Eroon harhaluuloista

lemmikkikissat

80

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkäsin +++++

      Kiitos, kerrankin mielenkiintoinen ja asiallien tietopaketti kissanpidosta :)

    • ei vakuuta

      Kovin oli yksipuolista propagandaa, mutta toki myös hitunen asiaa.

      • 7+77

        Mikä sulle sa*tanalle oikein kelpaisi?

        Harvinaisen hyvä ja asiallinen kirjoitus ton tyypin lehdelle!


      • ei vakuuta
        7+77 kirjoitti:

        Mikä sulle sa*tanalle oikein kelpaisi?

        Harvinaisen hyvä ja asiallinen kirjoitus ton tyypin lehdelle!

        Kun kommentoijina on Hesyn tunnettu kissanainen, Kissaliiton virkailija ja rotukissoja kasvattanut eläinlääkäri, niin kannanotot ovat melkolailla samansuuntaisia. Yksi tuon suunnan edustaja olisi riittänyt ja toiset vastaajat olisivat voineet katsoa asiaa toisista kulmista.


      • nälkäinen koirakin

        Minusta onli kiva kun kerranikin oli asiallista juttua, niin muistakin varmasti.Kunnes sinä taas ilmestyit.....Veikkaus, sulle ei käynyt toi lain mukainen kissojen ulkoilu?
        Kun et itse siihen kykene, sun on pakko jättää kissa heitteille, kun et muuta osaa.

        Miten pitäisit kania, tai koiraa "lemmikkinä"?

        Söiskö nekin luonnosta, ja kulkis metsissä ja muiden nurkissa ....kettu söis kanin,ja koira söis ketun XD


      • jänkän jänkän jäääää
        ei vakuuta kirjoitti:

        Kun kommentoijina on Hesyn tunnettu kissanainen, Kissaliiton virkailija ja rotukissoja kasvattanut eläinlääkäri, niin kannanotot ovat melkolailla samansuuntaisia. Yksi tuon suunnan edustaja olisi riittänyt ja toiset vastaajat olisivat voineet katsoa asiaa toisista kulmista.

        Halusitko että olisivat kysyneet joltain lain rikkojaltakin vai?

        Sehän olis sama, kun kysyttäs rattijuopolta, et mikä olis sopiva promilleraja sun mielestä? Varmasti menis yli oman puhalluksen.


      • hyvä juttu on
        ei vakuuta kirjoitti:

        Kun kommentoijina on Hesyn tunnettu kissanainen, Kissaliiton virkailija ja rotukissoja kasvattanut eläinlääkäri, niin kannanotot ovat melkolailla samansuuntaisia. Yksi tuon suunnan edustaja olisi riittänyt ja toiset vastaajat olisivat voineet katsoa asiaa toisista kulmista.

        Kyllä rotukissaihmiset arvostavat maatiaiskissojakin, ei tuossa jutussa niitä mitenkään mollattu.
        Ja asianmukaiset neuvot annettiin myös kissan pitoon, joka on hyvä.Koska kaikilla ei tietoa siitä ole.
        Joten mikä mättää???


      • ei vakuuta
        jänkän jänkän jäääää kirjoitti:

        Halusitko että olisivat kysyneet joltain lain rikkojaltakin vai?

        Sehän olis sama, kun kysyttäs rattijuopolta, et mikä olis sopiva promilleraja sun mielestä? Varmasti menis yli oman puhalluksen.

        Mitä ihmettä horiset? Onko sinun mahdotonta kirjoittaa edes yksi järkevä teksti tuon lapsellisen trollaamisen sijaan?


      • pakkomielle
        7+77 kirjoitti:

        Mikä sulle sa*tanalle oikein kelpaisi?

        Harvinaisen hyvä ja asiallinen kirjoitus ton tyypin lehdelle!

        Sille kelpais vaan se, että kaikki kissan pitäjät rikkois lakia, heittäis kissansa pihalle, autoteille, vieraiden nurkkiin ja petojen ruuaksi.
        Viellä suuremmat määrät kissoja kärsis sen kohtalon, minä nyt jo kymmenet tuhannet kärsii.Heitteillejätön ja hylkäämisen.
        Rääkkäystähän se olisi, mutta kaipa siitä jotain kiksejä sitten tuollainen ihminen saa
        -_-


      • 8+22
        hyvä juttu on kirjoitti:

        Kyllä rotukissaihmiset arvostavat maatiaiskissojakin, ei tuossa jutussa niitä mitenkään mollattu.
        Ja asianmukaiset neuvot annettiin myös kissan pitoon, joka on hyvä.Koska kaikilla ei tietoa siitä ole.
        Joten mikä mättää???

        Eiköhän se tämä synkkä syksy mätä ystäväämme sen verran pahasti että pitää olla ärripurri ja kitistä vähän joka asiasta, mutta onneksi on tämä kissapalsta joka toimii vallan mainiona purkautumisväylänä ja jopa avohoitopaikkana.

        Rotukissakasvatus on perseestä, eläinsuojeluyhdistykset on sieltä samasta kuten myös vapaaehtoiset löytöeläinhoitolat. Kannaksen toiselta puolelta ovat myös sisäkissuttelijat, muiden kirjoittajien linkit sekä mielipiteet ja yleisesti ottaen kaikki tuntuu passkalle haisevan.

        Mikä lohduttaisi Nyytiä?


      • jänkäää jänkäää vänk
        ei vakuuta kirjoitti:

        Mitä ihmettä horiset? Onko sinun mahdotonta kirjoittaa edes yksi järkevä teksti tuon lapsellisen trollaamisen sijaan?

        No kerroppa mistä kulmasta pitää katsoa, että elänsuojelurikkomus ei näytäkkään enää eläinsuojelurikkomukselta?
        Ja mistä kulmasta siis katsotaan, ettei heitteillejättö olekkaan rikos?


      • 10+100
        ei vakuuta kirjoitti:

        Mitä ihmettä horiset? Onko sinun mahdotonta kirjoittaa edes yksi järkevä teksti tuon lapsellisen trollaamisen sijaan?

        Kuka on mielestäsi sen laatuluokan kissa-asiantuntija että hänen kirjoituksensa, mielipiteensä ja tietonsa sinulle kelpaisi?


      • viimeistäkertaako
        8+22 kirjoitti:

        Eiköhän se tämä synkkä syksy mätä ystäväämme sen verran pahasti että pitää olla ärripurri ja kitistä vähän joka asiasta, mutta onneksi on tämä kissapalsta joka toimii vallan mainiona purkautumisväylänä ja jopa avohoitopaikkana.

        Rotukissakasvatus on perseestä, eläinsuojeluyhdistykset on sieltä samasta kuten myös vapaaehtoiset löytöeläinhoitolat. Kannaksen toiselta puolelta ovat myös sisäkissuttelijat, muiden kirjoittajien linkit sekä mielipiteet ja yleisesti ottaen kaikki tuntuu passkalle haisevan.

        Mikä lohduttaisi Nyytiä?

        Mä tiedän, viskaa katti taas pihalle


      • suosittelen kaikille
        10+100 kirjoitti:

        Kuka on mielestäsi sen laatuluokan kissa-asiantuntija että hänen kirjoituksensa, mielipiteensä ja tietonsa sinulle kelpaisi?

        No et sinä ainakaan.
        Suomen eläinsuojelulaki, on se mikä on kaikille sama, eli se passaa kaikille.
        Ja sitä kannattaa muidenkin noudattaa, ei se vaikeaa ole.
        Siinä ei rikota lakia, eikä vaaranneta kissan henkeä.Helppoa, ja kissalle täysin turvallista.


      • Yksisilmäinen?
        jänkäää jänkäää vänk kirjoitti:

        No kerroppa mistä kulmasta pitää katsoa, että elänsuojelurikkomus ei näytäkkään enää eläinsuojelurikkomukselta?
        Ja mistä kulmasta siis katsotaan, ettei heitteillejättö olekkaan rikos?

        "Ja mistä kulmasta siis katsotaan, ettei heitteillejättö olekkaan rikos?"

        Oliko tuo ulkoiluttaminen valjaissa ainoa, minkä pystyit lukemaan? Siellähän oli vaikka mitä muuta.


      • 6+8
        hyvä juttu on kirjoitti:

        Kyllä rotukissaihmiset arvostavat maatiaiskissojakin, ei tuossa jutussa niitä mitenkään mollattu.
        Ja asianmukaiset neuvot annettiin myös kissan pitoon, joka on hyvä.Koska kaikilla ei tietoa siitä ole.
        Joten mikä mättää???

        Eiväthän rotukissaihmiset arvosta edes rotukissoja, koska suurin osa niistä elää vankeina. Juttu oli melko puolueellisesti kissafanaatikkojen näkökantoja myötäilevä. Kissafanaattisuus ei valitettavasti ole kissojen kannalta myönteinen asia kuin pieneltä osalta.


      • 3+3
        suosittelen kaikille kirjoitti:

        No et sinä ainakaan.
        Suomen eläinsuojelulaki, on se mikä on kaikille sama, eli se passaa kaikille.
        Ja sitä kannattaa muidenkin noudattaa, ei se vaikeaa ole.
        Siinä ei rikota lakia, eikä vaaranneta kissan henkeä.Helppoa, ja kissalle täysin turvallista.

        En ole koskaan väittänyt olevani kissa-asiantuntija enkä myöskään toimi eläinsuojelulain vastaisesti puhumattakaan että vaarantaisin kissojen henkeä.

        Taitavat mennä viestit sekaisin kun tämä suoli24 ketjusysteemi ei ole kovin toimiva.


      • kerroppa?????
        6+8 kirjoitti:

        Eiväthän rotukissaihmiset arvosta edes rotukissoja, koska suurin osa niistä elää vankeina. Juttu oli melko puolueellisesti kissafanaatikkojen näkökantoja myötäilevä. Kissafanaattisuus ei valitettavasti ole kissojen kannalta myönteinen asia kuin pieneltä osalta.

        Etkö sä muka tajua,jos ottaa itselle jonkun eläimen lemmikiksi.Niin silloin on siitä vastuussa, eläin täytyy pitää poissa vaaroista.
        Minä tiedän jo lait, ja pykälät.Täältä ne oppii kivasti, kun porukassa on muutamia tietämättömiä.Ja toiset niitä valistaa sitten.

        Miten sinä pitäisit lain mukaan suomessa kissaa , tai jotain muuta eläintä.Koiraa, kania?


      • 9+9
        6+8 kirjoitti:

        Eiväthän rotukissaihmiset arvosta edes rotukissoja, koska suurin osa niistä elää vankeina. Juttu oli melko puolueellisesti kissafanaatikkojen näkökantoja myötäilevä. Kissafanaattisuus ei valitettavasti ole kissojen kannalta myönteinen asia kuin pieneltä osalta.

        Itse taidat olla vankina tällä palstalla kun 24/7 jaksat meuhkata ja höpötellä omiasi.


      • kohta sillä napsuu
        3+3 kirjoitti:

        En ole koskaan väittänyt olevani kissa-asiantuntija enkä myöskään toimi eläinsuojelulain vastaisesti puhumattakaan että vaarantaisin kissojen henkeä.

        Taitavat mennä viestit sekaisin kun tämä suoli24 ketjusysteemi ei ole kovin toimiva.

        Niimpä.Hienoa, että porukassa on rikkurin lisäksi kaltaisiasi.Kunnolla kissaansa hoitaviakin :)


      • 5608+976
        Yksisilmäinen? kirjoitti:

        "Ja mistä kulmasta siis katsotaan, ettei heitteillejättö olekkaan rikos?"

        Oliko tuo ulkoiluttaminen valjaissa ainoa, minkä pystyit lukemaan? Siellähän oli vaikka mitä muuta.

        Mitä muuta huonoa kissanpitoa, tai neuvoja siellä mielestäsi oli?


      • 6+31
        kohta sillä napsuu kirjoitti:

        Niimpä.Hienoa, että porukassa on rikkurin lisäksi kaltaisiasi.Kunnolla kissaansa hoitaviakin :)

        Joo, minä olen se eläinrääkkääjä joka ulkoiluttaa kissojaan ja koiraansa ainoastaan valvotusti :D


      • tipahditko joXD
        6+8 kirjoitti:

        Eiväthän rotukissaihmiset arvosta edes rotukissoja, koska suurin osa niistä elää vankeina. Juttu oli melko puolueellisesti kissafanaatikkojen näkökantoja myötäilevä. Kissafanaattisuus ei valitettavasti ole kissojen kannalta myönteinen asia kuin pieneltä osalta.

        Olet näköjään kuitenkin oppinut uuden sananXD
        Aika kumma, että väittelet täällä.Kissanpidosta et kuitenkaan tiedä mitään, et kissan laillisesta pitämisestä.
        Mutta kun sinulta jotain kysytään, ei vastausta tulekkaan.

        Mites pitäisit siis kissaa suomessa lakien mukaan?


      • lakihörhö
        6+31 kirjoitti:

        Joo, minä olen se eläinrääkkääjä joka ulkoiluttaa kissojaan ja koiraansa ainoastaan valvotusti :D

        Joo, tääl toinen.Koirakin vapaana vaan omassa pihassa, ja joka päivä viellä lenkitän voi raukkoja :D
        Tarhatkin on pihassa, ihan kamalaa.....Älä kerro kelleen, pidetään meijän välisenä vaan,jos tää kerran onki kiellettyä.Niinvarmaan hakevat kohta mut, ja elukat , ja säilövät johonkin pehmustettuun huoneeseen.XD))))


      • hus pois täältä
        8+22 kirjoitti:

        Eiköhän se tämä synkkä syksy mätä ystäväämme sen verran pahasti että pitää olla ärripurri ja kitistä vähän joka asiasta, mutta onneksi on tämä kissapalsta joka toimii vallan mainiona purkautumisväylänä ja jopa avohoitopaikkana.

        Rotukissakasvatus on perseestä, eläinsuojeluyhdistykset on sieltä samasta kuten myös vapaaehtoiset löytöeläinhoitolat. Kannaksen toiselta puolelta ovat myös sisäkissuttelijat, muiden kirjoittajien linkit sekä mielipiteet ja yleisesti ottaen kaikki tuntuu passkalle haisevan.

        Mikä lohduttaisi Nyytiä?

        Hyi hanuri mitä kannasjuttuja ...oksettaa jo,pliis älä kerro enempää....kuvottava olet.


      • 13+12
        lakihörhö kirjoitti:

        Joo, tääl toinen.Koirakin vapaana vaan omassa pihassa, ja joka päivä viellä lenkitän voi raukkoja :D
        Tarhatkin on pihassa, ihan kamalaa.....Älä kerro kelleen, pidetään meijän välisenä vaan,jos tää kerran onki kiellettyä.Niinvarmaan hakevat kohta mut, ja elukat , ja säilövät johonkin pehmustettuun huoneeseen.XD))))

        Kolmannelle korvapuusti?

        Silläkin uhalla ilmoittaudun kissojen taluttimen jatkeeksi eli olen vissiin minäkin kissoja vankinaan pitävä rääkkääjä. Koiraa ei valitettavasti minun taloudestani löydy vaikka niistä pidänkin.


      • 435+2937
        13+12 kirjoitti:

        Kolmannelle korvapuusti?

        Silläkin uhalla ilmoittaudun kissojen taluttimen jatkeeksi eli olen vissiin minäkin kissoja vankinaan pitävä rääkkääjä. Koiraa ei valitettavasti minun taloudestani löydy vaikka niistä pidänkin.

        Mulki kissas on hihna kii ulkona.....meit o aikas monta "sisäkissuttelijaa", jotka vahtti kissan ulkiluja ;)


      • 66+66
        13+12 kirjoitti:

        Kolmannelle korvapuusti?

        Silläkin uhalla ilmoittaudun kissojen taluttimen jatkeeksi eli olen vissiin minäkin kissoja vankinaan pitävä rääkkääjä. Koiraa ei valitettavasti minun taloudestani löydy vaikka niistä pidänkin.

        Mulla ei ole kissoja. Mä vaan trollaan.


      • 345+98765
        8+22 kirjoitti:

        Eiköhän se tämä synkkä syksy mätä ystäväämme sen verran pahasti että pitää olla ärripurri ja kitistä vähän joka asiasta, mutta onneksi on tämä kissapalsta joka toimii vallan mainiona purkautumisväylänä ja jopa avohoitopaikkana.

        Rotukissakasvatus on perseestä, eläinsuojeluyhdistykset on sieltä samasta kuten myös vapaaehtoiset löytöeläinhoitolat. Kannaksen toiselta puolelta ovat myös sisäkissuttelijat, muiden kirjoittajien linkit sekä mielipiteet ja yleisesti ottaen kaikki tuntuu passkalle haisevan.

        Mikä lohduttaisi Nyytiä?

        Ei siihen auta mikään.Kun katsoo vanhempia viestiketjuja.Siis monta vuotta vanhempia.Niin luulempa, että samamainen henkilö täällä silloinkin kirjoitellut, saman laisia kirjoituksia.
        Mietin tossa, että mistä moinen lakien vastainen kissanpito into johtunee.
        Niin luulisin, että on sellainen joka kissojaan hakenut löytölastä.
        Ja siitä sapettunut niin, että täällä venkoilee lakeja vastaan.
        Ja luultavammin joku vanhahko naisihminen, asuu kerrostalossa, ja kissat sielläkin loukutettu useasti pihasta, ja naapurit valittaneet niistä.Täällä sitten saa vääntää, jospa siitä omatunnonkolkutus vähenisi.Oikeasti kyllä tietää, että väärin tekee kissoille, jos niitä enää edes on ;)


      • kiinni jäit XD
        66+66 kirjoitti:

        Mulla ei ole kissoja. Mä vaan trollaan.

        Arvasi...ja ne on napattu heitteiltä eikö?
        Mä oon aina niin hyvä ,ennustamaan jen.so bra.


      • 6+11
        345+98765 kirjoitti:

        Ei siihen auta mikään.Kun katsoo vanhempia viestiketjuja.Siis monta vuotta vanhempia.Niin luulempa, että samamainen henkilö täällä silloinkin kirjoitellut, saman laisia kirjoituksia.
        Mietin tossa, että mistä moinen lakien vastainen kissanpito into johtunee.
        Niin luulisin, että on sellainen joka kissojaan hakenut löytölastä.
        Ja siitä sapettunut niin, että täällä venkoilee lakeja vastaan.
        Ja luultavammin joku vanhahko naisihminen, asuu kerrostalossa, ja kissat sielläkin loukutettu useasti pihasta, ja naapurit valittaneet niistä.Täällä sitten saa vääntää, jospa siitä omatunnonkolkutus vähenisi.Oikeasti kyllä tietää, että väärin tekee kissoille, jos niitä enää edes on ;)

        Olet varmasti oikeassa että samaisesta jakautuneesta persoonasta on kysymys, sillä hänen mantransa ja mussutuksensa ovat kovin tuttuja, tuttuja jo niiltä vanhoilta hyviltä ajoilta kun täällä oli jopa asiallista keskustelua ja vakiintuneita nimimerkkejä.

        Itse veikkaisin että kyseisellä henkilöllä tuskin kissaa tai muutakaan lemmikkieläintä on, vaan kyseessä lienee "ammattitrolli" joita Suomi kaksineljä on pullollaan kun ihmisillä ei ole parempaakaan tekemistä kuin roikkua netissä.

        Mulla on nyt ylimääräistä aikaa ollut kun olen veljeni lomittajana, eikä nuo emolehmät ja heposet seuraani kovin kaupaa. Nyt onneksi vilske alkaa kun lapset tulevat koulusta.

        Jatkakaa.


    • hyvä linkki :)

      Asiaa :)

    • surkea linkki

      Olipa tyhjänpäiväinen juttu.

      • valittajalle

        Haahhaaaa....surkein kommentti mitä oon lukenu...misk ees vaivauduit...vali,...vali.


      • free cast fear

        Tyhjäpää, tyhjä päivä -_-


    • 12+97

      Aha.Heti kun tuli asiallinen alotus.Niin se sama multinilkki iski siihen .Eikö mikään ole sille pyhää...

      • 6+8

        Ei näytä olevan. Kun eväät ei riitä asialliseen keskusteluun, niin lapselliset trollit astuvat kuvaan. sitä se sisäkissuttelu teettää.

        Aloituksessa nyt ei ole kehumista.


      • 3+12
        6+8 kirjoitti:

        Ei näytä olevan. Kun eväät ei riitä asialliseen keskusteluun, niin lapselliset trollit astuvat kuvaan. sitä se sisäkissuttelu teettää.

        Aloituksessa nyt ei ole kehumista.

        Kyllä sä varmasti olet nyt tyytyväinen kun olet saanut näin monta keskustelijaa kimppuusi tai sitten ainoastaan pari aktiivista kaltaistasi multinikkiä.

        Trollia ei saisi ruokkia, mutta minkäs sulle mahtaa kun olet niin suloinen pikku reppana niin leikkikavereita saat.


      • 5+9
        6+8 kirjoitti:

        Ei näytä olevan. Kun eväät ei riitä asialliseen keskusteluun, niin lapselliset trollit astuvat kuvaan. sitä se sisäkissuttelu teettää.

        Aloituksessa nyt ei ole kehumista.

        Mitä on sisäkissuttelu?
        Onkos kissanpaijaamista sisällä?
        Vai sitä, että jätetään kissa ulos heitteille, ja mennään itse sisälle kissittelemään, eikä piruuttaankaan päästetä kissaa sisälle, vaikka se sisälle haluaiskin?


        Aloitus oli erittäin hyvä, ja tehokas sinäkin nappasit syötinXD


    • Ella ja MOlla

      Täällähän on juttua lentänyt.Mun mielestä tossa oli paljon hyvää tietoa.Kissan sisäsiisteys asiassakin, kun monet just luulee et kissa murjottaa tai protestoi jostain.Mut voikin olla oikeesti tosi kipee.Hyvä linkki.Paljon tietoa .Kiitän :)

      • lyhyesti pihassa

        On myös hyvä huomioda se, että ns.ulkokissasta ei kukaan ole katsomassa, onko se vähemmän energinen, liikkuuko normaalisti tai onko muuten sillä kaikki ok?
        Kissa on pihalla, sairauksineeen kaikkineen.Ei siinä ruokaa kupille heittäessä näe, onko kissa terve.Luonto hoitaa heikot ja sairaat, siksi ulkokissat elävätkin vain sen 3-5vuotta, kun hoito on heikkoa.
        Sisäkissasta omistaja huomaa heti,jos on jotain vialla.Ja osaa näin viedä kissan ajoissa hoitoon.Sisäkissat elävätkin sitten jo liki 20vuotiaiksi,jotkut ylikin.


      • 7+9
        lyhyesti pihassa kirjoitti:

        On myös hyvä huomioda se, että ns.ulkokissasta ei kukaan ole katsomassa, onko se vähemmän energinen, liikkuuko normaalisti tai onko muuten sillä kaikki ok?
        Kissa on pihalla, sairauksineeen kaikkineen.Ei siinä ruokaa kupille heittäessä näe, onko kissa terve.Luonto hoitaa heikot ja sairaat, siksi ulkokissat elävätkin vain sen 3-5vuotta, kun hoito on heikkoa.
        Sisäkissasta omistaja huomaa heti,jos on jotain vialla.Ja osaa näin viedä kissan ajoissa hoitoon.Sisäkissat elävätkin sitten jo liki 20vuotiaiksi,jotkut ylikin.

        Sisäkissojen kohdalla jokainen vuosi tuntuu kymmeneltä kun kissaparka kituu virikkeettömässä ympäristössä. Ulkokissankaan kohtalo ei usein ole kummoinen. Parasta onkin kun kissa on näiden yhdistelmä kuten meillä. Kissa on sisällä ja ulkona mielensä mukaan. Talvella enemmän sisällä ja kesällä taas ulkoelämä maistuu paremmin.


      • 16+9
        7+9 kirjoitti:

        Sisäkissojen kohdalla jokainen vuosi tuntuu kymmeneltä kun kissaparka kituu virikkeettömässä ympäristössä. Ulkokissankaan kohtalo ei usein ole kummoinen. Parasta onkin kun kissa on näiden yhdistelmä kuten meillä. Kissa on sisällä ja ulkona mielensä mukaan. Talvella enemmän sisällä ja kesällä taas ulkoelämä maistuu paremmin.

        Kuinka huolehdit kissasi ulkoilun turvallisuudesta ja siitä ettei se mene vieraalle pihamaalle?


      • rikot lakia F
        7+9 kirjoitti:

        Sisäkissojen kohdalla jokainen vuosi tuntuu kymmeneltä kun kissaparka kituu virikkeettömässä ympäristössä. Ulkokissankaan kohtalo ei usein ole kummoinen. Parasta onkin kun kissa on näiden yhdistelmä kuten meillä. Kissa on sisällä ja ulkona mielensä mukaan. Talvella enemmän sisällä ja kesällä taas ulkoelämä maistuu paremmin.

        No sinäpä oot pihalla ku lumiukko XD

        MIksi täällä päivystät ilmoittamassa että pidät elukoitasi lain vastaisesti, mitä saat siitä?
        Friiggiä


      • ei edes säälitä
        7+9 kirjoitti:

        Sisäkissojen kohdalla jokainen vuosi tuntuu kymmeneltä kun kissaparka kituu virikkeettömässä ympäristössä. Ulkokissankaan kohtalo ei usein ole kummoinen. Parasta onkin kun kissa on näiden yhdistelmä kuten meillä. Kissa on sisällä ja ulkona mielensä mukaan. Talvella enemmän sisällä ja kesällä taas ulkoelämä maistuu paremmin.

        Monesko vuosi sulla on vankina menossa täällä suoli24 keskusteluissa?
        Aika mones varmaan XD)))))


      • 6+8
        16+9 kirjoitti:

        Kuinka huolehdit kissasi ulkoilun turvallisuudesta ja siitä ettei se mene vieraalle pihamaalle?

        Kissat osaavat huolehtia turvallisuudestaan ihan omatoimisesti ja naapuriin kissat ovat tervetulleita. Ei ole mitään syytä estää niiden menoja.


      • 3+2
        6+8 kirjoitti:

        Kissat osaavat huolehtia turvallisuudestaan ihan omatoimisesti ja naapuriin kissat ovat tervetulleita. Ei ole mitään syytä estää niiden menoja.

        Mitäpä kissasi tekevät jos nälkäinen ilves niitä vaanii?

        Mitäpä jos naapuriisi muuttaa ihminen joka ei kissojasi tervetulleiksi toivota tai hänellä on riistaverinen koira?


      • 67+9
        3+2 kirjoitti:

        Mitäpä kissasi tekevät jos nälkäinen ilves niitä vaanii?

        Mitäpä jos naapuriisi muuttaa ihminen joka ei kissojasi tervetulleiksi toivota tai hänellä on riistaverinen koira?

        Mitäpä sinä teet, jos iso vihainen koira tulee kun valjaissa kiskot kissaparkaasi? Mitäpä kissasi tekee, jos joku pojanviikari ampuu ilmakiväärillä aitauksessa olevaa kissaasi? Mitäpä kissasi tekee, jos sinun poissaollessasi syttyy tylipalo? Mitäpä kissasi tekee, jos armeijan kovapanosammunnoista harhautuu tykinammus asuntoasi kohti?


      • 6+2
        67+9 kirjoitti:

        Mitäpä sinä teet, jos iso vihainen koira tulee kun valjaissa kiskot kissaparkaasi? Mitäpä kissasi tekee, jos joku pojanviikari ampuu ilmakiväärillä aitauksessa olevaa kissaasi? Mitäpä kissasi tekee, jos sinun poissaollessasi syttyy tylipalo? Mitäpä kissasi tekee, jos armeijan kovapanosammunnoista harhautuu tykinammus asuntoasi kohti?

        1. Otan kissan syliini
        2. Ei ole aitausta
        3. Luultavasti kuolee
        4. Luultavasti kuolee kanssani

        Vastaa sinä vuorostasi esittämiini kysymyksiin sekä myös omiisi suhteutettuna omatoimiseen ulkoiluun.

        Pst. kysymyksellä vastaaminen on hippasen epäkohteliasta, eli jos ei halua tai osaa antaa kunnon vastausta on parempi pitää "suunsa" kiinni.


      • 6+8
        3+2 kirjoitti:

        Mitäpä kissasi tekevät jos nälkäinen ilves niitä vaanii?

        Mitäpä jos naapuriisi muuttaa ihminen joka ei kissojasi tervetulleiksi toivota tai hänellä on riistaverinen koira?

        Yrittävät pakoon tietenkin. Vaaraa ilveksen suuhun joutumisesta en näe kovin merkittävänä, koska kissamme ovat ulkoilleet vuosikymmenestä toiseen hyvällä menestyksellä.

        Tuskin muuttaa. Naapurissa asuu sukulaiset, eikä taloa ole aikomustakaan myydä suvun ulkopuolelle.


      • 19+1
        6+8 kirjoitti:

        Yrittävät pakoon tietenkin. Vaaraa ilveksen suuhun joutumisesta en näe kovin merkittävänä, koska kissamme ovat ulkoilleet vuosikymmenestä toiseen hyvällä menestyksellä.

        Tuskin muuttaa. Naapurissa asuu sukulaiset, eikä taloa ole aikomustakaan myydä suvun ulkopuolelle.

        Varmasti yrittävät, mutta toinen juttu että pääsevätkö.

        Asut siis ilmeisesti umpikorvessa jossa ei kilometrien säteellä ole muita naapureita kuin yksi sukulaistalo eikä ilveksistäkään ole vaaraa. Hieno paikka elää.


      • 69+40
        6+8 kirjoitti:

        Kissat osaavat huolehtia turvallisuudestaan ihan omatoimisesti ja naapuriin kissat ovat tervetulleita. Ei ole mitään syytä estää niiden menoja.

        Hanki itsellesi töitä, lopeta sossun tuilla eläminen ja aikuistu!


      • 7+8
        19+1 kirjoitti:

        Varmasti yrittävät, mutta toinen juttu että pääsevätkö.

        Asut siis ilmeisesti umpikorvessa jossa ei kilometrien säteellä ole muita naapureita kuin yksi sukulaistalo eikä ilveksistäkään ole vaaraa. Hieno paikka elää.

        Kieltämättä tämä on upea paikka elää niin kissoille kuin ihmisille. Korvessa tämä ei ole, mutta omaa maata on sen verran ympärillä, ettei kissa eksy niiltä pois.


      • 3+12
        7+8 kirjoitti:

        Kieltämättä tämä on upea paikka elää niin kissoille kuin ihmisille. Korvessa tämä ei ole, mutta omaa maata on sen verran ympärillä, ettei kissa eksy niiltä pois.

        Sulla siis on erinomainen lintukoto jossa kissojasi ei uhkaa mikään ja hyvä niin, mutta ymmärrät varmaan että tuollainen asuinpaikka on erittäin harvinainen tässä maassa. Meidän muiden kissat ovat jatkuvasti vaaroille alttiina jos ne omatoimisesti ulkoilevat olipa kyseessä kaupunki tai maaseutu, eli vaikka omat kissasi ovatkin turvassa niin muut eivät. Ihan tässä kateus meinaa iskeä, mutta ole onnellinen siellä utopiassasi.

        Miten suhtaudut siihen että kissasi tappavat muita eläimiä?


      • 6+8
        3+12 kirjoitti:

        Sulla siis on erinomainen lintukoto jossa kissojasi ei uhkaa mikään ja hyvä niin, mutta ymmärrät varmaan että tuollainen asuinpaikka on erittäin harvinainen tässä maassa. Meidän muiden kissat ovat jatkuvasti vaaroille alttiina jos ne omatoimisesti ulkoilevat olipa kyseessä kaupunki tai maaseutu, eli vaikka omat kissasi ovatkin turvassa niin muut eivät. Ihan tässä kateus meinaa iskeä, mutta ole onnellinen siellä utopiassasi.

        Miten suhtaudut siihen että kissasi tappavat muita eläimiä?

        Itse asiassa näin harvaan asutussa maassa on valtavia määriä sellaisia paikkoja, jossa kissat voivat olla vapaana. Maaseudulla se on perinteinen tapa ja onneksi yhä voimissaan. Maalla kissoilla on vielä työtehtäviäkin, sillä ne ovat erittäin hyödyllisiä haittaeläinten torjunnassa maatiloilla.

        Hyvähän se on kun kissa tappaa eläimiä. Se saa siinä laadukasta ravintoa ja saa samalla harjoittaa lajityypillistä käytöstään.


      • eikö olekkin hyvä :)
        6+8 kirjoitti:

        Itse asiassa näin harvaan asutussa maassa on valtavia määriä sellaisia paikkoja, jossa kissat voivat olla vapaana. Maaseudulla se on perinteinen tapa ja onneksi yhä voimissaan. Maalla kissoilla on vielä työtehtäviäkin, sillä ne ovat erittäin hyödyllisiä haittaeläinten torjunnassa maatiloilla.

        Hyvähän se on kun kissa tappaa eläimiä. Se saa siinä laadukasta ravintoa ja saa samalla harjoittaa lajityypillistä käytöstään.

        Tolla ajatuksella just, mäkin lohduttaudun ,kun mun koira juoksee raketin lailla meidän aidatulle takapihalle.Ja sitten siellä jotain aina pöllyttää....HYvähän SE...saa liikuntaa ja tie s mitä , tosi HYVÄ ;)


      • valhe haiskahtaa
        7+8 kirjoitti:

        Kieltämättä tämä on upea paikka elää niin kissoille kuin ihmisille. Korvessa tämä ei ole, mutta omaa maata on sen verran ympärillä, ettei kissa eksy niiltä pois.

        Jos sulla on se kymmenen hehtaaria maata ympärilläs.Niin mua vaan ihmetyttää, että mitä sä teet täällä vikisemässä?


      • karvat pöllyää
        6+8 kirjoitti:

        Kissat osaavat huolehtia turvallisuudestaan ihan omatoimisesti ja naapuriin kissat ovat tervetulleita. Ei ole mitään syytä estää niiden menoja.

        Minä aina hätkähän pihalla siihen hirmuiseen menoon, kun naapurien kissan kimppuun tuolla vieraassa pihassa käy suurempi kissa.Ovat molemmat leikattuja, ja samaa supupuoltakin,eli astumisesta siinä ei vissiin kyllä kyse ole.
        Karvaa jää oikein maahan ,ja toiselta kissalta kuulemma korvaan jäi jälet.Sanoin sille naapurille, että taitaa olla hänekin vikansa, kun moiselle kissansa altistaa.Ja että saako kissoja tuollalailla tappeluttaakkaan.Vieraassa pihassahan se tappelu tapahtui.Kysyi et jos se vaan yritti astua kissathan rakastavatkin rajusti, mutta ei kuulemma ;)


      • 7+756
        valhe haiskahtaa kirjoitti:

        Jos sulla on se kymmenen hehtaaria maata ympärilläs.Niin mua vaan ihmetyttää, että mitä sä teet täällä vikisemässä?

        Hehtaareittain maata joka ei ole missään korvessa eli kirjoittajan on oltava Riku Rikas. Ilmankos on aikaa trollata palstalla kun ei tarvitse tehdä ansiotyötä kuten meidän tavallisten pulliaisten.

        Toistaalta en kadehdi, sillä raha ei tuo onnea eikä näemmä myös mitään mielekästä tekemistä ja ajankuluaka kun vuorokaudet ylt´ympäriinsä netissä pashaa jauhaa. Tylsää se voi olla rikkaankin elämä vaikka olisi maita ja mantuja sekä äärettömän viisaita kissaeläimiä.


      • viisviis
        7+9 kirjoitti:

        Sisäkissojen kohdalla jokainen vuosi tuntuu kymmeneltä kun kissaparka kituu virikkeettömässä ympäristössä. Ulkokissankaan kohtalo ei usein ole kummoinen. Parasta onkin kun kissa on näiden yhdistelmä kuten meillä. Kissa on sisällä ja ulkona mielensä mukaan. Talvella enemmän sisällä ja kesällä taas ulkoelämä maistuu paremmin.

        en muiden sisäkissoista tiedä, mutta omallani on seuraa 24/7/365. neliöitä löytyy enemmän kuin 60, jotka ovar vapaasti käytettävissä. ja kotini ei ole mikään himohamstraajan kauhujen talo!


      • suku on RAKAS
        6+8 kirjoitti:

        Yrittävät pakoon tietenkin. Vaaraa ilveksen suuhun joutumisesta en näe kovin merkittävänä, koska kissamme ovat ulkoilleet vuosikymmenestä toiseen hyvällä menestyksellä.

        Tuskin muuttaa. Naapurissa asuu sukulaiset, eikä taloa ole aikomustakaan myydä suvun ulkopuolelle.

        Sulla on siis pelkkiä sukulaisia naapureina? Jokainen naapuri on sun sukulainen?
        Aika jännää... varmaan sun mutsi ja faijakin on sukua keskenään. kuten kaikki siellä kylässä.


    • Linkkilover
    • yksin harhoissa

      Hieno paketti tietoa, ja viellä ammattilaisilta mikä parasta.

      Ihmiset ovat hyvin harhaisia nykyään, tuolla yhden keskustelun on avannut joku Gustaa hörhö, itsekseen siellä siten kirjoittelee itselleen, hyvähän se, ei tule riitaa.Tai ei voi tietää XD

    • niin heikko esitys

      Aika surkea juttu oli. Mutta sehän on nykyajalle tyypillistä, ettei ääneen pääse aidot asiantuntijat, vaan jonkun pienen mutta äänekkään klikin edustajat.

      • laki hyvä paranee

        Niin, suomessa se laki on kissojen parhaaksi ja turvallisuudeksi laadittu.Ei ajateltu heitteillejättäjän parasta, mutta ainahan voi valittaa siitä ylemmälle taholle ;)


    • 5+13

      Millainen keskustelupäivä on tänään täällä ollut? Kaikki vakiokahelit olleet paikalla?

      • roskamedia

        Käsittämättömän huono juttu, mutta ei roskalehdistöltä muuta voi odottaakaan.


    • kerätkää kakat

      Ennenvahaan ei tajuttu miten paljon kissat tartuttavat tauteja ulosteissaan jne.salmonellaa ja ehekkiä lehmille, toxoplasma leikkialueiden hiekan kautta lapsille ja odottaville äideille ties mitä tauteja.
      Kaikkea tuskin edes viellä tajutaan.Mielenterveysongelmia ja masennusta ihmisillä yhä vain enemmän, sen aiheuttaa ihmisille myös kissa,tartuttamalla ulosteiden kautta.

      Siivotkaa siis kissojenne ulosteet niin, etteivät ne pääse ihmisten ulottuville.Kukkapenkkeihin, leikkipaikoille jne.
      Pussit kouraan kun kissan kanssa ulkoilette.
      Niin vastuulliset koiran ulkoiluttajatkin tekevät, ei se vaikeaa ole.

      http://tiedostamaton.net/uutta/toxoplasma.htm

      • 87+09

        Pitäis vanhoista harhoista päästä ihmisten jo eroon, ennen oli ennen.
        Kissalla ei ole nykyyhteiskunnassa muuta virkaa, kuin omistajansa ilahduttaminen.
        Kohta niitä ei enää pidetä navetoissa , kanaloissa tai sikaloissakaan, tautiriskien vuoksi.
        Ei tule tuotakaan ongelmaa, jos omistaja huolehtii kissastaan lain mukaan. Silloin kissa ei ole koskaan lasten hiekkalaatikoilla, vaan omassa pihassa tai omassa kodissa vain.
        Taas yksi syy, miksi kissoista olisi hyvä huolehtia siellä omistajan kodissa ja pihassa, valvotusti, ettei se karkaa muiden alueille tartuttamaan tautejaan ja sotkemaan ulosteillaan vieraiden omistamia alueita.

        "Irrallaan kulkeva kissa kannattaa pyydystää elävänä pyytävällä loukulla ja toimittaa paikalliseen löytöeläinten vastaanottopisteeseen."

        http://yle.fi/uutiset/navettakissoja_saa_viela_olla__tiukennuksia_tulevaisuudessa/7620458

        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maaseudun-puolivillit-kissat-vakava-eläinsuojeluongelma-1.70651


      • tosi on
        87+09 kirjoitti:

        Pitäis vanhoista harhoista päästä ihmisten jo eroon, ennen oli ennen.
        Kissalla ei ole nykyyhteiskunnassa muuta virkaa, kuin omistajansa ilahduttaminen.
        Kohta niitä ei enää pidetä navetoissa , kanaloissa tai sikaloissakaan, tautiriskien vuoksi.
        Ei tule tuotakaan ongelmaa, jos omistaja huolehtii kissastaan lain mukaan. Silloin kissa ei ole koskaan lasten hiekkalaatikoilla, vaan omassa pihassa tai omassa kodissa vain.
        Taas yksi syy, miksi kissoista olisi hyvä huolehtia siellä omistajan kodissa ja pihassa, valvotusti, ettei se karkaa muiden alueille tartuttamaan tautejaan ja sotkemaan ulosteillaan vieraiden omistamia alueita.

        "Irrallaan kulkeva kissa kannattaa pyydystää elävänä pyytävällä loukulla ja toimittaa paikalliseen löytöeläinten vastaanottopisteeseen."

        http://yle.fi/uutiset/navettakissoja_saa_viela_olla__tiukennuksia_tulevaisuudessa/7620458

        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maaseudun-puolivillit-kissat-vakava-eläinsuojeluongelma-1.70651

        "Koirat, kissat ja linnut pois navetasta
        Eläinvierailut tulee pyrkiä estämään tuotantorakennuksiin ja rehutiloihin. Pyri pitämään koirat, kissat, rotat ja muut jyrsijät sekä linnut pois karjatiloista. Näiden kautta puhdas likaantuu helposti - erityisesti salmonellariskien aikaan."


        http://ammattilaiset.valio.fi/maitojame/navettarakentaminen/sorkanj.htm


    • voivoivoivoi
    • 7+8
      • 86+98

        Myrkky voittaa maatiloilla nykyään kissan, helppoa, eikä jää autojen alle tai karkaa ;)


      • 6+9
        86+98 kirjoitti:

        Myrkky voittaa maatiloilla nykyään kissan, helppoa, eikä jää autojen alle tai karkaa ;)

        Itse asiassa ei voita.

        http://www.tukes.fi/fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/Kemikaalituotevalvonta/Yrita-havittaa-jyrsijat-muilla-keinoin-ennen-kuin-myrkytat/

        "Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) muistuttaa, että jyrsijämyrkkyjä on käytettävä harkitusti ja myrkkyjen käyttöohjeet on syytä lukea huolellisesti. Jyrsijämyrkkyjä ei suositella ensisijaisena vaihtoehtona hiirien ja rottien torjuntaan, koska niiden vaikutus ympäristöön on haitallinen."

        Kissat ovat luonnonmukainen tehokeino jyrsijöitä vastaan.


      • wepi9fjpwoeijw2poe3i
        6+9 kirjoitti:

        Itse asiassa ei voita.

        http://www.tukes.fi/fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/Kemikaalituotevalvonta/Yrita-havittaa-jyrsijat-muilla-keinoin-ennen-kuin-myrkytat/

        "Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) muistuttaa, että jyrsijämyrkkyjä on käytettävä harkitusti ja myrkkyjen käyttöohjeet on syytä lukea huolellisesti. Jyrsijämyrkkyjä ei suositella ensisijaisena vaihtoehtona hiirien ja rottien torjuntaan, koska niiden vaikutus ympäristöön on haitallinen."

        Kissat ovat luonnonmukainen tehokeino jyrsijöitä vastaan.

        Höpöhöpö!

        Kissat levittävät likaa ja tauteja sekä lisäksi jättävät tappamiansa pikkueläimiä saastuttamaan tuotantoympäristöjä.

        Puhtaus ja kunnollinen hygienia ovat oikeat keinot tuhoeläimiä vastaan.


      • 4+8
        wepi9fjpwoeijw2poe3i kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Kissat levittävät likaa ja tauteja sekä lisäksi jättävät tappamiansa pikkueläimiä saastuttamaan tuotantoympäristöjä.

        Puhtaus ja kunnollinen hygienia ovat oikeat keinot tuhoeläimiä vastaan.

        No minä kyllä uskon enemmän Turvallisuus- ja kemikaalivirastoa kuin suoli24:n sekopäätrollia.


      • woeufijowifjew
        4+8 kirjoitti:

        No minä kyllä uskon enemmän Turvallisuus- ja kemikaalivirastoa kuin suoli24:n sekopäätrollia.

        Selittäisitkö tarkemmin, millä tavalla väitteeni puhtaudesta ja kunnollisesta hygieniasta tuholaisten torjunnassa on ristiriidassa Turvallisuus- ja kemikaaliviraston näkemysten kanssa?


      • kissa turha nykyään
        6+9 kirjoitti:

        Itse asiassa ei voita.

        http://www.tukes.fi/fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/Kemikaalituotevalvonta/Yrita-havittaa-jyrsijat-muilla-keinoin-ennen-kuin-myrkytat/

        "Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) muistuttaa, että jyrsijämyrkkyjä on käytettävä harkitusti ja myrkkyjen käyttöohjeet on syytä lukea huolellisesti. Jyrsijämyrkkyjä ei suositella ensisijaisena vaihtoehtona hiirien ja rottien torjuntaan, koska niiden vaikutus ympäristöön on haitallinen."

        Kissat ovat luonnonmukainen tehokeino jyrsijöitä vastaan.

        Niinhän sä luulet.Ei tehoa oikeasti, ei.

        Meillä on oma kissa sisällä.Pihassa käy kolme eri vierasta, "ulkokissaa", "heitteillä olevaa", miten sen kukin haluaa ymmärtää.
        Silti, on pihassa hiiren jälkiä talvisin, ja rotanjäkiäkin.Miten tuo on mahdollista jos kissat on tehokkaita hiiren pyytäjiä???

        Ihan laitan sitten myrkkyä,ohjeiden mukaisesti tietysti,ulkorakennuksiin , niin loppuu hiirten lisääntyminen siihen.

        Tiedän useita hevostalleja, joissa on kissoja, mutta niin on rottia ja hiiriäkin.Ei kissat saa niitä kuin muutaman karsittua, ei koko populaatio mihinkään kissojen avulla katoa.
        Ja niissäkin loulta sitten myrkytetään, kun kissat eivät tehoa.

        Käyppä kyselemässä kyliltä.Kuinka monta tilaa löytyy joissa vain kissoja käytetään hiirten torjuntaan?
        Minä en tiedä yhtään jossa vain kissoja käytettäis.Ja tiedän useita tiloja.Kaikissa on apuna myös jokin muu laite tai myrkky.
        Yhdellä talilla kyllä on pieni terrierirotuinen koira, joka ottaa hiiriä näppärästi myös, mutta ei ne siihen muutamaan lopu.


    • Huh huh sentäs...

      Olihan tuossa listassa aikaslailla ajatuksen kukkasia.
      Tuo kohta minulla pisti silmään aika kovastikin, kun kuvitellaan jotta kissa ei muka tunne kipua.
      Siis mitä helvettiä...??!!!!?? Täytyy kyllä olla kauniistikin sanoen aika perkeleen tyhmä, jos oikeasti luulee että kissa eikä eläimet ylipäätään tunne muka kipua.
      Sitten näin luulevia ihmisiä vielä on lemmikinomistajina, aika jäätävää.
      Toivottavasti sellaisilla otuksilla ei sentäs ole lapsia tai ylipäätään mitään sosiaalisia vastuita.

      • eikivutontaheiteill

        Voihan olla että kesäkissan ottajat,tai muuten kissoistaan vähemmän vastuuta ottavat, ajattelevat ettei kissalla ole mitään hätää kun sen luontoon yksinään jättää.En tiedä mistä muusta tuo kivun tuntemattomuus voisi ajatuksena edes tulla.

        Tottakai kissa tuntee kipua, ja palelee talvella ulkona jos sen sinne jättää.Varmasti sattuu kun korvan päät tai häntä,paleltuvat pakkasessa ja menevät kuolioon.Ja kun kissa jää auton alle, ja ei kuolekkaan heti, vaan jää kitumaan.Varmasti sattuu, ja paljon, menee shokkiin kivusta.Kun kissat tappelevat, kyllä äänestä kuulee kun kipeästi ottavat toisistaa hampailla ja kynsillää kiinni.Jälkiä jää, ja äänestä kivun kyllä kuulee.

        Silti, vaikka luulisi ihmisen tajuavan, että kylmä, liikenne ja vieraat kissat sekä pienpedot.Aiheuttavat kaikille ulkona liikkuville kissoille ainakin yhtä,yleensä kahta, noista kivuista.Silti, omistaja päättää että kissansa on niille altistaa.
        Yksikään kissa joka ulkona yksin liikkuu, ei säästy kissojen yhteenotoilta, ja jos se ei heti pääse sisälle, kun on kylmää ja pakkasta.Se palelee sitten siellä ulkona.

        Ja sitten on viellä nämä raukat, jotka päätyvät tielle samaan aikaan autojen kanssa, tai ne joiden elämän tarkoitus on joutua luontomme petojen ruuaksi.

        Karu on kohtalo suomessa useilla lemmikkikissoilla, halpa hinta sen aiheuttaa.Tonnin hintaisia lemmikkejä ei kohdella noin julmasti.

        Sääli, etteivät kaikki arvosta lemmikkiä ja sen elämää.Vaan valitettavasti ottavat sen silti, kärsimään kivusta ;(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe