Kunpa säät lämpenisivät

Lämpö on hyvästä

Lämpenisipä säät ja äkkiä. Nämä lunta kaivaapat ovat lähinnä lapsia ja koululaisia. Heistä kun on jokseenkin hauska telmiä lumessa ja he kun tarvitsevat sitä lunta pulkkamäkeensä, ja jotta voivat rakentaa lumiukkojaan ja lumilinnojaan. Aikuiset ihmiset taas eivät lunta kaipaa, eivätkä vingu sen perään kuin pikkulapset, kun tietävät lumen ja pakkasten olevan vain haitta ja riesa, jotka aiheuttavat myös vahinkoa ja onnettomuuksia. Lämpöasteet ja lumettomat säät tekevät elämästä helpompaa ja turvallisempaa. Viime talvi oli suurimmaksi osaksi oikein hyvä säiden puolesta. Toivottavasti tuleva talvi olisi vähintään yhtä lämmin, mutta toivottavasti vieläkin lämpimämpi.

7

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helsinkiiin

      Täällä helsingissä ei lumi pysynyt montaa tuntia maassa ennenkuin suli pois. Pakkasella ei olla käyty edes öisin ja ensi viikolla jopa 10. Etelärannikolle vaan muutto, niin ei tarvitse kovia pakkasia ja pitkää talvea kestää, niinkuin pohjoisempana.

    • Vitun valittaja

      Mietinkii jo tässä, että millon ensimmäinen paskapää alottaa vinkumisen säästä.
      Kyllä pitää olla todella säälittävä ihmis paska buhahahahahahaaaaaaa.

    • haista jo p...

      Olen aikuinen ja lasken pulkalla, hiihdän, teen lumitöitä, rakennan lumesta kaikkea hienoa... Mitä mahtavampaa voi olla kuin lumi? Ja siihen tarvitaan sitä pakkasta :) Kuka nyt haluaisi pelkkää pimeyttää ja märkää vesisadetta, kun voi nauttia valkeasta ja valoisasta maailmasta!

      Eikä minua pahemmin kiinnosta jos joku sattuu liukastumaan. Itse en ole murtanut koskaan yhtäkään luuta.

      • asennetta

        Samaa mieltä olen minäkin aloittajan kanssa. Lumesta nauttivat vain lapset ja koululaiset, koska he menevät silloin pulkkamäkeen, eikä heitä haittaa märät vaatteet ja niiden aiheuttamat nuhakuumeet. Pulkkamäki ja lumilinnojen rakenteminen onkin lähinnä lasten leikkejä, eikä aikuisten touhua. Aikuisten töissäkäyvien ihmisten kun pitää kulkea työmatkoja ja käydä töissä, sekä maksaa sähkölaskuja ja energialaskuja, niin siinä ei paljon lunta eikä pakkasta aikuiset ihmiset silloin kaipaa.

        "Eikä minua pahemmin kiinnosta jos joku sattuu liukastumaan. Itse en ole murtanut koskaan yhtäkään luuta. "

        Juuri tuollaista minäminä -asennetta. Tuota asennetta käyttävät yleensä vain lapset, täysijärkiset aikuiset eivät tuollaista asennetta käytä. Välinpitämätön asenne kuuluu lähinnä lapsille ja nuorille. Siksi epäilenkin sitä, että mahdatkohan todellisuudessa olla aikuisuuden sijasta koululainen?


      • Niin tai sitten
        asennetta kirjoitti:

        Samaa mieltä olen minäkin aloittajan kanssa. Lumesta nauttivat vain lapset ja koululaiset, koska he menevät silloin pulkkamäkeen, eikä heitä haittaa märät vaatteet ja niiden aiheuttamat nuhakuumeet. Pulkkamäki ja lumilinnojen rakenteminen onkin lähinnä lasten leikkejä, eikä aikuisten touhua. Aikuisten töissäkäyvien ihmisten kun pitää kulkea työmatkoja ja käydä töissä, sekä maksaa sähkölaskuja ja energialaskuja, niin siinä ei paljon lunta eikä pakkasta aikuiset ihmiset silloin kaipaa.

        "Eikä minua pahemmin kiinnosta jos joku sattuu liukastumaan. Itse en ole murtanut koskaan yhtäkään luuta. "

        Juuri tuollaista minäminä -asennetta. Tuota asennetta käyttävät yleensä vain lapset, täysijärkiset aikuiset eivät tuollaista asennetta käytä. Välinpitämätön asenne kuuluu lähinnä lapsille ja nuorille. Siksi epäilenkin sitä, että mahdatkohan todellisuudessa olla aikuisuuden sijasta koululainen?

        Sinä olet homo. Tule jo kaapista!


      • asennetta
        Niin tai sitten kirjoitti:

        Sinä olet homo. Tule jo kaapista!

        Juu, argumentit lopussa, niin piti sitten vedota tuollaiseen, keskustelun kannalta täysin ulkopuoliseen asiaan.

        Tuon edellisen kirjoittajan minäminä asenne kyllä ihmetyttää. Ei taida empatiaa löytyä yhtään esimerkiksi sairaita ja vanhuksia kohtaan, joille talven aiheuttamat liukkaat kelit ja liukastumiset voivat olla todella vaaraksi. Vanhukset voivat olla talven kylmillä myös kotonansa paleltumisvaarassa. Puhuu vain, että kun ei itselle ole käynyt koskaan mitään.


    • Siperian hönkäys

      Nyt on talvi tulossa ja tyyppi toivoo että säät lämpenis, voi perkeles.

      Täällä päin on nyt, just sopivan kylmää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe