Saamattomuus

ihmettelijä

Mikäköhän on ongelmana, jos ihminen ei motivoidu tekemään mitään. En saa itseäni edes sängystä ylös silloin kuin pitäisi mennä. En mene kauppaan, vaikka pitäisi. En soita asioitani, vaikka pitäisi. Miksi en motivoidu tai saa tehtyä simppeleitä asioita? Miten voin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa tekemään asioita joita pitää?

12

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Huono ruokavalio ja monien ravintoaineden puutos väsyttää ja tekee ihmisen tuollaiseksi.

      Myös ulkona olisi hyvä olla joka päivä, vaika ilma on kamala.

      Onko kavereita ja harrastuksia?

    • Vaihtoehtoja on

      Jos olet lähellä 50 vuotta, niin ensimmäiset vaihdevuosioireet alkavat noin.
      Jos olet jonkun muun ikäinen, niin lievä masennus kolkuttelee.
      Tai sitten vaan on aikoja, jolloin ei kiinnosta mikään, jo pimeä syksykin voi tehdä vaikka ei olisi mitään diagnoosia. Itse käytän kirkasvalolamppua ja uskon sen auttavan.
      Ravintoaineet ja liikkuminen ovat tärkeitä kuten ylempänä mainittiinkin.

    • kilpirauhaton

      Tarkistapas kilpirauhasarvot - sekä TSH että T4V

    • Kilpirauhasesta
    • ihmettelijä

      Terve taas! Kiitos kaikista vinkeistä.

      Ikää tosiaan tulee kohta 19 ja kavereita löytyy, mutta he ovat kiireisiä koulujen ja töiden kanssa. Itse kun ei ole mitään tälläistä estettä, niin arkipäivät menee tosi ankeasti.

      Aika paljon tuosta kilpirauhasjutusta tunnistin itseni, mutta ainakin verenpaine on kohdallaan.

      Olisiko mitään vinkkejä parempaan ruokavalioon? Nykyinen ruokavalio koostuu tyyliin jauhelihasta tai kanasta. Niiden kanssa sitten makaroonia, riisiä tai perunoita.

      • 3+3

      • Näillä mennään
        3+3 kirjoitti:

        Ruokavalioremontti?

        Netti on pullollaan ruokaohjeita.

        Surkea ruokavalio aiheuttaa ravintoainepuutoksia ja sitten väsyttää, masentaa, ei jaksa jne...

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

        Totta, totta..! Ruokavalio kuntoon, sillä se on ravinto, joka ohjaa hormoneita.

        Varsinkin kilpirauhashormoneita ja kasvuhormoneita tarvitaan aloitekykyyn.

        Kokeile viljatonta ruokavaliota, se saattaa tehdä monille aivosumua. Sitten ota hyvä rasvoja eli voita ja kylmäpuirstettua kookosöljyä riittävästi. Myös oliiviöljy on ok. Osta kalaöljykapseita, hyvälaatuisia sellaisia.


    • Emäntä

      Osta lanttu, pussi porkkanoita, pari punajuurta. Ota jokaista palanen, Itse jauhan ne Moulinexillä, muitakin koneita varmaan on. Sinä nuorena varmaan pystyt jyrsimään palaset sellaisenaan. Päälle tai välillä ruokalusikallinen kylmäpuristetua öljyä, itse tietenkin laitan raasteen sekaan. Kasviksia voi vaihdella, lisätä jääkaapissa sulatettuja pakastevihanneksia, rusinoita ym.

      Jauheliha ja kana ovat ihan hyviä, Kalaa pitäisi syödä pari kertaa viikossa. Muikut ja silakat ovat hyviä, opettele itse perkaamaan, valmiit fileet ovat vetisen makuisia, mutta menettelevät nekin. Edullisemmat lohifileet ovat isoissa pakkauksissa ja pienemmät vähän kalliimpia.

      Ja vielä kokojyväleipää, hedelmiä, pähkinöitä, maitotuotteita jos et ole allerginen ja marjoja.

      Näillä on hyvä lähteä alkuun ja itse kehitellä paremmaksi. Ruokavalio vaatii vähän vaivaa, mutta kannattaa. Vitamiinit ovat tallella kun raaka-aineet ovat mahdollisimman alkuperäisessä muodossa. Vaihda riisi ja makaroni kokojyvätuotteisiin ja perunaakin voi syödä jonkin verran, kuitu on edullista ja hyvää vatsalle vaikkei niin ravintorikasta olekaan. Kasvikset voi vaihteeksi pilkkoa ja keittää pienessä vähän suolatussa vesimäärässä, jonka voi myös juoda.

    • Ruokavalio
    • se vanhanakainen

      Raudanpuute saattaa olla syy

    • TYLSÄÄ!!!!

      Mullakin ilmenee tuota saamattomuutta...en vain saa mitään enää aikaiseksi niinkuin ennen.Olen kohta vaihdevuosissa oleva akka,sehän se selittääkin kaiken.Ottaa päähän aivan mahdottomasti.Kaikki.Asutaan ahtaasti,toinen nukkuu lattialla,toinen sängyssä.Vaatekaappeja ei ole,järjestys ei säily kotona,vaan kaikki paikat on sekaisin.Tiedän kokemuksesta että järjestys toisi vakautta ja siivoaminen hyvää mieltä,en vain saa aikaiseksi.Aamulla ei huvita nousta,kun toinen haluaa nukkua pitkään.Jos asuisin yksin,heräisin varhain,kävisin lenkillä,rytmittäisin päivän.Haaveilen tästä...itsemääräämisoikeudesta!Jos alan puhua että pitäis siivota,toinen alkaa huutaa ja hermoilla,ja tehdä sitä mitä minä aioin...Riitelyä,sitä piisaa.ihan liikaa..se vie niin voimat.Joulukin lähestyy,eikä nappaa yhtään.Menis ohi ihan huomaamatta.Lapsikin elää niin hienoa elämää,ettei sille voi ostaa mitään lahjaa,kun kaikkea on ,liikaakin.Itse en tarvi mitään.Saisi vain tunnelmoida kotona,mutta kun on niin ahdasta ettei edes kuusta voi tuoda sisälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe