Raskaana, enkä tiedä mitä tehdä..

kiffloo

..Otsikosta käy aikalailla selväksi, mikä mun mieltä painaa. Eli siis olen raskaana, eikä lapsi ole suunniteltu, asun avomieheni kanssa yhdessä. Meillä molemmilla on opinnot kesken ja olen vielä urheilija.. Tämä raskaus tuli niin yllättäen että en oikeasti tiedä mitä teen, jotenkin mun järki sanoo, että abortti on oikea ratkaisu mutta mun tunteet sanoo toista. Tää on tosi vaikee tilanne. Enkä mä uskalla puhua mun vanhemmille tai en löydä sanoja siihen:( ..

9

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johdatin jostain

      Älä kulta tee aborttia. Urheilu.. sitä voi jatkaa myöhemmin, kuten opiskeluakin.

      Lapsi on nin suuri lahja, että älä tuhoa hänen elämäänsä.
      Kun saat aikanaan hänet syliisi ensimmäisen kerran.. ja tunnet yhteyden. En osaa selittää, mutta tiedät sitten.

      Ajattele. Kohdussasi kasvasta sikiöstä voi tulla vaikka ihminen, joka tekee maailmassa todella suurta. Hän voi olla mitä tahansa. Vaikka aikanaan Nobelin saaja. Ajattele. Abortin tekemällä saatat tappa ihmisen alun, joka voisi keksiä koko maailmamme pelastavia asioita!

      P.S. En yleensä selaa täällä, mutta jokin johdatti minut tänne. Minulla on kykyjä. Joille jotkut nauraisivat, jos kertoisin. Mutta uskon, että e johdattivat minut kirjoittamaan tämän.
      Älä tee aborttia. Lapsesi tulee olemaan tärkeä. Hänelle on tehtävä maailmassa. Suurempi, mitä itsekään kykenen kertomaan. Tunnen vain sen.

    • järkeä nyt

      joskus kannattaisi sitä järjen ääntä kuunnella..
      aika usein ne jotka lähtee sitä tunnettaan seuraamaan, vaikeuttavat vain omaa ja toisten elämää turhaan.

      opintojakaan ei enää nykyään "noin vaan" jatketa, kun opiskelupaikkoja on vähennetty ja on entistä hankalampaa päästä opiskelemaan ja työnhaussa sama juttu.

      sinuna kyllä tekisin sen abortin ja parantaisin omaa elämänlaatuani niin että se perheenperustaminen myöhemmässä ja PAREMMASSA vaiheessa on suotavaa..

      jotkuthan nyt varmaan kommentoivat taas että "kyllä tukea saa sieltä ja täältä" mutta itse näen että ensisijaisesti lapsi on vanhempiensa vastuulla..myös taloudellisesti.
      en voi sietää sellaisia "pummeja" jotka elävät tuilla ja kannustavat muita samaan..

      eli järkeä nyt tuohon touhuun. jos omat resurssit eivät riitä lapseen niin silloin en suosittele että pistät "kätesi paskaan".

      • oikeus saada elämä

        ÄLÄ MURHAA LASTASI!!!!!!!!!


      • abortin vastustaja
        oikeus saada elämä kirjoitti:

        ÄLÄ MURHAA LASTASI!!!!!!!!!

        Samaa mieltä. Tunnet syyllisyyttä loppuelämäsi, jos aborttiin päädyt.


      • Elämä on lahja
        abortin vastustaja kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tunnet syyllisyyttä loppuelämäsi, jos aborttiin päädyt.

        Kierukkaraskaus ja lääkäri sanoi, että voidaan tehdä abortti. Tein heti selväksi,että teen kaikki lapset mitä minulle tuleekin.- Syntyi 4kg, mustatukkainen tyttövauva.- Nyt tämä tyttövauva on 33v, ja huolehtii minusta kun olen sairas ja tarvitsen apua. Voinko kiitollisempi olla.


      • Ei kaduta
        Elämä on lahja kirjoitti:

        Kierukkaraskaus ja lääkäri sanoi, että voidaan tehdä abortti. Tein heti selväksi,että teen kaikki lapset mitä minulle tuleekin.- Syntyi 4kg, mustatukkainen tyttövauva.- Nyt tämä tyttövauva on 33v, ja huolehtii minusta kun olen sairas ja tarvitsen apua. Voinko kiitollisempi olla.

        Hieno asenne. Kierukkaraskaus oli meilläkin viimeinen ja lääkäri kysyi haluammeko pitää lapsen. Eipä paljon tarvinnut miettiä. Tottakai halusimme. Nyt tämä "vahinko" DI ensin, sitten tekniikan tohtori ja opettaa nuorempia tekniikan yliopistossa. Norjassa.


    • elämän oikeus

      Abortti on aina väärä ratkaisu.

    • kahden äiti

      Vaikka täällä kaikki taitaa kehoittaa että älä tee aborttia niin muista aina, päätös on sinun. Itsekään en kannata aborttia, mutta en ole oikeutettu sanomaan mikä sinulle olisi paras vaihtoehto.

      Itse olen myös urheilija, olin alle vuoden poissa kuvioista, kunto palasi todella nopeasti, koska pohjakuntokin oli kova. Pystyt urheilemaan fiksulla tavalla loppuun saakka.
      Opiskelua pystyt myös jatkamaan, ei ne opinnot mihinkään katoa.
      Toki lapsi tuo haasteita ja joudut joustamaan juurikin harrastuksissa yms. lapsen vuoksi. Itseäni se ei ole koskaan harmittanut.
      Suuri rooli tässä on myös isällä, hoitaako hän lasta treenien ajan ja lisäksi pystytkö ottamaan lastasi sinne mukaan.

    • Kisskissss

      Kuinka vanha olet? Onko sinulla tukiverkkoa joka voi auttaa vauvan kanssa, jos haluat nukkua tai tehdä koulutehtäviä? Jos on, niin se helpottaa todella paljon vauva-arkea! Jos et saa mistään lastenhoitoapua niin kannattaa todella miettiä, onko valmis muuttamaan elämän TÄYSIN. Onko kavereillasi jo lapsia? Sekin helpottaa, jos saa vertaistukea uusiin asioihin.

      Itse olen 29-vuotias ja minulla on 1,5-vuotias poika joka on täysin suunnitellusti meille syntynyt. Itse yllätyin lapsen saatuani, kuinka elämä muuttuu totaalisesti. Mieti asia tarkasti ennen kuin teet ratkaisuja. Lapsi on sinussa kiinni 24/7 ennen kuin menee päiväkotiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe