Valitsikohan vaimoni minut väärin perustein

epäilenkö turhaan?

Pelkään, että vaimoni valitsi minut vain siksi, että olen kunnollinen. Suhteessa ei ole intohimoa juuri nimeksikään. Aika vähän ollut koskaan.

Luulen, että vaimoni haaveilee vain exästään. Kerran kotiin tullessaan vaimo oli jotenkin välttelevä ja pelokas. Oli tavannut erään vanhan meistuttavansa.

Jotenkin minulla on nyt sellainen tunne, että minua vedätetään. Miten eteenpäin?

40

2413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei salailua

      Et voi olettaa mitä sattuu, mutta teidän olisi hyvä puhua rehellisesti heti että näettekö suhteellenne tulevaisuutta kun tunteiden näyttöä niin niukasti ollut aina. Voihan olla että nainen pelkää että ihastuisi tai on ihastunut uudestaan exäänsä, mutta se on sitten ihan eri asia että tekisikö/onko tehnyt mitään. Sitäkin kannattaa kysyä suoraan, että onko ihastunut tai yrittikö mies jotakin. Pyydä olemaan rehellinen ja selkeä, jos sinulle jäisi keskustelun jälkeen jotain epäselväksi niin se voisi johtaa suoraan eroon kun et tietäisi mikä on oikeasti totta ja mikä ei.

    • Vaimoke123

      Kunnollinen mies on miehekäs ja seksikäs. Kukapa naisista ei haluaisi miestä, jolla on selkärankaa ja munaa mm. huolehtia perheestään, pitää sanansa jne.

      En tiedä miten kuvittelet tuon asian liittyvän siihen, ettei teillä ole intohimoa tai vaimosi käyttäytymiseen? Syy tai selitys, jos siis jotain on meneillään, on jossain muualla.

      • rt32

        mitäs sit jos tämmösen miehen valinnut nainen onnarsisti tai muuten vturallaan itsetunto? onko se miehen väärä valinta


    • meisselisetä

      Intohimo on ylimainostettu asia.

      • jälkilöyly

        Elämä on vääriä valintoja täynnä. Minä tein suuren virheen kun valintani tein 20vuotta sitten. Elin harhassa ,luullen että vamoni rakastaa . Hän tiesi saldoni kaverin kautta. Harmittaa ,kun olisi ollut hyviä yksilöitä tarjolla. Lapset ei harmita ,muu elämä kärsii...


    • RaitisVain

      Sama homma. Vaimo valitsi koska olen raitis. Jouposta perheestä kun on. Nyt kun lapset on isompia rupeaa hän pikästymään.

    • jhdhdh hjshsh

      No huono suhde himottavaan mieheen saa naisen usein arvostamaan kunnollista miestä. Miksi se olisi väärä peruste valinnalle, että mies on kunnollinen? Himot tulee ja menee. Sinä olet se, jonka vaimosi on valinnut miehekseen ja rakkaakseen, ei pelkäksi pedinlämmittäjäksi.

      • 1 + 3

        Intohimo on se parisuhteen plussapuoli miehelle. Jos tämä plussapuoli puuttuu, elämä on musertavan raskasta, vaikka miten rakastaisi.


      • Sinnnukka
        1 + 3 kirjoitti:

        Intohimo on se parisuhteen plussapuoli miehelle. Jos tämä plussapuoli puuttuu, elämä on musertavan raskasta, vaikka miten rakastaisi.

        Intohimon puuttumisen vuoksi tulin jätetyksi muuten hyvästä suhteesta vajaan kahden vuoden seurustelun jälkeen. Minulle se oli leposuhde myrskyisen avoliiton ja sen jälkeen seuranneen melkein kahden vuoden repivän suhteen jälkeen. Kommunikaatio oli toimivaa, hellyyttä runsain mitoin, seksiäkin tarpeeksi ja yhteistä tekemistä ja vielä sama elämisenrytmi. Mutta hän kaipasi alusta lähtien kipinää ja mietti, milloin sen pitäisi viimeistään alkaa suhteessa näkyä. Ehkä sen puuttumisen vuoksi meillä oli niin helppoa kuin vain voi olla silloin, kun kaksi ihmistä puuhailee yhdessä. Kompromisseja ei juuri tarvittu, oma tahto oli kaverin tahto kumminkin puolin. Hyvin tasa-arvoinen suhde. Olemisen helppous oli erityistä. Kumpikin tunsi saavansa olla oma itsensä, mikä on tärkeintä. Ehkä tylsähkö suhde, mutta minä olisin voinut jäädä siihen loppu iäkseni. Hänellä oli kaipuu muuhun. Ehkä oli niin, että minä olin kokenut suhteen, jossa oli kipinää, hän ei ja hän tahtoi sen vielä elämässään kokea. Minä tarvitsin turvallisen, tasaisen suhteen, jossa ei ole jatkuvaa vuoristorataa. Ero koski syvältä, mutta toisaalta minullakin on nyt mahdollisuus kokea vielä suhde, jossa sukat pyörii jaloissa - tai mieluummin koko loppuelämän suhde.


    • Vastuu

      Kannattaa keskittyä siihen miltä itsestäsi tuntuu. Oman kokemukseni mukaan intohimon puuttuminen voi johtua mm siitä, että toinen osapuoli ei tunne vetovoimaa toista kohtaan. Tietysti tämä toinen sellaisen vaistoaa, ja niin lässähtävät hänenkin intohimonsa. Rakkaus ruokkii intohimoa ja intohimo synnyttää intohimoa. Ehkä ongelma on teillä yhteinen. Kannattaa puhua avoimesti. Jos toinen on epärehellinen, silloin sinun on itse tehtävä ratkaisusi. Näin otat vastuun omasta elämästäsi. Siitä et voi syyttää vaimoasi, jos sinä koet olevasi intohimottomassa liitossa.

      • Se siitä

        Intohimo on yliarvostettua. Elämä toki on paljon enemmän muuta. Ei kukaan ole aina intohimoinen ja suurin osa hyvin harvoin. Seksin puutteessa olevat romantisoijat ovat usein intohimoisia, hekin sen aikaa kun saavat tarpeekseen.


    • 71 / 66

      Ei hyvältä vaikuta jos parisuhteen muodostus on perustunut vaimosi valintaan!

      Meistä kumpikaan ei valinnut mitään vaan viihdyimme yhdessä ja juutuimme toisiimme pysyväisluontoisesti.

      Kiima vähenee mutta kiintymys kasvaa ja pitää paritteluhalun ja kyvyn hengissä.
      Intohimosta en tiedä hittojakaan.

    • penaalin tylsin

      Epäilen, että valitsit vaimosi ulkonäöllisin ja taloudellisin perustein myös, joten pata kattilaa soimaa.

    • aina vaikeata

      Olen ollut aviossa jo yli 40-vuotta. Todennäköisesti avioliitossamme ei ole koskaan ollut sitä optimi-intohimoa. Seksi on seksiä ja sillä selvä. Jos toinen ei ole kovin seksuaalinen, niin millä sen sytytät. On vain hyväksyttävä tilanne.
      On surullista, jos vaimosi ei arvosta sitä, että olet rehellinen ja hallitset raha-asiat. Samoin on hyvä, jos vaimosi hallitsee raha-asiat. Sanovat, että toiseksi suurin syy ongelmiin avioliitossa on juuri raha-asiat.
      Usein ihminen haaveilee siitä mitä ei ole ymmärtämättä, mitä kaikkea hänellä on.
      Parit ovat rakastuneita toisiinsa korviaan myöten, mutta yli 50 prosenttia heistä päätyy avioeroon. Luulen, että järjellä solmittu liitto on paremmalla perustuksella, kuin suurella tunnehuumalla.
      Näe liittosi hyvät puolet ja yritä antaa sitä "romantiikkaa" vaimollesi.

    • Suomimiehiä...

      Suomalaisia miehiä kun rättejä, nainen vie ja mies vikisee, ei ole omaa tahtoa, eikä ylpeyttä, eikä herkyyttä tajua asioita, eikä rohkeutta erota jne.jne. Kaikista miehistä vain jotain 10 % miehisiä, mutta ne on täysin tunnekylmiä, valikoivia, hemmoteltuja jne.jne. Eikä mikään ihme että suominainen tarrautuu HETI esim. skandi, Amerikan, britti tai saksalaiseen mieheen tai jopa...hahhaa ...no juuri näihin myös.

      Säälittää ja naurattaa.

    • kurre1

      Kyllä näin on että vaimollasi ei ole sillä hetkellä yhtään yläpäässä raksuttanut kun on hyväksynyt sinut!! Ehkä hän katuu sitä loppu elämänsä ja hakee koko ajan sinua parempaa pamputtajaa!!

    • dfrgthyjk

      Avioliitosta täytyy olla 70%järkeä ja 30%tunnetta.Tunnen muutamia 100%tunneihmisiä.Kahvitunnilla he käyvät menemässä naimisiin jo viidettä kertaa ja yhtä nopeasti he myös erovat,koska he haluaa elää tunteella.Tunneihmiset eivät myöskään osaa välittää toisten tunteista,koska he haluavat elää 100% elämää ja siinä ei paljon paina meneekö asunnot ja autot tappiolla kaupaksi koska he haluavat ELÄÄ.

    • hs_joku

      Mistä tulee tuo eronneiden määrä, jonka väitit olevan 50 %? Se taitaa olla pelkkä mielikuva, jossa ei ole faktaa taustalla. Lehdet väittävät noin, koska eivät osaa laskea eronneiden osuutta oikein.

    • Akkamäkeen

      Varallisuutesi tai asemasi voi olla syy miksi friidu on sinuun takertunut , helppo elämä sellainen pelastusrengas useammalle henkisesti epäonnistuneelle naiselle . Joten pidä varas muuten kadotat ne . Avioehto sillä saat selville aikeet.

      • moneyandpower

        Entä jos nainen ei olekaan takertunut miehen rahapussiin yhteen mentäessä. Jos hän onkin ollut nuori ja ihastunut mieheensä. On iso vastuu syöttää tuo niin suosittu ajatus kaikkien liittoaan pohtivien miesten päähän. Muitakin syitä voi olla. Meidän 20v liiton erossa puolisko sai pitää suuren omaisuutensa lähes kokonaan ilman avioehtoakin. Ainoa minkä hän menetti oli uskoni häneen ihmisenä, mutta sillähän ei mitään merkitystä ollutkaan. Nyt olisin järkevämpi, mutta ikää on jo liikaa ja olemuskin rupsahtanut, harmi ;)


    • tiedät sen kyllä

      Täyttä puppua. "vain kunnollinen" = tylsä. Ei kelpaa kenellekään.

    • Kelpasi Itsellesikin

      Suurin osa suhteista perustuu järkisyihin, harvat löytävät sen molemminpuolisen rakkauden. Ethän itsekään sitä intohimoa etsinyt, vaan otit mitä sait.

    • foreigner007

      jätä se narttu

    • isokusetus

      Aloittaja kirjoittaa: Jotenkin minulla on nyt sellainen tunne, että minua vedätetään.

      Jos näin tunnet, on asia todennäköisesti juuri näin.

    • entiedä

      En tiedä Enkä vastaan koskaan siten että antaisin elämän ohjeita Älä suutu mutta sait minut hymyilemään aloituksella :) Kunhan tässä vaan vähän aikaa oleskelen teen niinkin mediaseksikästä kuin laitoin perunat kiehumaan Eikö ole tavalista niin tavalista että hymyile sinäkin :) hejdå

    • champsXX

      Johonkinhan parinvalinta aina perustuu: nainen / mies voi valita puolison esim. rahan, ulkonäön, "kunnollisuuden", minkä vain takia, esim. vaikka niin, että komea mies valitsee vähemmän kauniin vaimon, jotta saa itse olla "kukko tunkiolla" ja koska mustasukkaisena ei koskaan sietäisi muiden miesten vaimoon kohdistamaa huomiota.

      Naistenlehtien kannessa aina silloin tällöin julkkispari selittää pitkää suhdettaan "intohimolla" ja "hyvällä seksillä" - kaikki tietävät, että tämä on täyttä puppua ja keino lehdelle lisätä myyntiä ja pariskunnalle keino saada tarvitsemaansa huomiota; suhde voi perustua siihenkin, että ollaan julkisuudessa yhteisestä sopimuksesta tietyllä tavalla aina esillä (ilman julkisuutta suhde ei ehkä jatkuisikaan).

    • No, jos sinulla on hyvät tulot ja korkea koulutus, niin paljon mahdollista, että valinta on perustunut muuhun kuin kemioihin.

    • uiopllooppå

      puhukaa avoimesti, kysy suoraan, ja keskustelkaa voiko asialle tehdä jotakin, tai sitten kokeile järjestää sitä intohimoa, jotakin yllättävää tai romanttista, tai seksiä .....mutta älä oleta äläkä luule, et voi lukea toisen ajatuksia

    • Seffu

      Aika järjetön valinta vaimoltasi, joten ole rauhassa, rakautta sen täytyy olla.

    • Yksi Pena vaan

      Olen itse ollut samassa tilanteessa! Naiseni haaveili vain maatilasta(ni) ja lemmikkieläimistä, eikä välittänyt minusta lainkaan. Intohimo ja ns. "rakkaus" oli vain huonosti teeskenneltyä silmänpalvontaa. Varo! Hyviä ja kauniisti ajattelvia naisia/miehiä on vielä maailmassa!

    • rakastunut vai vaan

      niimpä...turhan moni ottaa vain sen jonkun. Ei sovi mulle!nyt olen rakastunut mutta :( toinen osapuoli onkin jo elämänsä lukinnut sen jonkun kanssa elämiseen. Mikä sitten on parasta?Olisiko itsekin pitänyt vain tyytyä johonkin eikä kurotella tähtiä taivaista.

    • aasin siltaa

      Läheisyys on suurin kummastus avioliitossa.

      • aasin siltaa

        Läheisyys on kuin ravinto; sitä on joko liikaa tai liian vähän.
        Kun nainen alkaa tuntua liian läheiseltä, silloin alkaa miehessä vaikuttaa vanhat muistikuvat paljaan tissin haltijasta. Äidistä. Tulee tarve irtaantua.
        Kun mies alkaa tuntua liian läheiseltä naisesta, mitä silloin tapahtuu ?
        Voisiko joku kertoa ?


    • huhheijaaaaa

      En oo ikinä ollut naimisissa eikä paljoa tee mieli mennäkkään, kun lukee tän palstan juttuja...

      Onneksi nykypäivänä ei ole pakko enään olla lopun elämää ihmisen kanssa, josta ei oikeasti edes PIDÄ!!!

    • voetokkiinsa

      oletteko olleet naimisissa1 vai 11 vuotta???
      keskustelua yhdessä ja erikseen.
      rohkeasti ero vaan jos ei selvyyttä tule, ainakin olet yrittänyt..
      miksi olla huonossa ja epävarmassa suhteessa!! eteenpäin!!!!!

    • HHUHUH

      Hehheee, onpas aihe.. "Vaimo valitsi minut siksi, että olen KUNNOLLINEN"...

      No tuollainen ei ole koskaan tullut mieleenikään. Eiköhän kaikki vaimonsa/miehensä valinneet tai saaneet ole rakastuneet oikeasti siihen ihmiseen ja sen ihmisen piirteisiin. Joku siinä ihmisessä on vain yksinkertaisesti kolahtanut ja jatkunut seurustelusta avoliittoon ja tai avioliittoon osa eroaa. Valitat intohimon puutetta. No kun vähän kasvat ja aikuistut, niin huomaat että arki astuu kaikkien elämään ennemmin tai myöhemmin eli ei se elämä pelkkää intohimoa ole. Eikä se intohimo säily kenenkään kanssa vaikka vaihtaisit naista tämän tästä tai päinvastoin naiset miestä..
      Kasva nyt hyvä lapsi aikuiseksi ja aloita ongelmasi ratkominen sillä, että kysyt vaimoltasi onko hän tyytyväinen suhteeseenne, repikää koko yhteinen elämänne auki ja puhukaa

      • LiitoineN

        Taitaa olla aika pieni tuttavapiiri (ja todellakin tuttava eikä ystävä tässä tapauksessa)?
        Juuri meni eräs tuttava naimisiin ja kertoi reteesti, että massia on miehellään eikä tarvitse enää kuin pari viikkoa käydä töissä ja sitten aiheuttaa itselleen potkut :D Se siitä rakkaudesta. Toivottavasti osaa esittää edes rakkautta eikä lopeta teeskentelyä, harva kuitenkaan jaksaa lasten jälkeen mitään roolia vetää. Kunnollinen mies kyseessä yleisen mielipiteen mukaan. Sääliksi käy.
        Velipoika meni samaan ansaan aikoinaan. Älysi sentää erota eikä avioehdottomana sentään menettänyt kaikkea, oikeus voitti lyhyen liiton vuoksi.

        Se aito intohimo tavalla tai toisella pysyy, muuttuu toki ja laimenee mutta on noita nähty ettei se lopahda jos rakkaudesta ja vahvasta tahdosta kyse parilla. Jos ei ole kokenut ei toki voi uskoakaan sellaiseen.
        Kahdesti olen kokenut itsekin sen vahvan kemian ja toinen niistä on pysynyt mukana edelleen, aviosta huolimatta. Ehkä tämä jatkuu vielä toiset 20 vuotta tai sitten ei, saa nähdä. Ei peitot toki heilu enää päivittäin mutta useasti viikossa, olosuhteista riippuen. Jos loppuu niin saa yhteinen eloki loppua, miksi kituuttaamaan ryhtyä.

        Jos se "kipinä" ei taas ole molemmille tärkeää, ei ongelmaa ole. Harvemmin vaa osuu yksiin samanlaiset, harmi. Mutta ymmärrän tuskan jos itse rakkaudesta mennyt yhteen eikä toinen tunne samoin. Sekin on koettu joskus. Kaikki vaan ei ole yhtä pessimistejä ja toivovat muutosta, mikä ei ole ollut olemassa alussa ei yleensä muutu aikojen saatossakaan.. huononee vaan.


      • NäinMeillä
        LiitoineN kirjoitti:

        Taitaa olla aika pieni tuttavapiiri (ja todellakin tuttava eikä ystävä tässä tapauksessa)?
        Juuri meni eräs tuttava naimisiin ja kertoi reteesti, että massia on miehellään eikä tarvitse enää kuin pari viikkoa käydä töissä ja sitten aiheuttaa itselleen potkut :D Se siitä rakkaudesta. Toivottavasti osaa esittää edes rakkautta eikä lopeta teeskentelyä, harva kuitenkaan jaksaa lasten jälkeen mitään roolia vetää. Kunnollinen mies kyseessä yleisen mielipiteen mukaan. Sääliksi käy.
        Velipoika meni samaan ansaan aikoinaan. Älysi sentää erota eikä avioehdottomana sentään menettänyt kaikkea, oikeus voitti lyhyen liiton vuoksi.

        Se aito intohimo tavalla tai toisella pysyy, muuttuu toki ja laimenee mutta on noita nähty ettei se lopahda jos rakkaudesta ja vahvasta tahdosta kyse parilla. Jos ei ole kokenut ei toki voi uskoakaan sellaiseen.
        Kahdesti olen kokenut itsekin sen vahvan kemian ja toinen niistä on pysynyt mukana edelleen, aviosta huolimatta. Ehkä tämä jatkuu vielä toiset 20 vuotta tai sitten ei, saa nähdä. Ei peitot toki heilu enää päivittäin mutta useasti viikossa, olosuhteista riippuen. Jos loppuu niin saa yhteinen eloki loppua, miksi kituuttaamaan ryhtyä.

        Jos se "kipinä" ei taas ole molemmille tärkeää, ei ongelmaa ole. Harvemmin vaa osuu yksiin samanlaiset, harmi. Mutta ymmärrän tuskan jos itse rakkaudesta mennyt yhteen eikä toinen tunne samoin. Sekin on koettu joskus. Kaikki vaan ei ole yhtä pessimistejä ja toivovat muutosta, mikä ei ole ollut olemassa alussa ei yleensä muutu aikojen saatossakaan.. huononee vaan.

        "Taitaa olla aika pieni tuttavapiiri (ja todellakin tuttava eikä ystävä tässä tapauksessa)?
        Juuri meni eräs tuttava naimisiin ja kertoi reteesti, että massia on miehellään eikä tarvitse enää kuin pari viikkoa käydä töissä ja sitten aiheuttaa itselleen potkut :D Se siitä rakkaudesta. "

        Minä en kyllä ylpeilisi sillä että tuttavapiiriini kuuluu rahan takia naimisiin meneviä. Melkoisen juntteja ja keskenkasvuisia ovat kyllä molemmat osapuolet jos moiseen liittoon menevät. Omassa tuttavapiirissäni ei moisia ole eikä tule...


    • Meillä valitsi vaimo minut järkisyin. Kiltin ja kunnollisen. Sopivan mukava ja rauhallinen lapsille isäksi. En riehu, enkä mellasta.
      Tosin ongelma näyttää olevan että olen yhtä rauhallinen makuuhuoneessa. Nyt vaimo vaikertaa elämän pitkäveteiusyyttä. Ei saa kuitenkaan tehtyä mitään. Ei sitten kuitenkaan uskalla.

    • elämä on

      valitettavan moni kaveri on ottanut vain sen ensimmäisen ok vastaantulijan eivätkä ole miettineet että pitäisi olla jotain enemmän...nyt sitten keskiikäisenä miettivät muuta....eivät "voi" erota kun lapset ja asuntolaina pitävät kiinni!Elämä on.....ja joskus pitää vain uskaltaa!Vielä ei ole myöhäistä.....ja asiat kytee kuitenkin pinnan alla eikä niitä pääse pakoon. Yhtenä aamuna sitä herää ja toteaa että tämä oli tässä!Kokemusta on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe