Vietättekö halloweenia ja jos, niin miten?

Juhlatunnelmaa

Minä toivoisin että voisin viettää, mutta en tunne ketään joka niin tekisi. Joten minun halloween on tällainen: Ostin jätti irtokarkkipussin, monta litraa maitoa niiden seuraksi ja sitten vain katselen netistä kauhuelokuvia.

Harmittaa kun sitä ei täällä Suomessa oikein juhlita. Muutenkin täällä juhlat ovat laimeita kun vertaa Amerikkaan. Otetaan esimerkkinä vaikka koulun päättäjäiset: Siellä saavutaan paikalle limusiinilla, iltapuvut päällä. On tanssiaiset, upeasti koristeltu juhlasali ja jotain ohjelmanumeroa päälle. Suomessa talsitaan lenkkarit jalassa hakemaan todistus ja se oli siinä.

22

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhlin kekriä se on ikivanha kotimainen versio Halloweenista.

      Suomenuskoisena Kekri on minulle yksi vuoden tärkeimmistä juhlista. Minulle alkaa myös uusi vuosi lauantaista.

    • PohPuhPih

      Minä vietän pyhäinmiestenpäivää ja muistelen kuolleita sukulaisia ja tuttuja.

      Siihen nähden halloween on joku käsittämätön riekkujainen.

      En arvosta.

    • En vietä Halloweenia. Juhliin tuli kutsu, mutta ei kiinnosta vuokrata naamiaispukua ja juhlia täysin teennäistä amerikkalaista juhlapäivää. Tänä iltana opiskelen ja huomenna matkustan taas ihastukseni luo. En tiedä onko hänellä tapana pyhäinmiestenpäivänä käydä läheistensä haudoilla, itse en ole koskaan viettänyt päivää mitenkään erityisesti.

      • 24+5

        Oikein. Kaupallinen jenkkipelleily jota tuputetaan tännekin. Ainoa mikä huvittaa on jenkeissä halloween pukeutujat jotka hermostuttavat poliittisesti korrekteja jenkkipellejä esim. Ray Rice maskit turpiin vedetyllä tyttöystävällä ja kriisi on valmis.


    • Nöff Nöff

      Keltit hän juhli eka halloweenii tai heil se oli talven alkamis juhlaa.. et jenkit ryöväs senki.

      • Kurpitsalyhty

        Irlantilaiset siirtolaiset vei Halloweenin mukanaan Yhdysvaltoihin, jossa se sitten levisi muidenkin pariin. Eli ne ei varsinaisesti ryöstäneet sitä.
        Tosin nykyinen Halloween juhla ei taida paljon muistuttaa alkuperäistä vaan on amerikkalaistunut.


    • tulkaa mukaan

      Helsingissä on Night Visions kauhu- ja fantasiaelokuvafestari johon olen menossa.

    • En tietenkään vietä

      Amerikkalaista hapatusta. Seuraavaksi Suomessa aletaan varmaan syödä kiitospäivän kalkkunaa.

    • Ei ole ollut tapana juhlia halloweenia. Sen kauppallisuus ei kiehdo. Eikä meillä myöskään osata kunnolla panostaa naamiaisasuihinkaan. Kaikilla naisilla on aina ne kaksi noloa vaihtoehtoa; sairaanhoitaja tai piru. Ja sit joka bileissä on ehkä 20 samalla tavalla omaperäisesti pukeutunutta vierasta... boooooring!
      Harva oikeasti panostaa ja keksii mitään ajankohtaista tai erilaista.

      Ja muutenkin ehkä vähän ärsyttää tämä Euroopan amerikkalaistuminen. Kaiken on oltava suurta ja turhanpäiväistä höttöä, rahaa palaa ja lapset on muka onnellisia.

      Se, miten mä haluaisin halloweenia juhlia, olisi se perinteinen tyyli, jossa aidosti muistellaan kuolleita läheisiä. Istuttais perheen tai kaveriporukan kesken iltaa, olis hyvää ruokaa, viiniä, mukavaa puheensorinaa ja jokainen vois halutessaan vaikka kertoa jostain hänelle tärkeästä henkilöstä jotain.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolleiden_päivä

      • Juhlatunnelmaa

        Minä kaipaan juuri sellaista isompaa juhlintaa mitä Amerikasta löytyy. En ole ikinä ollut missään isommassa. Aina vain se pieni ydinperhe jouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä. Muut juhlat kuten vappu, ystävänpäivä, itsenäisyyspäivä ovat myös ikävän pieniä.
        Pitää lähteä jonnekkin ulkomaille kunnon juhliin.


      • Juhlatunnelmaa kirjoitti:

        Minä kaipaan juuri sellaista isompaa juhlintaa mitä Amerikasta löytyy. En ole ikinä ollut missään isommassa. Aina vain se pieni ydinperhe jouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä. Muut juhlat kuten vappu, ystävänpäivä, itsenäisyyspäivä ovat myös ikävän pieniä.
        Pitää lähteä jonnekkin ulkomaille kunnon juhliin.

        Suosittelen Brasiliaa karnevaaliaikaan. Salvadorissa on maailman suurimmat katubileet silloin.


      • Juhlatunnelmaa
        pimppaloora kirjoitti:

        Suosittelen Brasiliaa karnevaaliaikaan. Salvadorissa on maailman suurimmat katubileet silloin.

        Olen kuullut siitä. Siinä olisi juhlat jota muistella pitkään. Näin kerran tv:stä niitä tanssijoita siinä kulkueessa. Kimallusta ja väriloistoa riitti.


    • ätmi

      Suoritan armottoman Halloween-runkun.

      • kata32

        Vietän vasta eronneena halloweenia yksin kotona..Omaksi iloksi laitoin värikkäät valos ulos..


      • kata32
        kata32 kirjoitti:

        Vietän vasta eronneena halloweenia yksin kotona..Omaksi iloksi laitoin värikkäät valos ulos..

        Tarkotin valot:-D


    • uneksin haudasta

      Ei ystäviä, ei rahaa, ei tulevaisuutta - sellaisella elämällä mitään juhlita.

    • Tarpeeksi kauhua

      Tulin juuri saunasta ja katsoin itseäni alasti peilistä.

    • Manuel Calavera

      Ostin hautakynttilät halloween-rihkamatelineen vierestä. Ovelasti oli joko-tai asetelmassa. Olisin voinut ostaa myös jonkun kivan naamarin tms. mutta budjetti näin loppukuusta ei ikävästi anna myöden. Siinä huomaa näiden tuontijuhlien perusvireenkin - jos on riittävästi hilloa niin voihan sitä juhlia vaikka mitä. Vrt. hautakynttilät 3e ja muistelot 0e.

      Köyhän miehen versiona voisi tosin tulostaa Manny-naamarin ja esmes pahvista ja puusta askarrella viikatteen. Musta peitto päälle niin niillähän olisi hauska lähteä mainostettuihin paras puku -pippaloihin.

      http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/06/grim-fandango-lucasarts5.jpg

    • Katson Creepshowta (aika huono) ja syön sinappimarinoituja broilerinkoipia.

    • 11+11+11

      Oishan se kiva jos meilläkin olisi enemmän naamiaisia yms..

    • marianne89...

      Viettäisin kernaasti, mutta koska en tullut kutsutuksi mihinkään halloween-pippaloihin niin en minnekään mene. Vähän kyllä näissä merkeissä ketuttaa katsella joidenkin fb-kavereiden postauksia halloween-puvuistaan ja siitä kun ovat menossa pippaloihin, mutta minkäs teet. Halloween olisi kyllä niitä niitä iltoja joina oikeasti tekisikin vaihteeksi mieli ulos kaikken eniten, vaikka muuten tuleekin käytyä viihteellä hyvin harvoin.

      • Juhlatunnelmaa

        Sama täällä. Katsoin juuri instagramia, joka oli täynnä Halloween asuja. Ärsytti kun ei ole saanut kutsua mihinkään. Toivottavasti joku kutsuu edes pikkujouluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe