Saunaan heteronaisten kanssa

pähkinä

Mun opiskelukaverit päätti ottaa tavaks järkätä jotain saunaillan tapaista aina perjantai-iltaisin. Ne on kaikki heteroita eikä ne tiedä mun olevan lepakko, koska olen vasta pari viikkoa sitten tutustunu niihin. Ahdistaa vähän ajatus siitäl, et hikoilisin niitten kaa saunas. Siit saunast näkee suoraan suihkutilaan ja suihkutilasta saunaan. Mitä teen? En haluu niitten kaa saunaa, mutten myöskään haluu jäädä ulkopuoliseks.

34

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+8

      Eihän kaikki muutenkaan välitä saunomisesta. Tulee esim helposti pää kipeksi tai huono olo. Ilman muuta voi olla mukana, sanot vaan että et välitä saunomisesta mutta tuut muuten hengaamaan.

    • O o o O

      En ymmärrä, miksi lesbo ja hetero ei voi saunoa yhdessä, mikä estää ?

    • 13 + 13

      No siinäpä kiteytyi lesbous ! Eiks oo muuta mielessä kuin seksi ? Saunahan on maailman seksittömin paikka .

      • Ölgakopakova

        Kelle on ja kelle ei...naisenkaa jälkilämmössä vois viihtyy vaikka aamun asti.


    • ckgffghkldkjdjshs

      Niin, jotkut on niin herkkiä etteivät halua olla alasti kebenkään seurassa ja toiset, niinkuin minä voivat mennä sekasaunaan alasti ilman huolta. Kaverisi ovat varmaan noin parikymppisiä, eli tod näk. Fiksua ja homoystävällistä porukkaa. Menet niiden kanssa saunaan. Olet mukava tyyppi ja myöhemmin tulet kaapista kun on hyvä sauma. On parempi että kaverisi oppivat tuntemaan sinusta muitakin puolia ennen kuin seksuaalisuus ja suhdeasiat tulee puheeksi.

      Mistäs tiedät että jokainen on hetero kun olet vasta pari viikkoa sitten turustunut?

      • Omat rajat

        Miks pitäis mennä jos ajatus ahdistaa?


      • Miksi ahdistaa?
        Omat rajat kirjoitti:

        Miks pitäis mennä jos ajatus ahdistaa?

        Miksi se ajatus ahdistaa? Jos se asia ahdistaa kovasti niin siitä ahdistuksesta olisi ehkä hyvä päästä eroon ja sitä ahdistusta olisi hyvä käsitellä omassa mielessä miksi se niin kamalasti ahdistaa. Joku ongelmahan ap:llä on asian kanssa, koska se niin kovasti ahdistaa. Tarkoittaako tässä ahdistus lähinnä jännittämistä, ujoutta vai ihan oikeasti oikeaa ahdistusta? Ap. ei ehkä ole itsensä kanssa ihan sinut jos alastomuus noin paljon ahdistaa. Asian käsitteleminen omassa mielessä ja ahdistuksesta eroon pääseminen voi auttaa myös ap:tä muissa seksuaali/identiteetti/itsetunto-ongelmissa. Se ei ole ihan tervettä se jos jokin asia ahdistaa noin valtavasti.


      • pähkinä
        Miksi ahdistaa? kirjoitti:

        Miksi se ajatus ahdistaa? Jos se asia ahdistaa kovasti niin siitä ahdistuksesta olisi ehkä hyvä päästä eroon ja sitä ahdistusta olisi hyvä käsitellä omassa mielessä miksi se niin kamalasti ahdistaa. Joku ongelmahan ap:llä on asian kanssa, koska se niin kovasti ahdistaa. Tarkoittaako tässä ahdistus lähinnä jännittämistä, ujoutta vai ihan oikeasti oikeaa ahdistusta? Ap. ei ehkä ole itsensä kanssa ihan sinut jos alastomuus noin paljon ahdistaa. Asian käsitteleminen omassa mielessä ja ahdistuksesta eroon pääseminen voi auttaa myös ap:tä muissa seksuaali/identiteetti/itsetunto-ongelmissa. Se ei ole ihan tervettä se jos jokin asia ahdistaa noin valtavasti.

        Ei se oikeastaan ahdistusta ole, vaan jonkinlaista ällötystä. Yököttää ja tuntuu väärältä. Ja mullakin on vähän sellainen olo, että olisin väärässä paikassa, kun oon naisten pukkarissa, vaikken mäkään ole transihminen.
        Kaverit on plus miinu kakskyt. Mä olen meistä nuorin.


      • Saunavihta...
        pähkinä kirjoitti:

        Ei se oikeastaan ahdistusta ole, vaan jonkinlaista ällötystä. Yököttää ja tuntuu väärältä. Ja mullakin on vähän sellainen olo, että olisin väärässä paikassa, kun oon naisten pukkarissa, vaikken mäkään ole transihminen.
        Kaverit on plus miinu kakskyt. Mä olen meistä nuorin.

        No niin, jos se ei ole mitään ahdistusta vaan ällötystä niin ei kai tässä mitään ongelmaa ole. Älä mene niitten kanssa saunaan.

        Minulla on vähän sama juttu, että en tykkää mennä kenenkään kanssa saunaan. Ei vaan huvita katsoa toisten paljaita perseitä enkä siihen mitään terapiaa tarvitse. Olen ratkaissut tilanteen niin, että käyn pesulla kotonani ennen illanviettoa ja odottelen että muu porukka saunoo. Ei siihen niin kauaa yleensä mene etten saisi aikaani sillä välin kulumaan. Ei kukaan ole koskaan ihmetellyt kun olen vaan todennut etten tykkä yhteissaunoista. Ja sen jälkeen voin hyvin jatkaa illanviettoa heidän kanssaan. Tietenkin jos he saunovat koko illan ja yön ja se juttu vaan on ihan siinä saunomisessa niin juttu onkin vähän eri :)


    • yololo

      Menet niiden mukaan ja sanot ettet pidä saunomisesta.

    • Huohhh

      Lol. Ymmärtäisin jos olisit homomies, mutta kun olet nainen niin eihän mahdollinen kiihottuminen edes näy?! Mitä siis huolehdit, ihan älytöntä. Ja ihan hyvin voit kertoa olevasi lesbo jos se sinua huolettaa. Ja mistä edes tiedät ovatko ne kaikki kaverisi täysin heteroita? Teet elämästäsi hankalaa miettimällä asioita liikaa.

      • 123_

        Nimenomaan. Ei se kiihottuminen näy naisilla samalla tavoin kuin miehillä, joten mitä turhia edes miettimään. Tuskin oikeasti kukaan edes huomaa tai edes tulee mieleen, että joku voisi olla kiihottunut ja mitäs sitten jos joku ei olisikaan hetero. Elämästä tulee todella hankalaa kun miettii jatkuvasti, että mitäköhän tuokin ajattelee jne. Asiaa voi helpottaa ajattelemalla, että en ole maailman napa ja tuskin koko maailma tuijottaa minua juuri nyt.


    • seksikäs selänpesijä

      Mulla on ollut sama tilanne joskus. Mulla ei tulis pieneen mieleen kyttäillä kenenkään vartaloa saunassa tai vaikka uimahallissa, mutta musta tuntuu, että heteronaiset luulee, että mä kyylään ja sen takia koko sauna-asia on ahdistava. Ne yrittää käyttäytyä normaalisti ja suvaitsevasti, mutta niistä näkyy läpi, että ne on vaivautuneita.

      • 123_

        No, antaa niiden heteronaisten luulla mitä luulevat. Lukeeko sinulla otsassa, että olet lesbo vai mistä luulet heidän tietävän, että olet lesbo? Ulkonäöstä? Moni heteronainenkin voi näyttää hyvin miehekkäältä tai poikamaiselta olematta oikeasti tippaakaan lesbo. Entäs sitten jos tietäisivätkin. Eihän läheskään kaikki lesbot kiihotu kenestä vaan jossain saunassa, tuskin kaikki homomiehetkään. Ei minullekaan kelpaa kuka vaan enkä kiihotu kenestä vaan. Anna ihmisten luulla mitä luulevat, miksi pitäisi aina pyrkiä miellyttämään muita ihmisiä? Teet todella vaikeata elämästäsi jos jatkuvasti mietit mitä mieltä kukakin on ja mitä tuokin ihminen ajattelee minusta. Anna ajatella mitä ajattelevatkaan! Et voi koskaan kuitenkaan ikinä kontrolloida muiden mielipiteitä tai ajatuksia.


      • pähkinä
        123_ kirjoitti:

        No, antaa niiden heteronaisten luulla mitä luulevat. Lukeeko sinulla otsassa, että olet lesbo vai mistä luulet heidän tietävän, että olet lesbo? Ulkonäöstä? Moni heteronainenkin voi näyttää hyvin miehekkäältä tai poikamaiselta olematta oikeasti tippaakaan lesbo. Entäs sitten jos tietäisivätkin. Eihän läheskään kaikki lesbot kiihotu kenestä vaan jossain saunassa, tuskin kaikki homomiehetkään. Ei minullekaan kelpaa kuka vaan enkä kiihotu kenestä vaan. Anna ihmisten luulla mitä luulevat, miksi pitäisi aina pyrkiä miellyttämään muita ihmisiä? Teet todella vaikeata elämästäsi jos jatkuvasti mietit mitä mieltä kukakin on ja mitä tuokin ihminen ajattelee minusta. Anna ajatella mitä ajattelevatkaan! Et voi koskaan kuitenkaan ikinä kontrolloida muiden mielipiteitä tai ajatuksia.

        En mä niistä kiihotu. Enhän mä miehistäkään kiihotu, mutta en niitäkään halua nähdä alasti.


      • ed.
        123_ kirjoitti:

        No, antaa niiden heteronaisten luulla mitä luulevat. Lukeeko sinulla otsassa, että olet lesbo vai mistä luulet heidän tietävän, että olet lesbo? Ulkonäöstä? Moni heteronainenkin voi näyttää hyvin miehekkäältä tai poikamaiselta olematta oikeasti tippaakaan lesbo. Entäs sitten jos tietäisivätkin. Eihän läheskään kaikki lesbot kiihotu kenestä vaan jossain saunassa, tuskin kaikki homomiehetkään. Ei minullekaan kelpaa kuka vaan enkä kiihotu kenestä vaan. Anna ihmisten luulla mitä luulevat, miksi pitäisi aina pyrkiä miellyttämään muita ihmisiä? Teet todella vaikeata elämästäsi jos jatkuvasti mietit mitä mieltä kukakin on ja mitä tuokin ihminen ajattelee minusta. Anna ajatella mitä ajattelevatkaan! Et voi koskaan kuitenkaan ikinä kontrolloida muiden mielipiteitä tai ajatuksia.

        Joo, olet oikeassa, ettei elämää pidä tuhlata sen miettimiseen, mitä muut ajattelee. Mun kohdalla nämä saunatutut on tienny, että olen lesbo ja musta tuntuu, että mua on pyydetty mukaan vain siinä toivossa, että älyäisin itse kieltäytyä. Ihmiset on oikeasti tosi läpinäkyviä. Feikit ja fuulat haistaa jo kaukaa.


      • öööööö
        ed. kirjoitti:

        Joo, olet oikeassa, ettei elämää pidä tuhlata sen miettimiseen, mitä muut ajattelee. Mun kohdalla nämä saunatutut on tienny, että olen lesbo ja musta tuntuu, että mua on pyydetty mukaan vain siinä toivossa, että älyäisin itse kieltäytyä. Ihmiset on oikeasti tosi läpinäkyviä. Feikit ja fuulat haistaa jo kaukaa.

        Mitä helvettiä:D? Ongelma on nyt ihan jossain muualla, nimittäin siinä että sinulla on aivan järjettömän huono itsetunto. Siis luuletko oikeasti että muita kiinnostaa sinun seksuaalinen suuntautuminen? Etenkään jos kyseessä on heteronaiset. Tuollaiset säälittävät ruikuttajat ovat häpeäksi kaikille.


      • kärpäsestä härkänen
        öööööö kirjoitti:

        Mitä helvettiä:D? Ongelma on nyt ihan jossain muualla, nimittäin siinä että sinulla on aivan järjettömän huono itsetunto. Siis luuletko oikeasti että muita kiinnostaa sinun seksuaalinen suuntautuminen? Etenkään jos kyseessä on heteronaiset. Tuollaiset säälittävät ruikuttajat ovat häpeäksi kaikille.

        Ei pahalla, mutta kyllä musta kuulostaa epävarman ihmisen käyttäytymiseltä, että ei uskalla/kehtaa mennä saunaan alasti kun siellä on muita naisia ja kuvittelee mielessään, että ne muut miettii ihan kamalasti, että tuo on lesbo ja koska tuo on lesbo niin kyllähän se läähättää, kuolaa ja ahdistelee saunassakin muita naisia. Mielestäni ei kukaan muu kuin itsestään epävarma ihminen miettii jatkuvasti, että mitä ne muut ajattelee olkoon kysymyksessä alastomuus tai vaatteet päällä oleminen.

        Minusta on myös väärin sanoa, että epävarmuus kuuluu tiettyyn ikään, sillä osa nuorista ei koskaan ole epävarmoja ja osa ihmisistä on läpi lapsuudesta aikuisuuteen asti erittäin epävarmoja. Itseasiassa se heikko/terveen vahva itsetunto rakentuu sieltä lapsuudesta asti ja jatkuu läpi aikuisuuden kuolemaan saakka. Tottakai ihmisellä, jolla on heikko itsetunto ja on itsestään epävarma lapsesta saakka voi olla sitten aikuisenakin näitä itsetunto-ongelmia.

        Itsestään epävarma ihminen rakentaa mielessään kärpäsestä härkäsen. Pohtii ja pohtii päänsä puhki mitähän ne muut ajattelee. Ihan turhaan. Näin ajattelemalla liikaa asioista saa todella vaikeita, nimenomaan siellä omassa pääkopassa. Muille ihmisillehän se ei ole ongelma, tuskin edes koskaan huomaavat tuollaista asiaa.

        Jos jotakuta lesboa vaivaa heteroiden mielipiteet ihan vaatteetkin päällä, niin eihän niiden heteroiden kanssa ole pakko hengailla (paitsi ehkä työpaikoilla) jos oma pää ei sellaista kestä. Vaihtoehtona tietenkin sitten on, että on enemmän yksinäisempi.


      • pähkinä
        öööööö kirjoitti:

        Mitä helvettiä:D? Ongelma on nyt ihan jossain muualla, nimittäin siinä että sinulla on aivan järjettömän huono itsetunto. Siis luuletko oikeasti että muita kiinnostaa sinun seksuaalinen suuntautuminen? Etenkään jos kyseessä on heteronaiset. Tuollaiset säälittävät ruikuttajat ovat häpeäksi kaikille.

        Toi nimierkki ed. ei ole minä. En ole ruikuttaja mutta en halua niitten kanssa saunaan ja suihkuun, koska se tuntuu väärältä. Mun itsetunnossa ei ole mitään vikaa mutta en halua olla alasti mun ystävien kanssa. Mukavaa huomata että en ole ainut joka ajattelee näin.


    • pähkinä

      En pelkää kiihottumista, mutta en halua olla alasti niiden edessä. Ei tunnu houkuttelevalta ajatukselta. Helposti tulee kans mietittyy mitä ne ajattelee musta, sitten kun ne saa kuulla mun olevan lesbo. Enemmin tai myöhemmin se selvii niille kuitenkin.

      Viime perjantaina sanoin että mulla on menkat...

    • ymmärrän

      Mä ymmärrän ihan täysin ton tilanteen. Minäkään en mieluusti ole yleisissä suihkutiloissa. Muistan että varsinkin yläasteella liikkatunnin jälkeen, tuntui usein siltä kuin olin ihan väärässä paikassa. Enkä ole transihminen mutta en halunnut olla puolialastomana puolialastomien naisten keskellä. Voi myös johtua epävarmuudesta, joka kuuluu tiettyyn ikään.
      Ei tossa ole mitään outoa. Jos et halua saunoa, et sauno. Piste. Eihän kaikki edes pidä saunomisesta.

    • tyynepuustisenhaamu

      Sinne vaan muiden pervojen sekaan juhlimaan

      • pelkkähaamu

        Ihana nimmari: just nii sekaan vaa, eikä mitään selittelyjä.


    • tissifani

      Tässä toisen lesbon näkökulma asiaan. Eihän naisesta tietysti näe sitä, kiihottuuko jostain näkemästään vai ei. Se kuitenkin olisi mielessäni häiritsevänä asiana tuollaisessa saunomisessa, että entä jos katseeni eksyy "sopimattomiin" ruumiinosiin liian pitkäksi ajaksi.

      Pidän todella paljon rinnoista ja katse pysähtyy helposti niihin, jos niitä on näytillä. Vaatteiden läpi en sentään tuijottele päivät pitkät, mutta saunassa voisi yksinkertaisesti unohtaa pitää silmänsä kurissa ja se voisi kiusata niitä heteroita ;)

      En toisaalta sauno muutenkaan, joten teoreettinen ongelma vain.

    • suihkunraikas2015

      Onpa herkkää.Itse sauno sekä että saunoissa,nuorempana myäs veljien ja vanhempien kanssa.Sitten mummojen ja anoppien ym muiden.Kakskypäsenä polttarisaunassa,seurasaunassa,työkavereitten kanssa.En nää yhtää mitää kehossani niin etten voisi olla neutraalisti itseni kanssa.Aivan liian rento ihminen olen.Seurustelusuhteessa tosin hiukan ärsytti kun kumppanini ei voinnut yksinään erikseen missään muodossa käymään uimassa,vaateostoksilla.Pelkoa tai itseuskon puutetta sanon minä.Jos joskus aloittaja silti tahdot mennä saunomaan niin tosiaan lopeta se ittes liiallinen aattelu.Ei kukaan voi olla susta kiinnostunu eikä sauna tosiaankaan ole siihen mikään paikka.Se on kuulkaan aivan erihomma jos rakkaan kanssa kotisaunoo saattaa silloin yhden pusunkin saada.Ei siinä liian useat ei kyllä sinnekään asti parisuhteessakaan ole pystyneet.Älä tee itsestäsi oudompaa kuin olet.

    • fjekdkkfkfjfjsjsjs

      "älä tee itsestäsi oudompaa kuin olet." - siinähän hyvä ajatus kiteytyi.

    • Siks somessa

      Ylipäänsä tuijottelijat on outoja . Mun rintoja katsellaan useimmin kuin silmiä . Loppuu heti juttelunhalu .

    • Kokemus tämäkin

      Kyllä minä ainakin aloittajan vaivautumisen ymmärrän. Olen itse täysin sinut itseni ja oman kroppani kanssa, ja harrastanut paljon uintia, eli alastomia naisvartaloita on tullut nähtyä saunoissa ja pesutiloissa. Sauna on minulle neutraali paikka, enkä kiihotu vieraista alastomista naisista. Vanhemmiten olen kuitenkin alkanut tuntemaan oloni vähän vaivaantuneeksi ja kiusaantuneeksi yleisissä saunoissa ja pukuhuoneissa.

      Olen olemukseltani melko maskuliininen, mikä herättää usein väärinkäsityksiä sukupuoleni suhteen, se kai on yksi päällimmäisistä syistä. On kiusaantunut olo mennä naisten pukuhuoneeseen, ja odottaa milloin siellä kiljutaan. Minua myös tuijotetaan paljon, mihin olen tietenkin tottunut, mutta ei se ole erityisen mukavaa, koska en kaipaa erityishuomiota.

      Työkavereiden kesken on ollut illanviettoja, jolloin olen kyllä kokenut, ettei minua sinne saunaan erityisemmin kaivata. Sen havaitsee esimerkiksi siitä, että muut saattavat kysellä toisiltaan, kuka lähtee saunaan, mutta minua ei kysytä lainkaan, tai jos joku kysyy, vaikuttaa hän samalla vähän vaivaantuneelta ja voi hyvin aistia, että kysyminen tapahtuu pelkästä kohteliaisuudesta. Tai siitä, että vaatteet puetaan takkahuoneessa vasta sitten, kun minä olen poistunut hetkeksi paikalta.

      Jos minuun suhtauduttaisiin kuten muihinkin, lähtisin kyllä mielelläni saunaan, koska rakastan saunomista, mutta kun aistin, että muiden on vaikea suhtautua, jättäydyn pois kohteliaisuudesta. Olen kyllä ollut aikaisemmin myös sellaisissa työyhteisöissä, joissa olen kokenut olevani ihan yhtä tervetullut saunaan kuin muutkin, eli kyse ei ole omasta mielikuvituksestani.

      • minä, minä ja minä

        Voi kuule, olen ollut työyhteisöissä, joissa muille tarjotaan pullaa ja suklaata, mutta minulle ei, tervehditään muille, mutta minulle ei, puhutaan kyllä muille, mutta, minulle ei.. Eli kyse ei aina todellakaan ole maskuliinisesta olemuksesta, alastomuudesta tai edes homoseksuaalisuudesta.

        Ja oletko todellakin sitä mieltä, että sinua tuijotetaan ja paljon vai haluatko vain kuvitella, että sinua tuijotetaan ja paljon? Oletko siis, ei millään pahalla, mutta oletko siis mielestäsi todellakin niin tärkeä ja maailman napa, että kaikki tuijottavat vain ja ainoastaan sinua ja ettei maailmassa ole mitään sen kiinnostavampaa ja tärkeämpää kuin ainoastaan vain sinä, sinä ja sinä?

        Oletko aivan varma, että maskuliinisuutesi ei nimenomaan juuri sinussa itsessä herätä epävarmuutta tai että nimenomaan juuri vain sinä itse koet, että sinua tuijotetaan, koska olet maskuliininen?


      • Omat rajat
        minä, minä ja minä kirjoitti:

        Voi kuule, olen ollut työyhteisöissä, joissa muille tarjotaan pullaa ja suklaata, mutta minulle ei, tervehditään muille, mutta minulle ei, puhutaan kyllä muille, mutta, minulle ei.. Eli kyse ei aina todellakaan ole maskuliinisesta olemuksesta, alastomuudesta tai edes homoseksuaalisuudesta.

        Ja oletko todellakin sitä mieltä, että sinua tuijotetaan ja paljon vai haluatko vain kuvitella, että sinua tuijotetaan ja paljon? Oletko siis, ei millään pahalla, mutta oletko siis mielestäsi todellakin niin tärkeä ja maailman napa, että kaikki tuijottavat vain ja ainoastaan sinua ja ettei maailmassa ole mitään sen kiinnostavampaa ja tärkeämpää kuin ainoastaan vain sinä, sinä ja sinä?

        Oletko aivan varma, että maskuliinisuutesi ei nimenomaan juuri sinussa itsessä herätä epävarmuutta tai että nimenomaan juuri vain sinä itse koet, että sinua tuijotetaan, koska olet maskuliininen?

        En nyt ymmärtänyt, miksi sinun kokemuksesi on arvokkaampi ja todistusvoimaisempi kuin toisen.


      • 9 + 2
        Omat rajat kirjoitti:

        En nyt ymmärtänyt, miksi sinun kokemuksesi on arvokkaampi ja todistusvoimaisempi kuin toisen.

        minusta on ihanaa jos kaikkien neitejen joukossa on ihanan voimakas nainen !


    • Mikäli sinusta tuntuu epämiellyttävältä mennä heidän kanssaan saunaan, voithan vain sanoa, ettei saunominen ole "sinun juttusi". Turhahan sitä on itseään ahdistaa asialla, mikä tuntuu ikävältä. Ja tuskinpa he siellä koko iltaa saunovat :)

    • tombo1

      Mä menisin vaan saunaan niitten kaa. Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet ollenkaan. Jos oikeesti tuntuu pahalta, sanot vaan ettei saunominen kiinnosta. Juot kaljan tai pari sillä välillä, ku muut saunoo tai liityt seruaan sen jälkeen.

      • katski

        Samaa mieltä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe