Raamattu totetuu täsmällisellä varmuudella

alfa123om2222

Kukaan voi tuskin evätä sitä ettemmekö elä juuri näitä sanoja todeksi:

28. On oleva niin kuin oli Lootin päivinä. Ihmiset söivät ja joivat, ostivat ja myivät, istuttivat ja rakensivat. 29. Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki.
30. "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. 31. Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin. 32. Muistakaa Lootin vaimoa! 33. Joka yrittää turvata elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen kadottaa, on pelastava sen omakseen. 34. Minä sanon teille: Sinä yönä on kaksi samalla vuoteella: toinen otetaan, toinen jätetään. 35. Kaksi naista on yhdessä jauhamassa: toinen otetaan, toinen jätetään. 36. [Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.]" * 37. "Missä, Herra?" kysyivät opetuslapset. Hän sanoi: "Missä on haaska, sinne kokoontuvat korppikotkat."

Korppikotkien kokoontuminen haaskalle on tunnettu tosiasia.
Mutta Ihmisen Poika tulee kuin salama joka valaisee idästä länteen ja joka on pellolla älköön palatko taloon ja joka on talossa älköön kiinnittäkö huomita tavaroihin.

35

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222: "Mutta Ihmisen Poika tulee kuin salama joka valaisee idästä länteen ja joka on pellolla älköön palatko taloon ja joka on talossa älköön kiinnittäkö huomita tavaroihin."

      Ja mitä niillä tavaroilla sitten Taivaassa tekee, HÄH? :D Eiköhän Jumala ole pitänyt huolen siitä, että puutetta siellä ei tule olemaan. Uusia koteja ollaan rakennettu sinne jo jonkin aikaa.

      Nämä ovat sellaisia aikoja joina kannattaa pitää katse lähitulevaisuudessa, mutta myös horisontissa... tai pilvissä, tarkkaan ottaen.

      Sillä niin kuin Jeesus taivaaseen otettiin, niin hän tänne palaa eikä sen nähdessään kenelläkään pitäisi olla enää epäilystäkään. Miten katsojille käy on heistä itsestään kiinni.

    • alfa123om2222

      Itse asiassa taivas ei ole mikään pelastuspaikka, vaan risti. Taivaatkin näet tuhoutuvat ja ne tuhotaan ja uusitaan aika ajoin. Apostoli Pietari kirjeessään miettiin pelastuuko Kolmannesta taivaasta muuta kuin korkeintaan kahdeksan henkilöä niin kuin Nooan päivinä. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea tie, joka vie elämään. Ja vain harvat sen löytävät. Kirkoissa on satoja miljoonia aktiivisia jäseniä, mutta apostoli Pietari pohtii kirjeessään tuleeko pelastuneita olemaan saman verran kuin Nooan vedenpaisumuksesta eli KAHDEKSAN henkilöä.

      Itse tiedän, että helvetti on lähempänä kuin koskaan sillä näin näyn "pimeyteen" "pääsevistä", joka sekin on rankaisupaikka. Ja 20 000 asukkaan kaupungista pääsi pimeyteen kaksi henkilöä eli yksi kymmenestätuhannesta. Loput Harmageddoniin tai helvettiin.

      Raamattu tarjoaa pelastutien joka on varsin kapea ja ahdas. Kun luet Ilmestyksen pääsyehdot Uuteen Jersusalmeiin tai ketkä joutuvat helvettiin ymmärrät kuinka ahdas seula todellisuudessa on.

      Ilmestys 12 on juuri tapahtunut ja 13 menossa. Jeshua lupasi ilon, joka koskee kaikkia. Jokaisella on syytä iloita nyt. On iloitsemiseen pyhitetty aika. Niin sanottu virvoituksen aika. Mutta raamattu ei voi raueta tyhiin. Tulee vielä aika, jolloin ilo päättyy. Eli nyt iloitsevat niin helvettiin menijät kuin pimeyteen menijät kuin taivaaseen menijät kuin pelastuvatkin. Mutta ei tuo vielä takaa pelastuksen suhteen mitään. Jeshua tulee kuin varas yöllä ja samoin maailmanloppu.

      • alfa123om2222

        Sen lisäksi, että taivas ei ole mikään pelastuspaikka on myös syytä muistuttaa, että raamatussa sanotaan Perkeleen tulevan pilvien päällä ja että silloin avautuu yhteys aikojen lävitse kuolleisiin henkilöihin. Tämä tapahtui vuonna 2012. Tuli Perkele pilvien päällä ja pilvissä sekä avautui yhteys jo kuolleisiin hekilöihin.

        Itse esimerkiksi olen keskustellut Einsteinin kanssa sekä myös monen muun kuolleen kanssa, jotka ovat omissa kammioissaan (mantelipuun manteli).
        Koska Ilmestys 12 tapahtui 1998 niin oli aivan ilmeistäkin, että Perkele tulisi pilvien päällä sillä Ilmestys 12 kertoo Perkeleen syöksettävän maan päälle.

        Ihmisen Poika tulee todellakin salaman tavoin eikä suinkaan pilvien päällä.


    • Sitten toisaalta vaikka itse uskoo Jumalaan varmasti, tietää myös että lopunaika on täynnä eksyttäjiä, vaikka joillekin annetaankin vähän konkreettisempia viestejä Jeesuksen paluusta.

      Yritä sitten seuloa valheista totuudet...

    • alfa123om2222

      Niin, anteeksi jos peloittelin vähän liikaakin. Tein sen vain virkistääkseni Kirjeessä Filemonille mainittujen pyhien mieliä. Monet ovat puritaaneina uskoneet kirjaimellisesti raamattuun ja ajattelin heitä piristää väiteellä, että heidän uskonsa ja uhrauksensa eivät ole olleet turhia tai valuneet hukkaan. Heitä todella tullaan kutsumaan suuriksi taivaissa. Jopa Jeesuksen veljiksi, sisariksi ja äideiksi. Heidän joukossaan on siis niitäkin, joita verrataan itseensä Neitsyt Mariaan.
      Tai Jaakobiin ja Judakseen; Jeesuksen veljiin. Jerusalemin seurakunnan johtajiin Pietarin jälkeen.

      Tuon tarkoitus mitä kirjoitin oli vain kertoa mikä tuottaa minulle itselleni iloa ja hymyä ja huumorin mieltä. Se kertoo itseni huumorintajun piirteistä. Mutta sinulle selvästi tuottaa iloa Jeesuksen tulemus pilvissä, joka sekin on kyllä mainittu omalla tavallaan raamatussa. Ei kyse ole totuuksista näissä minun kirjoituksissa, vaan ilosta ja pienestä nuhtelusta siinä sivussa, jos huomaan että jotakin yksityiskohtaa vähätellään ja toista arvostetaan liikaa.

      Rauhaa!

    • Liimanäppi

      ~~Kukaan voi tuskin evätä sitä ettemmekö elä juuri näitä sanoja todeksi:

      Tuo on väitteesi, kerrotko mihin se perustuu?

    • alfa123om2222

      Olipa hyvä, että löytyi yksi joka epäsi. Nimittäin näyttää siltä kuin nuo sanat olisivat totta vasta joskus 1000-2000 vuoden kuluttua jos silloinkaan.

      Meininki kaupungissa on kuin Lootin päivien Sodomassa ja Gomorrassa, vaikka se ei näy päälle päin. Tuntuu siltä kuin koko Suomesta olisi tulossa haaskaa, jonka kimpussa korppikotkat hyörivät.

      Mutta ehkä tuo sana on ennenaikainen ja voi johtaa väärään ratkaisuun jos sitä nyt noudattaa. Ehkä kyse on nyt Vihan maljasta tms. Hieman odotan itse maailmanloppua ja sitä, että elämme lyhennettävää aikaa, joka olisi muuten pitkä, mutta se lyhennetään. Odotan, että raamatusta jää suuri osa totetumatta ja tulee välitön maailmanloppu. Ja Kristus saapuu salamana ottamaan puolet talteen, mutta puolet jätetään. Ja seuraa perikato. Yleiseti ottaen olin vielä viime vuonna optimistinen, että tulee 2300 vuoden paratiisimaa, jossa täyttyy loput raamatusta, mutta nyt olen kallistumassa sen näkemyksen kannalle, että tulee perikato välittömästi.

      Ehkä olen vain väsynyt odottamaan? Kun ennustukseni siitä että Mahdi tulee lokakuussa 2014 meni pieleen. En jaksaisi enää millään odottaa.


      .

      • Liimanäppi

        ~~Olipa hyvä, että löytyi yksi joka epäsi. Nimittäin näyttää siltä kuin nuo sanat olisivat totta vasta joskus 1000-2000 vuoden kuluttua jos silloinkaan.

        Sokeille uskoville nuo sanat ovat varmaankin totta pitkälle tulevaisuuteen samalla varmuudella kun ne oivat olleet totta pian kaksi vuosituhatta. Sokea uskovainen ei ota huomioon, että Jeesus lupasi palata joidenkin seuraajiensa ollessa vielä elossa. Näin ollen noidsen sanojen tuli olla totta ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla, sen jälkeen nuo sanat olivat osoitus siitä, että Jeesus teki jullikan.


    • alfa123om2222

      Niin Jeesus lupasi myös IKUISEN ELÄMÄN ja että kukaan joka häneen uskoo ei kuole. Mutta kuolleita vaan silloin tällöin on ollut. Jo yli tuhat vuotta onkin opetettu, että ainoa uskonto, joka kelpaa Jumalan edessä on ISLAM.

      Mutta pitääkö tuokaan paikkansa. Sillä Koraani itse ilmoittaa, että ISLAMIn tarkoitus on saattaa TOTUUDEN USKONTO voittoon. Eli sinäkin peräät tällä foorumilla usein Totuuden perään uskonnoista piittaamatta ja osut oikeaan useimmiten.

      Islamin tarkoitus onkin osoittaa sinun olevan oikeassa ja totuudellinen. Ja sinun uskosi kuuluu totuutena voittaa uskonnot, jos ne eivät ole totuudelliset.

      Ilman apostoli Paavalia olisi Kristuksen uskonto osottautunut pian mahdottomaksi. Apostoli Paavali pelasti tilanteen sanomalla: Teistä täytyy ensin tulla hullut, jotta voisitte viisastua ja että evankeliumi on hullutusta, mutta koska se on Jumalan voimasta syntynyttä hulluttelua niin se voittaa maailman oman viisauden. Paavali siis vetosi siihen, että vaikka evakeliumi selvästi oli hulluutta niin sen tunnepitoinen, rauhaa ja onnea tuottava ooppiumivaikutus oli riittävä korvaamaan hulluuden aiheuttamat vahingot.

      Totuuden uskonto siis voittakoon, mutta luulen, että tuollainen totuuden uskonto jää paljon velkaa evankeliumille ja Koraanille ja joutuu käyttämään noiden kirjojen käsitteistöä hyväkseen joka tapauksessa???

      • Liimanäppi

        ~~Niin Jeesus lupasi myös IKUISEN ELÄMÄN ja että kukaan joka häneen uskoo ei kuole. Mutta kuolleita vaan silloin tällöin on ollut.

        Katteettomasta lupailusta kannattáa tehdä johtopäätös.

        ~~Jo yli tuhat vuotta onkin opetettu, että ainoa uskonto, joka kelpaa Jumalan edessä on ISLAM.

        Uskontojen yleiseen luonteeseen sisältyy väite omasta erinomaisuudesta ja eri tavalla luulevien vääräuskoisuudesta. Näillä uskonnoilla on jokaisella ainoa oikea totuus, siitäkin kannattaa tehdä oma päätelmä.

        ~~Eli sinäkin peräät tällä foorumilla usein Totuuden perään uskonnoista piittaamatta ja osut oikeaan useimmiten.

        Uskonnot ovat tärvänneet totuus-sanan merkityksen niin pahasti, että kirjoitan mieluumin todellisuudesta kuin totuudesta.

        ~~Ilman apostoli Paavalia olisi Kristuksen uskonto osottautunut pian mahdottomaksi.

        Olen samaa mieltä, Pave meni retkuun, mutta ei halunnut myöntää retkuunmenoaan, vaan jatkoi katkeraan loppuun.

        ~~Totuuden uskonto siis voittakoon...

        Uskontojen nokittelu jatkuu niin kauan kun opetetaan satuja ja tarinoita nk. uskonnollisena totuutena. Todellisuus voittakoon.


    • hindu.

      Miksi eläisimme noita sanoja todeksi juuri nyt, sillä onhan kaikki kuten on ollut vuosisatojen ajan?

      • Liimanäppi

        ~~Miksi eläisimme noita sanoja todeksi juuri nyt, sillä onhan kaikki kuten on ollut vuosisatojen ajan?

        Toinen huomioitava seikka on se, että Raamatun UT:n jutut koskevat nimenomaan kyseistä aikakautta ja silloin eläneille ihmisille annettua lupausta, jonka piti toteutua heidän omana elinaikanaan.

        Raamatun VT taas on siitä veikeä, ettei siinä ole järjen häivää senkään vertaa kuin UT:ssa, pelkkää paimentolaisperinnettä ja pieleen mennyttä ennustelua.


      • paruusia lähenee

        'Miksi eläisimme noita sanoja todeksi juuri nyt, sillä onhan kaikki kuten on ollut vuosisatojen ajan?'

        Tuonkaltaisten mielipiteiden esittäjiähän Raamattu sanoo ns lopunaikoina tulevan. Olivatko juutalaiset kaikkeen maailmaan hajaantuneina Mooseksen aikoina? Palasivatko juutalaiset isiensä maille keskiajalla? Oliko Kiinassa paljonkin kristittyjä 600 vuotta sitten? Käännettiinkö Papualla laajastikin Raamattua 300 vuotta sitten? jne jne.

        Nyt ajetaan maailmalla monin paikoin Sodoman ja Gomorran kaltaisen elämäntyylin tapoja; vielä 50 vuotta sitten olisi ajatus sellaisesta ollut aika utopistista. Suomessa 'pää'kirkon ylin virkahenkilö ilmoittaa kovin myönteisin sanakääntein kantansa äskeisestä eduskunnan äänestyksestä avioliiton lainsäädännöllisen uudelleen määrittelyn suhteen; tulee ihan mieleen se kun Ilmestykirjassa ennustetaan ihmisten riemuitsevan siitä kun kaksi todistajaprofeettaa on surmattu.
        Ja lisää vastaavaalaista, ennen kokematonta, on ennustettu tulevaisuudessa tapahtuvaksi, mutta ei siitä enempää, siitä kun voi lukea kukin itsekin Raamatusta, ettei käy niin että se päivä tulee arvaamatta ja 'yllättäen'.


      • Me Again
        paruusia lähenee kirjoitti:

        'Miksi eläisimme noita sanoja todeksi juuri nyt, sillä onhan kaikki kuten on ollut vuosisatojen ajan?'

        Tuonkaltaisten mielipiteiden esittäjiähän Raamattu sanoo ns lopunaikoina tulevan. Olivatko juutalaiset kaikkeen maailmaan hajaantuneina Mooseksen aikoina? Palasivatko juutalaiset isiensä maille keskiajalla? Oliko Kiinassa paljonkin kristittyjä 600 vuotta sitten? Käännettiinkö Papualla laajastikin Raamattua 300 vuotta sitten? jne jne.

        Nyt ajetaan maailmalla monin paikoin Sodoman ja Gomorran kaltaisen elämäntyylin tapoja; vielä 50 vuotta sitten olisi ajatus sellaisesta ollut aika utopistista. Suomessa 'pää'kirkon ylin virkahenkilö ilmoittaa kovin myönteisin sanakääntein kantansa äskeisestä eduskunnan äänestyksestä avioliiton lainsäädännöllisen uudelleen määrittelyn suhteen; tulee ihan mieleen se kun Ilmestykirjassa ennustetaan ihmisten riemuitsevan siitä kun kaksi todistajaprofeettaa on surmattu.
        Ja lisää vastaavaalaista, ennen kokematonta, on ennustettu tulevaisuudessa tapahtuvaksi, mutta ei siitä enempää, siitä kun voi lukea kukin itsekin Raamatusta, ettei käy niin että se päivä tulee arvaamatta ja 'yllättäen'.

        Ainahan ihmisoikeudet ovat aiheuttaneet pelästystä ja hämmästystä. Esimerkiksi vielä 150 vuotta sitten orjuuden lopettamista pidettiin kauhistuksena ja sen takia käytiin veristä sotaa. Sattumoisin muuten tuon sodan molemmilla osapuolilla vedottiin Raamatun Jumalaan osapuolten asian suojelemiseksi.

        Edustuksellinen demokratia, ihmisoikeudet ja ilmaisunvapaus eivät olleet mitään isoja juttuja ns. "Raamatullisina" aikoina. Ennenkokematonta? Jep, mutta käsi ylös joka haluaisi elää sen ajan maailmassa.


      • samoin on joo

        paljollako myyt vuoden 1530 auton onkose samanlaine ku vuoden 1294 vuosimallin auto.....en muista sanoitko merkkiä mut sanoit onhan kaikki kuten on ollu vuosisatojen ajan et puhuitko mersusta oliko se peltotraktori merkkiä härkä vai valtra voitko täsmentää.....


      • vanhatestamentti
        Liimanäppi kirjoitti:

        ~~Miksi eläisimme noita sanoja todeksi juuri nyt, sillä onhan kaikki kuten on ollut vuosisatojen ajan?

        Toinen huomioitava seikka on se, että Raamatun UT:n jutut koskevat nimenomaan kyseistä aikakautta ja silloin eläneille ihmisille annettua lupausta, jonka piti toteutua heidän omana elinaikanaan.

        Raamatun VT taas on siitä veikeä, ettei siinä ole järjen häivää senkään vertaa kuin UT:ssa, pelkkää paimentolaisperinnettä ja pieleen mennyttä ennustelua.

        "raamatun vt taas on siitä veikee ettei siinä ole järjen häivää senkää vertaa kuin ut:ssa pelkkää paimentolaisperinnettä ja pieleen mennyttä ennustelua" hyvinhän vt pitää paikkansa sinunkin kohdalla esim. sananlaskut 10 jae 13-14kertoo susta..............muuten liimanäppi tarkoittaa nyky suomessa varasta


      • Liimanäppi
        vanhatestamentti kirjoitti:

        "raamatun vt taas on siitä veikee ettei siinä ole järjen häivää senkää vertaa kuin ut:ssa pelkkää paimentolaisperinnettä ja pieleen mennyttä ennustelua" hyvinhän vt pitää paikkansa sinunkin kohdalla esim. sananlaskut 10 jae 13-14kertoo susta..............muuten liimanäppi tarkoittaa nyky suomessa varasta

        ~~muuten liimanäppi tarkoittaa nyky suomessa varasta

        Mulle liimanäppi on vanha pesisräpylä, jolla otan kopin kun Jeesus tulee.


    • uskova mummu

      Alfan kanssa samaa mieltä. Jos elää Jeesusta odottaen,niin mitä väärää siinä on ? Ei tuota kellekkään unettomia öitä,harmaita hiuksia,muuta mielipahaa.Sanon,jos!Miksi riitelette sanasta ?

      • Liimanäppi

        ~~Jos elää Jeesusta odottaen,niin mitä väärää siinä on ?

        Ei Jeesuksen odottelu ole moitittavaa, kuten ei myöskään ole eläminen Joulupukkia, Hammaskeijua, Lentävää spaghettihirviötä, Jahvea tai Allahia odotellen.

        ~~Ei tuota kellekkään unettomia öitä,harmaita hiuksia,muuta mielipahaa.

        Siinä onkin asian ydin, jos pitää haavemaailmansa omana tietonaan, eikä tarjoa niitä muille elämää pelastavina faktoina, niin eihän kukaan edes tiedä niitä. Ei niistä silloin koidu unettomuutta ja harmia kuin korkeintaan itselleen.

        ~~Miksi riitelette sanasta ?

        Keskustelupalsta on keskustelua varten, jos asioista keskustelu vaivaa, kannattaa vältää keskustelupalstoja.


    • alfa123om2222

      Ei tässä mikään riita ole kyseessä, vaan kun Helluntailaiset opettavat, että Raamatun Sana on totuus ja minä itse sanon raamatun sanovan: Joka noudattaa Jeesuksen käskyjä ON LÖYTÄVÄ TOTUUDEN, ja totuus tekee hänet vapaaksi!

      Niin on epäselvyyttä mikä osa raamatussa on totta ja mikä ei? On ilmeistä, että raamatun kristisoiminen on o.k. , mutta kun tarpeeksi kauan noudattaa sen opetuksia todellakin löytää totuuden? Siksi tuo kritisoiminen on myös hieman arveluttavaa. Sillä ei ole muuta keinoa kukaan esittänyt totuuden esille kaivamiseksi kuin Jeesuksen opetuksen seuraamisen.

      Vain Jeesuksen kautta on pääsy Isän luokse, mutta Jeesus on monta moneksi. Hän on mm. Ovi tai Portti. Eli käytännössä Vain oven kautta on pääsy Isän luokse. Hän on myös Daavidin juuriverso ja suku, se kirkas kointähti. Hän on myös Viinipuu eli käytännössä viiniä juomalla voi päästä Isän luokse? Hän on myös: Minä ole se, joka minä olen eli mikä tahansa tai kuka tahansa?

      Olen kahdesti nähnyt totuuden:
      1. Juutalaisten avulla. Käytyäni rukousmatkalla Israelissa sain armolahjan ja noudatin kuusi kuukautta lauantaisapattia ja totuus aukeni minulle.
      2. Jehovan todistajien avulla. He opettavat omasta mielestään ainoana totuutta kristittyjen joukossa. Ja niin se on myös käytännössä.

      Muut kristityt ja jopa islam ovat kaukana siitä, että voisivat tunnustaa totuutta.

      **********

      4. Mikään ei tuota minulle suurempaa iloa kuin se, että kuulen lasteni elävän totuudessa.

      2. Rakastan teitä sen totuuden tähden, joka pysyy meissä ja on ikuisesti oleva meidän kanssamme. 3. Tulkoon osaksemme armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, totuudessa ja rakkaudessa.

      18. Päätöksensä mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, että olisimme hänen luomistekojensa ensi hedelmä.

      ***********

      Monet raamatun ns. totuuksista perustuvat uskoon ja siihen, että suuri joukko uskoo samalla tavalla. Ja vielä jos uskovien joukossa ovat rikkaat ja vaikutusvaltaiset. Esim. väite: Jumalan luona islam on ainoa uskonto, joka hyväksytään perustuu pitkälle siihen, että mahdollisimman moni uskoo lopulta niin olevan kuin Koraaani tuosta asiasta väittää.

      Totuus on, että jo ennen islamia hyäksyttiin esim. Daniel, Job ja Nooa. Huolimatta mitä uskontoa he harjoittivat jne.

      Miten siis tulee suhtautua siihen, että paratiisin portilla on islam uskoinen, joka väittää Jumala hyväksyy vain islam uskoiset ja muut hylätään? Tuo on selvästi uskon asia eikä totuuden. Mutta kun tuo enemmistö joka uskoo noin TODELLA HEITTÄVÄT PARATIISISTA ULOS "jokaisen" joka ei hyväksy islamia!!!!

      Niin sitten herää kysymys onko OIKEUDENMUKAISTA!!! Luulen, että tulee uskoa siihen asiaan minkä on itse koetellut ja todennut olevan totta. Itse olen tyytyväinen Jehovan todistajien ja juutalaisten vaikutukseen, mutta muut uskonnot ovat kuin keskenkasvuisia pikkukakaroita olleet.

    • rikkomaton

      Olet 2000 v. ajastasi jäljessä ja pidät sitä totuutena v.2014.

      ?????

      Ei tule Ihmisen Poika, vaan henkimaailman poika.

      Pyhän Hengen siittämä.

      Ja kuudennen käskyn rikkoja Josefia kohtaan.

    • alfa123om2222

      Pelkäämpä olevani paljon enemmän kuin vain 2000 vuotta ajastani jäljessä.
      Islamin odottama Isa tulee tosiaankin olemaan Kristuksen suun henkäys sillä Suunsa henkäyksellä hän tuhoaa antikristuksen ja Isa on se, jonka tuo teko on määrä suorittaa.

      Jehova on sietänyt kauan tietämättömyyden aikoja, mutta ei siedä enää. Hän on päättänyt tuoda kaiken tiedon itsestään valoon. Tämä tietämättömyyden murtaminen alkoi 1998. (Joh. 16:25).

      Samana vuonna annettiin Saatanalle Jumalan kaikki voima, jotta hän eksyttäisi ihmeteoilla ja taikuudella kaikki, joita taikuus ja ihmeet kiehtovat. Noista taikateoista olisi paljonkin kerrottavaa, mutta kerrotaan nyt vain sen verran, että näin omin hengen silmin hänen luovan Keinotaivaan ja Keinotuonelan. Tuonne taivaaseen hän asetti kaksi jumaluutta Jahven ja Jehovan nimeltään ja määräsi ne kilpailemaan keskenään arvostuksesta. Samoin hän asetti sinne paljon kopioita kuolleista suurhenkilöistä. Sekä jonkinlaisen yllätyksen.

      Kaikenlaista tapahtuu ja uutta tietoa tulee joka päivä.

    • http eroa
    • 70 vuosiviikkoo

      voisko joku sanoo koska lähti liikkeelle se sana et jerusalemi on uudellee rakennettava

      • Liimanäppi

        ~~...koska lähti liikkeelle se sana et jerusalemi on uudellee rakennettava

        Asia ei selviä riidattomasti Raamatusta, joten selityksiä on useampaan lähtöön. Katsotaan jos joku laittaa näkemyksensä esille ja tarkastellaan sitten tuon näkemyksen uskottavuutta.


    • alfa123om2222
      • Liimanäppi

        Ton linkin selittely lähtee ikiomille urille heti ensimmäisessä otsikossa. Danielinkirja ei nimeä Jeesusta, joten Jeesukseen viittaaminen on tarkoitusahakuista. Tämä käy ilmi myös siitä, että kirjoittaja haluaa laskea itse määrittämästään ajankohdasta taaksepäin ja alkaa selitellä asioita siltä pohjalta.

        Danielinkirjoittaja tarkastelee Jeremian 70-vuotisjaksoa VT:n sapattisäädösten kautta ja saa siitä näin käyttöönsä 490-vuotisen ajanjakson. Alkuajankohdaksi danielinkirjoittaja käsitti alkuperäisen 70-vuotisen jakson alkuajankohdan, eli Jahvelta Jeremialle tulleen temppelin uudelleenrakentamisen ”sanan”.

        Danielin yhdeksäs luku keskittyy nimenomaan Antiokhos IV Epifaneen toimiin Jerusalemin temppeliä ja juutalaisia kohtaan toisella vuosisadalla ennen ajanlaskumme alkua. Danielinkirja on aikalaisten rohkaisu aivan samalla tavalla kuin Ilmestyskirjakin oli aikalaisten rohkaisu. Kun paneutuu asiaan ilman ennakkoasenteita, niin sen jälkeen tulee hyvin työlääksi sovittaa uskonnollisissa piireissä yleisesti opetettuja ennustusnäkemyksiä Danielinkirjan yhdeksännen luvun kirjoittajan tarkoittamiksi ajatuksiksi sekä sovittaa niitä vielä yhteen (lukujen 7, 8 ja 11) vastaavien apokalyptisten näkyjen kanssa. Lisäksi yhdeksännen luvun ennustuksen muotoon puettu teksti sopii hyvin luontevasti yhteen kyseisen aikakauden historian yksityiskohtienkin kanssa.

        Danielinkirjan kirjoitusajankohta osuu juutalaisten kulttuurin ja uskonnon rajuun vainokauteen, jota Antiokhos IV Epifanes johti. Danielinkirjaa ryhdyttiin vasta hyvin myöhään Jeesuksen ajan jälkeen uudellentulkitsemaan ja tässä oli tarkoituksena lujittaa näkemystä Jeesuksen messiaanisuudesta. On merkillepantavaa, että tällainen tulkinta sai jalansijaa vasta ajanlaskumme kolmannella vuosisadalla. Tästä versoneet erilaiset tulkinnat ovat myös vaikuttaneet raamatunkäännösten sanavalintoihin ja jo tästä syystä Raamattua kristityissä piireissä luettaessa tämän tulkinnan ennustus ”luetaan” Raamatun tekstiin itsestäänselvyytenä.

        ~~Mutta sana rakentamisesta lähti liikkeelle siis vuonna 405 eKr.

        Voi voi, kun Esran ja Nehemian kohdalla on ongelmia, joista voi lukea vaikka täältä:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Esra


    • Jeesuksen_oma_68

      Jeesus rakastaa sinua paljon Liimanäppi! :)

      • Liimanäppi

        ~~Jeesus rakastaa sinua paljon Liimanäppi! :)

        Älä helvetti, no tee ihmeessä mulle palvelus ja kerro Jeeuksellesi, että mä taas en koe ystävinäkseni sellaista, joka tietoisesti puhuu ja lupailee asioita, jotka pitäisi yleisen elämänkokemuksen perusteella kyetä käsittämään mahdottomiksi.


    • alfa123om2222

      "Kun vähennetään vuodesta 356 eKr 434 vuotta päädytään vuoteen 29 jKr."

      Tuossa on selvä laskuvirhe tapahtunut minulla. Aleksanteri Suuresta Jeesukseen onkin 55 vuosiviikkoa eikä suinkaan 62 vuosiviikkoa. Kirjoitusta pitää korjata.

      *****

      Jo apostoli Paavali kirjoitti heprealaiskirjessä: Heitä sahattiin kahtia, he majailivat luolissa, he kokivat piinaa. Heille Luvattua he eivät saaneet. Koska Kristus halusi antaa heille jotakin parempaa.

      Itse luovuin omaisuudesta 1998 enkä ole suinkaan saanut 100 kertaisesti takaisin. Mutta kun asiaa ajattelee niin mitä tekisin 100 pellolla tai talolla.
      Konkreettisesti. Valtio puuttuisi asiaan ja asettaisi kyseenalaiseksi kuuluuko pellot minulle ja löisi valtavan veron. Enkä myös jaksaisi mitään peltoja hoitaa ja viljellä. Se parempi jonka saa on esim. terveys, pidennetty elinikä, vielä suuremmat lupaukset, jne.

      Välillä aika vain on sellainen, että ei ole järkeä täyttää kaikkia raamatun lupauksia. Konkreettisesti ja järkevästi ajatellen. Nyt jos Imaami Mahdi tulee kahden viiva kymmenen vuoden sisällä niin hän kykenee paljon luultavasti toteuttamaan lupauksia. Vaikka pahikset pistävät hanttiin.

      Tänä aikana on myös Valejeesuksia, jotka antavat tahallaan väärän kuvan oikeasta Jeesuksesta.

      Mutta on myös niin, että Jeesuksen antamat lupaukset olivat mahtipontisen suuret eikä niiden totetutumisen takeeksi ole mitään varmaa näyttöä ollut.
      Mutta mitä siitä vaikka hän osottautuisi petturiksi. Raamattu on silti historian kiehtovien teos ja kaunokirjallinen sensaatio.

      *****

      Itselläni elämä valui hukkaan EVLUT kirkossa ilman mitään näyttöä Jeesuksen voimasta. Mutta sitten kävin 1996 Israelissa rukousmatkalla ja alkuseurakunta vaikutti siellä. Myöhemmin aloin käydä Jehovan todistajien kokouksissa ja oli varmaa, että Jeesus on voimallinen.

      Etkö tiedä, että Islam opettaa Kolminaisuuden kannattajat menevät helvettiin. Jne.

      EVLUT yms. ovat voimattomat, mutta JT, Israel ja Islam ovat voimakkaat ja kykenevät vakuuttamaan Jeesuksen olevan totinen.

      • Liimanäppi

        ~~"Kun vähennetään vuodesta 356 eKr 434 vuotta päädytään vuoteen 29 jKr."

        Kerro edes yksi järkevä syy ajatella, että danielinkirjoittaja viitasi nimenomaan Jeesukseen?


      • alfa123om2222
        Liimanäppi kirjoitti:

        ~~"Kun vähennetään vuodesta 356 eKr 434 vuotta päädytään vuoteen 29 jKr."

        Kerro edes yksi järkevä syy ajatella, että danielinkirjoittaja viitasi nimenomaan Jeesukseen?

        Dan 9:26

        Ja kuudenkymmenenkahden viikon jälkeen Messias raivataan pois, eikä hänelle jää mitään..... (UMK95)

        434 vuotta 400-luvulta eKr, jolloin Esra eli päätyy suurin piirtein Jeesuksen aikaan. Kun vielä sanotaan, että Messiaalle ei jää mitään niin todellakin hänen kannattajansa pyrittiin tappamaan sukupuuttoon vainoissa. Alkukirkkoa vainottiin voimakkaasti ja se ilmeisesti saatiin lähes tuhottua Konstantinus Suureen mennessä. Vielä tehtiin kuolleiden marttyyrien ruumiista pyhäinjäännöksiä niin että heistä ei kirjaimellisestikaan jäänyt mitään.

        Jos tuo on todella oikein käännetty; Hänelle ei jää mitään..... niin sopii kysyä onko Jeesus ollenkaan vaikuttanut historian kulkuun vaiko vain muut voimat ja vallat. Jeesuksen nimeä on tietenkin paljon käytetty ja kirkko perustettu, mutta esim. islamin, sosialismin, Ranskan vallankumouksen yms. vaikutusta on se mitä tänä päivänä olemme ei niinkään kirkon?


      • Liimanäppi
        alfa123om2222 kirjoitti:

        Dan 9:26

        Ja kuudenkymmenenkahden viikon jälkeen Messias raivataan pois, eikä hänelle jää mitään..... (UMK95)

        434 vuotta 400-luvulta eKr, jolloin Esra eli päätyy suurin piirtein Jeesuksen aikaan. Kun vielä sanotaan, että Messiaalle ei jää mitään niin todellakin hänen kannattajansa pyrittiin tappamaan sukupuuttoon vainoissa. Alkukirkkoa vainottiin voimakkaasti ja se ilmeisesti saatiin lähes tuhottua Konstantinus Suureen mennessä. Vielä tehtiin kuolleiden marttyyrien ruumiista pyhäinjäännöksiä niin että heistä ei kirjaimellisestikaan jäänyt mitään.

        Jos tuo on todella oikein käännetty; Hänelle ei jää mitään..... niin sopii kysyä onko Jeesus ollenkaan vaikuttanut historian kulkuun vaiko vain muut voimat ja vallat. Jeesuksen nimeä on tietenkin paljon käytetty ja kirkko perustettu, mutta esim. islamin, sosialismin, Ranskan vallankumouksen yms. vaikutusta on se mitä tänä päivänä olemme ei niinkään kirkon?

        ~~Ja kuudenkymmenenkahden viikon jälkeen Messias raivataan pois, eikä hänelle jää mitään..... (UMK95)

        Voideltu oli VT:n aikaan yleissana, kerrotko millä perusteella tuo messias-sana on kirjoitettu majuskelilla ja miksi ei suoraan mainita Jeesusta jos kerran esitetään kyseessä olevan vakavasti otettavan ennustuksen?

        ~~434 vuotta 400-luvulta eKr, jolloin Esra eli päätyy suurin piirtein Jeesuksen aikaan.

        Haluttuun päättymisajankohtaan päästään takaisinlaskemalla ja hakemalla sieltä jokin tapahtuma. Luitko muuten wikistä sen epävarmuuden, joka liittyy Esran tekstiin ja jos, niin miten olet ratkaissut asian?


      • pö pa pu
        Liimanäppi kirjoitti:

        ~~Ja kuudenkymmenenkahden viikon jälkeen Messias raivataan pois, eikä hänelle jää mitään..... (UMK95)

        Voideltu oli VT:n aikaan yleissana, kerrotko millä perusteella tuo messias-sana on kirjoitettu majuskelilla ja miksi ei suoraan mainita Jeesusta jos kerran esitetään kyseessä olevan vakavasti otettavan ennustuksen?

        ~~434 vuotta 400-luvulta eKr, jolloin Esra eli päätyy suurin piirtein Jeesuksen aikaan.

        Haluttuun päättymisajankohtaan päästään takaisinlaskemalla ja hakemalla sieltä jokin tapahtuma. Luitko muuten wikistä sen epävarmuuden, joka liittyy Esran tekstiin ja jos, niin miten olet ratkaissut asian?

        tää koskee tätä aikaa koska lähti liikkeelle se sana et jerusalemi on uudelleen rakennettava oliko se newtonin aikaa ku se piirsi uudelleen temppelin evakeljumi luukas 21 jeesus puhuu viimeisistä tapahtumista 20-24 sanokaa toopet mistä toi 490 vuotta lasketaan ja sulle liimanäppi voin opettaa sut lukeen raamattuu israel meinas alkaa rakentaa muureja kaupunginylle ja vallihaudan muttei ainaka o viä tehny


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe