viking grace ja kassien tarkistus

sandrab68

Onko kokemusta Viking Gracellä matkustamisesta? Tutkitaanko siellä laukut ja kassit?

69

3968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tarkisteta

      Ei, jopa vanha tarkistuspiste on purettu pois

    • varaudu tarkistuksee

      Kyllä siellä on erillinen pömpeli lähtöselvityksen jälkeen keskellä hallia jossa laukkusi voidaan tutkia, ptäisihän se jo ymmärtää jotta tuollainen mahdolisuus on olemassa koska se on mainittu yhtiön sivuillakin.
      Täällä saattaa kirjoittaa jotkut juuri päivastaista tietoa tietämättömyyttään tai asioita ymmärtämättä, jos eei ole koskaan tarkistukseen joutunut ei se tarkoita ettei epäilyttävissä tapauksissa sellaista tapahdu.
      Miksi sinun pitäisi viedä laivalle jotain sellaista mitä ei tarvitse mukanasi kuljettaa koska tunnut pelkäävän tarkastuksen mahdollisuutta!

      • Juu ja ei

        Totta, tuon näköinen paikka on OLLUT terminaalissa, poistettiin jo alkukeväästä

        http://img157.imagevenue.com/img.php?image=473789880_Kuva0064_122_91lo.jpg

        Mutta tarkistus on silti mahdollinen, joskaan joka lähdöllä ei usein tarkisteta ketään. Mutta varmana jos oot kännissä, alat räyhäämään tms. niin tilanne voi muuttua.

        Itse tehnyt elämäni aikana varmaankin yli 100 laivamatkaa, joista noin 60 viime vuosina...

        kerran on tarkistettu laukut, olisiko ollut joskus 2005 kun menin Silja europalle, ja mukana oli sellainen epäilyttävän näkönen "pommisalkku"... Tuohon aikaan oli vielä Siljan terminaalillakin erillinen tarkistuspiste.

        Ja itsekin vien laivalle mukana joskus oman sipsipussin ja colapullon, vaikka kiellettyjä onkin...

        Eli mahdollisuus tarkistukseen on äärimäisen pieni...


      • varaudu tarkistuksee
        Juu ja ei kirjoitti:

        Totta, tuon näköinen paikka on OLLUT terminaalissa, poistettiin jo alkukeväästä

        http://img157.imagevenue.com/img.php?image=473789880_Kuva0064_122_91lo.jpg

        Mutta tarkistus on silti mahdollinen, joskaan joka lähdöllä ei usein tarkisteta ketään. Mutta varmana jos oot kännissä, alat räyhäämään tms. niin tilanne voi muuttua.

        Itse tehnyt elämäni aikana varmaankin yli 100 laivamatkaa, joista noin 60 viime vuosina...

        kerran on tarkistettu laukut, olisiko ollut joskus 2005 kun menin Silja europalle, ja mukana oli sellainen epäilyttävän näkönen "pommisalkku"... Tuohon aikaan oli vielä Siljan terminaalillakin erillinen tarkistuspiste.

        Ja itsekin vien laivalle mukana joskus oman sipsipussin ja colapullon, vaikka kiellettyjä onkin...

        Eli mahdollisuus tarkistukseen on äärimäisen pieni...

        Itse asiassa tietoni perustuu 9.10.2014 tilanteeseen,
        ilmeisesti on vain tehty uusi vanhan tilalle.
        Eihän sitä ollut siinä Elokuussa Ahvenanmaalle lähtiessäni,
        tai kesäkuussa grace-riisteilylle lähtiessä,
        nyt oli koppi ilmestynyt lokakuussa takaisin paikalleen.

        eli mahdollisuus on tarkastukseen siten kun se on tarpeellista.

        jos olet käynyt jossain viimeksi alkukeväästä, on se todennäköisesti vanhentunutta tietoa jo loppusyksystä ....kuten nytkin kävi


      • E Vc
        varaudu tarkistuksee kirjoitti:

        Itse asiassa tietoni perustuu 9.10.2014 tilanteeseen,
        ilmeisesti on vain tehty uusi vanhan tilalle.
        Eihän sitä ollut siinä Elokuussa Ahvenanmaalle lähtiessäni,
        tai kesäkuussa grace-riisteilylle lähtiessä,
        nyt oli koppi ilmestynyt lokakuussa takaisin paikalleen.

        eli mahdollisuus on tarkastukseen siten kun se on tarpeellista.

        jos olet käynyt jossain viimeksi alkukeväästä, on se todennäköisesti vanhentunutta tietoa jo loppusyksystä ....kuten nytkin kävi

        Pitää oikein katsoa historiaa....

        27.10 ei ollut tarkistuskoppia

        11.2 oli

        4.5-21.9 ei ollut... sen jälkeen en ole terminaalilla käynyt...

        Jotenkin tuntuu omituiselta että se purettaisi pois aina kesäsesongin ajaksi


      • varaudu tarkistuksee
        E Vc kirjoitti:

        Pitää oikein katsoa historiaa....

        27.10 ei ollut tarkistuskoppia

        11.2 oli

        4.5-21.9 ei ollut... sen jälkeen en ole terminaalilla käynyt...

        Jotenkin tuntuu omituiselta että se purettaisi pois aina kesäsesongin ajaksi

        9.10.2014 oli kyseinen tarkastuspiste sijoitettu lähtöselvityksen jälkeiseen tilaan,
        historiasi ei tuota havaintoani muuksi muuta.


        niin ja keskustelun avaaja tosin kysyi on tuollaista tarkistuksen mahdollisuutta olemassa, sellainen on mahdollista tarvittaessa, vakka sinulla ei olisi havaintoja asiassa, tuskin käyt tarkastamassa päivittäin terminaalin rakenteita, mitä muutoksia, vaikka niistä itsellesi historian eeposta kaavailet tekeväsi.


      • Lexus

        Henkilökohtaisten tavaroiden penkominen:

        - Mites yksityisyyden suoja ??


      • pengottuna
        Lexus kirjoitti:

        Henkilökohtaisten tavaroiden penkominen:

        - Mites yksityisyyden suoja ??

        "Mites yksityisyyden suoja "

        Ei tarkastajien tarvitse penkoa tavaroitasi, voivat pyytää sinua avaamaan laukkusi ja esittämään sen sisältö, voit toki kieltäytyä, mutta laivaan pääsysi saattaa estyä,

        Provona ilmeisesti heitit tämän "yksityisyytesi saloista" olevan kysymyksesi,
        näsäviisaana olisit löytänyt vastauksen ongelmaasi viking linen matkaehdoista jotka olet hyväksynyt varausta tehdessäsi ja matkasi maksaessasi.

        Tuo näsäviisaua on niin hauskaa kun kirjoittaja ei ajattele asiaa loppuun asti,
        korostuu vain näsäviisauden mukana tuoma provoilun turhuus joka ei johda minnekään.
        Moneen kertaan tuokin mainittu palstan näsille, mutta eivät vain koskaan sitä opi!


      • Lexus

        ^ Tarkoitatko että matkustajilla on laillinen velvollisuus alistua ko. toimenpiteeseen?


      • pengottuna
        Lexus kirjoitti:

        ^ Tarkoitatko että matkustajilla on laillinen velvollisuus alistua ko. toimenpiteeseen?

        Ilmeisesti ymmärsit kirjoitetun tekstin, ei sinun tarvitse alistua mihinkään kuten jo yllä kerroin, vain laivaan pääsysi saattaa estyä, ja mitä sinulla on "toimenpidettä" vastaan jos sinulla ei ole mitään salattavaa laukussasi,


      • lexit

        Olen laitonta "toimenpidettä" vastaan. Oikeus yksityisyyden suojaan on Suomen perustuslain turvaama henkilöllinen oikeushyvä eli oikeusjärjestyksen suojelema etu.


    • Direktiivi!

      EU:n säädösten mukaan ainakin 5% matkustajista on tarkastettava. Sitä myös VikingLine noudattaa, kuten muutkin varustamot.

    • jejeje

      Olen käynyt 2x Viking Gracella ja kummallakaan kertaa en ole joutunut tarkastukseen.


      Mariellalla olen matkustanut noin 10 kertaa ja kerran ole joutunut tarkastukseen, halusivat läpivalaista repun.


      Princess Marialla olen matkustanut 2x ja kummallakin kerralla halusivat läpivalaista repun.

      Muilla laivoilla useita matkoja eikä tarkistuksia.

      • ,uxkxk

        Täällä taas mistään mitään tietämättömät keksii omasta päästä juttuja. Viking Gracella eikä millään muullakaan ruotsinlaivalla tarkastella yhtään ketään sen enempää kuin poliisi tarkastelee tien päällä kävelijöitäkään. Tietenkin kävelijäkin voidaan ratsata jos käyttäytyy kuin pöpipää, mutta laivoille ja laivoilta ei ole mitään tarkastuskoppia ikinä ollutkaan. Joskus miekka ja kivi kun tullimiehet vösöttivät sisään- ja uloskäynneissä tilanne oli vähän eri. Mutta tämä oli joskus 90- luvun alussa.

        Minua ei lakkaa ihmetyttämästä miksi jotku nuijat jaksaa jankuttaa tuota tarkastetaan- ei tarkasteta. Mitä ihmeen fiksaatioita aikuinen ihminen saa jostain tarkastuksesta ja sen hokemisesta, että tarkastetaan tarkastetaan? Kertokaa.


      • Nyt on kyse mahdolli
        ,uxkxk kirjoitti:

        Täällä taas mistään mitään tietämättömät keksii omasta päästä juttuja. Viking Gracella eikä millään muullakaan ruotsinlaivalla tarkastella yhtään ketään sen enempää kuin poliisi tarkastelee tien päällä kävelijöitäkään. Tietenkin kävelijäkin voidaan ratsata jos käyttäytyy kuin pöpipää, mutta laivoille ja laivoilta ei ole mitään tarkastuskoppia ikinä ollutkaan. Joskus miekka ja kivi kun tullimiehet vösöttivät sisään- ja uloskäynneissä tilanne oli vähän eri. Mutta tämä oli joskus 90- luvun alussa.

        Minua ei lakkaa ihmetyttämästä miksi jotku nuijat jaksaa jankuttaa tuota tarkastetaan- ei tarkasteta. Mitä ihmeen fiksaatioita aikuinen ihminen saa jostain tarkastuksesta ja sen hokemisesta, että tarkastetaan tarkastetaan? Kertokaa.

        Nyt on kyse mahdollisuudesta

        Samalla lailla voisi kysyä "uppoaako Baltic Princess 2.11 lähdöllä" jos vastaat "ei uppoa" niin se on väärin... Tulee vastata "Ei uppoa todella suurella todennäköisyydellä"

        Palstalla liikkuu eräs invalidi, jolla ei ole kokemusta matkailusta, joten hänen täytyy päteä vain nettitiedoilla, ja tarkistaa että termit on 100% oikein. Jopa 1 kirjaimen virhe saa hänet suuttumaan.

        Ja aina kun kysytään kysymys johon ei löydykään vastausta netistä, alkaa joko raivo tai sitten täysi hiljaisuus. Tai sitten valitus vääristä termeistä


      • jejeje
        ,uxkxk kirjoitti:

        Täällä taas mistään mitään tietämättömät keksii omasta päästä juttuja. Viking Gracella eikä millään muullakaan ruotsinlaivalla tarkastella yhtään ketään sen enempää kuin poliisi tarkastelee tien päällä kävelijöitäkään. Tietenkin kävelijäkin voidaan ratsata jos käyttäytyy kuin pöpipää, mutta laivoille ja laivoilta ei ole mitään tarkastuskoppia ikinä ollutkaan. Joskus miekka ja kivi kun tullimiehet vösöttivät sisään- ja uloskäynneissä tilanne oli vähän eri. Mutta tämä oli joskus 90- luvun alussa.

        Minua ei lakkaa ihmetyttämästä miksi jotku nuijat jaksaa jankuttaa tuota tarkastetaan- ei tarkasteta. Mitä ihmeen fiksaatioita aikuinen ihminen saa jostain tarkastuksesta ja sen hokemisesta, että tarkastetaan tarkastetaan? Kertokaa.

        Helsingissä Katajanokan terminaalissa olen joutunut antamaan repun siinä portin luona jossa matkaliput luetaan. Olin menossa tuohon portille, niin ohjasivat sivuun ja halusivat laittaa repun läpivalaisukoneen läpi. Eivät olleet tullimiehiä.

        Samoin länsisatamassa on läpivalaisukoneet ennen passintarstuspistettä kun mennään Pietarin laivalle.

        Ja Princess Marialla on laivallakin nuo läpivalaisukoneet tuloaulassa, ainakin Pietarin päässä kun kävellään PORTAAT ylös laivaan, ohjataan kaikki matkustajat metallinpaljastimen läpi ja matkatavarat läpivalaistaan.

        En mielestäni keksi näitä juttuja vaan nämä ovat omia kokemuksia.

        Olen matkustanut hyvin paljon eri laivoilla ja varmaan 99% matkoista menee siten, ettei joudu tarkastukseen. Mutta se että sinä et ole ikinä joutunut tarkastukseen, ei tarkoita etteikö joku joskus joutuisi.


      • epätoivoinenko olet
        Nyt on kyse mahdolli kirjoitti:

        Nyt on kyse mahdollisuudesta

        Samalla lailla voisi kysyä "uppoaako Baltic Princess 2.11 lähdöllä" jos vastaat "ei uppoa" niin se on väärin... Tulee vastata "Ei uppoa todella suurella todennäköisyydellä"

        Palstalla liikkuu eräs invalidi, jolla ei ole kokemusta matkailusta, joten hänen täytyy päteä vain nettitiedoilla, ja tarkistaa että termit on 100% oikein. Jopa 1 kirjaimen virhe saa hänet suuttumaan.

        Ja aina kun kysytään kysymys johon ei löydykään vastausta netistä, alkaa joko raivo tai sitten täysi hiljaisuus. Tai sitten valitus vääristä termeistä

        "Ja aina kun kysytään kysymys johon ei löydykään vastausta netistä, alkaa joko raivo tai sitten täysi hiljaisuus. Tai sitten valitus vääristä termeistä"

        epätoivoinenko olet kun jo noin täytyy kalastella huomiota?


      • ivivivivi
        jejeje kirjoitti:

        Helsingissä Katajanokan terminaalissa olen joutunut antamaan repun siinä portin luona jossa matkaliput luetaan. Olin menossa tuohon portille, niin ohjasivat sivuun ja halusivat laittaa repun läpivalaisukoneen läpi. Eivät olleet tullimiehiä.

        Samoin länsisatamassa on läpivalaisukoneet ennen passintarstuspistettä kun mennään Pietarin laivalle.

        Ja Princess Marialla on laivallakin nuo läpivalaisukoneet tuloaulassa, ainakin Pietarin päässä kun kävellään PORTAAT ylös laivaan, ohjataan kaikki matkustajat metallinpaljastimen läpi ja matkatavarat läpivalaistaan.

        En mielestäni keksi näitä juttuja vaan nämä ovat omia kokemuksia.

        Olen matkustanut hyvin paljon eri laivoilla ja varmaan 99% matkoista menee siten, ettei joudu tarkastukseen. Mutta se että sinä et ole ikinä joutunut tarkastukseen, ei tarkoita etteikö joku joskus joutuisi.

        Avauksessa taisi olla puhetta Ruotsiin suuntauvasta laivamatkailusta, eikö totta? Ja sinä tulet mukaan selittäen Venäjälle suuntautuvasta matkailusta, joka nyt vittu on ihan eri asia kuin ruotsinlaiva.

        Kerrataanpa urvateille vielä. Mentäessä Ruotsiin laivalla tai tultaessa Ruotsista laivalla kukaan ei tarkistele yhtään kenenkään laukkuja ja taskuja. Tähän on tietenkin joitakin poikkeuksia- jos käyttäydyt kuin pälli saatetaan pälli ratsata kuten se tehtäisiin vaikkapa kadullakin. Tässä tapauksessa ratsauksen syy on pälli. Tai jos alueella toisinaan pyörivä huumekoira saa vainun kassit (ja pallit) kyllä katsotaan.

        Mutta mitään pistokokeita ei ole olemassa. Niitä oli ennenvanhaan 90-luvun alussa, mutta ei ole ollut enää vuosikymmeniin.

        Voitte siis lopettaa vössöttämisen.


      • jejeje
        ivivivivi kirjoitti:

        Avauksessa taisi olla puhetta Ruotsiin suuntauvasta laivamatkailusta, eikö totta? Ja sinä tulet mukaan selittäen Venäjälle suuntautuvasta matkailusta, joka nyt vittu on ihan eri asia kuin ruotsinlaiva.

        Kerrataanpa urvateille vielä. Mentäessä Ruotsiin laivalla tai tultaessa Ruotsista laivalla kukaan ei tarkistele yhtään kenenkään laukkuja ja taskuja. Tähän on tietenkin joitakin poikkeuksia- jos käyttäydyt kuin pälli saatetaan pälli ratsata kuten se tehtäisiin vaikkapa kadullakin. Tässä tapauksessa ratsauksen syy on pälli. Tai jos alueella toisinaan pyörivä huumekoira saa vainun kassit (ja pallit) kyllä katsotaan.

        Mutta mitään pistokokeita ei ole olemassa. Niitä oli ennenvanhaan 90-luvun alussa, mutta ei ole ollut enää vuosikymmeniin.

        Voitte siis lopettaa vössöttämisen.

        NiImenomaan Ruotsiin olen ollut Viking Linellä menossa Katajanokan terminaalista kun on kerran joutunut antamaan repun läpivalaisuun portilla jossa matkaliput luetaan.

        Ilmeisesti et ole kovin perillä laivamatkailusta, jos luulet että Katajanokalta lähtee laivoja Venäjälle.


        Kyseessä ei ollut tullimiesten tarkastus eikä koiraakaan ollut. Olin myös täysin selvinpäin ja käyttäydyin normaalisti, olin yksin tuossa lipuntarkastuspisteellä reppu selässä suoraan töistä tulossa perjantaina.

        Mutta olen myös useita kymmeniä kertoja tuosta mennyt niin, että ei ole tarkastettu joten tämä yksi tarkastuskerta on ollut vain pistokoe.


      • cigig
        jejeje kirjoitti:

        NiImenomaan Ruotsiin olen ollut Viking Linellä menossa Katajanokan terminaalista kun on kerran joutunut antamaan repun läpivalaisuun portilla jossa matkaliput luetaan.

        Ilmeisesti et ole kovin perillä laivamatkailusta, jos luulet että Katajanokalta lähtee laivoja Venäjälle.


        Kyseessä ei ollut tullimiesten tarkastus eikä koiraakaan ollut. Olin myös täysin selvinpäin ja käyttäydyin normaalisti, olin yksin tuossa lipuntarkastuspisteellä reppu selässä suoraan töistä tulossa perjantaina.

        Mutta olen myös useita kymmeniä kertoja tuosta mennyt niin, että ei ole tarkastettu joten tämä yksi tarkastuskerta on ollut vain pistokoe.

        En olekaan perillä Venäjän matkailusta, mutta Turusta ja Hesasta Tukholmaan suuntautuvasta liikennöinnistä tiedän enemmän kuin sinä. Olen kulkenut noita reittejä viimeiset 15 vuotta varmaan sen sata kertaa, yksin tänä vuonna 15 kertaa. Autolla, ilman autoa, päissään ja selvinpäin ja kukaan VARSINKAAN tulliin kuulumaton siellä ei mitään kassitarkistuksia tee. Poikkeuksena tietenkin joku kunnon sekopää, joka höyryää siellä.

        ELI keksi parempia juttuja tai myönnä olevasi hörhö, joka herätti epäilyksiä.


      • Niin sa vaan on
        cigig kirjoitti:

        En olekaan perillä Venäjän matkailusta, mutta Turusta ja Hesasta Tukholmaan suuntautuvasta liikennöinnistä tiedän enemmän kuin sinä. Olen kulkenut noita reittejä viimeiset 15 vuotta varmaan sen sata kertaa, yksin tänä vuonna 15 kertaa. Autolla, ilman autoa, päissään ja selvinpäin ja kukaan VARSINKAAN tulliin kuulumaton siellä ei mitään kassitarkistuksia tee. Poikkeuksena tietenkin joku kunnon sekopää, joka höyryää siellä.

        ELI keksi parempia juttuja tai myönnä olevasi hörhö, joka herätti epäilyksiä.

        EU valvoo, että tietty määrä turvatarkastuksia tehdään. Muutoin varusamo saa tosikovat sakot.

        Noin joka 20. matkustajan laukut on turvatarkistettava!


      • Kerro pois
        Niin sa vaan on kirjoitti:

        EU valvoo, että tietty määrä turvatarkastuksia tehdään. Muutoin varusamo saa tosikovat sakot.

        Noin joka 20. matkustajan laukut on turvatarkistettava!

        Voisitko sä Jiikoo-76 kertoa kuinka monen euron sakko siitä tulee :)


      • Voi poika parkaa
        Niin sa vaan on kirjoitti:

        EU valvoo, että tietty määrä turvatarkastuksia tehdään. Muutoin varusamo saa tosikovat sakot.

        Noin joka 20. matkustajan laukut on turvatarkistettava!

        Jos netti (Ja Jiikoo-76) noin sanoo, niin sitten se on niin oltava. Omaa kokemusta kun hänellä ei matkailusta ole...

        Sano vielä miten matkalippu täytyy esittää aina myymälässä asioidessa....


      • coxkxx
        Niin sa vaan on kirjoitti:

        EU valvoo, että tietty määrä turvatarkastuksia tehdään. Muutoin varusamo saa tosikovat sakot.

        Noin joka 20. matkustajan laukut on turvatarkistettava!

        Väärin. Joka 20. matkustaja ei tarkisteta eikä varustamo saa yhtään mitään sakkoja tarkisti tai ei. Keksi parempia.


      • ....,,,,
        coxkxx kirjoitti:

        Väärin. Joka 20. matkustaja ei tarkisteta eikä varustamo saa yhtään mitään sakkoja tarkisti tai ei. Keksi parempia.

        Miksi Viking Line sivuillaan antaa valheellista tietoa?

        Turvatarkastus

        Säännöllisiä turvatarkastuksia tehdään laivaannousun yhteydessä matkustajien turvallisuuden takaamiseksi.


      • Koska niitä tehdään!
        ....,,,, kirjoitti:

        Miksi Viking Line sivuillaan antaa valheellista tietoa?

        Turvatarkastus

        Säännöllisiä turvatarkastuksia tehdään laivaannousun yhteydessä matkustajien turvallisuuden takaamiseksi.

        Oiskohan siksi, että niitä on pakko tehdä, muuten tulee rapsut EU-säädöksen rikkomisesta.

        Tarkastus tehdään hyvin hienotunteisesti sivummalla. Sitä on muiden vaikea huomata, ellei tiedä tarkkailla.


      • http://www.
        Koska niitä tehdään! kirjoitti:

        Oiskohan siksi, että niitä on pakko tehdä, muuten tulee rapsut EU-säädöksen rikkomisesta.

        Tarkastus tehdään hyvin hienotunteisesti sivummalla. Sitä on muiden vaikea huomata, ellei tiedä tarkkailla.

        Jos netti (Ja jiikoo-76) sanoo että tehdään, niin silloin tehdään


      • Lue direktiivit
        http://www. kirjoitti:

        Jos netti (Ja jiikoo-76) sanoo että tehdään, niin silloin tehdään

        Netistä löytyy EU-direktiivit. Lue niistä.


      • uckckck
        Lue direktiivit kirjoitti:

        Netistä löytyy EU-direktiivit. Lue niistä.

        Väärin väärin ja väärin. Jos olisitte joskus käynyt laivassa tietäisitte miten asiat ovat todellisuudessa. Ketään normaalistikäyttäytyvää ja täyspäistä ihmistä ei tutkita eikä ratsailla laivoissa eikä teboilin baarissa. Jos käyttäytyy kuin päläri niin poliisit tulevat teboilillekin puhuttamaan, sama homma laivoilla.

        Että nyt voitte rauhoittua ja lopettaa jankuttamisen.


      • lexit
        Lue direktiivit kirjoitti:

        Netistä löytyy EU-direktiivit. Lue niistä.

        Linkki?


    • Kovvoo hommoo

      Kyllä tutkitaan. Ensin laukut ja sitten kassit.

    • matkaan käyn nyt

      Miksi sitä kysyt???Pidä laukkusi tavarat niin, ettei ole pelkoa tarkistuksista!!!
      Omani kyllä saa tarkista ihan milloin vain .

    • minäsinähänmetehe

      24.10.14 oli tarkastuskoppi henkilökuntineen paikalla Viking Linen Turun terminaalissa. Lähtöselvityksen jälkeen, keskellä aulaa.

    • Kiitos vastauksista. Matkustin 8.11. ja laukut tutkittiin osalla matkustajista. Juomien ostoon kiinnitettiin huomiota, siten ettei risteilymatkustajat saaneet ostaa menomatkalla alkoholia. Paitsi sixpackin! :D

      • Itse jouduin.

        Toissapäivänä tuli kohtelias kysymys: Anteeksi, voisitteko tulla tätä kautta. Kysymyksen esitti virkapukuinen henkilö. Halusi vilkaista olkalaukkuani ja kun heitin laukun siihen hihnalle (oli seivä erottamassa matkustajien kulkutiestä) ja kysyin syytä, oli vastaus, että satunnaistarkastus, ei sen kummempaa.

        Ei siinä sen kummempaa. Koko homma ne ohi siinä puolessa minuutissa. Sitten vaan paikan toisesta päästä takaisin matkustajavirtaan. Monikohan noista matkustajista edes huomasi tapausta.


      • vicixuxu
        Itse jouduin. kirjoitti:

        Toissapäivänä tuli kohtelias kysymys: Anteeksi, voisitteko tulla tätä kautta. Kysymyksen esitti virkapukuinen henkilö. Halusi vilkaista olkalaukkuani ja kun heitin laukun siihen hihnalle (oli seivä erottamassa matkustajien kulkutiestä) ja kysyin syytä, oli vastaus, että satunnaistarkastus, ei sen kummempaa.

        Ei siinä sen kummempaa. Koko homma ne ohi siinä puolessa minuutissa. Sitten vaan paikan toisesta päästä takaisin matkustajavirtaan. Monikohan noista matkustajista edes huomasi tapausta.

        Mikäs se sellainen virkapukuinen tarkisteli siellä? Ettei vain ollut keksitty juttu?


      • Aha, selkis
        vicixuxu kirjoitti:

        Mikäs se sellainen virkapukuinen tarkisteli siellä? Ettei vain ollut keksitty juttu?

        Nyt sit selvis, mitä ne paisillaan olevat tyypit ovat ja tekevät, joita silloin tällöin näkee.


    • ♥VikingGrace♥

      Olen menossa 2015 vuoden alussa Gracelle ja menen ensimmäistä kertaa sinne. Haluaisin kuulla mielipiteitä paatista. :)

      Tässä jotain kysymyksiä siis, saa vastata:

      1. Minkälaisia mielipiteitä Tax Freestä?

      2. Minkä ikäisiä ihmisiä siellä yleensä on?
      (Vanhoja? Nuoria?)

      3. Mitä kaikkea on Shopping Worldissa?

      • Perus settiä

        1 Perusmyymälä, paketoitu samaan pakettiin kaikki. Siinä missä esim. Siljalla tavarat löytyy 5 eri myymälästä. No se onko tuo hyvä tai huono puoli on makuasia. Hinnat jossain tuotteissa halvempia kuin maissa, jossain kalliimpia

        2 Vanhempia, johtuen ikärajasta, ja laivan huonosta viihdetarjonnasta

        3 Lähes kaikkea, vaatteita, hajuvesiä, elektroniikkaa jne


    • Jiikoo-77

      Jännä juttu miten Grace haluaa rajoittaa hytissä juomista viikonloppuisin.

      Tervetuliaislahjana voi kuitenkin tilata "hyttikelpoista" ollutta hyttiin hintaan 4,50€/Tölkki siinä missä TaxFreessä 24 tölkin koppa maksaa 15€ Samaten laivan kahviossa myydään lonkerotölkkejä vitosella, siinä missä TaxFreessa 24 tölkin koppa maksaa 30€

      Eli totuus on se että halutaan vain lisää rahaa, miksi tuo kielto ei ole voimassa siis myös arkisin...

      Kukaan tuskin laivalle lähtee ryyppäämään hyttiin, mutta kyllä siellä usein tulee otettua "pohjat" ja neljän aikoihin mentyä monesti hyttiin jatkoille jos löytyy seuralainen

      • Jiikoo-77

        Jokuhan voisi perustella noita tervetulislahjojen hintoja sillä "no siinähän maksetaan myös palvelusta"

        VÄÄRIN, esim. karkit ja virvoitusjuomat on tasan saman hintaisia hyttitervehdyksenä kuin laivan kaupassa


      • Palvelu maksaa.
        Jiikoo-77 kirjoitti:

        Jokuhan voisi perustella noita tervetulislahjojen hintoja sillä "no siinähän maksetaan myös palvelusta"

        VÄÄRIN, esim. karkit ja virvoitusjuomat on tasan saman hintaisia hyttitervehdyksenä kuin laivan kaupassa

        Niin se on. Palvelu maksaa.

        Miten luulet sen juoman tulevan hyttiin?


      • Siivooja tuo
        Palvelu maksaa. kirjoitti:

        Niin se on. Palvelu maksaa.

        Miten luulet sen juoman tulevan hyttiin?

        Uskoisin että siivooja jättää ne hyttiin.

        Mutta sama siivooja jättää samalla vaivalla colatölkin jolloin palvelu ei maksa mitään.


      • Palvelu maksaa.
        Siivooja tuo kirjoitti:

        Uskoisin että siivooja jättää ne hyttiin.

        Mutta sama siivooja jättää samalla vaivalla colatölkin jolloin palvelu ei maksa mitään.

        Kyllä se colatölkinkin jättäminen maksaa Siitä ei vaan peritä maksua erikseen. Mutta sisältyy hintoihin.

        Eikä varmasti ole siivooja, joka alkoholia laivalla kuskaa!


      • Jiikoo-75
        Palvelu maksaa. kirjoitti:

        Kyllä se colatölkinkin jättäminen maksaa Siitä ei vaan peritä maksua erikseen. Mutta sisältyy hintoihin.

        Eikä varmasti ole siivooja, joka alkoholia laivalla kuskaa!

        En ole ikinä tilannut "hyttikelpoista alkoholia"

        Mutta kuten aikoinaan laskeskelin, niin laivalla vähän kaikkea maksetaan juomissa ja ruoissa.

        Esim. Amorellan räkälän tasoisessa baarissa maksaa oluttuoppi 7,9€ "maahinnoiksi" muutettuna...

        Mutta totuus on siis se, että ei haluta rajoittaa hytissä juomista, vaan saada enemmän rahaa


      • Toimii!
        Jiikoo-75 kirjoitti:

        En ole ikinä tilannut "hyttikelpoista alkoholia"

        Mutta kuten aikoinaan laskeskelin, niin laivalla vähän kaikkea maksetaan juomissa ja ruoissa.

        Esim. Amorellan räkälän tasoisessa baarissa maksaa oluttuoppi 7,9€ "maahinnoiksi" muutettuna...

        Mutta totuus on siis se, että ei haluta rajoittaa hytissä juomista, vaan saada enemmän rahaa

        Minä olen tilannut. Commodore-emäntä toi driksut hyttiin.


      • Jiikoo-99
        Toimii! kirjoitti:

        Minä olen tilannut. Commodore-emäntä toi driksut hyttiin.

        Paljonkos Siljalla nuo hyttijuomat maksaa. Onko paljonkin kalliimpaa kuin tax freessa?


      • Ihan sama!
        Jiikoo-99 kirjoitti:

        Paljonkos Siljalla nuo hyttijuomat maksaa. Onko paljonkin kalliimpaa kuin tax freessa?

        Kuule kun en välitä. Ihan sama. Minä haluan mukavuutta ja palvelua ja siitä olen valmis maksamaan!


      • Voi poika parka
        Ihan sama! kirjoitti:

        Kuule kun en välitä. Ihan sama. Minä haluan mukavuutta ja palvelua ja siitä olen valmis maksamaan!

        Eli et ole tilannut hyttiin ikinä juomia :(


      • Köyhät kyykkyyn!
        Voi poika parka kirjoitti:

        Eli et ole tilannut hyttiin ikinä juomia :(

        Eli opettele ymmärtämään lukemasi.

        Minulle on ihan sama, maksaako se juoma kympin enemmän kuin baarissa. Kunhan vain saan sen mukavasti. Silloin kun sen haluan.

        Raha on sitä varten, että sillä ostetaan mukavuutta. Kitsastelu on sairautta!


      • Jiikoo-99
        Köyhät kyykkyyn! kirjoitti:

        Eli opettele ymmärtämään lukemasi.

        Minulle on ihan sama, maksaako se juoma kympin enemmän kuin baarissa. Kunhan vain saan sen mukavasti. Silloin kun sen haluan.

        Raha on sitä varten, että sillä ostetaan mukavuutta. Kitsastelu on sairautta!

        Nii mutku mulla ei oo rahaa tuhlattavaksi, pitää elää säästäväisesti. Kuitenkin mieli tekee risteilylle silloin tällöin eikä se ole mahdollista jos ei säästä joka sentti minkä pystyy.


      • Hyvä neuvo
        Jiikoo-99 kirjoitti:

        Nii mutku mulla ei oo rahaa tuhlattavaksi, pitää elää säästäväisesti. Kuitenkin mieli tekee risteilylle silloin tällöin eikä se ole mahdollista jos ei säästä joka sentti minkä pystyy.

        Hyppää keinuun!

        Säästä. Käytä vain yhtä narua.


      • Voi poika parka
        Köyhät kyykkyyn! kirjoitti:

        Eli opettele ymmärtämään lukemasi.

        Minulle on ihan sama, maksaako se juoma kympin enemmän kuin baarissa. Kunhan vain saan sen mukavasti. Silloin kun sen haluan.

        Raha on sitä varten, että sillä ostetaan mukavuutta. Kitsastelu on sairautta!

        Eli et ole tilannut hyttiin ikinä juomia :(


      • Toimii!
        Voi poika parka kirjoitti:

        Eli et ole tilannut hyttiin ikinä juomia :(

        Etkö ymmärtänyt?

        Toimii! 2.12.2014 12:27

        Minä olen tilannut

        Siinä oli peräti kolme sanaa. Mikä niistä kävi yli ymmärryksesi?

        Mutta paljastit, että et ole koskaan Commodoressa matkustanut. Tietäisit silloin, että hinta hyttiin on just sama kuin aarissakin.


      • 446+
        Voi poika parka kirjoitti:

        Eli et ole tilannut hyttiin ikinä juomia :(

        No kerropas mitä maksaa hyttiin tilattu "hyttikelpoinen" oluttölkki siljalla. Vikinglinellä sa maksaa 4,5€ eli hinta aika samaa tasoa kuin laivan baareissa


    • Hyväasia

      Mistä näitä epärehellisiä riittääkin? Pitää oikein kysyä, onko mahdollista jäädä kielletystä kiinni!

      Kun mennään lentokoneeseen, kaikkien matkaravarat tarkastetaan. Sehän on selvää. Miksi ei laivamatkustajiakin, onhan laivallakin terrorivaara olemassa.

      Siksi tuo EU-säädös onkin laadittu. Meidän matkustajien turvaamiseksi. Saisi vaan olla yhtä tiukka kuin tarkastus lentokentällä.

      • RealiteetitPeliin

        Mietippä mielessäsi montako matkustajaa menee lentokoneeseen ja montako laivaan....Niinpä. Alapa siinä joka matka jokaiselta 2000 matkustajalta tutkimaan laukut ja riisumaan kengät ja vyö ja diipa ja daapa. Siinähän menee puoli päivää. Kovasti saavat karsia aikatauluja.
        Entäs rekat ja autot? Niitäkin pitäisi sitten jokainen tutkia ja läpivalaista ettei vain pääse kontrabandia matkan mukaan.
        Näetkö tässä mitään käytännön hankaluuksia...?


      • HyväMuistaa
        RealiteetitPeliin kirjoitti:

        Mietippä mielessäsi montako matkustajaa menee lentokoneeseen ja montako laivaan....Niinpä. Alapa siinä joka matka jokaiselta 2000 matkustajalta tutkimaan laukut ja riisumaan kengät ja vyö ja diipa ja daapa. Siinähän menee puoli päivää. Kovasti saavat karsia aikatauluja.
        Entäs rekat ja autot? Niitäkin pitäisi sitten jokainen tutkia ja läpivalaista ettei vain pääse kontrabandia matkan mukaan.
        Näetkö tässä mitään käytännön hankaluuksia...?

        "Mietippä mielessäsi montako matkustajaa menee ,,,"

        Sempä vuoksi matkustajia pyydetään saapumaan ajoissa paikalle ehtiäkseen matkalle,
        omapa on syy jos ei ehdi turvatarkastuksen vuoksi laivaan nousta määräaikaan mennessä,
        eikä ole edes matkanhinnan palautkseekaan samaisesta syystä.

        Ei sitä tuon tarkemmin tarvitse ajatella jos on itse syyllinen mokaansa ,,,


      • Mieti-sitä
        RealiteetitPeliin kirjoitti:

        Mietippä mielessäsi montako matkustajaa menee lentokoneeseen ja montako laivaan....Niinpä. Alapa siinä joka matka jokaiselta 2000 matkustajalta tutkimaan laukut ja riisumaan kengät ja vyö ja diipa ja daapa. Siinähän menee puoli päivää. Kovasti saavat karsia aikatauluja.
        Entäs rekat ja autot? Niitäkin pitäisi sitten jokainen tutkia ja läpivalaista ettei vain pääse kontrabandia matkan mukaan.
        Näetkö tässä mitään käytännön hankaluuksia...?

        Laivoja lähtee vain se yksi. Lentokoneita jatkuvalla syötöllä.
        Helsinki-vantaan kentältä lähtee lennolle paljon enemmän matkustajia kuin Turun Vikingin terminaalista.


      • RealiteetitPeliin
        Mieti-sitä kirjoitti:

        Laivoja lähtee vain se yksi. Lentokoneita jatkuvalla syötöllä.
        Helsinki-vantaan kentältä lähtee lennolle paljon enemmän matkustajia kuin Turun Vikingin terminaalista.

        "Helsinki-vantaan kentältä lähtee lennolle paljon enemmän matkustajia kuin Turun Vikingin terminaalista."

        Miksi esimerkkinä Turku? Miksei Helsinki-Tallinna?

        Helsinki - Tallinna
        Lähtöaika Saapuminen Viikonpäivät Laiva

        07.30 09.30 joka päivä Star/Superstar
        10.30 12.30 joka päivä Star/Superstar
        13.30 15.30 joka päivä Star/Superstar
        16.30 18.30 joka päivä Star/Superstar
        18.30 22.00 joka päivä Baltic Queen
        19.30 21.30 ma-pe, su Star/Superstar
        20.30 22.30 la Star/Superstar
        22.30 00.30 ma-pe, su Star/Superstar


        Tallinna-Helsinki
        Lähtöaika Saapuminen Viikonpäivät Laiva

        07.30 09.30 joka päivä Star/Superstar
        10.30 12.30 joka päivä Star/Superstar
        12.30 16.00 joka päivä Baltic Queen
        13.30 15.30 joka päivä Star/Superstar
        16.30 18.30 joka päivä Star/Superstar
        19.30 21.30 ma-pe, su Star/Superstar
        20.30 22.30 la Star/Superstar
        22.30 00.30 ma-pe, su Star/Superstar


      • Siinä-syy
        RealiteetitPeliin kirjoitti:

        "Helsinki-vantaan kentältä lähtee lennolle paljon enemmän matkustajia kuin Turun Vikingin terminaalista."

        Miksi esimerkkinä Turku? Miksei Helsinki-Tallinna?

        Helsinki - Tallinna
        Lähtöaika Saapuminen Viikonpäivät Laiva

        07.30 09.30 joka päivä Star/Superstar
        10.30 12.30 joka päivä Star/Superstar
        13.30 15.30 joka päivä Star/Superstar
        16.30 18.30 joka päivä Star/Superstar
        18.30 22.00 joka päivä Baltic Queen
        19.30 21.30 ma-pe, su Star/Superstar
        20.30 22.30 la Star/Superstar
        22.30 00.30 ma-pe, su Star/Superstar


        Tallinna-Helsinki
        Lähtöaika Saapuminen Viikonpäivät Laiva

        07.30 09.30 joka päivä Star/Superstar
        10.30 12.30 joka päivä Star/Superstar
        12.30 16.00 joka päivä Baltic Queen
        13.30 15.30 joka päivä Star/Superstar
        16.30 18.30 joka päivä Star/Superstar
        19.30 21.30 ma-pe, su Star/Superstar
        20.30 22.30 la Star/Superstar
        22.30 00.30 ma-pe, su Star/Superstar

        Tyhmä kysymys.

        Kas kun Viking Grace ei aja Helsingistä.


      • palstanvänkääjästä
        Siinä-syy kirjoitti:

        Tyhmä kysymys.

        Kas kun Viking Grace ei aja Helsingistä.

        "Kas kun Viking Grace ei aja Helsingistä."

        pitää huomioda jotta palstalla on edelleenkin vain vänkäämistä suosiva kirjoittaja jolle on vänkääminen tärkeämpää kuin kommentoida itse kulloinkin käynnissä olevaa keskustelua.
        nytkin taas tuo vänkäysyritys saatiin aikaiseksi vaihtamalla keskustelun aihetta hieman toiseen.
        Eipä ollut ensi kerta, eipä ollut.
        Tuskin edes viimeinen yritys häneltä saada vänköötä aikaiseksi!


      • Pysyisit_aiheessa
        palstanvänkääjästä kirjoitti:

        "Kas kun Viking Grace ei aja Helsingistä."

        pitää huomioda jotta palstalla on edelleenkin vain vänkäämistä suosiva kirjoittaja jolle on vänkääminen tärkeämpää kuin kommentoida itse kulloinkin käynnissä olevaa keskustelua.
        nytkin taas tuo vänkäysyritys saatiin aikaiseksi vaihtamalla keskustelun aihetta hieman toiseen.
        Eipä ollut ensi kerta, eipä ollut.
        Tuskin edes viimeinen yritys häneltä saada vänköötä aikaiseksi!

        "pitää huomioda jotta palstalla on edelleenkin vain vänkäämistä suosiva kirjoittaja jolle on vänkääminen tärkeämpää kuin kommentoida itse kulloinkin käynnissä olevaa keskustelua.".

        Niin, tosiaan, keskustelun aihehan oli "viking grace ja kassien tarkistus"

        Ei tosiaan ollut ensi kerta, kun puhut omiasi! Nytkään et puhunut sanaakaan aiheesta!


      • Häirikkö_se_on
        Pysyisit_aiheessa kirjoitti:

        "pitää huomioda jotta palstalla on edelleenkin vain vänkäämistä suosiva kirjoittaja jolle on vänkääminen tärkeämpää kuin kommentoida itse kulloinkin käynnissä olevaa keskustelua.".

        Niin, tosiaan, keskustelun aihehan oli "viking grace ja kassien tarkistus"

        Ei tosiaan ollut ensi kerta, kun puhut omiasi! Nytkään et puhunut sanaakaan aiheesta!

        Hei, eihä toi "palstanvänkääjästä" oo vielä koskaan osallistunut yhteenkään keskusteluun asiallisesti.


    • Anonyymi

      Tullissa saattaa päästä kumihanskakontrolliin.

      • Anonyymi

        Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon. Kostoksi nostelee ikivanhoja ketjuja.


    • Anonyymi

      Kyllä. Se on tämä korona-aika. Täksi-tuotteita kun saa tuoda maahan vain pienen määrän.

    • Anonyymi

      Naisilta tarkastetaan laukut ja miehiltä kassit. Kannatta ottaa oma lusikka mukaan.

      • Anonyymi

        Sinä näytät häiriköivän ja hämmentävän oikein kauhalla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe