Mitä ajattelisit jos 16-vuotias lapsesi alkaisi seurustella 28-

huolissaan.

vuotiaan kanssa?

Sinulla olisi siis 16-vuotias tytär joka alkaisi seurustella 28-vuotiaan ex-narkomaani/ex-rikollis miehen kanssa. He olisivat tutustuneet sillon kun tyttäresi on 15 ja mies 27, heistä olisi aluksi tullut vain ystäviä. Mies olisi vuoden sisällä onnistunut jättämään tytön takia huumeet ja rikollisuuden pois. Oma ikäsi olisi 46-vuotta, joten osaisit katsoa myös miestä vanhemman silmistä koska voisit olla hyvin myös hänen vanhempi, jos olisit hänet nuorena aikuisena just 18-vuotiaana saanut.

Tyttäresi olisi ihan kypsän oloinen ja järkevä, tottakai hänestä paistaisi myös tietyissä asioissa/tilanteissa lapsellisuus läpi, koska on kuitenkin vielä niin nuori.

Tytön kanssa ei olisi koskaan tarvinnut paljon tapella alkoholista, eikä tupakasta, eikä huumeista - koska tyttö olisi luonteeltaan aika kiltti, herkkä ja jopa pelkää vähän päihteitä, joten tietäisit varmasti tytön luonteen puolesta ettei hän tule olemaan niiden kanssa ongelmissa. Eikä hän ole koskaan tupakointia edes alottanut, maistanut vaan, mitään huumeita ei ole kokeillut - eikä ole haluja todellakaan kokeilla ja alkoholia vaan pikkusen joskus satunnaisesti juonut.

Vaikka tytär olisi myös kiltti ja herkkä, olisi hänessä myös tempperamenttiä ja se mistä teille olisi korkeintaan syntynyt yhteenottoja niin tyttären mies suhteista. Hän olisi seurustellut 13-vuotiaana 15-vuotiaan kanssa. 14-vuotiaana 20-vuotiaan kanssa. 14-vuotiaana myös 17-vuotiaan kanssa. 15-vuotiaana ollut sitten sinkkuna ja tavannut tämän tuplasti vanhemman miehen ja nyt 16-vuotiaana alkanut sitten seurustella tämän 28-vuotiaan kanssa.

Tyttäresi asuu 16-vuotiaana myöskin muualla ja opiskelee. Kantaa vastuun hienosti elämästään ja alle 16-vuotiaana noudatti myös suht kivuttomasti kotiintuloaikoja ja keskittyi koulunkäyntiin.

Saisit tavata myös miehen ja kasvotusten hän vaikuttaisi sinusta suht mukavalta, taustoistaan huolimatta. Perhe myöskin kunnollinen, eikä sisko tai veli huumeiden käyttäjiä. Pahin rikos on ollut taponyritys, puukottanut toista henkilöä, huumevelkojen takia, mutta siihen aikaan on ollut vielä itsekin kamoissa.

Antaisitko suostumuksesi?

7

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolissaan.

      Pistäkää perusteita myös miksi !

      Mä kyselen täällä sen takia, koska oon ite eläny tollasen parisuhde elämän ja nyt mä oon 21-vuotias ja kun tuon 28-vuotiaan miehen kanssa, suhde päätty omista syistä ja muuten mun eka kerta 16-vuotiaana oli tän miehen kanssa, ehkäsy ja kaikki hoidettiin kuntoon, eli mä en oo mun seksielämääkään alottanu ihan niin varhain kun 13-vuotiaana... eli mulla on ollu järki siinäkin mielessä päässä ja tuon miehen jälkeen, mulla on ollu 17-vuotiaana suhde 19-vuotiaan kanssa ja nyt 21-vuotiaana suhde 22-vuotiaan kanssa. Mun ensimmäinen rakkaus oli kunnollinen, mun toinen poikaystävä oli kunnollinen, sit oli tää yks häntäheikki, toinen häntäheikki ja nyt tää mun nykynen mies on taas kunnollinen. Niin sinäänsä mä en nää tätä mun parisuhde elämää kovin hälyyttävänä, koska mulla on ollu kuitenkin suurin osa suhteista oman ikäsiin ja ihan kunnollisiinkin kavereihin. Sit on muutama sattunu tollanen laitapuolen kulkija, joka on vetäny myös mua puoleensa... En tiedä miksi. No, kun ihminen rakastuu niin se rakastuu. Näin mä ajattelen.

      Nyt mä sit mietin et jos mä saisin oman lapsen ja esim. tyttären, niin miten mä tuun sen kans toimii kun se tulee ikään 13-17vuotta.

      Mä tiedän ainakin et mä oon 13-15vuotiaana tosi tiukka äiti. Ja ennen sitä, myös aika napsakka mamma. :)

      Mut mun mielestä on PAKKO, alkaa löysäämään köyttä siinä 15-16vuotiaana.

      Jos mun lapsi tulee 16-vuotiaana mun luokse ja sanoo et " äiti, mä oon rakastunu 28-vuotiaaseen mieheen tai naiseen! " NIIN EMMÄ TIEDÄ MITÄ AJATELLA.

      Toisaalta, mulle tulee sellanen reaktio et joo ei... Liikaa ikäeroa ja etenkin jos saan tietää sen äijän taustat. Mut sit taas toinen osa, haluaa musta ymmärtää lasta... KOSKA MÄ TIEDÄN, minkälainen mä oon ite ollu tuon ikäsenä! Kiltti, herkkä, mutta myös kapinallinen ja itsepäinen. Nii siinä voi sillon sanoa että ei oo omena kauas puusta pudonnu.. et äitiisä tulee. Niin kyllä mä varmaan 16-vuotiaaks asti pitäsin ne tiukat rajat, mut sit kun mun lapsi on lukiossa tai ammattikoulussa ja on muuten järkevä, niin kyllä mä voisin antaa sen tuolla joskus muutaman kaljan kavereiden kanssa ottaa tai muuttaa omilleen, jos haluaa lähtee kauemmas opiskelee tai antaa sit seurustella vähän vanhemmankin kumppanin kanssa, jos mie saan eka, kuitenkin tavata sen miehen tai naisen ja sit äitin vaistoilla ja järjellä tehdä sen päätöksen, mitä sydän ja järki sanoo, et annanko mie sen lapsen olla sen vanhemman ihmisen kanssa vaikka siinä on riskisä, onko tämä ihminen pohjimmiltaan kunnollinen jne.. että ei varmasti satuta mun lasta, eikä hänen piirinsä satuta mun lasta tai painosta mihinkään. Jos mulle tulee kuitenkin se positiivinen ja myöntävä olo, et mä annan mun lapsen, olla tän vanhemman kumppanin kanssa...

      Niin rehellisesti, kuulostanko mie PIRUN huonolta äidiltä...? jos meillä on kuitenkin ollu tiettyyn ikään asti ihan napakat rajat ja vanhemmat välittäviä, kotiolot hyvät, lapset saanu paljon hellyyttä ja rakkautta... kun muistelen tota mun omaa nuoruutta ja mulle ei päässy mitään pahaa käymään, vaikka mä vähän epäilyttävissä piireissä pyörinkin.

      Että tällästä.

      Tupakoida en kyllä anna ikinä mun lapsen ala-ikäsenä, koska sitä sit yleensä poltetaan joka päivä, enkä mitään huumeita vetää koska tiedän mihin jamaan se on monen ihmisen vieny. Satunnainen alkoholi on sit ihan OK, jos on enää paria vuotta vaille 18v ja muuten järkevis piireissä pyörii ja on muutenkin järkevä, eikä oo aiemmin pahemmin töppäily...

      Minkälainen äiti mie oon teiän mielestä? rehellisesti.

      Sit tietty jos lapsi ois tosi rauhaton ja levoton ja himo töppäily alkaa jo 13-vuoden ikäsenä jostain syystä, liekkö sen mukulan oma luonne sit vähän villimpi, niin sillon pysys tiukat rajat tonne 18v asti. Koska ei voi luottaa. !

      • huolissaan.

        Sit mä mietin myös et vaikuttasko se lapsen maineeseen, jos se 16-vuotiaana alkas seurustelee 28-vuotiaan laitapuolen kulkijan kanssa tai kunnollisemmankin ihmisen?

        Tultaisko mun lasta kiusaamaan siitä tai haukkumaan?

        Koska mulle on tehty itelleni tuollasta..... ;( ja mikään ei ollu satuttavampaa kun se h-alkunen sana. EIKÄ SEN KÄYTÖLLE OLLU MUN MIELESTÄ MITÄÄN SYYTÄ !

        Joo, mie elin valtavirrasta poiketen ja elän välillä edelleen, koska mun oma luonne on vaan semmonen, mut ketään en oo koskaan tahallani satuttanu ja mun mielestä rakastuminen johonkin vähän vanhempaan tai nuorempaan ihmiseen, ei oo todellakaan mikään hyvä kiusaamisen syy !

        Eikä kiusaamiselle oo IKINÄ mitään hyvää syytä. Se ois hälyyttävää jos ois, koska kiusaaminen on AINA tekona VÄÄRIN !

        Mut silti äitinä myös huolestuttas et mun oma lapsi joutus kestää sellasta nimittelyy... ja oon sydän syrjällään koko asiasta... pelkäisin et miten mun lapsi jaksais tai kestäis semmosta. ;((


    • lopeta ne huumeet

      Ei hyvää päivää! Idiootti penikka.

    • huolissaan.

      Sori mut mä en käytä mitään huumeita. :D alkoholia menee tilkka sillon tällöin, tupakkaa en ees polta...

    • sillai kait!

      ex-narkomaaneja ei ole. Narkomaani ei pääse koskaan huumeista irti. Oppii vain elämään ilman...

      Jos nnoin paljon epäilyttää, niin en kyllä alkais millekkään nistien kanssa.

    • Eieieieieieieiieieie

      16-vuotias on vasta nuori. Nuoruus ikä loppuu suunnilleen ikävuonna 22. 28-vuotias on tällöin aikuinen. Vastuullinen aikuinen, joka valta virran mukaan on jo ammatissa, perustaa perhettä tai on jo perustanut ym. 16-vuotias etsii paikkaansa elämässään, tekee päätöksiä, hyviä ja huonoja. Tämä on se huono päätös joka vaikuttaa itsetuntoon, mielenterveyteen ja elämään ylipäätään. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin neuvoa sinua että ÄLÄ HYVÄKSY! Ei siitä mitään tule. Hyväksykäyttöä, tunteilla pelaamista ym. Vaikka niin eihän sitä koskaan tiedä mitä siitä voisi tulla. MUTTA jos kysyt asiaa täällä niin sinulla on itsellä jo ajatus että tämä ei ole hyvä juttu. Seuraa vaistojasi. Se ei ole hyvä juttu.

    • 11+13

      kyllä asia on niin että antaa mennä saapahan nuori kokea kunnon opettavaista seksiä ja tuntee kuinka hyvälle tunutt elämä ja toivottavasti antaa myös jatkossa vielä enemmän ja erikoisuuksiakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe