Asiallinen kysymys HD-miehille.

???p.tkä?

Miksi mottotripyörä kokoontumisissa HD porukka on omassa porukassaan ja kaikki toiset jossain muualla.

Mistä tämä johtuu. Eikös hd mies voisi kaverata esim hondakuskin kanssa ja päivän vastoin.

Vai kuvittelevatko kaikki hd harrastajat että se heidän prätkänsä on se ylivoimaisesti paras???

Miksi hd porukka siis eristäyty muista motoristeista?????

26

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrikkaukot

      pitävät Harrikkaa ainoana oikeana moottoripyöränä,eikä vaan parhaana vaan niin,että kaikki muut merkit ovat täyttä roskaa. Muilla merkeillä ajavat eivät ole niin ahdasmielisiä,voisivat ajaa millä tahansa merkillä korkeintaan Harrikkaa karsastavat,ehkä eniten kuitenkin juuri sisäsiittoisten Harleykuskien takia ei niinkään merkin.

      • kaikki ovat ok

        Nimimerkki "harrikkaukot" yleistää aika pahasti.
        Itseäni ei todellakaan häiritse muiden pyörät ja merkit mitenkään.


      • varaanihaukkuu

        Väärin. Sinun kaltaisesi pikku vikisijät pitävät esson baarissa tuota asennesterotypiaa yllä.


    • B-s:a

      Luulisi tuon perusteella harrikkakuskien elämän olevan aika yksinäistä vrt näihin muihin motoristeihin.

      • Niissä omissa

        pönöttäjäjengeissähän nuo tuppaavat aikansa kuluttavankin. Siis niissä porukoissa keillä on kaikilla Harleypaita,Harleynahkaliivi,Harleytakki,Harleyvyönsolki,Harleylompakko ja siinä kettinki. Usein vielä sitten jonkun skeidajengin supertunnukset ympäri liiviä.


    • ??Åpe?

      Eli aika ahdasmielistä porukkaa on? Vidaanko puhua eräänlaisesta lahkosta???

      • Alat olla asian

        ytimessä.


    • hytr
      • Pönöttäjä

        ostaa tuonkin ennemmin kuin Suzukin,siinähän lukee kuitenkin se Harley tankissa ihan sama miten huono se mopo on.


    • vanha mies

      Voisit käydä edes siinä ekassa mp kokoontumisajossa, etkä kuuntelisi toisten juttuja hd motoristeista.
      Mulla ollut eka jaappanin mopo vuodesta -69. Kaikenkaikkiaan japseja oli 11 kpl, joilla tuuppasin menemään n. 450000. Kokoontumisajoja olen kierrellyt ympäri suomea ja eurooppaa, eikä vielä tähän päivään mennessä ole ollut mitään ongelmia erimerkkisten pyörien omistajien kanssa.
      Nyt on mopona neljättä vuotta harrikka (tai sanotaan sportser),jolla kilometrejä vasta n.20000.
      Samalla tavalla olen sillä pärjännyt niin japsikuskien kuin harrikkamiestenkin kanssa. Tuo hd kammo taitaa vaan olla omien korvien välisessä tilassa. Ja nuo vaatetusjutut voi jättää omaan arvoonsa, sillä onhan kaikilla kerhoilla ja prätkämerkeillä omat merkkinsä siinä nahka/farkkuliivissä tai T-paidassa. Käyttäväthän ihmiset eri merkein varustettuja rytkyjä muutenkin.

      • No ihan eri meininki

        on kyllä harleykuskeilla. Ei Japsipyörällä ajavalla ole tarvetta ajaa takissa jonka selkämyksessä komeilee oma merkki isolla tai pyöriä juottoloissa oman prätkämerkin paita päällä. Tuo oman prätkäbrändin mainostamisen ja esiin tuonnin tarve on nimenomaan ja vain Harrikkakoomikoilla. Todennäköisesti sullakin. Harrikkatyypit ovat ihan itse maineensa tienanneet niin kuin ovat eräät kansallispukuun pukeutuvat ystävämmekin.


      • vanha mies
        No ihan eri meininki kirjoitti:

        on kyllä harleykuskeilla. Ei Japsipyörällä ajavalla ole tarvetta ajaa takissa jonka selkämyksessä komeilee oma merkki isolla tai pyöriä juottoloissa oman prätkämerkin paita päällä. Tuo oman prätkäbrändin mainostamisen ja esiin tuonnin tarve on nimenomaan ja vain Harrikkakoomikoilla. Todennäköisesti sullakin. Harrikkatyypit ovat ihan itse maineensa tienanneet niin kuin ovat eräät kansallispukuun pukeutuvat ystävämmekin.

        Käväiseppä ensi kesänä Haltialan tilalla keskiviikkona motoristi munkilla ja kahvilla.
        Paikalla on 200-300 pyörää joka kerta,niin hd kuin japsikuskeja. Eniten taitaa olla merkkejä gold wing kuskeilla, hd on varmaan myös siellä kärkipäässä, mutta on muillakin kerhotunnukset sekä pyörän merkki kuteissaan. Niin on mullakin ollut myös aikoinaan japanilaisilla ajaessani.
        Sinne saat tulla myös traktorilla, jos et vielä pyörää omista.


      • Joo käyty on
        vanha mies kirjoitti:

        Käväiseppä ensi kesänä Haltialan tilalla keskiviikkona motoristi munkilla ja kahvilla.
        Paikalla on 200-300 pyörää joka kerta,niin hd kuin japsikuskeja. Eniten taitaa olla merkkejä gold wing kuskeilla, hd on varmaan myös siellä kärkipäässä, mutta on muillakin kerhotunnukset sekä pyörän merkki kuteissaan. Niin on mullakin ollut myös aikoinaan japanilaisilla ajaessani.
        Sinne saat tulla myös traktorilla, jos et vielä pyörää omista.

        aika montakin kertaa.


      • karavaanikulkee
        No ihan eri meininki kirjoitti:

        on kyllä harleykuskeilla. Ei Japsipyörällä ajavalla ole tarvetta ajaa takissa jonka selkämyksessä komeilee oma merkki isolla tai pyöriä juottoloissa oman prätkämerkin paita päällä. Tuo oman prätkäbrändin mainostamisen ja esiin tuonnin tarve on nimenomaan ja vain Harrikkakoomikoilla. Todennäköisesti sullakin. Harrikkatyypit ovat ihan itse maineensa tienanneet niin kuin ovat eräät kansallispukuun pukeutuvat ystävämmekin.

        Niin. Japsicustomistit ostavat HD:n väreissä olevan nahkatakin ilman HD-tekstejä. Thats cool, man!


      • vanha ukko
        Joo käyty on kirjoitti:

        aika montakin kertaa.

        Jos olet Haltialassa käynyt, niin piipahda sieltä sitten Bembölen kahvitupaan.
        Siellä on samana iltana hd tapaaminen. Tuskin kukaan heistä on kiinnostunut minkä merkkisellä pyörällä paikalle kiidät.
        Kaikki motoristit ovat mielestäni tasavertaisia tuolla liikenteessä, ainakin mulla lapa nousee kohdattaessa tuolla liikenteessä, oli perseen alla minkämerkkinen prätkä tahansa. Ajokautta odotellessa, ja merkkejä takkiin ommellessa...


      • Mika.....
        karavaanikulkee kirjoitti:

        Niin. Japsicustomistit ostavat HD:n väreissä olevan nahkatakin ilman HD-tekstejä. Thats cool, man!

        Kyllähän japsikustomistit ompelee siihen takkiin oman merkkinsä logot ja esimerkiksi Intruderklubi kantaa suzuki tunnuksensa ihan yhtä ylpeinä kuin mikä tahansa merkkikerho. Saattaa tottumattoman silmiin se punainen raita intikkarotseissa muistuttaa HD tunnuksia, mutta HD:n värihän on oranssi joten motoristien keskuudessa ei mene sekaisin nuo. Mitäs muita noita on.... no ainakin Yamahalla on se Yamaha club finland, joka myös on avoimesti ylpeä merkistään. Ja onhan noita.

        Harrikka porukoiden kanssa olen kyllä aina tullut juttuun ja ihan samanlasia kunnon motoristeja he ovat. Sitä paitsi esimerkiksi intruderklubissa olen nähnyt tyyppejä jotka ajelevat harrikalla tai heillä on sekä suzuki että harrikka nou broblem. Meinaan vaan, että pyörän merkin ompeleminen liiveihin, takkiin ja joka paikkaan ei ole pelkästään harrikkatyyppien synti ja sitä esiintyy ihan kaikkien merkkien kohdalla. Tämä nimittäin on intohimojen laji tämä motorismi ja eri merkkisten pyörien parissa puuhailevat eivät kyräile toisiaan muualla kuin asiaan vihkiytymättömien fantasioissa.


      • Se ero noilla on
        Mika..... kirjoitti:

        Kyllähän japsikustomistit ompelee siihen takkiin oman merkkinsä logot ja esimerkiksi Intruderklubi kantaa suzuki tunnuksensa ihan yhtä ylpeinä kuin mikä tahansa merkkikerho. Saattaa tottumattoman silmiin se punainen raita intikkarotseissa muistuttaa HD tunnuksia, mutta HD:n värihän on oranssi joten motoristien keskuudessa ei mene sekaisin nuo. Mitäs muita noita on.... no ainakin Yamahalla on se Yamaha club finland, joka myös on avoimesti ylpeä merkistään. Ja onhan noita.

        Harrikka porukoiden kanssa olen kyllä aina tullut juttuun ja ihan samanlasia kunnon motoristeja he ovat. Sitä paitsi esimerkiksi intruderklubissa olen nähnyt tyyppejä jotka ajelevat harrikalla tai heillä on sekä suzuki että harrikka nou broblem. Meinaan vaan, että pyörän merkin ompeleminen liiveihin, takkiin ja joka paikkaan ei ole pelkästään harrikkatyyppien synti ja sitä esiintyy ihan kaikkien merkkien kohdalla. Tämä nimittäin on intohimojen laji tämä motorismi ja eri merkkisten pyörien parissa puuhailevat eivät kyräile toisiaan muualla kuin asiaan vihkiytymättömien fantasioissa.

        että merkkipukeutuminen muilla kuin Harrikoilla rajoittuu ihan siihen ajamiseen. Suzukistilla ei ole tarvetta kekkaloida olutkuppiloissa univormuissaan. Harrikkamies julistaa uskontoaan ihan eri intohimolla paikasta ja ajasta riippumatta.


      • varaanikulkee
        Se ero noilla on kirjoitti:

        että merkkipukeutuminen muilla kuin Harrikoilla rajoittuu ihan siihen ajamiseen. Suzukistilla ei ole tarvetta kekkaloida olutkuppiloissa univormuissaan. Harrikkamies julistaa uskontoaan ihan eri intohimolla paikasta ja ajasta riippumatta.

        Et oo koskaan käyny mp-messuilla? Kyllä siellä on sitä riikinkukkoa ihan joka merkillä. Lompakkobikerin tunnistaa niistä vermeistä, bikerin siitä pyörästä.
        Ja sitten vielä vanhojen ritsojen kanssa pulaaminen on sitten ihan oma lajinsa, ei oo varaa ostaa kuin yks kunnon ajovaatekerta ja siihenkään ei viitsi ottaa muutaman satasen brodeerauksia.
        Peace!


      • Eräs Harleytuttuni
        varaanikulkee kirjoitti:

        Et oo koskaan käyny mp-messuilla? Kyllä siellä on sitä riikinkukkoa ihan joka merkillä. Lompakkobikerin tunnistaa niistä vermeistä, bikerin siitä pyörästä.
        Ja sitten vielä vanhojen ritsojen kanssa pulaaminen on sitten ihan oma lajinsa, ei oo varaa ostaa kuin yks kunnon ajovaatekerta ja siihenkään ei viitsi ottaa muutaman satasen brodeerauksia.
        Peace!

        sanoi kerran kuinka hänellä on pakonomainen tarve ostaa jatkuvasti HarleyDavidson-paitoja. En voinut kuin nauraa lol. Hauskinta tarinassa on se,että tämä on totta ja juuri noin se menee,häistä hautajaisiin aina Harleypaita pitää olla.


      • Mika....
        vanha ukko kirjoitti:

        Jos olet Haltialassa käynyt, niin piipahda sieltä sitten Bembölen kahvitupaan.
        Siellä on samana iltana hd tapaaminen. Tuskin kukaan heistä on kiinnostunut minkä merkkisellä pyörällä paikalle kiidät.
        Kaikki motoristit ovat mielestäni tasavertaisia tuolla liikenteessä, ainakin mulla lapa nousee kohdattaessa tuolla liikenteessä, oli perseen alla minkämerkkinen prätkä tahansa. Ajokautta odotellessa, ja merkkejä takkiin ommellessa...

        Niin ja suvirannassa tunrenkissa kannattaa käydä katsomassa. On harrikoita, mutta enimmäkseen ihan muita merkkejä. Näkee ettei motoristit keskenään kyräile muuta kuin ulkopuolisten mielikuvituksessa.


      • samakuäsken
        Eräs Harleytuttuni kirjoitti:

        sanoi kerran kuinka hänellä on pakonomainen tarve ostaa jatkuvasti HarleyDavidson-paitoja. En voinut kuin nauraa lol. Hauskinta tarinassa on se,että tämä on totta ja juuri noin se menee,häistä hautajaisiin aina Harleypaita pitää olla.

        Jokainen tyylillään. Mulla on pakonomainen tarve silputa käsiini saamat pyörtä kilon paloiksi. Mä viihdyn itse rakennetun pyörän selässä, en niissä merkkivaatteissa.


      • No tota rakentelua
        samakuäsken kirjoitti:

        Jokainen tyylillään. Mulla on pakonomainen tarve silputa käsiini saamat pyörtä kilon paloiksi. Mä viihdyn itse rakennetun pyörän selässä, en niissä merkkivaatteissa.

        ymmärrän ja arvostan,ihan kelpo harrastus tuo. Eikä se Harleyvaatteissa kekkalointikaan multa ole pois.


    • Mika....

      Tämä aloitus on näennäisen asiallinen, mutta kysymyksen asettelu on huono, koska se sisältää lähtökohtaisen väittämän jota oletetun HD-harrastajan pitäisi perustella. Vaikka kysymys on otsikoitu harhaanjohtavasti "asiallinen kysymys...." , niin sitä tämä ei ole.

      • XR 1200

        Näitä provokaattoreitahan tämä netti on pullollaan. Käypääkä huviksenne vilkaisemannsa Karavaanarit- osiota. Siellä vasta riehuukin yksi mielenterveysongelmainen -- 90 prosenttia sen palstan kirjoituksista on tämän moninimimerkin väsäämiä.

        Kyllähän se ihmetyttää, että eikö ihminen oikeasti keksi mielekkäämpää puuhaa itselleen kuin provojen väsääminen on.

        Mutta asiaan!

        Tunnen vastenmielisyyttä kaikenlaista merkkihihhulointia kohtaan. Näitä merkkiuskovaisia on kaiken merkkisten prätkien omistajissa. Ihan oikeina motoristeina en heitä osaa pitää, sillä suvaitsevuus kuuluu mielestäni tosimotoristin tunnusmerkkeihin.
        Joo ja se oma moponi on tällähetkellä HooDee, mutta muitakin merkkejä arvostan.


      • Mika.....
        XR 1200 kirjoitti:

        Näitä provokaattoreitahan tämä netti on pullollaan. Käypääkä huviksenne vilkaisemannsa Karavaanarit- osiota. Siellä vasta riehuukin yksi mielenterveysongelmainen -- 90 prosenttia sen palstan kirjoituksista on tämän moninimimerkin väsäämiä.

        Kyllähän se ihmetyttää, että eikö ihminen oikeasti keksi mielekkäämpää puuhaa itselleen kuin provojen väsääminen on.

        Mutta asiaan!

        Tunnen vastenmielisyyttä kaikenlaista merkkihihhulointia kohtaan. Näitä merkkiuskovaisia on kaiken merkkisten prätkien omistajissa. Ihan oikeina motoristeina en heitä osaa pitää, sillä suvaitsevuus kuuluu mielestäni tosimotoristin tunnusmerkkeihin.
        Joo ja se oma moponi on tällähetkellä HooDee, mutta muitakin merkkejä arvostan.

        Jep jep, ja mun pyörän merkki on Suzuki, mutta arvostan H-D:tä ja myös muita pyöriä. Jokainen prätkä on ajajansa silmäterä ja ilon ja ylpeyden aihe ja sitä tulee kunnioittaa. Mitä olen prätkäporukoissa kulkenut, niin toisten pyörille ei koskaan ilkuta eikä sitä tee H-D:la ajavatkaan.

        Hihhulit on hihhuleita ja niitä löytyy kaikilta elämän aloilta ja kaikkien merkkien parista.


    • Suzukikuski

      Samat sanat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe