Silikoneista shampoissa ja hoitoaineissa?

pääkutisee

Heippa!
Epäilen vahvasti että olen silikonille allerginen sillä aina kun pääni pesen tuotteella jossa on silikonia niin kutina alkaa ja taas kun käyttää silikonitonta niin ei ongelmaa.

Nyt tosin mikä minulle aiheutti isoa päänvaivaa oli se kun kyselin kampaajalta silikonitonta shampoota niin kaikki ovat kuulemma silikonittomia ja toinen taas sanoi että kaikissa on silikonia ja yksi vielä totesi että kampaamotuotteiden silikoni on poishuuhtoutuvaa?

Jäin nyt sitten miettimään että miten kampaamon silikoni eroaa marketti tavarasta.

Miten silikoni huuhtoutuu pois kerta marketti tuotteessa oleva sama silikoni taas ei?
Onko varmaa ettei tukkaani jää enään yhtään silikonia kun vaan huuhtelen shampoon ja hoitoaineen pois?
Tämä olisi kyllä mahtavaa jos huuhtoutuu kokonaan pois sillä siitä tuskin rupeasti sitten pää kutisemaan.

Nyt toisaalta kun vauhtiin pääsin niin onko kampaamoissa joitain (tosi) hyviä shampoita ja hoitiksia ilman silikonia?

51

3883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silikoniton shampoo!

      ..EHDOTTOMASTI!
      Itse en käyttäisi shampoota jossa on silikonia koska senhän on tarkoitus poistaa lika? silikoni tekee kerroksen hiuksen pintaan eli kiinnittää ainakin osan liasta hiukseen sekä päänahkaan. Vaikka liottuisi pois, tuskin kuitenkaan kaikki lähtee seuraavassa pesussa ja toiseksi: peset jälleen hiuksesi aineella, joka tekee kerroksen hiuksen pintaan.
      Oon kuullut että silikonia sisältävä shampoo voi aiheuttaa tulehduksia päänahkaan ja saattaa estää hiusta kunnolla kasvamasta.
      Itse käytän ihan marketin shampoota, herbinaa, erisania, XZ ..välillä mitäkin mutta tietenkin omaan kuontaloon sopivaa, eivät vain sisällä silikonia.
      Silikonia sisältäviä hoitiksia voi käyttää sitten mielensä mukaan koska sitä ei levitetä päänahkaan saakka ja se antaa pestylle hiukselle pinnoitteen.
      Kun lopetin n. vuosi sitten pesun silikonia sisältävillä shampoilla, mun hiukset on alkaneet kasvaan jopa pituutta, päänahkan kutina, hilseily, märkäruvet loppuneet muodostumasta. tiivistettynä: SILIKONI SHAMPOOSSA ON AIVAN TURHAA, jopa haitallista.

      • pääkutisee

        Kiitos vastauksestasi :)
        Itse olen nyt käyttänyt suht hyvää tekniikkaa että pesen silikonittomalla ja laitan silikonitonta hoitoainetta ja pesun jälkeen laitan latvasuojaa jossa on silikonia ettei latvat rupea hapsottamaan.
        Mietin vain olisiko silikoni hiusten kasvatukselle hyväksi että suojaisi enemmän hiuksia katkeamiselta?
        Tuo kyllä selittää jos jopa tulehdusta aiheuttaa päähän että miksi aina niin kutisee silikoni shampoiden ja hoitoaineiden kanssa.


      • 10+6
        pääkutisee kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi :)
        Itse olen nyt käyttänyt suht hyvää tekniikkaa että pesen silikonittomalla ja laitan silikonitonta hoitoainetta ja pesun jälkeen laitan latvasuojaa jossa on silikonia ettei latvat rupea hapsottamaan.
        Mietin vain olisiko silikoni hiusten kasvatukselle hyväksi että suojaisi enemmän hiuksia katkeamiselta?
        Tuo kyllä selittää jos jopa tulehdusta aiheuttaa päähän että miksi aina niin kutisee silikoni shampoiden ja hoitoaineiden kanssa.

        Oleppas hyvä :) itselläni on hiusten kasvatus projekti ja käytän silikollisia hoitiksia ja tehohoitoa koska ne siloittaa hyvin hiuksen ja tällä vältän hirveen takkumylläkän mun hiuksiin ja en haluaisi ees kuvitella mitä harja tekis siinä vaiheessa. Käytän myös jätettäviä hoitiksia ja hiusöljyä.
        Suosittelen herkkäpäänahkaiselle näin talvisin joka toinen pesukerta CO pesua johon ehdoton on silikoniton hoitis, kannattaa googlailla tästä lisää ellei ole tuttu juttu :)
        Jotkut väittävät että silikonia ei kannattaisi käyttää ollenkaan hiuksiin koska se pitkäaikaisesti kerääntyneenä hiukseen kovettuu ja hius katkeaa näin helpommin. Itse en kuitenkaan välttele hoitavissa tuotteissa koska kuitenkin jokaisella pesukerralla oikeasti pesen hiukseni silikonittomalla shampoolla.
        Mun mielestä on hassua että sanotaan silikonin olevan liukeavaa shampoossa koska sitä käytetään jokaisella pesukerralla, eihän silikoni poista itseään vaikka olisi kuinka liukeavaa


      • pääkutisee
        10+6 kirjoitti:

        Oleppas hyvä :) itselläni on hiusten kasvatus projekti ja käytän silikollisia hoitiksia ja tehohoitoa koska ne siloittaa hyvin hiuksen ja tällä vältän hirveen takkumylläkän mun hiuksiin ja en haluaisi ees kuvitella mitä harja tekis siinä vaiheessa. Käytän myös jätettäviä hoitiksia ja hiusöljyä.
        Suosittelen herkkäpäänahkaiselle näin talvisin joka toinen pesukerta CO pesua johon ehdoton on silikoniton hoitis, kannattaa googlailla tästä lisää ellei ole tuttu juttu :)
        Jotkut väittävät että silikonia ei kannattaisi käyttää ollenkaan hiuksiin koska se pitkäaikaisesti kerääntyneenä hiukseen kovettuu ja hius katkeaa näin helpommin. Itse en kuitenkaan välttele hoitavissa tuotteissa koska kuitenkin jokaisella pesukerralla oikeasti pesen hiukseni silikonittomalla shampoolla.
        Mun mielestä on hassua että sanotaan silikonin olevan liukeavaa shampoossa koska sitä käytetään jokaisella pesukerralla, eihän silikoni poista itseään vaikka olisi kuinka liukeavaa

        Onhan tuo silikoni kuitenkin ihan hyvä suoja hiukselle varsinkin jätettävissä. Harmi etten oikein voi käyttää silikonipitoista hoitoainetta kun pää rupeaa kutisemaan.
        On meinaan aina suihkun jälkeen semmoinenkin takkujen taisto ja kun tukka on pestävä päivittäin kun on niin pölyinen työ. Aika uuvuttavaa. Olen nyt lisäillyt öljyjä hoitoaineisiin ja niillä saa aika hyvää jälkeä :)


      • 1Taija
        pääkutisee kirjoitti:

        Onhan tuo silikoni kuitenkin ihan hyvä suoja hiukselle varsinkin jätettävissä. Harmi etten oikein voi käyttää silikonipitoista hoitoainetta kun pää rupeaa kutisemaan.
        On meinaan aina suihkun jälkeen semmoinenkin takkujen taisto ja kun tukka on pestävä päivittäin kun on niin pölyinen työ. Aika uuvuttavaa. Olen nyt lisäillyt öljyjä hoitoaineisiin ja niillä saa aika hyvää jälkeä :)

        Luovuin silikonipitoisista hiushoitotuotteista lähes jokavuotisen keväisen hiuskriisin yhteydessä. Hiukseni olivat kuivatja haperot ja kiillottomat, ilmeisesti suurelta osin kiitos keskuslämmityksestä kuivan huoneilman ja talvihattujen hautomisen. Lueskelin silloin Longhaircommunityn foorumeita, ja valtaosa tuon laajan foorumin pitkätukkaisista keskustelijoista oli sitä mieltä, että tukka pysyi paremmassa kunnossa ilman silikonituotteita. Pääasiassa olen käyttänyt XZ:n tuotteita.

        Vaihdon jälkeen hiukseni ovat olleet pehmeämmät ja kuohkeamman tuntuiset ja siihen on ilmaantunut lisää tapuisuutta. Minulla on tyypillistä suomalaista hieman karkearakenteisempi suora keskiruskea tukka, joka ei helpolla takkuunnu. Näin nämä muutokset ovat olleet minulle hyviä. Se kevään hiuskriisikin meni ohi. Kuitenkin jos minulla olisi hyvin hieno ja helposti takkuuntuva hiuslaatu, taitaisin edelleen turvautua silikonipitoisiin tuotteisiin.


      • sisältääkö silikonia?
        1Taija kirjoitti:

        Luovuin silikonipitoisista hiushoitotuotteista lähes jokavuotisen keväisen hiuskriisin yhteydessä. Hiukseni olivat kuivatja haperot ja kiillottomat, ilmeisesti suurelta osin kiitos keskuslämmityksestä kuivan huoneilman ja talvihattujen hautomisen. Lueskelin silloin Longhaircommunityn foorumeita, ja valtaosa tuon laajan foorumin pitkätukkaisista keskustelijoista oli sitä mieltä, että tukka pysyi paremmassa kunnossa ilman silikonituotteita. Pääasiassa olen käyttänyt XZ:n tuotteita.

        Vaihdon jälkeen hiukseni ovat olleet pehmeämmät ja kuohkeamman tuntuiset ja siihen on ilmaantunut lisää tapuisuutta. Minulla on tyypillistä suomalaista hieman karkearakenteisempi suora keskiruskea tukka, joka ei helpolla takkuunnu. Näin nämä muutokset ovat olleet minulle hyviä. Se kevään hiuskriisikin meni ohi. Kuitenkin jos minulla olisi hyvin hieno ja helposti takkuuntuva hiuslaatu, taitaisin edelleen turvautua silikonipitoisiin tuotteisiin.

        Other Ingredients

        Aqua (water), aloe barbadensis leaf juice*, cocamidopropyl betaine, sodium lauryl sulfoacetate, chamomilla recutita (matricaria) flower extract, salvia officinalis (sage) leaf extract, ascophyllum nodosum extract, guar hydroxypropyltrimonium chloride, glycerin, panthenol, sodium sulfate, sodium chloride, citric acid, benzyl alcohol, potassium sorbate, sodium benzoate.

        *Certified Organic Ingredient


      • allergia alkolle!
        pääkutisee kirjoitti:

        Onhan tuo silikoni kuitenkin ihan hyvä suoja hiukselle varsinkin jätettävissä. Harmi etten oikein voi käyttää silikonipitoista hoitoainetta kun pää rupeaa kutisemaan.
        On meinaan aina suihkun jälkeen semmoinenkin takkujen taisto ja kun tukka on pestävä päivittäin kun on niin pölyinen työ. Aika uuvuttavaa. Olen nyt lisäillyt öljyjä hoitoaineisiin ja niillä saa aika hyvää jälkeä :)

        Päänahka kutisee jos juo alkoholipitoista juomaa? Jopa pienenkin määrän valkoviiniä?


      • tyhmät kampaajat
        sisältääkö silikonia? kirjoitti:

        Other Ingredients

        Aqua (water), aloe barbadensis leaf juice*, cocamidopropyl betaine, sodium lauryl sulfoacetate, chamomilla recutita (matricaria) flower extract, salvia officinalis (sage) leaf extract, ascophyllum nodosum extract, guar hydroxypropyltrimonium chloride, glycerin, panthenol, sodium sulfate, sodium chloride, citric acid, benzyl alcohol, potassium sorbate, sodium benzoate.

        *Certified Organic Ingredient

        Mä en ainakaan huomaa tuosta silikonia. Varmaksi en uskalla sanoa. Olen merkitellyt, että pahimpia oieriden aiheuttajia, ainakin mulle, ovat sellaiset, joissa on dimethicone tai jokin muu -methicone.

        Yleisin on DIMETHICONE, veteen liukenematon silikoni perusmuodossaan. Muita nimiä ovat esim. Dimethiconol, Cyclopentasiloxane, Cycloheksasiloxane, Cyclomethicone, Amodimethicone, Phenylmethicone, Diphenyl dimethicone, Phenyltirimethicone...


      • kgityudffiojpåoi
        sisältääkö silikonia? kirjoitti:

        Other Ingredients

        Aqua (water), aloe barbadensis leaf juice*, cocamidopropyl betaine, sodium lauryl sulfoacetate, chamomilla recutita (matricaria) flower extract, salvia officinalis (sage) leaf extract, ascophyllum nodosum extract, guar hydroxypropyltrimonium chloride, glycerin, panthenol, sodium sulfate, sodium chloride, citric acid, benzyl alcohol, potassium sorbate, sodium benzoate.

        *Certified Organic Ingredient

        en yhtään ihmettelisi että tuolla kasvoperäiselllä määrällä aineosia ei saisi yliherkkyysoireita aikaan

        luultavasti olet allerginen jollekkin niistä...silikoni tuossa ei ole toinen allergisoiva on parabeenit eli säilöntäaineet ja myös bentzoaatti kuuluu säilöntäaineisiin

        benzyl alcohol, sodium benzoate


      • jhbjcyuxrtukl
        kgityudffiojpåoi kirjoitti:

        en yhtään ihmettelisi että tuolla kasvoperäiselllä määrällä aineosia ei saisi yliherkkyysoireita aikaan

        luultavasti olet allerginen jollekkin niistä...silikoni tuossa ei ole toinen allergisoiva on parabeenit eli säilöntäaineet ja myös bentzoaatti kuuluu säilöntäaineisiin

        benzyl alcohol, sodium benzoate

        siis jollekkin kasville tuosta listasta voit olla allerginen tai säilöntäaineelle


      • leili83
        pääkutisee kirjoitti:

        Onhan tuo silikoni kuitenkin ihan hyvä suoja hiukselle varsinkin jätettävissä. Harmi etten oikein voi käyttää silikonipitoista hoitoainetta kun pää rupeaa kutisemaan.
        On meinaan aina suihkun jälkeen semmoinenkin takkujen taisto ja kun tukka on pestävä päivittäin kun on niin pölyinen työ. Aika uuvuttavaa. Olen nyt lisäillyt öljyjä hoitoaineisiin ja niillä saa aika hyvää jälkeä :)

        Äly hoi. Hoitoainetta ei kuulu levittää päänahkaan, latvoihin vaan.

        Jos löytyy hyvä SILIKONITON hoitoaine, niin sitä voi levittää päänahkaan jos haluaa.

        Itse käytän joka toinen suihkukerta CO-pesua (Condition Only) eli tärkeetä on että hoitoaina on oikeasti laadukasta, hoitavaa ja silikonitonta. Muistakaa myös se parabeeniton, parabeenit on syöpääaiheuttavia säilöntäaineita..


      • loll
        leili83 kirjoitti:

        Äly hoi. Hoitoainetta ei kuulu levittää päänahkaan, latvoihin vaan.

        Jos löytyy hyvä SILIKONITON hoitoaine, niin sitä voi levittää päänahkaan jos haluaa.

        Itse käytän joka toinen suihkukerta CO-pesua (Condition Only) eli tärkeetä on että hoitoaina on oikeasti laadukasta, hoitavaa ja silikonitonta. Muistakaa myös se parabeeniton, parabeenit on syöpääaiheuttavia säilöntäaineita..

        Kukaan ole levittänyt hoitoainetta päänahkaan :D


    • tissiin hihihi
    • Ikäihminen81

      Ennenvanhaan kampaajat ja parturit suosittelivat hiusten pesuun reilua mäntysuopaa. Tekee hiukset puhtaiksi joskin hieman elottoman näköisiksi. Mutta harjaamalla hiuksia niihin saadaan kiilto takaisin. 100 vetoa on sopiva määrä. Ei tarvita shampoita eikä hoitoaineita, Tällä metodilla olen puhdistanut hiukseni jo pian 70 vuotta ja hiukset ovat hyvässä kunnossa joskin harmaantuneet.

      • mcgunther

        Uudenlaista tutkimusta on jo kauan sitten tehty että 100 harjausta rasittaa hiuksia ja päänahkaa liikaa ja suositellaan vähintä mahdollista harjausta.


    • järkikin päässä

      Pesetkö hiukset liian usein? Paljonko laitat niihin erilaisia muotoiluaineita? Värjäätkö/ kiharratko/ suoristatko/ kuivaatko kuumalla ilmalla? Kaikki nämä rasittavat hiusta ja päänahkaa. Monet aineet myös imeytyvät ihon kautta koko kehoon.

      Itse en muovia tai muita ylimääräisiä lisäaineita halua hiuksiini/ kroppaani.
      Suosittelen päänahan pesua esim. Lactoline tms.maitohappopitoisella pesunesteellä, sopii koko vartalolle. Myös XZ:llä on hyviä shampoita ja ÖLJYHOITO- aineita. Näitä löytyy marketeista.

      Mikäli energiaa riittää, hiustenhoitoaineita voi kehitellä itsekin, kuten ruokaöjy etanoli, kookosrasva, hunaja, kananmuna, olut, yrttiuutteet jne. Katso käyttöohjeet netistä. Tärkeää myös terveellinen ruokavalio.

    • Itse en käyttäisi naista ilman silikoneja. Tuovat kummasti ryhtiä etuvarustukseen.

    • Luomu_

      Kokeilkaa kaikki allergiset ihmeessä veteen sekoitettua ruokasoodaa hiustenpesuun. Tulee puhtaan kuohkeat ja pehmeät hiukset eikä varmasti kutise.

    • Kamppaaja

      Ennen pesivät ongelmaisten hiukset lehmän virtsalla. Se otettiin suoraan sankoon kun lehmä virtsasi. Hiukset pestiin kun virtsa oli vielä lämmintä. Muuta pesua ei tarvinnut, eikä mitään muita hoitoaineita. Hiuksia ei huuhdeltu pesun jälkeen, vaan jätetiin neutraali virtsa hiuksiin ja annettiin sen kuivua ja olla siinä. Hiuksia ei tarvinnut pestä kuin kerran viikossa likaisemmissakaan töissä. ne kiiltivät kauniina ja tuoksuivat luonnolliselle jo monen metrin päästäkin.

      • ongelmapää

        Hei, kiitos mahtavasta vinkistä. Osaatko kerto, mikä kampaamo myy nykyään lämmintä lehmän virtsaa?

        Onhan niissä kampaamoissa sitten oikeat lehmät, joiden hännän takana joku päivystää sanko kädessä, että virtsa saadaan talteen ja heti asiakkaalle? Entä toimiiko se samalla tavalla, jos ostaa sen kampaamosta kylmänä ja lämmittää sitten mikrossa tai kattilassa? Vai pitääkö ehdottomasti olla tuoretta?


    • talvipäivä

      En ole tiennytkään,että shampoissa on silikoonia!!! Tosin en ole allerginen millekään shampoolle ja kerran viikossa pesen hiukseni..On nyt lyhyehköt,mutta vahvat on aina olleet! Voi johtua siitäkin,kun en föönäile,enkä kuivaile,vaan annan luonnostaan kuivua,eikä näitä "vempeleitä"olekaan.

    • Luomublondi

      Itse ole käyttänyt marketista saatavaa Urtekramin luomu hoitoainetta ja shampoota.
      Tulos on ollut hyvä.
      Ei kutiavaa hiuspohjaa ja latvat kiiltävät.
      Pesuaineiden vaihdon jälkeen olen voinut vähentää hoitoaineen käyttöä.
      Vaihdon jälkeen olen huomannut hiuksien tuuhentuvan ja värinpysyvän "puhtaana"
      Itse epäilen että silikoni tekee hiukset maantienharmaaksi.
      Kannattaa myös tarkistaa ettei pese hiuksia liian kuumalla vedellä, jolloin oma hiuspohjan rasva katoaa ja päänahka kutisee.

    • Elllliiiina

      Osta silikonitonta shampoota. Niitä saa kampaamoista.

      • vinkkiä

        Kyllähän ihan marketeista saa silikonittomia shampoita, jos osaa lukea raaka-aineita. Kampaamotuotteet eivät välttämättä ole sen laadukkaampia, vaan niistäkin pitää valita itselle sopivat tuotteet.


    • eswet

      Käytän itse kotimaisia XZ shamppoita, ihania tuoksuja, mm.suklaavanilija, mustaherukka, vanilla cafe.. aina on myös jotain kotimaista terva shampoota käytössä, joskus pesen Lacto line pesunesteellä hiukset, puhdistaa päänahkaa hyvin. Kokeile myös Herbinan tuotteita.

      • XZ suomalaisia hius tuotteita on ollut jo 60-luvusta asti. Ovat hyvia, ensimmainen kuuma hius oljy kenellakaan oli silloin jo markkinoilla. Muistan taman XZ n vaalean sinisen pallon hyvin. Tuon sita Somesta aina kun kayn.. Terva shamoota myos ,tiedan siina ei ole yhtaan tervaa vain kemiallinen tuoksu. Mantysuopa on hyvaa luonnollista hiusten ja suihkuun . Jos siita hiukset kuivuu mika on mahdotonta, voit sivella vahan oliivi tai mita oljya hiuksiin ja pesta vahan ajan pasta pois vain vedella.. Pida spa-ilta, facial, vartalo ja kasi hoito rauhassa kotona joku ilta.

        Silikone on synteettinen aine joka tarttuu hiuksiin tekee niista vahvemmat, Lanolin on myos aine joka ottaa ilmasta kosteutta ja (kaytetaan paljon cosmetiikassa) pitaa hiukset kuivumasta. Lanolin oli ensin saatu lampaan villasta, nyt S/L on tehty synteettisesti muka samaa kuin oikea luonnollinen aine.

        Puhun nyt shampoosta, mainostaavat kaikkea hyvia aineita niissa kuin jojoba, aloe jne. ne ei tee mitaan eika niita aineita ole shampoossa tarpeeksi tekemaan mitaan. Niissa on vain minute sivaus aineita etta voivat mainoksissa kutsua sisaltaa..niita aineita.

        Olin nuorena. tyossa NYC Elizabeth Arden salongissa vain jokapaikan hoylana saadakseni rahaa koulutukseen. Ihmettelin kuinka siella fuulattiin asiakkaiden tieetamatta hair salongissa tukat pestiin detergent, niinkuin tiskiaineella. Oli halvempaa salongille. Arden myi hyvia shampooita kaupoissa asikkaille.,teki myos hyvaa hammasthnaa. Miss Arden ei sietanyt tupakointia ja muka keltaisia hampaita. Now tassa tarpeeksi plahh plaah minulta


    • Vieras on vieras

      Työntäkää vaan kehonne täyteen kaikkea erilaista vierasesinettä. Kyllä siinä alkaa kutisemaan joka paikka.

      Tiesittekö kuinka paljon on erilaisia lisäaineita shampoissa ja myrkkyjä.

      Myös alati värjääjät saavat erilaisia ihottumia ja jopa syöpää voi aiheuttaa väriaineet.

    • luomu2

      Tykkään Timotei shampoosta,ei väriaineita,parabaaneja ja silikonia.Saa rasvaselle hiukselle ja värjätylle.Myy mm. Prismat ja Minimanit.Eikä maksa paljoo alle 2e pullo.

    • ilona6

      Mene kysymään niistä kampaamoista ne yleensä tietävät mitä niiden shampoot sisältää, mitä ihmettä varten menet tänne kyselemään moista? Samalla voit itsekin kyyläistä markettien shampoon ainesisältöjä ja tehdä itse päätelmiä.

      Herranjestas ku uusavutonta. Tai laiskaa. Ja täältä ei todellakaan saa paljoa viisaita neuvoja.

      • lloll

        Laiskaa ja avutonta on se ettet lukenut aloittajan tekstiä kunnolla jossa sanotaan että kampaamoissa on jo juostu mutta kun siellä vaan tyrkytetään shampoita jossa ON silikonia.

        Jos olet noin laiska ettet jaksa lukea tekstiä niin älä vaivaudu avautumaan vaan hanki parempaa tekemistä.

        Nostatat vaan turhaan verenpaineitasi viattomasta kysymyksestä :D

        Joten joo, olit oikeassa ainakin sinun kohdallasi tuosta että täältä ei paljoa viisaita neuvoja saa.


    • Hellen1

      EZ-tuotteissa ei ole silikonia lainkaan. Kokeile.

    • heip
      ei mitään kampaamojen kalliita shampoita ja hoitoaineita, jos et ole RIKAS !! normaalista kaupasta löytyy toki halvempia ja PAREMPIA ! tuskin oot allerginen silikonille, ootko käynyt ensin lääkärissä selvittämässä asian ennen, kuin sanot noin ? Se saattaa olla vain hilsettä tai muuta.......itselläkin kutisi päänahka aina, mutta ei enää ole vuosiin........käyn suihkussa 4-5 kertaa/viikko, joka toinen la käyn vanhempieni luona ollessani saunassa, jos ne on kotona.....muuten käyn siis suihkussa ma -ti, ja to-pe aamuisin. Käytän kaupan shampoota ja hoitiainet-
      ta, en ikinä sortuis os- taan ylihintaisia kampaamon tuotteita, ei niissä oo mitään eroa, se merkki, mikä lie, maksaa vain ja se, et se on ostettu kampaamosta, ei normaalista kaupasta. Ja yritän muistaa harjata hiukseni sitten, kun ne ovat kui- vat. Itse käytän siis Garnier fructis colour resist-shampoota ja hoitoainetta, mulla on itse tehdyt vaaleat raidat hiuksissani. Sitäkin kannattaa kokeilla, kun kesällä jouduin oottaan jatkoyhteyksiä bussilla kulkiessani, ja ootin sitä erään kampaa- mon vieressä, niin huomasin, et kuinka kalliita ne raidat ja värjäys maksaa am- mattilaisen tekemänä......SAIRAAN KALLISTA, kun voi tehdä KAIKEN ihan ITSE ! helppoa oli tehdä raidat itse. Kunhan vaan noudattaa kunnolla pakkauksessa o- levia ohjeita, niin kaiken pitäisi sujua hyvin......onnea matkaan !

    • fsgdfsl

      Jos tekee muutaman haun, löytää runsaasti hiusalan nettikauppoja jotka myyvät useita erilaisia silikonittomia tuotteita. Kokeilemalla löytää sopivan itselleen.

    • @@@@

      Ihottumaa tulee päänahkaan ja kasvoon jos käytän sellasta shampoota missä on silikoonia tms. Käytän esim XZ shampoota ja ihottumat poistuu. Jos kuitenkin saan ihottumaa muotoiluvaahdosta, niin käytän viikon Head and Shoulderia ja se rauhoittaa päänahkaa ja kasvot.

      • XZ-fanittaja

        Näyttää Tuon linkin mukaan koko XZ-sarja olevan silikoniton, joten turvallisia tuotteita. Ei tarvitse syynätä että mikä shampoo niistä on silikonivapaa kun kaikki ovat:)


    • Muuhun en vaihda

      Herkkäihoisena ja herkkäpäänahkaisena käytän vain sensitive- tuotteita peseytyessäni. Eniten käytän edullista, marketista saatavaa kotimaista Erisan-sarjan tuotteita, joita saa moneen tarpeeseen. Ne ovat tosi hyviä. Joskus kun on vähän enemmän rahaa, ostan verkkokaupan alesta hajusteettomia, kotimaisia Cutrin Sensitive -sarjan tuotteita. Ne ovat mainioita! Shampoolla lähtee kaikki mömmöt hiuksista ja pesee hiukset ihanan pehmeiksi! Joka pesulla ei tarvitse hoito-ainetta. Ko. sarjan Shaper -vahalla saa tosi hyvin muotoiltua koko perheen hiukset. Perheemme miehetkin tykkää vain siitä hiusvahasta. Ko.sarjan hiusten syvähoito tekee terää pitkille hiukselle.

    • Minä olen allerginen sellaiselle aineelle kun "cocamidopropyl betaine", aiheuttaa kutinaa, kirvelyä ja lopulta pieniä rakkuloita.
      Kokeile jotain muuta shamppoota jossa ei ole tuota ainetta.. tuossa nimessä painotus sanalla "betaine"..
      Itse olen käyttänyt jo vuosia head&shouldersi sekä pantenea ilman ongelmia.
      Samaa ainetta esiintyy myös melkein kaikissa suihkusaippuoissa..

    • Suomi nousuun

      Itselläni oli hilseongelmaa, johon ostelin kamalan kalliita shampoita ja hoitoaineita.
      Hinnat oli hirmuiset, mutta lopputulos laiha.
      Lopulta ajattelin kokeilla ihan vaan kotimaista nimeltämainitsematonta silikonitonta halpismerkkiä.
      Meillä se myydään halpismerkkinä, mutta kuulin radiosta, että Kiinassa maksavat siitä suuria summia koska se on sielläpäin ainoa kaupoista löytyvä silikoniton merkki. Siellä muutenkin arvostetaan suomalaisia puhtaita tuotteita.
      Ja juu, siihen loppui hilseily.
      Ainut huono puoli silikonittomissa on, että joskus hiukset jää hieman liian kuivan ja sähköisen oloisiksi ilman silikonia.
      Siihenkin onneksi löytyy apu suihkutettavista hiuksiin jätettävistä hoitoaineista, jotka on helppo suunnata vain ongelmakohtiin.
      Toinen mitä oon huomannut, että shampoo kannattaa "lantrata" eli ohentaa vedellä, jotta se ei vedä kaiken luontaisen öljyn hiuksista pois.
      Mutta siis, suosi suomalaista tässäkin asiassa, meillä on tuuria kun löytyy puhtaita silikonittomia merkkejä niin shampoissa kuin kosmetiikassakin.

    • tyytyväinen

      Tervashampoo on hyvä ja halpa.

    • Dreijaty

      Tresemme Naturalsia itse käytän ja on silikoniton ainakin toi vanha koostumus. Tässä taisivat uudistaa niitä ja jotenki jäi sellainen mielikuva että uudessa hoitoaineessa oli silikonia kun tuoteselostetta lukaisin mutta en muista varmasti. Itse olen tykännyt kovasti näistä naturals shampoosta ja hoitoaineesta. Jättävät hiukset kivan tuntoisiksi ja kuten joku jo aiemminkin sanoi käytän sitten latvoihin ja hiusten pituuksiin suihkutettavaa hoitoainetta. Itse siis käytän näitä silikonittomia tuotteita päänahan hilseongelman takia. Suihkutettavaa hoitoainetta laitan siksi että usein nämä silikonittomat tuotteet tuppaavat sähköistämään hiuksia ja varsinkin näin kylmillä ilmoilla kun sähköisyys on muutenkin ongelma. Toisaalta joskus viikonloppuisin en välttämättä käytä muuta kuin shampoota ja hoitoainetta eikä ole ollut ongelmaa sähköisyyden kanssa. Ehkä se ylimääräisen hoitoaineen käyttö on vain hätävarjelun liioittelua ja opittu tapa kun siitä silikonittomien shampoiden sähköisyydestä niin varoiteltiin minua. Tosiaan vielä se pitää sanoa että ei todellakaan ota kukkarolle edes nämä Tresemmen Naturals shampoo ja hoitoaine. Isot pullo jotka kestävät pitkään ja litrahinta on markettishampoiden tasolla.

    • Vesipesu

      En ole käyttänyt minkäänlaista shampoota yli kolmeen vuosikymmeneen. Hiukset voivat erittäin hyvin.

    • Kampaamoissa on shamppoot ilman silikonia.

    • Nefru

      Markettien XZ-shampooissa ei ole silikonia.

    • 0976332456799865

      http://erittainhienosuomalainen.fi

      Ihan paras shampoo! Ainakin mulle :)

      • @@@@

        Minä ostin tuota muutama päivä sitten ja tarkoitus oli testata miten vaikuttaa minun hiuksiini.

        Nyt olen pessyt pari kertaa ja hyvin pesee eikä vielä päänahkaa kutise.


    • Miulla on sama ongelma kaikki sunsilkit sun muut aiheuttaa päänahan kutinaa mut XZ tuotteet ja oli nuita pari muutakin mit nyt en muista. Miulla autto kutinaa xz suklaa vanilja tuotteet ei katkeile hiukset vaikka välill tuntuu että ei olisi haittaakaan.

    • Luonnontuote

      Itselläni taas alkaa kutina, jos hyväilen silikonirintaa.

    • ei silikonille

      Ei tulisi mieleenkään käyttää silikonia sisältäviä tuotteita.
      Joitakin vuosia sitten markkinoitiin nahkakengille silikonipitoisia kenkäplankkeja sillä seurauksella, että kenkien nahka alkoi hajota, jolloin tuotteet vedettiin pois markkinoilta.
      En usko että pieniä silikonihiukkasia saa mitenkään huuhdeltua pois hiuksista ja niiden alkuperäinen ideahan olikin, että ne jäävät hiuksiin tukemaan hentoja hiuksia ja antamaan kiiltoa. Ei ole vaikea arvata että silikonihiukkaset jäävät myös tyynyyn ja kulkeutuvat sitä kautta keuhkoihin. Tuskin silikoni eroaa kovinkaan muista öljyteollisuuden syöpää aiheuttavista sivutuotteista. Voisin kuvitella että silikoni jättää vielä aspestin varjoonsa keuhkojen pilaajina.
      Sitruunahappo (sitric acid.) voi myös aiheuttaa allergiaa.

    • timotei 100

      mites timotei?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe