Yh äideiltä pitäisi evät kaikki

is isä ihmettelee

ylimääräiset tuet, on kurja kun he vaan laiskottelevat kolme vuotta kotonaan tekemättä mitään. Kakarat vaan päiväkotiin 7-17 ja yh äiti ravaa shoppailemessa ja kaljall aja kahvilla, nukkuu ja laiskottelee.

Kaikki kotihoidontuki pois, lapsilisät pois ja oikeus päivähoitoon pois.
Rahaa tulee ja kotona makoillaan.
Ennen vanhaan äiti hoisi kotonaan ja karjan ja huushollia ilmatteeks ja lapseia saatto olla 9. nyt ei hoideta ees yhtä ja rahaa tulee.

53

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meneppäs kouluun tak

      Kiva provo, josta löytyi useita virheitä. Ehkä sinun pitäisi opetella kirjoittamaan.

      • tai sinun

        äitinä leikiminen..


    • -----

      Kannattaisi ottaa paremmin asioista selville ennen kuin tekee provon. Menee uskottavuus.

      • sun uskottavuus

        jo mennyt... kannattais hoitaa eka lapsen oikeudet ja yhteishuolto
        ja vinkua vast sit... ei huoltajuutta, ei lapsia, ei elatusta...miks pitäis
        maksaa jotain kun lastakaan ei ole...


      • ....
        sun uskottavuus kirjoitti:

        jo mennyt... kannattais hoitaa eka lapsen oikeudet ja yhteishuolto
        ja vinkua vast sit... ei huoltajuutta, ei lapsia, ei elatusta...miks pitäis
        maksaa jotain kun lastakaan ei ole...

        Mistä sinä puhut?

        Eikö sinun mielestäsi tuossa tekstissä ollut asiavirheitä?


      • aivan!!
        sun uskottavuus kirjoitti:

        jo mennyt... kannattais hoitaa eka lapsen oikeudet ja yhteishuolto
        ja vinkua vast sit... ei huoltajuutta, ei lapsia, ei elatusta...miks pitäis
        maksaa jotain kun lastakaan ei ole...

        miten hoitaa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen kautta onnistu..


      • eikö ollut virheitä?
        aivan!! kirjoitti:

        miten hoitaa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen kautta onnistu..

        Oletko sinäkin lukutaidoton?


      • epäolennaista
        eikö ollut virheitä? kirjoitti:

        Oletko sinäkin lukutaidoton?

        mene asiaan; miten hoitaa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu.. vai oletko narsismissa elävä yhäriruikkuäippä:)


      • täh?
        epäolennaista kirjoitti:

        mene asiaan; miten hoitaa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu.. vai oletko narsismissa elävä yhäriruikkuäippä:)

        Miksi et itse hoida asioitasi, vaan odotat tuntemattomien palstalaisten tekevän sen?


      • keroppas
        täh? kirjoitti:

        Miksi et itse hoida asioitasi, vaan odotat tuntemattomien palstalaisten tekevän sen?

        millä hoidetaan suomessa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu..


      • hoida itse asiasi
        keroppas kirjoitti:

        millä hoidetaan suomessa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu..

        Miten tämä asia kuuluu meille? Miksi sinä et itse hoida omia asioitasi? Miksi ihmeessä meidän pitäisi se tehdä ja kertoa sinulle?


      • kerroppas
        hoida itse asiasi kirjoitti:

        Miten tämä asia kuuluu meille? Miksi sinä et itse hoida omia asioitasi? Miksi ihmeessä meidän pitäisi se tehdä ja kertoa sinulle?

        millä hoidetaan suomessa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu..


      • hoida itse asiasi
        kerroppas kirjoitti:

        millä hoidetaan suomessa lapsen oikeudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet...ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu..

        Miten tämä siis kuuluu meille palstalaisille. Miten me voimme vaikuttaa sinun ongelmiisi? Miksi et ota vastuuta omasta elämästäsi ja hoida itse asioitasi, vai etkö osaa?


      • kerroppas
        hoida itse asiasi kirjoitti:

        Miten tämä siis kuuluu meille palstalaisille. Miten me voimme vaikuttaa sinun ongelmiisi? Miksi et ota vastuuta omasta elämästäsi ja hoida itse asioitasi, vai etkö osaa?

        Minulla ei ole ongelmaa..viranomaisilla ja lapsen äidillä on valehdellessaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa; kyllä olen ottanut vastuuta, lap-
        sen äiti ja viranomaiset eivät narsismissaan..millä hoidetaan suomessa lapsen oi- keudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet... ei ainakaan tuomioistuimen kautta onnistu..


      • oletpa seonnut
        kerroppas kirjoitti:

        Minulla ei ole ongelmaa..viranomaisilla ja lapsen äidillä on valehdellessaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa; kyllä olen ottanut vastuuta, lap-
        sen äiti ja viranomaiset eivät narsismissaan..millä hoidetaan suomessa lapsen oi- keudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet... ei ainakaan tuomioistuimen kautta onnistu..

        Sinulle siis ei ole ongelma, ettet saa tavata lapsiasi? No miksi sitten valitat koko ajan.


      • viranomaiset ja laps
        oletpa seonnut kirjoitti:

        Sinulle siis ei ole ongelma, ettet saa tavata lapsiasi? No miksi sitten valitat koko ajan.

        äiti seonneet..Minulla ei ole ongelmaa..viranomaisilla ja lapsen äidillä on valehdellessaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa;
        kyllä olen ottanut vastuuta, lapsen äiti ja viranomaiset eivät narsismissaan..
        millä hoidetaan suomessa lapsen oi- keudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet... ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu


      • seliseliseli
        viranomaiset ja laps kirjoitti:

        äiti seonneet..Minulla ei ole ongelmaa..viranomaisilla ja lapsen äidillä on valehdellessaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa;
        kyllä olen ottanut vastuuta, lapsen äiti ja viranomaiset eivät narsismissaan..
        millä hoidetaan suomessa lapsen oi- keudet ja huoltajuus viranomaisten ja ex-puolison valehdellessa lapsen olosuhteet... ei ainakaan tuomioistuimen
        kautta onnistu

        Eli sinulle ei ole ongelma, ettet tapaa lapsiasi?

        Olet ottanut vastuuta, vaikka oletat että muut hoitavat asiasi?

        Millä hoidetaan....? Miksi minun pitää sinulle kertoa millä hoidetaan, hoida itse omat asiasi.


    • horor

      Kirjoittaa hän joka itse tekee tuota. Potkas miehen ulos. Vei tapaamisoikeudet. Haukkui pystyyn. Vei rahat ja tavarat. Piilotti lapset. Manipuoile kaiken, lapset, sukulaiset, ystävät.
      Mies otti uuden. Alkoi kamala rähinä. Sutturat ei tule meille jne.
      Kateellinen yksinhuoltajille, heidän lapsilleen, sukulaisille, kaikille joka liikkuu tai liikuttaa.
      Muut ei saisi elää kun ei hänkään elä.
      Vihaa kaikkia naisia, ovat naikkosia, rahastajia, kaljanjuojia jne.
      Jos yh. Menee uuteen liittoon varsinkin mies niin lapset kärsii.
      Luultavasti jos itsellään olisi lapsipuolia vihaisi niitä kuolemaansa asti.

      • en ole yhäriruikku

        niiltä pitäis ottaa kaikki pois ja maksattaa lapsille korvauksia lapsen oikeuksien rikkomisesta..


    • Isä

      Mitäs näitä yksinhuoltajien saamia ylimääräisiä tukia nyt onkaan... lapsilisän yh-korotus 48,55€/kk. Käykö kateeksi?

    • siinähän olet

      kateellinen ei mistään. Kyllä tänne kateutta mahtuu. Onko sulla miestissitkin?

    • TsihihihahaLOLOLO RO

      Hauska provo.Hih. Kateus se sieltä paistaa,mutta hehee et mahda mitään.

    • Halooooo???????

      Täh? Olenko käsittänyt jotain väärin? Ei kotihoidontukea saa, jos vie lapset päiväkotiin 7-17..

      • Isä

        Et ole käsittänyt väärin. Kotihoidontukea saa vain, jos hoitaa lapsia kotona. Eikä sittenkään yli kolmevuotiaista.


      • yksityinen hoito
        Isä kirjoitti:

        Et ole käsittänyt väärin. Kotihoidontukea saa vain, jos hoitaa lapsia kotona. Eikä sittenkään yli kolmevuotiaista.

        Kodinhoitotukea saa myös, jos lapsi lapset on yksityisessä hoidossa, tai palkattu hoitaja kotona , sillä voi maksaa ainaskin osan kustannuksista.


      • Isä
        yksityinen hoito kirjoitti:

        Kodinhoitotukea saa myös, jos lapsi lapset on yksityisessä hoidossa, tai palkattu hoitaja kotona , sillä voi maksaa ainaskin osan kustannuksista.

        Totta, mutta tietysti ainostaaan kolmevuotiaaksi asti. Yksityisen päivähoitajan veloitus ei varmasti koskaan ole vähemmän kuin kodinhoitotuki.


    • Isä

      Aloittajalle:

      Mielestäsi työssäkäyvälle yh-äidille ei pitäisi maksaa lapsilisää, eikä hänen lapsillaan saisi olla päivähoito-oikeutta?

      Mihin tällaiset vaatimukset perustuvat?

    • mies kuin mies

      Jos yh äiti on työssä, pystyy hän makselemaan omein lasten kulut ihan itse.

      Avustukset vaan työttömille äideille.

      Itselläni on aikuiset lapset joten kokemusta on siitä että kyllä pärjää jos on työssä. Minä olisin ainakin pärjännyt vaikken olisi saanut lapsilisiä tai muita etuuksia. Ei koske enää minua, mutta jos koskisi vielä en ottaisi enää vastaan etuuksia,, sillon en tiennyt että niitä ei tarvi ottaa enkä ajatellut asiaa omakohtaisesti. Otin kun en viitsinyt enää peruuttaa ja se tavallaan unohtukin .
      Harva työssäkäyvä yh äiti tienaa alle 3500 ekk

      • Isä

        Eihän työssäkäyvät yksinhuoltajat saa sen enempää avustusta, kuin mitä muutkaan perheet. Sama lapsilisä (tosin ilman yh-korotusta, jota itse kyllä pidän ihan aiheellisena), sama päivähoito-oikeus lapsille ja samat mahdolliset sosiaaliavustukset kuin muillakin perheillä, jos tulot alittavat lasketun minimin.


      • elintaso kohdallaan

        Vitsikäs mies kertakaikkiaan! Mulla nettotulot yhteensä eli palkka, elatusmaksut ja lapsilisät on kuukaudessa huomattavasti vähemmän kuin 3500 ja elätettäviä viisi kappaletta. Jos olisin pelkän palkan varassa, niin asumiskustannukset saisin hädin tuskin maksettua ja sitten syötäiskin lasten kanssa kuukausi kynsiä.

        Kyllä otan ilolla tuet vastaan, koska me kuoltais palkkatyössä käymisestä huolimatta muuten nälkään. Osta sinä sisäfilettä, meille kelpaa kyllä parina päivänä peräkkäin sama soppa.


      • ________

        Jaa, jos mediaanipalkka naisilla oli jotain 2600 euroa kuukaudessa, eli puolet naisista tienaa vähemmän, niin täytyy sanoa, että yksinhuoltajaäidit ovat pakosti erittäin hyvin koulutettuja ja hyväpalkkaisissa hommissa, kun harva heistä tienaa kerran alle 3500 euroa kuukaudessa. Auttaako se yksinhuoltajuus jollain tavalla saamaan paremman aseman työelämässä vai eroavatko vain hyväpalkkaiset naiset?


    • lunta syömme

      Mä olen yh äiti, ja saan työttömyyskorvausta 500 e kk ja verojen jälkeen ja laksujen jälkeen käteen jää 20 e kk ruokaan meille viidelle.

      Lapsilisät menee suoraan ulos ottoon, ja toimeentulotuki autonpitoon.

      Lunta olemme syöneet talvisin, niin ei tarvi kolata pihaa.

      • matskua riittää

        Ei helvata. Mistäs ne vitamiinit tulee? Kokeile jos naapurin puolella on ravintopitoisenpaa lunta. Saat myös varmaan maksun naapurin pihan puhtaanapidosta. Kyllä siitäkin joudut verot maksaan.


      • Tieto....

        Valehtelet, mulla on isommat tulot ja ulosottoon ei mene mitään. Eivät edes saa ulosmitata lapsilisiä. Aina on suojaosa ja jos sun tulot on noin pienet ei niistä mene ulosottoon mitään...


      • kantsis jo tulla

        järkiinsä aj vaihtaa yksinhuolto yhteishuoltoon ja lapset välillä isällekkin asumaan:)


    • mene kouluun

      Olet sinä Lissu tyhmä kade ja tietämätön, häpeä tyhmyttäsi

    • juu kaikki pois

      niin nähdään oikeesti mikä on lapsen etu..ei ainakaan yksinhuolto
      ja viranomaismafia, lapsen vieraannuttaminen ja manipulaatio;
      lapsella kaksi vanhempaa ja huoltajaa..kukakohan lapsen tehnyt,
      ei ainakaan äiti yksin viranomaisten kanssa...harvemmin lebakot
      lisääntyy...

      • Asia näin

        Huh huh olipa typerää tekstiä! Ei pysty homot kans lisääntyä!!! Ja mitä te täällä mollaatte yksinhuoltajia kaikki ei oo mitään kotona nukkujia, terassilla juopottelijoita.. Voiko samaa sanoo teistä? Onpa lukenut taas niin typerää tekstiä, mutta onko joku ihme kun on teijän suusta tullut nää typerät lausahdukset onpas tyhjäpää toimintaa...


    • Mitä ne ovat?

      Kerrotko ne yksinhuoltajan saamat ylimääräiset tuet, niin keskustellaan sitten asiasta lisää.

    • lkjk

      Jäin aikoinaan leskeksi 6 lapsen kanssa eli minusta tuli yllättäin, vuorokauden varoitusajalla yh. Yhtään kotihoidonvapaata en ole sen jälkeen (tai sitä ennenkään) pitänyt. Kunnallisessa päivähoidosskaaan ei ole kukaan lapsista koskaan ollut.
      Pidän viestiäsi mauttomana.
      Oletko ihmisenä yhtä yksinkertainen ja vastenmielinen kuin se, miten kirjoitat?

    • ...

      Mitkä ylimääräiset tuet?

      Tarkoititko yksinhuoltajakorotusta? Se onkin niin pieni summa, että aivan sama.

      • ei mikään pieni summ

        kyllä miehille kelpaa korvauksena elatusmaksun suorittamisesta...onhan se mieskin yksinhuoltaja eron jälkeen... aivan missä tasa-arvo:)


      • ja höpö höpö
        ei mikään pieni summ kirjoitti:

        kyllä miehille kelpaa korvauksena elatusmaksun suorittamisesta...onhan se mieskin yksinhuoltaja eron jälkeen... aivan missä tasa-arvo:)

        Mistä minä tiedät miksi isä ei ole yksinhuoltaja? Miten hitossa minä toisten asioita voin tietää. Ja olet kyllä tosi köyhä, jos yksinhuoltajakorotus on sinusta kadehdittava summa.


      • ei tarvitse olla
        ja höpö höpö kirjoitti:

        Mistä minä tiedät miksi isä ei ole yksinhuoltaja? Miten hitossa minä toisten asioita voin tietää. Ja olet kyllä tosi köyhä, jos yksinhuoltajakorotus on sinusta kadehdittava summa.

        yksinhuoltaja...tyhmäkö olet, lapsella isäkin; ku köyhä olet anna lapsi isälle asumaan ja yhteishuoltajuus niin isääkin alkaa kiinnostamaan:=)


      • sinulla selvä juttu
        ei tarvitse olla kirjoitti:

        yksinhuoltaja...tyhmäkö olet, lapsella isäkin; ku köyhä olet anna lapsi isälle asumaan ja yhteishuoltajuus niin isääkin alkaa kiinnostamaan:=)

        Sinähän se haikailet sen yksinhuoltajakorotuksen perään...


      • ei tarvitse olla
        sinulla selvä juttu kirjoitti:

        Sinähän se haikailet sen yksinhuoltajakorotuksen perään...

        yksinhuoltaja...tyhmäkö olet, lapsella isäkin; ku köyhä olet anna lapsi isälle asumaan ja yhteishuoltajuus niin isääkin alkaa kiinnostamaan:=).. ei isä tarvitse elatusapuja aj
        yh-korotuksia..yksinhuoltajilta tuet pois niin nähdään kuka lapsista välittää ja mikä
        lapsen etu:)


      • hei Kari P
        ei tarvitse olla kirjoitti:

        yksinhuoltaja...tyhmäkö olet, lapsella isäkin; ku köyhä olet anna lapsi isälle asumaan ja yhteishuoltajuus niin isääkin alkaa kiinnostamaan:=).. ei isä tarvitse elatusapuja aj
        yh-korotuksia..yksinhuoltajilta tuet pois niin nähdään kuka lapsista välittää ja mikä
        lapsen etu:)

        Oletko mahdollisesti kehitysvammainen?


      • ei tarvitse olla
        hei Kari P kirjoitti:

        Oletko mahdollisesti kehitysvammainen?

        yksinhuoltaja...tyhmäkö olet, lapsella isäkin; ku köyhä olet anna lapsi isälle asu-
        maan ja yhteishuoltajuus niin isääkin alkaa kiinnostamaan:=).. ei isä tarvitse elatusapuja ja yh-korotuksia..yksinhuoltajilta tuet pois niin nähdään kuka lapsista oikeuasti välittää ja mikä on lapsen etu:) .. en muuten ole tuo keneksi luulet eli
        oletko mahdollisesti seonnut,,


      • olet sinä
        ei tarvitse olla kirjoitti:

        yksinhuoltaja...tyhmäkö olet, lapsella isäkin; ku köyhä olet anna lapsi isälle asu-
        maan ja yhteishuoltajuus niin isääkin alkaa kiinnostamaan:=).. ei isä tarvitse elatusapuja ja yh-korotuksia..yksinhuoltajilta tuet pois niin nähdään kuka lapsista oikeuasti välittää ja mikä on lapsen etu:) .. en muuten ole tuo keneksi luulet eli
        oletko mahdollisesti seonnut,,

        Ei kai kukaan sulle anna lapsia uhkailija.

        Hyvä vaan, jos ei kiinnosta sua. Saavatpahan olla sun lapsesi rauhassa häiriköinniltä.

        Itse olet typerä ukko nimesi tänne laittanut. Luuletko ettei sitä muisteta. Voin nostaa ketjun jossa kerroit oman nimesi ja idioottimaisesti myös lastesi nimet.


    • öäöäöäyyyy

      Yhteiskunta huolehtii ja kasvattaa. Se vaan on harmi että siinäkin menee meidän veronmaksajien rahat hukkaan. Tunnevammanen yh äiti pilaa senkin kasvatuksen minkä ne koulussa ja päivähoidosta saavat. Varmaan verorahoilla pitäisi kustantaa koulutus ja päivähoitoa yh äideille. Hulluutta on monenlaista ja yh äitinä on oleminen yksin niistä.

      • eipäs unohdeta

        Entäpä tunnevammaiset isät? Niitäkin näyttää olevan, ainakin Raisiossa?


      • puhumattakaan..
        eipäs unohdeta kirjoitti:

        Entäpä tunnevammaiset isät? Niitäkin näyttää olevan, ainakin Raisiossa?

        tunnevammaisista viranomaisista ..


      • ...
        puhumattakaan.. kirjoitti:

        tunnevammaisista viranomaisista ..

        Onko se ukko siis viranomainen ammatiltaan. Sehän on itse väittänyt olevansa sossun elätti, ettei tarvitse maksaa elareita...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe