Köyhän jouluruuat

köyhän joulu

Mitä sellaisia jouluruokia on joihin köyhälläkin on varaa? Kinkku on liian kallista ja kalkkuna varmaan vielä kalliimpaa .Riisipuuro on sentään halpaa mutta manteli jää haaveeksi kun pussi maksaa yli euron.

36

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roletaari

      Pöydässämme ei ole vuosikausiin ollut mitään jouluruokia.
      Joulun jälkeiset tarjouksetkin ovat olleet harvassa.

      Jolukuusta edustaa vaimoni torin laidalta, kuusikauppiaiden jäljiltä keräämät kuusen oksat.

      Kymmeniä vuosia kestäneen liittomme aikana meillä on ollut muutaman kerran kinkku ja kerran kalkkuna ja sekin työnantajan lahjoittama.

      Tuossa yllä olevassa ei ole tippaakaan liioittelua eikä vähättelyä.
      Kolkkoa totuutta kaikki.

      • kyllästynyt!!!

        €480 euroa kuussa pitää yksineläjälle vähintään jäädä käteen asunnon kulujen, terveydenhuollon kulujen yms jälkeen. Siitä 480 eurosta riittää ihan mainiosti ruokarahaa 8 euroa päivässä. Kinkku maksaa parin päivän ruokarahat, ja siitä riittää viikoksi.

        Lopettaisitte jo tuon peen jauhamisen siitä, että rahat ei muka riitä ruokaan. Jos ei riitä, niin olette sitten itse valinneet käyttää ne ruokarahat johonkin muuhun.


      • potaskaa
        kyllästynyt!!! kirjoitti:

        €480 euroa kuussa pitää yksineläjälle vähintään jäädä käteen asunnon kulujen, terveydenhuollon kulujen yms jälkeen. Siitä 480 eurosta riittää ihan mainiosti ruokarahaa 8 euroa päivässä. Kinkku maksaa parin päivän ruokarahat, ja siitä riittää viikoksi.

        Lopettaisitte jo tuon peen jauhamisen siitä, että rahat ei muka riitä ruokaan. Jos ei riitä, niin olette sitten itse valinneet käyttää ne ruokarahat johonkin muuhun.

        voisin veikata että tämä vesseli asuu äitinsä luonna.


      • Tukia nostettava
        kyllästynyt!!! kirjoitti:

        €480 euroa kuussa pitää yksineläjälle vähintään jäädä käteen asunnon kulujen, terveydenhuollon kulujen yms jälkeen. Siitä 480 eurosta riittää ihan mainiosti ruokarahaa 8 euroa päivässä. Kinkku maksaa parin päivän ruokarahat, ja siitä riittää viikoksi.

        Lopettaisitte jo tuon peen jauhamisen siitä, että rahat ei muka riitä ruokaan. Jos ei riitä, niin olette sitten itse valinneet käyttää ne ruokarahat johonkin muuhun.

        En ole syönyt Jouluna kinkkua 11 vuoteen, ei ole ollut varaa. Kaikki muutkin Jouluherkut on jäänyt ostamatta. Suomi on armoton maa köyhille, ei mitään inhimillisyyttä.


      • roletaari
        kyllästynyt!!! kirjoitti:

        €480 euroa kuussa pitää yksineläjälle vähintään jäädä käteen asunnon kulujen, terveydenhuollon kulujen yms jälkeen. Siitä 480 eurosta riittää ihan mainiosti ruokarahaa 8 euroa päivässä. Kinkku maksaa parin päivän ruokarahat, ja siitä riittää viikoksi.

        Lopettaisitte jo tuon peen jauhamisen siitä, että rahat ei muka riitä ruokaan. Jos ei riitä, niin olette sitten itse valinneet käyttää ne ruokarahat johonkin muuhun.

        Tuo 8€/pv riittää hyvin kahden henkilön pihistämättömään safkaamiseen kunhan käyttää hieman harkintaa ja näkee pöperöiden valmistamisen vaivan.
        Eikä tarvitse tinkiä terveellisyydestä tai nautittavuudestakaan!


      • roletaari
        Tukia nostettava kirjoitti:

        En ole syönyt Jouluna kinkkua 11 vuoteen, ei ole ollut varaa. Kaikki muutkin Jouluherkut on jäänyt ostamatta. Suomi on armoton maa köyhille, ei mitään inhimillisyyttä.

        Kinkku on pysynyt poissa pöydästämme kokonsa vuoksi. Saa tanan suuria joiden kanssa joutuu kamppailemaan pakkosyömisen muodossa.
        Huolimatta kinkun vähäisestä, omasta mausta siihenkin kyllästyy nopeasti.

        Lampaa viulu on hyvän makuinen ja sopivan kokinen.
        Kävin syksyisin lahtaamassa lampaita. Tavallisesti 10kpl / lampola. Siinä yhteydessä sain ostaa lampaan puolikkaan tai kokonaisen hyvin halvalla.
        Puolen vuoden ikäisen päkätin liha on hienosyistä ja maukasta.


      • thuygiknjtrfgji
        Tukia nostettava kirjoitti:

        En ole syönyt Jouluna kinkkua 11 vuoteen, ei ole ollut varaa. Kaikki muutkin Jouluherkut on jäänyt ostamatta. Suomi on armoton maa köyhille, ei mitään inhimillisyyttä.

        Tukia tullaan onneksi laskemaan. Suomi on armoton maa tyhmälle, köyhistä pidetään huoli.


      • Kokeilepa joskus
        Tukia nostettava kirjoitti:

        En ole syönyt Jouluna kinkkua 11 vuoteen, ei ole ollut varaa. Kaikki muutkin Jouluherkut on jäänyt ostamatta. Suomi on armoton maa köyhille, ei mitään inhimillisyyttä.

        Kinkku on nykyisin kilohinnaltaan halvempaa kuin leipä. Eilen näkyi olevan tanskalaista tarjolla hintaan 3,49 / kilo. Kolmellakympillä saa jo kunnon kinkun, josta riittää viikoksi jälttämistä.


      • hintatietoinen
        Kokeilepa joskus kirjoitti:

        Kinkku on nykyisin kilohinnaltaan halvempaa kuin leipä. Eilen näkyi olevan tanskalaista tarjolla hintaan 3,49 / kilo. Kolmellakympillä saa jo kunnon kinkun, josta riittää viikoksi jälttämistä.

        Sori nyt vaan, mutta leipää saa alle 2e/kg. Kunnon lihaakin saa tarjouksesta alle 3e/kg... Halpoja kinkkuja on varmasti jatkettu vedellä ja ties millä, eli ei niitä hinnan takia kannata ostaa. Paitsi ehkä joulun jälkeen, kun niihin tulee hyvät alehinnat.


      • zzxxxsswwwwzzzzzzzzz
        roletaari kirjoitti:

        Kinkku on pysynyt poissa pöydästämme kokonsa vuoksi. Saa tanan suuria joiden kanssa joutuu kamppailemaan pakkosyömisen muodossa.
        Huolimatta kinkun vähäisestä, omasta mausta siihenkin kyllästyy nopeasti.

        Lampaa viulu on hyvän makuinen ja sopivan kokinen.
        Kävin syksyisin lahtaamassa lampaita. Tavallisesti 10kpl / lampola. Siinä yhteydessä sain ostaa lampaan puolikkaan tai kokonaisen hyvin halvalla.
        Puolen vuoden ikäisen päkätin liha on hienosyistä ja maukasta.

        Minä olin työttömänä 90-luvun laman jälkeenkin pitkään ja peruspäivärahallekkin siitä putosin moneksi vuodeksi, asumiskulut olivat kyllä minimaaliset mutta en myöskään asumistukeakaan saanut. Aiemmin en ollut kinkkuja ostellut yhtään siksikään kun en ole erityisemmin mikään kinkun ja liharuokien ystävä, mutta silloin ostin kokonaisia kinkkuja kun niitä tanskalaisia kiinkkuja tuli kauppoihion ja ne olivat halpoja. Toistakin kokonaista koipea yritin yksin erään joulun pyhinä syödä, mutta syömättä se toinen jäi melkein kokonaan ja roskiin oli pakko heittää kun se alkoi pilantua. Osin se jäi syömättä siksikin, kun joulun jälkeen sai laatikkoruokia alehintaan, ja niitä olen melkein aina joulun jälkeen alehintaisina syönyt paljon, perunalaatikko on minustra joulujruoista ykkönen ja muutkin laatikot ovat hyviä. Jostain syytä olen aina pitänyt myös lipeäkalasta, se vaan on tyyristä tavaraa eikä sitä tule ostettua kuin kerran tai kasi joulun pyhiin. Pippurirulla leikattuna on myös minusta hyvää ja niinikään kallistakin se on. Sitä voin ostaa jouluksi, mutta en mitään kinkkuja yhttään, leipää tietty pitää olla aina myös. Ja tietenkin juomat on aina virunmaalta.


      • Pieni kinkku
        Kokeilepa joskus kirjoitti:

        Kinkku on nykyisin kilohinnaltaan halvempaa kuin leipä. Eilen näkyi olevan tanskalaista tarjolla hintaan 3,49 / kilo. Kolmellakympillä saa jo kunnon kinkun, josta riittää viikoksi jälttämistä.

        Miksi yksinasuva tarvitsisi ison kinkun, kuka viitsii kilokaupalla kinkkua syödä?! Menee vaan pilalle. Joku pieni luuton juhlakinkku jota syö parina päivänä, se on siinä.


    • nuukuus kunniaan

      Peruna-, porkkana- ja lanttulaatikko, rosolli. Kaikki siis itse tehtyinä.

      • .........

        Raakoja punajuuria raastettuna 300gr
        3 sipulia
        Ruokakermaa
        Kasvisliemikuutio
        Riisiä 2-3 1/2 dl
        Vettä 3 1/2 dl

        Kuullota sipulipalat, punajuuriraaste, riisi miedolla lämmöllä paksupohjaisessa kattilassa 5-7 min.
        Lisää ruokakerma ja hiukan kasvislientä, pidä liemi kuumana.
        Keitä kunnes riisi kypsää ja lisää kasvislientä vähin erin.
        Lisänä ruisleipää ja juustoraastetta kulhoon pöydälle.

        Yhden annoksen hinta 60 centtiä.


    • Eipä nyt

      yhtäkkiä tule halvempia ruokia mieleen kuin jouluruuat...
      Laatikoille ei tule paljoa hintaa eikä niihin tarvitse mitään kermaa mättää; keitinliemi tai maitokin käyvät. Lanttu-, peruna- ja porkkanatarjouksia on joulun alla joka kaupassa.
      Tietysti jos itse ei viitsi tehdä, ja valmista pitäisi saada, niin kalliitahan ne ovat.
      Ei puuro mitään mantelia tarvitse... Kysy naapurilta, että voitko hakea heidän lintulaudaltaan maapähkinän ja pese se...

    • Kyykkyjaska

      Olen tänä vuonna syyskuusta asti pistänyt pari kolme euroa viikossa sivuun joulua varten. Kinkkua en meinannut ostaa, mutta ajattelin sen sijaan ostaa Helsingin Makkaratehtaan joulumakkaroita pari pakettia, mikäli niitä tänä vuonna taas on. Ovat hirmu hyviä ja jouluisen makuisia. Makkaroiden lisukkeeksi teen haudutettua punakaalia johon lisään omenaviipaleita ja sitruunaa. Uuninauriit ovat toinen hyvä ja edullinen lisuke. Teen myös maksa- ja porkkanalaatikot itse (lanttua tulee syötyä vuoden mittaan niin paljon että jouluna ajattelin pitää taukoa). Jouluiltaa varten joku edullinen konvehtirasia, pieni paketti pipareita ja kyykkyviini.

      Kuusta en kaipaa, mutta kynttilä on joulupöydässä ja muutamia Kontista muinoin halvalla ostettuja koristeita, jotka ovat tietysti ajan saatossa muuttuneet rakkaiksi ja omiksi. On tullut joulumieli näistä köyhällekin.

      • viini kyykyssä

        Mikä on kyykkyviini? Otetaanko sillä kalsarikänni jouluna?


      • Kyykkyjaska
        viini kyykyssä kirjoitti:

        Mikä on kyykkyviini? Otetaanko sillä kalsarikänni jouluna?

        Alkossa tuotteiden sijoittelu menee hintaluokan mukaan, ja lattianrajassa on ne halvimmat viinit, täytyy kyykistyä poimiakseen pullon käsiinsä. Siitä tulee nimitys "kyykkyviini". Känniä en ajatellut vetää, yksi pullo riittää koko joulunpyhiksi.


    • Köyhän jouluruoka

      Jouluruoka on niin halpaa, että kyllä siihen on köyhälläkin varaa. Jos ei muuten niin pulloja ja tölkkejä keräämällä.
      Itse kävin läheisen Teboilin roskiksilla, joita oli 6kpl siinä pihassa. Löysin niistä pelkästään muovikassilisen erilaisia pantillisia pullloja ja tölkkejä. Ei mennyt montaa minuuttia siinä. Menin läheiselle ABC-asemalle, sama juttu, koko pihalla oli lähes 20 roskista ja niistä löytyi iso muovikassillinen pantillisia pulloja ja tölkkejä. Kotimatkalla löysin vielä muutaman tölkin tien vierestä, Pieni iltalenkki LED-otsavalon kanssa ja minulla oli lähes kolme muovikassillista pantillisia pulloja ja tölkkejä, niistä saan rahaa n. 7,50€, jouluun on vielä aikaa yli kuukausi, joten ehdin monena iltana käymään lenkillä jouluun mennessä. Saan varmasti ostettua pienen kalkkunarullan, lanttua, perunaa ja porkkanoita laatikoihin. Torilta käyn ostamassa kalastajilta pieniä muikkuja, jotka suolaan jouluksi. Leipomon myymälästä käyn ostamassa "hevosenleipää" 0,20€:lla, Tokmannilla kananmunat 10kpl rasia 0,89€. Putin-juustoa käyn hakemassa ilmaiseksi jakelusta. Ennen joulua käyn karkkitehtaalla ja ostan sieltä ison muovipussillisen irtokonvehteja, jotka on vaihtokonvehteja, eli sisältö vaihtelee ja päältä ei voi tietää mikä täyte on, mutta ihan hyviä, kelpaa meille. Irtokonvendeista teen pieniä lahjapussukoita tuttaville ja lahjanarusta kaunis rusetti.

    • Tällainen joulu

      Pöh, kuka sitä nyt ruuasta välittää, jouluna ryypätään uuteen vuoteen saakka. Käyn ensi kuun alussa fattarahoilla Virosta ostamassa ison repullisen votkaa, tummaa ja valkoista rommia, brandyä ja viskiä. Niitä sitten jouluna nautiskelen hyvässä seurassa, vieraat saavat tuoda ruokaa, minä tarjoan juomat. Kai sitä välillä pitää syödäkin...

    • Suunnitelmallisuutta

      Joulupöytä meillä. noin 6,5 kg kinkku. Lanttu,porkkana, ja imelletty perunalaatikkko pakaste aineista ja itse maustettuna tehtynä. Matjes silli, kermaviili yrtti silli sekä graavilohi. Kananmunapuolikkaita mädillä. Mäti sipuli smetanaa. Sinihome ja briejuustoa. Lihahyytelöä sekä maksa pateeta. Suolakurkkua, perunaa, leikkeleitä etc. Muutakin pientä ja kaikki alle 90 euron. Säästetty 30 euroa/kk syyskuusta. Joulukuun 30 eurolla viiniä ja muuta juomia. Mikä kumma tuossa on?.

      • Hymyä

        Fiksut toimivat juuri näin.
        Hauskaa Joulua sinne jonnekin.


      • Suunnitelmallisuutta
        Hymyä kirjoitti:

        Fiksut toimivat juuri näin.
        Hauskaa Joulua sinne jonnekin.

        Kiitos,
        Samoin sinulle......


    • Juuhpuuh

      Meillä on pakkasessa alennuksesta ostettua possun kassleria 3kg (3,90e/kg) köntti, josta ajattelin jouluksi vääntää nyhtöpossua :) Sitä iänikuista joulukinkkua saa sitten sukulaisilla, itse en ole niin innostunut siitä.

      Perunalaatikon, rosollin ja riisipuuron teen tietenkin itse, ei ole suuri vaiva. Ehkä jotain savukalaa pitää ostaa kalliilla pikkusiivu pöytään. Joskus nuorena ja taitamattomana olen saanut kahden hengen taloudessa jouluruokiin uppoamaan 100e. Ja sitten uutena vuotena onkin heitetty urakalla ruokaa roskiin. Nyt siis hillitysti itse tehtyjä herkkuja, niin ei tule joululle hintaa. Harvat joululahjat ompelen itse, laudeliinoja ja kestotiskirättejä menossa koko suvulle :)

    • Yksineläjä

      Kyllä taitaa niin käydä, että käyn lidl:ssä hakemassa jouluruuat. Ei sitä itselleen viitsi tehdä mitään hirveen isoa kinkkuja tai kalkkunaa.

    • Ei GMO.lle. . . .

      Enpä kinkkua edes suosittele, GMO rehuilla stressi kasvatettu.

      Ja varmaan ihan normi ruualla toi menee, ellen sitten mene ystäville tuttaville joulusaunaan ruokailemaan... who knows.. .

    • En kaipaa kinkkua

      Joulu nyt ei ole mikään ongelma köyhälle, jos ei sitten varakkaammallekaan. Perinteiset jouluruuat on niin talonpoikaisia ja yksinkertaisia, sekä halvoista aineksista tehtyjä, että ne eivät maksa valmiinakaan mahdottomia, jos ei itse viitsi alkaa niitä väsäämään.
      Joulukinkku ja sen tarpeellisuus on minulle ollut aina mysteeri, että mikä ihmeen juju siinä kinkussa on?? Omassa elämässäni joulukinkku tuli mukaan vasta nykyisen vaimoni myötä n. 10 vuotta sitten, kun hän ei voi olla ilman joulukinkkua. Emme ole rakentaneet riitaa moisesta asiasta ja olemme hankkineet pienen joulukinkun, mutta ei se minulle kovin hyvin edes maistu, lapsetkaan eivät siitä niin erityisesti perusta, mutta on meillä joulukinkku ja aina siihen on raha jostain löytynyt.
      Kala ja kalkkuna on meidän joulupöydässä se mikä kelpaa kaikille ja lapset tykkäävät kalkkunasta erityisesti. Emme ole kokonaista kalkkunaa enään paistaneet uunissa vuosiin, vaan on ostettu kalkkunarulla kaupasta. Ei sekään mahdottomia maksa. Kala on halpaa alle 5€/kg, nytkin tarjouksessa City-Marketissa. Joskus olen itse kalastanut joulukalat, ei ole kummoinen juttu.
      Laatikkoruokiin ei ainekset maksa mahdottomia ja niitä on kiva tehdä, muutamalla eurolla saa koko vuodenvaihteen laatikot tehdyksi. Hapankaalia olen tehnyt monena syksynä, se on herkkua uunissa haudutettuna, sen opin joskus nuorempana Keski-Euroopasta jouluherkkuna ja suorastaan lähes ilmaista itse tehtynä.
      Kotikaljaa on tehty itse, ei maksa mahdottomia. Tuttavat toivat meille lahjaksi kotiviiniä, avataan pullo jouluaattona ja nautitaan vaimon kanssa siitä. lapset saa maitoa taikka kotikaljaa.
      Joulupukki ei meille tule tänä jouluna enään, kun "joulupukki" sairastui vakavasti ja ei pysty enään heittämään keikkaa, vähän tuli surullinen joulu meille, joten tontut jättävät lahjat kuusen alle, kun käymme saunassa perheen kanssa.

    • Ulkona on kylmä

      Mulla aina perinteiset joululaatikot joko itse tehtynä tai kaupasta suoraan, rosoli jne sienisalaatit, keitettyjä perunoita ja tietenkin kinkku. Juomapuolella maito, glögi, olut ja terästetty glögi..

      Tämän kaiken mahdollistaa joulunaikaan saatavat ruokakortit esim. diakoniasta ja pelastusarmeijalta. Pakko omaakin rahaa käyttää ni sillä se terästys tuli sinne glögiin muuta extraa.

    • liinaharja1

      Ajatelkaa mitkä ovat köyhissä maissa jouluruoat, suomessa alimmilla tuillakin saa herkkuja pöytään kun toimeentulotuki siihen antaa mahdollisuuden. Mutta tietysti ryyppäämällä ja röökaamalla tuet ei tietysti joulupöytä pienenee, mutta meillä suomessa sentään voimme tehdä valinnan mihin antimiin rahamme käytämme.

    • gkgkfofi

      Hah,vitut kinkku mitään kallista ole,halvinta paskalihaa, naudan sisäfile on jo sen hintaista mitä ei viitsi syödä päivittäin. Kaiken kaikkiaan jouluinen ns juhlaruoka ei todellakaan ole mtb ihmeellistä ja on halpaa!

    • Ruokiin on rahaa!

      Pikku hiljaa syksyn mittaan kerään kaappeihin kaikenlaista pientä: riisiä, säilykeherneitä, hyvää sinappia, luumuja, taateleita, sekahedelmiä, suklaata, rusinoita ja manteleita, glögiä ja pipareita, silliä ja lipeäkalaa, suolaan palan lohta pakastimeen.

      Ison juurespussin kun ostaa, niin ehtii syödä suurimman osan ennen joulua ja voi säästää joululaatikkoihin vain yhden ison lantun ja muutaman porkkanan, keittää rosolliin pari punajuurta. Ei ole ongelmia säilytyksen kanssa kun eivät jää kaappiin jouluksi.

      Edullisimmillaan pienen, vajaan kilon rullakinkun saa yleensä n 2-3 eurolla. Isoa kinkkua ei yhdelle ihmiselle kannata hankkia, mutta jos on useampi syöjä, niin kannattaa, koska onhan oikea kinkku hienon näköinen ja kilohinnaltaan sama, ja loput voi pakastaa ja käyttää alkuvuoden aikana hernekeittoihin, kinkkukiusauksiin, pizzoihin ja piirakoihin.

      Oluisiin, viineihin tai konjakkeihin meillä ei ole varaa.

    • Ostan laatikot ja sillin diakoniatoimistolta saadulla jouluavustuksella. Kinkun saamme yleensä joululahjaksi. Muuta ei sitten tarvitakaan kuin joulutorttuja. Ja perunoita. Ennenvanhaan köyhäkin söi yhtenä päivänä vuodessa tarpeekseen kunnon ruokaa.

    • faktaa ikävä kyllä

      Ja nykyään köyhät valitsevat omasta vapaasta tahdostaan syödä vatsansa täyteen epäterveellistä höttöruokaa.

      Eivät kaikki, mutta useimmat.

    • Haisatkaa vittu

      Ihan jokaisella on varaa kinkkuun. Köyhillä ja rikkailla. Älkää vitun paskat itketö siellä. Jouluruoat saa 40-50 euroon ja hyvät sellaiset. 5 kilon kinkku irtoaa 20 euroon. Kerätkää vittu vaikka vitun tyhjiä pulloja tai myykää jotain. muutamaa kymppiä jos ei voi jouluksi säästää niin syytäkää itseänne.

      Meitsille ei duunit maistu, mutta ei ole mikään ongelma saada jouluna opöytää koreaksi eikä muutenkaan. Hyvin pärjää

      • Ootko amis?

        Käytät niin junttimaista kieltä, että olet selkeästi amis. Aika nolo juttu jäbän kannalta!11111111


    • äoyit

      Luuletko vitun homo, että täällä käy rikkaat ja vitun intellektuelit yhteiskunnan huippu kirjoittamassa. Mee vittuun pelle. Ja junteille pitkää kirjoittaa junttimaisesti fuckin dorka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe