Alomon vuokrauspiste Miami Airport

konttorirotta

Lähdössä jouluksi Miamiin ja mietityttää Alomon toimipiste kentällä eli on vähän matkan päässä eli vink vink, millä päästää sinne kun olemme ennen puoltayötä perillä ? muutenkin Alomon käyttäjät, onko ok firma?
Mitäs ootte tehnyt nuorison kanssa Miamissa ? ja jouluaatoksi joku kiva ruokapaikka vai onko kaikki kiinni ?

19

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alamo MIA

      Alamon vuokrauspiste sijaitsee samassa paikkaan kuin kaikkien muidenkin autovuokraamoiden toimipisteet, MIA rental car centerissä. Sinne mennään MIAmover junalla muutamassa minuutissa.
      Ravintolaksi tämä:
      http://www.fogodechao.com/locations/miami
      Ja kannattaa myös käydä testaamassa Five Guys burgerit jossain vaiheessa matkaa.

      • 19+15

        Kannattaa varata vähän ylimääräistä aikaa. Tosi usein vuokraamoon menevästä junasta on rengas puhki johtuen radan huonosta kunnosta. Juna ajaa silloin lähes kävelynopeutta ja asemalla vaihdetaan uusi kumi ja se kestää noin 20min


      • MIAmover
        19+15 kirjoitti:

        Kannattaa varata vähän ylimääräistä aikaa. Tosi usein vuokraamoon menevästä junasta on rengas puhki johtuen radan huonosta kunnosta. Juna ajaa silloin lähes kävelynopeutta ja asemalla vaihdetaan uusi kumi ja se kestää noin 20min

        Kaikenlaisilla lentokenttäjunilla on tullut maailman kentillä liikuttua, mutta koskaan ei laiterikkoa ole eteen ilmaantunut. Joten tuo "tosi usein" kuulostaa hieman liioitellulta. Johan se ruuhkauttaa asemat kun matkustajat ei pääse eteenpäin. Eiköhän se mene niin että jos juna hajoaa, se siirretään sivuun huoltoon ja varajuna tulee paikalle.


      • 17+17
        19+15 kirjoitti:

        Kannattaa varata vähän ylimääräistä aikaa. Tosi usein vuokraamoon menevästä junasta on rengas puhki johtuen radan huonosta kunnosta. Juna ajaa silloin lähes kävelynopeutta ja asemalla vaihdetaan uusi kumi ja se kestää noin 20min

        Kannattaa varata aikaa kentältä vuokrauspisteeseen siirtymiseen.
        Itse palasin juuri eilen Miamista ja minulle kävi juuri kuten edellä mainittiin.
        Junasta puhkesi kumi ja vartuimme kiskoilla noin 30min kun mekaanikk tuli tuli tarkastamaan tilanteen. Hän totesi että matkaa voi jatkaa hitaasti edeten. Loppumatka mentiin kävelynopeutta ja saavuimme vuokraamoon melkein tunnin myöhässä. Siellä mekaanikot alkoivat vaihtamaan uutta pyörää junaan ja veikkailivat junan jatkavan taas 45min päästä.


    • Kuten tuossa jo kerrottiin, niin junalla siirrytään vuokraamoille. Ne ovat kaikki vierekkäin ja helposti löydettävissä. Tuo alla oleva ohje on Alamon vuokraamon Miamin kenttää koskeva ohje.
      Olen itse ollut muutaman kerran Alamon asiakas USAssa ja kaikki on aina sujunut ongelmitta. Jos teillä on navi mukana (suosittelen), niin merkitkää naviin vuokraamo ennen poistumistanne sieltä, niin osaatte sitten takaisin ongelmitta.

      Follow these steps when you arrive at Miami Intl Arpt Printer Friendly

      Simply follow the purple MIA Mover signs to the third level of the Airport Terminal. Take the moving walkways to the MIA Mover's station to board and be transported to the Rental Car Center located on the fourth level.

    • konttorirotta

      Kiitos vinkeist', eiköhän me kaara löydetä allemme ja seikkailu alkaa :)

    • siitä vaan

      vuosi sitten vuokrasimme Avisilta, vieressä oli Alamon toimisto. Avisilla olimme ainoat asiakkaat ja Alamolla oli niitä ainakin 100 eli varautukaa jonottamaan.

    • mtaman

      Minusta tuli eilen entinen Alamon vakituinen asiakas. Eli, auto oli varattu etukäteen Alamo.fi sivustolta Miamin keskustan toimipisteeseen. Mutta kun eilen menin autoa hakemaan jonka piti olla Cadillac tai vastaava, niin eihän siellä sellaista autoa ollut. Tilalle tarjottiin maasturia, eli SUV luokan autoa, mikä minun mielestäni ei vastannut sitä autoa minkä olin varannut ja jo etukäteen maksanut. Kaverin mielestä minun pitäisi olla iloinen kun saisin maasturin ja vieläpä ilman lisämaksua alleni. No yritin vaan selittää että minulla ei ole mitään aikomusta lähteä minnekkään suolle ajeleen, joten täten en myöskään maasturia tarvi, vaan nyt pitäisi vaan jostain löytyä auto mistä olen maksanut. No, kun auton eilen välttämättä tarvin niin lopulta annoin periksi , kun muuta autoa ei löytynyt ja päätin ottaa tämän 'luksusluokan" maasturin.
      Meinasi itku tulla kun ukko kurvasi oven eteen tällä autolla.
      Lommoinen, naarmuinen ja likainen niin ulkoa kuin sisältäkin pikku Fordin SUV, joka ei ollut lähelläkään sitä hintaluokka mistä olin maksanut, eli avaimet tiskille ja ilmoitus ettei käy. No eihän siinä muu auttanut sitten kuin hypätä taksiin ja ajaa lentokentän autovuokrauskeskukseen hakeen autoa jostain toisesta vuokraamosta.
      No onneksi sopiva auto löytyi, mutta kalliiksihan se tulee kun autoa aletaan vuokraamaan täällä paikanpäällä.
      Tänään sitten aletaan vääntään Alamo.fi kanssa rahojen palauttamisesta, kun Alamo.com ei tämän vuokraamon hepun mielestä voi asialle tehdä mitään.

      • Konttorirotta

        Saavuimme Miamiin 20.12. Ja löysimme rent Centerin, jonossa oli edellämme n 5 joten ei tarvinnut kauaa odottaa:) siinä katselimme muiden toimintaa niin huomasimme että aikaa kuluu tiskillä , ei mikään ihme sillä jokaiselle ne kauppaa jotain parempaa autoa :/ no meidän vuoro tuli ja pääsimme mukavalle virkailijalle ja ei puhettakaan ettei autoa olisi tai että olis kaupannut jotain toista autoa vaan luottokortti tiskiin ja baanalle :) varasin pikkumaasturin netistä jo Suomessa ja sellaisen saimme , tyytyväinen alomon toimintaan :)


      • mtaman
        Konttorirotta kirjoitti:

        Saavuimme Miamiin 20.12. Ja löysimme rent Centerin, jonossa oli edellämme n 5 joten ei tarvinnut kauaa odottaa:) siinä katselimme muiden toimintaa niin huomasimme että aikaa kuluu tiskillä , ei mikään ihme sillä jokaiselle ne kauppaa jotain parempaa autoa :/ no meidän vuoro tuli ja pääsimme mukavalle virkailijalle ja ei puhettakaan ettei autoa olisi tai että olis kaupannut jotain toista autoa vaan luottokortti tiskiin ja baanalle :) varasin pikkumaasturin netistä jo Suomessa ja sellaisen saimme , tyytyväinen alomon toimintaan :)

        lisäystä aikaisempaan....

        Itsekkin olen normaalisti auton ottanut tuolta lentokentältä ja juuri tuolla on varmasti suuremmat autovarastot kuin muissa toimipisteissä.
        Käytännön syistä jouduin kuitenkin nyt auton vuokrauksen ottamaan tuohon Miamin keskustan Intercontinentalin hotellin toimipisteeseen.
        Se mikä minua tuolla ihmetytti oli se että kun siellä autoa ei ollut, niin heppu ei sanojensa mukaan voinut tarkistaa ja kysyä autoa lentokentän pisteestä, vaan ainoastaan south beachin toimipisteestä ja sielläkään kuulemma autoa ei ollut.

        No, tämän väännön aikana kävin netissä ja tein haun Alamon sivulla kyseiseen autoluokkaan minkä olin varannut ja maksanut ja kas kummaa, haku näytti että south beachin pisteestä kyseinen auto löytyy ja on varattavissa.
        Eli eikun kysymään kaverilta että miten tämä on mahdollista, kun äsken kaveri oli minulle toista väittänyt.
        Vastauksena tuli että ei sitä autoa siellä välttämättä ole vaikka se siellä netissä on varattavissa, vaan HUOM!!! VOI olla samallalailla kuin meillä, ettei kyseistä autoa sieltä löydy kun sitä menee hakemaan. Tuo voi sana kertoi minulle sen ettei kyseinen tyyppi ollut varmaan autoa sieltä kysellytkään vaikka toista väitti.

        Noihin sanoihin loppui minun asiakkuuteni Alamon kanssa, kun nähtävästi asiakkaalla ei ole mitään varmuutta saada autoa minkä on etukäteen varannut ja maksanut.
        Ainoastaan kun varaat etukäteen jonkun standardiluokan auton lentokentälle, niin todennäköisesti se sinulle löytyy ja suurella todennäköisyydellä sinulle yritetään tuputtaa sitä avoautoa tilalle, tai jotain muuta kalliimpaa autoa jos ja kun varastosta vaan sellainen löytyy.

        No rahat Alamo kumminkin tilille palautti pikaisesti, mutta kuten aikaisemmin totesin niin kalliiksi tuli tämä farssi Alamon kanssa.


    • konttorirotta

      ...auton palautus suijui loistavasti ja nopesti vaikka autoja oli paljon :) ihan positiivinen kokemus autonvuokrauksesta:) ja ehdottomasti navigaattori mukaan.

      • matkarekka

        Itse pari viikkoa sitten Hertzillä. Kun laitoin puhelimen päälle tuli viesti 'auto odottaa slotissa XXX'. Ei muuta kuin käveli slotille, pakkasi kamat autoon. Portilla katsottiin ajokortti, ja annettiin sopimus --> baanalle. Hertz gold on loistava kin toimii. Mutta ei aina toimi. Joskus on slot ollut tyhjä, joskus ei tullut viestiä.

        Toki tuo Gold vaatii varmaan jonkun 3 vuokrausta vuodessa. Hinta sama kuin kilpailijoilla Diners clubin tai Autoliiton alennusilla.


    • Hertz Gold Five Star

      Hertz Gold Plus Rewards liittyminen on ilmaista ja perustasoon ei vaadita tiettyä määrää vuokrauksia vuodessa. Auton nouto ja ajoon lähtö on tosiaan noin yksinkertaista kuin matkarekka kertoi. Joskus mullekaan ei ole viestiä tullut mutta parkkiruudun voi tsekata isolta nimilista taululta. Gold kortilla voi myös valita auton Gold Choice vaihtoehdoista. Nämä autot ite ainakin tsekkaan joka kerta autoa haettaessa. Gold Choice vaihtoehdoissa saattaa olla parempia autoja paremmilla varusteilla.
      Hertz hinta on lähes aina omalla kohdalla myöskin se halvin, tai lähes halvin vaihtoehto. Kympin tai kahden hintaeron takia en lähe muilta yhtiöiltä autoa vuokraamaan vaan kun tiedän että kaikki toimii jouhevasti Hertzin kanssa, varaan auton heiltä.

    • puananen

      Sopikaa vuokraus http://kkcar.com/html/kk_yritykset.html
      tuo vaikka auton Miamin kentälle. Suomalainen vuokraaja toimii hyvin ei ongelmaa.
      Vuokrasin 2 viikkoa loistava auto ja palvelu vaikka "savonkielellä"

    • En ole Miamissa vuokrannut kuin kaupungilla suomalaisesta, mutta muualla olen ottanut Alamolta, eikä mitään ongelmia ole ollut. Hyvä palvelu, nopea ja erinomaiset autot. Tämä siis Albuquerguessa ja Las Vegasissa.

      • Saappaaseenlorotettu

        Jäi paskan maku Miamin lentokentän Alamon vuokrauksesta. Kaveri yritti väkisin ensinnäkin myydä meille suurempaa autoa, väittäen, etteivät meidän matkatavarat mahtuisi millään varattuun autoon. Sitten sai myytyä meille ylimääräisenä henkilövakuutuksen, jonka piti maksaa puheen perusteella 40usd. Olikin loppujen lopuksi 76 usd. Lisäksi oli laitettu road service plus paketti, joka sisältyi jo perushintaan. Olisi pitänyt olla huolellisempi, ennen allekirjoittamista, mutta nyt on myöhäistä jo.


      • mtaman
        Saappaaseenlorotettu kirjoitti:

        Jäi paskan maku Miamin lentokentän Alamon vuokrauksesta. Kaveri yritti väkisin ensinnäkin myydä meille suurempaa autoa, väittäen, etteivät meidän matkatavarat mahtuisi millään varattuun autoon. Sitten sai myytyä meille ylimääräisenä henkilövakuutuksen, jonka piti maksaa puheen perusteella 40usd. Olikin loppujen lopuksi 76 usd. Lisäksi oli laitettu road service plus paketti, joka sisältyi jo perushintaan. Olisi pitänyt olla huolellisempi, ennen allekirjoittamista, mutta nyt on myöhäistä jo.

        Vinkki seuraavalle kerralle, jos varaat suoraan Alamolta. Online Check-In ja sen jälkeen Skip the counter, niin voit kävellä suoraan autolle. Ei tarvi mennä väsyneenä tiskille tuohon pakkomyynti tilaisuuteen.


      • Saappaaseenlorotettu kirjoitti:

        Jäi paskan maku Miamin lentokentän Alamon vuokrauksesta. Kaveri yritti väkisin ensinnäkin myydä meille suurempaa autoa, väittäen, etteivät meidän matkatavarat mahtuisi millään varattuun autoon. Sitten sai myytyä meille ylimääräisenä henkilövakuutuksen, jonka piti maksaa puheen perusteella 40usd. Olikin loppujen lopuksi 76 usd. Lisäksi oli laitettu road service plus paketti, joka sisältyi jo perushintaan. Olisi pitänyt olla huolellisempi, ennen allekirjoittamista, mutta nyt on myöhäistä jo.

        Kuten sanottu, vuokraamani autot noissa paikoissa olivat hyviä ja maksoi kumpikin viisipäiväinen karkeat 150$ /5pv. Aikaa kylläkin kaksi vuotta sitten. Ensimmäinen ennakkoon netistä varattu ja Las Vegas tiskiltä kentällä.


      • Siis Hyndai sonata ja vastaava letukka, en muista tyyppiä tarkemmin. Melko reilun kokoisia molemmat, keskikokoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe