Saksan Auto-Bildin

Leksu IS

käytetyn auton osto-oppaassa oli hauska otsikko Lexus IS 250 auton selostuksessa. Otsikko kuului :"Se parempi 3 BMW". Tämähän on alan miesten keskuudessa tiedetty ja tunnettu jo kauan mutta on hyvä tuoda asia esille myös tälläkin sivustolla.

16

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettei vaan lukenut

      Se kalliimpi Avensis.

    • Kun saksalainen

      toimittaja kirjoittaa noin ja saksalainen lehti sen painattaa sivuilleen, tarkoittaa se sitä että Lexus on jopa selkeästi parempi vaihtoehto kuin Bmw. Perinteisestihän saksalainen auto ei häviä omassa maassaan oikeastaan koskaan muunmaalaisille mikäli on edes lähimainkaan yhtä hyvä kuin ulkomainen kilpailija. Ilmeisesti saksalainen toimittajakaan ei ilkeä enää vetää yhtä härskisti kotiinpäin kuin aikaisemmin mikä on mukava havaita. Toisaalta taas saksalainen ostaja ostaa sen Bmw:n koska hänellä ei isänmaallisena ole muuta mahdollisuutta edes kuvitella kuin omassa maassa valmistettu rihveli kaikkine teknisine ongelmineen. Muutenhan hän leimaantuisi isänmaanpetturiksi ja epäluotettavaksi kansalaiseksi.

      • BMW 520 D

        Menet sitten vaan ostamaan sen riisikupin, me muut ajellaan Bemarilla. Tuntuu kovasti sinua harmittavan.
        Olen ajellut monilla BMW autoilla: 320, 330 D, 335, 520 D 2 kpl ja tilasin juuri uuden 520 D X-drivea. Ei koskaan mitään vikaa, normaalit huollot, jaa kerran meni Runflat takaa puhki.
        Mitä yrität oikein selittää ?


      • hoh...
        BMW 520 D kirjoitti:

        Menet sitten vaan ostamaan sen riisikupin, me muut ajellaan Bemarilla. Tuntuu kovasti sinua harmittavan.
        Olen ajellut monilla BMW autoilla: 320, 330 D, 335, 520 D 2 kpl ja tilasin juuri uuden 520 D X-drivea. Ei koskaan mitään vikaa, normaalit huollot, jaa kerran meni Runflat takaa puhki.
        Mitä yrität oikein selittää ?

        "Olen ajellut monilla BMW autoilla......"
        Tuossahan vaan selkeästi kerrottiin vaan se,kuinka saksalainen kuluttaja ei voi pettää kansaansa ostamalla muun maalaista autoa kuin saksalaisen.Oli sen laatu sitten mitä tahansa BMW- skeidaa hyvänsä.


    • Volvolla mennään

      Olisiko kuitenkin suomalaisen toyota-fanin tekstiä tuossa suomalaisessa versiossa?

      Minäkin voisin kirjoittaa tänne: "Ryotsalaisessa autolehdessä kerrottiin, että Skoda on parempi kuin volvo".
      KLuinka moni uskoo ihan tosissaan?

      • Lehti on muuten

        Auto-Bild Gebrauchtwagen Spezial Herbst 2014, sivu 78. Lienee saatavissa myös teillä siellä Soomessa, ainakin tilaamalla. Sinähän voit toki kirjoittaa tänne aivan mitä haluat, minä pitäydyn tosiasioissa. Skodan ja Volvon paremmuuteen en ota kantaa vaikka hienon 960 olen joskus omistanutkin. Nykyisin ajelen kalliilla, isolla ja tehokkaalla hybridi- Lexuksella eikä ole yksikään amistason räkänokka tullut vielä silmille hyppimään. Jatkakaa Bimmulifanaatikot keskusteluanne kaikessa rauhassa ja kommentoikaa silloin kun oikeasti tiedätte asioista ettekä vain kuvittele tietävänne. Mutta sellaisiahan te amissällit olette aina olleet.


    • Valte

      Lyödäänpä rinnakkain leksuksen ja bimmerin avaimet niin luulisin että 8:n 10:stä ottaisi bimmerin nykkelit, yksi on sokea ja jäljelle jää vaan fanaattinen tojotero jonka käyttäymistä ei pysty selittämään mikään psykologian oppikirja ehkä parapsykologian.

      • Parapsykologina

        minusta näyttää että fanaattiset ammattikoulun pojat ovat tässä keskustelussa kovasti puolustuskannalla. Ei heillä ole muuta uskontoa kuin Bmw ja kaikki mikä on sitä vastaan, on itse saatanasta kotoisin.


      • E220_CDI

        Lexuksessa minua viehättää Toyotan mainio hybridivoimalinja. Eipä tarvi kuunnella dieselin kolinaa ja silti kulutus pysyy kohtuudessa. Ei myöskään ole tiedossa paljon ajavalle riskinä Bemun neloskoneiden jakopään kaltaista pommia, joka lauetessaan teurastaa säästöpossun.

        Sääli, että Leksat pilataan muotoilulla, joka tekee GS:stakin takaa ikävän ahtaan, IS:sta puhumattakaan. Mutta hieno auto se minusta on jos tilat riittävät.


      • kipollehushus
        E220_CDI kirjoitti:

        Lexuksessa minua viehättää Toyotan mainio hybridivoimalinja. Eipä tarvi kuunnella dieselin kolinaa ja silti kulutus pysyy kohtuudessa. Ei myöskään ole tiedossa paljon ajavalle riskinä Bemun neloskoneiden jakopään kaltaista pommia, joka lauetessaan teurastaa säästöpossun.

        Sääli, että Leksat pilataan muotoilulla, joka tekee GS:stakin takaa ikävän ahtaan, IS:sta puhumattakaan. Mutta hieno auto se minusta on jos tilat riittävät.

        Toiset tykkää syödä ala cartea ja toiset käydä "ravintolassa" nimeltä Mäc Dolds.

        Toiset tykkää isoäidistä, toiset fertiileistä kaunottarista.

        Joten sinulla on vapaus tykätä corollastasi, ei se ole meiltä muilta pois, emmehän edes tunne takiasi myötähäpeää.


      • E220_CDI

        Uskonnollisiin näkökohtiin minulla ei ole kompetenssiä ottaa mitään kantaa, enkä ole eläissäni omistanut yhtään japanilaista autoa.

        Se ei estä minua ihailemasta vaikkapa Lexus GS:n voimalinjaa, joka kiskaisee suuren painavan auton mukavan eleettömästi liikkeelle. Valitettavasti tilojen suhteen käytännöllisyys suunnitellaan Toyotiin ja mukavuus Lexukseen - paitsi aikuisen kokoisille, jotka eivät mahdu kyytiin.

        Viittaus fertiiliin kaunottareen osui ja upposi, koska suosikkiautoni on tuo kauniisti sanottuna klassista tyylisuuntaa edustava omani, eli nykyisen tuotantomallin E-Klasse. En osaa antaa teknistä syytä, miksi en ostanut sen sijaan F10, josta pidin myös. Tähdellinen ehkä vain tuntui tutummalta?

        Mutta jos Lexus GS olisi tarjolla BMW F10 tai E-sarjan takatiloilla ja tavaratilalla varustettuna, harkitsisin sellaista vakavasti, koska minulle auton valinta ei ole vakaumuksellinen kysymys.

        Pidätän myös oikeuteni valita itse, syönkö Monacon Cafe de Paris'ssa tai McDonaldsissa tai Mauin Hard Rock Cafessa Hawaijilla, jos siltä tuntuu. Tämäkin asia priorisoidaan kunkin tilanteen tarpeiden mukaan ja juuri siksi otin konkreettisia esimerkkejä todellisesta elämästä.

        Myötähäpeää ei kannata kuluttaa näin tyylitajuttomaan tyyppiin. Sitä kuluisi kohtuuttoman paljon. Siksi on parasta, että vastaan valinnoistani ihan itse ja te muut saatte luonnollisesti olla niistä ihan mitä mieltä haluatte.


    • Kuusi Rippi

      Pikkuleksukset ei eroa corollasta ja Kiasta, sotkuinen ja muovinen design. Isommat taas on noloja kopioita bemareista. Mikäs siinä jos sellaisista tykkää.

      • Lexus IS 220D

        Se parempi BMW. Kuinka jäätävän totuuden voikaan tiivistää kätevästi jo artikkelin otsikkoon. Uskoni saksalaisiin toimittajiin alkaa pikkuhiljaa palautua.


    • Valte

      Mutta minä otan silti BMW:n, firma on tehnyt lentokoneen moottoreita ja autoja sekä moottoripyöriä siihen aikaan kun Toyotan tärkein ydinosaaminen oli ompelukoneet. Tosin taitaa olla vieläkin kun missään ei huudeta ompelukoneiden takaisinkutsuja.

    • 350

      BMW:n vanha iskulause "Ajamisen iloa" kai pitänee hyvin paikkaansa, silloin kun se auto ei ole rikki..

    • E220_CDI

      AutoBildin toisinaan provosoivan tyylin tuntien olen vakuuttunut siitä, että jos he ovat Leksaa verranneet Bemuun, heillä on varmasti myös kestävä perustelu väitteelleen.

      Samasta lähteestä on tullut legendaarisen hienoja sangen kuvaavia heittoja ennenkin. Vaikkapa "paras E-Klasse, jonka BMW on koskaan tehnyt" (F10) tai "vähemmän autoa enemmällä rahalla" (Jurgen Schremppin periaate että Daimlerin tehtävä on maksimoida voitot (lyhytnäköisesti)).

      Lexus IS oli hetken omallakin perheen ostoslistalla, mutta karsiutui takana sietämättömän ja edessä hieman häiritsevän mataluuden vuoksi.

      Jos Bemarille pitäisi tarjota valintaperusteet tässä vertailussa, niin automaattivaihteistoa, nelivetoa, takatiloja tai farmarimallia tarvitsevan kannalta Leksan peli on pelattu.

      Voi se Leksa silti hyvä auto olla, jos tilat riittävät. Olisi suuri vääryys kuvitella IS olevan vain kallis Avensis. On se sentään normaalisti rakennettu auto eikä mikään etuvetoinen luisupulkka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe