Esimerkilliset ihmiset

Alter ego

Ketkä 2-3 henkilöä edustavat nyttemmin sinun, 50 ikäisen, arvostamiasi tai ihailemiasi ihmisiä? Kuvaile lyhyesti mikä heistä tehnyt sellaisia, että sinä heitä arvostat.

Ei ole kiirettä lopullisen vastaamisen kanssa, pohdi rauhassa, nuku yön tai parinkin yli ja vastaa sitten. Kirjoita kuitenkin muistiin tai tänne nimi/nimet, jotka ensimmäisinä mieleesi tulivat, jos vaikka mielesi kuitenkin muuttuisi. Kuittaa kommentiin sitten uudestaan myöhemmin uusin tai samoin nimin.
Kuten huomaatte, tämä kysymysmalli sopii hitaille (hämäläisillekin) kuten allekirjoittanutkin on :D

39

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kyllä sellaiset katteluksessa tahtoo olla. Olemassa tietenkin tyyppejä, jotka poikeaa posetiivisesti massasta. Aivan turha kertoa nimiä, kyseessä ei julkisuudenhenkilöt. On niissäkin paljon ok.n oloisia tyyppejä, mutta koska niitä ei henkilökohtaisesti kummemmin tunne, tiedä sitten tarkemmin.

      Noit hyvät tyypit valikoituneet itelle muutaman perusjutun takia. Älykkyys, sivistys, rehellisyys erittäin tärkeä ja huumorintaju mainittava. Monilla ihmisillä on kyllä useitakin ominaisuuksia mainitsemistani, mutta olemassa jokunen sellainenkin, että kaikki osa-alueet kunnossa. Jokaisessa tietenkin omat erityispiirteensä muutenkin, mutta tollasen persusetin ihmisen kanssa aina pärjännyt hyvin. Ja sitten on siis ne muut, joihin ei enää pahemmin kiinnitä huomiota.

      Elämässä ei liian kranttu kuitenkaan passaa olla, Tämä osasto ,"muut", se tarkoittaa lähes kaikkia ihmisiä, joitain nyt vaan pakko katella, vaikkei niistä ole oikein mitään arvostamisen tai ihailemisen arvoista. Mutta hyvähän tuo, poikkeuksiakin on.

      Mä en siis voi tehdä mitään nimilistoja, Jos hatusta vetelee jotain julkisuuden ihmisten nimiä, lista on hatustavedetty ja perustuu mielikuviin, imagoon tms. Ja suunnilleen arvaa, mitä nimiä tässä ketjussa tulee esiin, jos vastaajia löytyy.


      =DW=

    • nippe nimetön

      Onhan heitä moniakin, useimmat ihan tavallisia kaduntallaajia. En kai minä heitä täällä nimeä.

    • Berndard Landtman.

      • ...

        Miksei Arto Länsman?

        Kun toi just tunnetuissa ja kuuluisissa ihmisissä ongelma, niistä ei toedä oikein mitään, tai sitten tietää jotain pintapuolista. Kos joku tekee jonkin duunin, se duuni on merkittävä, mutta tekijä voi olla mitä tahansa. Ihan sama lööppijulkkiksissa, ei niitä kukaan tunne, ne vaan on lööpeissä. Ja Länsman tehnyt paljon seiskalehden levikin edistämiseksi, sekä suomalaisen likasankojournalismin hyväksi, kundia tuskin juuri kukaan tuntee muuten.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Miksei Arto Länsman?

        Kun toi just tunnetuissa ja kuuluisissa ihmisissä ongelma, niistä ei toedä oikein mitään, tai sitten tietää jotain pintapuolista. Kos joku tekee jonkin duunin, se duuni on merkittävä, mutta tekijä voi olla mitä tahansa. Ihan sama lööppijulkkiksissa, ei niitä kukaan tunne, ne vaan on lööpeissä. Ja Länsman tehnyt paljon seiskalehden levikin edistämiseksi, sekä suomalaisen likasankojournalismin hyväksi, kundia tuskin juuri kukaan tuntee muuten.

        =DW=

        Jep. Arto Länsmannia en tunne. Bernhard Landtmannin tunsin. Vai pitiköhän sen esimerkillisen henkilön olla elävä?


      • miljoona kirjoitti:

        Jep. Arto Länsmannia en tunne. Bernhard Landtmannin tunsin. Vai pitiköhän sen esimerkillisen henkilön olla elävä?

        Niin =DW=. tuli muuten kirjoitusvirhe äsken en ole täydellinen...enkä pyrikkään siihen... heh heh


      • ...
        miljoona kirjoitti:

        Jep. Arto Länsmannia en tunne. Bernhard Landtmannin tunsin. Vai pitiköhän sen esimerkillisen henkilön olla elävä?

        En nyt sitäkään tarkoita. Mä en tunne kumpaakaan noista, että suhtautuminen neutraali. Julmettu määrä ihmisiä, joilla on duuneja, mistä kuuluisia, muttei niistä sitten paljon muuta kukaan tiedä.


      • ... kirjoitti:

        En nyt sitäkään tarkoita. Mä en tunne kumpaakaan noista, että suhtautuminen neutraali. Julmettu määrä ihmisiä, joilla on duuneja, mistä kuuluisia, muttei niistä sitten paljon muuta kukaan tiedä.

        Jaa, mutta arvelin että jos piti mainita nimeltä joku jota itse arvostaa, ei niinkään lehtien lööpeitä lukien.


      • ...
        miljoona kirjoitti:

        Jaa, mutta arvelin että jos piti mainita nimeltä joku jota itse arvostaa, ei niinkään lehtien lööpeitä lukien.

        Sitä aloituksessa haettiin. Itellä kyse omasta näkemyksestä. Mä tosiaan tunnen ihmisiä, aivan loistotyyppejä, joita nyt ei ole kuuluisuudella tai maineteoilla rasitettu, arkipäivän sankareita, jotka tekevät suurtekoja, pienemmissä kuvioissa.

        Taidepuoli noin esimerkiksi. Monenlaisia taiteilijoita, olkon nyt muusikkoja tai kuvaraiteilijoita, mitä hyvänsä. Kylä mä niiden monien duuneja arvostan ja kunnioitsn todella paljon, Mutta nimet duunien takata, ne on outoja, perustuu just lööppeihin, julkisuuskuvaan, managerien junailuihin. Että sellasista tyypeistä hankala sanoa muuta, kuin lähestyä töittensä kautta arvioissaan.

        Noh, selitän kai kokoajan sekavammin. Mutta duunit ja tekijänsä eivät välttämättä kokonaisuutena aina kohtaa. Ottanut kannan, asetaan mieluummin duunit etusijalle, kuin niitten tekijät. Mutta siis, poikkeuksiakin on.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Sitä aloituksessa haettiin. Itellä kyse omasta näkemyksestä. Mä tosiaan tunnen ihmisiä, aivan loistotyyppejä, joita nyt ei ole kuuluisuudella tai maineteoilla rasitettu, arkipäivän sankareita, jotka tekevät suurtekoja, pienemmissä kuvioissa.

        Taidepuoli noin esimerkiksi. Monenlaisia taiteilijoita, olkon nyt muusikkoja tai kuvaraiteilijoita, mitä hyvänsä. Kylä mä niiden monien duuneja arvostan ja kunnioitsn todella paljon, Mutta nimet duunien takata, ne on outoja, perustuu just lööppeihin, julkisuuskuvaan, managerien junailuihin. Että sellasista tyypeistä hankala sanoa muuta, kuin lähestyä töittensä kautta arvioissaan.

        Noh, selitän kai kokoajan sekavammin. Mutta duunit ja tekijänsä eivät välttämättä kokonaisuutena aina kohtaa. Ottanut kannan, asetaan mieluummin duunit etusijalle, kuin niitten tekijät. Mutta siis, poikkeuksiakin on.

        =DW=

        Okei. Minä lähestyin kysymystä siltä kantilta, että mitä kukakin on tehnyt henkilökohtaisesti minulle mitä arvostan.


    • Lenne

      Anoppini, aina valmis auttamaan, osaa kuunnella ja neuvoa. Aina tasapuolinen kaikille, näkee kaikissa aina jotain hyvää, ei tuomitse ketään, viisas.

      Historian opettajani, johdatti mielenkiintoisella opetuksellaan historian moninaisille poluille.

      Kolmatta tarvitsee vielä miettiä.

      • Oi kun sulla on ollut ihana anoppi ja opettajakin. Minulla oli kiva piirustuksen opettaja antoi aina kympinkun olin varmaan opettajan lellikki...


    • VMP.

      DW. Jokaisen alan paras asiantuntija ja lisäksi empaattinen ja mukava ihminen.

    • Kirjoitatko oman listasi myöskin? Täällä odotetaan...

    • deeweevani

      Kyllä toi DW on niin symppis, että vie mulla noi sijat 1-3. Seuraavana vois olla Mauno Koivisto ja Arvo Ylppö, mutta he ovat kuitenkin ihan eri planeetalta kuin DW.

    • 6+20

      Täältäkin ääni DWlle! Hän on elävä esimerkki siitä kuinka lahjaton juoppo saattaa menestyä oikeassa seurassa erinomaisesti, ja se tuo toivoa kaikille hänen kaltaisilleen musturbaaneille.

      http://www.hs.fi/elama/a1305893687080

    • Alter ego

      Tuossa töiden lomassa mietiskelin, että keitä arvostan kolmen parhaan joukkoon... Nämä ei nyt ole arvojärjestyksessä kun hieman eri ominaisuuksiensa takia listaan:

      Ex-anoppini. Myönsi omat virheensä, oli tasapuolinen kaikille, elämää ymmärtävä. Koki aivan järkyttävän kriisinkin, se tapaus kerrottiin aikoinaan lehdissäkin ja hän kyllä jotenkin toipui, mutta jäi "arpiseksi."

      Sofi Oksasen julkisuuspersoona. Älykäs, tuntuu näkevän ilmiöt, tapahtuneet asiat oikeissa mittasuhteissa, massasta erottuva jo ulkonäkönsäkin puolesta. Mutta julkinen persoona on aina vaikea kohde sikäli, että arvostus kumpuaa median antamista tiedoista. Voihan hän yksityisesti olla vaikka ääripedanttinen, joista en pidä yhtään!

      Yhtä puuttuis vielä...

      • ...

        Suosittelen nimimerkki =DW=:tä. Hän kunniakkaasti, arvokkaasti, sinnikäällä asenteella jaksaa lueskella työttömienloispummilestaatiolaisten wittuilua, kun pummit on syöneet mahansa niin täyteen pottuja, että eivät pieremis- ja ummetusvaivoiltten takia kykene nukkumaankin, ja kaikki 18 lasta nukkuvat, pääsevät sosiaalihuollosta pummatun internetin keskustelupalstoille aukomaan päätään itselleen täysin tuntemattomille muille kirjoittajille :DDD
        Kunnioitettavaa ja arvostettavaa kestävyyttä !!!



        =DW=


    • Respektiä näille

      Pentti Linkola. Tahallisesti väärin ymmärretty ja aivottomasti pilkattu idealisti, joka on yrittänyt elää niin kuin opettaa ja jonka ajattelukyky vastaa kevyesti muutaman eduskunnallisen yhteenlaskettua älykkyyttä.

      Maailman köyhin presidentti Jose Mujica (Uruguay). Valitettavan harvinainen esimerkki siitä, kuinka henki voi voittaa materian huipullakin, kunhan vain mantelitumakkeen evoluutio on edennyt riittävän pitkälle.

      Sokrates. Mies voi omistaa ainoastaan tuulen huuhtoman perseen, mutta silti kaiken, mitä ihminen tarvitsee, sillä totuus ei pala tulessakaan.

    • tanj a

      Ei tule mieleen ketään tiettyä henkilöä, mutta kylläkin tietynlaisia ihmistyyppejä.

      Viisikymppiset, jotka osaavat aloittaa uuden elämän. Vaikkapa yrittäjinä, jos ei muuta työtä keksi ja ovat kaiken sen päälle vieläpä innostuneita uusista haasteista saavuttaen menestystäkin.

      Yleensä sellainen, joka ymmärtää että henkinen kasvu on tärkeää. Mutta se ei saa sekoittaa käytännön järkeä.

      Avoin, rehellinen ihminen, joka uskaltaa olla oma itsensä ja läsnä.

      • rouva Euroopasta

        No jumankauta minä itse!
        Oli surkea alku ja väkivaltainen koti, henkinen väkivalta sen lisäksi teki minusta erikoisen sisukkaan intiaanin.

        Jäin luokalleni ja ymmärsin kuitenkin sen jälkeen pyrkiä lukioon. Koska kotoa oli lähdettävä (äiti irtisanoi vesilaskuni, koska en pitänyt hänen uudesta miehestään) lähdin heti lukion jälkeen ulkomaille au-pairiksi. Tulin takaisin kesätöihin ja lähdin toiseen maahan au-pairiksi (ei rahan puolesta muuta mahdollisuutta) kieltä oppimaan.
        Siellä sitten rakastuin ja naimisiin. Opin kielen sisukkaasti ja 3v:n jälkeen olin jo toimistossa töissä. Mies petti ja minusta tuli yksinhuoltaja kahdelle vaippaikäiselle.

        Oli keksittävä toimeentulo, maan lainsäädännöstä ei ollut hajuakaan. Suomalaisella sisulla minusta tuli sitten yksityisyrittäjä, osasin edes kieliä.

        Niistä vuodatetuista kyyneleistä saisi pihalle uima-altaan. Mutta siitä lähtien olen yksityisyrittäjä, jopa yliopiston opiskelija tätä nykyä. Lapset ovat myös vaatimattomia ja ahkeria.
        Nyt on jo ikää ja kokemusta, olen soittanut orkesterissa ja tehnyt ties mitä. Koskaan en luovuta.
        Nyt on se vanhuuden oma rakaskin löytynyt - ai mistä? No Suomesta tietenkin.

        Yhteenvetona sanon, että sisu ja positiivinen elämänasenne ovat kannattavia voimia. Kannattaa myös satsata ulkonäköön ja kuntoon sen verran, että aina on kivaa.

        Ja niille, jotka eivät usko positiivisen mielen voimaan sanon, että ilman yhtä ainutta sosiaalista euroa olen pärjännyt. Pakko pistää ihmisen ylittämään rajansa, nyt kypsällä iällä puren rystysiä naurua pidellessä, kun kuulen mitä ihmeellisimpiä ruikutuksia. Ei kannata antaa periksi, sillä juuri sitä se ympäristö odottaa......

        ps. aloittajalle sanon, että minullakin on "alter Ego" ;-)


    • Läpälässynlässynlää

      Aloittaja pyytää nimiä, jotka ensimmäiseksi mieleen tulivat. Sen sijasta hän saa hillittömän määrän lässytystä, ilman nimiä. Onko lässyttäminen tai jaarittelu ikäkausi-ilmiö?

      • Alter ego

        Omaisia tai muita yksityisiä ei tarvitse nimetä, en itsekään niin tehnyt mutta kerroin suhteeni, kuten mainitessani ex-anoppini (levätköön rauhassa).
        Jaaritteluun taitaa olla enempi aikaa tai sitten se todellakin on ikäilmiö. Harkitaan sanomisiamme, varotaan ettei tule murresanojen takia väärinymmärrystä jne. Allekirjoittanutkin syyllistyy siihen usein (noloushymiö tähän).


      • käly versus nato
        Alter ego kirjoitti:

        Omaisia tai muita yksityisiä ei tarvitse nimetä, en itsekään niin tehnyt mutta kerroin suhteeni, kuten mainitessani ex-anoppini (levätköön rauhassa).
        Jaaritteluun taitaa olla enempi aikaa tai sitten se todellakin on ikäilmiö. Harkitaan sanomisiamme, varotaan ettei tule murresanojen takia väärinymmärrystä jne. Allekirjoittanutkin syyllistyy siihen usein (noloushymiö tähän).

        Mitä iloa meille on tiedosta, onko jonkun identifioimattoman nikin mielestä esimerkillisin ihminen joku hänen tuntemistaan nimettömistä ihmisistä, kun emme kuitenkaan tunnista kumpaakaan? Jos saamme kolme vastausta, joiden mukaan se on äiti, kaksi vastausta, että se on lankomies ja yhden, että se on työkaveri, emme silti pysty päättelemään saati keskustelemaan niistä yhtään mitään sen paremmin yleisellä kuin yksityiselläkään tasolla. Joten olisikohan meillä tässä ns. tyhjä aihe? Olisiko sittenkin vaan parempi pitäytyä nimeltä mainiten ns. julkisuuden henkilöissä, joista sentään edes joillekin kirjoittelijoista on voinut syntyä yhteinen kokemus tiedotusvälineiden tai jonkin muun julkisen väylän kautta?


      • Alter ego
        käly versus nato kirjoitti:

        Mitä iloa meille on tiedosta, onko jonkun identifioimattoman nikin mielestä esimerkillisin ihminen joku hänen tuntemistaan nimettömistä ihmisistä, kun emme kuitenkaan tunnista kumpaakaan? Jos saamme kolme vastausta, joiden mukaan se on äiti, kaksi vastausta, että se on lankomies ja yhden, että se on työkaveri, emme silti pysty päättelemään saati keskustelemaan niistä yhtään mitään sen paremmin yleisellä kuin yksityiselläkään tasolla. Joten olisikohan meillä tässä ns. tyhjä aihe? Olisiko sittenkin vaan parempi pitäytyä nimeltä mainiten ns. julkisuuden henkilöissä, joista sentään edes joillekin kirjoittelijoista on voinut syntyä yhteinen kokemus tiedotusvälineiden tai jonkin muun julkisen väylän kautta?

        Ideana oli lähinnä saada väki löytämään muista ihmisistä kaikki positiiviset seikat ja ehkä se saisi itsekunkin miettimään, minkälaisen kuvan haluaa itsestään muille antaa.
        Onko minusta joskus kenellekään, edes vähäisen, kunnioitetun ihmisen esimerkiksi? Jaa-a, siihen pitäisi pyrkiä...


      • Tsiisus sentään
        Alter ego kirjoitti:

        Ideana oli lähinnä saada väki löytämään muista ihmisistä kaikki positiiviset seikat ja ehkä se saisi itsekunkin miettimään, minkälaisen kuvan haluaa itsestään muille antaa.
        Onko minusta joskus kenellekään, edes vähäisen, kunnioitetun ihmisen esimerkiksi? Jaa-a, siihen pitäisi pyrkiä...

        Tarkoituksesi on varmasti hyvä ja vilpitön. Siksi kommentoinkin seuraavassa vain yleisellä tasolla.

        Moraalin opettaminen keski-ikäisten keskusteluissa ylipäätään tuntuu jotenkin kornilta. Siihen sisältyy vähintäänkin alitajuinen opettajan näkemys itsestään ns. parempana ihmisenä, kuka milloinkin sitten yrittääkään toisia opettaa. Väitän kuitenkin, että siihen meillä kenelläkään ei ole varaa, ei edes uskonnollisuutensa perusteella, vaikka tapa onkin mm. uskonnollisissa piireissä yleinen. (Uskovaisten kristittyjen halu opettaa muita "tavoille" omasta ylemmyydestään käsin on mielenkiintoisen ristiriitainen asetelma sinänsä jo pelkästään kristinuskon sisäisesti, mutta se on jo toinen tarina, eikä kuulu tähän).

        Suomalaisen äidin yleisin ohje kotoa lähtevälle lapselle on varmaankin kaikille tuttu "elähän ihmisiksi siellä". Niin se oli minunkin äitini, kun maailmalle lähdin. Se on upea, kokonaisvaltainen moraaliohje. Sen muistaa aina, kun oma elämä koettelee ja se tuntuu olevan suorastaan taianomaisesti toimiva avain itsensä tutkiskeluun vaikeina hetkinä. Se on myös hyvin intiimi asia. Jeesustelu tuntuu siksi kajoamiselta toisen sisimpään.

        Tuosta pääsenkin loppuhuipennukseen, eli väitteeseeni siitä, että aikuisten välinen jeesustelu on pohjimmiltaan tuhmaa, tapahtuu se sitten naamakkain, seläkkäin, sähköisin välinein tai miten hyvänsä. Se pitäisi pystyä korvaamaan jollakin kiltimmällä tavalla opetella yhdessä sitä kuuluisaa ihmisiksi olemista, jos sitä halutaan yhdessä opetella.

        Heh heh, joo, syyllistyin siihen juuri itsekin. Jeesusteluun.


    • Enemmän heitä

      En keksi ketään muuta kuin Äiti Teresan, joka antoi kaikkensa, mutta ei tarvinnut tai tahtonut itse mitään. Oikea, suuri ja inhimillinen ihminen isoilla kirjaimilla.

    • mitäkä mies

      Matti Nykänen ja Urho Kekkonen

      • Lienen ymmärtänyt aloituksen väärin.
        Ajattelin, etä siinä kyseltiin tämän viiskymmentä plus henkilöitä, jota arvostaa.
        Kyllä minäkin Kekkosta arvostan, ja Nykäsen urheilullisia saavutuksia ei voi olla arvostamasta.
        Jos ajatellaan tätä ikäluokkaa, niin kyllä minä Esko Ahoa arvostan.
        Nuori pääministeri joutui tiukkaan saumaan. Vaurioita tuli, mutta lamasta selvittiin.
        Vei Suomen EU.hun puolueensa raivokkaasta vastustuksesta huolimatta.
        Pahimpaan lama-aikaan tilattiin miljardeja maksaneet Hornetit.
        Ei ollut mikään rintamakarkuri.
        On niitä muitakin, joita arvostan, mutta mitä niitä sellaisia tänne luettelemaan, joita kukaan muu ei tunne.


      • mitäkä mies
        k-kotton kirjoitti:

        Lienen ymmärtänyt aloituksen väärin.
        Ajattelin, etä siinä kyseltiin tämän viiskymmentä plus henkilöitä, jota arvostaa.
        Kyllä minäkin Kekkosta arvostan, ja Nykäsen urheilullisia saavutuksia ei voi olla arvostamasta.
        Jos ajatellaan tätä ikäluokkaa, niin kyllä minä Esko Ahoa arvostan.
        Nuori pääministeri joutui tiukkaan saumaan. Vaurioita tuli, mutta lamasta selvittiin.
        Vei Suomen EU.hun puolueensa raivokkaasta vastustuksesta huolimatta.
        Pahimpaan lama-aikaan tilattiin miljardeja maksaneet Hornetit.
        Ei ollut mikään rintamakarkuri.
        On niitä muitakin, joita arvostan, mutta mitä niitä sellaisia tänne luettelemaan, joita kukaan muu ei tunne.

        Kyllä.Väärin ymmärsin ja suureksi ossksi sen vuoksi kun olen liian vähän täällä.Noista kahdesta herrasta olisi tarinaa riittänyt. Molemmat ovat pysyvästi histoiassamme ja jakavat mielipiteitä,silti tunnettuja kaikille,toisin kuin me täällä.Näin vähällä tuntemuksella en voi nimetä ketään täällä enkä edes halua asettaa arvojärjestykseen..Minusta kaikilla on jotain annettavaa,oli sitten asiallista tai hiukan kiihdyksissä tullutta tekstiä.Tietysti kovat kiihdytykset laskevat arvostusta mun asteikolla.Kaikki ovat oman itsensä asiantuntioita ja jos vielä ajatuksensa tänne jaksaa kirjoittaa on jo arvostettavaa.Yleisesti arvostan kirjoitusta missä ei olla aivan naama morsun-veellä ja missä on asiaa verhoiltu hilpeästikkin.Kunnoitan teitä kaikkia tasapuolisesti.


      • mitäkä mies kirjoitti:

        Kyllä.Väärin ymmärsin ja suureksi ossksi sen vuoksi kun olen liian vähän täällä.Noista kahdesta herrasta olisi tarinaa riittänyt. Molemmat ovat pysyvästi histoiassamme ja jakavat mielipiteitä,silti tunnettuja kaikille,toisin kuin me täällä.Näin vähällä tuntemuksella en voi nimetä ketään täällä enkä edes halua asettaa arvojärjestykseen..Minusta kaikilla on jotain annettavaa,oli sitten asiallista tai hiukan kiihdyksissä tullutta tekstiä.Tietysti kovat kiihdytykset laskevat arvostusta mun asteikolla.Kaikki ovat oman itsensä asiantuntioita ja jos vielä ajatuksensa tänne jaksaa kirjoittaa on jo arvostettavaa.Yleisesti arvostan kirjoitusta missä ei olla aivan naama morsun-veellä ja missä on asiaa verhoiltu hilpeästikkin.Kunnoitan teitä kaikkia tasapuolisesti.

        Minun teksti oli huono, ei aloituksessa tämän palstan kirjoittajia kaipailtu.
        Itse aattelin yleisemmin Suomessa ja maailmalla tämän ikäluokan ihmisiä


      • mitäkä mies
        k-kotton kirjoitti:

        Minun teksti oli huono, ei aloituksessa tämän palstan kirjoittajia kaipailtu.
        Itse aattelin yleisemmin Suomessa ja maailmalla tämän ikäluokan ihmisiä

        Siinä tapauksessa mattiin olisi voinut tarttua,kuten monet ovat tarttuneet.Naiset jostain syystä ja toimittajat rahanhimoisena.


    • Mun vanhemmat. Isä suhtautuu elämään intohimolla, laittaa sielunsa likoon kaikkeen mitä tekee. Äiti taas oli joskus yliempaattinen, siis ennen sairastumistaan. Hänen lähtökohta oli harvoin hän itse, vaan se toinen ihminen.

      Lenita Airisto ja Anu S aagim. Heissä on sellainen ilkikurinen nujertamattomuus, aitoa punk-henkeä.Vähän keskisormimeininki joka myhäilytyttää mua ihan kybällä. Olkoon sitten muuten mitä ovat, ei kukaan ole täydellinen.

      • Voihan pee.... tuo S kuuluu Anun sukunimeen eikä etunimeen... pitää vaan tässä väkisinkin korjata!


      • Per Saukko
        hmp.f kirjoitti:

        Voihan pee.... tuo S kuuluu Anun sukunimeen eikä etunimeen... pitää vaan tässä väkisinkin korjata!

        Hyvähän se on olla tarkkana nimien kanssa.


      • Per Saukko kirjoitti:

        Hyvähän se on olla tarkkana nimien kanssa.

        Näin on. Villit ässät ruotuun siitä.


    • vaka vanha

      Jos kotomaasta valitsee, niin pari henkilöä tulee heti mieleen.
      Sauli Niinistö on kaikista epäilyksistäni huolimatta osoittanut nousseensa valtiomiesluokkaan, se on onni Suomelle.
      Ja Eija Riittä Korholan tekstejä pitkään seuranneena täytyy todeta hänen olevan tervejärkinen ja erittäin älykäs poliitikko ja nainen.

    • riittää yksikin

      Päivi Räsänen on ylivoimaisesti vaikuttamani henkilö: rohkea, älykäs, uskaltaa olla periaatteidensa takana vaikka, puollustaa Jumalan sanaa, vaikka vesittynyt valtion kirkko kaatuisi.

    • http://www.listamedi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe