Monet isät vieraannuttaa itse

Voiko olla edes tott

itsensä lastensa elämästä, ei haua tapailla tai ei oikeemmin viitsi.
Sitten aletaan syyttämään ex vaimoa? Aika ovelaa.

70

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko olla edes tott

      Kyllä voi; monet viranomaiset vieraannuttavat lapset isänsä elämästä, ei haluta lapsen asuvan tai tapaavan omaa isäänsä.. isät kyllä haluavat osallistua lapsen
      sa elämään ja tavata/ asua lapsensa kanssa. Ensin valehdellaan lapsen äidin
      ja viranomaisten toimesta lapsen olosuhteet tuomioistuimessa, vieraannutetaan ja manipuloidaan lasta omasta isästään.. sitten aletaan syyttämään ja haukku- maan isää ettei muka viitsi tavata ja halua olla lapsensa kanssa? Sairasta!!
      Aika ovelaa.

      • ...

        Sehän johtui siitä, kun höpöttelit perhesurmista.


      • en ole hopotellyt
        ... kirjoitti:

        Sehän johtui siitä, kun höpöttelit perhesurmista.

        näetkö useinkin näkyjä..


      • 34-Mies elämä edessä
        en ole hopotellyt kirjoitti:

        näetkö useinkin näkyjä..

        Ex halusi vähän kokeilla vielä miltä vieras mies maistuu, ja kävi jakamassa pesää.

        Siitä sitten erottiin, lapset jäi exälle, minulle isot elatusmaksut. Muutti vielä 300 kilsan päähän uuden äijän kanssa. Erosivat vuoden jälkeen. Max kerran kuussa tai kahdessa otan lapset viikonlopuksi, koska aion todellakin elää elämääni. Käydä kuntosalilla, tavata kavereita, seurustella, viettää aikaa naisten kanssa.

        Ex saa ihan vapaasti nyt hoitaa niitä tenavia. Olisin kyllä pitänyt perheestä huolta mutta hän valitsi tiensä. Kyllä niille lapsille sitten voidaan vanhempana kertoa miten asiat meni. Ei ole tarkoitus syytellä mutta totuus kerrotaan sellaisena kuin se on.

        Onneksi on kova luonne niin ei tunnu pahalta. Kyllä ne tenavat pärjää. Tyhjästä sitä on itsekin ponkaistu huipulle.


      • joskus se on takana
        34-Mies elämä edessä kirjoitti:

        Ex halusi vähän kokeilla vielä miltä vieras mies maistuu, ja kävi jakamassa pesää.

        Siitä sitten erottiin, lapset jäi exälle, minulle isot elatusmaksut. Muutti vielä 300 kilsan päähän uuden äijän kanssa. Erosivat vuoden jälkeen. Max kerran kuussa tai kahdessa otan lapset viikonlopuksi, koska aion todellakin elää elämääni. Käydä kuntosalilla, tavata kavereita, seurustella, viettää aikaa naisten kanssa.

        Ex saa ihan vapaasti nyt hoitaa niitä tenavia. Olisin kyllä pitänyt perheestä huolta mutta hän valitsi tiensä. Kyllä niille lapsille sitten voidaan vanhempana kertoa miten asiat meni. Ei ole tarkoitus syytellä mutta totuus kerrotaan sellaisena kuin se on.

        Onneksi on kova luonne niin ei tunnu pahalta. Kyllä ne tenavat pärjää. Tyhjästä sitä on itsekin ponkaistu huipulle.

        "Max kerran kuussa tai kahdessa otan lapset viikonlopuksi, koska aion todellakin elää elämääni. Käydä kuntosalilla, tavata kavereita, seurustella, viettää aikaa naisten kanssa."

        Jep jep. Näin ne isät usein eron tullen päättävät toimia. Lapset ovat sen ex-vaimon omia ja hän ne sitten saa hoitaa, isukki tapaa niitä kun/jos sattuu huvittamaan. Ja sitten vielä miesasialiikkeet kehtaavat valittaa, kun lasten huoltajuus menee lähes aina äidille. No totta kai menee, kun ei isä sitä edes halua!!!

        "Olisin kyllä pitänyt perheestä huolta mutta hän valitsi tiensä."

        Valitsivatko lapsetkin saman tien? Kyllä puolison voi hylätä hänen valintojensa perusteella, mutta miksi sitten hylätä lapset siinä samassa?

        "Kyllä niille lapsille sitten voidaan vanhempana kertoa miten asiat meni."

        Mitä turhia, ei sillä sitten myöhemmin enää mitään väliä ole. Lapset pärjäävät ilman isäänsä varsin mainiosti myös aikuisina. Sinä olet tehnyt päätöksesi, lapsesi tekevät omansa. Tarpeeksi kauan kun odottelet, niin saat viettää vanhuutesi yksin.

        Keskity sinä nyt vain juoksemaan naisten perässä, vaikka et nuoruuttasi enää takaisin saakaan. Ehkä saat vielä aloitettua uuden perheen.


      • ne itsekkäät miehet
        joskus se on takana kirjoitti:

        "Max kerran kuussa tai kahdessa otan lapset viikonlopuksi, koska aion todellakin elää elämääni. Käydä kuntosalilla, tavata kavereita, seurustella, viettää aikaa naisten kanssa."

        Jep jep. Näin ne isät usein eron tullen päättävät toimia. Lapset ovat sen ex-vaimon omia ja hän ne sitten saa hoitaa, isukki tapaa niitä kun/jos sattuu huvittamaan. Ja sitten vielä miesasialiikkeet kehtaavat valittaa, kun lasten huoltajuus menee lähes aina äidille. No totta kai menee, kun ei isä sitä edes halua!!!

        "Olisin kyllä pitänyt perheestä huolta mutta hän valitsi tiensä."

        Valitsivatko lapsetkin saman tien? Kyllä puolison voi hylätä hänen valintojensa perusteella, mutta miksi sitten hylätä lapset siinä samassa?

        "Kyllä niille lapsille sitten voidaan vanhempana kertoa miten asiat meni."

        Mitä turhia, ei sillä sitten myöhemmin enää mitään väliä ole. Lapset pärjäävät ilman isäänsä varsin mainiosti myös aikuisina. Sinä olet tehnyt päätöksesi, lapsesi tekevät omansa. Tarpeeksi kauan kun odottelet, niin saat viettää vanhuutesi yksin.

        Keskity sinä nyt vain juoksemaan naisten perässä, vaikka et nuoruuttasi enää takaisin saakaan. Ehkä saat vielä aloitettua uuden perheen.

        Niiiin totta. Ne lapset tuntuvat olevan aina miesten mielestä NAISEN lapsia, ei heidän molempien joista MOLEMPIEN pitäisi jakaa vastuuta. Sitten säälipisteitä ollaan kerjäämässä ja naisia haukkumassa vaikka miksikä lumpuksi jne. Todellisuus on tainnut olla toisenlainen jo silloin kun oli vielä se exäkin kuvioissa. Mies on jo silloin halunnut olla se sinkkumies joka voi mennä minne huvittaa milloin huvittaa ja nainen hoitakoon kersansa. Niinpä niin.


      • kun lähtee vieraisii
        joskus se on takana kirjoitti:

        "Max kerran kuussa tai kahdessa otan lapset viikonlopuksi, koska aion todellakin elää elämääni. Käydä kuntosalilla, tavata kavereita, seurustella, viettää aikaa naisten kanssa."

        Jep jep. Näin ne isät usein eron tullen päättävät toimia. Lapset ovat sen ex-vaimon omia ja hän ne sitten saa hoitaa, isukki tapaa niitä kun/jos sattuu huvittamaan. Ja sitten vielä miesasialiikkeet kehtaavat valittaa, kun lasten huoltajuus menee lähes aina äidille. No totta kai menee, kun ei isä sitä edes halua!!!

        "Olisin kyllä pitänyt perheestä huolta mutta hän valitsi tiensä."

        Valitsivatko lapsetkin saman tien? Kyllä puolison voi hylätä hänen valintojensa perusteella, mutta miksi sitten hylätä lapset siinä samassa?

        "Kyllä niille lapsille sitten voidaan vanhempana kertoa miten asiat meni."

        Mitä turhia, ei sillä sitten myöhemmin enää mitään väliä ole. Lapset pärjäävät ilman isäänsä varsin mainiosti myös aikuisina. Sinä olet tehnyt päätöksesi, lapsesi tekevät omansa. Tarpeeksi kauan kun odottelet, niin saat viettää vanhuutesi yksin.

        Keskity sinä nyt vain juoksemaan naisten perässä, vaikka et nuoruuttasi enää takaisin saakaan. Ehkä saat vielä aloitettua uuden perheen.

        ei kannata valittaa... lapset isälle, isälle yksinhuolto ja äidille valvotut tapaamiset
        2h/ vuosi 1000 euron elarit; se on lapsen etu nääs..


      • dddddddddddddd

        Isät vieraannuttaa ihan itse, ei lapset kiinnosta jos on uus akka joka häiriköi miehen lasten tapamista isän kanssa.
        Sitten aletaan haukkumaan ja kiusaamaan exää ja lapsia, ja mis pakotetaan snaomaan että exä häiriköi ja älä maksa elareita. Toisi a on helppo syyttää omista ongelmista, mutta ei ole äidin ja lasten vika jos ovat hylätyt.


      • viranomaiset ja äiti
        dddddddddddddd kirjoitti:

        Isät vieraannuttaa ihan itse, ei lapset kiinnosta jos on uus akka joka häiriköi miehen lasten tapamista isän kanssa.
        Sitten aletaan haukkumaan ja kiusaamaan exää ja lapsia, ja mis pakotetaan snaomaan että exä häiriköi ja älä maksa elareita. Toisi a on helppo syyttää omista ongelmista, mutta ei ole äidin ja lasten vika jos ovat hylätyt.

        vieraannuttaa; ei ole lasten ja isän vika viranomaisten ja äidin valehddellessa
        tuomioistuimessa lapsen olosuhteet..


      • minna45
        kun lähtee vieraisii kirjoitti:

        ei kannata valittaa... lapset isälle, isälle yksinhuolto ja äidille valvotut tapaamiset
        2h/ vuosi 1000 euron elarit; se on lapsen etu nääs..

        Mahtoiko kumpikaan teistä femakoista lukea tuon "34-mies elämä edessä" viestiä?

        Jos ex-vaimo muuttaa 300 kilsan päähän kakaroiden kanssa niin ei siinä ihan kokoajan olla yhteydessä varsinkin, jos työ on jotain muutakuin 7-15 tehtaan liukuhihnalla.

        Siitähän vasta riemu olisi syntynyt, kun olisi aloittanut tappelun kenelle huoltajuus menee. Tai joku yhteishuoltajuus viritys, kun asutaan kaukana. Ei tule toimimaan sellaiset etäisyyden ollessa tuollainen eli kyllä tuossa itsekkäästi toimi vain ja ainoastaan nainen muuttamalla pois.

        Ei teille kyllä mikään kelpaa, jos aloitat taistelun huoltajuudesta niin huudatte "Lapsen etu ensin, älä taistele huoltajuudesta, Lapset kärsii" ja, jos et aloita niin sitten poraatte, että "Miehet on niin paskoja, kun eivät välitä lapsistaan eron jälkeen." Päättkää nyt?


      • hohhoijaakkaaa
        minna45 kirjoitti:

        Mahtoiko kumpikaan teistä femakoista lukea tuon "34-mies elämä edessä" viestiä?

        Jos ex-vaimo muuttaa 300 kilsan päähän kakaroiden kanssa niin ei siinä ihan kokoajan olla yhteydessä varsinkin, jos työ on jotain muutakuin 7-15 tehtaan liukuhihnalla.

        Siitähän vasta riemu olisi syntynyt, kun olisi aloittanut tappelun kenelle huoltajuus menee. Tai joku yhteishuoltajuus viritys, kun asutaan kaukana. Ei tule toimimaan sellaiset etäisyyden ollessa tuollainen eli kyllä tuossa itsekkäästi toimi vain ja ainoastaan nainen muuttamalla pois.

        Ei teille kyllä mikään kelpaa, jos aloitat taistelun huoltajuudesta niin huudatte "Lapsen etu ensin, älä taistele huoltajuudesta, Lapset kärsii" ja, jos et aloita niin sitten poraatte, että "Miehet on niin paskoja, kun eivät välitä lapsistaan eron jälkeen." Päättkää nyt?

        Eihän tuossa siitä ollut kyse vaan että miten mies uhosi ettei todellakaan ole KIINNOSTUNTU HOITAMAAN LAPSIA ETTÄ HOITAKOON EKSÄ TENAVAT ITSE. Eli sotki eronsa lapsien tapaamiseen. Paljonkos tuo vaatii pätäkkää jos eksä kuskaa lapset 150 km päähän ja isukki ajaa sen 150 km kotiin ja sama homma toisinpäin. Mutta parempi jos tuntuu että kostamalla noin ja vieraantumalla lapsistaan saa paremman olon itselleen. Eikö ap:n kannattais keskittyä isyyteen eikä biletykseen, vai miten logiikka tuossa meneekään. Millaista ryöpytystä saisi nainen joka ilmoittaisi että alkaa nyt KUNNOLLA bilettää, melkoinen lorttoryöpytys olisi tiedossa!

        Lue MITEN kirjoitetaan MITÄ sanotaan MITEN asiat muotoillaan.


    • Äiti on niin ihana!

      Mieheni yritti viikottain 2 vuotta, täysin suotta. Ei onnistu, ei onnistu. Sitten pikkuhiljaa hän alkoi uskomaan, ettei tapaamiset voi onnistua.

      Tapaamiset sovittiin kyllä, hän oli paikalla, ajoi 400km noutamaan lapsia, lapset eivät olleet tapaamispaikalla, joskus entinen tyttöystävä oli laittanut oman isänsä sinne haukkumaan, lapsia ei ollut, sitten ajat 400km tyhjänä takaisin.

      Mitä lasten äiti ajatteli? Ei yhtään mitään, ajatti toista turhaan, narsistipaska.

      • yksi,kaksi ja kolme

        Niinpä.Näistähän ei saa puhua.Pääasia että äidin sädekehä pysyy pään päällä.

        Nainen haluaa erota. Mies lähtee. Nainen jää lasten kanssa. Miehellä on tapaamisoikeus.

        Mies löytää uuden naisen, vaikeudet alkaa. Monesti vielä siten että lapsi häviää miehen elämästä pikkuhiljaa. Estämällä ja tekemällä tapaamiset mahdollisimman vaikeaksi.

        Kuka siinä eniten menettää on lapsi.

        Monesti ei näin ja monesti kyllä näin.


      • Himputtinen
        yksi,kaksi ja kolme kirjoitti:

        Niinpä.Näistähän ei saa puhua.Pääasia että äidin sädekehä pysyy pään päällä.

        Nainen haluaa erota. Mies lähtee. Nainen jää lasten kanssa. Miehellä on tapaamisoikeus.

        Mies löytää uuden naisen, vaikeudet alkaa. Monesti vielä siten että lapsi häviää miehen elämästä pikkuhiljaa. Estämällä ja tekemällä tapaamiset mahdollisimman vaikeaksi.

        Kuka siinä eniten menettää on lapsi.

        Monesti ei näin ja monesti kyllä näin.

        Inhottaa tällainen syyllistäminen ja yleistäminen... Kyllä, tällaisia tapauksia todella on. Mutta ihan samalla tavalla on niitäkin tapauksia, että isä esittää ulkopuolisille "uhria", vaikka todellisuudessa on lapsesta piittaamaton vitipää.

        Meillä on kokemusta molemmista. Mieheni lapsen äiti on hankala... Hän on tehnyt kovasti töitä vieroittaakseen osittain lapsen isästään. Onneksi mieheni pitkämielisen työn tuloksena jonkinlaiset tapaamisoikeudet on, ja ne jollain tasolla myös toimivat. Henkisesti kuitenkin lapsen äiti tekee yhä töitä mitätöidäkseen lapsen isän merkitystä, kasvatusoikeutta yms. Hän tuntuu vilpittömästi uskovan, että hän on ainoa ihminen maailmassa, joka kykenee tytöstä huolehtimaan. Tapaus ei ole räikein esimerkki, koska isä voi nähdä lasta joka toinen vkl yhden yön... Mutta aivan liian vähän. Tähän on kuitenkin tyytyminen.

        Toisaalta sitten minun lapseni isää ei vois vähempää kiinnostaa lapsestaan huolehtia, saatika tehdä kanssani yhteistyötä missään lapsen asiassa. Hänellä on uusi kumppani, jolle hän esittää, kuinka hankala minä olen, kuinka minä muka yritän vieroittaa lasta yms. Satuja, samanlaisia satuja joita hän valehteli minulle aikoinaan, kun vanhemman lapsensa äidistä kertoili. Minä uskoin, silloin. Todellisuudessa minä olen kuitenkin 3 vuoden ajan säännöllisesti yrittänyt kysellä lapsen isältä, koska hän haluaa sopia tapaamisaikoja. Olen ehdottanut tapaamisia niin, että lapsen isä voisi tavata lasta vaikka joka viikko. Koska lapsen isä ei ole arkipäivisin töissä, olen myös ehdottanut että isä saisi hoitaa lasta tarhan sijaan, mikäli haluaa. Arvatkaas montako tarhapäivää lapsi on ollut tarhan sijaan isänsä kanssa... EI YHTÄÄN 3 VUODEN AIKANA. Lapsi tapaa isäänsä vaihtelevasti, n. kerran kuussa. Joskus on ollut parin kuukauden taukokin, kun lapsen isästä ei kuulu mitään. Mutta sitten kuitenkin sähköpostini ja tekstiviestit ovat täynnä haukkuja minulle siitä, että kuinka minä en anna tavata lasta... Eihän niitä minulle ole osoitettu, vaan todellisuudessa lapsen isä esittelee niitä esimerkiksi puolisolleen yms. Elareiden maksaminenkaan ei oikein isää nappaa. No, nykyään maksaa noin puolet siitä, mitä lastenvalvojan laskelma ehdotti. Ensimmäisen vuoden aikana ei maksanut mitään.

        Korostan siis sitä, että molemmissa osapuolissa löytyy kaikenlaisia tapauksia. Täällä keskustelupalstalla toivoisin enemmän olevan kaikille vertaistukea ja apua, kuin pohdintaa siitä, löytyykö niitä huonoja äitejä ja huonoja isiä enemmän.


      • siksi niin
        Himputtinen kirjoitti:

        Inhottaa tällainen syyllistäminen ja yleistäminen... Kyllä, tällaisia tapauksia todella on. Mutta ihan samalla tavalla on niitäkin tapauksia, että isä esittää ulkopuolisille "uhria", vaikka todellisuudessa on lapsesta piittaamaton vitipää.

        Meillä on kokemusta molemmista. Mieheni lapsen äiti on hankala... Hän on tehnyt kovasti töitä vieroittaakseen osittain lapsen isästään. Onneksi mieheni pitkämielisen työn tuloksena jonkinlaiset tapaamisoikeudet on, ja ne jollain tasolla myös toimivat. Henkisesti kuitenkin lapsen äiti tekee yhä töitä mitätöidäkseen lapsen isän merkitystä, kasvatusoikeutta yms. Hän tuntuu vilpittömästi uskovan, että hän on ainoa ihminen maailmassa, joka kykenee tytöstä huolehtimaan. Tapaus ei ole räikein esimerkki, koska isä voi nähdä lasta joka toinen vkl yhden yön... Mutta aivan liian vähän. Tähän on kuitenkin tyytyminen.

        Toisaalta sitten minun lapseni isää ei vois vähempää kiinnostaa lapsestaan huolehtia, saatika tehdä kanssani yhteistyötä missään lapsen asiassa. Hänellä on uusi kumppani, jolle hän esittää, kuinka hankala minä olen, kuinka minä muka yritän vieroittaa lasta yms. Satuja, samanlaisia satuja joita hän valehteli minulle aikoinaan, kun vanhemman lapsensa äidistä kertoili. Minä uskoin, silloin. Todellisuudessa minä olen kuitenkin 3 vuoden ajan säännöllisesti yrittänyt kysellä lapsen isältä, koska hän haluaa sopia tapaamisaikoja. Olen ehdottanut tapaamisia niin, että lapsen isä voisi tavata lasta vaikka joka viikko. Koska lapsen isä ei ole arkipäivisin töissä, olen myös ehdottanut että isä saisi hoitaa lasta tarhan sijaan, mikäli haluaa. Arvatkaas montako tarhapäivää lapsi on ollut tarhan sijaan isänsä kanssa... EI YHTÄÄN 3 VUODEN AIKANA. Lapsi tapaa isäänsä vaihtelevasti, n. kerran kuussa. Joskus on ollut parin kuukauden taukokin, kun lapsen isästä ei kuulu mitään. Mutta sitten kuitenkin sähköpostini ja tekstiviestit ovat täynnä haukkuja minulle siitä, että kuinka minä en anna tavata lasta... Eihän niitä minulle ole osoitettu, vaan todellisuudessa lapsen isä esittelee niitä esimerkiksi puolisolleen yms. Elareiden maksaminenkaan ei oikein isää nappaa. No, nykyään maksaa noin puolet siitä, mitä lastenvalvojan laskelma ehdotti. Ensimmäisen vuoden aikana ei maksanut mitään.

        Korostan siis sitä, että molemmissa osapuolissa löytyy kaikenlaisia tapauksia. Täällä keskustelupalstalla toivoisin enemmän olevan kaikille vertaistukea ja apua, kuin pohdintaa siitä, löytyykö niitä huonoja äitejä ja huonoja isiä enemmän.

        Oikeassahan sinä olet mutta jännää miten yksin isä kuitenkin näillä palstoilla on. Heti joutuu puolustuslinjalle jos jotain omasta mielestään epäkohtaa esittää.

        Hirveä syyttäminen ja yleistäminen.


      • meitä on moneksi
        siksi niin kirjoitti:

        Oikeassahan sinä olet mutta jännää miten yksin isä kuitenkin näillä palstoilla on. Heti joutuu puolustuslinjalle jos jotain omasta mielestään epäkohtaa esittää.

        Hirveä syyttäminen ja yleistäminen.

        Kyllä se nyt kuitenkin pahasti näyttää siltä että puolustuslinjalla eivät ole isät vaan paremminkin ne äidit. On niin vihavoittoista, etten sanoisi jopa törkeätä, tuo miesten viestittely näillä sivustoilla.

        Itselläni aivan samanlaisia kokemuksia kuin nimim. Himputtinen. Isä ei halunnut olla tekemisissä lastensa kanssa eron jälkeen. Minä jouduin aina ottamaan yhteyttä että mitenkäs se lasten tapaaminen kun on jo taas kulunut aikaa melkoinen tovi edellisestä kerrasta. Toki silloinkin kun otti lapset luokseen sai olla sydän syrjällään että meneekö kuningas alkoholi etusijalle lapsista.

        Elatusmaksuja ei maksanut 4 ensimmäiseen vuoteen. Sitten oli pakko myöntyä kun ulosottomaksut rupesi olemaan melkoiset. Avioliitto tämän miehen kanssa oli pelkkää helvettiä. Kännissä sai pelätä niin lapset kuin minäkin ja muita naisia pyöri kuvioissa koko ajan. Kaikesta huolimatta jaksoi eron jälkeen vääntää itsesäälissä kuin ei saa nähdä lapsiaan.

        Kaiken tämän jälkeen suhtaudun kyllä suurella epäluulolla näihin valittajamiehiin. Uskon, että niillä sosiaalipuolen ihmisilläkin on sen verran kokemusta ja asiantuntemusta että osaavat kyllä katsoa missä oikeasti mättää.


      • mitä uskoa:D
        Himputtinen kirjoitti:

        Inhottaa tällainen syyllistäminen ja yleistäminen... Kyllä, tällaisia tapauksia todella on. Mutta ihan samalla tavalla on niitäkin tapauksia, että isä esittää ulkopuolisille "uhria", vaikka todellisuudessa on lapsesta piittaamaton vitipää.

        Meillä on kokemusta molemmista. Mieheni lapsen äiti on hankala... Hän on tehnyt kovasti töitä vieroittaakseen osittain lapsen isästään. Onneksi mieheni pitkämielisen työn tuloksena jonkinlaiset tapaamisoikeudet on, ja ne jollain tasolla myös toimivat. Henkisesti kuitenkin lapsen äiti tekee yhä töitä mitätöidäkseen lapsen isän merkitystä, kasvatusoikeutta yms. Hän tuntuu vilpittömästi uskovan, että hän on ainoa ihminen maailmassa, joka kykenee tytöstä huolehtimaan. Tapaus ei ole räikein esimerkki, koska isä voi nähdä lasta joka toinen vkl yhden yön... Mutta aivan liian vähän. Tähän on kuitenkin tyytyminen.

        Toisaalta sitten minun lapseni isää ei vois vähempää kiinnostaa lapsestaan huolehtia, saatika tehdä kanssani yhteistyötä missään lapsen asiassa. Hänellä on uusi kumppani, jolle hän esittää, kuinka hankala minä olen, kuinka minä muka yritän vieroittaa lasta yms. Satuja, samanlaisia satuja joita hän valehteli minulle aikoinaan, kun vanhemman lapsensa äidistä kertoili. Minä uskoin, silloin. Todellisuudessa minä olen kuitenkin 3 vuoden ajan säännöllisesti yrittänyt kysellä lapsen isältä, koska hän haluaa sopia tapaamisaikoja. Olen ehdottanut tapaamisia niin, että lapsen isä voisi tavata lasta vaikka joka viikko. Koska lapsen isä ei ole arkipäivisin töissä, olen myös ehdottanut että isä saisi hoitaa lasta tarhan sijaan, mikäli haluaa. Arvatkaas montako tarhapäivää lapsi on ollut tarhan sijaan isänsä kanssa... EI YHTÄÄN 3 VUODEN AIKANA. Lapsi tapaa isäänsä vaihtelevasti, n. kerran kuussa. Joskus on ollut parin kuukauden taukokin, kun lapsen isästä ei kuulu mitään. Mutta sitten kuitenkin sähköpostini ja tekstiviestit ovat täynnä haukkuja minulle siitä, että kuinka minä en anna tavata lasta... Eihän niitä minulle ole osoitettu, vaan todellisuudessa lapsen isä esittelee niitä esimerkiksi puolisolleen yms. Elareiden maksaminenkaan ei oikein isää nappaa. No, nykyään maksaa noin puolet siitä, mitä lastenvalvojan laskelma ehdotti. Ensimmäisen vuoden aikana ei maksanut mitään.

        Korostan siis sitä, että molemmissa osapuolissa löytyy kaikenlaisia tapauksia. Täällä keskustelupalstalla toivoisin enemmän olevan kaikille vertaistukea ja apua, kuin pohdintaa siitä, löytyykö niitä huonoja äitejä ja huonoja isiä enemmän.

        Jännä että sitten otit jo toisen kerran TÄYSIN SAMANLAISEN MIEHEN KUIN EKSÄSI eli uskottelee sinulle että lapsen äiti on hankala, kun varsinhyvin tiedät että eksäsi toimii siten MYÖS. Auttaisiko jos ottaisit ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä.

        Joskus tulee mieleen sekin että KAIKKI, AIVAN KAIKKI VALEHTELEVAT! ;) ehkä jopa sinä ;)


    • korjaus..

      koska syyllistetään ja laitetaan tuomiolle sosiaaliviranomaisia;
      lapsen oikeuksien vastustajia, valehtelevia viranomaisia tuomio-
      istuimessa lapsen olosuhteista

    • Nähnyt ja kokenut

      Kyllähän se on fakta, että isät ovat lähtökohtaisesti itse häipyneet lasten elämästä. Tätä sitten hävetään, ja sepitetään mitä uskomattomampia katkeria tarinoita ex-vaimoa syyllistäen.. Palstat on pullollaan näitä räyhäääviä"miesasiamiehiä".
      Faktan todistaa se, että yli 90% erolapsista jää äidille, eikä näihin ole haettu muutosta/käynnissä oikeusriitaa.
      Viranomaiset ovat täysin tasapuolisia ja lapsen etua ajavia, yliopistokoulutuksen saaneet tilanteiden tasapuoliseen tarkasteluun. Heitä on vaan niin helppo syyttää, kun ei nähdä itsessä mitään vikaa. Vanhemmuus on vaativaa työtä, tätä eivät isät useimmiten tajua. Ei osata panostaa lasten jokapäiväiseen hyvinvointiin eikä osata käyttäytyä niin kuin läsnäolevan ja turvallisen aikuisen käytökseen kuuluu. Miehet ovat usein lapsia henkisesti itsekin, tästä syystä muotia on pauhata etäisän aseman puolesta joka tuutissa.

      • tässä syy

        Alkoholistimiehet ovat henkisesti lapsia. No suomessahan niitä nyt valitettavasti riittää, tunnetusti. Mistäkö sitten johtuu. Alkoholisti ei kestä normaalia elämään. Siinä missä muut vaikeuksien kohdatessa miettivät mistä ongelmat johtuu ja mitä niille voisi tehdä eli normaalia aikuistumisprosessia ja henkistä kasvamista niin alkoholisti ottaa pullon jonne hän kaataa samalla sen henkisen aikuistumisprosessin. Alkoholistit ovat henkisesti suurin piirtein 5 vuotiaan tasolla. Kaikesta syytetään muita ja itsessä ei koskaan nähdä mitään vikaa. Tällaisen ihmisen kanssa on mahdotonta elää yhteistä elämää ja kasvattaa lapsia. Avioerotilastoissa suuri osa koskee alkoholistista eroamisia.

        Eron tullessa eteen (väistämättä jossain vaiheessa) alkoholisti alkaa exän syyttelyn, koska hän ei voi nähdä itsessään ja omassa toiminnassaan mitään vikaa. Koko juominenkin on aina jonkun muun syy ei oma syy. Siksi me näemme näitä katkeria purkauksia näillä sivustoilla.


      • oyugouyguy

        Tuo lukusi 90% lapsista jää äidille on hyvin harhaan johtava. Tuo summittainen lukuhan tarkoittaa vain sitä, kuinka moni on lähivanhempi äideistä. Esimerkiksi minullakin on lähihuoltajuus, olen äiti. Mutta lapseni on isällään lähes 50% ajastaan. Eli todellakaan lapsen isä ei mihinkään häipynyt. Homma toimii meillä, ja siksi ei ole kummallakaan mitään syytä mihinkään valittaa. Uskon että iso osa tapauksista ovat juurikin tällaisia.

        Leikitään nyt luvuilla... Jos vaikkapa 90% äideistä on lähivanhempia, 10% isistä. Veikkaan että pääsääntöisesti noista lähi-isistä valtaosa on tyystin yksin, äiti häipynyt, ja osoite siksi isällä. Toki sielläkin on joitakin laajoilla tapaamisoikeuksilla. Mutta Noista 90% noista joissa on lähiäippä, niin esim vajaa puolet voi olla niitä, joissa isä on kuitenkin aktiivisesti lasten elämässä mukana. Täten jää tilanteeksi se, että n. 50% isistä ja äideistä ovat molemmat aktiivisesti läsnä lapsen elämässä.

        Sitten se loput 50%... Osa on niitä hävinneitä äitejä, osa hävinneitä isiä. Sitten on niitä vieroittavia äitejä, ja jokunen vieroittava isä. Eli 25% ehkä aiheutuu isien huonoudesta ja 25% äitien huonoudesta.

        Se siitä 90%:sta.


    • Kungpao

      Koska raha on tärkeämpää miehille, se on kylmä totuus ja seki on tietenki lapsen äidin vika.. minun isäni vietti kaikki ajat työmailla toisessa paikkakunnalla ja häntä ei näkynyt kuin joka kolmas viikko ja nyt pyyttettömästi puhelinterrorisoi, vaikken tunne koko ihmistä ja sehän on myös lapsen äidin vika.

    • yhä YH

      Ei voi yleistää sukupuolen mukaan. Kyllä niitä on sekä isissä että äideissä niitä, jotka ei halua pitää enää yhteyttä lapseen/lapsiin sen jälkeen, kun ero tulee.

      Itse tiedän erään miehen, joka eron jälkeen ei halunnut ottaa lapsia luokseen sen vuoksi, että hän teki sillä tavalla kiusaa ex-vaimolle. Mies ei halunnut, että ex tapaa uusia miehiä, joten hän halusi varmistaa sen sillä, ettei exälle vaan jää yhtään vapaata aikaa. On mennyt nyt vuosia, että isä ei vain halua nähdä lapsiaan. Lapsille tietysti aika kova paikka murrosiässä miettiä, että mikä on minussa vikana, kun edes oma isä ei halua tavata. Kouluista valmistumiset, rippijuhlat jne ovat kaikki jääneet isältä väliin.

      Ymmärtääkseni myös jotkut miehet ajattelevat ensisijassa rahaa. He ajattelevat, että koska he maksavat elatusmaksuja, niin he eivät siedä ajatusta, että pitäisi hakea lapsi luokse ja siitä taas aiheutuisi kuluja (bensakulut, ruokakulut), joten se katkeruus ja viha rahan menettämisestä on suurempi kuin rakkaus lasta kohtaan.

      Toki tiedän myös naisia, jotka terrorisoivat exäänsä ja käyttää lapsiaan ajaakseen omaa etuaan, mutta ei siitä sen enempää, koska tässä ketjussa piti puhua miehistä.

      Itse olen onneksi siitä hyvässä tilanteessa, että myös exäni haluaa tavata lapsia ja lähihuoltajuus on ollut välillä minulla, välillä hänellä. Lasten parasta on onneksi pystytty koko ajan ajattelemaan, vaikka välillä on pitänyt hammasta purra, ettei sano lapsille ilkeyksiä heidän toisesta vanhemmastaan.

      • itsekästä touhua

        "Ymmärtääkseni myös jotkut miehet ajattelevat ensisijassa rahaa. He ajattelevat, että koska he maksavat elatusmaksuja, niin he eivät siedä ajatusta, että pitäisi hakea lapsi luokse ja siitä taas aiheutuisi kuluja (bensakulut, ruokakulut), joten se katkeruus ja viha rahan menettämisestä on suurempi kuin rakkaus lasta kohtaan."

        Tuo on kyllä käsittämätön mielipide. Nimittäin se etävanhempi joka maksaa niitä elatusmaksuja voi asua pienemmässä asunnossa (tarkoittaa pienempi vuokra/vastike, pienemmät sähkömenot, vähemmän huonekaluja, jne). Eli kulut voi jopa vähentyä roimasti siitä mitä meni rahaa kun pari oli vielä naimisissa.

        Toisaalta on varsin kummallinen käsitys, että lapsia ei halua tavata siksi, että maksaa niitä elatusmaksuja eli sitä samaa huoltamista mitä teki naimisissa ollessakin. Ei kovin kummoinen isä ole kyseessä jos ei halua tavata omia lapsiaan kun hoitaa taloudellista velvoitettaan omista lapsistaan. Jos niitä on mennyt tekemään niin ne sitten ovat omia loppuun asti. Aika itsekästä ajattelua tuollainen.


    • Sonsiinä ja pysyy

      Voi näitä juttuja... Jos nainen tekee kaikkensa ajaakseen miehen pois ja saa vihdoin mitä tahtoo niin alkaa paskanjauhaminen tapaamisista. Kyllä naisenkin pitäisi älytä mitä tapahtuu kun muutamanvuoden nimittelee ukkoaan milloin miksikin ja vielä väittää että kukatahansa on parempi. Lapset kuulee äidiltään kaiken paskan mitä isä edustaa. Naisen kusipääuskovaiset vanhemmat on tyytyväisiä kun pääsevät vävypojastaan eroon. Niinettä syyttäkää horoperseet itseänne kun isän yhteydet lapsiin katoaa, kukaan ei jaksa niellä paskaa loputtomasti.

      • näitä riittää

        "Niinettä syyttäkää horoperseet itseänne kun isän yhteydet lapsiin katoaa, kukaan ei jaksa niellä ****** loputtomasti."

        Tuo kommentti kertoikin jo sinusta kaiken. Ei tarvitse enempää kirjoittaa. Eikä niille lapsille tarvitse kertoa mitään kyllä ne osaa itsekin päätellä miten se isä milloinkin käyttäytyy.


    • lapseton mies

      Tällaisia miehiä te naiset täysin tietoisesti kuitenkin valitsette, niin makaa kuin petaa.

      • kristallipallosta?

        Ja senhän tietää etukäteen, miten mies tulee erotilanteessa käyttäytymään?


      • Älkää toheloiko!
        kristallipallosta? kirjoitti:

        Ja senhän tietää etukäteen, miten mies tulee erotilanteessa käyttäytymään?

        Juu, mutta eihän se ero suinkaan ole jokaisen kohdalla pakollista! Menkää naimisiin hyvän miehen kanssa vai ettekö osaa?


      • aha okei
        Älkää toheloiko! kirjoitti:

        Juu, mutta eihän se ero suinkaan ole jokaisen kohdalla pakollista! Menkää naimisiin hyvän miehen kanssa vai ettekö osaa?

        Ihmiset eivät muutu?


    • nähyt kokenut

      Vaan annapa olla kun lapsesta tai lapsenlapsesta tulee julkkis, niin jopa alkaa kelvata laiminlyövälle isällekin.

    • sossut ja äidit

      laiminlyövät lapsen oikeudet, valehtelevat tuomioistuimessa; syyllistävät isää manipuloidessaan, vieraannuttaessaan, uhkaillessaan lasta isää vastaan--

      • puhu itsestäsi vaan

        Miksi sinä noin teet? Lapsia kiusaat äläkä leistä ei muut tee noin lapsilleen että kiusaa.


      • puhu itsestäsi vaan.
        puhu itsestäsi vaan kirjoitti:

        Miksi sinä noin teet? Lapsia kiusaat äläkä leistä ei muut tee noin lapsilleen että kiusaa.

        kukahan kiusaa; viranomaiset, valehdellessaan tuomiuoistuimessa lapsen olosuhteet narsistisella lapsen edun, oikeuksien vastaisella menettelyllä vie raannuttaessaan ja manipuloidessaan toisen vanhemman lapsen elämästä


      • tosi sekavaa
        puhu itsestäsi vaan kirjoitti:

        Miksi sinä noin teet? Lapsia kiusaat äläkä leistä ei muut tee noin lapsilleen että kiusaa.

        oletko kehitysvammainen..


      • tosi sekavaa
        puhu itsestäsi vaan kirjoitti:

        Miksi sinä noin teet? Lapsia kiusaat äläkä leistä ei muut tee noin lapsilleen että kiusaa.

        oletko kehitysvammainen..


      • Selkee juttu
        tosi sekavaa kirjoitti:

        oletko kehitysvammainen..

        Montako viestiä sinä laitat. Eikö mukautetussa opetuksessa ole atk-taitojen opetusta?


      • suksi--
        Selkee juttu kirjoitti:

        Montako viestiä sinä laitat. Eikö mukautetussa opetuksessa ole atk-taitojen opetusta?

        kuuseen


      • ...
        suksi-- kirjoitti:

        kuuseen

        Olipa yksinkertaista - taas :)


      • niin on
        ... kirjoitti:

        Olipa yksinkertaista - taas :)

        yhäriruikut kusettaa aina..


      • jep jep
        niin on kirjoitti:

        yhäriruikut kusettaa aina..

        No sinähän olet.


      • jep jep..
        jep jep kirjoitti:

        No sinähän olet.

        en ole yhäriruikku niinkuin sinä:)


      • eikös vaan
        jep jep.. kirjoitti:

        en ole yhäriruikku niinkuin sinä:)

        Parempi olla yhäriruikku, kuin väkivaltainen stalkkeri :)


      • jaaa..
        eikös vaan kirjoitti:

        Parempi olla yhäriruikku, kuin väkivaltainen stalkkeri :)

        että olet väkivaltainenkin ...kaikkia meitä on:)
        on yhäriruikkuja ja stalkkereita samassa paketissa
        ja näillä vielä lapsia isättömänä, aivan:)


      • yhdyn edelliseen
        jaaa.. kirjoitti:

        että olet väkivaltainenkin ...kaikkia meitä on:)
        on yhäriruikkuja ja stalkkereita samassa paketissa
        ja näillä vielä lapsia isättömänä, aivan:)

        trolli sä olet sulla mitään lapsia edes ole tai jos on toivon ettei omia, tuollaiset geenit on PAHASTA. eikö äiti opettanut ettei saa haukkua muita, vai oliko itse myös yhäriruikku.


    • sererererererynae

      pitääkö niitä pirpanoita tähän maailmaan väsätä kaikenlaisille. jos jo seurusteluvaiheessa rupeaa toisen arvomaailmassa ja persoonassa esiintymään hälytysmerkkejä niin ukko/eukko kylmästi pellolle ja uutta kehiin. turha siihen muksua heittopussiksi ja vallankäyttövälineeksi tehtailla. ja lassyn lassyn mie olin niiiin rakastunut. vauvakuumeiset älkää vaivautuko vastaamaan.

    • mökin mummo

      Lapsista tulee useimmissa tapauksissa miehelle rakkaita vasta sitten, kun vaimo on kyllästynyt olemaan yksinhuoltaja vaikka on naimisissa. Miehet menevät omissa harrastuksissaan ja kavereiden kanssa, käyvät kotona vain vaihtamassa paitaa, viis veisaavat lapsista. Annas olla, kun vaimo hakee eroa niin johan ovat lapset rakkaita ja kaikki kaikessa ja vaimo ilkeä ämmä. Niin makaa kuin petaa.

      • näinhän se on

        Tämä on kirkas totuus. Se on todellakin kumma kun ne lapset on vaan lähinnä tiellä siihen asti kun erosta ruvetaan puhumaan. Yhtäkkiä niistä tuleekin niin ihania ja äidistä kamala kiusaaja joka virkavallan avustuksella yrittää isäparkaa saada vieroitettua lapsistaan. Useimmiten ehkä vaan on niin, että niistä lapsista tulee kiusaamisväline. Kiusa se on pienikin kiusa kun halutaan sen exän elämää ruveta hankaloittamaan. Lähestymiskieltoja on aika paljon eikä varmasti aiheetta.


      • v-tyyli ikuinen se o

        yleensäkin miehet jotka haukkuvan naisia ämmiksi ja omaavan naisvihaisen ja erityisesti naisia alistavan ja vähättelevän asenteen ei pitäisi kutsua miehiksi, heidät voi jättää omaan arvoonsa eikä kannata jakaa toosaansa sellaisille, saati lasta


    • yh isä

      Naisille lapset on pelkkiä pelinappuloita. Millä vaan voi kiusaa tehdä.
      Minä olen onneksi yh. Kaikille tässä sossuämmien luvatussa maassa ei ole käynyt yhtä hyvin.

      • miten on?

        haluaisitko tyttärellesi miehen joka kutsuu häntä ÄMMÄKSI


    • tämä on tosi!

      Miksi miehen pitää ottaa uus eukko? No siksi että on laastari, on siivooja, on pyykkäri ja ruuanlaittaja, ei muuten.
      Ja monet naikkoset uskoo että rakkaudesta se äijä potkii mutta ei ei ei ei ei...kyllä se hyötykäyttöön ottaa uuden nopsaan. Aina on ex vaimo mielessä ja lapset, vaikka muuta sanoo, mutta siksi että on se kotiapuri siellä siivoomassa.

      • niiton

        Joo. kyllä paavokin on aika juntikkaa ,vaihtaessaan ex.toisensa perään , ensin oli kuulemma jännää ,kaupan täti toisensa perään ,jos ,joku sairastu ,kuoli ,tai lasikistui heti vaihtoon , nyt vanhempana keksi vanhusten hoitajan ,siis ikäänkuin etukäteen, jaa mistäkö tiedän, no on kova kehumaan nais saavutuksistaan , ei siinä ole lapset mitään merkanneet .ei kyllä toisinpäinkään ,lasten kaverit ei monikaan tiedä että heillä isää onkaan. syynä kai se ,niitten äiti piti hakata pettämisen lisäksi, kun ei älynnyt muuten erota.


    • Huijjarin ex

      Minä kyllä haluaisin tavata lapsiani paljon enemmän mutta kun ei ole varaa ottaa niitä luokseni eikä käydä niiden luona tarpeeksi EX:ni mielestä pystyisin vielä maksaa lisää elareita mutta minulle jää nytkin vain käteen 450Euroa elareiden ja yhtiövastikeen sekä omien että lasten puhelinkulujen jälkeen.Minä kyllä jotenkin pärjään kun en tee mitään ylimääräistä enkä ostele turhuuksia.
      Onneksi elareita on jäljellä enään 2 ja 4 vuotta sitten helpottaa mutta senkin jälkeen meinaan maksaa lapsilleni jonkin näköistä kuukausirahaa mutta vain heidän omille tileille.

      • Meillä näin ainakin

        Lapset alkaa opiskelemaan ja se maksaa,et kai luule että ex vaimo maksaa nekin???

        Isänhän ei ole pakko enää kustantaa eikä moni niin teekkään, äidit joutuu koville hoitaa ja maksaa...miehet vaan pääsee niin helpolla.


      • Huijjarin ex
        Meillä näin ainakin kirjoitti:

        Lapset alkaa opiskelemaan ja se maksaa,et kai luule että ex vaimo maksaa nekin???

        Isänhän ei ole pakko enää kustantaa eikä moni niin teekkään, äidit joutuu koville hoitaa ja maksaa...miehet vaan pääsee niin helpolla.

        Tottakai se maksaa sen takia maksankin suoraan lapsille enkä äidille että se raha saavuttaa oikean kohteen en todellakaan maksa äidille sen jälkeen mitään.Nykyään tuppaa se raha menemään EX:n rientoihin eikä lasten tarpeisiin.


      • anna lapset isälle
        Meillä näin ainakin kirjoitti:

        Lapset alkaa opiskelemaan ja se maksaa,et kai luule että ex vaimo maksaa nekin???

        Isänhän ei ole pakko enää kustantaa eikä moni niin teekkään, äidit joutuu koville hoitaa ja maksaa...miehet vaan pääsee niin helpolla.

        asumaan ja lopeta ruihutus; yhäriruikut kusettaa aina!!!


      • ...
        anna lapset isälle kirjoitti:

        asumaan ja lopeta ruihutus; yhäriruikut kusettaa aina!!!

        Tuollaistako huutelit oikeudessakin?


      • anna lapset isälle
        Meillä näin ainakin kirjoitti:

        Lapset alkaa opiskelemaan ja se maksaa,et kai luule että ex vaimo maksaa nekin???

        Isänhän ei ole pakko enää kustantaa eikä moni niin teekkään, äidit joutuu koville hoitaa ja maksaa...miehet vaan pääsee niin helpolla.

        asumaan ja lopeta ruikutus..


      • siellä
        ... kirjoitti:

        Tuollaistako huutelit oikeudessakin?

        puhutaan totta niinkuin laki velvoittaa.. ei tosin näytä koskevan valehtelevia viranomaisia ja toista osapuolta:)


      • just.
        siellä kirjoitti:

        puhutaan totta niinkuin laki velvoittaa.. ei tosin näytä koskevan valehtelevia viranomaisia ja toista osapuolta:)

        Eli huutelit...


      • kukahan ..
        just. kirjoitti:

        Eli huutelit...

        huuteli ja kusetti valehdellessaan tuomioistuimessa; mm. viranomaiset


      • että semmoista
        kukahan .. kirjoitti:

        huuteli ja kusetti valehdellessaan tuomioistuimessa; mm. viranomaiset

        Sinä, koska sinulla ei ole niitä lapsia.


      • en huudellut
        että semmoista kirjoitti:

        Sinä, koska sinulla ei ole niitä lapsia.

        viranomaiset huuteli ja uhkaili valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet..


      • tai anna lapset
        anna lapset isälle kirjoitti:

        asumaan ja lopeta ruikutus..

        huostaan..


      • just joo
        tai anna lapset kirjoitti:

        huostaan..

        Miksi sen pitää. Onhan niillä äiti.


      • koskola
        just joo kirjoitti:

        Miksi sen pitää. Onhan niillä äiti.

        Äiti lähti kapakkaan ja jätti lapset turvalukon taa.


      • usko jo
        en huudellut kirjoitti:

        viranomaiset huuteli ja uhkaili valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet..

        ei uskota


      • lopeta itse ruikutus
        anna lapset isälle kirjoitti:

        asumaan ja lopeta ruikutus..

        ota joku lääke lopeta trollaaminen joka ketjussa

        lopeta itse ruikutuksesi ja tyydy kohtaloosi

        vai elätkö jo kokonaan mielikuvitusmaailmassa


    • äiti on vähän väsyny

      Käytännön elämää...

      jäin lasten kanssa asumaan eron jälkeen samalle paikkakunnalle, kuin ex, jotta lapset saisivat tavata isäänsä niin paljon kuin halusivat - ei onnistunut

      alakouluikäisille lapsille kerrottiin, että pilaavat isänsä uuden perheen perhe-elämän... huutaen ja parkuen (uusi vaimo)

      isällä ei kiinnostusta tavata vaikka useamman kerran yritettiin tehdä lastenvalvojan luona tapaamissopimusta - aina oli se "poikkeus" sovittuina tapaamisaikoina. Lapset eivät siis tavanneet isäänsä enää lainkaan.

      isän mielestä hänellä ei ollut vastuuta, jos äiti oli esim. niin sairas, ettei pystynyt huolehtimaan lapsista - ilmoitti tämän lastenvalvojan luona

      lukuisia lasten pettymyksiä isän suhteen, kun ei halunnut olla lasten elämässä vaikka lapset toivoivat. Esimerkkinä toiveista mm. harrastukseen/juna-asemalle kuljettaminen. (taajama-alueella julkiset kulkuneuvot kulkevat harvoin)

      jne.

      viimeisin, kymmenen vuoden jälkeen; jotkut jokavuotiset varjoitsenäisyysjuhlat 5.12. olivat tärkeämmän kuin oman lapsen valmistujaisjuhlat, joissa kävi lähinnä kääntymässä - jälleen yksi pettymys lapsensa elämässä.Joitain vieraita oli kutsuttu samoihin varjojuhliin, mutta menivät sinne myöhässä, koska nuoren juhlat olivat TÄRKEÄMMÄT!

      Kyllä - olisin tarvinnut välillä niitä hetkiä, että isä olisi ollut lasten kanssa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana niitä ei ole ollut, vaan olen kasvattanut ja huolehtinut lapsista 24/7.

      Olen ylpeä lapsistani ja siitä, miten olen haastavassa tilanteessa kuitenkin saanut heidän oman elämänsä kynnykselle ja mm. valmistumaan kouluista. Surullinen olen siitä, miten huonot välit heillä on isäänsä ja vihainen siitä miten monet kerrat lapset ovat joutuneet itkemään pettymyksen kyyneleitä isänsä suhteen.
      Ja meillä ON yhteishuoltajuus. Käytännössä olen kuitenkin ollut täysin yksinhuoltaja.

      En halua ruikuttaa vaan kertoa, miten asiat voivat oikeasti olla. Eikä tämä tosiaankaan ole mikään trolli vaan ihan arkea. Ja kyllä, otin lääkkeeni - kovat kipulääkkeet krooniseen sairauteen. Ai niin; en ole ollut kertaakaan "ruikuttamassa" myöskään oikeudessa. Päätin, että hoidan ja kasvatan lapseni, koska olen heistä vanhempana vastuussa. Toki olisin toivonut, että myös lasten isä olisi kyennyt vanhemmuuteen eron jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe