEKSI!

    • köyhyys on sairaus.

      Eipä taitaisi tiellä näkyä muita kuin mersuja ja bemareita silloin.

      • BemariKuljettaja

        No toivotaan että joskus vielä niin on. Turvallinen olisi liikenteemme silloin.


      • P ö n t t ö
        BemariKuljettaja kirjoitti:

        No toivotaan että joskus vielä niin on. Turvallinen olisi liikenteemme silloin.

        Oleko joskus kirjoittanut tänne nimimerkillä P e n t t i ? Olet sen verran samanlainen trolli että on se tyyppi varmaan ainakin samalta kylältä, ellei peräti velipoika?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe