HYVÄ UNISMOOTHIE;

Saa nauttia :)

- 1 banaani
- ananasta n.1-1,5cm siivu
- 1 dl mustikoita
- 2 dl maustamatonta jugurttiä
- makeutusaineeksi; sokeria tai aspartaamia tai sokeritonta mehutiivistettä..
- vedellä sitten juoma niin sakeaksi tai miedoksi kuin kukin haluaa. Itse laitan n.1-2dl.
Tehosekoittajalla sekoitus ja jk:iin jäähtymään.

Tuo on ihan syntisen hyvää ja lisää unta...

14

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veccu

      Eikö talvella halua juoda ennen nukkumaanmenoa lämmintä. Mulle antaa unta lämmin hibiscustee.

      • Joo.

        Hibiscustee hunajalla maustettuna on myös hyvä unijuoma, ihan totta. Maailmassa on paljon hyviä unijuomia.... :)


    • BLOOD IS LIFE

      Piparminttu, laventeli, valeriaana ja jos oot blondi niin kamomilla

      • Eiks kamomilla tehoa

        brunetteen ?


      • BLOOD IS LIFE
        Eiks kamomilla tehoa kirjoitti:

        brunetteen ?

        Tietenkin tehoaa mutta oon kuulu että se saattaa vaalentaa hiuksia ja kaikki ne jotka mä tiiän jotka juo kamomillateetä on blondeja.


      • joo...
        BLOOD IS LIFE kirjoitti:

        Tietenkin tehoaa mutta oon kuulu että se saattaa vaalentaa hiuksia ja kaikki ne jotka mä tiiän jotka juo kamomillateetä on blondeja.

        asutko alueella jossa on paljon blondeja... vai asutko alueella jossa on paljon tummahiuksisia...
        Mm. egyptiläiset ovat käyttäneet paljon kamomillaa..
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kamomillasaunio


      • BLOOD IS LIFE
        joo... kirjoitti:

        asutko alueella jossa on paljon blondeja... vai asutko alueella jossa on paljon tummahiuksisia...
        Mm. egyptiläiset ovat käyttäneet paljon kamomillaa..
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kamomillasaunio

        En puhunut mitään asuinalueesta vaan mun tutuista ja sanoin vaan mitä oon kuullu ja sanoin SAATTAA en puhunut mistään testeissä todistetuista faktoista ja egyptiläisiä ei kuulu tuttavapiiriin eikä taida naapurissakaan asua


      • Joo:))
        BLOOD IS LIFE kirjoitti:

        En puhunut mitään asuinalueesta vaan mun tutuista ja sanoin vaan mitä oon kuullu ja sanoin SAATTAA en puhunut mistään testeissä todistetuista faktoista ja egyptiläisiä ei kuulu tuttavapiiriin eikä taida naapurissakaan asua

        "kaikki ne jotka mä tiiän jotka juo kamomillateetä on blondeja. "

        Toivotaan kamomillateen juojille mukavia unia tai mitä sitten hakevatkin, oli ne blondeja tai egyptiläisiä...


      • BLOOD IS LIFE
        Joo:)) kirjoitti:

        "kaikki ne jotka mä tiiän jotka juo kamomillateetä on blondeja. "

        Toivotaan kamomillateen juojille mukavia unia tai mitä sitten hakevatkin, oli ne blondeja tai egyptiläisiä...

        Mun tutuissa ei o ketään brunettea joka juo kamomillateetä ne juo piparmittuteetä, teillä on varmaan tuttuja jotka tekee eri tavalla niin voitte puhua niistä


      • Onks piparminttutee
        BLOOD IS LIFE kirjoitti:

        Mun tutuissa ei o ketään brunettea joka juo kamomillateetä ne juo piparmittuteetä, teillä on varmaan tuttuja jotka tekee eri tavalla niin voitte puhua niistä

        hyvää unijuomaa ? (aihe käsitteli unijuomia....)


      • BLOOD IS LIFE
        Onks piparminttutee kirjoitti:

        hyvää unijuomaa ? (aihe käsitteli unijuomia....)

        Aika moni juo illalla piparminttuteetä mä tiedän monia ja juon sitä itsekin. Ja vielä tosta kamomillasta ja blondeista, blondit käyttää kamomillashampoota ja hopeashampoota ja ne ei o tarkoitettu tummaveriköille


      • BLOOD IS LIFE
        joo... kirjoitti:

        asutko alueella jossa on paljon blondeja... vai asutko alueella jossa on paljon tummahiuksisia...
        Mm. egyptiläiset ovat käyttäneet paljon kamomillaa..
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kamomillasaunio

        Kiva kun laitoit tämän linkin, siellä oli linkki yrttitarhan sivuille joilla sanotaan Erityisesti VAALEAHIUKSISILLE, sillä se kirkastaa hiuksia. Joten en puhunu paskaa, kuvitelkaa mut näyttämässä teille paria sormea brittityyliin


    • Zzzzzzzzz

      Lasi kuumaa maitoa ja hunajaa, mausteeksi kumariinitonta kanelia, tai vaniljaa. Kyllä simahtaa.

    • Engl.kielisiltä

      sivuilta "uniruokia", käännetty googlen avulla;

      http://www.seniorsite.com/healthstyle/10_foods_that_may_help_you_sleep.php#.VGdB9Mm0Q5s


      10 elintarvikkeita, jotka voivat auttaa sinua nukkumaan - SeniorSite.com - Seniors HealthStyle - Mature Healthy Living Lifestyle


      Kun valehtelet hereillä keskellä yötä, jota ympäröi uinuvat ääniä, se ei oikeastaan auttaa tietää, että olet hyvässä seurassa - kolmasosa aikuisista on nukkumisvaikeuksia.

      Mutta se voi auttaa tietää, että eväs tiettyjä ruokia ennen nukkumaanmenoa, voi tehdä valtava ero, miten hyvin nukut. Kuten mummo oli tapana sanoa - lämmintä maitoa ja kanelia paahtoleipää!

      Monet uni kysymykset johtua alhainen melatoniini - se on hormoni, joka säätelee unta. Muut usein mukana köyhdytettyä antioksidantit - vitamiineja, jotka siivota takana kehon prosessit ja vihamielisessä ympäristössä. Jotkut syntyvät kun folaattitasot ovat alhaiset - se on yksi B-vitamiineja mukana melatoniinin tuotantoa.

      Joten syö muutamia asioita lisätä oman melatoniinin, antioksidantti ja folaattitasot pitäisi saada sinut paremman yöunet. Jos yrität mitään näistä elintarvikkeet ensimmäistä kertaa, testata niitä aiemmin päivällä ja katsella reaktioita.Viimeinen asia, jonka haluat tehdä, on löytää, että olet allerginen jollekin juuri ennen nukkumaanmenoa.

      Sleep-edistäminen ruokia Melatoniini:

      BANAANIT - Banaanit, 100 kaloria, on runsaasti melatoniinia ja lihasten relaxers, molemmat ominaisuudet tekevät niistä ihanteellisia unelias välipaloja syödä noin kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa.

      CANTALOUPEMELONI - Klo vain 50 kaloria, kuppi kuutioiksi fenkoli tarjoaa lähes 100% päivittäisestä vaatimus vitamiineja ja C. Tämä antioksidantti vauhtia, vain tunti ennen nukkumaanmenoa voi auttaa nukkumaan paremmin.

      KIRSIKAT - Puoli kupillista tuoreita kirsikoita, juuri 45 kaloria, nopeasti parantaa teidän melatoniinin tuottaa paremman yöunet. Valitettavasti tuoreet kirsikat on hyvin lyhyt kausi jolloin monet nukkua hakijoita riippuvainen kirsikka mehua. Ellei löydät sokeroimaton valikoiman näitä ylimääräisiä kirsikkamehu sokereita, juuri ennen nukkumaan, voisi nopeasti lisätä puntaa (ja insuliini piikkejä). Tyytyä viisikymmentäkahdeksan yli kolme unssia noin tunti ennen nukkumaanmenoa.

      HUMMUS - kikherneet ja seesaminsiemeniä käytetään tekemään hummusta pursuavat folaatit ja muiden B-vitamiinien käytetään tuottamaan melatoniinia. Sinun kannattaa syödä tämä täysjyväviljaa Pitas noin kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa, jotta aikaa ruoansulatusta. Herkullista vaikka se on kaksi ruokalusikallista ja yksi siivu paahtoleipää antaa sinulle 100 kaloria ja pitäisi riittää unilääkkeenä.

      KIWI - single kiivi, 45 kaloria, tarjoaa yli 100% päivittäisestä suositeltava C-vitamiinia, noin kaksi kertaa niin paljon kuin appelsiini. Se on antioksidantti vauhtia joka auttaa sinua nukkumaan.

      ANANAS - Puoli kupillista ananasta tulee ja on vain 40 kaloria, ja vaikka se on hieman korkea sokereita, se on runsas lähde melatoniinia vahvistimet.

      MERILEVÄÄ - Voit tietävät sen Nori - wrap sushia. Levää on sokeripala-lohkon täynnä melatoniinia, ja vain 10 kaloria per arkki, tuottaa se käytännössä kaloriton!

      VADELMAT - Olivatpa he sitten tuoreita tai pakastettuja, puoli kuppi vadelmia 30 kaloria tarjoaa yhtä paljon melatoniinia kuin kirsikat - ja toisin kuin kirsikat ne ovat yleensä käytettävissä suurimman osan vuodesta.

      SAKSANPÄHKINÄT - Nämä ovat hyvä lähde melatoniinia, mutta lähes 200 kaloria per unssi voit rajoittaa kuinka monta paljon. Seitsemästä kahdeksaan puolikkaat pitäisi riittää lisätä oman melatoniinin ja sinut paremmin yöunet.

      TÄYSJYVÄTUOTTEITA - syödään muroja tai paahtoleipää Kaivoin kanelilla, täysjyvätuotteita ovat runsaasti melatoniinia. Syödään tunti tai niin ennen nukkumaanmenoa siivu kaneli paahtoleipää, 100 kaloria, auttaa ratkaisemaan syvään, pitkä, virkistävä uni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe