Gallup: Menetitkö neitsyytesi omasta tahdosta?

kyselijä

Vai painostettiinko sinus siihen?

Minua kiinnostaisi aihe. Uskoisin, että olisin ollut hyvin pitkään neitsyt, jos olisin selvinnyt tietystä iästä ilman painostusta seksiin.

Menetin neitsyyteni pojalle, joka sanoi ettei voisi olla minun kanssa, jos emme harrastaisi seksiä. Rakastin poikaa, enkä halunnut menettää häntä. Painostuksenalaisena seksiin ryhtymien oli iso virhe.

Koen inhoa miehiä kohtaan, jotka sanovat ettei suhdetta voi jatkaa, jos ei ole seksiä.
5/7 tapaamistani miehistä on ollut sellaisia jo ensimmäisen kuukauden tuntemisen aikana.

25

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväksikäytetty

      No olisinkin ymmärtänyt silloin...olin 13v, mies 23v... olin "rakastunut" ja mies ummet lammet lupaili kaikkea... tietenkin luulin häntä poikaystäväkseni, kunnes katosi kuin pieru saharaan...

      • Ymmärtämätön

        Eikö naiset kehitykään paljon miehiä nopeammin?


      • ???
        Ymmärtämätön kirjoitti:

        Eikö naiset kehitykään paljon miehiä nopeammin?

        Kutsutko sinä 13-vuotiasta lasta "naiseksi"?


      • Vierestä kuullut
        ??? kirjoitti:

        Kutsutko sinä 13-vuotiasta lasta "naiseksi"?

        Itse kutsuvat itseään.


      • hyväksikäytetty
        Vierestä kuullut kirjoitti:

        Itse kutsuvat itseään.

        En kutsunut itseäni naiseksi, kuvittelin kyllä olevani vanhempi mitä oikeasti olin, vielä vuotta aikaisemmin leikein nukeilla.
        Hain ehkä jonkinlaista hyväksymistä(kylläkin ihan väärällä tavalla), minua on aina kiusattu, koska olin todella ujo ja hiljainen. Tältä mieheltä sain jopa ensi suudelmani! Mutta jos vain voisin palata ajassa taaksepäin, olisin paljon jättänyt tekemättä.


      • Invalidi.
        hyväksikäytetty kirjoitti:

        En kutsunut itseäni naiseksi, kuvittelin kyllä olevani vanhempi mitä oikeasti olin, vielä vuotta aikaisemmin leikein nukeilla.
        Hain ehkä jonkinlaista hyväksymistä(kylläkin ihan väärällä tavalla), minua on aina kiusattu, koska olin todella ujo ja hiljainen. Tältä mieheltä sain jopa ensi suudelmani! Mutta jos vain voisin palata ajassa taaksepäin, olisin paljon jättänyt tekemättä.

        Minä nuorena kuvittelin olevani lintu ja hyppäsin parvekkeelta. Ajattelin, että saisin kavereita, jos olisin sankari ja osaisin lentää. Mutta jos vain voisin palata ajassa taaksepäin, olisin jättänyt hyppäämättä.


      • 13vtytönäiti
        Invalidi. kirjoitti:

        Minä nuorena kuvittelin olevani lintu ja hyppäsin parvekkeelta. Ajattelin, että saisin kavereita, jos olisin sankari ja osaisin lentää. Mutta jos vain voisin palata ajassa taaksepäin, olisin jättänyt hyppäämättä.

        Kuvittele tilanne oman 13v tyttären kohdalle? Vieläkö väännät vitsiä lapsen hyväksikäytöstä?


      • tytötontyttöi
        13vtytönäiti kirjoitti:

        Kuvittele tilanne oman 13v tyttären kohdalle? Vieläkö väännät vitsiä lapsen hyväksikäytöstä?

        Tytöt kehittyy fyysisesti poikia nopeammin, mutta yhtä lailla lapsia ne on!
        Se on ihan hirveää toisaalta, kun alkaa näyttää jo naiselta, mutta sisältä on ihan lapsi vielä.
        Muistan ite, että sain turvaa pukeutumalla poikamaisesti, ja löysiin hiphopparivaatteisiin. Se oli todella ahdistavaa, kun jotkut silloin teinin silmissä vanhat ukos (eli just 20-35v) yritti jututtaa jos oli jotain nättiä päällä, vaikka se olis ollut ihan perus tiukka paita ja farkut. Olis tehnyt mieli huutaa että ootko tulossa meille leikkiin legoilla vai mitä sämeinaat.


        Mä havahduin viime keväänä, kun pikkusisko pääsi ysiltä, ja kun se ja sen kaverit kokoontui ottamaan belfieitä,, aikuismaiset juhlavaatteet, meikit yms. olis voineet mennä melkeen 25vuotiaista, vaikka olivat vasta 15v.
        Onneksi sillä on jo oman ikäinen poikaystävä, muuten olisin todella peloissani noiden "mutku se näyttää aikuiselta ni miksen voi panna sitä" miesten takia... siis oikeesti, jos edes epäilee tytön (tai pojan) ikää, niin pyydä paperit.


      • Kloij

        Olet ollut tekemisissä pedofiilin kanssa.


      • hyväksikäytetty
        Kloij kirjoitti:

        Olet ollut tekemisissä pedofiilin kanssa.

        Näin valitettavasti, oli hänellä ja kavereilla monia ikäisiäni kierrossa. Aina jaksoi minuakin muistuttaa, kuinka vei neitsyyteni


      • hrehreher
        hyväksikäytetty kirjoitti:

        Näin valitettavasti, oli hänellä ja kavereilla monia ikäisiäni kierrossa. Aina jaksoi minuakin muistuttaa, kuinka vei neitsyyteni

        sairasta. poliisille tutkintapyyntöä vaan. tuollainen neitsyyden tarkoituksellinen riistäminen lapselta on sairaimpia asioita mitä tiedän. kieroa toimintaa, tiedän itsekin muutamia sellaisia epeleitä. entinen naisystäväni oli kokenut tuon ja kyllä hän aikamoisessa sotkussa pään sisältä aikuisenakin edelleenkin oli. vierestä joutui todistamaan kaiken maailman traumoja. jotkut haluavat tuhota toisten elämää.


      • Wake up!
        tytötontyttöi kirjoitti:

        Tytöt kehittyy fyysisesti poikia nopeammin, mutta yhtä lailla lapsia ne on!
        Se on ihan hirveää toisaalta, kun alkaa näyttää jo naiselta, mutta sisältä on ihan lapsi vielä.
        Muistan ite, että sain turvaa pukeutumalla poikamaisesti, ja löysiin hiphopparivaatteisiin. Se oli todella ahdistavaa, kun jotkut silloin teinin silmissä vanhat ukos (eli just 20-35v) yritti jututtaa jos oli jotain nättiä päällä, vaikka se olis ollut ihan perus tiukka paita ja farkut. Olis tehnyt mieli huutaa että ootko tulossa meille leikkiin legoilla vai mitä sämeinaat.


        Mä havahduin viime keväänä, kun pikkusisko pääsi ysiltä, ja kun se ja sen kaverit kokoontui ottamaan belfieitä,, aikuismaiset juhlavaatteet, meikit yms. olis voineet mennä melkeen 25vuotiaista, vaikka olivat vasta 15v.
        Onneksi sillä on jo oman ikäinen poikaystävä, muuten olisin todella peloissani noiden "mutku se näyttää aikuiselta ni miksen voi panna sitä" miesten takia... siis oikeesti, jos edes epäilee tytön (tai pojan) ikää, niin pyydä paperit.

        No tailtä arvon naisilta unohtui sekin seikka että "hyväksikäytetty" olii vielä sakkolihaa, eli rikosuhri, siitä huolimatta vaikka olisi kuinka ollut itse suostuvainen.


    • Banina

      Olin 18 -vuotias, ja ihan omasta tahdostani, vaikka yhden yön (aamun) juttu olikin. Kannatti odottaa siihen asti, vaikka eihän se siloinkaan kummoista ollut.:D

    • ,.-,.-,.-,.-

      Kyllä minut painostettiin. En koe siitä mitenkään erityistä ongelmaa (silloin kyllä asia ällötti), mutta painostuksen takia ensimmäisen kerran seksiä harrastin.

    • määmy

      Usea yritti painostaa, e suostunu enne hääyöt

    • …………...

      Ehkä vähän painostusta, mutta toisaalta en kokenut, että neitsyyden menettäminen olisi ollut mikään hirveän iso juttu. Olin 17-vuotias, ja näin jälkeenpäin oikein tyytyväinen, ettei tullut aiemmin aloitettua. Ei kyllä ennen sitä ollut mitenkään vientiäkään.

    • nnnndkdkkd

      Juu ja ei.

      Olin "jo" 23v kun harrastin seksiä ekan kerran. Sitä ennen, olin kyllä pussaillut ja halaillut (eka "poikaystävä" jo lapsena, mutta sen kanssa vain käveltiin käsikkäin).

      Omasta tahdosta periaatteessa, koska olin onnekas mies oli tuttu, johon olin rakastunut, pystyin olemaan rento hänen seurassaan ja eka kerta oli huikea, varmasti parempi jos olisin sähläillyt teininä kännissä tms. miten "normaalisti" neitsyys menee...

      mutta toisaalta itse olisin ehkä halunnut tapailla vähän kauemmin (käytin ehkä kaksilla treffeillä), ja se painostus tuli varmaan siitä, että koska olin jo huikeat 23, ja mies pari vuotta vanhempi niin mieskin vissiin oletti, että olen jo kokenut... ja itse ajattelin, että näin se varmaan vaan menee. enkä siis itsekään uskaltanut tunnustaa, että olin kokematon.

      Toivon, ettei ketään painostettaisi seksiin, ja sitä olen yrittänyt selittää nuoremmille kavereillekin... jos toinen ei voi odottaa, niin ei ole odotuksen väärti. Mutta ei myöskään kannata turhaan surkutella, jos tulee sählättyä, parempi että kertoo asiasta jollekin kuin että häpeää yksin kun ei kehtaa kertoa. Ihmiset on erilaisia, mulla oli 13v tyttökaveri, joka menetti silloin neitsyytensä, eikä hänestä tullut sen kummempi ihminen kuin minusta, joka odotti vielä 10v.

      Se voi olla traumaattista niin tytöille kuin pojillle, mutta myös ihanaa. Toivottavasti ketään ei painosteta, ja jos kumppani tunnustaa olevansa neitsyt, niin toinen jaksaa tehdä kaikkensa että siitä tulee hyvä kokemus, vaikka se tarkoittaisi, että mennään hitaasti ja jätetään vaikka se yhdyntä seuraavaan kertaan, jos toinen on todella jännittynyt.

    • Ei hoppu hyväksi

      Kannattaa säästää impeyttään ainakin 40-vuotiaaksi, ettei tule pettymyksiä ja hyväksikäytön tuntemuksia.

    • broken..

      Olin juuri täyttänyt 14v. Itse koen sen raiskauksena. Neljä sen ajan kaveriani, poikia, pyysi mut ja mun 3 kaveria yhden niistä kotiin. Me aateltiin että ne on meidän kavereita kun oltiin koko kesä hengailtu niitten kanssa.
      Kaksi niistä pyysi mut yhteen huoneeseen ja koska olin kiltti ja hyväuskonen tyttö niin menin kun aattelin että ne haluu esim puhua jostain vain mun kanssa. Ne sitten alkoi repiä mun vaatteita pois. Olin tyhmä enkä ees sanonut mitään ettei mun kaverit kuule. En halunnut niitä siihen juttuun mukaan. Koitin laittaa vastaan mutta se kumminkin päätyi siihen että mulla oli talvitakki päällä, pipo päässä ja housut kintuissa. Toinen näistä pojista työnsi mut sängylle ja tuli päälle ja toinen kuvasi. Kaksi muuta poikaa oli mun kavereitten kanssa olohuoneessa.
      Jälkeenpäin on helppo miettiä, mutta olisimpa huutanut tai jotain että mun kaverit ois kuullu. En tiedä oisko ne kuitenkaan sit tehny mitään kun yks niistä oli semmonen että ei voi tehä mitään 'erilaista' kun se on noloo. Se ois varmaan vaan syyttäny mua miten nolo oon..

      Tää tapahtuma johti siihen että mulla oli monia yhenillan juttuja tosi nuorena, enkä aina ees välittäny ehkäsystä. Joskus oli monia saman illan aikana, joskus jopa yhtä aikaa.
      En uskonu siihen että miehet osaa rakastaa ja aattelin et ne haluu vaan seksiä ja mä sitten olin seksiobjekti että kelpaisin.
      Koskaan en onneksi saanut mitään tautia (testeissä olen käynyt joka vuosi).
      Abortin oon tehny kerran 19v:nä kun seurustelin yhen pojan kanssa 3vuotta kun ajattelin että se rakastaa mua. Tuskin se rakasti. Halusi vaan käyttää henkisesti ja fyysisesti hyväksi.

      En ole kertonut kenellekkään näistä monista miehistä enkä halua kertoakaan. 'Raiskauksesta' kerroin tälle mun poikaystävälle mutta se laitto sen mun syyksi että mä itse halusin sitä.

      Nyt olen 21v ja asiat on ihan hyvin. Olen käynyt ahkerasti kouluja ja käynyt 17v asti töissä. Koitan töillä ja koululla unohtaa sen pahan olon joka varmaan vieläkin on tuola jossain.
      Olen ollut seurustelukierteessä koska en osaa olla yksin. 5v aikana olen ollut sinkkuna 2kk... Hullua. Onneks mulla ei ole huoran mainetta vaikka sellasen varmaan ansaitsisin. Näytän kumminkin ihan nätiltä nuorelta kunnolliselta naiselta niin ei musta päällepäin osaa ees kuvitella millanen oon.

      Pelkään ihmisiä mutta pelkään samalla myös olla yksin. Se, että aloin holtittomasti harrastaan seksiä niin nuorena johti siihen että en uskalla luottaa miehiin. Oon nähny millasia ne osaa olla. En usko että kukaan osais rakastaa mua sellasena kuin oon niin vedän aina jonkun suojan päälle kun oon ihmisten kanssa tekemisissä. Oon tosi ilonen, ystävällinen ja mukava kun oon ihmisten seurassa vaikka oikeesti en pidä ihmisistä ja tunnen pakokauhua.
      Miehet keiden kanssa seurustelen ei varmaan oikeesti tunne mua. Ne tuntee vaan sen roolin millasta mä esitän niitten kanssa.
      Mulla on hyvä itsetunto ja fyysisesti tiedän kelpaavani mutta se on mun pää joka on kelvoton enkä halua avata mun sisintä kellekään läheiselle.

      Myös se, että aina kun seurustelen rakastun oikeasti ja ajattelen että tää on se mun elämän mies mutta sitten se päättyy kumminkin eroon kun en pysty uskomaan siihen että se toinen rakastais mua saman verran kun mä sitä

      Kiitos että sain avautua

      • ...

        Pisti silmään tuo: "Mulla on hyvä itsetunto..."
        Mitä sinä tyttöhyvä oikein tuolla itsetunnolla ymmärrät?

        Todellisuudessa sinun koko kirjoituksesi, alusta loppuun, käsitteli huonoa itsetuntoa.


      • nainenfdff

        Todella pahalta tuntui lukea tuo... Olen itse 19.. melkein meinasin pysähtyä ja jättää lukematta kun tuntui niin hirveältä. Mutta luin kuitenkin, koska en halunnut jättää sua huomaamatta, koska se on vähintä mitä voin tehdä.

        En tiedä miten ihminen selvii tollasesta. Toivon, ettet enää ikinä anna kenenkään käyttää sua hyväksi. Lupaa se mulle vaikkei edes tunneta. Jos satut lukee tän.

        Mä en oikeesti varmaan ollu 14v viel ees ehtiny ajattelemaan seksiä. Joo, kyllä murrosikä oli alkanut ja tiedän hyvin sen tunteen että näyttää jo naiselta mutta ei siltä tunnu. Olin pussannut (tyttöä). Enkä tiennyt miten ihastua oikeen kehenkään siinä iässä kun pojat ei oikeen kiinnostanut mua vielä yhtään.


        Mullakin on myöhemmin ollu itsetunto-ongelmia neitsyyden suhteen. Tuntuu että sitä painostusta tulee ympäriltä vaikkei kukaan mua oo seksiin varsinaisesti panostanut. En tiedä. Enkä halua oikeastaan hirveästi omista kokemuksista nyt puhua..

        Toivon oikeasti että sä saat apua jostain ja että osaisit sitä itse hakea. Sä muistutat mua vähän yhdestä ihmisestä, vaikken sitä kunnolla tuntenut. Älä huoli, en oo kukaan sun tuttu. Hän on eri ikänen, enkä tiedä hänestä paljoakaan. Mutta vähän..

        Juttelin joskus kauan sitten yksissä bileissä yhden mukavan tytön kanssa. Hän oli tosi kaunis ja tiedän että hänellä näyttää ainakin menevän ihan hyvin nykyäänkin. Hän moikkaa mulle vieläkin vaikka ollaan vaan joskus vähän juteltu niissä bileissä... Hän on todella pirteä ja iloinen ihminen, mutta jotenkin hänestä näen tosi syvälle kaiken tuskan. Sitä on vaikea sanoa... En ole todellakaan mikään hyvä ihmissuhteissa jne ja mun on vaikea tutustua ihmisiin. Se tyttö oli sillon joku 14v ehkä... En sano, että se aina jotenkin näkyy ihmisestä, jos on hyväksikäytetty, mutta aina voi olla maailmassa edes yksi ihminen joka näkee tuskan toisesta ihmisestä.

        Mä mietin että teenkö väärin kun sanon ton... toivottavasti et pelästy. En osannut auttaa tota tyttöö mitenkään eikä hän mulle suoraan mitään puhunut.. Jotenkin traumat tulee esille varmaan kaikilla jossain vaiheessa. Sulla on toi jatkuva poikaystävätarve. Mä luulen että sulle ei tekis pahaa pitää vähän taukoa miehistä. Kyllä sä silti voit vielä löytää hyvän miehen joskus, mutta älä siitä murehdi. :)

        Mä jossain määrin tunnen itseni jopa onnelliseksi siitä että mut suljettiin jossain vaiheessa kaveriporukan ulkopuolelle. Sain olla turvassa yksin vaikka olinkin koulussa kiusattu. Oon oikeesti masentunut, mutta ehkä ihan syyttä. Yksinäisyydessä on myös hyvät puolet kun on niin oppinut elämään. Vaikka tunnen oloni tyhjäksi kun ei ole ystäviä..

        Mua kuvottaa kaikki ne miehet tuolla yksinäisten palstalla ku väittää että ei nainen voi olla yksinäinen. Nainen saa aina miehen ja seksiä kun haluaa. Ihmisiä on niin paljon erilaisia. Se voi olla kivinen tie kun oppii löytämään ne oikeat ystävät ja hyvän miehen jostain...


        Anteeks että pompin kauheesti asiasta toiseen.


    • niittyrotta

      Menetin, tosin olisin sitäkin päätöstä voinut miettiä vielä muutaman kerran uudelleen. Ja ikää oli tuolloin 20 vuotta.

    • Peiliin peiliin

      Oma vastuu? Oma tahto ? On helppo syyttää toisia. Voiko poika sanoa että minut houkuteltiin, vieteltiin, suorastaan käytiin kiinni.

      • ......

        Voihan poika tietenkin sanoa ihan mitä tahansa, totta tai valetta. Tuo aloittajan tapaus oli kylläkin pojan puolelta painostusta.


    • kiikku

      Otan osaa, aloittaja. Minut väkisin. Tuttava, joka autteli yhdessä käytännön asiassa. itse olin ollut jo työelämässä, mutta ajatusmaailmaltani täysin tytönhupakko.

      Aina kun uudenvuodenraketit. Minua ei tavallaan ole, vaan se kaameaa kipua kokeva tyttölapsi, joka huutaa turhaan ei, ei, ei... Kukaan ei kuullut. Ne raketit.
      Pieni paikkakunta, joku ihan ihminen epäili tapahtuneen, ääneen. Minun oli vaiettava. Tyyppi jatkoi nuorten tyttölasten jahtuutaan.
      On sanottava, että ihmissuhteeni ovat kärsineet. Lasten isästä erosin, huonosta syystä. Ahdisti vain- Vasta viime kesänä opin tajuamaan että joku voi rakastaa minua. Oikeasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe