Syy elää

Tuli näin aamutuimaan mieleen että kyllä yksi todella hyvä syy elää on että saa nukkua! Ah kun muistan vielä tyynyn hellä kosketus poskellain...

Onko sulla parempi syy pysyä hengissä?

39

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaka vanha

      Vastalause. Nukkuminen on elämän tuhlausta. Kuolema kuittaa univelat.

      • Ei hyväksytä! Nyt tuli tappelu, saat kohta tyynystä. Mikä on sen makoisempaa kuin peiton lämpö kun kello koettaa herättää.

        Mikä sun syy elää on? Et uskalla muutakaan? :))


      • vaka vanha
        hmp.f kirjoitti:

        Ei hyväksytä! Nyt tuli tappelu, saat kohta tyynystä. Mikä on sen makoisempaa kuin peiton lämpö kun kello koettaa herättää.

        Mikä sun syy elää on? Et uskalla muutakaan? :))

        Mikähän se mahtaisi olla makoisempaa...hmmm.. tarvii miettiä...noin...

        No kun ei tässä perskuta ehdi kuolemaankaan. Liian monta juttua tsekkaamatta ja liian monta kauppaa tekemättä. Ja koirakin kuolisi ikävään viikossa jos tässä itse koipensa oikaisisi. ;)


      • Nyt pitää olla samaa mieltä, vanhemmiten uni vaan ottaa osansa


      • vaka vanha kirjoitti:

        Mikähän se mahtaisi olla makoisempaa...hmmm.. tarvii miettiä...noin...

        No kun ei tässä perskuta ehdi kuolemaankaan. Liian monta juttua tsekkaamatta ja liian monta kauppaa tekemättä. Ja koirakin kuolisi ikävään viikossa jos tässä itse koipensa oikaisisi. ;)

        Ai noinko. Tällä kertaa en edes yritä arvailla mitä se "noin" oli, viimeksi kun mietin mitä sä mietit menin niin metsään, niin metsään ;)) Oliko jotain ennen tai jälkeen savukkeen?

        Sullahan oli vaikka mitä syitä olla nukkumatta, eiku pysyä hengissä :)) Koira on tosi pätevä syy. Ja se elämän seuraava mutka.


      • vaka vanha
        hmp.f kirjoitti:

        Ai noinko. Tällä kertaa en edes yritä arvailla mitä se "noin" oli, viimeksi kun mietin mitä sä mietit menin niin metsään, niin metsään ;)) Oliko jotain ennen tai jälkeen savukkeen?

        Sullahan oli vaikka mitä syitä olla nukkumatta, eiku pysyä hengissä :)) Koira on tosi pätevä syy. Ja se elämän seuraava mutka.

        Joo, viimeksi kävi niin, nyt meni kyllä selkeesti paremmin.


    • Onhan se olo virkeänä ihan erilainen.. enpä osaa nyt "syvällisempää" tähän keksiä :)
      Jos jotain kadehdin, niin ihmisiä, jotka saa unenpäästä kiinni aina kun mahdollista, ei heräile aamuyöllä ennen kellon soittoa. Eli osaa käyttää nukkumiseen sen ajan kun mahdollista, kuka mitenkin unta tarvii.

      • Moi Sanin :) Long time no see! Mulla on kanssa joskus nukkumisvaikeuksia, ehkä siksi osaa arvostaakin sitä. Ja on se nukkuminen tosiaan kuin laittais rahaa pankkiin, tuntuu että näkeekin aamuisin paremmin :)

        Ihmisellä pitäis olla sellainen uninappi, kun sitä painaa niin krooh vaan... sellainen kuin kissoilla. Pää kun painuu, loppuu kehräyskin.


    • Alter ego

      Syy elää....? Kai se on jokin henkiinjäämisvietti, joka on meikäläisellä todella vahva. Niinkuin esim. vaikeuksien ilmaantuessa jostain pulpahtaa voima, tai kaipa tuo sana pitäis voimakkaammin ilmaista että ilmaantuu WOIMA joka tuuppaa eteenpäin. Mä olen varmaan niitä jotka "kaatuu" varoittamatta, yllättäin niin että on ehtinyt nauttia monista asioista. Niinkuin nukkumisestakin. Kun on vapaapäivä, keho ottaa heti oman rytmin: puolen yön jälkeen nukkumaan, kerran yössä pissille, herääminen 9-10 aikoihin. Eli olen aikas pitkään punkassa, minäkin :)

      • Niin, joskus kai ihminen menee kuin kone, pelkällä sisulla :) Se on varmasti hyväksikin, ettei mieti liikaa. Mikä tuntuu ja missä.. Uskon siihen että ihminen on vain vähän fiksumpi eläin, ei mitään sen kummempaa, ja on aika usein menettänyt kosketuksen siihen sisäiseen elukkaansa. Sais tosiaan olla enemmän viettiä ja vähemmän ajattelua, menee vaan energiat hukkaan. Puhun nyt siis vain omasta puolestani ja aivokapasiteetistäni :))


    • .Siilimuori

      On, lapset ja vanhemmat, molemmat vielä tarvivat meitin :).

      • Tuo on kylllä totta... vaikeaa olisi jättää kesken jääneitä elämäntehtäviä. Ei taida oikein päästä talvihorrokseenkaan niistä :))


      • .Siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Tuo on kylllä totta... vaikeaa olisi jättää kesken jääneitä elämäntehtäviä. Ei taida oikein päästä talvihorrokseenkaan niistä :))

        No ei pääse ei, siin on syytä elää ympäri vuoden :).


    • Kun täytin viiskymmentä, sain lahjaksi satiinilakanat, ne on vielä paketissa.
      Kohtpuoliin täytän kuuskymmentä, uskaltaako noita avata, jos vaikka uni rupee maistumaan.
      Se kun tuo maailma pitäs saada valmiiksi eliinaikana. Iänpäivän harmittaa, jos niiden satiinilakanoiden vuoksi kesken jää

      • Oon lähes kade :)

        Avaa ne jouluksi. Niissä on se upea puoli että ne ei hiosta, ei oo liian kuumat eikä liian viileet vaan aina nukkujalle sopivat. Siksi ne kai maksaakin enemmän. Helpot hoitaa, eivät nukkaa ja sopivat allergisillekin hyvin. Voi kun ois meilläkin varaa!


      • Kuule, voi olla että satiinilakanoissa et pysy edes sängyssä.. aattele jos ovat niin liukkaat pirulaiset että vaan liu'ut patjalta :))

        Mä en taida kertoa sulle että maailma on jo valmis. Tottelet pian "Oon lähes kade"-nikkiä ja sitten se on menox. Jää luutakin kokeilematta.


      • Alter ego
        hmp.f kirjoitti:

        Kuule, voi olla että satiinilakanoissa et pysy edes sängyssä.. aattele jos ovat niin liukkaat pirulaiset että vaan liu'ut patjalta :))

        Mä en taida kertoa sulle että maailma on jo valmis. Tottelet pian "Oon lähes kade"-nikkiä ja sitten se on menox. Jää luutakin kokeilematta.

        Ainoo mikä niissä satiinilakanoissa liukastuu on pölypunkki! Huis vain ja niin ne putoilee. Sitten tulee hämähäkit ja popsii ne suihinsa jos ei tuo kotton sitten ehdi ensin imurinsa kanssa.

        Voi kun olisikin satiinilakanat! Pitäisi tehdä ne itse koska en ole nähnyt niitä tehdyn tuplapeitteelle ja tuplakokoisena lakanana, vain yhden hengen peitteelle näkyy taas olleen tuon lähipuodin tarjouskin.


      • Alter ego kirjoitti:

        Ainoo mikä niissä satiinilakanoissa liukastuu on pölypunkki! Huis vain ja niin ne putoilee. Sitten tulee hämähäkit ja popsii ne suihinsa jos ei tuo kotton sitten ehdi ensin imurinsa kanssa.

        Voi kun olisikin satiinilakanat! Pitäisi tehdä ne itse koska en ole nähnyt niitä tehdyn tuplapeitteelle ja tuplakokoisena lakanana, vain yhden hengen peitteelle näkyy taas olleen tuon lähipuodin tarjouskin.

        Vai sillai. Täytyy myöntää etten ole koskaan kokeillut satiinilakanoita. Ommellut satiinia kyllä, aikas vaikeata.

        Jos hämppyjä imuroi, syyllistyy eläinsuojelurikokseen kuules!. Ei siitä ole kauan kun joku sanoi että se on erittäin julmaa hämähäkkejä kohtaan, tukahtuvat hiljaa kuoliaaksi, menettävät jalkoja eivätkä pääse pakoon.

        http://yle.fi/uutiset/hamahakkien_imurointi_saattaa_olla_elainsuojelurikos/7484886

        täytyy imuroida salaa... :))


    • Samaa mieltä.
      Ilta kun tulee paras syy elää on sänky, pää tyynyyn ja uni tulee.

      Sitten toinen hyvä syy elää (pysyä hengissä) on aamu.
      Kahvinkeitin päälle ja sohvan nurkkaan juomaan ensimmäistä kahvikupullista sinä päivänä. Katselen kun pimeys väistyy ja tuolla kaukana meren toisella puolella alkaa päivä nousemaan pilvettömänä pävinä taivaanranta tulee ihan punaiseksi ja siitä se kirkastuu taas uusi ihana päivä. Joka voi tullessaan tuoda sitten vaikka ihan mitä vaan.

      • Joo, eikö tuo tyyny olekin aika ihku :)) Vaikka on ne aamutkin kivoja. Sulla on onni vielä saada merimaisemaa aamukahvin kanssa.. nyt mä taidan olla kade :)

        Jos elämä alkaa ja loppuu vaipoissa, niin näen tässä vähän samaa jatkumoa. Teininä nukutti niin pirusti, ja kas vaan, niin tekee nytkin.. Tarkoittaako se että huippukohta oli jo ;) Elämän selkä taittui. Masennuttaja hmp.f astui remmiin näköjään.


      • hmp.f kirjoitti:

        Joo, eikö tuo tyyny olekin aika ihku :)) Vaikka on ne aamutkin kivoja. Sulla on onni vielä saada merimaisemaa aamukahvin kanssa.. nyt mä taidan olla kade :)

        Jos elämä alkaa ja loppuu vaipoissa, niin näen tässä vähän samaa jatkumoa. Teininä nukutti niin pirusti, ja kas vaan, niin tekee nytkin.. Tarkoittaako se että huippukohta oli jo ;) Elämän selkä taittui. Masennuttaja hmp.f astui remmiin näköjään.

        No en kyllä usko huippukohdan menneen jo.
        Askel kyllä on hidastunut eikä pääkään toimi samaa vauhtia kun ennen.
        Mutta toisaalta ei kait ne unelmatkaan ole samoja kun ennen.
        Mie tykkään hitaasta elämästä ja mennäkseni tonne Kottonin alotukseen niin jäin miettimään tänään miksi kaiken pitää olla kilpailua nykyään.
        Telkka täynnä kipailuohjelmia joita katellessa jo stressitaso nousee vaikka ei ole siellä mukana. Ei ole minun juttu.
        Ikää myöten tulee lupa elää hitaammin ja enemmän omaan tahtiin.
        Ei tarvi olla mukana vauhdissa ja joka paikassa.
        Voi nukkua ihan rauhassa ne määrät unta kun haluaa. Joko alusta yötä tai lopusta.
        En todellakaan koe että elämä olisi jotenkin mennyt jo.
        Elämähän loppuu just silloin kun aika on. kohta tai sitten yli sata vuotiaana. Kamala ajatus olis sata vuotiaaksi asti surra elämän loppumista.


      • tulisilla kirjoitti:

        No en kyllä usko huippukohdan menneen jo.
        Askel kyllä on hidastunut eikä pääkään toimi samaa vauhtia kun ennen.
        Mutta toisaalta ei kait ne unelmatkaan ole samoja kun ennen.
        Mie tykkään hitaasta elämästä ja mennäkseni tonne Kottonin alotukseen niin jäin miettimään tänään miksi kaiken pitää olla kilpailua nykyään.
        Telkka täynnä kipailuohjelmia joita katellessa jo stressitaso nousee vaikka ei ole siellä mukana. Ei ole minun juttu.
        Ikää myöten tulee lupa elää hitaammin ja enemmän omaan tahtiin.
        Ei tarvi olla mukana vauhdissa ja joka paikassa.
        Voi nukkua ihan rauhassa ne määrät unta kun haluaa. Joko alusta yötä tai lopusta.
        En todellakaan koe että elämä olisi jotenkin mennyt jo.
        Elämähän loppuu just silloin kun aika on. kohta tai sitten yli sata vuotiaana. Kamala ajatus olis sata vuotiaaksi asti surra elämän loppumista.

        Tuossa oli lohtua, sun viestissä :) Mulla on vähän asennevamma tähän ikäjuttuun, vaikeaa hyväksyä kaikkia muutoksia. Ehkä se johtuu siitä kun mulla on vielä muksuja kotona. Välillä tuntee ittensä niin ikälopulta niiden kanssa ;)

        On tää vähän kilpailulyhteiskunta. Huomaa jo nuorista aikuisistakin, tosi urakeskeisiä ovat. Ei ihme jos masentuvat helposti jos jää kelkasta.


    • http://www.listamedi
    • Hyvä nukkumaan(kin)

      On mulla. Mutta nukkua pitää, jotta jaksaa duunata ja sitten tehrä sitä, miksi on olemassa. Ja uni on tietty ehdoton edellytys terveydelle.

      • Heti alkoi kiinnostaa että miksi oot olemassa? Mitä jäbä duunaa? Terveys on kyllä jotenkin ekstra-tärkeää, sen huomaa tässä iän mukana. Pakko jotenkin varjella sitä, ei voi enää hillua niin kuin ennen.. pari vuotta sitten :P


      • Siitä 'tunnettu'
        hmp.f kirjoitti:

        Heti alkoi kiinnostaa että miksi oot olemassa? Mitä jäbä duunaa? Terveys on kyllä jotenkin ekstra-tärkeää, sen huomaa tässä iän mukana. Pakko jotenkin varjella sitä, ei voi enää hillua niin kuin ennen.. pari vuotta sitten :P

        "Jäbä"? Moon flikka. Hilluminenkin on hyvästä, harvakseltaan, se kun vaikuttaa mielen puoleen ja siten henkiseen kapasiteettiin kun se on kiwaa. Olemassaolostani en nyt viiti sanoa muuta kuin että se liittyy ääneeni.


      • Siitä 'tunnettu' kirjoitti:

        "Jäbä"? Moon flikka. Hilluminenkin on hyvästä, harvakseltaan, se kun vaikuttaa mielen puoleen ja siten henkiseen kapasiteettiin kun se on kiwaa. Olemassaolostani en nyt viiti sanoa muuta kuin että se liittyy ääneeni.

        Oo vaan flikka :) tuo jäbä-juttu oli vaan sellainen tyhmä Putous-hokema, sukupuolettomaksi tarkoitettu.

        Äänestä tuli mieleen että autossa laulaminen on muuten myös kivaa! Paljon kivempaa kuin suihkussa hoilaaminen. Vähemmän shampoota suussa ja sitä rataa :)) Ai kun olisi kivaa osata laulaa oikein niinku ammattimaisesti... kateellinen istuu täällä, jos mä sut oikein oivalsin. Tosin olen hyvä oivaltamaan väärinkin :) saattaahan sun äänesi liittyä vaikka mihin.


      • Siitä ajatus lähti
        hmp.f kirjoitti:

        Oo vaan flikka :) tuo jäbä-juttu oli vaan sellainen tyhmä Putous-hokema, sukupuolettomaksi tarkoitettu.

        Äänestä tuli mieleen että autossa laulaminen on muuten myös kivaa! Paljon kivempaa kuin suihkussa hoilaaminen. Vähemmän shampoota suussa ja sitä rataa :)) Ai kun olisi kivaa osata laulaa oikein niinku ammattimaisesti... kateellinen istuu täällä, jos mä sut oikein oivalsin. Tosin olen hyvä oivaltamaan väärinkin :) saattaahan sun äänesi liittyä vaikka mihin.

        Jooo, voisin kertoa siitä pienen jutun: yllättävän monta kertaa elämäni aikana on tullut uudelleen eteen ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomampiakin, jotka ovat sanoneet ääneni kuullessaan; "mä tunnistin sut - äänestä".


      • Siitä ajatus lähti kirjoitti:

        Jooo, voisin kertoa siitä pienen jutun: yllättävän monta kertaa elämäni aikana on tullut uudelleen eteen ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomampiakin, jotka ovat sanoneet ääneni kuullessaan; "mä tunnistin sut - äänestä".

        Mitäh, tuohan on kutkuttavaa... Sä oot sitten melkein julkkis? Saisko nimmarin :))

        Oletko kenties se VR-nainen? Lausu tänne "varokaa ohittavaa junaa" niin kuulen :)) ai niin, ei toimi. Kuulen muuten tuon lauseen joka kerta "varokaa uhittavaa junaa". Liekö kaiuttimissa roskia. Vai korvissa.

        Aikas hienoa varmaan omistaa sellainen kaunis ja omaperäinen ääni, että kelpaa eetteriin :)


    • entinen miäs

      Kunpa saisikin nukkua, mutta kun kello vihulainen herättää keskellä yötä, 04.40.
      Ja vain töihin lähdön takia, kyllä on .....mainen kello.

      Mutta ainakin toinen hyvä syy elää on, että saa käydä saunassa.

      • No on tosi .....mainen kello! :)) Sähän pääset sitten jo kohta kotiin.. Mä tein joskus töitä 5-14, oli kiva talvisin päästä kotiin valoisaan aikaan, mutta univelkaa jäi aina rutkasti kun ei osannut mennä ajoissa nukkumaan. Vaikea saada kasaan se 8 tuntia unta.

        Sauna on kyllä mahtava juttu. Varsinkin jos puilla lämmittää. En ymmärrä miksi ihminen koettaa tehdä elämästään liian helpon, kaiken pitää olla heti valmista nappia painamalla. Siinä on oma hohtonsa tehdä asioita pitkän kaavan mukaan. Tai siis kyllähän mä sen ymmärrän ettei kaikkialla voi olla puukiuas, mutta sitä en tajua miksi sähkökiuasta pitää valita omakotitalossa.


      • entinen miäs
        hmp.f kirjoitti:

        No on tosi .....mainen kello! :)) Sähän pääset sitten jo kohta kotiin.. Mä tein joskus töitä 5-14, oli kiva talvisin päästä kotiin valoisaan aikaan, mutta univelkaa jäi aina rutkasti kun ei osannut mennä ajoissa nukkumaan. Vaikea saada kasaan se 8 tuntia unta.

        Sauna on kyllä mahtava juttu. Varsinkin jos puilla lämmittää. En ymmärrä miksi ihminen koettaa tehdä elämästään liian helpon, kaiken pitää olla heti valmista nappia painamalla. Siinä on oma hohtonsa tehdä asioita pitkän kaavan mukaan. Tai siis kyllähän mä sen ymmärrän ettei kaikkialla voi olla puukiuas, mutta sitä en tajua miksi sähkökiuasta pitää valita omakotitalossa.

        Meneehän aamutoimissa aikansa ja työmatkassa, kolmelta koittaa vapaus.
        Univelka sanaa ei pitäisi olla olemassakaan kun ei sitä velkaa voi takaisin maksaa, ymmärtääkseni. Olishan se hienoa, jos pärjäisi vaikka kuuden tunnin unilla, nyt tuntuu vähän vastenmieliseltä mennä jo ennen yhdeksää maate. Mutta onneksi ei kuitenkaan juuri tarvitse väkisinmaata, elokuvat alkaa melkein heti kun pää on tyynyssä.

        Sitä touhua tuppaa yleensä olemaan niin paljon, että ihan mielelläni työpäivän jälkeen lämmittäisin saunan nappia painamalla, mutta kun ei ne puut mene pesään ja syty nappia painamalla. Aiemmassa talossani oli sähkökiukaallinen "kiirussauna" sisätiloissa ja puulämmitteinen ulkosauna erikseen,


      • entinen miäs kirjoitti:

        Meneehän aamutoimissa aikansa ja työmatkassa, kolmelta koittaa vapaus.
        Univelka sanaa ei pitäisi olla olemassakaan kun ei sitä velkaa voi takaisin maksaa, ymmärtääkseni. Olishan se hienoa, jos pärjäisi vaikka kuuden tunnin unilla, nyt tuntuu vähän vastenmieliseltä mennä jo ennen yhdeksää maate. Mutta onneksi ei kuitenkaan juuri tarvitse väkisinmaata, elokuvat alkaa melkein heti kun pää on tyynyssä.

        Sitä touhua tuppaa yleensä olemaan niin paljon, että ihan mielelläni työpäivän jälkeen lämmittäisin saunan nappia painamalla, mutta kun ei ne puut mene pesään ja syty nappia painamalla. Aiemmassa talossani oli sähkökiukaallinen "kiirussauna" sisätiloissa ja puulämmitteinen ulkosauna erikseen,

        Pitkät työmatkat tympii. Mullakin kasvaa ne ensi vuoden puolella viimeistään, alle kilsasta 56 kilometriin. Argh. Ja eläkeikää nostettiin juuri. Argh 2.

        Kesällä varsinkin täytyy tuntua pahalta mennä ysiltä nukkumaan, silloin on vasta ilta :) Nyt kun on sysimustaa ulkona, yö tulee vastaan vähän aiemmin.


    • Kivaa tekemistä on niin paljon, ettei millään ehdi tekemään sitä kaikkea. Ja siksi vastaan että kakenlaineni kivan tekeminen saa minut pysymään hengissä. Olen kait viimeisen päälle toiminnan nainen...heh heh

      • Huomenta Action Woman :) Mulla on sellainen teoria, että kaikenlainen kivan puuhastelu syrjäyttää masennukset mukavasti. Kunhan se ei karkaa lapasesta, ettei saa tai pysty yhtään hengähtämään. Kohtuus kaikessa, myös hulluudessa :))

        Tosin minusta tuntuu että vanhemmiten ei ehdi enää yhtä paljon kuin ennen. Mutta se ei taida sua koskea?


      • hmp.f kirjoitti:

        Huomenta Action Woman :) Mulla on sellainen teoria, että kaikenlainen kivan puuhastelu syrjäyttää masennukset mukavasti. Kunhan se ei karkaa lapasesta, ettei saa tai pysty yhtään hengähtämään. Kohtuus kaikessa, myös hulluudessa :))

        Tosin minusta tuntuu että vanhemmiten ei ehdi enää yhtä paljon kuin ennen. Mutta se ei taida sua koskea?

        Jep. Tuntuu että aika rientää nopeammin kuin ennen. Minulla on nykyään mahdollisuuus hengähtää kun olen nyt virallisesti työtön. Vauvan hoitajaksi olen luvannut että pääsevät jouluostoksille, muutoin sauvakävelyllä käyn päivittäin ja uimassa muutaman kerran kuussa.

        Voi että minä muuten inhoan niitä kellukkeilla kävelijöitä uimassa. Mun aikatauluun sopii aamu-uinnit uimahallissa ja läheisessä kylpylässä taas ilta-uinnit. Ja molemmissa saan etsimällä etsiä kaistaa missä saisi uida. Jokapuolella on niitä uima kävelijöitä. Viimeksi yritin mennä vesijumpan aikana uimaan, että jos ne olisivat jumpassa ja saisin uida, niin, ei...,vain yksi rata oli varattu kuntouintiin ja siinä neljä uijaa. Ei ollut kiva. Mun uinti ei olekaan mitään läträämistä. Mieluiten uisin sammakkoa aina uhteen suuntaan ja aina takaisinpäin selkää niin vaikeaa on. Ja haluaisin niin mielelläni uida tunnin keskeytymättä yhteen mittaan.

        Ja se uimakävely vasta leppoisaa tuntuu olevan. Ei ne edes hengästy yhtään. Parittain tai kolme vierekkäin menevät ka koko ajan pystyvät juttelemaan. Ei varmasti syke nouse jos pystyy puhumaan. Minä kun uin niin en todellakaan pystyisi puhumaan samalla senverran syke nousee. Voi kun voittaisi lotosta niin rakentaisin oman uimiseen tarkoitetun uimahallin.


      • miljoona kirjoitti:

        Jep. Tuntuu että aika rientää nopeammin kuin ennen. Minulla on nykyään mahdollisuuus hengähtää kun olen nyt virallisesti työtön. Vauvan hoitajaksi olen luvannut että pääsevät jouluostoksille, muutoin sauvakävelyllä käyn päivittäin ja uimassa muutaman kerran kuussa.

        Voi että minä muuten inhoan niitä kellukkeilla kävelijöitä uimassa. Mun aikatauluun sopii aamu-uinnit uimahallissa ja läheisessä kylpylässä taas ilta-uinnit. Ja molemmissa saan etsimällä etsiä kaistaa missä saisi uida. Jokapuolella on niitä uima kävelijöitä. Viimeksi yritin mennä vesijumpan aikana uimaan, että jos ne olisivat jumpassa ja saisin uida, niin, ei...,vain yksi rata oli varattu kuntouintiin ja siinä neljä uijaa. Ei ollut kiva. Mun uinti ei olekaan mitään läträämistä. Mieluiten uisin sammakkoa aina uhteen suuntaan ja aina takaisinpäin selkää niin vaikeaa on. Ja haluaisin niin mielelläni uida tunnin keskeytymättä yhteen mittaan.

        Ja se uimakävely vasta leppoisaa tuntuu olevan. Ei ne edes hengästy yhtään. Parittain tai kolme vierekkäin menevät ka koko ajan pystyvät juttelemaan. Ei varmasti syke nouse jos pystyy puhumaan. Minä kun uin niin en todellakaan pystyisi puhumaan samalla senverran syke nousee. Voi kun voittaisi lotosta niin rakentaisin oman uimiseen tarkoitetun uimahallin.

        No joo, sanotaan että kuntoa pitää kohentaa niin että samalla kun liikkuu pystyy puhumaan. Toiset kyllä ottaa tuon niiiiin kirjaimellisesti :)))

        Joskus kun vielä pystyin juoksemaan, harmitti kun ihmiset leveili kuinka ne joka päivä lenkkeilee! Ai kun hienoa juu, sauvakävelyllä sauvat laahusten..


      • hmp.f kirjoitti:

        No joo, sanotaan että kuntoa pitää kohentaa niin että samalla kun liikkuu pystyy puhumaan. Toiset kyllä ottaa tuon niiiiin kirjaimellisesti :)))

        Joskus kun vielä pystyin juoksemaan, harmitti kun ihmiset leveili kuinka ne joka päivä lenkkeilee! Ai kun hienoa juu, sauvakävelyllä sauvat laahusten..

        Oikei. Mulla on tapana hengittää nenänkautta sisään ja suunkautta ulos kun uin tai reippaasti kävelen ja senkinvuoksi en pystyisi puhumaan uidessa. Ja en myöskään sauvakävelyllä halua puhekaveria. Kiva kuitenkin tää kun tässä saa huohottaa miten haluaa samalla kun kirjoittelee...heh heh


      • miljoona kirjoitti:

        Oikei. Mulla on tapana hengittää nenänkautta sisään ja suunkautta ulos kun uin tai reippaasti kävelen ja senkinvuoksi en pystyisi puhumaan uidessa. Ja en myöskään sauvakävelyllä halua puhekaveria. Kiva kuitenkin tää kun tässä saa huohottaa miten haluaa samalla kun kirjoittelee...heh heh

        ;DD jooo, täällä ei niin huomaa huohotukset, tai miten alkaa läähättämään mistäkin :)))

        Musiikki on kiva kävelykaveri, ainakin meilläpäin missä ei kuule puiden huminaa liikenteestä. Joskus kokeilin, että miten syvälle metsään pitää upota ettei kuule moottori-ääniä, mutta metsä loppui. Toisaalta, vähemmän karhuja näinpäin :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe