Tällä kertaa ollaankin jo valituskomiteassa, olkaapa hyvät ja kuunnelkaa:
https://m.youtube.com/watch?v=9ZMtdgLeTBk
Isaacin koettelemukset osa 6
29
70
Vastaukset
- Pohtija...
Herää kysymys missä mennään?
Osa 7 puuttuu. - Pohtija...
Kun tälläistä asiaa aletaan vatvomaan mediassa,niin silloin on oltava kokonaisuus käsillä,ei oikein auta että osa kuunellaan ja loppu jää kuuntelematta,missä on osa 7?
- kärsivällisyyttä
Eiköhän tuo aikanaan tule. Tietenkin jo julkaistuja osia voi arvoida esim. vanhinten käytöksen, asenteen ja argumenttien osalta. Ei tähän loppua tarvita. Tuomion arvioimiseksi loppu pitää tietysti kuulla.
- tonois
Gal. 1:8 on rankka veto. Ukollisen orjan opinmuutoksetkin rinnastetaan Kristuksen evankeliumiin!! Esim. sukupolviopin muutos!!
- kaikenlaista sitä
Aika kovilla panoksilla Vartiotorniseura pelaa.
"Ymmärrämme, että Jeesus tarkoitti ”tällä sukupolvella” kahta voideltujen kristittyjen ryhmää. Ensimmäinen oli olemassa vuonna 1914 ja pani silloin valppaasti merkille Kristuksen läsnäolon tunnusmerkin. Tähän ryhmään kuuluvat eivät olleet vain elossa vuonna 1914, vaan heidät oli voideltu pyhällä hengellä Jumalan pojiksi tuona vuonna tai ennen sitä (Room. 8:14–17).
16 ”Tähän sukupolveen” sisältyvä jälkimmäinen ryhmä koostuu voidelluista, jotka elävät osittain samanaikaisesti ensimmäiseen ryhmään kuuluvien kanssa."
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2014047
Vaikka enkeli taivaasta julistaisi jotain muuta, hän on kirottu? - Roudari R
kaikenlaista sitä kirjoitti:
Aika kovilla panoksilla Vartiotorniseura pelaa.
"Ymmärrämme, että Jeesus tarkoitti ”tällä sukupolvella” kahta voideltujen kristittyjen ryhmää. Ensimmäinen oli olemassa vuonna 1914 ja pani silloin valppaasti merkille Kristuksen läsnäolon tunnusmerkin. Tähän ryhmään kuuluvat eivät olleet vain elossa vuonna 1914, vaan heidät oli voideltu pyhällä hengellä Jumalan pojiksi tuona vuonna tai ennen sitä (Room. 8:14–17).
16 ”Tähän sukupolveen” sisältyvä jälkimmäinen ryhmä koostuu voidelluista, jotka elävät osittain samanaikaisesti ensimmäiseen ryhmään kuuluvien kanssa."
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2014047
Vaikka enkeli taivaasta julistaisi jotain muuta, hän on kirottu?Ei Jeesuksen sanat tuosta sukupolvesta kaipaa selitystä. Kun luet Raamatusta, niin sukupolvella on sama merkityksensä kuin nykyään, kuten sen kuulijat ymmärsivät, aivan kuten Jeesus tietysti tarkoittikin.
Kysymys on siitä että vartiotorniseura on väärä profeetta. Aika on väärä.
muistelisi että veljesseura.org tarjoaa kirjoituksen jossa on koottuja sukupolviselityksiä vartiotorniseuran vuosikymmenten taipaleelta.
- 5.Mos. 18:20-22
Ilmeisesti maa ei kanna päällään taitavampaa ja epärehdimpää narsisitista manipuloijaa kuin Vartiotorniseura, joka toistamiseen koettaa taitavin sana- ja mielikuvin muuttaa mustan valkoiseksi ja väärä suoraksi ja jonka julkeudella ei ole mitään rajaa.
- - >
1984 ”Pelkästään inhimilliseltä näkökulmalta katsoen saattaisi näyttää siltä, että tällaiset tapahtumat tuskin ehtisivät sattua ennen vuoden 1914 sukupolven poistumista näyttämöltä. Mutta kaikkien vuoden 1914 sukupolven ajalle ennustettujen tapahtumien toteutuminen ei riipu pelkästään ihmisten verrattain hitaasta toiminnasta. Jehovan Jeesuksen Kristuksen kautta esittämä profeetallinen sana kuuluu: ’Tämä [vuoden 1914] sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu.’ (Luukas 21:32) Ja Jehova, joka on henkeytettyjen ja erehtymättömien ennustusten lähde, saa aikaan Poikansa sanojen toteutumisen verrattain lyhyessä ajassa.” (Vartiotorni 15. elokuuta 1984 sivu 6-7)
Tuo sukupolvi on merkinnyt seuraavaa:
Tottelemattomat ihmiset vuosina 1897-1927,
Jeesuksen voidellut seuraajat vuosina 1927-1942,
Tottelemattomat ihmiset vuosina 1942-2008 ja
Jeesuksen voidellut seuraajat vuodesta 2008 eteenpäin
"Vaikka otaksuisimme, että 15-vuotiaat nuorukaiset olisivat kyllin järkeviä ymmärtääkseen vuoden 1914 tapahtuman merkityksen, niin nuorimmatkin "tästä sukupolvesta" olisivat tämän mukaan lähes 70-vuotiaita tällä hetkellä. ... Pelkästään tämän perusteella voimme tietää, että ennustettuun loppuun ei voi olla monta vuotta jäljellä. "(Herätkää! 8. joulukuuta 1968)
Vartiotornin "motto":
Lokakuu 1995
Miksi Herätkäätä julkaistaan... Mikä tärkeintä, tämä lehti rakentaa luottamusta Luojan lupaukseen rauhallisesta ja turvallisesta maailmasta ennen kuin se sukupolvi, joka näki vuoden 1914 tapahtumat, katoaa.
Marraskuu 1995
Miksi Herätkäätä julkaistaan... Mikä tärkeintä, tämä lehti rakentaa luottamusta Luojan lupaukseen rauhallisesta ja turvallisesta maailmasta, joka on korvaamaisillaan nykyisen, laittoman asiainjärjestelmän.
vs.
"On totta, että aikaisemmin on ollut niitä, jotka ovat ennustaneet "maailman loppua", vieläpä julistaneet määräaikaa sen tulolle. ...Mutta mitään ei tapahtunut. "Loppu" ei tullut. He syyllistyivät väärään ennusteluun. Miksi? Mitä heiltä puuttui? Heiltä puuttui riittävät todisteet Raamatun ennustusten täyttymisestä. Heiltä puuttui Jumalan totuudet ja todisteet siitä, että hän ohjasi ja käytti heitä." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)
"On ilmeistä, että tosi Jumala, joka itse on ”totuuden Jumala” ja joka vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)
Milloin Jumalan profeetat Mooses ja Hesekiel, johin Vartiotorniseura itseään rinnastaa, julisti ja ennusti Jumalan puhetorven roolissa jotakin joka osoittautui fiaskoksi?
UM - 5.Mos. 18:20-22
20 "Mutta sen profeetan, joka julkeaa puhua minun nimessäni sanan, jota en ole käskenyt hänen puhua, tai joka puhuu muiden jumalien nimessä, sen profeetan on kuoltava. 21 Ja jos sanot sydämessäsi: "Mistä tiedämme, mitä sanaa Jehova ei ole puhunut?", 22 niin kun profeetta puhuu Jehovan nimessä eikä se sana tapahdu eikä toteudu, se on sana, jota Jehova ei ole puhunut. Julkeuttaan se profeetta sen puhui. Et saa pelästyä häntä." - luopio teatteri?
Pahempi juttu koko tarinan uskottavuudelle on ennalta suunnittelu, mikä on havaittavissa päätöksenä nauhoittaa keskustelut. Nauhoituksen 1 osa alussa Isaac valehtelee että ei nauhoita, eli kun valehtelee niin mistä voi enää tietää tämän jälkeen koska puhuu muuneltua totuutta ja koska ei ?
- 5.Mos. 18:20-22
luopio teatteri?:lle
Nuo agrumentum ad hominem oljenkorret tuonevat huojennusta kun tavoitteena on Vt-seuran valheellisuuden ja räikeiden toimintamallien puolustelu, sekä pakkomielteinen entisten todistajien krooninen dissaaminen.
Vartiotorniseuran aiheuttamaa uhreutta sekin omassa lajissaan.
Mitä luopioteatteriin tulee, niin Vt-seuran omat kirjastot ovat sen omaa luopomaterialia ja valeoppia pullollaan ja tämä aivan sen omia toisiin kohdistamia kriteerejä ja termejä soveltaen. - luopio teatteri?
Juuri näinhän raamattu opettanee että vastaa valheeseen valheella ?
- kannettu vesi
Jos Isaac valehtelee niin Leinosessa on esimerkki. Tiedottaja tiedottaa esim. karttamisesta valehtelemalla.
- sad but true
kannettu vesi kirjoitti:
Jos Isaac valehtelee niin Leinosessa on esimerkki. Tiedottaja tiedottaa esim. karttamisesta valehtelemalla.
"Jos Isaac valehtelee niin Leinosessa on esimerkki. Tiedottaja tiedottaa esim. karttamisesta valehtelemalla."
Ihan hyvä päätelmä.
Näiden kahden tyypin ero on kuitenkin siinä että Leinonen valehtelee peitelläkseen ja Isaac paljastaakseen.
- Luobion obit!
Oliko oikeuskomiteassa jonkinlaista vainoharhaisuutta, koska väittää, että oli yhteyksiä "tietynlaisiin piireihin". Vaikka Iisak itse väittää, että mitään kontakteja "piireihin" ei ole.
Myös tätä Kuukel plus ja youtube jauhantaa on huvittava kuunnella, koska saa sen käsityksen, että juuri kumpikaan osapuoli ei tajua asioista hölkäsen pöläystä. Sen sijaan oikeuskomitea antaa ymmärtää, että he ovat varmoja, että luopio oppeja löytyy Iisakin Kuukel plus ja youtube kommenteista tai kommentoinneista.
Jotenkin saa vaikutelman, että jos oikeuskomitea saa sinapinsiemenenkin verran vihiä luopio opeista, niin kaikki alkaa näyttäytymään luopio touhulta kyseisen henkilön kohdalta.
Ja eikö tuo Iisakin käyttämä puolustus todistaja ikäänkuin käänny Iisakia vastaan. Ilmeisesti pelkäsi tunnustaa, että olisi mahdollisesti kuullut luopio opetuksia. - luopio teatteri?
Voisiko Isaac tehdä erottamisestaan ja nyt siitä seuraavasta karttamisestaan rikosilmoituksen, kuten ministeri muinoin kehoitti ?
Siinä voisi sitten käydä läpi epämääräisen tiedottamisen ja ohjeiden ristiriidat.
Nauhoittamisen voisi perustella komiteassa syytetyn puutteeliseen puolustus asemaan joutumisesta (avustaja ) johtuvalla näytön tarpeella.
Tosin prosessi olisi varmaan musertavan raskas ko. henkilölle ja hyödyttäisikö se ketään ?- pala nauhat pala!
Iisakin nauhoitukset tullaan tuhoamaan Harmagedonissa ja ne heitetään tuliseen Gehennaan!
- ristiriidat
Oikeuskomitean räikeät ristiriidat: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12911400
- teot puhuvat
Isaac aloitti videosarjansa komeasti =>
*Pakenin Jehovantodistajista* tjsp
siis *pakenin*..- vaikka oikeesti EROTETTIIN ??
ja vakuutteli ihan viimeiseen asti haluaan olla- sittenkin -jt
----mitä '_pakenemista' _semmoinen on...
en viitti kunnella hänen vid.sarjaa sen jälkeen
kun katsoin mitä hän esittelee FB-saitillaan
jo ennen erottamistaan....
like this
http://www.flickr.com/photos/64211597@N08/14514263859- ristiriidat
Isacin pakkomielteiselle ad hominem-vainoajalle huomioitavaksi.
Rutherford sanoi vastaavan asian huomattavasti kovemmin termein: "Uskonnot ovat huijausta ja kiristysryöstöä"
"Religion is a Snare and a Racket," lecture by Judge J.F. Rutherford (1939). Rutherford was president of the Watchtower Bible and Tract Society (Jehovah's Witnesses). This lecture was played on a portable record player in people's homes.
http://www.youtube.com/watch?v=_QRl5xz6YqA
- vapautus INTISTÄ
tuliko tämä Isaac Suomeen pakolaiskeskuksen kautta?
millä statuksella?
nyt kun täyttää 30v ollen Suomen kansalainen,
ei tarvitse armeija käydä niin voi ajelehtia pois todistajista...- hmmm...
jos eroaa todistajista,
joutuuko käymään armeijan? - syy sekin
hmmm... kirjoitti:
jos eroaa todistajista,
joutuuko käymään armeijan?joutuuko Isaac enää armeijaan?
- 5.Mos. 18:20-22
Mikäli Vartiotorniseuran nykyinen hallintoelin ja sen oikeuskomiteat sen käskyläisinä toimisivat loogisesti, niin heidän tulisi erottaa _a post mortem_ kaikki edelliset halintoelimen jäsent luopioudesta syytettyinä, Russell ja Ruthefod ensimmäisinä.
Itse asiassa hallintoelimen tulisi erottaa itse itsensäkin, sillä se on syylistynyt aivan omien toisiin sovellettujen kriteerien mukaan luopio-opetukseen ja valeoppeihin.- Pohtija...
Rutherford
On jehovan todistajien suurin luopio,miten voikaan olla muuten mahdollista että jäsenet on noinkin pölhöjä,juopotteli ja ketkuili,russell jäi varjoon.
Mieletön oivallus,en nimittäin ole itsejuuri noin ajatellut kuin että kyseessä ei ole russelin uskonto milläänlailla,vaan todellakin Rutherford oma ,keräsi joukonkin.
Suurin luopio on ilman muuta itse seurannimen keksijä.
On tää nyt kyllä sellainen pommi ettei sanat voi riittää tähän.
Rutherford on seuran suurin luopio,käsittämätöntä,mitähän seurakuntalaiset mahtaa ajatella tästä mikäli edes älyävät tuota. - Pohtija...
Pohtija... kirjoitti:
Rutherford
On jehovan todistajien suurin luopio,miten voikaan olla muuten mahdollista että jäsenet on noinkin pölhöjä,juopotteli ja ketkuili,russell jäi varjoon.
Mieletön oivallus,en nimittäin ole itsejuuri noin ajatellut kuin että kyseessä ei ole russelin uskonto milläänlailla,vaan todellakin Rutherford oma ,keräsi joukonkin.
Suurin luopio on ilman muuta itse seurannimen keksijä.
On tää nyt kyllä sellainen pommi ettei sanat voi riittää tähän.
Rutherford on seuran suurin luopio,käsittämätöntä,mitähän seurakuntalaiset mahtaa ajatella tästä mikäli edes älyävät tuota.Vuonna 1894 Rutherford sai käsiinsä Russellin kirjoittamien Raamatun tutkielmien kolme ensimmäistä osaa. Hän tuli vakuuttuneeksi sanoman oikeellisuudesta. Rutherford kastettiin raamatuntutkijoiden jäseneksi vuonna 1906, ja jo seuraavana vuonna 1907 hänestä tuli Siionin Vartiotorni- ja Traktaattiseuran lainopillinen neuvonantaja. Russellin kuoltua 1916 hänen johtamansa raamatuntutkijat joutuivat hajaannuksen tilaan. Vartitorniseurassa puhkesi valtataistelu, jonka seurauksena osakkeenomistajat valitsivat Rutherfordin 6. tammikuuta 1917 Russellin seuraajaksi Vartiotorniseuran presidenttinä. Russell ei melkoisella varmuudella ollut kaavaillut Rutherfordia seuraajakseen; testamentissaan hän oli antanut tälle varajäsenyyden Seuran johtokunnassa. Rutherfordin valintaa seurasi raamatuntutkijoiden liikkeen hajaantuminen; valintaan tyytymättömät perustivat omia ryhmittymiä. Rutherford puolestaan korvasi johtokunnasta eronneet jäsenet omilla kannattajillaan, mikä takasi Vartiotorniseuran taloudellisen johdon keskittymisen hänen omiin käsiinsä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Franklin_Rutherford - Pohtija...
Pohtija... kirjoitti:
Vuonna 1894 Rutherford sai käsiinsä Russellin kirjoittamien Raamatun tutkielmien kolme ensimmäistä osaa. Hän tuli vakuuttuneeksi sanoman oikeellisuudesta. Rutherford kastettiin raamatuntutkijoiden jäseneksi vuonna 1906, ja jo seuraavana vuonna 1907 hänestä tuli Siionin Vartiotorni- ja Traktaattiseuran lainopillinen neuvonantaja. Russellin kuoltua 1916 hänen johtamansa raamatuntutkijat joutuivat hajaannuksen tilaan. Vartitorniseurassa puhkesi valtataistelu, jonka seurauksena osakkeenomistajat valitsivat Rutherfordin 6. tammikuuta 1917 Russellin seuraajaksi Vartiotorniseuran presidenttinä. Russell ei melkoisella varmuudella ollut kaavaillut Rutherfordia seuraajakseen; testamentissaan hän oli antanut tälle varajäsenyyden Seuran johtokunnassa. Rutherfordin valintaa seurasi raamatuntutkijoiden liikkeen hajaantuminen; valintaan tyytymättömät perustivat omia ryhmittymiä. Rutherford puolestaan korvasi johtokunnasta eronneet jäsenet omilla kannattajillaan, mikä takasi Vartiotorniseuran taloudellisen johdon keskittymisen hänen omiin käsiinsä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Franklin_RutherfordPian valintansa jälkeen Rutherford julkaisi Russellin Raamatuntutkielmien seitsemännen osan, "The Finished Mystery" (suomenkielinen käännös on nimeltään "Täyttynyt salaisuus"). Teos, joka sisälsi Ilmestyskirjan, Hesekielin ja Laulujen laulun yksityiskohtaisen kommentaarin, esiteltiin Russellin kuolemanjälkeen julkaistuna teoksena, jonka olivat saattaneet painokuntoon kaksi Vartiotorniseuran nuorta virkailijaa, George F. Fisher ja Clayton J. Woodworth. Monet raamatuntutkijat kieltäytyivät kuitenkin hyväksymästä teosta Russellin kirjoittamaksi,.
Rutherford oli jo 1917 varmistanut itselleen Vartiotorniseuran taloudellisen ja hallinnnollisen johdon. Hän ei kuitenkaan saanut julkaista mitä tahansa Vartiotorniseuran nimissä. Russell oli testamentissaan määrännyt, että kaikki Seuran julkaisema materiaali piti ensin hyväksyä viisimiehisessä julkaisukomiteassa, jonka jäsen Rutherfordkin oli. Hän oli kuitenkin jatkuvissa kahnauksissa komitean kanssa, ja vuonna 1925 hän hajotti sen komitean asettua vastustamaan hänen kirjoittamaansa opillisesti käänteentekevää artikkelia "Birth of the Nation" ("Kansakunnan synty"). Täten Rutherford sai täyden määräysvallan myös opillisissa kysymyksissä.
Artikkelissa Rutherford määritteli uudelleen Vartiotorniseuran aseman. Russellille Vartiotorniseura oli ollut oikeudellinen järjestö, jonka tehtävänä oli olla yksittäisten raamatuntutkijoiden ja heidän seurakuntiensa "palvelijatar". Sen tehtävä oli julkaista kirjallisuutta ja tukea raamatuntutkijoiden toimintaa tarjoamalla heille esimerkiksi oikeudellista apua. Artikkelissa Rutherford selitti, että raamatuntutkijat olivat tosiasiassa kansakunta, "Jumalan oma kansa", ja Vartiotorniseura oli tämän Jumalan kansakunnan näkyvä ilmaus. Täten Rutherford Vartiotorniseuran presidenttinä itse asiassa selitti olevansa seurakunnan presidentti, sen näkyvä johtaja
Russellin mielestä kaikki "hengestä siinneet" muodostivat yhdessä tämän orjaluokan, jonka näkyvä ilmaus oli jälleen kerran Vartiotorniseura. Täten Rutherford kiisti ajatuksen Russellin roolista Jumalan tahdon erityisenä tulkkina.
Raamatuntutkijoiden seurakunnat olivat kuitenkin vielä suhteellisen itsenäisiä. Niitä johtivat demokraattisesti valitut vanhimmat. Vuonna 1932 Rutherford kuitenkin romutti koko vanhinjärjestelmän, väittäen sitä epäraamatulliseksi. Seurakuntien vanhimmat erotettiin ja heidän tilalleen tulivat Vartiotorniseuran nimittämät seurakuntien palvelijat. Täten Russellin ajan itsenäisistä seurakunnista oli muodostunut tiukan keskitysti johdettu ja hierarkkinen järjestelmä, jossa kaikki valta oli keskittynyt Vartiotorniseuralle ja viime kädessä Rutherfordille itselleen. - Pohtija...
Pohtija... kirjoitti:
Pian valintansa jälkeen Rutherford julkaisi Russellin Raamatuntutkielmien seitsemännen osan, "The Finished Mystery" (suomenkielinen käännös on nimeltään "Täyttynyt salaisuus"). Teos, joka sisälsi Ilmestyskirjan, Hesekielin ja Laulujen laulun yksityiskohtaisen kommentaarin, esiteltiin Russellin kuolemanjälkeen julkaistuna teoksena, jonka olivat saattaneet painokuntoon kaksi Vartiotorniseuran nuorta virkailijaa, George F. Fisher ja Clayton J. Woodworth. Monet raamatuntutkijat kieltäytyivät kuitenkin hyväksymästä teosta Russellin kirjoittamaksi,.
Rutherford oli jo 1917 varmistanut itselleen Vartiotorniseuran taloudellisen ja hallinnnollisen johdon. Hän ei kuitenkaan saanut julkaista mitä tahansa Vartiotorniseuran nimissä. Russell oli testamentissaan määrännyt, että kaikki Seuran julkaisema materiaali piti ensin hyväksyä viisimiehisessä julkaisukomiteassa, jonka jäsen Rutherfordkin oli. Hän oli kuitenkin jatkuvissa kahnauksissa komitean kanssa, ja vuonna 1925 hän hajotti sen komitean asettua vastustamaan hänen kirjoittamaansa opillisesti käänteentekevää artikkelia "Birth of the Nation" ("Kansakunnan synty"). Täten Rutherford sai täyden määräysvallan myös opillisissa kysymyksissä.
Artikkelissa Rutherford määritteli uudelleen Vartiotorniseuran aseman. Russellille Vartiotorniseura oli ollut oikeudellinen järjestö, jonka tehtävänä oli olla yksittäisten raamatuntutkijoiden ja heidän seurakuntiensa "palvelijatar". Sen tehtävä oli julkaista kirjallisuutta ja tukea raamatuntutkijoiden toimintaa tarjoamalla heille esimerkiksi oikeudellista apua. Artikkelissa Rutherford selitti, että raamatuntutkijat olivat tosiasiassa kansakunta, "Jumalan oma kansa", ja Vartiotorniseura oli tämän Jumalan kansakunnan näkyvä ilmaus. Täten Rutherford Vartiotorniseuran presidenttinä itse asiassa selitti olevansa seurakunnan presidentti, sen näkyvä johtaja
Russellin mielestä kaikki "hengestä siinneet" muodostivat yhdessä tämän orjaluokan, jonka näkyvä ilmaus oli jälleen kerran Vartiotorniseura. Täten Rutherford kiisti ajatuksen Russellin roolista Jumalan tahdon erityisenä tulkkina.
Raamatuntutkijoiden seurakunnat olivat kuitenkin vielä suhteellisen itsenäisiä. Niitä johtivat demokraattisesti valitut vanhimmat. Vuonna 1932 Rutherford kuitenkin romutti koko vanhinjärjestelmän, väittäen sitä epäraamatulliseksi. Seurakuntien vanhimmat erotettiin ja heidän tilalleen tulivat Vartiotorniseuran nimittämät seurakuntien palvelijat. Täten Russellin ajan itsenäisistä seurakunnista oli muodostunut tiukan keskitysti johdettu ja hierarkkinen järjestelmä, jossa kaikki valta oli keskittynyt Vartiotorniseuralle ja viime kädessä Rutherfordille itselleen.Että tämmöstä
Yleinen mielikuva hänestä oli kuitenkin toisenlainen. Vartiotorniseuran päämajan Betelin työntekijät ja jopa hänen läheiset työtoverinsa ovat kuvailleet häntä kovaksi, ankaraksi ja häikäilemättömäksi mieheksi, jonka loukkaavuuteen saakka suorasukaiset puhuttelut ja ojennukset olivat pelättyjä "Beetel-perheen" keskuudessa. Tuomari Rutherford käytti usein karkeaa ja rahvaanomaista kieltä, ja vastustajiaan kohtaan hän saattoi jopa käyttäytyä uhkaavasti. Hän oli selkeästi vallanhimoinen, ja vastarinnan hän musersi häikäilemättä. Toisaalta Rutherford oli Jehovan todistajien mielestä myös periaatteistaan kiinni pitävä mies, tehokas organisoija sekä taitava puhuja.
Rutherford oli jo nuorena solminut avioliiton, ja liitosta Mary-vaimon kanssa hänellä oli yksi poika, Malcolm. Rutherfordin tultua Vartiotorniseuran presidentiksi hänen ja Maryn välit viilenivät ja katkesivat lopulta kokonaan, vaikka pariskunta ei koskaan ottanutkaan virallista avioeroa. Syytä välien katkeamiseen ei tiedetä, mutta todennäköisesti Rutherfordin kiivaalla ja ankaralla luonteella oli osuutta asiaan. Mahdollisesti myös Rutherfordin runsas alkoholin käyttö on vaikuttanut asiaan.lähde?
Jehovan todistajat ovat tehneet parhaansa salatakseen Rutherfordin alkoholiongelmat, mutta siitä kertovat todisteet ovat yksinkertaisesti liian selvät, jotta ne voitaisiin jättää huomiotta. Monet Beetel-perheen jäsenistä ovat kertoneet hänen alkoholinkäytöstään, ja sekä Vartiotorniseuran erotettu lakimies Olin Moyle että Kanadan työstä vastuussa ollut maanpalvelija Walter Salter ovat kertoneet yksityiskohtia Rutherfordin alkoholinkäytöstä sekä niistä suurista alkoholimääristä, joita Rutherfordin käyttöön kuljetettiin kieltolain aikaan Kanadasta. Myös San Diegossa, jossa Rutherford vietti talvensa, tiedettiin hänen käyttävän suuria määriä alkoholia.lähde? - Pohtija...
Pohtija... kirjoitti:
Että tämmöstä
Yleinen mielikuva hänestä oli kuitenkin toisenlainen. Vartiotorniseuran päämajan Betelin työntekijät ja jopa hänen läheiset työtoverinsa ovat kuvailleet häntä kovaksi, ankaraksi ja häikäilemättömäksi mieheksi, jonka loukkaavuuteen saakka suorasukaiset puhuttelut ja ojennukset olivat pelättyjä "Beetel-perheen" keskuudessa. Tuomari Rutherford käytti usein karkeaa ja rahvaanomaista kieltä, ja vastustajiaan kohtaan hän saattoi jopa käyttäytyä uhkaavasti. Hän oli selkeästi vallanhimoinen, ja vastarinnan hän musersi häikäilemättä. Toisaalta Rutherford oli Jehovan todistajien mielestä myös periaatteistaan kiinni pitävä mies, tehokas organisoija sekä taitava puhuja.
Rutherford oli jo nuorena solminut avioliiton, ja liitosta Mary-vaimon kanssa hänellä oli yksi poika, Malcolm. Rutherfordin tultua Vartiotorniseuran presidentiksi hänen ja Maryn välit viilenivät ja katkesivat lopulta kokonaan, vaikka pariskunta ei koskaan ottanutkaan virallista avioeroa. Syytä välien katkeamiseen ei tiedetä, mutta todennäköisesti Rutherfordin kiivaalla ja ankaralla luonteella oli osuutta asiaan. Mahdollisesti myös Rutherfordin runsas alkoholin käyttö on vaikuttanut asiaan.lähde?
Jehovan todistajat ovat tehneet parhaansa salatakseen Rutherfordin alkoholiongelmat, mutta siitä kertovat todisteet ovat yksinkertaisesti liian selvät, jotta ne voitaisiin jättää huomiotta. Monet Beetel-perheen jäsenistä ovat kertoneet hänen alkoholinkäytöstään, ja sekä Vartiotorniseuran erotettu lakimies Olin Moyle että Kanadan työstä vastuussa ollut maanpalvelija Walter Salter ovat kertoneet yksityiskohtia Rutherfordin alkoholinkäytöstä sekä niistä suurista alkoholimääristä, joita Rutherfordin käyttöön kuljetettiin kieltolain aikaan Kanadasta. Myös San Diegossa, jossa Rutherford vietti talvensa, tiedettiin hänen käyttävän suuria määriä alkoholia.lähde?Rutherford, joka tuohon aikaan oli jo vakavasti sairas, näki maailmansodassa välittömästi edessä olevan Harmageddonin tunnusmerkit. Hän ennusti, että fasismi saa haltuunsa koko maailman, Yhdistynyttä kuningaskuntaa ja Yhdysvaltoja myöten, ja että fasistit aloittavat Jehovan todistajien maailmanlaajuisen vainon, joka päättyy Jumalan väliintuloon ja pahojen ihmisten tuhoon. Vuonna 1941 hän kirjoitti Vartiotornissa, että aikaa Harmagedonniin on enää muutama kuukausi, ilmiselvästi uskoen siihen itsekin.
Rutherford toimi Vartiotorniseuran presidenttinä aina kuolemaansa asti. Hän menehtyi syöpään Beth Sarimissa, San Diegossa 8. tammikuuta 1942. Hänen seuraajakseen valittiin Nathan Homer Knorr. Rutherfordin noustessa Vartiotorniseuran johtoon hänen johdossaan oli noin 20 000 raamatuntutkijaa. Hänen kuollessaan Jehovan todistajia oli noin 115 000.
- 1914
Valituskomitean jäsen: "keskustelemalla ne asiat selviää".
Selviää jos ei kysy liian vaikeita. Kierrosvalvoja ei vastannut Isaacille uskooko hän v. 1914. - opit
Raymond Franzin kirjaa ei tietenkään saa lukea. Siitä kun selviää ettei uskollinen orja ole Pyhän hengen johdossa. He eivät ole edes yksimielisiä. Opit ja muutokset tehdään äänestämällä.
Apt. 15:25. olemme tulleet yksimielisyyteen ja nähneet hyväksi valita miehiä lähettääksemme heidät luoksenne yhdessä rakkaittemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61247Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän171225Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11159- 41154
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01134Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,01133Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin01118Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411114Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21105Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11100