Avoimen YO:n verkkokurssit? Miten rankkoja?

454fjkfjl

Ajattelin ilmoittautua avoimeen verkkokurssille lukemaan kasvatustieteiden perusopintoja. Miten rankkoja ovat? Opiskelusta on ihan lähiaikaista kokemusta, just keväällä päätin osaltani 3 vuotisen aikuislukion ja valmistuin YO:ksi.

3

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei oo rankkaa

      Kasvatustieteen opiskelu ja oppiminen sinänsä on helppoa. Mutta opiskelu verkossa vaatii vahvaa motivaatiota ja lujaa itsekuria. Silti oppiminen tuppaa jäämään puolitiehen, vaikka opinnot saakin suoritettua. Harrastuksena kuitenkin ihan mukavaa ja suositeltavaa.

      Siis tosiaankaan ei ole rankkaa, ellei itse tee opiskelua rankaksi esimerkiksi yrittämällä suoriutua koko perusopinnoista kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Varaa vähintään puoli vuotta aikaa tai rennosti harrastaen vaikka vuosi.

    • Minttuliini71

      Opiskelen avoimessa sosiaalitieteiden perusopintoja. Opinnot alkoivat helmikuun alussa (2014), otin silloin kaksi kurssia, joista kertyi toukokuuhun mennessä 10 op. Kesällä ei tehty mitään, ja opinnot jatkuivat syyskuussa, jolloin otin taas kaksi kurssia. Jouluun mennessä olen toivottavasti siis kerännyt yhteensä 20 op. Keväälle jää sitten vielä yksi kurssi, josta tulee viimeiset 5 op.

      Teen kolmivuorotyötä rankalla alalla, lisäksi olen perheellinen. Lapset tosin ovat jo liki aikuisia. Verkko-opinnot pitää aikatauluttaa ja myös pysyä kutakuinkin aikataulussa, muuten niistä ei tule mitään. Motivaatiota ja itsekuria pitää löytyä. Jos niitä löytyy, ja opiskeltava aine kiinnostaa aidosti, niin sitten ei ole mitään hätää, Opettajat ovat opiskelun tukena, ja jos ei millään ehdi jotain tehtävää ajoissa suorittaa, niin lisäaikaa yleensä saa. Usein toimitaan myös pienryhmissä, joten muista opiskelijoistakin voi saada vertaistukea.

      Jos aiot myöhemmin hakea yliopistoon, perusopintojen suorittaminen alalta, jolle aiot hakea, on hyvää valmennuskurssia valintakokeisiin.

      Suosittelen lämpimästi avoimen opintoja. Tsemppiä! :)

      • Ellärson

        Nostan hattua ahkeruudellesi!
        Itse luen filosofian perusopintoja nyt jo toista vuotta. Teen päivätyön lisäksi myös iltatöitä, joten opintojen kimpussa voin painia vapaapäivinä, viikonloppuna ja lomilla.

        Minulta tähän menee jo toista vuotta, mutta en ole siitä huolissani. Tähän asti olen saanut kiitettäviä ja yhden mainion arvosanan, eli otan opinnot tosissaan ja olen äärettömän kiinnostunut lukemastani.
        Opettajat ovat antaneet hienoja lausuntoja ja tukeneet opintojani, en voi muuta kuin kiittää heidän työstään.

        Opinnot sivistävät ja huomaan jopa puhuvani erilailla kuin ennen, osaan ottaa osaa keskusteluihin vankalla kokemuksella. Suoritan kaikki tenttini esseinä kaukaa käsin, siis ulkomailla asuen. Vaikka en ota osaa ryhmätyöhön, luen ja käytän nettiä tiedon etsintään. Kaiken kaikkiaan hieno mahdollisuus, mikä kehittää minua itseäni ihmisenä.
        Kysyisin sinulta vielä, Minttuliini71, että miten aiot jatkaa tästä eteenpäin?

        Hyvää joulun odotusta täältä Euroopasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe