Peipontien kaatopaikka

jätejoonas

Puhas ilmoitteli jotain Uuroon avattavasta jätteiden keruupisteestä.
Tarkoitti varmaan tuota Peipontien kaatopaikkaa rivitalon päässä.

285

6624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykäskä

      Karjalainen kirjoitteli, jotta Peipontien kolme vuotta vanha kaatopaikka on suljettu ja raivattu. Rivakkaa touhua.

    • konkelipoika

      Liekkö kaatopaikan pitäjä lähtenyt lataamoon? Kauanhan tuota romun paljoutta sai katsellakkin.

    • Vihtoriville

      Saapa nähdä eiköhän sinne ala keräytyä uutta romua ellei asukki suostu muuttamaan pois siitä asunnosta.

    • renkaita, mopoja

      Myykö asukki niitä vai onko vain keräilijä luonteeltaan? Saapiko sinne tuoda lisää?

      • purkujätettä

        Mulla on reippaanlaisesti purkujätettä, jonka voin varmaankin rahdata sinne Peipontien jätteidenkeräyspisteeseen!
        Olisi hyvä tietää, minkälaista kierrätystavaraa sinne voi tuoda esim. ruosteinen traktori joutaisi tuolta pellonperältä. Emännällä on jotain vanhoja vaatteita jne. Voisiko joku vastata, mitä kaikkea sinne saa tuoda?


    • ohraleipä

      Kyllä Peipontiellä aarteiden kerääjä teki kauppaa myös. Minultakin joku nainen kyseli että olenko se rengasmyyjä. No käväisi mielessä hetkellinen "ammatin" vaihto, mutta jatkoin kuitenkin kaidan tien kulkemista. Neuvoin asiakkaan oikealle ovelle kolkuttamaan ja pian tuo kauppias juoksikin lähes tulkoon polkanhyppelyllä ja -hyräilyllä, manit kourassa "äitinluo"

      • REOMURITARI

    • timppa20

      Joo. Kyllä Peipontieltä renkaita löytyy, mut on vähän vilponen keli katella:-D

      • tehkäätyönne

        Vuokratalot kunnassa ovat vilposia, elikkä kylmiä kuin hollituvat.
        Huoltomiehetkö eivät laske lämpöä??


    • havuja

      Niinpä. Oletko Jarski tarennu kauppaa tehdä? Kun miun pitäis saaha 185/14C. vintter. Saisitko tai paremminkin tarkenisitko pölliä miulle yhen sellasen renksun? Nastoja älä pölli itelles.

    • tosivilponen

      Minnehän tuo rojukauppa on nyt siirtynyt, kun asukki tuon lehtitiedon mukaan on asutettu muuanne. Kunnan pitäisi hankkia joku erakkomökki metän keskeltä jos tuommosia on pakko asuttaa.

    • j.v.

      HEI KAVERIT ja "KAIKENKARVAISET TIETÄJÄT" !!

      Mulle on aina kelvannut työ ja tässäkin asiakokonaisuudessa on monenlaiset asiat, taustat- ja 'tietopohjat' ihan metässä, kun Karjalaisessa oleva lyhykäinen uutinen on asiapohjaltaan kokonaan valheellinen. Tuo kirjoitus (uutinen?) oli tehty vain toista riitaosapuolta kuunnellen, ja kun ko. asiaa on puitu käräjäoikeudessa, niin olisi ollut tietenkin voitu riidan toistakin osapuolta (minua) haastatella, jolloin tämä tiedote olisi saattanut olla ainakin vähemmän mustamaalaava?

      Tuo kuva joka Karjalaisessa oli ei myöskään kertonut totuudenmukaisesti ongelman suuruutta, koska siinä oli tilanne jossa olin ihan tahallaan levittänyt lajittelun vuoksi "romut". (jos lukijoista joku on lajitellut siivouksessa tavaraa niin tietää kyllä, että silloin ns. "tavara lisääntyy" eli näyttää suuremmalta määrältä kuin todellisuudessa onkaan)

      Olennaista tässä on se, että Kiinteistöyhtiökään ei vienyt tavaroita pois vaikka nimenomaan siten oli sovittu. Minä itse sain puolisoni kanssa tässä asiakokonaisuudessa virkatoimen aikaiseksi tämän, kun vetosin Valviran ohjeisiin asuntojen siivottomuusasioissa jo syksyllä 2013.
      - eli: http://www.valvira.fi/files/tiedostot/v/a/Valvira_ohje_viranomaisille_3_2011.pdf

      Minähän olen jalkaleikkaukseen menossa ja siksi ei toimintakyky ollut riittävä tuohon hommaan ja sellaista apuakaan ei herunut, että olisi kyennyt asiat yksin hoitamaan. Kiinteistöyhtiö oli kykenevä toi,i,aan kyllä ja siksi kai as.sihteeri Suontama sen määräsikin asiassa vastuuseen.

      Vielä tuosta uutisoinnista, että asumme edelleen samassa asunnossa (siis kotonamme valheellisista tiedoista huolimatta) ja tuskimpa Kiinteistöliiton lakimies olisi pikkulapsiperhettä ilman harkintaa ainakaan alkanut häätämään todellisuudessa jos taustatiedot olisi olleet hänellä olemassa. Mutta jos kiinteistöliittokin sai "pelkistettyä" ja valheellista tietoa asioiden kulusta, niin asiassa voi ko. orgaani antaa tällaista "suositusmateriaalia" medialle "??" (kaikenkaikkiaan outo lausunto; jos siis totta on?)
      TÄÄ UUTISOINTI TUOTTAA VIHAA MEITÄ KOHTAAN HTEISÖN JÄSENIEN TAHOLTA, KUN KOKONAISVAIKUTELMAKSI JÄÄ, ETTÄ MEITÄ EI SAADA TÄÄLTÄ HÄÄDETTYÄ POIS! (todellisuus huomioon otettuna siis)
      Jospa kuitenkin pysytään asiassa ja ihan rauhallisina ja ei "hypitä silmille"! (asuntoa me kyllä haetaan ja kaukaa täältä, nimenomaan siis tiedoksi 'VIHAISIKSI LIETSOTUILLE')
      - EDELLEEN TIEDOKSI, ETTÄ MYYMÄNI RENKAAT ON IHAN LAIN JA ASETUSTEN MUKAISIA, JOTEN TURHA SIIHENKIN ON 'LISÄTÄ VETTÄ MYLLYYN', KUTEN SANONTA KUULUU!

      Ystävällisesti tiedoksi kiinnostuneille: Jarmo Vilponen

    • Rivarirami

      Höpöti höpö Vilponen!
      Rivitalon pääty on ollut vuosia ihan hirveän näköinen. Kierrätyspisteeltä roudaamasi romut ovat pahimillaan yltäneet räystäisiin saakka leviten siitä läheiselle parkkipaikalle. Miten jalkasi ovat estäneet romujen poiston jos ne eivät estä sen sinne lisähankkimista.
      Varmasti herättää vihaa naapureissa. Jos sinä tykkäät romuista ja niiden keskellä asumisesta niin naapurisi eivät. Kannattaisi ajatella asioita myös heidän näkövinkkelistä eikä omasta navasta. Kaatopaikka-kierrätysromuläjät eivät kuulu asutusalueelle, ne kuuluvat kierrätyskeskukseen koeta se tajuta.

      Kukaan ei teitä häädä jos asutte ja toimitte kuten muukin yhteisö! Rivitalo ei ole kaatopaikka!

      Olen tämän paikan nähnyt jo vuosien ajan kun lenkkeilen siitä ohitse.

      • Ruotuun!

        Olen samaa mieltä kanssasi Rami. Onhan tuo nähty!


    • Nokialaeset?

      Ottikohan "jamppa"jotain hampaanrakoseen noista kirjotuksista?

    • Uuno Mulkero

      Kaatopaikan pitäminen rivitalossa , jossa asuu muitakin, pitäisi tietenkin aiheuttaa pelkkää rakkautta. Ainakin rojukauppiaan mielestä. Tai jos ei aiheuta niin ovatpa ihan mulkeroita.

    • j.v.

      Tuossa vaan kirjoitin asioista niin kuin ne on todellisuudessa.
      Mistä helkutista joku vieras ihminen voi tietää mikä tavara on mistäkin tullut? Kun tavaroita joutuu pitämään ulkona, niin ne ei ainakaan sateessa puhdistu pidemmän päälle, heh! TUOSASSA VAIHEESSA KUN OVAT KUVATTUNA TULI KUNNALTA KÄSKY TYHJENTÄÄ AUTOISTA TAVARAT POIS. (6 autoa, joille käyntikuntoisille autoille kaikille oli parkkialueen haltijan lupa) EIKÄ MUUTEN TOLLA PARKKIALUEELLA KUKAAN MUU USKALLA PITÄÄ AUTOJAAN, TÄSSÄ TALOYHTIÖSSÄ AUTOT ON NURMIKOILLA, SIIS KAI MÄ SENTÄÄN JOTAIN NORMIA SILLOIN NOUDATIN?????
      Mä olen iältäni kohta jo 53 v ja tämän ikäisellä yrittäjällä saattaa olla tavaroita enemän tai vähemmän, mutta jokainen tavara on yksilö ja siten myös yksilöitynä niitä tulisi käsitellä, etenkin kun eivät jätelain normien mukaan ole jätettä silloin kun niillä on rahallista arvoa ja kysyntää. (eli joku on valmis maksamaan niistä jotain, kuten tässä tapauksessa oli)

      PERIMMÄINEN TARKOITUS ON HÄIRITÄ JA SYRJIÄ (kiusanteko) JA SIELLÄ TAUSTALLA ON MÄNNISTÖN RAUNON LAIMINLYÖNNIT LIUKKAUDEN TORJUNNASSA JA MUN LIUKASTUMISTAPATURMA. (sen korvaukset ovat vielä saamatta ja päivärahat myös, viimeiset tuloni on 10 v takasin hilkun vaille 30.000 euroa vuosi nettona)

      Mitä tohon jalan leikkaukseen tulee, niin sen on määrännyt julkisen terveydenhuollon erikoissairaanhoidossa ortopedi ja ihan turha sitä on täällä yrittää juoruta, että ei ois selvää pässinlihaa "!!?" (siitä on ihan paperit ja vielä videotallennekin, että ei kunta kiinteistönhuollon virheistään ikuiseksi ajaksi karkuun pääse) KUNHAN TYPERYYTTÄÄN YHTEISPELILLÄ KIUSAAVAT JA SITEN JOUTUU VERONMAKSAJA SITTEN VAKUUTUSYHTIÖN SIJASTA MAKSAMAAN TÄÄN PELLEILYN! Minä en juokse karkuun hihhuleita ja muita vanhoollisia pellejä!!

      Jarmo Vilponen

      • hyihelkkari

        Etkö sinä pässi tajua, että rivitalo ei ole rojujen kauppa eikä keräyspaikka.
        Sulle näköjään pitää olla ikiomat säännöt. Naurettavaa tuo säälin vinkuminen.


      • rottien kasvatusta
        hyihelkkari kirjoitti:

        Etkö sinä pässi tajua, että rivitalo ei ole rojujen kauppa eikä keräyspaikka.
        Sulle näköjään pitää olla ikiomat säännöt. Naurettavaa tuo säälin vinkuminen.

        Taitaa olla rottakennel -bissnes siellä Peipontien pihassa.


    • Lajittelia

      Kyllä sinut on nähty entisellä jätteiden keruupaikalla ST1:llä lastaamassa romua autoosi, harva se päivä. Ne ovat kierrätykseen meneviä romuja joita olet sieltä keräänyt niin että autoon ei sovi kuin kuski. Siis se on ROMUA! joka on menoossa sulattoon. Miksi hitossa sinä sitä sieltä hilaat? Eihän muutkaan niin tee!

      Itse sinä ongelmasi teet, ei Rauno- vainaan vika. Itse asiassa tuolta keruupisteestä tavaroiden vieminen on oikeastaan varastamista. En minä rautaa sinne vie että joku sitten tulee välikädeksi ja vie. Ne ovat siellä ollessaan Puhas Oy:n omaisuutta, eivät mitään mustikoita jota jokamies voi poimia itselleen.

      • Jarmo Vilponen

        Eipä sitten jotkut näe kuin asioiden pinnan, mutta järvessä on vettä siellä pinnan allakin, kuulkaas viisaat 'tietäjät', näin se vaan on!

        Osittain kyllä kyse on ollut myös "kierrätysketjun rikastuttamisesta", joka on "hyötyjätteen" (kuten SER-jätteen) lajittelusta, mutta arvatkaas pitääkö tuollasesta paikasta kuin "Lajittelija" mainitsee ottaa tavaraa? Vastaus: EI TARVII .. kyllä ehjien tavaroiden tuoja antaa ihan oma-aloitteisesti lapsiperheen isälle mielummin ehjän tai korjattavan laitteensa, kuin että heittäisi pois.
        YKSINKERTAISESTI VAAN EI MEILLE ANNETTU SOPIVAA ASUNTOA JA EI MULLE OLE VAMMAISPELVELUSUUNNITELMAA TEHTY, KUTEN TULEE PITKÄAIKAISSAIRAALLE TEHDÄ. (jostain on jotain saatava ja mä uskallan keskustella ihmisten kanssa ihan "livenäkin" näistä asioista ja kunnan jäsenistä osa tietää kuinka härskejä täällä voidaan yksilöä kohtaan olla)
        NÄIN SE VAAN MENEE, MÄ OLEN KOKENUT NÄÄ ASIAT!


    • oiuhåoiho

      Joo, joo! Mutta anna nyt niiden romujen jo olla. Kerää jotain fiksumpaa, vaikka marjoja tai postimerkkejä. Perheesi on varmasti paljon iloisempi ja onnellisempi

      • vaihtoeht

        Tämä tuntuisi olevan paras vaihtoehto tuolle kaatopaikan tekemiselle


    • ihmettelijä

      Kerroppas Jarmo Vilponen miksi autojasi on pitkin kyliä ja milloin meinasit raivata ne pois?

    • whrtkgh

      Vai ei ANNETTU sopivaa asuntoa ! No johan on ! ANNETTIIN kuitenkin asunto.
      On kyllä vaativainen tämä Porin herra. Ihmettelen miksi ei mene sinne. Siellä varmaan annettaisiin sopiva asuntokin.

      • Paha palata.

        Eiköhän siellä Porissa käynyt täsmälleen samalla tavalla kuin Kiteellä, Kontiolahdella ja ties missä muualla, eli häätö tuli. Luonnollisesti siihen ovat muut syyllisiä mutta ei herra Vilponen itse millään lailla tai vähimmässäkään määrin!
        Siisti mies...


    • sivustaseurannut

      Eikö yhteiskunta saa miestä hoitoon, ettei naapurit ja perhe joudu kärsimään. Tämä olisi myös paras apu miehelle itselleen.

      • Kalsa Kilponen

        Nykyisin panostetaan voimakkaasti avohoitoon.


    • Jarmo Vilponen

      Ei hoitoon pääse oikeaan paikkaan ja oikea-aikaisesti, empä tiedä mitä "hoitoa" tarkoitat kylläkään, mutta kaiken yksinkertaisinta olisi tehdä akillesjänteen pidennys ja nilkan luudutus .. - siis kuten erikoissairaanhoidon asiantuntija on määritellyt tarpeen.

      Tähän toiseen asiaan vastaan, että meillä kaikilla on oikeus valita asuinkuntamme ja julkisen vallan on tuettava itsenäistä asunnon saantija ja sen pysyvyyttä ihan laajalla sektorilla ja asiakkaan (potilaan jne) päätöksijä on kunnioitettava - ihmiusoikeuden kunnioitus on sinällään erityinen, kun perusoikeuksija ja perusvapauksia ei voi poistaa, ne ovat jo hierargialtaan sellaisessa asemassa ja kirjoitettu eriyiseen muotoon, - perusoikeuksien ydinosa tulisikin selkeyttää mielellään mahdollisimman laajasti ja laajalti.

      Muuten kohtapuoliin on aika mielenkiintoinen esimerkkitapaus (verrokkina siis) tulossa eräässä viranomaisessa esille, mutta siitä sitten myöhemmin, kunhan ensin ryssivät vähän vielä!

      • Jarmo Vilponen

        Jäi tähän vielä kirjoittamatta eräs tärkeä asia niille, jotka ymmärtävät ihmisoikeuksista yhteisöissä, - niihin suhtautumisesta oikeusturvalähtöisesti ja muutenkin siten, että perheet joilla on hyvinvointipalveluiden tarvetta saisivat palvelunsa oikea-aikaisesti ja syntyisi ingluusio, jossa siis olisi mahdollisuudet saada asiansa kuntoon ja siten olla myös mm. veronmaksajana hyödyllinen yhteisössään. Miksiköhän on niin paljon aivan avuttomia tapauksia? Miksi ei hyödynnetä tieto/taitoa tällä saralla, kun 'virkaa nauttivien' koulutuksiinkin otetaan rahaa vastaan ESR ja EAKR ym. rahastoista (nää lähinnä työllistämishankkeita).
        Sosiaali- ja terveyssektorilla koulutetaan alan viranomaistoimissa yhteistyöhön siten, että asiakkailla (potilaat muut) olevat puutteet huomioidaan sektorirajat ylittäen, koska asiakokonaisuudet eivät ilman asiakaslähtöisiä suunnitelmia ja niiden toteuttamista voi menestyä, siis ongelmat ei ratkea ja ihmispolot ymmärtävät sen jo palveluta saadessaan, että asiaa ei hoidettu kuntoon vaan tehtiin 'vain jotain' ikäänkuin pakon sanelemana.
        MINÄ NÄÄN USEISSA PAIKALLISISSA TOIMISSA JA MIELIPITEISSÄKIN NATIONALISMIA, SIIS ETTEI SUOMEN LAKI KOSKE POHJOIS-KARJALAISIA, VAAN EDETÄÄN IHAN OMIEN VANHOOLLISTEN PERIAATTEIDEN MUKAISESTI?? (ihan vois tähän asettaa kysymyksen, että siksikö täällä on niin vähän teollisuutta - työtä - hyvinvoinnin perusasioita siis??)

        Meidän perheelle haettiin siis häätö ja kulutettiin käräjäoikeuden resursseja, mutta kuitenkin sitten viranomaisyhteistyössä (KUTEN JO ALKUJAAN SIIS VAADEIN VALVIRAN OHJEIDEN MUKAAN) edettiin todellisuudessa ja päästiin jonkinlaiseen ratkaisuun, joka ei itse ongelman syytä poistanut eli mun toimintakykyni on edelleen huono liikuntarajoitteen vuoksi.

        JOISTAIN VIRHEISTÄ KAI VOISI JOPA OPPIA JOS KÄYTTÄISI DIALOGISIA MENETELMIÄ?


      • Kouttakuono

        Mielestäsi siis yhteiskunnan pitää tehdä kaikki puolestasi? Aikamoinen vastuun pakoilija.


    • nuapuri setä

      Ei ole ukkelin toimintakyky huono. Ainakaan mitä voi päätellä kaatopaikasta, jonka kykeni haalimaan kunnan vuokratalon päätyyn. Luulisi muita asukkaita wituttavan.

    • Ei kaikkea sovi...

      Hoidata Vilponen yläpääsi kuntoon, alapää toimii pikkuhiljaa klenkkaamalla, mutta klenkkaavasta yläpäästä kärsii koko yhteiskunta.

    • Jarmo Vilponen

      Yläpää toimii riittävän hyvin ainakin tässä seurassa.
      JOTKUT ASIAT VAAN ON ERI TAVALLA MILTÄ NE NÄYTTÄÄ, ESIM. KONTIOLAHDEN TOIMINTASUUNNITELMISSA (saatavilla kunnan sivuilta) MAINITAAN KUNTALAISILLE JA MUILLE HALUAVILLE OLEVAN RUNSAASTI TYHJIÄ TILOJA, MUTTA EN MÄ NIITÄ TAVOITTANUT?? (vuokrasain Joen kaupungista)

      On ihan järkyttävä nähdä täällä syrjäytyneitä, päihteiden sekakäyttäjiä ja työttömiä (erityisesti nuoria) jne., joille kunta ei järjestä mitään muuta kuin katkohoitoa lopuksi ja kun asenteet 'ovat mitä ovat', niin itsemurhatilastojen kärjessä mennään tällä alueella!

      MUTTA KUNTAVAALEISSA TAVATAAN, NUOTKIN TAVARAT (kaatopaikan romut siis ) OVAT MUUTEN SUURIMMAKSI OSAKSI YHDISTYS- JA HYVÄNTEKEVÄISYYSKÄYTTÖÖN MENOSSA. (sitä varten on jo mm 15 kpl toimivia tietokoneita olemassa ja työkaluja mm rankosavottaan ja uppotukin nostoon ym.)
      LAHJOITUKSIA OTETAAN EDELLEEN VASTAAN JA ANNAN ILMAISEKSI MM. VIRKAKONEISTON UHRIKSI JOUTUNEILLE VÄHÄISEN HALLITSEMANI TIETO/TAIDON!
      Tällä hetkellä yhdistyksellämme on puutetta toimivista tai korjattavista moottorisahoista, samoin moottorikelkka olisi jotenkin organisoitava, tai halpa maasturi/traktori ja edelleen siis remppaakin vaativat kiinnostavat!

      EI TÄSSÄ OLLA VÄÄRYYDELLÄ JA VIEKKAUDELLA LIIKKEELLÄ, MUTTA MIKÄLI TOIMINTAKYKY (sosiaalinen-, taloudellinen- ja fyysinen toimintakyky) ON HEIKOMPI KUIN TERVEILLÄ MIEHELLÄ NIIN ONHAN SELVÄÄ, ETTÄ KO. SEIKAT HIDASTAVAT JA JOPA ESTÄVÄT SIIVOAMISTA JA MUUTA!
      Tässähän asiassa oli ja on edelleen siis muutakin sisältöä kuin tämä Karjalaisen uutisointi riidan alaisesta asiasta antoi ymmärtää, yritinkin sitä tuolla jo kertoa, mutta sanomani vastaanottokyky näyttää olevan pahasti tukossa joillain.
      ONNEKSI OLEN SAANUT MYÖS POSITIIVISTA PALAUTETTA JA SAIN MM. TUTULTA PORUKALTAMME TUNNUSTUKSEN EPÄVIRALLISENA v. 2014 KIERRÄTTÄJÄNÄ KOMEAN MUISTOPALKINNON. (KIITOS VIELÄ KERTAALLEEN!!)

      LAHJOITUKSISTA , YHDISTYSASIOISTA JA SUN MUUSTA VOITTE SOITELLA 044 5509920! (mielellään iltaisin klo. 17.00 - 21.00 välillä tai muulloinkin, mutta ei mielellään ennen klo. 12.00) KIITOS!

      Parempaa tätä vuotta KAIKILLE ja yrittäkää nyt ymmärtää, että tämä asia on melko lailla erilainen kuin "painettu sana paperilla" antaa ymmärtää!!

      Jarmo Vilponen

      P.S.
      Miettikääpä tuossa uutisessa mm. sitä, että se kertoo perheemme asuvan "jo eri osoitteessa" .. ei se pidä paikkaansa, täällä Peipontiellä me asutaan ja uutinen on ihan outo ja virheellinen kyllä muiltakin osin, ei meitä esim. olla 2013 yritetty häätää!
      ELI, OUTOA TÄÄ KYLLÄ ON MERISTÄKIN JA IHMETTELYN MERKEISSÄ HARKITSEMME "PERÄTTÖMÄSTÄ" KIRJOITTELUSTA JA KUNNIANLOUKKAUSESTA VAHINGONKORVAUSKANTEEN NOSTAMISTA. (ei ollut muuten ensimmäinen kerta)

      • Vilmo Jarponen

        Näyttää siltä että tavaraa on taas alkanut kertyä.. vaikkakin iso osa on taittu siirtää mahdollisesti kaatopaikalle mihin ne kuuluikin.
        Ei taida herra Vilposelle mennä jakeluun että nimenomaan romuvaraston pito on se mistä häntä yritetään saada luopumaan. Se että hänellä on joku jalkajuttu ei oikeuta roskaamaan asuinympäristöä.
        Kyllä on vastuuntunnotonta niiltä jotka antavat romujaan "yhdistys yrittäjälle" säilöttäväksi.
        Jos kaveri on niin saamaton ettei saa asuntoa muuten kuin yhteiskunnan kautta niin eikö kunta voisi osoittaa jostain syrjäisemmästä paikasta jossa romut ei ole toisten silmätikkuna.


    • tavataan tavataan

      Vai tavataan kuntavaaleissa? Oletko ehdokas (mikä puolue?) vai vaalivirkailija tai muutenko vain vaalipaikalla olet neuvoja antamassa. Tietysti tarvitaanhan siellä rahankerääjiäkin.
      Pelkkää äänestäjää ei moni ehtisi tavata.

    • Sinne mahtuu kyllä

      Mainetta laajalti niittäneeseen kuuluisaan Peipontien keräilypisteeseen voi tietojeni mukaan viedä kaikki rojunsa aina Etelä-Suomea myöten.

      • jämiä ja jätteitä

        Kai sinne sopii myös ongelma- sekä biojätteet? Niistähän saisi energiaa.


    • kotiseutu rakas

      Varmaan Porissa on korkealaatuisia vuokra-asuntoja ilman slummitunnelmaa.
      Kenties Kontiolahti antaisi menokyydinkin.

    • Jarmo Vilponen

      Joensuun Yliopistossa oli kouluttajana eräs fiksu professori Jukka Korpela, joka kirjassa "Monenkirjava rasismi" kertoo Itä-Suomalaisen yhteisön (erityisesti Pohjois-Karjalassa) olevan hyvinkin vanhakantaisessa tilassa tässä ME ja MUUT asiassa, joka kyllä näkyy tässäkin kirjoitusketjussa.
      Tätä kirjaa saa lainata hyvinvarustetuista kirjastoista, tästä asiayhteydestä kuulette sitten jossain vaiheessa kyllä.
      Alkuperä ja sairaus ovat syrjinnän (ihmisoikeusrikos) luetteloituja syitä ja luettelo ei ole pelkästää siinä mainittuihin asioihin sidottuja, mediassa käsittely tekee asiasta törkeän ja erityisesti siis tässä kun suoraan valehdellaan useitakin asioita. En tällä tarkoita teitä Suomi24 kirjoittajat, tehän olette vain yhteisönne jäseninä alttiita tälle ilmiälle ja vastuunne on mahdollisesti kunnianloukkauksen luokkaa korkeintaan, jollei sitten lödy asianosaisia kirjoittelijoiden joukosta.
      Toimittaja, virassa olevat vastuuhenkilöt ja myös muita tehtäviensä velvoitteita laiminlyöntejä viranhaltijat tässä asiakokonaisuudessa kyllä tulevat vastuunsa tietämään.

      En kirjoita näillä näkymin enää tästä aiheesta.

      Jarmo Vilponen

    • kunnian loikkaus

      Eipä sinun tarvitse tosiaan kirjoittaa "monen kirjavasta rasismista" ainakaan tässä ketjussa. Me muut kun keskustelemme täällä Peipontie kaatopaikasta.

      Avaa oma ketju rasismiasi ja kunnan henkilöiden haukuskelemista varten.
      Katsotaan sitten nuo kunnianloukkausasiatkin tarkemmin. On erittäin halveksittavaa käydä täällä kuolleen henkilön kimppuun vaikka se omaan tyyliisi sopiikin.

      • Jarmo Vilponen

        Juuri siksikin asiat tulisi virallisesti selvittää ja oikea-aikaisesti, rikosilmoitukset on tehty silloin kun asiat ovat olleet ajankohtaisia.
        Kaikissa asioissa on jotain taustatekijöitä (rikosasioissa "motiiveja"). Se muuten taitaa olla niin, että minä tiedän paremmin mitä tähän asiaan kuuluu ja mitä ei kuulu, kuin nimimerkki "kunnian loikkaus".


    • havuja

      Ei se ole väärin tehty jos huomauttaa asiasta asukasta joka rikkoo yhteisiä sääntöjä. Oletko kysynyt kiinteistön omistajalta, saako vuokralainen varastoida tontille mitään asiaan kuulumatonta? Jos saat luvan, pyydä se kirjallisena.
      Ja jos se liittyy kertomaasi yritystoimintaan niin kannattaa ostaa kunnon tilat kunnalta esim. Kontiorannasta. Osta kasarmi. Alahalli työtilaksi ja ylemmät kerrokset henkikunnan asunnoiksi. Ja tietenkin yrittäjänä tiedät yrittäjän velvollisuudet yhteiskuntaa kohtaan. Tsemppiä!

    • Ladyniih

      Voi kuule Jarmo, ei se yhteiskunta silleen toimi että sinä kasaat romua ja minä kasaan romua ja raimokin kasaa romua! Niih! Yhteiskunalla on on omat pelisääntönsä ja lakinsa sen romunkin suhteen. Nyt ota ja vie ne rautaromut kiltisti takaisin sinne viralliseen keräyspisteeseen.
      On niiiin paljon kivempi elää kun naapurit eivät ole vihaisia sinulle niistä romuista! Katsos Jarmo kun ihminen haluaa kauneutta ympärilleen. Ei sellaiset romut ole kauniita ne ovat rumia, Niih!
      Hankit kuule itsellesi jokin hyvä harrastus Jarmo, vaikka puutöitä rupeat vapaaopistolla tekemään. Sinulla on tekemistä ja kaikki ovat iloisia, niih! Huomaat että maailma onkin kiva paikka eikä kaikesta tarvitse rettelöidä, NiiH!

    • kylä kilu

      Voisi alkaa tekemään pärevasuja ja linnunpönttöjä. Omista aineista, tietty.

    • Jarmo Vilponen

      No kirjoitampa nyt vielä tällasen olennaisen asian, että tämän kiinteistöyhtiön toimitusjohtaja ja ympäristönsuojelusta kunnassa vastuussa oleva virkamies on määrännyt nämät tavarat laitettavaksi tähän ulos, josta sitten kuva on otettu.
      On se vaan kumma, että ette kirjottelijat tajua tässä asiassa olevia valheita?? (ei se kuulkaas sillain tää maailma pyöri, että käsketään tekemään jotain ja sitten mustamaalataan kun ei viranomaisten yhteistyö toimikkaan ja silleen, niih.. niih!)

    • Naapuritalon asukas

      Kauheetahan se ois jos ne romut ois sisällä mutta tottahan se on että sisälläkin oli/on romuja ja 1 auto taas parkkipaikalla romottamassa täynnä auton renkaita!!! Tiesitkö muuten että joitain naapureita on käsketty infoamaan heti isännöitsijälle jos näin tapahtuu elikkäs jos rupeat taas haalimaan tavaraa!!! Silloin on kuulemma heti häätö ja harmittaa kauheasti siun toiminta teidän lapsen suhteen koska olette sosiaalitoimiston silmän alla ja siitäkö sitten tykkäät ku pojan ottavat huostaan ja ilmotus lähtee sekä sossuun että isännöitsijälle heti maanantai aamuna. Säälin siun naista,miten se jaksaa kattoa tuommosta rahatonta pummia...loista kokoajan...elätä mies ittes ja oo järkevä ja paina kaasua ja mee sinne mistä oot joskus tullukkin ja anna naisen ja lapsen elää rauhassa ilman romuja! Siun lapsesta kasvaa samanlainen sairas yksilö mitä ite oot!!!!

    • Alppious

      Eikö Jarmo kannata ottaa ihan lusikka kauniiseen käteen ja etsiä töitä? Vaikuttaa siltä, että kun kerran jaksat roudata rompetta st1:n kierrätyskontista, niin kyllä sinusta on oikeisiinkin töihin. Lopeta tuo itkeminen jalasta ja muusta ja ota itseä niskasta kiinni perkele!

    • Haistatan sulle V:n

      Onhan se mies ees jotain saanut aikaan...kylän kuuluisuus Peipontien kaatopaikka ja ihan lehtiin asti menny :D Ihan hävettää ja inhottaa asua tällä suunnalla kylää! Mitä oon ohi kävelly ni hyvinhän ne romut on aina miehen avulla pihaan tullu mutta ku ne pitäis pois saada ni jalka vammasta esittää...pelle koko äijä! Täältä nyt sit lähtee maanantaina toinen soitto sosiaalitoimistoon ja isännöitsijälle...kävin äsken kattomassa parkkipaikalla ni totta se on jotta 1 auton romu taas lisää tuotu ja 1 auto täynnä renkaita ja voi lapsi rukka kun joutuu tuommosta kestämään...asialle on nyt pakko tehdä jotain!

      • Kyylä Kyttääjä

        Oman elämänsä kyläpoliisit vauhdissa.


      • Kaatisasiakas
        Kyylä Kyttääjä kirjoitti:

        Oman elämänsä kyläpoliisit vauhdissa.

        Kyllä: onkin niin kiva asustella romukaupan vieressä.


    • naapurin naapurin na

      Onko kaatopaikka suljettu, kun ei kukaan kirjoittele aiheesta mitään.

    • xsaphiroy

      varmaan tarkoitti. eikä vain yhdessä rivitalon päässä. pelottava paikka.

    • Jarmo Vilponen

      NIMIM. HAISTATAN SULLE HEI: Ketä haittaa jos tossa Volvossa on nyt sisällä 6 - 7 rengasta?
      Sain tuon ostettua halvalla ja yritän sentään jotain tehdä! (ostaa myydä, mikä on ihan oikeeta työtä ja jota oon harjotellu sen nelisenkymmentä vuotta) EI ME SINNE RENKAIDEN SEKAAN LASTA KYLLÄ PANNA YÖLLÄ EIKÄ PÄIVÄLLÄ!!

      Nimim. "Kyylä Kyttääjä"; NIMENOMAAN NÄÄ ON SELLASIA "KYLÄPOLIISEJA" JOTKA ON MUN EDESSÄNI HILJAA TAI MYÖTÄILEVÄT JA "ARVAILEVAT" PUHELIN KORVASSA VERHOJEN RAOSTA TOISILLEEN NÄITÄ TAPAHTUMIA! (joista eivät siis osaa ajatellakaan että kokonaisuudessa saattaa olla jokin isompi juttu takana, kun ei kolmeen vuoteen saatu mua ruotuun??)
      "TAVAN RIVIKANSALAINEN" OLISI PANTU OJENNUKSEEN HETI!

    • Vinkki Jarmollen

      On se hyvä kun Jarmo jaksaa yrittää. Kannattais nyt ostaa Kontiorannasta pieni varasto taikka osa polkupyörävarastosta ja perustaa tavaraliike sinne. Sinne tulee nyt paljo asiakkaita kun Vihonenkii on laittamassa kauppaa sinne. Mahtasivat sitten nämä katteelliset kyläläiset ihmetellä kun alkas Jarmo rikastua ja suu niiltä auki jäis.
      Nyt on hyvä aika varaston ostoon jotta eivät nuo rojeketiryhmän miehet kerkii kaikkee ostoo itelleen.

    • rivikansalaisempi

      Minähän se VILPONEN itteensä pitää jos ei tavallisena rivikansalaisena.
      Tai onhan se hyvä että huomaa pikkuhiljaa itsekkin ettei ole tavallinen rivikansalainen.

      • rivarin rivissä

        Ei ole rivikansalainen. On paljon parempi. Siksi saa pitää rojukauppaa kunnan vuokratalossa. Varmaan maksaa siksi isompaa vuokraa.


      • laintunteva
        rivarin rivissä kirjoitti:

        Ei ole rivikansalainen. On paljon parempi. Siksi saa pitää rojukauppaa kunnan vuokratalossa. Varmaan maksaa siksi isompaa vuokraa.

        Ei ole kunnalla oikeus periä isompia vuokria vaikka onkin liikemies tämä vuokralainen.


      • sivullinee

        Vilponen kuuliaisena kansalaisena maksaa reilusti jo ennen kuin kunta ehtii perimään. Nääs bisnes is bisnes.


    • Katoavaakansanperinnettä

      Onkos kaatopaikkamestari muuttanut pois kun rojut on hävinneet talon päädystä?
      Olisiko muuttanut hyvinkin vaikka Joensuuhun? Lieksassakin on kuulemma paljon vapaita asuntoja.

    • lahjoitti

      Ei, hän ei ole muuttanut minnekkään, hän on lahjoittanut ne kepulaisille.

    • Vinkiville

      Uuron keräyspisteellä näkyypi laitetun rautaromun keräysastiat aidan ulkopuolelle. Nythän herra Vilponen saa taas materiaalia bisneksiinsä.

    • terrorismia

      Onpa mielenkiintoista seurata näin ulkopaikkakuntalaisena, kuinka yksi kuntalainen terrorisoi koko kylää, eivätkä asukkaat mahda asialle mitään ja viranomaiset levittelevät vain käsiään. Taitaa olla retoriikan tohtorismies tuo herra Vilponen. Ei häntä kukaan pysty pysäyttämään, kyllä se sen verran toisista piittaamaton velho on mieheksi.

      • RysyYkä

        Mitäs toveri Vilponen on nyt saanut aikaan?


      • renkaitarenkaitarenkaita

        Eikös vilponen kehunu korttinsa menettäneen ? Ja siellä se joka päivä ajelee autolla peräkärryt perässään punasella audilla


    • Aikon

      On taas alkanut täyttyä nurkat rojusta Peipontiellä ja syksyllä pihasta hävinneet autotkin ovat löytäneet tiensä kotia.

      • Kumikunniaan

        Maisemasuunnittelijan vinkki osoittaa, että hra Vilponen elää hyvin ajassa.
        Älkääpäs suotta narisko.


    • miteslie

      Jokos tämä kaveri on muuttanut/häädetty pois?

      • puucee

        Ei ole muuttanut


    • touhutonttu

      Toveri Vilponen on siirtänyt kaatopaikkansa Lehmoon ,äijäkirppiksen viereiseen metsikköön ja vielä pohjavesialueelle.

      • autotonrengas

        Näkyy siellä olevan joku helvetinmoinen kasa vanhoja autonrenkaita. Mistähän se toveri niitä trokailee?


    • mitäsitätätä

      Se kaatopaikka on tainnut löytää uuden paikan äijä kirppiksen luota tienvarresta!Sairasta touhu,renkaita täynnä koko tienvarsi ja yksi romu autokin löytyy ja mitähän kaikkea muutakin romua sinne pikkuhiljaa ilmaantuu,,Taitaisi olla virkavallalle töitä, paskakasat tienvarressa, roudattu Peipontieltä sinne!

      • jäteläjä

        Jos näin on, niin ainakin pihassa on jo iso vuori vanhoja autonrenkaita varmaan satoja. Taitaa kaatopaikka taas käynnistyä


      • lätejäjä

      • kaatiskalle

    • exportimport

      Mistähän nuo renkaat ovat alun perin peräisin? Vai lieneekö Vilposen omaa maahantuontia?
      Pelkääkö tilanvuokraajat jotain? Ja jos niin mitä?

      • röppöä

        Veikaan että jostain kierrätysläjästä kerättyjä


      • j.v

        Niin "Pelkääkö tilanvuokraajat jotain? Ja jos niin mitä?"

        Siinä on asiallinen kysymys, jostain syystä yhteiskunta ei ole valmis virkarikoksia tutkimaan ja siten oikeuskulttuuri ei muutu sillä osa-alueella, vaan virassa olevat henkilöt ja verorahoilla rakennetut orgaanit 'ovat viallisia'! Yhteiskunnassa on tunnistettavissa yleisesti 'sen jäykkyys', siis vaikka laki muuttuisi, niin vie aikaa ennen kuin yhteiskunnassa on havaittavissa lain muutokset (joskus pidempikin aika saattaa kulua, ennenkuin esim. tuomioistuimissa saadaan asioihin verrattava päätös ja siten juridinen "verrokki" siis saadaan käyttöön).

        Tästä perusvapautena ym. ymmärrettävästä asiasta ei edes paikallinen käräjäoikeus kykene tai halua puhua, niin suuri ja arka aihe on taustalla. Eli mulle sattuneet tapaturmat ja siis niihin liittyvät vahingonkorvaukset taloyhtiössä (kunnan tytäryhtiö) ja myös siten erilaiset mun uudelleen työelämään integroitumisen (oikeus osallisuuteen) tehtävät on jätetty pitkään hoitamatta ja tässä uutisoinnissakaan ei toimittajilla ole tullut mieleenkään kysäistä multa mitään.
        Niin kauan kuin "yksipuoliset tuomiot" ja "yksipuolinen uutisointi" on Pohjois-Karjalassa vallitsevaa käytäntöä, niin ei voi alueellisesti juurikaan kehitystä tapahtua. Parlamentaariseen yhteiskuntajärjestykseen kuuluu demokratia ja oikeudenmukaisuus valitusteissä ja tietenkin esim. virkavastuulla taattu neuvonta (mm. Hallintolain 8 § jne.) sekä asiakohtaisesti säädetyt muut oikeusturvaa varmistavat toiminnot julkiselta vallalta, sekä sitä myötä median ym. kautta kansalaisille kulkeutuva OIKEA TIETO JA ASIOIDEN MONINAISET VAIKUTTEET! (teollisuuden ja aluekehityksen kautta syntyy mm. työpaikkoja -> hyvinvointia, jota minäkin pyrin perheelleni saamaan epätoivoisesti)

        Jarmo Vilponen


      • j.v

        P.S.
        Lisäänpä vielä, että mä olen asiasta tehnyt rikosilmoituksen ja tilanteessa vallitsee osittain rikoslaissa asioihin vaikuttava "pakkotila". Mulla on vaikeuksia (avuttomuutta) nostamisessa ja fyysisesti liikkumisessa muutenkin ja ortopedi on määrännyt jo vuonna 1999 tapaturmassa loukkaantuneen jalan leikkauksen.

        Jarmo Vilponen


    • 205

      Iso kasa renkaita jätetty tienposkeen - myyjä ja kirppisyrittäjä kertovat eri tarinan - kuva
      Karjalainen

      Suomalaismies kauppaa autonrenkaita Tori.fi-verkkosivustolla. Tapauksessa hieman erikoista on se, että renkaat ovat kuvien perusteella isossa kasassa tienposkessa Kontiolahden Lehmossa ja renkaita kaupataan kymmenen euron hintaan.

      Myynti-ilmoituksen mukaan Äijäkirppiksen yrittäjän vuokranantaja oli käskenyt viedä myyjän tavarat pois. Tekstin perusteella joku on suutuksissaan tyhjentänyt renkaat ja muut tavarat yhteen läjään. Ilmoitus on jätetty sivustolle 17. heinäkuuta.

      Äijäkirppiksen yrittäjä Arto Kolehmainen muistaa tapauksen toisin:

      -  Hän ei maksanut myyntipaikan vuokria, ja käskin hänen viedä renkaansa ja muut tavarat pois kirppikseltä pari viikkoa sitten. Hän siirsi renkaat itse nykyiselle paikalleen.

      -  On renkaita jonkin verran kärrätty pois. Eihän näky ole kovin kaunis. Ei renkaista mitään myrkkyä valu maahan, mutta ne ovat kuitenkin ongelmajätettä. Ei tämä tapaus maata kaada, mutta syytön minä tähän olen, Kolehmainen jatkaa.

      Karjalaisen saamien tietojen mukaan samassa kasassa renkaiden kanssa oli viime viikolla yksi auto, televisio, tulostin sekä polkupyörä.

      • Kuvan_kanssa

      • dxdx

        Hyviä renkaita sai ilmasiks, kun vaan kävi hakemassa.


      • rektumi
        Kuvan_kanssa kirjoitti:

        http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/80802-iso-kasa-renkaita-jatetty-tienposkeen-myyja-ja-kirppisyrittaja-kertovat-eri-tarinan-kuva

        Tuo touhu ei ole enää ihan tervettä keksipä kyseessä oleva herra siihen puolustukseksi millaisia selityksiä tahansa!
        Loput kyseisen persoonan päänsisäisestä elämästä voi jokainen lukija päätellä itse. Se ei varmaanaan ole ylivoimainen tehtävä.

        Joo "hieman" uskottavammalta kuulostaa kirpparinpitäjän selitys :)


      • Yksipienilapsonen

        Minä uskon kyllä Jarmoa kun varmaan uskovainen ihminen ja vainottu eikä lääkäri leikkaa jalkaa vaikka Jarmo pyytää ja vaikka voipi olla jo nykyisin muutakin vikaa


      • j.Johannes.v
        rektumi kirjoitti:

        Joo "hieman" uskottavammalta kuulostaa kirpparinpitäjän selitys :)

        Uskomatonta miten hartaasti Usko uskoo mielummin kirppiksen pitäjää, vaikka minä en mitään edes ole edes selittänytkään tapahtumien kulusta.

        Noh niin, .. näin jälkikäteen sitten tuli ilmi, että Kolehmainen olikin saanut uhkauksen vuokraisännältään, jossa kehoitettiin koko piha tyhjentämään, koska hänellä ei ollut oikeutta toimia "jälleenvuokraajana" tuon kiinteistön pihassa. Kolehmainen sitten oli saanut senverta pidettyä juomistaan vähemmällä, että oli saanut muut vuokralaiset pois myös pihasta (sen voi silmillään todeta Uskokin).

        Mitä opimme........ ? .. No ei kai mitään, mutta mielummin sen kympin otti hyvistäkin renkaista, kuin ilman ois antanut.
        Luulo, Usko ja Toivo eivät ole tiedon väärtejä siis vieläkään ........ näin hyvä sanontakin on sisällöltään asiaa tukeva! USKO POIS VAAN Retku!


    • Peruskuntalainen6

      Miten yhteiskunta voi olla niin voimaton tälläisia jatkuvasti häiriöitä aiheuttaneita vastaan. Venäjällä löytyisi varmasti joku verovilppioikeudenkäynti ja heppu laitetais vuosiksi Siperiaan lusimaan.

      • ihmetyttää

        Karjalaiseen uus juttu missä nyt todellisuudessa renkaat sijaitsee!!! juttuun pitäs vetää myös isännöitsijä joka ei nyhverönä saa asialle tehtyä mitään ja samalla sille potku perseelle!


      • Yrityshyvä

        Voipi löytyy Venäjältä mutta Jarmo on vilppiä kaihtamaton ja suoraluontonen yrittäjä viimesen pääle. Näitä pitää olla lisää jos tahtoo jotta maa nousee lamasuosta.


      • Ei_tuu_Vilipostakkaa
        Yrityshyvä kirjoitti:

        Voipi löytyy Venäjältä mutta Jarmo on vilppiä kaihtamaton ja suoraluontonen yrittäjä viimesen pääle. Näitä pitää olla lisää jos tahtoo jotta maa nousee lamasuosta.

        ..ja siisti mies.
        Kirjotuksista päätellen jokkaine toivoo saavansa samanlaisen rehdin, erittäin älykkään ja tervehenkisen naapurin joka pittää alueen moitteettomassa kunnossa toistenki puolesta. Nii, että turha on vihtuilla "ei tuu Vilipostakkaa".


      • lerssikeisari
        Ei_tuu_Vilipostakkaa kirjoitti:

        ..ja siisti mies.
        Kirjotuksista päätellen jokkaine toivoo saavansa samanlaisen rehdin, erittäin älykkään ja tervehenkisen naapurin joka pittää alueen moitteettomassa kunnossa toistenki puolesta. Nii, että turha on vihtuilla "ei tuu Vilipostakkaa".

        Onneksi ei ole vilponen naapurissa :)


    • pakkokysellä

      Onko talo asumiskelponen jos pihapiirissä pitää rojukauppaa joku vilponen?

    • Kylänkyttä

      Kyllä on viranomaiset vellihousuja kun eivät saa herraa aisoihin, taitaavat hoitaa huonosti virkaansa. Antakaa sille asunto jostain Pusosta jossa on tilaa levitellä rojujaan ja lähin naapuri kilometrin päässä.
      Suomen lakipykälät on niin lepsuja että tälläiset kaverit pallottelee virkakuntaa mielensä mukaan.

      • Puolustelua

        Pientä on vielä Viliposen romut siihe verrattuna mitä aikoinaa oli Uukuniemellä mäillä asuvan varsinaisen persoonan pihalla. Ihan valehtelematta suunnillee hehtaarin alalle oli kasattu kaikkee mahollista vuoskymmeniin aikana ja viimesellä niitä keskimäärin oli parimetrii korkeena koko alalla!
        Uukuniemen kunta viimesellä teetti työttömillä pihan siivouksen joka makso 100000 markkaa ja kunnanjohtaja kovasti kehu Itä-Savo lehessä että perriivät kysseieltä ukolta sen takasi..Voitte uskoo rettä perittyy tuli!
        Vaan ennättipä tuo käyvä vielä uuvestaa kassailemmaa aarteitaa, mutta sitte koko talo palo. Kyllähä tuo joutiki, sillä hirmune oli haju sisällä ja esmerkkinä mainittakkoo mies joka meinas käyvä vieraisilla mutta oksenti heti oven avatessaa. Vaatteetki herralla hais nii perkeleesti että jos se jossain ennätti sisällä käyvä, niin varmasti viikon joutu sitä asuntoo tuulettammaa. Tietäähä tämän kun niitä ei ikinä oltu pesty ja kaatopaikoilta kaikki maholliset paskat oli niihi tarttunu vuosiin ajan.
        Olipa herralla vuokralainenki joka tuli asumaan kun Kesälahen kunta ajo pois maksamattomiin vuokriin ja vissiinki pienen epäsiisteyven takia.
        Oli valittanu kun joutuu käymää ulukona huussissa, nii tämä talonomistaja oli ottanu moottorisahan ja tehny lattiaa reiän joho sitte sopi kuseksii ja tehä paskat! Siinä oli sisävessa.
        Kaikkain parasta oli se että kysseine paikka näky tielle just siinä kohassa mihi oli pystytetty mainostaulu "Uukuniemi, maisemakunta".

        Nii että kaukana on vielä Vilipone tuollasesta.


    • Kumionpehmyt

      Kyllä ovat kumirenkaat paljon parempi kuin rautaromut. Asukkaat voivat loukata päänsä rautaan mutta kumi aiheuttaa vain pikkukuhmun. Toivon jotta saapi pitää renkaita pihamaalla eikä asiakkaat osta kaikkia pois ennen lumia.

    • jörisijä

      Minnekkähän vilponen on renkaansa siirtänyt nyt kun peipontie muistutaa vaihteeksi melkeinpä ihmis asumusta :D

      • Onko_noin

        Ihanko ite, vai oliko siistijät kunnan työmiehiä.
        Jossainhan se aarrekätkö varmasti on ja paljastuu ennen pitkään.


      • nähnyt

        Tuollahan ne ovat jaamankankaalla tien varressa äijäkirppiksen kohdalla!


      • Niin_näytti_olevan
        nähnyt kirjoitti:

        Tuollahan ne ovat jaamankankaalla tien varressa äijäkirppiksen kohdalla!

        Kävin ohikulkeissani vilkaisemassa, niin renkaitahan kyllä oli vaikka kuinka paljon mutta tuskin niiä nyt ainakaan autokäyttöön on kannattanut hankkia edes ilmaiseksi. Vanhaa mallia ja loppuunkuluneita.
        Jos ei ole omia rengaslaitteita, niin mihinkään yleisillä teillä liikkuvaan laitteeseen ei niitä kannata asentaa, sillä vieraalla laitattaessa ei tule kuin tappiota sillä niin lopussa ne jo on. Ostaa vaikka uudet halvat kiinalaiset jotka välttävät normaalin ihmisen normaaliin ajoon Suomen maanteiden nopeuksilla, sanoipa testit mitä tahansa.


    • Uuttaputkeen

      Ehkäpä kauppa vaihtaa myyntiartikkeleita

    • vilpokilponen

      Helvetin Vilponen, hoida roinasi pois toisten maalta. Näyttää tulevan kohta yleinen kaatopaikka.

    • v.j

      KUN VIRKAVALTA JÄTTÄÄ TYÖNSÄ HOITAMATTA ... silloin on kaikenlaisten vääristymien esiintyminen mahdollista.
      Tässä tapauksessa TE-Toimisto, KELA ja erityisesti Kontiolahden kunta näyttäisi olevan syyllistynyt "monialaisen yhteistyön" järjestämisen laiminlyöntiin. Kun asiakas on ns.'kova luu', niin tällainenkin tulos on mahdollista siten, ettei asiakas riko lakia ollenkaan.

    • kilpovilponen

      Sitähän minäkin, jotta muut ne jättävät asiansa hoitamatta eikä nämä vilposet.

      • j.v

        .... sanoo se joka ei tiedä tapahtumien taustoista yhtään mitään.

        Tulee mieleen oikeuskulttuurien samanhenkisyys Kontiolahdella ja Intiassa, jossa tunnetusti eletään "nousukautta" ... mihin lie nouseekaan?
        Noh tapausesimerkki:
        Etsit jotain esim. Loynlyplanetin sivuilta pongattua nähtävyyttä ja pysähdyt Enfield 350cc:n kanssa 'kyläpahasesta' kysymään tietä; kaikki ja etenkin miehet huiskivat kädellään viisaana johonkin suuntaan, mutta n. joka toinen vastakkaiseen, siispä ota selvää näistä ja niistä??! (oli miten oli, mutta tuhmuuttaan ei saa paljastaa)

        Kokemukset molemmista


    • hyväjahellä

      No muta nythän se taisi paljastua, se tuhmuus.

      • j.vilp

        "No muta nythän se taisi paljastua, se tuhmuus." ..............

        Ainakin useat viranhaltijat ovat olleet tuhmia kun eivät ole suostuneet asiasisältöisiä ja suunnitelmallisia palveluija tekemään, joissa olisi monialaisen palvelun huomattavasti laajempi ja siis kokonaan eri sisältöinen kokonaisuus tullut mahdollisesti käsiteltyä .. TIEDÄ HÄNTÄ, KUN EI LAINMUKAAN SIIS OLLA TOIMITTU?
        Jos ei kohdella lain puitteissa kuntakentällä palvelu´ja haettaessa, niin silloin voi kaikenlaista vääristymää ja murheita tulla ihan vaikka kelle, on kai turhaa todeta, että ensin kärsijänä on palvelutarpeessa oleva.
        No sitten kun laki on tehty niin, että se toteaa 'mitä pitää tehdä' tai 'miten tulee toimia' ja lain sisällöstä yleensä löytyy myös se, että mikäli ei tehdä niin tai näin, niin sitten on vastuussa ja mitkä ne vastuut ovat? YKSINKERTAISEMMIN 'MENETTELYVIRHEET', joissa pitää ottaa esiin mahdolliset menetykset ja vahingonkorvaukset määritellään menetysten ja kärsimysten jne... mukaan.

        Vammaisten henkilöiden yleissopimuksen ratifioinnista tuli 10.6.2016 kolme vuotta täyteen ja se näkyy jo uudessa yhdenvertaisuuslaissammekin, jossa pääasiallisesti on "syrjinnän kielto" ja "vastatoimien kielto" sisältönä, sitten on vielä 2014 rikoslain uudistus vainoamisesta, jossa on kunniaan ja 'sensellaiseen' uutta normitusta.
        MAAILMA MUUTTUU JA LAIT SAATETAAN TARPEEN MUKAISESTI JA 'MANDAATTIA KÄYTTÄEN' ERITYISASIANTUNTIJOITA KUUNNELLEN VOIMAAN.

        Jos ei tunne oikeusjärjestystä, niin helpoin on mahdollisuuksien mukaan erityislakien asetuksia luken, niitä asetuksia kun ei saa soveltaa.
        KAIKENKAIKKIAAN PALJON IKÄVYYKSIÄ ON PITKÄAIKAISSAIRAALLE YRITTÄJÄLLE SAATU AIKAAN! (pitkäaikaissaireaat kuuluvat vammaispalveluiden piiriin tarpeen eli asiasisällön mukaan, joita 'asiasisältöjä' voidaan ymmärtää *suunnitelmia tehtäessä ja toteutettaessa)

        Hyvää syyskesää: Jarmo


    • apujasaatavasaatana

      Se Jarmon mentävä tuhman virkailija eteen ja sanottava toinen nykyajan voimasanoista eli "rasisti" ja näytettävä sormella . Eiköhän tuhmalla polvet notkaha ja palveluja ala löytymään. Jos ei löyvy niin eikun Brysseliin niin jopa avut virtaa.

      • Pro_Vilponen

        On se nyt yhtä perkelettä kun herra Vilponen joutuu hirvittävän rasismin ja sorron kohteeksi. Muuttipa hän sitten mille tahansa paikkakunnalle tässä maassa, niin sama kohtalo on Kiteellä, Kontiolahdella, Porissa..ja mitä kaikkia asuinpaikkakuntia herra Vilponen on ennättänytkään elämänsä aikana kokeilla!
        Meistä lukijoistakin jokainen tuntee myötätunnossaan jopa ruumiillisesti sen hirvittävän tuskan ja epäoikeudenmukaisuuden, jonka kohteeksi herra Vilponen on joutunut. Tämä ei ole enää paikallistasolla selvitettävissä tai sovittavissa, vaan asia on vietävä YK:n ihmisioikeustuomioistuimen käsittelyyn.
        Epäilen jopa sielläkin oltavan puolueellisia ja välinpitämättömiä herra Vilposen kärsimyksiä kohtaan, eikä tuomarit kaikella todennäköisyydellä suhtaudu täysin vakavasti herra Vilposta koskeviin asiakirjoihin. Ainoaksi mahdolliseksi lohdutukseksi herra Vilposelle jää näin ollen luottaa toiseen herraan, eli Herra Jahveen ja Hänen suomalaisille antamaan tuomioon herra Vilposen asiaan liittyen. En ole kylläkään täysin vakuuttunut onko Herra Jahvekaan täysin puolueeton herra Vilposen asiaa käsitellessään. Hirvittävä on siis herra Vilposen kohtalo, eikä hän suureen suruunsa mistään lohtua löydä.


      • TovennäkösyysLaskelma
        Pro_Vilponen kirjoitti:

        On se nyt yhtä perkelettä kun herra Vilponen joutuu hirvittävän rasismin ja sorron kohteeksi. Muuttipa hän sitten mille tahansa paikkakunnalle tässä maassa, niin sama kohtalo on Kiteellä, Kontiolahdella, Porissa..ja mitä kaikkia asuinpaikkakuntia herra Vilponen on ennättänytkään elämänsä aikana kokeilla!
        Meistä lukijoistakin jokainen tuntee myötätunnossaan jopa ruumiillisesti sen hirvittävän tuskan ja epäoikeudenmukaisuuden, jonka kohteeksi herra Vilponen on joutunut. Tämä ei ole enää paikallistasolla selvitettävissä tai sovittavissa, vaan asia on vietävä YK:n ihmisioikeustuomioistuimen käsittelyyn.
        Epäilen jopa sielläkin oltavan puolueellisia ja välinpitämättömiä herra Vilposen kärsimyksiä kohtaan, eikä tuomarit kaikella todennäköisyydellä suhtaudu täysin vakavasti herra Vilposta koskeviin asiakirjoihin. Ainoaksi mahdolliseksi lohdutukseksi herra Vilposelle jää näin ollen luottaa toiseen herraan, eli Herra Jahveen ja Hänen suomalaisille antamaan tuomioon herra Vilposen asiaan liittyen. En ole kylläkään täysin vakuuttunut onko Herra Jahvekaan täysin puolueeton herra Vilposen asiaa käsitellessään. Hirvittävä on siis herra Vilposen kohtalo, eikä hän suureen suruunsa mistään lohtua löydä.

        No jo on melekosen ihmeellistä että samalle miehelle aina sattuu ja tapahtuu samoja asioita. Joku rasistissee ajattelluu taipuvaine vois eppäillä syyn löytyvän jostain muualta kun niihi paikkakuntiin immeisistä missä Vilipone on asunu.


    • Uhri_vaan

      Uurossa se keräyspiste on, viekää jätteet sinne.
      Tää on vaan tällaista eräiden tahojen harjoittamaa vihan lietsontaa perhettäni kohtaan.
      Tuo kuva ei ole tilanteesta joka täällä on vallinnut tai vallitsee ja tällainen pelkistelty kirjoittelu siksi ihan asiatonta.

      Taustalla tapaturmainen loukkaantumiseni, ja virkavastuussa olevien tahojen vuosia kestäneet asioiden hoitoon liittyvät laiminlyönnit, ovat saaneet nämät 'virkakirjoittelijat' ja jotkut asiaan hyvin läheisesti liittyvät henkilöt jatkamaan tällaista pitkäaikaista kirjoittelua ihan vaan mustamaalaamisena.

      Tällainen on tyypillistä vihapuhetta.

      Viharikoksen uhri: Jarmo Vilponen

      • Niinpä_tietysti

        Varmaan niin.
        Kovasti ovat viharikoksia tehneet koska Vilponen muuttaa milloin mihinkin paikkakunnalle ja kohta pois. Toisissahan se silloin on syy eikä Vilposessa.


      • vilposen_naapuri

        MR. Vilponen on ympäristönPASKAAJA.. suuresti ihmetyttää miten eukkosa vieläki pysyny samassa pirtissä???


      • Niin_että_mitenkö_
        vilposen_naapuri kirjoitti:

        MR. Vilponen on ympäristönPASKAAJA.. suuresti ihmetyttää miten eukkosa vieläki pysyny samassa pirtissä???

        No siten että jospa lie tuossa tappauksessa vakka kantensa löytänyt?


    • Tätteensä

      KUN NIMENOMAAN:
      - En ole muuttanut minnekään, juuri tällaiset valheet mm. sanomalehti Karjalaisessa ovat aivan järjettömiä.
      - En ole mitään uhkasakkojakaan saanut.
      - Mutta kunan tytäryhtiö on saattanut saada uhkasakot, ja kunnalle tulee (jos ei jo tullut) isot maksut työelämälähtöisen sosiaalityön laiminlyönneistä ja jostain muustakin kait?
      - Jne, jne ...!

      Jarmo Vilponen

      • Folvo

        Olisin ostanut renkaat Peipontien valinnasta. Ei näkynyt kauppiasta paikalla.


      • Käytiin vaimon kanssa myös paikalla mutta kauppiasta ei näkynyt. Pesukonetta oltiin vailla koska kuulemma myynnissä halvemmalla kuin gikantissa! (fakta)


      • Vahvasti_epäiltävissä

        Epäilen vahvasti ettei kauppias Vilposella ole pienenrahan puutetta, sillä tokihan muuten konserninjohtaja olisi tavoitettavissa.
        Lienee lähtenyt perhekuntineen, ellei peräti kokonaisine sukuineen Karibian loistoristeilylle että edes vähän saisi pankkitiliä tyhjennettyä. Alkaa näes olla jo tulvimisen vaara ja rahat vuotavat silloin viereisille tileille.
        Niin että sellainen on herra Vilponen.


      • Ei_kuitenkaan
        Vahvasti_epäiltävissä kirjoitti:

        Epäilen vahvasti ettei kauppias Vilposella ole pienenrahan puutetta, sillä tokihan muuten konserninjohtaja olisi tavoitettavissa.
        Lienee lähtenyt perhekuntineen, ellei peräti kokonaisine sukuineen Karibian loistoristeilylle että edes vähän saisi pankkitiliä tyhjennettyä. Alkaa näes olla jo tulvimisen vaara ja rahat vuotavat silloin viereisille tileille.
        Niin että sellainen on herra Vilponen.

        Sen verran halpaa lystiä että joku kalliimman vaihtoehdon on herra Vilponen varmasti valinnut.
        Olen pahoillani etten ensin tarkistanut hintoja.

        http://www.loistoristeilyt.fi/fi/tarjous_karibian_risteily_guadeloupe


    • vaatiiopastustaulua

      On tehtävä nimenmuutos. Muutetaan Peipontie Kaatopaikantieksi.

      • Näitä_on_nähty

        Liian siisti nimi, mutta jo olemassa olevista voisi valita jonkin sopivan, vaikka oma keksimäni ja ehdotukseni on Viirapääntie.
        Tässä kuitenkin muutamia jo olemassa olevia kadunnimiä:

        Typerysniementie, Mikkeli
        Hörhöntie, Lieksa
        Paska-Avenue, Karstula.
        Hyypiönkuja, Hämeenlinna.
        Tötteröntie, PyhäjokiHorolähde, Nastola
        Hurusei, Kustavi
        Haisunperäntie, Siikalatva
        Pervontie, Sastamala
        Mölytie, Karstula
        Mullinkurkku,
        Takalistontie, Pöytyä
        Hanuritie, Helsinki
        Örkkikuja, Espoo

        Niin että kyllä vain sopivia nimiä löytyy .


      • Kaikki_käy
        Näitä_on_nähty kirjoitti:

        Liian siisti nimi, mutta jo olemassa olevista voisi valita jonkin sopivan, vaikka oma keksimäni ja ehdotukseni on Viirapääntie.
        Tässä kuitenkin muutamia jo olemassa olevia kadunnimiä:

        Typerysniementie, Mikkeli
        Hörhöntie, Lieksa
        Paska-Avenue, Karstula.
        Hyypiönkuja, Hämeenlinna.
        Tötteröntie, PyhäjokiHorolähde, Nastola
        Hurusei, Kustavi
        Haisunperäntie, Siikalatva
        Pervontie, Sastamala
        Mölytie, Karstula
        Mullinkurkku,
        Takalistontie, Pöytyä
        Hanuritie, Helsinki
        Örkkikuja, Espoo

        Niin että kyllä vain sopivia nimiä löytyy .

        Onkohan "Mullinkurkku" sananmuunnos eli kullinmurkku.


    • kakattaja

      Hi Hi hi kun me ollaan niin hassuja, voi kun ollaan hassuja ja hyviä, hi hi hi ....

      Jarmo Vilponen

      • Tämä_tiedoksi

        Niinhän te todellakin olette ja siitä ei varmasti ole erimielisyyttä niiden kesken jotka Vilposen tuntee!
        Sen verran on kuitenkin huomautettava ettei lääkitys ole vieläkään tarpeeksi vahva kun pitää nauraa yksinään ja vielä kirjoittaakin ne hihit toistenkin näkyville.


    • baaskaaparkilla

      Kunnan virkamiehet edesvastuuseen kun eivät saa tuota kaatopaikkaa ojennukseen. Ei muuta kuin kantelua viravelvolliisuuksien laiminlyönneistä niin eiköhän asia ala rullaamaan. Mutta kellä on munaa laittaa kantelu virkamiehistä alulle?

    • Oikeassa_olin

      PEIPONTIELÄ KAIKKI HYVIIIIIINN, sillä pitkään aikaan ei kenelläkään ole ollut valittamista.
      Sitähän minäkin että ihan syyttä ja suotta sitä herra Vilpota moititaan minkkitarhan eli sikalan eli kaatopaikan kuninkaaksi. Viaton persoona, kertakaikkiaan!

    • j.j.v

      Jarmo Vilponen

      Minä olen ainakin laittanut, jospa ymmärtäisivät jossain vaiheessa toimia niin kuin lainsäädäntö määrää.
      TÄÄ ON NIIN VANHANAIKAISTA TOIMINTAA, NYKYÄÄN JOS ON TARVE NIIN TEHDÄÄN MONIALAISTA TYÖTÄ JA SILLOIN TODELLISET SUUNNITELMALLISET PALVELUT VOIVAT TOIMIA ASIAKASLÄHTÖISESTI, EIKÄ SIIS HALLINTOA PALVELLEN, VAAN TÄSSÄ TAPAUKSESSA TAPATURMAN UHRIN ASIAT AJAN TASALLE! (sosiaali- ja terveyspalvelut ja ympäristön asiantuntija sekä asunnoista isännänvastuussa oleva Kiinteistöosakeön hallitusta edustava taho, niin ja on tahallista laiminlyönti niin poliisia myös tarvitaan)

      • Kiitos_ja_ylistys

        baaskaaparkilla
        8.6.2017 9:13
        Kunnan virkamiehet edesvastuuseen kun eivät saa tuota kaatopaikkaa ojennukseen. Ei muuta kuin kantelua viravelvolliisuuksien laiminlyönneistä niin eiköhän asia ala rullaamaan. Mutta kellä on munaa laittaa kantelu virkamiehistä alulle?
        =
        Jarmo Vilponen

        Minä olen ainakin laittanut, jospa ymmärtäisivät jossain vaiheessa toimia niin kuin lainsäädäntö määrää.
        =
        Niin että herra Vilponenko on laittanut itsestään kantelun?
        Huimaa!
        No en olisi tuotakaan uskonut jos joku toinen se olisi kertonut, mutta kun nyt ihan kirjallisesti asian vakuutit julkisella palstalla, niin eipä siinä silloin ole epäilemistä!
        Herra Vilposen tolkku siis palaa pätkittäin, mutta kylläpä sitä on naapurit odottaneetkin jo ties kuinka monta vuotta!
        Mitenkä muuten menee pisnestouhut, eli rengaskauppa se vaa käy?
        Kun herra Vilponen on erikoistunut erilaisen romutavaran keräämisen käytetyjen autonrenkaiden lisäksi, niin minäpä annan sinulle erinomaisen nimiehdotuksen kauppapaikallesi, enkä vaadi kuin näennäisen summan korvaukseksi sen käytöstä.
        Suorittamalla minulle liikevaihdostasi vaatimattoman 15% valtuutan sinut käyttämään toiminimeä " Herra Vilposen rengas ja romu."

        Ole hyvä, ei tarvitse edes kiittää.


    • jvilp

      Sulla "kiitos ja ylistys" on sellanen ongelma tämän asian ymmärtämisen suhteen (kuten muillakin kirjoittajilla), että teillä ei ole todellista tietoa tästä asiakokonaisuudesta.
      Ennen kuin voi päätellä jonkun asian suhteen oikeudenmukaisuuksista eli kuka siis toimii virheellisesti ja kuka ei, niin pitäisi kuulla molempia osapuolia tai paremminkin kaikkia osapuolia tässä tapauksessa.

      Tämä asiakokonaisuus on alkanut siitä, että olen liukastunut ja loukannut jalkani ja en ole siis kyennyt toimimaan samoin kuin "rivikansalainen" (siis kuten terve ihminen kykenee).
      Tämä kirjoitteluketju on siis "vihaa lietsova" kirjoitusketju, jolla tarkoitetaan saada pahaa aikaan ja myös saadaan pahaa aikaan! Pyytäisin että rauhoittuisitte, kyllä asiat selkenevät ajallaan. Joitain tavaroita on, mutta sanomal. Karjalisen julkaisema kuva on siivoustilanteessa lajittelussa käytetyistä purkeista ja laatikoista, jolloin tavaraa näyttää olevan todellista enemmän. Valitan jos terveydentilani hidastuminen ja erilaiset provosoinnin asiassa haittaavat!
      SIIS IHAN OIKEASTI OLEN PAHOILLANI SIITÄ ETTÄ ASIA ON SAANUT TÄLLAISET ILKEÄT PUITTEET, EN VAAN VOI SIIHEN JUURIKAAN VAIKUTTAA!

      Ainakin kaksi kirjoittajaa tunnistankin, toinen on v.m. ja toinen käyttää useampaa nimimerkkiä.

      Jarmo Vilponen

      • Tämä_on_todettu

        Aika pitkäänhän tuo terveydentila on hidastunut samoin kuin siivoustila on kestänyt.
        Ettei peräti jo kymmenkunta vuotta.


      • jvilp

        Ja tää kolmas on virassa oleva henkilö, jolla on tavalla tai toisella vastuuta tapaturmaisesti loukkaantumiseni kanssa tai sitten hänen lähipiirissään on henkilö joka on vastuullinen tavalla tai toisella.
        Viranomaiset (korpit) eivät toistensa tekemisiin puutu ja toimivat (ei toisen silmää noki) siten, ettei vaan toinen virassa olevan (korppi) "töllön työt" paljastuisi.


      • TälläinekinMahdollissuus
        jvilp kirjoitti:

        Ja tää kolmas on virassa oleva henkilö, jolla on tavalla tai toisella vastuuta tapaturmaisesti loukkaantumiseni kanssa tai sitten hänen lähipiirissään on henkilö joka on vastuullinen tavalla tai toisella.
        Viranomaiset (korpit) eivät toistensa tekemisiin puutu ja toimivat (ei toisen silmää noki) siten, ettei vaan toinen virassa olevan (korppi) "töllön työt" paljastuisi.

        Vai niin.
        No sittenpä Vilponen nostaa rikossyytteet asiasta kun ilmeisestikin näyttöä, todisteita ja todistajia on esiintuotavaksi.
        Joku voisi epäillä Vilposta juuri niihin vainoharhaisiin kuuluvaksi jotka kuvittelevat ja kehittelevät jos jonkinlaisia houreita omassa päässään. Jos viranomaiset ei sitten katso aiheelliseksi puuttua asiaan juuri niin kuten esimerkiksi herra Vilponen tahtoo, niin tietenkin syynä on heidän toinen toistensa suojeleminen, eikä Vilposen omat viiraukset joissa ei ole pienintäkään totuutta.


    • o_o_o.o

      Mikä teillä siellä peipontiellä oikein mättää? Jokin tuntuu ahistavan...

      • Tekojen_mukaan

        Mikäkö mättää?
        Kirjoituksista päätellen Vilponen mättää romujaan pitkin pihoja.
        Se varmaankin mättää!


    • Etteköuskalla

      "Virkailat" (virkamiehet,palo-,terveys-ja asunto)TOIMIKAA.
      Teidän tehtävä on saattaa rivitalon asumisympäristö kuntoon.

    • gonala.for.never

      Melko munatonta joukkoa siellä tuntuu olevan kun yksi boheemi saa terrorisoida ympäristöään niinkuin tahtoo. Mutta eläkäähän onnessanne, itse muutin sieltä pois jo 10 v. sitten enkä takasin tule vaikka maksettais...

    • J.VILP

      Nyt sitten viime keväänä otetut magneettikuvat julkaistiin mulle potilaalle vihdoin reilun puolen vuoden viiveellä. On se vaan aika hankalaa tehdä töitä, jos ei kykene sairauden vuoksi tekemään. Rintarangassa oli uutena löydöksenä välilevytyrä, jossa on aina halvaantumisen vaara. PITI NÄIDEN MULKKUJEN TK:N LÄÄKÄREIDEN TAAS SIIS LAIMINLYÖDÄ TEHTÄVIÄÄN JA SAIRAALASSA SITTEN SAIN TIETÄÄ.
      Sairastan jo aiemmin muita tukirangan sairauksia, kun myös kaularangan leikkaus epäonnistui kun se tehtiin liian myöhään. Viiveellä tehtynä silloinkin ja viiveen aiheuttivat Kontiolahden tk:n lääkärit ja eräs fysiatrian lääkäri (nimeä mainitsematta). Leikkauksen tehnyt neurokirurgi kertoi asian tuolloin suoraan, josta annan ainakin pari sulkaa päähineeseen hänelle! (potilas haluaa tietää terveydentilansa, itse piti tuolloin 2002 maksaa magneettikuvat, muuten oltaisi tehty vielä myöhemmin)
      TÄLLAISTA KUULUU TÄNNE TEIDÄN HAUKKUMALLENNE POTILAALLE, tuon jo kertomani jalan tapaturman lisäksi.
      Jospa saisinkin sen verran talvirenkaista rahaa kokoon, että kävisin yksityislääkärin lähetteellä jalan kuvauttamassa. Duodecimin lääkäriseuran täsmähoitosuositus kun selkeästi kertoo, että magneettikuvaus on ylivoimaisesti paras keino tutkia nilkan vammat ja vielä painottaa, että ne pitäisi aina pitkittyneen kiputilan ollessa kuvantaa siis magneetissa.

      SIINÄPÄHÄN HAUKUTTE JA RÄKÖTÄTTE, VAIKKA ETTE JUURI MITÄÄN ASIATILAN SISÄLLÖSTÄ TIEDÄ, MUUTA KUIN NÄETTE PUTKINÄÖLLÄNNE NUOT TAVARAT!

      Jarmo Vilponen

      • Opelisti

        Tulisin ostamaan talvirekaat, en vaan tiedä koska myynti on auki.


    • romuterapeutti

      Hyvä Jarmo....ei tuo kuvaamasi sairaus ole estänyt näiden vuosien aikana keräämään ja kuljettamaan romuja rivitalonpäätyyn ja eri paikkoihin yömyöhään, joten tuntuu oudolta perustella syitä sillä.

      En tiedä oletko yrittänyt hakea apua todelliseen syyhyn, eli haluusi kerätä romua ja roinaa ympärillesi. Televisiossa pyörii hyviä jarjoja jossa kerrotaan näistä "hamstraajista" ja siitä kuinka vaikeaa heidän on päästä tarpeestaan irti. Kannattaisi katsella.......

      Miten on Jarmo oletko avannut sivupisteen Kontioniemeen?

    • J.VILP

      Sääliksi käy Peipontieläisiä ja kaikkia romu-ukon läheisiä. On varmasti raskasta kun ihminen on sekaisin ja turmelee oman sekä muitten elinympäristön keräämällä jätettä taloyhtiön parkkipaikalle. Sääliksi käy myös sitä lasta joka joutuu elämään tuon kaiken romun keskellä, ei voi olla kovin terveellinen kasvuympäristö lapselle.

    • VelatonAina

      Paljonko on velkoja ja monellako kontiolahdella menossa kämppä voudille ? On meinaa niin hyvät katteet talojen hinnoissa että tikahtuu nauruun kun etuovella kattelee hintoja....Ei kai vaan pelko hiivi jo monella kalsareihin? Tulee moni itkemään kyykkypaskalla verta ulostaen vielä siellä kun vouti lähenee....minuakin vituttaisi olla velkaa romahtavassa kylässä missä ei ole töitä eikä mitään enää...Ihanaa olla veloissa?

      • paskakunta

        Eipä mullekaan tulisi mieleenkään ostaa omistusasuntoa kontiolahdelta. Sama kuin heittäisi euronsa pielisjokeen. Mutta kuka ostaa niin maksakoon tyhmyydestään, tai viimeistään perilliset maksaa...


    • Talkootauno

      Syystalkoot Peipontiellä ?

      Miten on Jarmo pidetäänkö yhdessä siivoustalkoot jossa laitetaan paikat kuntoon ?

      Patistellaan taloyhtiötä ja kuntaa mukaan niin saadaan tämä vuosia haitannut ongelma kuntoon ennen talven ja lumen tuloa. Hoidetaan kiinteistö taas turvalliseksi eikä kenenkään tarvitsisi enää vittuilla suuntaan tai toiseen.

      Sinulla näyttää olevan sen verran kuljetuskalustoa että saamme suurimman osan tuosta romusta toimitettua kaatopaikalle tai hyötykeräyspisteelle. Talkooporukkaa saadaan varmasti mukaan niin että sinulle ja minulle jäisi lähinnä työnjohtotehtävät.

      Voisimme kutsua paikalle tiedotusvälineiden edustajat toteamaan että asiat on saaneet onnellisen päätöksen.

      Talkookahvit voisimme juoda st-ykkösellä, tiedä vaikka olisivat ponsorina talkoissa.

      • jätekunta

        Naapureidenko pitäisi hommaa hoitaa ja rukoilla taloyhtiötä ja kuntaa talkoisiin jonka voisi vaivattomasti poliisin, oikeuslaitoksen ja ulosottotoimen kautta hoitaa? Ei asukkaiden vuokraan sisälly huolehtimista naapurinsa hallitsemattomasta elämästä.
        Juokaa kahvinne tai teenne jarmon kanssa kahdestaan.


    • pemukka

      En löytänyt puhelinnumeroa joten päätin yrittää yhteyttä tätä kautta. Löytyykö Jarmolta 195-65-15 käytettyä mutta käyttökelpoista nastarengassarjaa ja paljonko maksaa?

      • torinilmoitus

        Jarmo
        Torin käyttäjä maaliskuusta 2014
        Ilmoittajan kaikki ilmoitukset (23)
        Pohjois-Karjala
        Kontiolahti, Kontiolahti | Kartta



        Näytä numero

        Lähetä viesti

        Vielä 195/65, 195/60, 185/65 15" tuuman nastar.

        Kaikki kuvat
        Kartta

        80 €
        Vielä 195/65, 195/60, 185/65 15" tuuman nastar.

        Ilmoitustyyppi: Myydään
        Ilmoitus jätetty: 27 lokakuuta 17:37
        Rengastyyppi: Nastarenkaat
        Leveys: -
        Keskireiän halkaisija: -
        Profiili: 65
        Pulttijako: -
        Tuumakoko: 15"
        Palvelut

        Vertaile kuljetuspalveluita

        Nastarenkaita siis on vielä 15" kokoryhmässä monta sarjaa. Mm. Hakkap. 7, 5 ja 4 sekä Continental, Britgestone jne.

        Kaikki parhaatkin sarjat 80;- e ale hintaan!!

        Ota yhteyttä ilmoittajaan Jarmo


      • KukaMitenkin

        Herra konserninjohtaja Vilposella on useampikin ilmoitus tori.fi renkaat ja vanteet -palstalla, jos nyt ihan välttämättä haluat niitä hakea.


    • Talkootauno

      Miten käytämme voimavarat romuvaraston siistimiseen ?

      Lueskelin kolme viimeisintä kommenttia/vastausta tuohon romuvarasto-ongelmaan.
      Näyttää valitettavasti siltä, että ollaan karattu varsinaisesta aiheesta hyvin kauas.

      Jos tuo voimavara, kirjoittelu ja jonniin joutava vittuilu rengaskaupoista suunnattaisiin romuvaraston siirtämiseen/asian ratkaisuun, viranomaisiin vaikuttamiseen, ei olisi tarvinnut vuositolkulla asiaa vatkoa ja valittaa.

      Kasvakaa aikuisiksi ja miettikkää kuinka te tuon trollaamisen sijasta voisitte auttaa asiassa.

      Kääntäkää ne lippahattunne oikeinpäin, pyytäkää vanhemmiltanne rukkaset ja pipo lainaan ja jos teillä on niissä " pemukoissanne" vetokoukut valmiina hommatkaa kärryt käyttöön niin järjestetään talkoot asian ratkaisemiseksi.

      • yksinkertaista

        Miksi muiden pitäisi talkoilla siivota yhden aiheuttama sotku? Jos tähän mennään niin kohta ei enää kukaan tunne vastuuta tekemisistään. Sotkijalla on velvollisuus raivata rojunsa ihan itse, tai sitten se pitää tehdä kunnan toimesta ja laskuttaa sotkun aiheuttajaa. Ulosotto huolehtii viimekädessä laskun perimisestä.


      • vetokokka.on

        Miksi syyttömien pitäisi auttaa asiassa? Joka on romut tuonut itse ne myös pois jaksaa viedä. Yhtäpaljon voimaa se vaatii tuoda ja viedä. Mitä aikuisuutta se on kulkea jonkun perässä jälkiä siivoten? Kyllä sitä aikuisuutta pitää hakea ihan muualta kuin naapureista. Ihme paapomista.


    • Talkootauno

      Yksinkertaisesti ajatellen asia on juuri näin mutta tätä asiaa on muistaakseni esittämälläsi tavalla hoideltu jo kunnan ja viranomaisten toimesta noin 10 vuotta muttei ole onnistuttu tuota nykyistä törkyläjää paremmin.

      Varmaan olet lukenut viestiketjussa muutaman viestin taaksepäin jossa esitin varastonpitäjälle talkoita ennen talven lumien tuloa.

      Voit itse todeta ikkunasta että kohta romut ovat taas lumen alla odottelemassa aikaa parempaa.

      Muutamalla pystyvällä, kaksikätisellä miehellä ei kauheasti nokka tuhisisi moisen varaston siivoamisessa. Itse voit tulla paikalle vaikka neuvomaan ja marisemaan kustannuksista. Talkookaheveelle olisit luonnollisesti tervetullut.

      • toriilmoitus

        Mene Tauno sinne romuja raivaamaan kun olet niin ahkera äläkä täällä kirjoittele. Voit ajaa romuja omaan tahtiin ja juoda välillä kahvit.


    • juonkahvitkotonani

      No jos kerran pyllynpyyhintäpartion haluatte kontiolahteen perustaa niin kaikinmokomin, asiakkaita teillä kyllä tulee riittämään. Mutta kiittääkö työ tekijäänsä...?

    • juonkahvitkotonani

      No jos pyllynpyyhintäpartion haluatte kontiolahteen perustaa niin kaikinmokomin, asiakkaita teillä tulee kyllä riittämään. Mutta kiittääkö työ tekijäänsä...?

    • Talkootauno

      Varmaankin fiksuna ymmärsit että tässä ei keskustelu kenekään pyllyjen pyyhkimisistä vaan tuon romuongelman loppuunsaattamisesta, joten keskitytään varsinaiseen aiheeseen.

      Varmaankin tässä ei tulla saamaan kiitoksia tältä vuosia romuvarastoa pitäneeltä taholta mutta koska kunta ja viranomaiset eivät ole kyenneet asiaa hoitamaan niin tämän 150:n viestiketjun jälkeen olisi aika saada jotakin aikaan.

      Voit juoda kahvisi kotona ja olla osa sitä massaa joka valittaa ja lätisee ongelmista mutta kun pitäsi tehdä jotakin asian eteen syyllistetään muita siitä, että yritetään edes jotakin.

      • juonpaihanmunkkikahvit

        Eihän tässä nyt ketään syyllistetä, älä ole noin herkkä. Minulla vain on vahva kutina, johon ei lääkärin salvakaan auta, että jos/kun tuo ongelma talkoillaan nyt siistiksi niin tilanne on taas ensi syksynä samassa jamassa. Turhaa työtä kyllä riittää tehtäväksi jos sille linjalle lähtee,
        mutta onhan siinä ajankulua ja saa määtijä nimen ja kuvan piekkariin.
        Viranomaisilta asiassa pitää vaatia toimia ja jos ei mitään tapahdu niin helppohan on viranomaistoiminnasta valituksia tehtailla. Onhan hulluimmistakin asioista rettelöity tässä(kin) kylässä. En usko alkuunkaan etteikö kunnan virkamiehillä löydy tehokkaita ja lainvoimaisia keinoja asian hoitamiseksi. Miksi sitten eivät ole jo asiaan tarttuneet, se onkin virkavirhe-epäilyn paikka ja tutkinnan arvoinen asia. Onko asiasta tehty naapurien taholta esim. kirjallista ilmoitusta kunnalle? Vai eikö kukaan uskalla omalla nimellään toimia vaatia? Ei kunnan ratas s-marketin pihassa rupattelemalla pyörähdä...


    • Talkootauno

      Voi hyvä kahvinjuoja

      Sinun olisi kannattanut lukea se ensimmäinen viesti (20.10) jossa olen esittänyt romuvaraston siivousta talkoilla varastonomistajalle..........

      Kannattaisi tutustua aiheeseen, ottaa selvää mitä asiassa on aikaisemmin tehty ja yritetty.

      Kun kerran olet tietänyt ratkaisun käsitykseni mukaan jo pitkään niin miksi et ole vielä toiminut.........noin 10 vuotta.

      • hommelihaiskahtaa

        Ihanko oikeasti nyt itkette ja suunnittelette itse siivoavanne toisten sotkut? Ettekö tosiaan osaa tehdä rikosilmoitusta ympäristön turmelemisesta jos ei kerran ilmoitus kunnalle auta? Tämänhetkisen tiedon mukaan kunnalla ei ole ongelmasta mitään tietoa, mites se silleen...?
        Yhelle ukolle on nyt vain tullut talkoopäähänpinttymä ja se pitäisi nyt väkisellä saada tehtyä ja kaikki joukolla mukaan! Mutta kuules, kun ei kiinnosta toisten romujen siivoaminen minua eikä ketään muutakaan, eli talkoilepa ihan itseksesi sitten. Ellet sitten ole itse JV joka yrittää höynäyttää naapurit siivoamaan jälkensä...?


    • Tällästä

      Sitä vaan tässä mietin että passaako mennä toisten romuja väkisin siivoamaan jos herra itse ei ole siihen halukas, kuten ilmeisestikään ei ole.

      • anteex.kiitos

        Taloyhtiöllä ja tässä tapauksessa myös kunnalla on tonttinsa suhteen valtava sananvalta, jos he sitä vain haluavat, osaavat, pystyvät, käyttämään. Taitaa vaan toimet jäädä pulunnussimiseksi ja kanssaeläjien vahingoksi.


      • smert

        Jos oikeudellisuutta ihan oikeasti halutaan, niin silloin pitää asiaan hakea oikeuden ratkaisu.
        Ei pitäisi tässä tapauksessa olla vaikeaa.


      • arveleny

        No voi hellanjummala! Etteikö toisen romua voi vaatia pois omasta elinympäristöstään ja pihastaan? Missähän batesmotellissa sinutkin on noin pahaan pelkoon kasvatettu...?


      • SiitäVaanSitten
        anteex.kiitos kirjoitti:

        Taloyhtiöllä ja tässä tapauksessa myös kunnalla on tonttinsa suhteen valtava sananvalta, jos he sitä vain haluavat, osaavat, pystyvät, käyttämään. Taitaa vaan toimet jäädä pulunnussimiseksi ja kanssaeläjien vahingoksi.

        Niin niin, mutta nyt näyttää olevan kysymys siivoustalkoista, eikä kukaan ole tuonut esille että kunta tai taloyhtiö olisi siinä mukana Vilposesta puhumattakaan!
        Aikomus siis näyttää olevan ihan omin lupineen mennä siivoamaa romuja pois.
        Minun puolesti voitte kärrätä Vilposen paskoineen ihan vapaasti niin äkkiä kuin mahdollista niin pitkälle kuin mahdollista etteivät enää takaisin löydä, mutta ymmärtääkseni siihen olisi kuitenkin oltava jonkinlainen lupa ettei tule sanomista.


    • Talkootauno

      Lukeminen kannattaa aina !

      Kehotin muutama viesti taaksepäin lukemaan (20.10/Talkootauno) Vilposelle tekemäni talkooesityksen niin että kommentoijat tietävät mistä tässä puhutaan. Näyttää siltä tätä ei ole vaivauduttu tekemään.......en viitti.......

      Esityksessä on kerroin tuolloin kuinka siivoaminen voitaisiin toteuttaa ja ketä siihen osallistuisi.

      Voi voi.....näyttää siltä että kommentoidaan asiaa lukemalla vain viimeinen viesti....eikä tiedetä mistä tässä keskustellaan...halutaan vain trollata ja hämmentää.

      Koko tämä viestiketju kuvastaa 95% :ti tietämättömyyttä asian
      varsinaiseta syystä.

      Nyt on voivoteltu ja huudettu yhteiskuntaa ja viranomaisia apuun......jotkin pöljät ovat kuvitelleet olevansa rengaskaupoilla.......kääntäkää lippahattunne eteenpäin ja hävetkää.

      Lapsellisuutta osoittaa arvelut siitä että allekirjoittanut olisi itse varastonomistaja voi voi.......

      Sitten vakavasti varsinaiseen aiheeseen......yleisellä tasolla voidaan puhua voimakkasta riippuvuudesta kun jollakin syntyy riippuvuus esimerkiksi päihteisiin tain mm. peliriippuvuuteen tai jokin toiminnallinenriippuvuus.

      Jos tälläinen riippuvuus halutaan poistaa ei riitä se että vaikutetaan jälkijättöisesti seurauksiin......pitää vaikuttaa riippuvuuden syntyyn.......poistaa riippuvuuden tarve tai ohjata se tasolle jossa se on hallittavana...ei ohjaa elämää. Prosessi ei ole helppo.

      Todennäköisesti osalle kommentoijista edellä kertomani rautalankamalli ei avautunut joten kehotan tutustumaan aiheeseen netissä. Hyviä hakusanona on esim: riippuvuus.......toiminallinen riippuvuus.

      Näin kommentoi se tyhmä ukko joka esitti yhden ratkaisumallin.

      Lukeminen kannattaa aina!

      • J.Pomppas

        Talkoilkaahan, saatte tupakkia! Mutta nekin omasta askistanne...
        En ihan äsken ole pöljempää ehdotusta kuullut kuin että naapurit ja kunta alkaisivat talkoilla raivaamaan jonkun sotkuja. Kunta sen voi kyllä tehdä mutta sotkijan kustannuksella jos tämä itse ei siivoukseen pysty taikka suostu, kyllä tähän laki antaa valtuudet.
        Ei noita ongelmia poisteta valmiiksi tekemällä ja puskapsykologia leikkimällä. On ihan sama ympäristön ja naapureiden kannalta mikä sen sotkun syy on, seuraukset ovat se joka häiritsee. Jos aletaan terveydellisiä näkökohtia ottamaan perusteluksi niin silloinkin pallo vierii kunnan ja viranomaisten puoleen joilla vastuu niistäkin asioista on.


      • Talkootauno
        J.Pomppas kirjoitti:

        Talkoilkaahan, saatte tupakkia! Mutta nekin omasta askistanne...
        En ihan äsken ole pöljempää ehdotusta kuullut kuin että naapurit ja kunta alkaisivat talkoilla raivaamaan jonkun sotkuja. Kunta sen voi kyllä tehdä mutta sotkijan kustannuksella jos tämä itse ei siivoukseen pysty taikka suostu, kyllä tähän laki antaa valtuudet.
        Ei noita ongelmia poisteta valmiiksi tekemällä ja puskapsykologia leikkimällä. On ihan sama ympäristön ja naapureiden kannalta mikä sen sotkun syy on, seuraukset ovat se joka häiritsee. Jos aletaan terveydellisiä näkökohtia ottamaan perusteluksi niin silloinkin pallo vierii kunnan ja viranomaisten puoleen joilla vastuu niistäkin asioista on.

        Ei tässä minnekkään tupakkarinkiin olla menossa, keskity aiheeseen.......

        Samaan aikaan (tänään 9:28) kun annoit palatetta ja syytit puskapsygologiasta satuin ajamaan keskuskadulla jopa s.marketin ohitse, huomasin että autossani (ei bemukka) on kääntyvät etupyörät. pyöräytin itseni kunnanviraston eteen. Samalla kun hoitelin muutamaa työasiaa annoin muutaman eri viranoimaisen valistaa minua kyseisen romuvaraston tilanteesta.

        Sain tietooni tämän hetkisen tilanteen.....historian....ja tukevaisuuden niiltä osin mitä ulkopuoliselle voidaan kertoa ottaen huomioon vaitiolovelvollisuudet ja muut rajoitukset.

        Saamani tieto vahvisti käsitystäni siitä että tässä viestiketjussa suurinosa kirjoittelua on jonniin joutavaa hopöttämistä ja ymmärtämättömyydestä johtuvaa tietämättömyyttä mm. viranomaisten toimintamahdollisuuksista sekä tehdyistä ja tehtävistä toimenpiteistä.

        Koska vielä osin työelämässä olevana pystyin aamupäivällä selvittämään asiaa voit itse todennäköisesti (jos asut kunnan alueella?) pomppia kunnanvirastoon ja kysellä samalla lailla tilanteesta, missä mennään.

        Olen seurannut tätä keskustelua noin 10 päivää, käynyt kertaalleen kunnantalolla ja todennut että lukeminen kannattaa aina, sinulla varmaankin on olut tämä ongelma tiedossa jo useamman vuoden ?. Missä lienet pomppinut tällä välillä kun näinkin lyhyen seuraamisen aikana pystyin käymään kunnanvirastolla.

        Pyydä jotakin nuorempaa näyttämään kuinka tietokoneen hakutoiminta toimii. Trollaamisella asiat ei etene!!!


      • turhaontouhusi
        Talkootauno kirjoitti:

        Ei tässä minnekkään tupakkarinkiin olla menossa, keskity aiheeseen.......

        Samaan aikaan (tänään 9:28) kun annoit palatetta ja syytit puskapsygologiasta satuin ajamaan keskuskadulla jopa s.marketin ohitse, huomasin että autossani (ei bemukka) on kääntyvät etupyörät. pyöräytin itseni kunnanviraston eteen. Samalla kun hoitelin muutamaa työasiaa annoin muutaman eri viranoimaisen valistaa minua kyseisen romuvaraston tilanteesta.

        Sain tietooni tämän hetkisen tilanteen.....historian....ja tukevaisuuden niiltä osin mitä ulkopuoliselle voidaan kertoa ottaen huomioon vaitiolovelvollisuudet ja muut rajoitukset.

        Saamani tieto vahvisti käsitystäni siitä että tässä viestiketjussa suurinosa kirjoittelua on jonniin joutavaa hopöttämistä ja ymmärtämättömyydestä johtuvaa tietämättömyyttä mm. viranomaisten toimintamahdollisuuksista sekä tehdyistä ja tehtävistä toimenpiteistä.

        Koska vielä osin työelämässä olevana pystyin aamupäivällä selvittämään asiaa voit itse todennäköisesti (jos asut kunnan alueella?) pomppia kunnanvirastoon ja kysellä samalla lailla tilanteesta, missä mennään.

        Olen seurannut tätä keskustelua noin 10 päivää, käynyt kertaalleen kunnantalolla ja todennut että lukeminen kannattaa aina, sinulla varmaankin on olut tämä ongelma tiedossa jo useamman vuoden ?. Missä lienet pomppinut tällä välillä kun näinkin lyhyen seuraamisen aikana pystyin käymään kunnanvirastolla.

        Pyydä jotakin nuorempaa näyttämään kuinka tietokoneen hakutoiminta toimii. Trollaamisella asiat ei etene!!!

        Kuule hei, sinä kontiolahden viisain mies! Talkoile sinä ihan niin paljon kuin huvittaa, se on ihan oma asiasi mihin aikasi käytät. Taitaa aikasi vaan mennä täällä kirjoitellessa haukkumisia niille jotka ei katso ko. romuvarannon siivoamisen kuuluvat itselleen pätkän vertaa ja kunnantalollakin joudat laukkaamaan vaikka asian olisi voinut selvittää myös puhelimella ja sähköpostilla...
        Jos kunta ja muut viranomaiset ovat kerran kykenemättömiä hoitamaan moista hommaa niin olkoot romut siinä missä ovat vaikka seuraavat 10 vuotta, ihan sama mulle ja varmasti monille muillekin. Jos ei asia etene niin sitten ei etene, et taida kummoista talkooporukkaa tämän asian tiimoilta kasaan saada...


      • Talkootauno
        turhaontouhusi kirjoitti:

        Kuule hei, sinä kontiolahden viisain mies! Talkoile sinä ihan niin paljon kuin huvittaa, se on ihan oma asiasi mihin aikasi käytät. Taitaa aikasi vaan mennä täällä kirjoitellessa haukkumisia niille jotka ei katso ko. romuvarannon siivoamisen kuuluvat itselleen pätkän vertaa ja kunnantalollakin joudat laukkaamaan vaikka asian olisi voinut selvittää myös puhelimella ja sähköpostilla...
        Jos kunta ja muut viranomaiset ovat kerran kykenemättömiä hoitamaan moista hommaa niin olkoot romut siinä missä ovat vaikka seuraavat 10 vuotta, ihan sama mulle ja varmasti monille muillekin. Jos ei asia etene niin sitten ei etene, et taida kummoista talkooporukkaa tämän asian tiimoilta kasaan saada...

        Älä ota nyt nookkiisi hyvä veli vaikka kävin kunnantalolla päivittämässä tietoni asiasta, et liene koskaan näin tehnyt.

        Jokainen meistä kuntalaisista voi ottaa yhteyttä viran-ja toimenhaltijoihin jotka hoitavat virkavastuulla esimerkiksi tätä ongelmaa. Sinullakin on tämä oikeus jos olet Kontiolahtelainen .

        Samalla asioita hoitavat saavat tukea toimilleen jotka eivät ole aina helppoja ja miellyttäviä.

        Se missä liikun työkseni ja ketä tapaan ei kuulu sinulle eikä muille, mutta saattaahan sitä olla joku kanssani samaa mieltä siitä että näin pitkän vatvomisen jälkeen asia pitäsi saada päätökseen lakien ja määräysten mukaan.

        Luonnollisesti voit jatkaa trollaamista tai kysellä käytettyjä renkaita tältä sivustolta, varsinaista ongelmaa et sillä tule koskaan ratkaisemaan.

        Kiitos väitteestäsi että olisin Kontiolahden viisain mies I, näin ei liene vaan väite mennee troaallaamisen piikkiin.

        En tiedä oliko se viisautta vai tyhmyyttä kun otin selvää asioista? Onko se kiellettyä Kontiolahdella?

        Nyt täytyy jatkaa näitä työhommeleita.......sorvi kutsuu...


    • zeu--

      Älkää ihmeessä talkoilemalla siivoa tätä matkailunähtävää pois. Mitä minä sitten näytän ulkomaalaisille vierailleni täällä Kontiolahdella. Vierailleni olen kertonut, mitenkä yrittäjäystävällinen kunta Kontiolahti on. Yrityksen voi perustaa vaikka parkkipaikalle.

    • verhon_raosta

      Miepä jiän ihan mielenkiinnosta seurailemmaan millonka ne rojut on raivattu.
      Seuraavan kerran kirjuttelen tänne kun piha on puhas. Suattaa männä aikoo.....

    • suur-joensuu

      Hauskahan täällä on tätä touhua lukea. Tulee vain väistämättä mieleen että siellä kontiolahdella ei osata kuin suutansa soittaa ja muita neuvoa, minkään tekijäksi ei ole sen enempää vastaavista henkilöistä kuin asukkaistakaan. Eipä ole suuri ihme että kunnanjohtajakin pyrkii pois tuollaisesta sakista. Eikö tuo olisi jo aika liittää joensuun hallintoon koko kunta?

      • Höperöitköpuskista

        Toivottavasti tuon kirjoittamasi komentin jälkeen et joutunut olemaan liian kauan kotona yksinään vaan vaimosi toi töistä tullessaan sipsejä ja kaljaa joten verensokeri palailee kohdalleen. En tiedä mutta huomasitko että alushousut olivat väärinpäin jalassa ? On meinaankeltainen osa takana. Tai todennäköisempää on se että äitisi joutui puuhastelemaan.

        Sitten varsinaiseen asiaan. Todennäköisesti tiedät asiasta yhtä paljon kuin sikajoulusta eli kaikki perustuu tähän viestiketjuun. Vaikka koetin lukea kommenttisi avoimin silmin en löytänyt siitä yhtään ratkaisuehdotusta varsinaiseen ongelmaan. Höpötit jostakin kuntaliitoksesta, kirjoititko oikealle keskustelupalstalle?

        Jos todella olet Joensuun suunnasta niinkuin mukamas nimimerkillä esität niin näyttää sielläkin päin olevan neuvojia eli näitä jonniin joutavia puskasta huutelijoita omastakin takaa. Pidän Joensuulaisia fiksuina, valitettavasti sinä et vahvista tätä kuvaa.


      • pökäle--

        Tämä ongelma ei poistu millään siisvoustalkoilla. Siivottu alue olisi hetken päästä samanlainen törkyalue. Ainut ratkaisu olisi osoittaa yrittäjälle omakoti jostakin syrjemmältä. Siellä ne romut ei niin paljon häiritseisi. Herra yrittäjä pääsisi kyllä sieltä asioilleen. Pääseehän nykyiseenkin paikkaan tuomaan romuja. Ei ne tavarat ole kantamalla sinne tulleet.


      • tervetuloakaupunkiin
        Höperöitköpuskista kirjoitti:

        Toivottavasti tuon kirjoittamasi komentin jälkeen et joutunut olemaan liian kauan kotona yksinään vaan vaimosi toi töistä tullessaan sipsejä ja kaljaa joten verensokeri palailee kohdalleen. En tiedä mutta huomasitko että alushousut olivat väärinpäin jalassa ? On meinaankeltainen osa takana. Tai todennäköisempää on se että äitisi joutui puuhastelemaan.

        Sitten varsinaiseen asiaan. Todennäköisesti tiedät asiasta yhtä paljon kuin sikajoulusta eli kaikki perustuu tähän viestiketjuun. Vaikka koetin lukea kommenttisi avoimin silmin en löytänyt siitä yhtään ratkaisuehdotusta varsinaiseen ongelmaan. Höpötit jostakin kuntaliitoksesta, kirjoititko oikealle keskustelupalstalle?

        Jos todella olet Joensuun suunnasta niinkuin mukamas nimimerkillä esität niin näyttää sielläkin päin olevan neuvojia eli näitä jonniin joutavia puskasta huutelijoita omastakin takaa. Pidän Joensuulaisia fiksuina, valitettavasti sinä et vahvista tätä kuvaa.

        Siellähän tuleva joensuulainen päästelee... Ei kuule mene kauaa kun sinunkin autosi alkaa kuluttaa enemmän kun joudut kaupunkiajoa ajamaan siellä kontiolahden raitilla.
        Eihän tuollainen kunta kauan voi enää porskuttaa, mutta suur-joensuu on todellista tulevaisuutta, ala vain jo asennoitua. Ja joensuun virkamiehet sitten kyllä ratkaisevat tuon teidän omatekoisen romuongelmannekin kädenkäänteessä.


      • Höperöitköpuskista

        Voi hyvä toukohousu kun huutelet niin kuin ei olsi ollenkaan alaleukaa, on taitanut jo verensokeri mennä kohdalleen, eli äippä on tullut jo kotio ja tuonut evästä.

        Kerkesin kuule olla aikanaan 40 vuotta Joensuulainen, viimeiset reilut 20 vuotta on tullut porskuteltua Kontiolahden puolella, olen tyytyväinen elämääni.

        Ei tässä kuule ole aikaa odotella jonkun haaveilemia kuntaliitoksia tämän romuvaraston hoitamisen suhteen. Ei meillä ole aikaa.

        Näyttää siltä että et ole todellakaan fiksujen Joensuulaisten kaltainen. Toivottavasti muut Joensuulaiset eivät lue tätä ja huomaa kuinka haluat haastaa riitaa naapurikunnan aikuisten kanssa, säälin sinua.

        Sinun kannattaa aloittaa kuntaliitosvouhotuksesta oma keskustelu jossa voit perustella tarvetta esittämällä vaikka kaupunkiajokustannuksiin perustuen.


      • Susimaa_
        pökäle-- kirjoitti:

        Tämä ongelma ei poistu millään siisvoustalkoilla. Siivottu alue olisi hetken päästä samanlainen törkyalue. Ainut ratkaisu olisi osoittaa yrittäjälle omakoti jostakin syrjemmältä. Siellä ne romut ei niin paljon häiritseisi. Herra yrittäjä pääsisi kyllä sieltä asioilleen. Pääseehän nykyiseenkin paikkaan tuomaan romuja. Ei ne tavarat ole kantamalla sinne tulleet.

        "Ainut ratkaisu olisi osoittaa yrittäjälle omakoti jostakin syrjemmältä. Siellä ne romut ei niin paljon häiritseisi."

        Suomen laki estää sen ettei persoonaa voi pakolla mihinkään asuttaa, ei edes ympäristölaki anna siihen mahdollisuuksia.. Näin ollen tämä viestiketju jatkunee vielä jonkin aikaa, sillä lähettämäni kirjoitus on vasta 175:s asiaan liittyvä, joten asian varsinainen käsittely lienee alkuvaiheessa. Kihelmöivän jännityksen vallassa jäämmekin odottamaan mitä kaikkea sieltä tuleekaan ja millaisia ratkaisuja esitetään asian saattamiseksi pois käsiteltävien asioiden listalta.


      • suatanpahöperöijätahien
        Höperöitköpuskista kirjoitti:

        Voi hyvä toukohousu kun huutelet niin kuin ei olsi ollenkaan alaleukaa, on taitanut jo verensokeri mennä kohdalleen, eli äippä on tullut jo kotio ja tuonut evästä.

        Kerkesin kuule olla aikanaan 40 vuotta Joensuulainen, viimeiset reilut 20 vuotta on tullut porskuteltua Kontiolahden puolella, olen tyytyväinen elämääni.

        Ei tässä kuule ole aikaa odotella jonkun haaveilemia kuntaliitoksia tämän romuvaraston hoitamisen suhteen. Ei meillä ole aikaa.

        Näyttää siltä että et ole todellakaan fiksujen Joensuulaisten kaltainen. Toivottavasti muut Joensuulaiset eivät lue tätä ja huomaa kuinka haluat haastaa riitaa naapurikunnan aikuisten kanssa, säälin sinua.

        Sinun kannattaa aloittaa kuntaliitosvouhotuksesta oma keskustelu jossa voit perustella tarvetta esittämällä vaikka kaupunkiajokustannuksiin perustuen.

        Voi hyvä ystävä, kaikista viimeiseksi minä haluaisin provosoida riitaa mistään asiasta!
        Kiitokset verensokeritasostani huolehtimisesta, mutta se on ihan kunnossa. Kaljaa en juo, sipsejä en syö, tosin jouten on tullut oltua jo pari vuotta kun eläkkeelle laittoivat. Äidin kanssa yleensä yhdessä käydään läheisessä citymarketissa.
        On vain niin että teillä nyt vaan täytyy olla aikaa sen romuvaraston suhteen, koska sehän näyttää olevan siellä ikuisuuskysymys, jopa turistinähtävyys. Kukaan ei ole kymmeneen vuoteen moista asiaa kyennyt hoitamaan, lukuunottamatta narinoita tällä palstalla...?
        Jokin siellä mättää...
        Uskon mielihyvin ja täysillä että Sinä Rakas Veljeni olet tyytyväinen elämääsi kontiolahdella, mutta kun asia ei ole kiinni sinusta, minusta, ei kenestäkään pienestä ihmisestä. Asiaan vaikuttaa tulevaisuudessa suuremmat voimat kuten hallitus ja eduskunta ja siellä pyörivät joensuulaispolitiikot. Luuletko että sieltä armoa tulee kun ajetaan mallia jossa nykyisen pohjois-karjalan alueella olisi vain kolme kuntaa? Ei tullut armoa enolle, tuupovaaralle, kiihtelykselle, pyhäselälle, eikä tule kontiolahdellekaan. Hivuttamalla nämä hommat siellä hoidetaan ja seuraavassa stepissa onkin sitten kontiolahti, mahdollisesti liperi ja outokumpu.
        Ja uskon että sen rysäyksen jälkeen myös romuongelmanne alkaa helpottaa, jos sitä sitten enää huomaattekaan.


      • Talkootauno
        Susimaa_ kirjoitti:

        "Ainut ratkaisu olisi osoittaa yrittäjälle omakoti jostakin syrjemmältä. Siellä ne romut ei niin paljon häiritseisi."

        Suomen laki estää sen ettei persoonaa voi pakolla mihinkään asuttaa, ei edes ympäristölaki anna siihen mahdollisuuksia.. Näin ollen tämä viestiketju jatkunee vielä jonkin aikaa, sillä lähettämäni kirjoitus on vasta 175:s asiaan liittyvä, joten asian varsinainen käsittely lienee alkuvaiheessa. Kihelmöivän jännityksen vallassa jäämmekin odottamaan mitä kaikkea sieltä tuleekaan ja millaisia ratkaisuja esitetään asian saattamiseksi pois käsiteltävien asioiden listalta.

        Hyvä Susimaa, näin asia kyllä on ettei ketään jätteisen prusteella voi asuttaa muualle.

        Varmaankin olet huomannut että tässä viestiketjussa kaikki valitukset ja 99% :sti toimenpide-esitykset keskittyvät jälkihoitoon/seurauksiin eli tuohon romukasaan. Se kasa vituttaa muita mutta se ei tällä palstalla valittamalla ja moittimalla poistu.

        Vuosien saatossa lienee yritetty jo monia lain mahdollistamia keinoja, lopputulos on nähtävissä.

        Varmaankin asiaa hoitavat viran-ja toimenhaltijat ovat jo väsyneet koko asiaan, onhan palautteena ollut jatkuva vittuilu ja kuitailu sivustolla.

        Voisimme kuntalaisina osoittaa järkevyyttä ja aikuisuutta asian hoidon suhteen, Voimme ottaa selvää toimenpiteistä mitä asiassa on vuosien varrella tehty, lähestyä viran-ja toimenhaltijoiden lisäksi kunnanvaltuutettuja ja patistaa heitä asian tukemiseen.

        Voimme tehdä kuntalaisaloitteita asianhoitamiseen. Vaikka kunnallisvaalit ovat vasta edessäpäin luulisi näin tärkeän asian olevan kaikkien valtuutettujen sydäntä lähellä. Jos ei ole niin ei ymmärrä vastuutaan.

        En ole aivan varma mutta onkohan kunta osallisena kyseisessä vuokra-asuntoyhtiössä ?

        Olen kummaksunut sitä, että yleensä hyvin terhakasti ympäristöasioissa kommentoivat paikalliset ympäristöjärjestöt ovat olleet hiljaa koko asiassa, nyt olisi mahdollisuus valittaa kaava-asioihin liittyen asuinalueelle laittomasti perustetusta romuvarastosta. Ongelma lienee heidän kannaltaan liian lähellä, kylän keskustassa.

        Näyttää siltä, että suurin ongelma on ollut siinä, että tätä ongelman kokonaisuutta ei tarkastele ja johda kukaan. Osalliset ovat puuhastelleet nurkissaan, ei ole pidetty toisiaan ajantasalla toimenpiteistä. Asian hoitaminen on sysätty yksittäisten henkilöiden kontolle.

        Esitänkin että Kontiolahden kunnanvaltuuston johdolla asetetaan työryhmä joka ottaa hoitaakseen tämän ongelman hoitamisen. Työryhmä roportoi asiasta suoraan kunnanvaltuustolle.

        Työryhmään tulisi vastuullisten viran-ja toimehaltijoiden lisäksi kuulua luonnollisesti kyseisen taloyhtiön isännöitsijä ja sekä kaikki muut kunnallisentason viranomaisten edustus jotka ovat olleet romuvarastonpitäjän kanssa tekemisissä.

        Olisi varmaankin hyvin silmiä avaavaa käydä työryhmänä paikan päällä päivittämässä ongelman laajuus, saattaisi helpottaa ja tiedä vaikka syntyisi uusia ideoita.

        Vaikka yksilön suoja on voimakas ei se anna erivapauksia kunnallisten määräysten tai lakien suhteen vaikka kysessä olisi minkälainen henkilö tahansa.

        Jokaisen hallinonalan viranomaisen kannattaa katsoa peiliin ja miettiä onko tehnyt kaikkensa ongelman ratkaisun suhteen. Ei pidä mennä virka-aseman tai vaitiolovelvollisuuden taakse ja jättää asiaa muitten hoidettavaksi niin kuin nyt näyttää tehdyn.

        Se että keskitytään romuvaraston siivoamisen sottailuun ja kiistelyyn siitä kuka sen tekee ei varsinaista ongelmaa ratkaista. Jos eri hallinnonalat eivät kykene yhteistyössä vaikuttamaan romunkeräämisen tarpeseen yksilönsuojaan vedoten ei henkilön siirtämisellä romuineen mihin tahansa muuhun asuntoon ole mitään vaikutusta romuongelman ratkaisemiseen.


      • Näin_on_käynyt
        Talkootauno kirjoitti:

        Hyvä Susimaa, näin asia kyllä on ettei ketään jätteisen prusteella voi asuttaa muualle.

        Varmaankin olet huomannut että tässä viestiketjussa kaikki valitukset ja 99% :sti toimenpide-esitykset keskittyvät jälkihoitoon/seurauksiin eli tuohon romukasaan. Se kasa vituttaa muita mutta se ei tällä palstalla valittamalla ja moittimalla poistu.

        Vuosien saatossa lienee yritetty jo monia lain mahdollistamia keinoja, lopputulos on nähtävissä.

        Varmaankin asiaa hoitavat viran-ja toimenhaltijat ovat jo väsyneet koko asiaan, onhan palautteena ollut jatkuva vittuilu ja kuitailu sivustolla.

        Voisimme kuntalaisina osoittaa järkevyyttä ja aikuisuutta asian hoidon suhteen, Voimme ottaa selvää toimenpiteistä mitä asiassa on vuosien varrella tehty, lähestyä viran-ja toimenhaltijoiden lisäksi kunnanvaltuutettuja ja patistaa heitä asian tukemiseen.

        Voimme tehdä kuntalaisaloitteita asianhoitamiseen. Vaikka kunnallisvaalit ovat vasta edessäpäin luulisi näin tärkeän asian olevan kaikkien valtuutettujen sydäntä lähellä. Jos ei ole niin ei ymmärrä vastuutaan.

        En ole aivan varma mutta onkohan kunta osallisena kyseisessä vuokra-asuntoyhtiössä ?

        Olen kummaksunut sitä, että yleensä hyvin terhakasti ympäristöasioissa kommentoivat paikalliset ympäristöjärjestöt ovat olleet hiljaa koko asiassa, nyt olisi mahdollisuus valittaa kaava-asioihin liittyen asuinalueelle laittomasti perustetusta romuvarastosta. Ongelma lienee heidän kannaltaan liian lähellä, kylän keskustassa.

        Näyttää siltä, että suurin ongelma on ollut siinä, että tätä ongelman kokonaisuutta ei tarkastele ja johda kukaan. Osalliset ovat puuhastelleet nurkissaan, ei ole pidetty toisiaan ajantasalla toimenpiteistä. Asian hoitaminen on sysätty yksittäisten henkilöiden kontolle.

        Esitänkin että Kontiolahden kunnanvaltuuston johdolla asetetaan työryhmä joka ottaa hoitaakseen tämän ongelman hoitamisen. Työryhmä roportoi asiasta suoraan kunnanvaltuustolle.

        Työryhmään tulisi vastuullisten viran-ja toimehaltijoiden lisäksi kuulua luonnollisesti kyseisen taloyhtiön isännöitsijä ja sekä kaikki muut kunnallisentason viranomaisten edustus jotka ovat olleet romuvarastonpitäjän kanssa tekemisissä.

        Olisi varmaankin hyvin silmiä avaavaa käydä työryhmänä paikan päällä päivittämässä ongelman laajuus, saattaisi helpottaa ja tiedä vaikka syntyisi uusia ideoita.

        Vaikka yksilön suoja on voimakas ei se anna erivapauksia kunnallisten määräysten tai lakien suhteen vaikka kysessä olisi minkälainen henkilö tahansa.

        Jokaisen hallinonalan viranomaisen kannattaa katsoa peiliin ja miettiä onko tehnyt kaikkensa ongelman ratkaisun suhteen. Ei pidä mennä virka-aseman tai vaitiolovelvollisuuden taakse ja jättää asiaa muitten hoidettavaksi niin kuin nyt näyttää tehdyn.

        Se että keskitytään romuvaraston siivoamisen sottailuun ja kiistelyyn siitä kuka sen tekee ei varsinaista ongelmaa ratkaista. Jos eri hallinnonalat eivät kykene yhteistyössä vaikuttamaan romunkeräämisen tarpeseen yksilönsuojaan vedoten ei henkilön siirtämisellä romuineen mihin tahansa muuhun asuntoon ole mitään vaikutusta romuongelman ratkaisemiseen.

        Koska ongelma näyttää jatkuvan vielä tänäkin päivänä, häätöä ei ole laitettu toimeen vaikka sanomalehti Karjalainen kirjoittikin asiasta romukasasta otetun kuvan kanssa
        11.12.2014 09:26 KOTIMAA

        Kontiolahden kirkonkylän Peipontiellä on ihmetelty roskakaaosta noin kolmen vuoden ajan. Kontiolahden Vuokratalot Oy:n rivitalon pihassa on ollut röykkiöittäin esimerkiksi vanhoja auton renkaita ja tietokoneita, tyhjiä maalitynnyreitä, käytöstä poistettuja kodinkoneita, johtoja ja kaikenlaista muuta jätettä.
        Tällä viikolla sotkut aiheuttanut asukas on muuttanut toiseen osoitteeseen.

        -  Tilanne on muuttunut, ja piha siistiytynyt. Sotkut hävisivät pihalta viikonloppuna, Vuokratalojen asuntosihteeri Lahja Hiltunen kertoo.

        Hiltunen ja kunnan ympäristönsuojelusihteeri Antti Suontama kertovat, että sotkut aiheuttanut asukas on saanut useammat sakot. Uhkasakolla on uhattu myös vuokrataloyhtiötä.

        Kiinteistöliiton lakimies ohjastaa tällaisissa tapauksissa häätöihin, koska ne on koettu tehokkaimpina keinoina. Asukasta yritettiin häätää asunnosta jo vuosi sitten.

        Tuolloin häätöä ei kuitenkaan voitu lain mukaan toteuttaa. Nyt asukkaalle ja hänen perheelleen on löytynyt uusi asunto, joten häätö on lainvoimainen.

        Suontaman mukaan pihapiirin siisteys on asukkaiden vastuulla. Jos he eivät hoida sitä, joutuu vuokranantaja siistimään pihan.


    • ulkosuomalainen--

      Eikös nämä samat kunnan viranomaiset ole asiaa hoitaneet? Eihän asia muutu miksikään, jos samoista henkilöistä perustetaan työryhmä asiaa jatkohoitamaan. Sinä tunnut olevan asiaan perehtynyt henkilö. Perusta sinä se ryhmä joistakin muista, kuin kunnan virkamiehistä ja naisista. Perustamasi ryhmä voi sitten neuvotella yrittäjän kanssa ongelman poistamisesta. Lopputulos voisi olla parempi, kun ei vedottaisi lakipykäliin. Tule vaan rohkeasti esiin ja rupea toimimaan. Itse asun sen verran kaukana, ettei minusta ole sinulle apua, haluja kyllä olisi.

      • Talkootauno

        On hienoa että olet hengessä mukana, eli haluja olisi hoitaa mutta kun asut kaukana et voi, Näyttää siltä että olet osa sitä harmaata joukkoa joka kurkkii verhonraosta ja toivoo että joku hoitaisi asian. Eli olet Kontiolahtelainen, todennäköisesti olet kirjoitellut jo aikaisemmin tähän viestiketjuun.

        Ensinnäkin mainitsemani ja sinun kyseenalaistama ryhmä tulee olla toimivaltainen, sen tulee koostua viranomaisten edustajista joilla on laillinen toimivalta asian vaatimiin toimenpiteisiin.

        Tälläiset tahot löytyvät Kontiolahden kunnan alueelta. Vaikka havaintojen mukaan varastonpitäjä on kintaalla viitannut säännöille ja piutpaut välittänyt lakien noudattamisesta ei asiaa hoitavat näin voi valitettavasti tehdä, olemmehan sivistysvaltiossa.

        Kyseessä ei ole enää neuvottelumahdollisuus/tilaisuus niinkuin kerroit se juna on mennyt jo aikoja sitten. On toimenpiteiden aika. Lopputulos tulee olemaan vuokrakiinteistön piha-alueen puhdistuminen romusta. Koska henkilö on häädetty luonnollisesti hänenkin asuminen kiinteistössä tulee päättymään.

        Viranomaiset tulevat käynnistämään ja toteuttamaan tarvittavat toimepiteet varastopitäjän suuntaan. Viranomaisten tehtävä ei ole sääliä enää toimenpiteiden kohdetta, näin se sivistyneessä valtiossa tapahtuu.

        Uskon että kunnan luottamushenkilöissä olevan sen verran selkärankaisia että asia rupeaa sujumaan mitä pikemmin. Ymmärtääkseni ongelmasta ollaan tietoisia. Uskon että tämä viestiketju on tuttu luottamushenkilöstölle.

        Meidän kuntalaisten tehtävä on hiukan tökkiä tikulla kainaloihin vastuullisia tahoja. Omalta osaltani jatkan toimia tämän toteuttamiseksi samalla tuen vastuullisia heidän toimenpiteissään.

        Vaikka olen vasta 2 viikkoa seurannut tätä keskustelu ja osallistunut muutaman mielipiteen verran en voi kuin ihmetellä muutamaa seikkaa.

        Jotenkin tuntuu siltä, että kaikki pelkää tätä varastonpitäjää, en ymmärrä. Varastonpitäjä on tässä viestiketjussa avoimesti kertonut vaivoistaan jotka estävät hänen siivoamaan jälkijään.
        Kaikki ovat tekosyitä, muiden syyllistämistä.

        Kyseessä lienee kuitenkin ihminen joka syö normaalia ruokaa ja tekee normaalit jätökset, ei sen kummenpi. Uskon ja tiedän että viranomaisten toimenpiteillä lienee muualla suomessa saatu vaikeampiakin tapauksia kuntoon. Vai onko meiltä puuttunut rohkeus Kontiolahdella toimia niin kuin kuuluisi, emmekö halua kantaa sitä vastuuta joka automaattisesti viranonomaisena meille kuuluu?

        Ne jotka haluavat verhonraosta kurkkia ja valittaa tällä palstalla voivat puolestani edelleen sitä tehdä. Kuitenkin jos haluaa vaikuttaa asijoihin tai haluaa varmaa tietoa on käännyttävä viranomaisten puoleen

        Uskon että viime viikolla on asiassa menty eteenpäin, meidän tehtävä on varmistaa että asia saatetaan loppuun kaikkien osallisten tahojen yhteistyönä, enää ei riitä tilapäisratkaisu jolla ongelmaa siirretään eteenpäin.


      • talkoiletauno
        Talkootauno kirjoitti:

        On hienoa että olet hengessä mukana, eli haluja olisi hoitaa mutta kun asut kaukana et voi, Näyttää siltä että olet osa sitä harmaata joukkoa joka kurkkii verhonraosta ja toivoo että joku hoitaisi asian. Eli olet Kontiolahtelainen, todennäköisesti olet kirjoitellut jo aikaisemmin tähän viestiketjuun.

        Ensinnäkin mainitsemani ja sinun kyseenalaistama ryhmä tulee olla toimivaltainen, sen tulee koostua viranomaisten edustajista joilla on laillinen toimivalta asian vaatimiin toimenpiteisiin.

        Tälläiset tahot löytyvät Kontiolahden kunnan alueelta. Vaikka havaintojen mukaan varastonpitäjä on kintaalla viitannut säännöille ja piutpaut välittänyt lakien noudattamisesta ei asiaa hoitavat näin voi valitettavasti tehdä, olemmehan sivistysvaltiossa.

        Kyseessä ei ole enää neuvottelumahdollisuus/tilaisuus niinkuin kerroit se juna on mennyt jo aikoja sitten. On toimenpiteiden aika. Lopputulos tulee olemaan vuokrakiinteistön piha-alueen puhdistuminen romusta. Koska henkilö on häädetty luonnollisesti hänenkin asuminen kiinteistössä tulee päättymään.

        Viranomaiset tulevat käynnistämään ja toteuttamaan tarvittavat toimepiteet varastopitäjän suuntaan. Viranomaisten tehtävä ei ole sääliä enää toimenpiteiden kohdetta, näin se sivistyneessä valtiossa tapahtuu.

        Uskon että kunnan luottamushenkilöissä olevan sen verran selkärankaisia että asia rupeaa sujumaan mitä pikemmin. Ymmärtääkseni ongelmasta ollaan tietoisia. Uskon että tämä viestiketju on tuttu luottamushenkilöstölle.

        Meidän kuntalaisten tehtävä on hiukan tökkiä tikulla kainaloihin vastuullisia tahoja. Omalta osaltani jatkan toimia tämän toteuttamiseksi samalla tuen vastuullisia heidän toimenpiteissään.

        Vaikka olen vasta 2 viikkoa seurannut tätä keskustelu ja osallistunut muutaman mielipiteen verran en voi kuin ihmetellä muutamaa seikkaa.

        Jotenkin tuntuu siltä, että kaikki pelkää tätä varastonpitäjää, en ymmärrä. Varastonpitäjä on tässä viestiketjussa avoimesti kertonut vaivoistaan jotka estävät hänen siivoamaan jälkijään.
        Kaikki ovat tekosyitä, muiden syyllistämistä.

        Kyseessä lienee kuitenkin ihminen joka syö normaalia ruokaa ja tekee normaalit jätökset, ei sen kummenpi. Uskon ja tiedän että viranomaisten toimenpiteillä lienee muualla suomessa saatu vaikeampiakin tapauksia kuntoon. Vai onko meiltä puuttunut rohkeus Kontiolahdella toimia niin kuin kuuluisi, emmekö halua kantaa sitä vastuuta joka automaattisesti viranonomaisena meille kuuluu?

        Ne jotka haluavat verhonraosta kurkkia ja valittaa tällä palstalla voivat puolestani edelleen sitä tehdä. Kuitenkin jos haluaa vaikuttaa asijoihin tai haluaa varmaa tietoa on käännyttävä viranomaisten puoleen

        Uskon että viime viikolla on asiassa menty eteenpäin, meidän tehtävä on varmistaa että asia saatetaan loppuun kaikkien osallisten tahojen yhteistyönä, enää ei riitä tilapäisratkaisu jolla ongelmaa siirretään eteenpäin.

        Nyt hörppää yli... Nythän sulla on tuuliviiri kääntynyt. Nyt kirjoitat ihan eri tavalla kuin alkupään kommenteissasi, jolloin vaadit kaikkia talkoisiin jonkun aiheuttaman sotkun raivaamiseksi. Nyt ihan oikein kuitenkin alat vaatia viranomaisilta toimenpiteitä asian suhteen, ihan niin kuin sinulle koko ajan täällä on yritetty selittää! Eihän tähän asiaan ole osallisena kuin yksi henkilö, se joka on sotkun aiheuttanut. Jos hän ei korjaa jälkiään niin se on silloin viranomaisten ja lain asia, eikä siinä tule minkäänmoinen sääli kysymykseen. Eikä vastuuta kenenkään rötöksistä pidä lähteä kollektivisoimaan, vaan vastuun on annettava henkilöityä sille kuka on syyllinen. Jos ympäristö lähtee ottamaan vastuuta toisten rötöstelyistä niin siitä tulee lopulta maan tapa jonka seurauksena on taas täysi anarkia jossa kukaan ei enää vastaa tekosistaan. Ei tässä asiaan syyttömillä ole muuta tehtävää kuin katsella verhonraosta ja vaatia viranomaisilta toimenpiteitä.
        Tuo vainoharhaisuutesikin kertoo jotakin sinusta kun kyseenalaistat kokoajan muiden kirjoittajien mielipiteet ja jopa heidän asuinpaikkansa, joiden ei itse asiaan pitäisi liittyä millään tavalla. Jokainen kommenttisi alkaa vastakeskustelijaa ja hänen ajatuksiaan halventamaan pyrkivällä pistolla jolla pyrit onnistumatta ottamaan keskustelussa yliotteen ja nostamaan itsesi ylimmälle orrelle. Mutta kaipa olet tästä romuasiasta saanut itsellesi kanavan jossa voit päteä, ainakin omasta mielestäsi.


      • Talkootauno

        No jos hyvä ystävä kuitenkin tuolta mielesi pahoittamiselta maltat niin ilmoittele jos romuläjällä alkaa tapahtua.

        Jos jatkossa käytät allekirjoittaneesta nimitystä vainoharhainen pyydän sinua ottamaan selvää mitä se sanana merkitsee ja tarkoittaa.

        Tuuliviiri en ole koskaan ollut, enkä tässäkään asiassa ole muuttanut mielipidettä. Olen joka kerta perustellut ne.

        Kiukustasi voin päätellä, että loukkasin tapaasi hoitaa asiaa, olethan syytön niinkuin itse kerroit, sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin toimia tavallasi.. En muistaakseni ole syyttänyt sinua romuläjästä.

        Olen varma, että et ole tohkeissasi malttanut lukea rauhassa 20.10 tekemääni esitystä, et ole perehtynyt kenelle se on osoitettu, missä vaiheessa se on tehty. Olet lukenut sanan talkoo ja olet vetänyt johtopäätöksesi siitä.

        Toivottavasti et ottanut itseesi kun 2 viikon tämän sivuston seuraamisen jälkeen kävin päivittämässä tietämystä kunnantalolla, pyydän sitä anteeksi. Valitettavasti tulen käymään uudelleen. Jos se on pätemistä niin olkoon sitten.

        Olen esittänyt ideoita ja ajatuksiani, en tiennyt että siihen on oikeus Kontiolahdella vain useamman vuoden verhonraosta seuraamisen jälkeen. Olen monesti kommenteissani tuonut esille sen, että jos uskoo pelkästään tätä sivustoa ei tule hullua hurskaammaksi, tämä käsitys vahvistuu itselleni valitettavasti päivä päivältä.

        Pitää muistaa, että tämä sivu ei ole viranomaisten tiedotussivusto, ei suuntaan tai toiseen, tällä sivulla esimerkiksi sinä hyvä ystäväni voit purkaa pahaaoloasi, jollekin tämä sivu on pelkästään viihdekäyttöön jotkin kuvittelevat tekevän täällä rengaskauppoja.
        En tiennyt että tällä sivulla mielipiteiden esittäminen on pätemistä. En tiennyt että se on Kontiolahdella kielletty. Kiitos kun saatoit sen minun tietooni.

        Niin kuin varmaankin huomasit edellisestä kirjoituksesta, siitä josta mielesi pahoitit, siinä oli kappaleita jotka oli suunnattu asiaa hoitaville sekä kunnanluottamushenkilöille. Tiedä vaikka jotkin heistä lukevat näitä sivuja.

        Luonnollisesti voi voimme omalta osaltamme vaikuttaa eri tahoihin kuka mitenkin, vaikka tiedän että pahoitan mielesi pyydän sinua kertaamaan itsellesi miten sinä olet tämän tehnyt, et ole tuonut sitä vielä esille.

        Lopettelen tältä erää (mummo kyselee saunaan :))

        Kauniina eleenä lainaan Linnan Tuntematonta:" ......anteeks niin kauhiast..."


    • taunotalkoissa

      Kirjoitit:

      "Pitää muistaa, että tämä sivu ei ole viranomaisten tiedotussivusto, ei suuntaan tai toiseen"

      Ja muutama rivi myöhemmin:

      "Niin kuin varmaankin huomasit edellisestä kirjoituksesta, siitä josta mielesi pahoitit, siinä oli kappaleita jotka oli suunnattu asiaa hoitaville sekä kunnanluottamushenkilöille. Tiedä vaikka jotkin heistä lukevat näitä sivuja."

      Se sinun johdonmukaisuudestasi ja siitä "tuuliviiristä". Ei muuta kysyttävää.

      PS: Toivottavasti mummo antoi hyvät löylyt.... ; )

      Aika velikulta.

      • Talkootauno

        Mummon kanssa on aina hyvä käydä saunassa......uskalti vaikka nimesit vainoharhaiseksi.

        Sovitaan niin veli että keskity sinä näiden kirjoitusten analysointiin niin minä päden turhuuttani tuossa romuasiassa.


      • talkoissakotauno
        Talkootauno kirjoitti:

        Mummon kanssa on aina hyvä käydä saunassa......uskalti vaikka nimesit vainoharhaiseksi.

        Sovitaan niin veli että keskity sinä näiden kirjoitusten analysointiin niin minä päden turhuuttani tuossa romuasiassa.

        Sovitaan silleen, minkä aina vähän verhonraosta tiirailen... On sulla rohkee mummo pitää myöntää, ei vähästä säikähdä... Hyvä se on aina välillä ukosta pestä romunraivuupölyt pois...


      • VieläYksiOsapuoli
        talkoissakotauno kirjoitti:

        Sovitaan silleen, minkä aina vähän verhonraosta tiirailen... On sulla rohkee mummo pitää myöntää, ei vähästä säikähdä... Hyvä se on aina välillä ukosta pestä romunraivuupölyt pois...

        Sovitaan nyt samalla kun sopimassa kerran ollaan että meikeläinen tiirailee sinne saunaan saako mummo kylpee....vai mitä se on.


      • Talkootauno

        Ei p...le, minä tiesin.......kolmiotraamaa pukkaa.......

        Palatakseni varsinaiseen aiheeseen pyydän ilmoittelemaan jos Peipontiellä alkaa tapahtua.


      • T.Talkoo
        Talkootauno kirjoitti:

        Ei p...le, minä tiesin.......kolmiotraamaa pukkaa.......

        Palatakseni varsinaiseen aiheeseen pyydän ilmoittelemaan jos Peipontiellä alkaa tapahtua.

        Verhonrakomiehiin voit aina luottaa! Takuulla tiedotus pelaa jos vain havaintoja riittää...


    • MaatHyötykäyttöön

      Olis nyt ehdotus tähän romuongelmaan, tahi paremminkin romujen sijoituspaikaksi. Kuntahan antoi noille koirapuistoilijoille satamasta maa-alueen koirapuistoa varten, mutta kun näistä ei ole talkoisiin senkään vertaa kuin peipontieläisistä, eivätkä he sitä puistoaan näköjään saa tehtyä jos sitä ei heille joku valmiiksi rakenna, niin että siinähän se olisi sopiva tontti jonne romut voisi siirtää vaikka sitten talkoilla jos ei yrittäjän itsensä toimesta. Näin kunta tahtomattaan loisi satamaan yritys-teollisuustontin, ei tiedä mitä siitä vielä poikisi köyhään kuntaan. Ja saisi yrittäjäkin rauhan liiketoimilleen.

      • HyväJaKannatettavaAjatus

        No mikä ettei.
        Siinäpä sitä olisi vesistöä rahtilaivojen tuoda ja viedä tavaraa herra Vilposelle, jos vähän muillekin. Voi tietysti olla että jokusen metrin satamaa jouduttaisiin syventämään, mutta eiköhän se Kontiolahden kunta nyt sen verran ojentaisi auttavaa kättänsä.


    • Ohikävellyt

      Talkootauno pyyteli ilmoittamaan jos peipontiellä tapahtuu jotakin. Pääsin pitkästäaikaa ulkoilemaan ja kävelin siitä romuvaraston ohi. En uskalstanut mennä lähelle vaan katselin kaukaa.
      Kun viimeksi kuljin sielläpäin oli se kasa paljon pienempi. Nyt kasa näyttää kasvaneen ja on tosi suuri ja kiinni siinä talonpäädyssä. Mielestäni noin suuren renkaskasan ei pitäsi olla minkään talon lautaseinää lähellä. Jos en ihan väärinmuista niin talo on kunnan vuokraasunto. Jos olisin nuorempi niin hakisin vaikka sen isännöitsijan paikalle!!!

      • Erno__Susimaa

        "Kun viimeksi kuljin sielläpäin oli se kasa paljon pienempi. Nyt kasa näyttää kasvaneen ja on tosi suuri ja kiinni siinä talonpäädyssä."

        Varmaankin tuollainen ilmiö johtuu joulun lähestymisestä.
        Näinä aikoina on siis varastoa suurennettava koska kysyntäkin lisääntyy hirvittävästi ja ihmiset etsivät kuumeisesti toisilleen kuusen alle paketeissa laitettavaa.
        Jos mikä, niin herra Vilposen romukasa on juuri se paikka josta löytyy lahjoja niille "joilla on jo kaikkea." Sano.


    • pisneispisnes

      Älä suotta isännöitsijää apuun huuda. Sitä ovat tainneet monet muutkin yrittää mutta ilman tulosta.
      Kyllä siinä on muiden asukkaiden antauduttava tämän duon isännöitsijä & pisnesmies päätöksiin.

    • Talkootauno

      Miksi aina jouluksi pitää vaihtaa verhot ?

      Kiitos Ohikävelleelle tiedoista, näin se viesti kulkee ja pysytään ajantasalla tilanteesta.

      Talkootaunolla on ollut kiirettä mutta se ei ole estänyt näinkin tärkeän asian selvittelyä. Tieto lisää tuskaa ja niin näyttää olevan myös tässäkin tapauksessa.

      Mennä viikolla, kun oli mummon kanssa selvitelty tuo saunatraama, tuli eräänä iltana kaiveltua netistä puhelinnumeroita joista arvelin saavani lisätietoja tähän vuosia jatkuneeseen ongelmaan.

      Olen varmistanut että Kontiolahden luottamushenkilöstö on nyt tietoinen ongelmasta, tiedä vaikka kävisivät paikanpäällä tutustumassa aiheeseen, tieto lisää tuskaa !

      Olen vakuuttunut että asianhoitajat saavat luottamushenkilöstön selkänojan prosessin eteenpäin viennissä.

      Huomasin että palo-ja pelastuspuolen numeroita löytyy myös Kontiolahden ulkopuolelta, annoin kertoa itselleni, että lainlaatijan määräykset esimerkiksi suojaetäisyyksistä ja palokuormista koskee myös kyseistä kiinteistöä. Viimekädessä tästä vastaa kiinteistön omistaja, tässä tapauksessa Kontiolahden kunta. Finlex:istä ei löytynyt mainintaa että kunta olisi vapautettu näistä määräyksistä.

      Mielestäni asiassa on onnistuttu vuosien aikana rakentamaan sekainen "lankavyyhti" jossa kukaan toimija ei ole uskaltanut etsiä sitä langanpäätä josta vyyhti olisi purkautunut. Jos langanpäätä ei ole näkyvissä noheva neuloja katkaisee langan ja aloittaa siitä.

      Miten edellä kerrottu liittyy asiaan ? Näyttää pahasti siltä, että osalliset ovat odottaneet ja odottavat maailman tappiin jotakin päätöstä jolla asian kuvitellaan ratkeavan. Itse kutsuisin tätä "Mirakkeliksi". Tätä odottelua on harrastettu jo vuosia. Vastuuta on siirretty toiselle taholle koska ei ole mahdollisesti pelon tai jonkin muun seikan takia ei ole uskallettu toteuttaa toimenpiteitä joihin olisi täysi toimivalta.

      Esimerkiksi lautaseinää vasten pinottu rengasvuori on palokuorma jollaista ei saa olla asuinkiinteistöjen seinustalla. Aikaisemmin mainitsin kiinteistönomistajan vastuusta että kiinteistö täyttää palo-ja pelastuspuolen määräykset.

      Rautalangasta väännettynä sama asia:
      Kontiolahden kunta vastaa omistajana, että määräyksiä noudatetaan kyseisessä kiinteistössä.

      Määräyksissä on jopa kerrottu se metrimäärä joka tulee tälläisen palokuoman ja kiinteistön välissä olla. Eli jos oikein saivarellaan niin siirtämällä kasa tietyn matkan päähän seinästä täyttyy tämä vaade. Tämän jälkeen palotarkasta olisi tyytyväinen eikä hänellä olisi nokankoputtamista kohteesta. Herää kysymys, miksi näin ei ole toimittu jos tieto on saatettu palotarkastajalle, nyt ainakin on ja jopa maakuntatasolle.

      Mitä tulee varsinaiseen romukasaan ja parkkipaikkaan, asia on varsin yksinkertainen vaikka siitä on pyritty tekemään monimutkainen ja menemään valitusten ja häätöjen ja muiden kommerverkkin, muiden viranomaisten jälkeen lakipykälien taakse joilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen romukasan kanssa.

      Asukas on tehnyt aikanaan vuokrasopimuksen asuinkiinteistöstä. Asukas on levittäytynyt romuineen taloyhtiön (kunnan omistus) tontille aiheuttaen asiassa kerrotut ongelmat. Edelleen asukas aiheuttaa paloriskin laittomalla varastoinnillaan.

      Koska asukas ei ole tehnyt käyttöönsä ottamasta kiinteistön alueesta vuokrasopimusta on hän näin syyllistynyt sopimusrikkomukseen.

      Asukasta lienee jo useamman kerran vuosien varrella kehotettu siirtämään romunsa pois, tämä kehottaminen lienee tehty tiedoksisaannilla josta jälkikäteen voidaan todentaa kehotus tietoon tulleeksi.

      Edellä kerrotun perusteella kiinteistön omistajalla, Kontiolahden kunnalla, on täysi toimivalta siirtää materiaali viipymättä esimerkiksi kunnan varastotiloihin/vast. Luonnollisesti Kontiolahden kunnalla on täysi oikeus laskuttaa siirrosta aiheutuneet kustannukset vaikka myöhemmin oikeusteitse asukkaalta.

      Mistä löytyy se kunnan virkamies tai luottamushenkilö jolla on selkärankaa toimia näin? Ymmärtääkseni kunnan työjärjestyksessä tämä on kerrottu.

      Se että kunnan viranhaltija on vuosien saatossa joutunut määräämään uhkasakkoja taloyhtiölle (Karjalainen), eli omalle työnantajalleen on täysin käsittämätöntä toimintaa. Joten herää kysymys: eikö kunnan tarvitse noudattaa lainkirjainta ?

      Todennäköisesti jokin lukijoista loukkaantuu ja huomaa mielipiteessäni ristiriitaisuuksia. Tunnustan........olen pätenyt. Toivon näiltä henkilöiltä kommentissaan muutamaa asiaa:

      - kappelajako
      - mielelläni näkisin perusteet vastaväitteisiin
      - tekstin kirjoittaminen niin, että vetää välillä happea (itse en pysty kirjoittamaan puolta sivua hengittämättä)

      Lopuksi näkökanta tuossa alussa : Miksi aina jouluksi pitää vaihtaa verhot ? No koska mummo pakottaa !

      • Kehoittaisin_näin

        Kantelun kunnan toiminnasta voi tehdä aluehallintovirastoon ja todennäköisesti näin ei ole tapahtunut vielä tähän päivään mennessä.
        Olen itse vieraspaikkakuntalainen, joten en oikein jaksa puuttua asiaan. Valokuvat kantelun liitettynä ei varmaankaan olisi pahaksi.

        https://www.avi.fi/web/avi/kantelu1#.Wg_TN2TEfIU


      • Talkootauno

        Hieno kommentti !

        Olen itse seurannut tätä soppaa vasta kuukauden ajan, en pysty varmasti sanomaan onko vuosien varrella vielä tätä korttia käytetty........joten koska pakettiautossani on kääntyvät etupyörät ja asiaa on ensi viikolla avi:n nurkille (mummolla zumbatunti) käyn tarkistamassa asiaa.

        Siitä olen varma, että ainakaan tämä verhon rakokaarti ja renkaidenostajat ei ole tätä tehnyt, on odoteltu sitä Mirakkelia, jos joku muu..........en minä p....le!!!

        Eihän sitä tiedä että vaikka nyt kun eri toimijoilta kuntalaiset kasvotusten tai puhelimitse ongelmasta kyselee asiassa tapahtuisi jokin positiivinen käänne ja ei tarvitsisi romujen poistattamista toteuttaa kantelun kautta. Prosessi pitkittyy....mutta on realistinen ja varsin toteuttamiskelpoinen vaihtoehto....

        Omana asiana tietenkin kaiken päätteeksi tulee harkintaan se seikka, että onko syytä tehdä avi:lle kantelu koko prosessin hoidosta, varsinkin siitä kuinka vuositolkulla on onnistuttu tumpuloimaan. Varmaankin lopputulemana ei olisi kunnalle sitä kaivattua positiivista julkisuutta.

        Ei p....le, mummo kyselee sauvakävelemään.........


      • TöyriLarni
        Talkootauno kirjoitti:

        Hieno kommentti !

        Olen itse seurannut tätä soppaa vasta kuukauden ajan, en pysty varmasti sanomaan onko vuosien varrella vielä tätä korttia käytetty........joten koska pakettiautossani on kääntyvät etupyörät ja asiaa on ensi viikolla avi:n nurkille (mummolla zumbatunti) käyn tarkistamassa asiaa.

        Siitä olen varma, että ainakaan tämä verhon rakokaarti ja renkaidenostajat ei ole tätä tehnyt, on odoteltu sitä Mirakkelia, jos joku muu..........en minä p....le!!!

        Eihän sitä tiedä että vaikka nyt kun eri toimijoilta kuntalaiset kasvotusten tai puhelimitse ongelmasta kyselee asiassa tapahtuisi jokin positiivinen käänne ja ei tarvitsisi romujen poistattamista toteuttaa kantelun kautta. Prosessi pitkittyy....mutta on realistinen ja varsin toteuttamiskelpoinen vaihtoehto....

        Omana asiana tietenkin kaiken päätteeksi tulee harkintaan se seikka, että onko syytä tehdä avi:lle kantelu koko prosessin hoidosta, varsinkin siitä kuinka vuositolkulla on onnistuttu tumpuloimaan. Varmaankin lopputulemana ei olisi kunnalle sitä kaivattua positiivista julkisuutta.

        Ei p....le, mummo kyselee sauvakävelemään.........

        Elähän nyt, siinä sauvakävelylenkeillä voit tarkkailla tilannetta ja saada ajankohtaista tietoa kentän tapahtumista. Mummon kanssa suksetonta hiihtoa voi siis pitää ihan kaukopartioreissuina, tiedustelua, vaan ei tuhoamista kuitenkaan...


      • tiedustelutauno
        TöyriLarni kirjoitti:

        Elähän nyt, siinä sauvakävelylenkeillä voit tarkkailla tilannetta ja saada ajankohtaista tietoa kentän tapahtumista. Mummon kanssa suksetonta hiihtoa voi siis pitää ihan kaukopartioreissuina, tiedustelua, vaan ei tuhoamista kuitenkaan...

        Oikein! Ei kaikkea verhonraosta näe! Tiedustelu lisää tietämystä!


      • Erno__Susimaa

        "Mummon kanssa suksetonta hiihtoa voi siis pitää ihan kaukopartioreissuina, tiedustelua, vaan ei tuhoamista kuitenkaan..."
        =
        "..kun lähtöhön käskettiin, hän Lottansa vei mukanaan"
        Sano.


      • Talkootauno

        On sen verrran pitkä matka Taunon pirtistä sauvakävellä romuvarastolle, että on tähän asti jäänyt tekemättä. Nuorena olisi varmaan jaksanut. Toisaalta mukavahan tuon mummon perässä on köpötellä pitkin Jaamankangasta.


      • Taukootalno
        Talkootauno kirjoitti:

        On sen verrran pitkä matka Taunon pirtistä sauvakävellä romuvarastolle, että on tähän asti jäänyt tekemättä. Nuorena olisi varmaan jaksanut. Toisaalta mukavahan tuon mummon perässä on köpötellä pitkin Jaamankangasta.

        Taitaa olla vielä ihan vetree mummo kun mieluummin kulet takana kuin eessä...? Mutta mitenkäs sinä niin kaukaa jaksat huolta kantaa peippolan romuista???


      • vanahala
        Erno__Susimaa kirjoitti:

        "Mummon kanssa suksetonta hiihtoa voi siis pitää ihan kaukopartioreissuina, tiedustelua, vaan ei tuhoamista kuitenkaan..."
        =
        "..kun lähtöhön käskettiin, hän Lottansa vei mukanaan"
        Sano.

        khihihi... ja von dööpeln ratsasti aukkoja katsellen...


      • Talkootauno
        Taukootalno kirjoitti:

        Taitaa olla vielä ihan vetree mummo kun mieluummin kulet takana kuin eessä...? Mutta mitenkäs sinä niin kaukaa jaksat huolta kantaa peippolan romuista???

        Mummo on kyllä vielä vetreä, ketähän varten se niin paljon kuntoilee?

        Kiinnostus Peipontien romuihin heräsi noin kuukausi sitten kun satuin lukemaan tätä viestiketjua. Olin vuosia sitten lukenut jostakin lehdestä ongelmasta mutta 1 kk sitten silmäni oikeastaan avautui, piti käydä kauppareissulla varta vasten katsomassa koko komeus.

        Siitä se sitten lähti......

        Syksyllä 2014 Karjalaisen mukaan ongelma oli vihdoin saatu kuntoon, jutun mukaan ongelma oli kestänyt 3 vuotta, näin ollen romuvaraston pito on alkanut vuoden 2011 aikana. Toivottavasti verhonsasulkeneet eivät ole olleet verhon takana siitä asti.

        Nyt eletään vuoden 2017 loppua joten ainakin minusta tuntuu uskomattomalta että asiassa ei ole edetty nyt nähtävää pitemälle.

        Asiassa on ollut erinäisi prosesseja käynnissä kunnan puolesta ja niin on nytkin. On kuviteltu että hakemalla viranomaisten päätöksiä asia saadaan hoidettua. Ei saada, niin pitkään kun ei puututa varsinaiseen tarpeeseen kerätä romua. Olen melko varma siitä, että tätä kurjuutta tulee jatkumaan vielä vuosia jos ongelman hoitotapa ei muutu. Ei ole näin toimien verhontaakse valoa tiedossa.....

        Kaiken keskellä eri toimijolta on unohtunut se toimivalta joka itsellä on käytössä, osalla voidaan puhua jopa viranomaisvelvoitteesta. On helppo umistaa silmänsä, turtua valituksiin, siirtää puhelu eteenpäin, on vältelty vastuuta. On haluttu tehdä yksi iso pallo, ei ole uskallettu toimia. Samaa voi valitettavasti mielestäni sanoa meistä kuntalaisista.

        On kuviteltu, että koplaamalla kaikki yhdeksi palloksi omat viranomaisveloitteet voi unohtaa.

        Toivonkin että eri tiedotusvälineet kiinnostuvat aiheesta, saataisiin tämä meidän ihan oma tumpulointi muidenkin tietoon. Tiedä vaikka sitten tulisi hyviä ideoita joita uskallettaisiin toteuttaa. Ja hyvänä puolena muualla saisivat esimerkin kuinka ei pidä toimia.

        Varmaankin suurin syy siihen, että olen ottanut kantaa ja ruvennut selvittelemään asiaa on se valtava häpeä jota kuntalaisena, Kontiolahtelaisena koen tässä asiassa. Olen jokseekin varma, että en ole tunteeni kanssa yksin


      • hävettäsjosasusinsiellä
        Talkootauno kirjoitti:

        Mummo on kyllä vielä vetreä, ketähän varten se niin paljon kuntoilee?

        Kiinnostus Peipontien romuihin heräsi noin kuukausi sitten kun satuin lukemaan tätä viestiketjua. Olin vuosia sitten lukenut jostakin lehdestä ongelmasta mutta 1 kk sitten silmäni oikeastaan avautui, piti käydä kauppareissulla varta vasten katsomassa koko komeus.

        Siitä se sitten lähti......

        Syksyllä 2014 Karjalaisen mukaan ongelma oli vihdoin saatu kuntoon, jutun mukaan ongelma oli kestänyt 3 vuotta, näin ollen romuvaraston pito on alkanut vuoden 2011 aikana. Toivottavasti verhonsasulkeneet eivät ole olleet verhon takana siitä asti.

        Nyt eletään vuoden 2017 loppua joten ainakin minusta tuntuu uskomattomalta että asiassa ei ole edetty nyt nähtävää pitemälle.

        Asiassa on ollut erinäisi prosesseja käynnissä kunnan puolesta ja niin on nytkin. On kuviteltu että hakemalla viranomaisten päätöksiä asia saadaan hoidettua. Ei saada, niin pitkään kun ei puututa varsinaiseen tarpeeseen kerätä romua. Olen melko varma siitä, että tätä kurjuutta tulee jatkumaan vielä vuosia jos ongelman hoitotapa ei muutu. Ei ole näin toimien verhontaakse valoa tiedossa.....

        Kaiken keskellä eri toimijolta on unohtunut se toimivalta joka itsellä on käytössä, osalla voidaan puhua jopa viranomaisvelvoitteesta. On helppo umistaa silmänsä, turtua valituksiin, siirtää puhelu eteenpäin, on vältelty vastuuta. On haluttu tehdä yksi iso pallo, ei ole uskallettu toimia. Samaa voi valitettavasti mielestäni sanoa meistä kuntalaisista.

        On kuviteltu, että koplaamalla kaikki yhdeksi palloksi omat viranomaisveloitteet voi unohtaa.

        Toivonkin että eri tiedotusvälineet kiinnostuvat aiheesta, saataisiin tämä meidän ihan oma tumpulointi muidenkin tietoon. Tiedä vaikka sitten tulisi hyviä ideoita joita uskallettaisiin toteuttaa. Ja hyvänä puolena muualla saisivat esimerkin kuinka ei pidä toimia.

        Varmaankin suurin syy siihen, että olen ottanut kantaa ja ruvennut selvittelemään asiaa on se valtava häpeä jota kuntalaisena, Kontiolahtelaisena koen tässä asiassa. Olen jokseekin varma, että en ole tunteeni kanssa yksin

        Mulle on ihan sama. Ei hävetä yhtään vaikka koko peipontie olisi haudattu romuläjän alle. Jos eivät kerran oikeesti asialle kykene mitään tekemään niin rypekööt romuissaan. Ennemmin asuisin laavussa metässä kuin jossakin kontiolahen peipontiellä. Ei tuo keissi kuulu muille kuin peipontieläisill ja kunnalle ja viranommaisille. Turha siihen on muiden nokkaansa puskee.


      • Talkootauno

        Hieno juttu että löytyi ainakin yksi jota tämä tilanne hävettää. Muistelin tätä viestiketjua taakasepäin ja tunnistin tuon sinun äksyilyn jo aikaisemmista viesteistä.

        Huomasitko sen seikan että kun suutuksissasi hakkasit näppäimmistöä niin se helpotti?. Ehkä tehostit etusormien paukutusta huudoin? Valitettavasti se huuto ei kuulu tänne asti! Tuli hyvä olo?

        Toivottavasti hyvä ystävä et tule ahdistumaan siitä että romuläjä tulee lopulta lähtemään, voithan jatkaa valitusta sitten kevään tullen esimerkiksi koiranpaskoista.


      • phöh
        Talkootauno kirjoitti:

        Hieno juttu että löytyi ainakin yksi jota tämä tilanne hävettää. Muistelin tätä viestiketjua taakasepäin ja tunnistin tuon sinun äksyilyn jo aikaisemmista viesteistä.

        Huomasitko sen seikan että kun suutuksissasi hakkasit näppäimmistöä niin se helpotti?. Ehkä tehostit etusormien paukutusta huudoin? Valitettavasti se huuto ei kuulu tänne asti! Tuli hyvä olo?

        Toivottavasti hyvä ystävä et tule ahdistumaan siitä että romuläjä tulee lopulta lähtemään, voithan jatkaa valitusta sitten kevään tullen esimerkiksi koiranpaskoista.

        Sinullakos täällä on äksyilymonopoli? Enkä nyt noin hehkuttaisi jos juuri olisin oppinut tekstin alkeellisen kappalejaon, joka muuten vain pidentää varsin sekavia, näytölläkin puolen metrin mittaisia sepustuksiasi joita ei kukaan jaksa lukea. Tiivistä tekstiäsi ja tiivistä asiaasi niin saat paremmin ajatuksesi perille! Nyt tuo vaikuttaa lähinnä puisevalta horinalta josta asiaa saa etsimällä etsiä. Minä ja nuo muutamat muutkin varmasti jatkavat täällä äksyilyä ja viuruamista ihan kuten ennenkin, vaikkapa koiranpaskoista ja jopa ilman sinun arvovaltaista lupaasikin.


      • Talkootauno

        Kiitos tiedosta, voit jatkaa edelleen äksyilyä. Ei haukkuva koira pure......ja mitä tulee tuohon viestin perille menoon niin ainakin osaltasi olen onnistunut.

        Olisitpa vuosien varrella käyttänyt tuon tarmon varsinaiseen ongelmaan. Et ole ottanut varsinaisesti kantaa ongelmaan ja tehnyt perusteltuja ratkaisuesityksiä. Mielelläni minä ja muut seuraajat kuulisimme niistä. Tiedä vaikka asia lähtisi sitten rullaamaan. Ai niin, sehän ratkeaa tällä sivustolla äksyilyllä. Wuh, wuh.

        P.S Oli varmaan tarpeeksi lyhyt ja napakka vastaus, jaksoit lukea loppuun.......

        Edelleen kannattaa muistaa se, että näppäinten hakkaaminen ei vaikuta kuuluvuuteen, kokeile ensi kerralla nyrkkiä näippäimistöön.


      • Höhp
        Talkootauno kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, voit jatkaa edelleen äksyilyä. Ei haukkuva koira pure......ja mitä tulee tuohon viestin perille menoon niin ainakin osaltasi olen onnistunut.

        Olisitpa vuosien varrella käyttänyt tuon tarmon varsinaiseen ongelmaan. Et ole ottanut varsinaisesti kantaa ongelmaan ja tehnyt perusteltuja ratkaisuesityksiä. Mielelläni minä ja muut seuraajat kuulisimme niistä. Tiedä vaikka asia lähtisi sitten rullaamaan. Ai niin, sehän ratkeaa tällä sivustolla äksyilyllä. Wuh, wuh.

        P.S Oli varmaan tarpeeksi lyhyt ja napakka vastaus, jaksoit lukea loppuun.......

        Edelleen kannattaa muistaa se, että näppäinten hakkaaminen ei vaikuta kuuluvuuteen, kokeile ensi kerralla nyrkkiä näippäimistöön.

        Wuh, wuh... Hienoa, nyt oli kohtuullisen mittainen kommentti! Tosin nuo turhat kappalejaot olisit edelleen voinut jättää pois niin teksti olisi ollut tiiviimpi kokonaisuus, ethän ole nyt sentään iijoki-sarjaa kirjoittamassa? Vaikka monista toistoistasi ja pitkäpiimäisyydestäsi johtuen joku voisi niinkin päätellä...
        Kiitos huolenpidostasi mutta minun näppäimistöni on edelleen ihan ehjä, toivottavasti sinunkin? Huolettaa tosin kun väliin käyt aika kuumana sinäkin, tosin tuossa "kuttuilutaidossa" olet ihan alokas, joten älä turhaan vaivaudu.
        En haluakaan ratkaista moista ongelmaa, ihmettelenpä vain sen pysyvyyttä ja ympäristön voimattomuutta ja naureskelen partaani ihmisten pienuutta. Parempi että sinäkin kirjoittaisit jatkossa kuten minä, ei nyrkillä vaan ihan kymmensormijärjestelmällä, yhdeksän etsii, yksi kirjoittaa. Wuh,wuh...


    • Bybaby

      Voi ihme teitä. Perheenisä on sairas ja eniten siitä kärsii hänen oma perheensä. Muksu joutuu kiusatuksi ja vaimo on uhri. Isä hoitoon ja äiti lapsen kanssa muualle asumaan. Annetaan heidän olla rauhassa.

      • Babyby

        Pitääkö romujenkin antaa olla rauhassa yhteisessä pihapiirissä? Voi ihme sinua.


      • Verhonvaihtoon

        Osuit asian ytimeen, mutta mitään ei tapahdu kädet ristissä pitämällä, porukalla toivomalla vaikka pyhäpuku päällä verhonraosta kurkkimalla. Eikä viranomaisten vastuun pakoilulla. Sitä niittää mitä kylvää. Onhan se tietenkin vaihtoehto että annetaan ongelman olla.


      • Verhotvaihtuumeilläkin

        Ei perkele anneta enää olla!!!! Tätä paskaa on kohta katseltu kymmenkunta vuotta ja annettu olla koska jouduttaisiin tekemään ikäviä päätösiä. Eikö me Kontiolahtelaiset makseta veroissa näiden tunareitten palkat????. Meidän muija lähtee tänään verhokauppaan!!! Perkele nyt tuli ylen:n alueuutisille hyvä juttu vinkki.


      • Suositaanpaikallista

        Onkohan ne siellä verhokaupassa ollenkaan varautuneet asiakasryntäykseen. Meidän kannattaa suosia myös paikallisia yrityksiä. Pitäskö samalla ostaa hamekangasta?


      • VieläKehottasin
        Verhotvaihtuumeilläkin kirjoitti:

        Ei perkele anneta enää olla!!!! Tätä paskaa on kohta katseltu kymmenkunta vuotta ja annettu olla koska jouduttaisiin tekemään ikäviä päätösiä. Eikö me Kontiolahtelaiset makseta veroissa näiden tunareitten palkat????. Meidän muija lähtee tänään verhokauppaan!!! Perkele nyt tuli ylen:n alueuutisille hyvä juttu vinkki.

        Niin että meinaatko alueuutisten ottavan vihjeestä vaarin, tai siis herra Vilposen & romukasan?
        Ei tuu mittää, usko pois. Se on nääs rasismia ja vihapuhetta sellanen jos puuttuu toisten asioihin ja varsinkin melekein oman paikkakunnan. Niin että soittelehan se eukkos äkkiä takasi ennnenku ennättää sinne verhokaupaan! Menneepi hyvät rahat hukkaan jotka voisit muuten lahjottaa vaikka somaliyhistyksen joulupattaan iloa tuomaan kurjuutta kärsiville.


    • zeus--

      Mönnistä, yksityisen metsäautotien päästä löytyi romukasa keskeltä metsää. Kunta varmaankin sakon uhalla määräsi metsänomistajan siivoamaan romut pois. Mitä tästä opimme- viekää romunne Peipontien parkkialueelle, siellä ne saavat olla rauhassa.

      • Linjapitää

        Näin olisi pitänyt toimia. Mönnin tapauksessa maanomistaja ei ollut kunta. Kyllähän valvovan tahon pitää olla johdonmukainen.


    • Talkootauno

      Voisko joku seuraja päivittää tilanetta siellä Peipontiellä....onko kasat kasvanut/huvennut?

      En jaksa itse käydä paikan päällä, meni meinaan voimat kun jouduin takapenkistä seuraamaan pakotettuna Zumbatuntia, näytti olevan hikistä hommaa.

      • vanhanaonkivaa

        No voi helevetti! Eipä oo miehellä heleppoo... Kyllä nyt pitää pyydellä anteeksi ilkeitä kirjoituksiani ja ymmärrän hyvin kiinnostuksesi kodin ulkopuolisiin aktiviteetteihin, olkoonpa se vaikka peipontien romukasat. Nimittäin kokemusta on tuosta "eihetkenrauhaa" kotielämästä... Ja sitten jotkut tyhmät töissäkäyvät kadehtivat meitä eläkeläisiä kun me muka saadaan tehdä mitä halutaan. Mutta eiköhän ne pojat vielä herää kasakannauruun...


      • Talkootauno

        Saat veli anteeksi......jos oikein tulkitsin niin sinulla ei ollut tietoja Peipontien tilanteesta. Itse yritän vielä yrittää, en ole täysin jäänyt eläkkeelle. Valitettavasti romut eivät ole lähteneet sieltä tällä sivustolla moittimalla, jospa yritettäisiin jotakin muuta?

        Minulle selvisi zumbareissulla ettei romusta ole koskaan valitettu AVI:iin. Tulipahan tarkastettua kun mennä viikolla lupasin. Anteeksi jakomielisyyteni.

        Kuulin kaupan hyllyjen välistä joidenkin keskustelevan että jotakin olisi tapahtunut, voisi antaa tarvittaessa toimijoille välillä vaikka positiivista palautetta kasvotusten. Porkkanaa ja keppiä vuoroin!!! Tiedä vaikka joku toimijoista on ruvennut toimimaan.

        Huomenna on vesijuoksuilta!!!


    • Ohikävellyt

      Kävin taas lenkillä kun lääkäri antoi luvan. Nyt näytti siltä että romut ovat vähentyneet. Kaikkia ei ole vielä raivattu. Romukärrejä on vielä. Älä talkootauno välitä näistä kettuilijoista niistä ei ole tosipaikantullen mihinkään ovat suunsoittajia koko sakki.

      • Huolestunut_kansalainen_

        "Kaikkia ei ole vielä raivattu. Romukärrejä on vielä."

        Eihän vain vuosikausia paikallaan seisoneet autonromut jossa on lisää romua sisällä, ole hävinneet?
        Se olisi hirvittävä menetys alueen viihtyvyydelle yhdistettynä muuhun herra Vilposen suorittamaan maisemointiin.


      • ikuisuusprojekti

        Mihinkäs meistä muista sitten pitäisi olla? Eihän romut ole meidän ongelma, eikä tosin teidänkään, mutta itse haluatte niistä itsellenne ongelman ottaa. Ollapa hyvä vaan, me vain soitetaan suutamme täällä kunnes asian hoitaa ne tahot joille ongelma kuuluu.
        Miksikö? No siksi että tämä on niin hyvä aihe soittaa suutaan ja huvikseen kirjoitella!


    • HahaPala

      Kontiolahden vetovoimatekijät ovat Bi-Stadium ja Peipontien Bio-Rundaus. Sijoittamalla nämä yhteen paikkaan Jaamankankaalle saavutetaan synergiapommi. Kansainvälisiä sijoittajia odotellessa voitaisiin rahoitus hoitaa verovaroin entiseen malliin. Keskittymällä oleelliseen ja jättämällä keskinäinen kyräily lopputulos voi muodostua mielenkiitoiseksi.

    • Talkootauno

      Kiitos ohikävelleelle kommentista. Jotakin positiivista näyttää nyt tapahtuvan, romuja on järjestelty ja seinää vasten ollut rengasvuori on huvennut. Toivon mukaan on siirtynyt loppusijoituspaikkansa eli vaikka hyötyjätteeksi. Projekti tuntuu olevan vielä kesken, romuja riittää siirrettäväksi vielä pitkäksi aikaa. Romuja täynnä olevat autonraadot asuvat edelleen parkkipaikalla.

      Toivottavasti toimija/toimijat jatkavat aloitettua romukuljetusta ja tekevät sen loppuun saakka. Jos toiminnan syynä on jonkin viranomaisen herääminen toimenpiteisiin en voi muuta kuin heittää yläviitoset, jes!

      Omalta osaltani jatkan eri tahojen kannustamista valmistelemalla valmiiksi kantelun AVI:lle lähettämistä varten. Ompahan valmiina jos rukkasten heiluttelussa tulee liikaa taukoja. Karjalaiselle on hyvä laittaa juttuvinkki menemään, jutun luonteeseen voi nyt vaikuttaa. Samalla on myös aikaa jos arvelee pääsevänsä viranpuolesta lehteen käydä esimerksiksi parturissa.

      Eilinen ilta meni vanhoissa speedoissa altaan reunalla istuessa, tänään joutuu vielä sauvakävelemään. Huomenna on kuulema välipäivä!

      • OletanVahvastiNäin

        "Karjalaiselle on hyvä laittaa juttuvinkki menemään,"

        Turhaan, aivan turhaan.. eli parempi on lähettää vihjettä vaikka Seiskalle.


      • tuyipgök
        OletanVahvastiNäin kirjoitti:

        "Karjalaiselle on hyvä laittaa juttuvinkki menemään,"

        Turhaan, aivan turhaan.. eli parempi on lähettää vihjettä vaikka Seiskalle.

        Näin just! Karjalainen ei kirjoita mitään jossa joutuisi arvostelemaan kunnan virkamiesten toimintaa, jostakin syystä. Vrt. Joensuun kaupungin katujenhoito...


      • toriilmoitus

        Mitäs Talkootaunolle kuuluu? kun et ole kirjoitellut 2kk


      • Taunonpikkuserkku

        Tuliko ikävä Talkootaunoa?


      • torinilmoitus

        Mitäs TalkooTaunolle kuuluu kun ei ole kuulunut mitään 23.11.2017 18:44 jälkeen? Näin sekehui viimekirjoituksessaan,
        Toivottavasti toimija/toimijat jatkavat aloitettua romukuljetusta ja tekevät sen loppuun saakka. Jos toiminnan syynä on jonkin viranomaisen herääminen toimenpiteisiin en voi muuta kuin heittää yläviitoset, jes!

        Omalta osaltani jatkan eri tahojen kannustamista valmistelemalla valmiiksi kantelun AVI:lle lähettämistä varten. Ompahan valmiina jos rukkasten heiluttelussa tulee liikaa taukoja. Karjalaiselle on hyvä laittaa juttuvinkki menemään, jutun luonteeseen voi nyt vaikuttaa. Samalla on myös aikaa jos arvelee pääsevänsä viranpuolesta lehteen käydä esimerksiksi parturissa.

        Eilinen ilta meni vanhoissa speedoissa altaan reunalla istuessa, tänään joutuu vielä sauvakävelemään. Huomenna on kuulema välipäivä!
        Taitaa olla Tauno aikaan saamaton vai onko ollut niin kiireitä kun lumi on sulanut ja romut tulleet esiin ,mutta kohta ruoho peittää taas. Vaan on Taunon rukkaset emäntä piilottanut?


    • kynttiläromukasalle

      Noh? Mikäs nyt kun ei moneen viikkoon ole mitään kuulunut? Siellä on ilmeisesti ongelma poistunut ja kaikilla alkaa joulumieli päästä voitolle...?

      • EiSitäTiijä

        Jos lie ollut loppuunmyynti huomattavilla alennuksilla ja ihmiset hankkineet joululahjansa Vilposelta


    • Enuskoettämitääntapahtuu

      Kunta on tainnut ulkoistaa isännöintipalvelut kunnan asuntoyhtiössä. Näin ei kunnan virkamiesten tarvitse liata käsiään täsä rettelössä. Lienee isännöintifirma jättänyt hommansa hoitamatta kun ei ole tarttunut tarmokkaasti havaittuun epäkohtaan. Veikkaan että Peipontien romuvarastoa ei saada poistettua ennenkuin romunkerääjä nostaa kytkintä ja muuttaa muualle.

      • saanähdämitätuostaki

        Romunkerääjä ei ole niin hullu että lähtisi minnekään on hänellä senverran hyvä suojapaikka.


    • halapaako

      Tiedä vaikka joulun jälkeen alkaisi alennusmyynnit peippolassa...

    • käänt.psyk

      Entäs jos romukasan viereen laittaisi kyltin: Ei saa koskea! tai: Älä ota! Yleensähän silloin viedään kaikki juurimultineen eikä takaisin tule... Kannattaa kokeilla!
      Niin no, konalassahan tietysti sitten riidellään että onko kylttien laitto kunnan vai taloyhtiön tehtävä...

    • EpäilenVahvastiNäin

      saanähdämitätuostaki
      12.1.2018 10:52
      Romunkerääjä ei ole niin hullu että lähtisi minnekään on hänellä senverran hyvä suojapaikka.

      Jospa Vilponen onkin turvapaikanhakija? Kirjoituksista päätellen ko. herra on joutunut aivan hirvittävien ihmisoikeuksia loukkaavien toimien kohteeksi ainakin Kiteellä ja Porissa!
      Toki monia muitakin paikkakuntia saattaa tulla kysymykseen, mutta nämä esimerkkinä mainiten.
      Kontiolahden kunta on sitten myöntänyt elinikäisen oleskeluluvan ja lahjoittanut Peipontieltä sopivaksi katsomansa tontin vapaalla käyttöoikeudella harrastus- sekä liiketoimintaan.

      • Korjaus

        "hirvittävien ihmisoikeuksia loukkaavien toimien kohteeksi"

        Pitää olla:
        "hirvittävien ihmisoikeuksia loukkaavien vainojen kohteeksi"


    • Keskusteluaseuraava

      Kunnan virkamiehet on tehneet kuulemanmukaan kaikki lailliset toimet mitä tuon kohteen ruotuun saattamiseksi voivat tehdä, joten asia jatkunee siihen asti kunnes kerääjä tulee järkiinsä ja luopuu hänelle niin rakkaista tavaroistaan.
      On muuten mielenkiintoista seurata että voiko tällä vuosikymmenellä ihminen olla niin omapäinen etteivät järjestäytyneen yhteiskunnan lait ja säännöt voi tälle asialle mitään.

    • j.Johan.v

      Ei tavarat ole muuten rakkaita, kuin niiden rahallinen arvo on.

      Laitampa tähän vielä, että todettiin magneettikuvissa iso välilevytyrä keskellä rintarankaa (vaikea paikka), joka sekin piti mulle puoli vuotta kuvauksen jälkeen vasta kertoa.
      Näin asioissa "yksituumaiset" (kuten tiede tällaiset virkatahot on nimennyt) siis raukkamaisesti kiusaavat ja siis syrjivät sairaita henkilöitä (rikoslaissa erityisryhmiä turvaa "syrjinnän kielto", eli sairaita ei saa kohdella noin).
      Ei tää niin vaikeeta ole!

      Jarmo Vilponen

      • Arvelisin_näin

        Herra Vilponen käy olemaan jo lääketieteellinen ihme, sillä kuulemani mukaan hän on vuosien mittaan luetellut itsestään löytyvän lähes kaikki mahdolliset sairaudet mitä ihmiseen mahtuu ja jopa sellaisiakin mitä ei voisi kuvitella olevankaan. Nyt esitetyn väitteen mukaan rintarankaan on ilmestynyt välilevytyrä.
        En itse väitä mitään, mutta pahoin pelkään suuren osan palstankäyttäjistä pitävän itsestään selvänä herra Vilposen erittäin vakava sairaus ja vika löytyvän tietyssä luun ympäröimässä kehon osassa, eli paikannettavissa alle 20 senttietrin alueelle.


      • jjjj.vvvv
        Arvelisin_näin kirjoitti:

        Herra Vilponen käy olemaan jo lääketieteellinen ihme, sillä kuulemani mukaan hän on vuosien mittaan luetellut itsestään löytyvän lähes kaikki mahdolliset sairaudet mitä ihmiseen mahtuu ja jopa sellaisiakin mitä ei voisi kuvitella olevankaan. Nyt esitetyn väitteen mukaan rintarankaan on ilmestynyt välilevytyrä.
        En itse väitä mitään, mutta pahoin pelkään suuren osan palstankäyttäjistä pitävän itsestään selvänä herra Vilposen erittäin vakava sairaus ja vika löytyvän tietyssä luun ympäröimässä kehon osassa, eli paikannettavissa alle 20 senttietrin alueelle.

        Tässä se ongelma justiin on mm. tällaisissa vihapuheissa jotka perustuvat huhuihin ja juoruihin ja tulevat esiin repliilkissä; "kuulemani mukaan", "väitteen mukaan", "en väitä mitään", "pahoin pelkään" ..... Tällaiset puskista huutelut/luuloihin perustuvat tuomaroinnit oli kyllä joskus käytössä, ne liityvät huutoäänestykseen. "Arvelisin näin" nimimerkki ja muut vastaavat tässä ketjussa ovat raukkamaisia sairaan kiusaajia!

        Kun sitten asiasta mitään tietämättömät lukevat tätä, niin he saavat 'haluamiaan vaikuteita' jopa ymmärtämättöminä ja sellaisia on mm. vieraspaikkakuntalaisen (lähtökohdiltaan) mollaaminen ja syrjintä, jota ilmeentyy vanhakantaisissa kehittymättömissä nurkkakunnissa (tämäkin on oikeustieteisiin perustuvaa faktatietoa).

        Mun esittämäni asiantila on myös näyttöön perustuvaa lääketieteellistä faktaa (itsekin ihmettelin terveydentilani romahtamista), noh näistä on tutkimuksin osoitettua näyttöä kuvannettuna ja asiantuntijalausonnoin.
        Vammaiset ja pitkäaikaissairaat ovat yhteiskunnassamme eniten vihattuja ryhmiä, joka sekin on tieteellinen ja tutkittu tieteellinen todellisuus.

        Jarmo Vilponen


      • tujio
        jjjj.vvvv kirjoitti:

        Tässä se ongelma justiin on mm. tällaisissa vihapuheissa jotka perustuvat huhuihin ja juoruihin ja tulevat esiin repliilkissä; "kuulemani mukaan", "väitteen mukaan", "en väitä mitään", "pahoin pelkään" ..... Tällaiset puskista huutelut/luuloihin perustuvat tuomaroinnit oli kyllä joskus käytössä, ne liityvät huutoäänestykseen. "Arvelisin näin" nimimerkki ja muut vastaavat tässä ketjussa ovat raukkamaisia sairaan kiusaajia!

        Kun sitten asiasta mitään tietämättömät lukevat tätä, niin he saavat 'haluamiaan vaikuteita' jopa ymmärtämättöminä ja sellaisia on mm. vieraspaikkakuntalaisen (lähtökohdiltaan) mollaaminen ja syrjintä, jota ilmeentyy vanhakantaisissa kehittymättömissä nurkkakunnissa (tämäkin on oikeustieteisiin perustuvaa faktatietoa).

        Mun esittämäni asiantila on myös näyttöön perustuvaa lääketieteellistä faktaa (itsekin ihmettelin terveydentilani romahtamista), noh näistä on tutkimuksin osoitettua näyttöä kuvannettuna ja asiantuntijalausonnoin.
        Vammaiset ja pitkäaikaissairaat ovat yhteiskunnassamme eniten vihattuja ryhmiä, joka sekin on tieteellinen ja tutkittu tieteellinen todellisuus.

        Jarmo Vilponen

        Voi olla noinkin, mutta eikö juuri siksi olisi jo aika vetäytyä eläkkeelle?
        Aiemmin esitettiin kysymys tätä kirjoittelua aiheuttaneen tavaravaraston hinnasta peipontiellä, jonka joku taho kollektiivisesti mahdollisesti tahtoisi lunastaa tietyin ehdoin.
        Tähän ei ole vastausta tullut.


    • ok.deal

      Paljonko Jarmo ne sinun tavarasi maksaa? Siis ihan koko varasto siinä rivarin piha-alueella?
      Kerro nyt tiukka könttähinta koko varastolle niin katotaan saadaanko kerättyä kolehti ja ostettua ne sinulta pois. Kauppaan sisältyisi sitten ehto että uutta varastoa et enää sille piha-alueelle kerää.

      • Arvelisin_näin

        Todennäköisesti monetkin lukijoista saattaisi epäillä ettei kyse ole rahasta eikä romut ole myytävänä mistään hinnasta, sillä kiusanteon mahdollisuus ja eräänlainen vallantuntu korvaa monikymmenkertaisesti rahallisen arvon!


    • Yitysneuvoja

      Miten noinkin vaivainen mies pystyy keräämään noinkin ison romuvaraston, on tainnut välilevy mennä liian painavien tavaroiden nostelemisesta siis oman yrityksen maksettaviksi mennee tuo vaivan sairaskulut ellei ole ollut asianmukaista vakuutusta yrittäjällä.

      • t.jappo

        Joo, ei ole jarmolla hätää! Noin ison firman työterveyshuolto kyllä pistää nikamat sun muut piiputtavat lisäkkeet kuntoon! Kyllä johtajien kelpaa...


    • Kunnioitettava_saavutus

      Konserninjohtajia painaakin raskas vastuu niin yhtiöstä kuin sen työntekijöistä. joten onhan aivan luonnollista että heillä on myös paras mahdollinen työterveyshuolto!
      Tässäkin tapauksessa se on mahdollistanut johtajan osallistumisen työntekoon, vaikka erilaiset terveydellisistä syistä johtuvat ongelmat laittaakin henkilön äärimmäiselle koetukselle joita ns. normaali ihminen ei todennäköisesti kestäisi.

    • Tämä_on_todettu

      "Vammaiset ja pitkäaikaissairaat ovat yhteiskunnassamme eniten vihattuja ryhmiä, joka sekin on tieteellinen ja tutkittu tieteellinen todellisuus."
      =
      Vammaiset ja sairaat ei todellakaan ole vihattuja, joten olisiko mitenkään mahdollista ettei herra Vilponen kehtaisi enää tämän jälkeen ottaa esille jo moneen kertaan loppuunkaluttua houretta?

      Sille ei taas mitään voi jos ja kun eräät persoonat väittävät noin oman vainoharhaisen mielikuvituksensa tuloksena, mutta joillain on myös sen laatuiset tavoitteet ja päämäärät että ko. tarinalla yritetään kerätä myötätuntoa ja säälipisteitä. Eihän sitä nyt sairaille sovi vastaan väittää, puhuivatpa he sitten mitä tahansa mistä tahansa....

      Vilponen tuo nyt ne asiaan liittyvät "tieteelliset ja tutkitut todisteet" esille!
      Yritähän etsiä todisteita muualta kuin jostain internetin keskustelupalstoilta, josta varmasti löytyy samanmielisiä todistamaan ihan mitä vaan asiaa oikeaksi!

    • jjj.v
      • specialcase

        Sallikaa minun ihmetellä että kun suomessakin on varmasti satoja tuhansia ihmisiä joilla on eri tasoisia vammoja, sairauksia ja ongelmia fysiikan ja menttaalin tasolla, niin mikä näistä vammoista on diagnoosiltaan se joka saa ihmisen keskellä elinyhteisöään käyttäytymään yhteisön normien ja yhteisen mukavuuden vastaisella tavalla? Tuohon diagnoosiin sisältynee potilaan täydellinen piittaamattomuus ympäristöstään ja ympärillään olevien ihmisten mukavuudesta, liikuntaelinsairaudet eivät tätä selitä.
        Kuitenkin vain erittäin harva sairauksistaan huolimatta alkaa käyttäytyä tavalla joka saa ympäristön nousemaan ns. takajaloilleen, eikä tässä tapauksessa todellakaan ole kysymys mistään syrjinnästä tai ympäristön asenneongelmasta vammaisia kohtaan.
        Vaatii toki tiettyä ymmärrystä että tämän pystyy tajuamaan.
        Hyvää kesää vaan!


      • Arvelisin_näin
        specialcase kirjoitti:

        Sallikaa minun ihmetellä että kun suomessakin on varmasti satoja tuhansia ihmisiä joilla on eri tasoisia vammoja, sairauksia ja ongelmia fysiikan ja menttaalin tasolla, niin mikä näistä vammoista on diagnoosiltaan se joka saa ihmisen keskellä elinyhteisöään käyttäytymään yhteisön normien ja yhteisen mukavuuden vastaisella tavalla? Tuohon diagnoosiin sisältynee potilaan täydellinen piittaamattomuus ympäristöstään ja ympärillään olevien ihmisten mukavuudesta, liikuntaelinsairaudet eivät tätä selitä.
        Kuitenkin vain erittäin harva sairauksistaan huolimatta alkaa käyttäytyä tavalla joka saa ympäristön nousemaan ns. takajaloilleen, eikä tässä tapauksessa todellakaan ole kysymys mistään syrjinnästä tai ympäristön asenneongelmasta vammaisia kohtaan.
        Vaatii toki tiettyä ymmärrystä että tämän pystyy tajuamaan.
        Hyvää kesää vaan!

        "mikä näistä vammoista on diagnoosiltaan se joka saa ihmisen keskellä elinyhteisöään käyttäytymään yhteisön normien ja yhteisen mukavuuden vastaisella tavalla?"

        Joku lukijoista voisi väittää kyseessä olevan yläpäävamman.

        Mielenkiintoista tässä kuitenkin on se, että herra Vilposelle on onnistunut useita kertoja muuttamaan niille paikkakunnille ja jopa yhtä usein takaisinkin, joissa juuri häntä kohtaan on osoitettu syrjintää. On se outoa, on se, eli lähti mihin lähti niin aina vaan syrjitään.


    • asuntäälläedelleen

      Nyt näyttää jo todella hyvältä: valtaosa romuista on viety pois. Ehkä neljä häkkiä on vielä poistamatta tontilta. Paljonkohan on tullut kunnalle maksamaan..? Tuskin talvella poltettua autoakaan on on viety pois Peipontien kääntöpaikalta muutoin kuin kunnann piikkiin...

      • opelisti

        Taitaa varasto siirtyä torin parkkipaikalle. Auto täynnä romua on jo paikalla.


    • Romukaatopaikantie

      Kontiolahdella on useita näitä romunkeräyspaikkoja. Nyt kun Raatekankaanristeys on remontissa olen ajellut työmatkat Vanhaanurmeksentietä ja siellä on useita kaatopaikkoja romuille olleet ainakin vuoden ajan.
      Kunnassa ei ilmeisesti ole keinoja näiden romunkaatopaikkojen pitäjille. Monet kaatopaikat ovat asutusten välissä ja varmasti naapurustossa on rotta yms. ongelmaa.

      • jjj-v

        Syrjintä on vakava rikos, siksi se on "ihmisyyttä vastaan" ja sotarikoksien osastolla rikoslaissamme. Uskallan väittää, ettei monet tässä perhettäni kohtaan suunnatuissa vihapuheissa ole tietoinen perheestäni ja tapahtumista näissä ongelmissa jota Peipontiellä on ollut. Saati sitten tapahtumista jotka ovat edelleen johdattaneet meidät siis uudestaan Kontiolahteen asumaan.
        Mikäli olisin tiennyt, että tällaiseen kostokierteeseen joudun pienen lapsen varttuessa samassa kanssani, niin en missään nimessä olisi jalallani astunut kuntaan, ennen vaikka 'kuusen alle' olisin perheeni vienyt.

        Kun nyt sitten tavallaan asetetaan kysymysmerkin alle sen, että miksi tuhoaa yhteisöään jne., niin siinä on iso kysymys ja sitä tulisi lähemmin juuri tarkastella, ja vielä oikea-aikaisesti, niin ehkä ei ongelmaa olisi olemassakaan.

        Minä Jarmo Vilponen osaan osaltani vastata tähän kysymykseen, mutta sitten lisäksi pitäisi saada vielä ne muut roskaajat ja asioissa todella virkavastuulla (julkinen valta) olevat henkilöt, sekä muut roskaajat minun lisäkseni, ei kai kukaan tosissaan luule minun kaikkia romuja kantaneen Peipontielle?

        Ehkä vielä niin fiksujakin päättäjiä löytyy julkisen vallan taholta, jotka osaavat hallita tällaista juuri silloin "oikea-aikaisesti" ja tietenkin jälkipyykkiä myös??

        Sitten on vielä erikseen tää "puskista huuteleva" väki, joista kai pari joutuu vastuuseen, ei ehkä sen enempää ja siis korostan tässäkin henkilöiden aseman olevan ratkaisevan, tämä julkinen osuushan on asianosaisille raskasta käsiteltävää.
        Pyydän jokaiselta pidättäväisyyttä ja samalla siinä näyttää omaa älykkyysosamääräänsä, KIITOS!


      • Niin_aina_
        jjj-v kirjoitti:

        Syrjintä on vakava rikos, siksi se on "ihmisyyttä vastaan" ja sotarikoksien osastolla rikoslaissamme. Uskallan väittää, ettei monet tässä perhettäni kohtaan suunnatuissa vihapuheissa ole tietoinen perheestäni ja tapahtumista näissä ongelmissa jota Peipontiellä on ollut. Saati sitten tapahtumista jotka ovat edelleen johdattaneet meidät siis uudestaan Kontiolahteen asumaan.
        Mikäli olisin tiennyt, että tällaiseen kostokierteeseen joudun pienen lapsen varttuessa samassa kanssani, niin en missään nimessä olisi jalallani astunut kuntaan, ennen vaikka 'kuusen alle' olisin perheeni vienyt.

        Kun nyt sitten tavallaan asetetaan kysymysmerkin alle sen, että miksi tuhoaa yhteisöään jne., niin siinä on iso kysymys ja sitä tulisi lähemmin juuri tarkastella, ja vielä oikea-aikaisesti, niin ehkä ei ongelmaa olisi olemassakaan.

        Minä Jarmo Vilponen osaan osaltani vastata tähän kysymykseen, mutta sitten lisäksi pitäisi saada vielä ne muut roskaajat ja asioissa todella virkavastuulla (julkinen valta) olevat henkilöt, sekä muut roskaajat minun lisäkseni, ei kai kukaan tosissaan luule minun kaikkia romuja kantaneen Peipontielle?

        Ehkä vielä niin fiksujakin päättäjiä löytyy julkisen vallan taholta, jotka osaavat hallita tällaista juuri silloin "oikea-aikaisesti" ja tietenkin jälkipyykkiä myös??

        Sitten on vielä erikseen tää "puskista huuteleva" väki, joista kai pari joutuu vastuuseen, ei ehkä sen enempää ja siis korostan tässäkin henkilöiden aseman olevan ratkaisevan, tämä julkinen osuushan on asianosaisille raskasta käsiteltävää.
        Pyydän jokaiselta pidättäväisyyttä ja samalla siinä näyttää omaa älykkyysosamääräänsä, KIITOS!

        Vilponen ei löydä itsestään pienintäkään syytä erilaisiin ongelmiin, vaan luonnollisesti kaikki johtuu ympäristöstä, muista ihmisistä, Suomen laista, yhteiskunnasta ja asioista päättävistä, elettäköön sitten Kontiolahdella, Porissa, Kiteellä tai missä tahansa paikkakunnalla.
        Turha on edes toivoa Vilposen joskus keskittyvän miettimään joskus itse itselleen
        r e h e l l i s e s t i
        omien tekojen seurauksia, sillä kirjoituksista päätelleen persoona on jo niin kieroutunut ettei sen suoristamiseen riittäisi caterpillarikaan.. vertauskuvallisesti ilmaistuma.

        Vaan osansa (tahaton) huumori saakoon tästäkin huolimatta, ja jos seuraavanlaoinen ei ole sitä, niin sitten ei mikään:

        "..sekä muut roskaajat minun lisäkseni, ei kai kukaan tosissaan luule minun kaikkia romuja kantaneen Peipontielle?"

        Kuten aina, niin tässäkin tapauksessa asialla on varmaankin ollut se tuntematon tumma mies.
        Ei Vilponen.


    • Hämmästynyt

      Onko se romuritari muuttanut keräyspaikakseen Kontiolahden torin parkkialueen siellä seisoo pari autonrotiskoa täynnä samanlaista romua kuin Peipontielläkin oli.

      • eienääpikkusormea

        Jos noin on niin ilmoitus poliisille nyt eikä ensi kesänä!


      • Vielä_tämäkin

        Ei perkele....tuo ei ole enää normaalia, olkoon selitykset millaisia tahansa.
        Kontiolahdelta tuskin löytyy toista samanlaista romu-ukkoa, joten kukapa se sitten muu olisi kuin Vilponen. Sopisi tuosta ilmoittaa myös kunnan ympäristön asioista vastaaville tahoille, niin eivät ainakaan pysty väittämään olleensa tietämättömiä ja väistämään velvollisuuksiaan.


      • ammattitaidottomuutta
        Vielä_tämäkin kirjoitti:

        Ei perkele....tuo ei ole enää normaalia, olkoon selitykset millaisia tahansa.
        Kontiolahdelta tuskin löytyy toista samanlaista romu-ukkoa, joten kukapa se sitten muu olisi kuin Vilponen. Sopisi tuosta ilmoittaa myös kunnan ympäristön asioista vastaaville tahoille, niin eivät ainakaan pysty väittämään olleensa tietämättömiä ja väistämään velvollisuuksiaan.

        Kontiolahden vastaavat pitävät peukaloita pyllyissään ja välillä nuuhkivat toistensa peukaloita.
        Mistäkö tiedän? No siitä että jos niin ei olisi, peipontien katastrofia ei olisi päässyt koskaan edes tulemaan. Nyt uusi sirkus odottaa taas toriparkissa...


    • Käyvääskaupoille

      Oikeassahan tämä romukauppias on. Torillahan se tavaran myyntipaikka on. Ja suoraan autosta se käypi kätevästi kun on tuo sortimenttikin laajentunut . Mutta milloinka on kauppias itse paikalla?

    • tsiisus

      vilposen romuthan ne siellä ja siinä viereisen kerros talon parkissa lisää, akkasa otti takasi ja asuuvat siinä torin vieressä nyt

      • OnAikoihinEletty

        On jumalauta kyllä ihmetouhua!
        Tuollainen ei varmasti onnistu missään muualla kuin Kontiolahdella!
        Ei perkele!


    • mitäänettemahda

      Muhhahhahhahhahhaaa...!!! Ottelu Vilponen - kontiolahtelaiset 6-0!

    • Kauppaseonjokakannattaa

      Ilmankos se Vilponen viihtykin niin hyvin Kontiolahdessa, siellä on ymmärtäväiset ja avaramieliset viranomaiset.

      • Mr.Molotov

        Aivan!
        Kontiolahdella suvaitsevaisuus on laajentanut käsittämään myös varsinaisen kulttuurihenkilö Vilposen, joka luo paikkakunnalla tilataidetta eri kohteisiin.
        =
        "Tilataide on taiteilijan esimerkiksi näyttelytilaan tai ulos luoma kokonaistaideteos. Tilateokset saattavat olla hyvin vaihtelevia, koska niihin voidaan yhdistää erilaisia elementtejä, kuten maalattuja tai veistettyjä osia, ääniä tai valoa."

        "..ideana oli saada katsojat ”astumaan sisään” taideteokseen ja osallistumaan tapahtumien kulkuun"
        =
        On tunnustettava että nyt jo itseänikin riemastuttaa nuo ylläolevat määritelmät jotka täytyy täsmällisesti Vilposen kohdalla.


    • turistinpysähdyspaikka

      Onko Peipontien kaatopaikka auki 24h?
      Olen ymmärtänyt sen olevan ilmaisen ja että sinne voi tuoda romuja mistä päin Suomea tahansa.
      Ajelen siitä kesälomareissullani ohitse ja ajattelin tuoda ylijäämärakennusjätettä sinne.
      Hienoa, että Suomessa on koko kansan kaatopaikka olemassa ja vielä ilmainen!

    • kuviakumartamatonmies

      Peli on selvä! Vilponen on kuningas jonka edessä kaikki joutuu nöyrtymään, todella kova ja sitkeä tyyppi!
      Kunnan nimi pitää pikimmiten muuttaa Vilpolaksi!

    • voevoe

      Joo olihan siellä torilla makaamassa rytö-mondeo ja kerrostalon parkkipaikalla iso peräkärry mikä romua täynnä. Kunhan noita autonromuja ei jättelis...

    • Talkootauno

      Nyt kun Peipontie on siellä Kontiolahdella kunnossa, paikat siivottu ,keskityn tuon mummon kanssa täällä länsi-suomessa hänen harrastuksiin. Uutena harrastuksena on aloitettu seinäkiipely.

      Tarinan opetuksena olkoon se, että verhojen raosta kurkkimalla ja muita arvostelemalla ei paljon tapahdu.

      Tarinan jatkosta päätätte Te Kontiolahtelaiset itse.

      "Mummolla" oli muuten mennä viikolla synttärit, täytti 40 vuotta....

      • Kunhan_nyt_kysyn

        Poriinko muutit kuten herra Vilponen takavuosina....


    • ValitettavaTapahtuma

      Syyskuussa 2009 ei Vilposen romukasoita ollut vielä tietokaan.
      Ihan jonkunverran ois naurattanu jos ne ois päässy Googlen karttakuvaan!

      https://www.google.fi/maps/place/Peipontie 2, 81100 Kontiolahti/@62.7594231,29.8521828,3a,75y,230.47h,73.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLxbCEHWO0DD_rg-VVSsd9g!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x469c7eb219016f87:0x970c1fbc571b97cf!8m2!3d62.7588001!4d29.8524636

      • Lisäys

        No, eipä tuo linkki nyt toiminut eikä jostain syystä sattunut oikealle kohtaankaan, mutta jokainen osannee itse sen kartalta löytää.


    • Pröööööt

      Vilpo se vaan johtaa rekan mitalla eikä kukaan mahda mitään! Hyvä Vilpo, pidä pintasi!

    • törkyJ.V

      Juu ainakin johdan "rekan mitalla" silleen, että tiedän myös tapahtumien kulun omien vaikutteiden valossa.
      Niin meinaan kun uutisoivat nää Kerjäläisen toimittajat, niin eivät kysyneet multa mitään, että kuinka paljon jo olen yrittäny tätä asiaa hoitamaan lain kirjaimen mukaan ja mahdollisuuksien mukaan.
      Sehän oli jo määrätty Kiinteistöhuolto Kinnuset OY:n tehtäväksi kun vähissä määrin ymmärsivät ongelman syntyä, siis miten todellisuudessa tavarat kasautuivat siihen taloyhtiöön.
      JONKUN SYYKSIHÄN NÄITÄ AINA LAITETAAN, ASIAT TÄYTYY PITÄÄ RIITTÄVÄN YKSINKERTAISINA, "EI SITÄ MUUTEN YLIKOMISAARIOKSI PÄÄSISIKÄÄN", vai mitä?

      • riittääjo

        Eikö paskanjauhaminen asiasta jo riitä? Nähdäkseni peipontiellä ei enää ole ko. romuja, eli eikö ongelma ole jo ratkennut? Monta vuotta jaksetaan jauhaa moisesta asiasta...


      • Anonyymi

        Eihän tavaran kertymisen syynä ole mikään muu kuin se joka ne tavarat sinne on kerännyt.
        Ei yksityinen kaatopaikka saa jäädä veronmaksajien vastuulle, vaan raivaamisesta ja siivouksesta lasku pitää esittää sille joka ne tavarat sinne kasaa, eikä kehotuksista huolimatta niitä pois raivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tavaran kertymisen syynä ole mikään muu kuin se joka ne tavarat sinne on kerännyt.
        Ei yksityinen kaatopaikka saa jäädä veronmaksajien vastuulle, vaan raivaamisesta ja siivouksesta lasku pitää esittää sille joka ne tavarat sinne kasaa, eikä kehotuksista huolimatta niitä pois raivaa.

        Hei,entäs se ukko joka aamulla herätessään huomasi pihalleen ilmestyneen uuden auton.Kuka sen toi ilmoittamatta ja pyytämättä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,entäs se ukko joka aamulla herätessään huomasi pihalleen ilmestyneen uuden auton.Kuka sen toi ilmoittamatta ja pyytämättä ?

        Jätti avaimetkin virtalukkoon.


    • Anonyymi

      Tämä persereikä myöpi netissä noita käyttökelvottomia ja dyykattuja renkaita ihmisille. Ei ole kaikki inkkarit muutenkaan kanootissa. Rikosilmoitusta vaan kehiin jos olette kyseiseltä henkilöltä (Jarmo Vilponen) ostaneet.

      • Anonyymi

        Aivan perseestä kun oon tullut kusetetuksi


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe