Bi-nainen ihmettelee

sarieveliina

Hei lesbot,

en pysty ymmärtämään, miksette voi olla avarakatseisempia meidän bi-seksuaalisten naisten suhteen. Oletteko kateellisia meille, kun meillä on enemmän vaihtoehtoja, joista valita? Vai oletteko kateellisia ulkonäöstämme, jota meillä ihan rehellisesti sanottuna on yleensä enemmän kuin teillä? Harvoin näkee naisellista, pitkäkutrista, kauniiksi ehostautuvaa lesboa, joka saisi sekä miesten että naisten katseet kääntymään.

Avarakatseisuutta kaipaisin myös siihen, että jos olette bi-seksuaalin kanssa suhteeseen ryhtyneet, ajattelisitte myös toisen tunteita. Joillekin riittää rakastaa vain yhtä sukupuolta edustavaa ihmistä kerrallaan, mutta on myös niitä, jotka kaipaavat silloin tällöin myös sitä toisen sukupuolen kosketusta. Miksi se olisi teiltä pois, sehän saattaisi piristää teidänkin suhdettanne? Muutenkin kyse on ihan eri asiasta, kuin jos pettäisi toisen naisen kanssa.

Sitä paitsi, meissä kaikissa asuu pieni bi-seksuaali, ajattelen... Ehkä voisitte joskus avartaa maailmaanne uskaltautumalla kokeilemaan esim. kivaa kolmisin ;-)?

Avoimuutta, avarakatseisuutta ja aitoa rakkaudellisuutta peräänkuulutan... Rakkaus ei pidä toista vankina vaan auttaa kasvamaan ihmisenä

39

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f*ck

      sä just edisit avarakatseisuutta ihan hyvällä määrrällä kliseetä

      • S*it

        Opettele kirjoittamaan.


    • yöök

      No, täällä ainakin naisellinen, pitkäkutrinen lesbo. Jos näkisit minut, aivan varmasti ajattelisit, että olen hetero tai bi.

      Totta kuitenkin, että bi-naisissa on huomattavasti enemmän niitä ulkoisesti miellyttäviä naisia, mutta siihen se sitten jääkin, nimittäin pelkkään ulkonäköön. Mitä kauniilla ulkonäöllä tekee jos sisältä on pelkkää tyhjää eli nainen on helvetin tyhmä, epäluotettava, polyamorinen, epävakaa, liian pinnallinen, mielessä pyörii vain kalorit, six packit, kyykyt, mavet, protskut, 3-somejutut tai ajatukset pyörii pelkän alapään ympärillä jne.

      Avoimuutta ja suvaitsevaisuutta kuulutan myös teille, kolmen kimpasta pitävät varatut bissenaiset, jotka haluavat seksiä naisen kanssa silloin tällöin. Nimittäin kaikki eivät tykkää kolmenkimppa-jutuista, kaikki eivät etsi pelkkää seksiseuraa ja on todella ärsyttävää, niin hemmetin ärsyttävää, jos vaikka laitan deitti-ilmon tositarkoituksella niin sinne änkeää vastaamaan kaikki seksiseuraa tarjoavat. Kyllä te maksullista seuraa tarjoavat naiset saatte muualtakin asiakkaita, vai mitä?

      Suvaitsevaisuus on myös sitä, että te polyamoriset bisset suvaitsette myös lesbot sellaisina kuin he ovat ettekä yritä muuttaa ja muokata heitä juuri haluamaanne suuntaan. Kaikille ei vaan kelpaa pelkkä pinnallinen seksisuhde. Itse en saa mitään kiksejä siitä, että harrastaisin seksiä tuntemattoman ihmisen kanssa tai ihmisen kanssa, johon en ole ihastunut tai rakastunut. Se on pelkkää ajanhukkaa.

      Bisseissä nimenomaan on ärsyttävintä just tämä, tyrkytetään sitä bissemaailmaa, tyrkytetään miehiä, tyrkytetään puoliväkisin kolmenkimppaa jne. Miksi te bisset ette etsi sitä naista kolmen kimppa juttuihin toisesta bissenaisesta, miksi sen pitää olla nimenomaan lesbo? Jättäkää jo toi puoliväkisin tyrkyttäminen. Jos joku ei halua sinua bissenainen, niin sitten ei halua. Etsi toinen, ehkä se toinen bissenainen haluaisi enemmän kuin se lesbo. Toi kuulostaa just siltä kuin jotkut helluntalaiset puoliväksiin yrittää aivopestä lesboja heteroksi, samaa te bisset teette lesboille, yritättä aivopestä puoliväkisin ihmisiä lesboista bisseiksi, kolmenkimppa-juttuihin jne.

      Lopettakaa jos se v:n tyrkyttäminen.

      • wefwef

        Ja lesbot puolestaan tyrkyttää lesbomaailmaa. Vuoroin vieraissa.


    • aryoni

      Eiköhän just sun kaltaset bisset oo syy siihen et moni bisse määrittelee iitensä mielummin kepakoks tai heteroks. Toitottavasti oot tosi huono provo.

    • Leba ihmettelee

      Bi-naisethan voisivat kehittää sutinaa keskenään. Miksi pitää hamuta aina lesbojen seuraa? Vai ettekö itsekään luota toisiin bi- naisiin?

    • EioleAsiani,mutta...

      Entä jos tarkennan hieman omaa biseksuaalisuuttani(en ole siis aloittaja - ihan toisena binä kysyn). Olen enimmäkseen homoseksuualinen, koska haluan suhteen ym. naisen kanssa, mutta pystyn harrastamaan seksiä miehen kanssa(joskin siinä on erilaiset fiilikset kuin naisseksissä). Kolmenkimppa ei ole koskaan kiinnostanut. Paitsi ehkä kolme naista ;) Monillahan bisseys ei ole 50-50.

      • notsimplybi

        Heterot/homot/lesbot eivät usein ymmärräkään biseksuaalisuutta ja he olettavat, että biseksuaalisuus on juuri tuon 50/50. Eli ihminen on tasan yhtä kiinnostunut kummastakin sukupuolesta. Useimmitenhan asia ei ole niin, vaan biseksuaalilla on usein jonkinlainen preferenssi jommankumman sukupuolen suuntaan. Lisäksi biseksuaalit voivat kokea useammin vetoa sukupuolirajat ylittäviä henkilöitä kohtaan.


      • ...
        notsimplybi kirjoitti:

        Heterot/homot/lesbot eivät usein ymmärräkään biseksuaalisuutta ja he olettavat, että biseksuaalisuus on juuri tuon 50/50. Eli ihminen on tasan yhtä kiinnostunut kummastakin sukupuolesta. Useimmitenhan asia ei ole niin, vaan biseksuaalilla on usein jonkinlainen preferenssi jommankumman sukupuolen suuntaan. Lisäksi biseksuaalit voivat kokea useammin vetoa sukupuolirajat ylittäviä henkilöitä kohtaan.

        Jos lesbot tätä eivät ymmärrä niin miksi ette mielummin hae seuraa toisista bi-naisista? Luulisi, että kaksi bi-naista ymmärtäisivät toisiaan paremmin ja sopisivat näin ollen toisilleen paremmin.


      • EioleAsiani,mutta...
        ... kirjoitti:

        Jos lesbot tätä eivät ymmärrä niin miksi ette mielummin hae seuraa toisista bi-naisista? Luulisi, että kaksi bi-naista ymmärtäisivät toisiaan paremmin ja sopisivat näin ollen toisilleen paremmin.

        Aina ei voi tietää onko se nainen johon rakastuu bi, lesbo vai hetero. Otin osaa keskusteluun, koska etkös sinäkin lesbona haluaisi kyseenalaistaa miksi tunnet niinkuin tunnet. Eihän kyseessä ole suoranaisesti biseksuaalisuus mikä ahdistaa vaan se menetyksen pelko(voi käytännössä menettää puolisonsa "kenelle tahansa"). Et menetä mitään jos vähän pohdit omia turvattomuuden tunteitasi, koska ne saattavat rajoittaa elämääsi muuallakin. Minä itse toivoisin että tuleva rakkauteni kohde olisi lesbo koska se vahvistaisi ja tukevoittaisi homoseksuaalista puoltani, koska preferoin sitä itse. Mutta loppu peleissähän se persoona on tärkein eikä sanayhdistelmä millä seksuualisuuttaan haluaa kuvailla.


      • Feminiinitär
        EioleAsiani,mutta... kirjoitti:

        Aina ei voi tietää onko se nainen johon rakastuu bi, lesbo vai hetero. Otin osaa keskusteluun, koska etkös sinäkin lesbona haluaisi kyseenalaistaa miksi tunnet niinkuin tunnet. Eihän kyseessä ole suoranaisesti biseksuaalisuus mikä ahdistaa vaan se menetyksen pelko(voi käytännössä menettää puolisonsa "kenelle tahansa"). Et menetä mitään jos vähän pohdit omia turvattomuuden tunteitasi, koska ne saattavat rajoittaa elämääsi muuallakin. Minä itse toivoisin että tuleva rakkauteni kohde olisi lesbo koska se vahvistaisi ja tukevoittaisi homoseksuaalista puoltani, koska preferoin sitä itse. Mutta loppu peleissähän se persoona on tärkein eikä sanayhdistelmä millä seksuualisuuttaan haluaa kuvailla.

        Onpa jännä ajatus, että lesbon kanssa oleminen vahvistaisi homoseksuaalista puolta. Valitettavasti lisää epäilyjäni bi-naisten kanssa olemiseen, jos oma seksuaalisuus on niin epäselvä/hatara, että toisen pitää sitä tukea. En itse uskaltaisi olla ihmisen kanssa, joka hakee minusta lesbona lisää tukea identiteetilleen, jotenkin outo ajatus..


      • EioleAsiani,mutta...
        Feminiinitär kirjoitti:

        Onpa jännä ajatus, että lesbon kanssa oleminen vahvistaisi homoseksuaalista puolta. Valitettavasti lisää epäilyjäni bi-naisten kanssa olemiseen, jos oma seksuaalisuus on niin epäselvä/hatara, että toisen pitää sitä tukea. En itse uskaltaisi olla ihmisen kanssa, joka hakee minusta lesbona lisää tukea identiteetilleen, jotenkin outo ajatus..

        Puhuin vain itsestäni, en kaikista biseksuaaleista. Myönnän että olen hieman epävarma itsestäni ja arvostani, mutta jos en olisi niin tuskin edes ottaisin kantaa tähän aiheeseen. Olet oikeassa tuossa identiteetin tukemisjutussa - se ei ole toisen tehtävä. Pohdin asiaa jo kirjoittaessani kommenttiani, mutta vastauksesi auttaa minua näkemään paremmin. Ehkäpä tämä onkin se kulmakivi sekä epävarmoilla billä että lesboilla - ollaan niin epävarmoja että yritetään saada sitä varmuuttaa toiselta(ns. joko tai ajattelulla). Koska ensimmäinen nainen johon rakastuin oli hetero, eikä sen selville saaminen tehnyt rakkaudesta parempaa tai huonompaa, joten on loppujen lopuksi aika samantekevää pohdinko asiaa vai en. Sanoista, ajatuksista ja rajoista haetaan vain sitä turvaa.


      • ...
        EioleAsiani,mutta... kirjoitti:

        Aina ei voi tietää onko se nainen johon rakastuu bi, lesbo vai hetero. Otin osaa keskusteluun, koska etkös sinäkin lesbona haluaisi kyseenalaistaa miksi tunnet niinkuin tunnet. Eihän kyseessä ole suoranaisesti biseksuaalisuus mikä ahdistaa vaan se menetyksen pelko(voi käytännössä menettää puolisonsa "kenelle tahansa"). Et menetä mitään jos vähän pohdit omia turvattomuuden tunteitasi, koska ne saattavat rajoittaa elämääsi muuallakin. Minä itse toivoisin että tuleva rakkauteni kohde olisi lesbo koska se vahvistaisi ja tukevoittaisi homoseksuaalista puoltani, koska preferoin sitä itse. Mutta loppu peleissähän se persoona on tärkein eikä sanayhdistelmä millä seksuualisuuttaan haluaa kuvailla.

        Olen lesbo enkä halua kyseenalaistaa miksi olen lesbo tai miksi tunnen niin kuin tunnen. Koskaan minulla ei ole ollut tarvetta kyseenalaistaa lesbouttani eikä koskaan ole ollut tarvetta hakea vahvistusta identiteetilleni jostain tietystä ihmisestä, ihmissuhteesta tai asiasta. Olen lesbo ja koskaan en ole edes tuntenut mitään turvattomuuden tunnetta, koska olen lesbo. Päinvastoin, se lesbous on aina tuonut vain ja ainoastaan turvallisuuden tunnetta. En ole myöskään koskaan ollut ahdistunut lesbouteni johdosta.

        Olen elämäni aikana tavannut monta bi-naista ja ihan kaikki ovat olleet erittäin eksyksissä oman itsensä kanssa ja hakeneet nimenomaan vahvistusta melkoisen epävarmalle identiteetille nimenomaan siitä toisesta ihmisestä, ikään kuin se toinen ihminen olisi se jokin pelastus aivan kuin joku uskonto. Ikinä en ole törmännyt jostain syystä terveen itsevarmaan bi-naiseen, joka on myös tasapainoinen, sitoutumiskykyinen ja uskollinen. Myös se bi-nainen, joka esittäytyi tällaisena henkilönä, paljastui aivan muuksi todellisuudessa eli lähinnä heti juoksi peloissaan karkuun kun tasapainoisen ihmisen näki ja koki=)

        Tasapainoista ihmissuhdetta tositarkoituksella on aika mahdoton rakentaa, vaikka kuinka itse olisi tasapainoinen ja itsevarma, jos se toinen osapuoli on aina kovin hapuileva, epävarma, sitoutumiskammoinen, identiteetiltään eksyksissä ja itseään muista ihmisistä hakeva sekä muuttaa mielipidettään ja tulevaisuuden suunnitelmiaan joka toinen päivä vähintään.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Olen lesbo enkä halua kyseenalaistaa miksi olen lesbo tai miksi tunnen niin kuin tunnen. Koskaan minulla ei ole ollut tarvetta kyseenalaistaa lesbouttani eikä koskaan ole ollut tarvetta hakea vahvistusta identiteetilleni jostain tietystä ihmisestä, ihmissuhteesta tai asiasta. Olen lesbo ja koskaan en ole edes tuntenut mitään turvattomuuden tunnetta, koska olen lesbo. Päinvastoin, se lesbous on aina tuonut vain ja ainoastaan turvallisuuden tunnetta. En ole myöskään koskaan ollut ahdistunut lesbouteni johdosta.

        Olen elämäni aikana tavannut monta bi-naista ja ihan kaikki ovat olleet erittäin eksyksissä oman itsensä kanssa ja hakeneet nimenomaan vahvistusta melkoisen epävarmalle identiteetille nimenomaan siitä toisesta ihmisestä, ikään kuin se toinen ihminen olisi se jokin pelastus aivan kuin joku uskonto. Ikinä en ole törmännyt jostain syystä terveen itsevarmaan bi-naiseen, joka on myös tasapainoinen, sitoutumiskykyinen ja uskollinen. Myös se bi-nainen, joka esittäytyi tällaisena henkilönä, paljastui aivan muuksi todellisuudessa eli lähinnä heti juoksi peloissaan karkuun kun tasapainoisen ihmisen näki ja koki=)

        Tasapainoista ihmissuhdetta tositarkoituksella on aika mahdoton rakentaa, vaikka kuinka itse olisi tasapainoinen ja itsevarma, jos se toinen osapuoli on aina kovin hapuileva, epävarma, sitoutumiskammoinen, identiteetiltään eksyksissä ja itseään muista ihmisistä hakeva sekä muuttaa mielipidettään ja tulevaisuuden suunnitelmiaan joka toinen päivä vähintään.

        Jatkan vielä sen verran, että minulla ei ainakaan koskaan ole edes tullut mieleeni kyseenalaistaa lesbouttani. Miksi niin tekisin? Siihen ei ole mitään tarvetta, koska olen aina ollut sinut itseni kanssa.

        Tarkoitan vain, että koska sinä bi-naisena olet hapuileva ja itseäsi etsivä niin miksi et hae sitä vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta bi-naisilta? He saattaisivat aivan varmasti ymmärtää sinua paljon enemmän kuin lesbot. Samalla voisitte vaihtaa mielipiteitänne ja kuka tietää, voisit vielä hyvällä tuurilla löytää ihanan, mukavan (bi)naisen itsellesi.

        Vai senkö takia haet nimenomaan lesboista seuraa kun olet epävarma ja lesbo olisi ehkä kenties se itsevarmempi osapuoli ja näin ollen siis haet tukea ja turvaa itseäsi vahvemmalta vähän niin kuin epävarmat, eksyksissä olevat ihmiset hakevat turvaa uskonnollisilta/poliittisilta johtajilta?

        Tarvitset aikaa kehittyä sinuksi kuin sinä oikeasti olet. Sitä ei tarvitse kuitenkaan tehdä niin, että pidät lesboja kuin leikkikaluina, joilla voi kokeilla oletkohan sinä bi, hetero vai lesbo, kuin leikkisit nukella, jonka nakkaat sitten jonnekin nurkkaan kylmästi. Anna itsellesi aikaa kokea, tuntea, tunnustella, ihastella, kaikkea ei tarvitse kokea ja tuntea kaikki nyt mulle heti-periaatteella.


      • femmel.
        ... kirjoitti:

        Jatkan vielä sen verran, että minulla ei ainakaan koskaan ole edes tullut mieleeni kyseenalaistaa lesbouttani. Miksi niin tekisin? Siihen ei ole mitään tarvetta, koska olen aina ollut sinut itseni kanssa.

        Tarkoitan vain, että koska sinä bi-naisena olet hapuileva ja itseäsi etsivä niin miksi et hae sitä vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta bi-naisilta? He saattaisivat aivan varmasti ymmärtää sinua paljon enemmän kuin lesbot. Samalla voisitte vaihtaa mielipiteitänne ja kuka tietää, voisit vielä hyvällä tuurilla löytää ihanan, mukavan (bi)naisen itsellesi.

        Vai senkö takia haet nimenomaan lesboista seuraa kun olet epävarma ja lesbo olisi ehkä kenties se itsevarmempi osapuoli ja näin ollen siis haet tukea ja turvaa itseäsi vahvemmalta vähän niin kuin epävarmat, eksyksissä olevat ihmiset hakevat turvaa uskonnollisilta/poliittisilta johtajilta?

        Tarvitset aikaa kehittyä sinuksi kuin sinä oikeasti olet. Sitä ei tarvitse kuitenkaan tehdä niin, että pidät lesboja kuin leikkikaluina, joilla voi kokeilla oletkohan sinä bi, hetero vai lesbo, kuin leikkisit nukella, jonka nakkaat sitten jonnekin nurkkaan kylmästi. Anna itsellesi aikaa kokea, tuntea, tunnustella, ihastella, kaikkea ei tarvitse kokea ja tuntea kaikki nyt mulle heti-periaatteella.

        Jep, juuri näin. Mitään epävarmuutta en itsekään ole identiteetistäni kokenut sitten sen koommin, kun teininä tajusin lesbouteni.

        En itse missään nimessä haluaisi parisuhdetta muodostaa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei tiedä mitä haluaa tai kuka on.

        Voin vaan kuvitella, miltä tuntuisi, kun yhtäkkiä ei vaan enää riittäisikään kumppanilleen, vaan tämän olisikin etsittävä mies itselleen. Huh huh. Onneksi en ole sellaista joutunut kokemaan.

        Tietysti, jos rakastuisin ihmiseen, joka olisi bi, niin en jarruttelisi. Mutta ihaninta olisi kyllä löytää toinen lesbo vierelle :) Ihan kuten joku tuolla ylhäällä sanoikin, niin koen myös, että vain lesbo voi parhaiten ymmärtää toista lesboa.


      • Bi girl

        Itse oon bi ja oon enimmäkseen naispainoitteinen mut kyllä olen ollut suhteessa myös miehen kanssa. Voin olla biseksuaalin tai lesbon kanssa ihan sama kunhan hän ei ole pinnallinen tai haaveile miehistä selkänitakana koska kolmenkimppa ei ole koskaan kiinostanut enkä nuoreen ikään ole ihan varma olenko kokonaan lesbo... Tahdon luotettavan tyttöystävän joka rakastaa ja jonka kanssa rakkaus on tärkeintä


      • EioleAsiani,mutta..
        ... kirjoitti:

        Jatkan vielä sen verran, että minulla ei ainakaan koskaan ole edes tullut mieleeni kyseenalaistaa lesbouttani. Miksi niin tekisin? Siihen ei ole mitään tarvetta, koska olen aina ollut sinut itseni kanssa.

        Tarkoitan vain, että koska sinä bi-naisena olet hapuileva ja itseäsi etsivä niin miksi et hae sitä vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta bi-naisilta? He saattaisivat aivan varmasti ymmärtää sinua paljon enemmän kuin lesbot. Samalla voisitte vaihtaa mielipiteitänne ja kuka tietää, voisit vielä hyvällä tuurilla löytää ihanan, mukavan (bi)naisen itsellesi.

        Vai senkö takia haet nimenomaan lesboista seuraa kun olet epävarma ja lesbo olisi ehkä kenties se itsevarmempi osapuoli ja näin ollen siis haet tukea ja turvaa itseäsi vahvemmalta vähän niin kuin epävarmat, eksyksissä olevat ihmiset hakevat turvaa uskonnollisilta/poliittisilta johtajilta?

        Tarvitset aikaa kehittyä sinuksi kuin sinä oikeasti olet. Sitä ei tarvitse kuitenkaan tehdä niin, että pidät lesboja kuin leikkikaluina, joilla voi kokeilla oletkohan sinä bi, hetero vai lesbo, kuin leikkisit nukella, jonka nakkaat sitten jonnekin nurkkaan kylmästi. Anna itsellesi aikaa kokea, tuntea, tunnustella, ihastella, kaikkea ei tarvitse kokea ja tuntea kaikki nyt mulle heti-periaatteella.

        Hands down ;) En ole koskaan ollut suhteessa kenenkään kanssa juuri sen takia etten halua aiheuttaa turhaa mielipahaa kenellekään. Ainoa mitä voin tehdä on leikitellä ajatuksilla. Tosin ajatus siitä että muutkin meikäläiset ovat pihalla kun lintulaudat ei oikein kuulosta vahvistavalta vertaistuelta :D. Mutta enpä minä nyt asiaan kuulumattomiakaan halua kiusata. Hetero minä en varmasti ole tai en ainakaan enää toivo olevani - sen verran pieni maailma se minulle oli. Toisaalta jos rehellisiä täytyy olla niin en ole epävarma suuntautumisestani vaan ihmisarvostani ja tämä on syntynyt täysin muista asioista kuin parisuhdemaailmasta(kuten sanoin en yhäkään ole edes astunut sinne). Kiitos ajatuksia herättävästä vastauksesta.


    • ...

      Keskimääräistä parempi trollaus, annan 8/10.

      • Lelfmfm

        Musta tää on huono. Hyvä on sellainen jossa puolin ja toisin osataan kätketyn ivan keinoin mutta asiallisessa hengessä käydä keskustelua. Täähän on kaikin puolin ihan skeidaa. Lukijoiden kannalta vain ikävää tekstiä. 0/10


      • Sairas mieli?
        Lelfmfm kirjoitti:

        Musta tää on huono. Hyvä on sellainen jossa puolin ja toisin osataan kätketyn ivan keinoin mutta asiallisessa hengessä käydä keskustelua. Täähän on kaikin puolin ihan skeidaa. Lukijoiden kannalta vain ikävää tekstiä. 0/10

        Miksi kenenkään tarvitsee kätketyn ivan keinoin kirjoittaa ylipäätänsä mitään? Onko oma mieli niin sairas vai mistä kiikastaa?


      • Relaa beibe!
        Sairas mieli? kirjoitti:

        Miksi kenenkään tarvitsee kätketyn ivan keinoin kirjoittaa ylipäätänsä mitään? Onko oma mieli niin sairas vai mistä kiikastaa?

        Tyylitellympi keino purkaa aggressiota. Kätketty iva on sarkasmiksi suomennettu ja on aika rajua vetää siitä yhtäläisyysviivaa sairaaseen mieleen.


      • ei syytä braassailuu
        Relaa beibe! kirjoitti:

        Tyylitellympi keino purkaa aggressiota. Kätketty iva on sarkasmiksi suomennettu ja on aika rajua vetää siitä yhtäläisyysviivaa sairaaseen mieleen.

        Aggression purkamiseen pitäisi löytyä ihan muita keinoja kuin ivalliset kirjoitukset nettipalstoilla. Jos omaa ivallisen mielen mitä se kertoo ihmisestä? Mielestäni ivalliset kirjoitukset antavat kirjoittajasta hyvin katkeroituneen, kateellisen ja ahdistuneen kuvan.

        Mielestäni ivallisilla kirjoituksilla ei ole mitään syytä kehuskella. Kirjoittaja paljastaa vain näin olevansa kateellinen ja katkeroitunut, joka ei omaa terveellisiä keinoja purkaa omia tunteitaan. Tuskin kukaan haluaa olla kateellinen, katkera, ahdistunut ja kaunainen. Ei sillä kamalasti voi retostella ja henkseleitä paukutella. Henkilö, joka ei osaa purkaa tunteitaan tai ei osaa keskustella niistä, purkaa sen sitten tällä tavoin anonyymisti nettipalstoilla (tosin lähipiirihän useimmiten tunnistaa kuitenkin kirjoittajan). Olen kyllä sitä mieltä, että hyvin katkeroitunut ja kateellinen ihminen tarvitsee ammattiapua itselleen.

        Tällä palstalla on hyvinkin selvästi tullut esille, että ivallisen kirjoituksen takana on heikon itsetunnon omaava ihminen, huomionkipeä ja yksinäinen ihminen, jolla ei ole muuta tekemistä elämässä tai muuta keinoja purkaa näitä pahan olon tunteita. Heikon itsetunnon omaava on helposti kateellinen ja kaunainen muille ihmisille. Hän näkee aina, että omien epäonnistumisten syynä on aina joku muu kuin hän itse. Hän sysää vastuun omasta onnestaan aina jollekin toiselle. Narsistiseen persoonaan kuuluu myös vääränlanen itsetunto. Oikeasti mieleltään sairas ihminen ei näe itseään sairaana eikä ymmärrä, että hän tarvitsee ammattiauttajaa.


      • Uuh...
        ei syytä braassailuu kirjoitti:

        Aggression purkamiseen pitäisi löytyä ihan muita keinoja kuin ivalliset kirjoitukset nettipalstoilla. Jos omaa ivallisen mielen mitä se kertoo ihmisestä? Mielestäni ivalliset kirjoitukset antavat kirjoittajasta hyvin katkeroituneen, kateellisen ja ahdistuneen kuvan.

        Mielestäni ivallisilla kirjoituksilla ei ole mitään syytä kehuskella. Kirjoittaja paljastaa vain näin olevansa kateellinen ja katkeroitunut, joka ei omaa terveellisiä keinoja purkaa omia tunteitaan. Tuskin kukaan haluaa olla kateellinen, katkera, ahdistunut ja kaunainen. Ei sillä kamalasti voi retostella ja henkseleitä paukutella. Henkilö, joka ei osaa purkaa tunteitaan tai ei osaa keskustella niistä, purkaa sen sitten tällä tavoin anonyymisti nettipalstoilla (tosin lähipiirihän useimmiten tunnistaa kuitenkin kirjoittajan). Olen kyllä sitä mieltä, että hyvin katkeroitunut ja kateellinen ihminen tarvitsee ammattiapua itselleen.

        Tällä palstalla on hyvinkin selvästi tullut esille, että ivallisen kirjoituksen takana on heikon itsetunnon omaava ihminen, huomionkipeä ja yksinäinen ihminen, jolla ei ole muuta tekemistä elämässä tai muuta keinoja purkaa näitä pahan olon tunteita. Heikon itsetunnon omaava on helposti kateellinen ja kaunainen muille ihmisille. Hän näkee aina, että omien epäonnistumisten syynä on aina joku muu kuin hän itse. Hän sysää vastuun omasta onnestaan aina jollekin toiselle. Narsistiseen persoonaan kuuluu myös vääränlanen itsetunto. Oikeasti mieleltään sairas ihminen ei näe itseään sairaana eikä ymmärrä, että hän tarvitsee ammattiauttajaa.

        Melko ahtaalta vaikuttaa. Mielestäni sellainenkin mieli kaipaa ammattiapua. Ihan oikeesti kun olet kerran noin älyllinen, niin kannattaa kääntää fokus rentoutumiseen. Voit vaikka pohdiskella sitä, mitä kertoo ihmisestä se, että viettää aikaansa anonyyminä diagnosoiden tekstien perusteella toisia.

        Nyt vähemmän ivallisella otteella: Eihän kepeällä huumorilla höystetty (vaikkakin sarkasmilla sävytetty) kirjoittelu voi olla vakavan tuohtumisen paikka. Nettipalstat ovat sitä varten, että eri tyylillä sopii kirjoittaa. Kuten sinä vakavamielisyydellä, toiset taas vapaamielisemmin. Ei sarkasmi tarkoita automaattisesti katkeruutta tai pahaa oloa. Ollaan niin yksinkertaisen asian ärellä kuin TYYLIKEINO. Älä suotta ota ahdistusta moisesta.


      • ei syytä braassailuu
        Uuh... kirjoitti:

        Melko ahtaalta vaikuttaa. Mielestäni sellainenkin mieli kaipaa ammattiapua. Ihan oikeesti kun olet kerran noin älyllinen, niin kannattaa kääntää fokus rentoutumiseen. Voit vaikka pohdiskella sitä, mitä kertoo ihmisestä se, että viettää aikaansa anonyyminä diagnosoiden tekstien perusteella toisia.

        Nyt vähemmän ivallisella otteella: Eihän kepeällä huumorilla höystetty (vaikkakin sarkasmilla sävytetty) kirjoittelu voi olla vakavan tuohtumisen paikka. Nettipalstat ovat sitä varten, että eri tyylillä sopii kirjoittaa. Kuten sinä vakavamielisyydellä, toiset taas vapaamielisemmin. Ei sarkasmi tarkoita automaattisesti katkeruutta tai pahaa oloa. Ollaan niin yksinkertaisen asian ärellä kuin TYYLIKEINO. Älä suotta ota ahdistusta moisesta.

        "Voit vaikka pohdiskella sitä, mitä kertoo ihmisestä se, että viettää aikaansa anonyyminä diagnosoiden tekstien perusteella toisia."

        Ja sinähän et itse tätä tee? Et siis vietä aikaasi anonyymipalstalla etkä arvostele toisia?

        "Eihän kepeällä huumorilla höystetty (vaikkakin sarkasmilla sävytetty) kirjoittelu voi olla vakavan tuohtumisen paikka."

        Ensinnäkin en ole vakavasti tuohtunut, mutta jostain syystä sinä teet sellaisen päätelmän siellä omien korviesi välissä. Ilmeisesti asiallisen neutraalisti kirjoitettu teksti edustaa sinulle vakavaa tuohtumista ja taasen asiattomasti kirjoitetut provot, joissa pilkataan ja haukutaan kateellisena muita edustavat sinulle kepeää huumoria. No, huumorintajunsa kullakin. Jotkut repivät sen huumorin nimenomaan muita ivallisesti pilkkaamalla, joko suoraan tai rivien välitse. Syy tähän on? No, sadistithan esimerkiksi saavat kovaa henkistä tyydytystä muita pilkkaamalla ja alistamalla.

        Minä en ole ahdistunut, mutta kenties sinä olet ja yrität siirtää sen sinun ahdistuksen muihin. Syyttelet kenties muita ahdistuksesta, vaikka kaikista eniten itse olet ahdistunut?

        Jos sinun huumorisi on sitä, että kirjoitat mahdollisimman ivallisesti muista ihmisistä ja kehitellä mahdollisimman raflaavia provoja niin ei muuta kun hyvää päivää vaan ja tervemenoa! Älä sitten ihmettele, jos muut eivät ymmärrä "huumorintajuasi" =)

        Ei mikään ihme, jos nettirollaajat mielletään narsisteiksi, sadisteiksi ja psykopaateiksi.


      • ei tervepäistä
        Uuh... kirjoitti:

        Melko ahtaalta vaikuttaa. Mielestäni sellainenkin mieli kaipaa ammattiapua. Ihan oikeesti kun olet kerran noin älyllinen, niin kannattaa kääntää fokus rentoutumiseen. Voit vaikka pohdiskella sitä, mitä kertoo ihmisestä se, että viettää aikaansa anonyyminä diagnosoiden tekstien perusteella toisia.

        Nyt vähemmän ivallisella otteella: Eihän kepeällä huumorilla höystetty (vaikkakin sarkasmilla sävytetty) kirjoittelu voi olla vakavan tuohtumisen paikka. Nettipalstat ovat sitä varten, että eri tyylillä sopii kirjoittaa. Kuten sinä vakavamielisyydellä, toiset taas vapaamielisemmin. Ei sarkasmi tarkoita automaattisesti katkeruutta tai pahaa oloa. Ollaan niin yksinkertaisen asian ärellä kuin TYYLIKEINO. Älä suotta ota ahdistusta moisesta.

        Oisko sulla joskus syytä miettiä, miksi olet niin ivallinen? Eihän tervepäisellä ihmisellä ole mitään syytä olla kovin ivallinen.


      • vain kadet
        ei tervepäistä kirjoitti:

        Oisko sulla joskus syytä miettiä, miksi olet niin ivallinen? Eihän tervepäisellä ihmisellä ole mitään syytä olla kovin ivallinen.

        vain kade tyyppi on piikittelevä ja ivallinen


      • wäg
        ei syytä braassailuu kirjoitti:

        "Voit vaikka pohdiskella sitä, mitä kertoo ihmisestä se, että viettää aikaansa anonyyminä diagnosoiden tekstien perusteella toisia."

        Ja sinähän et itse tätä tee? Et siis vietä aikaasi anonyymipalstalla etkä arvostele toisia?

        "Eihän kepeällä huumorilla höystetty (vaikkakin sarkasmilla sävytetty) kirjoittelu voi olla vakavan tuohtumisen paikka."

        Ensinnäkin en ole vakavasti tuohtunut, mutta jostain syystä sinä teet sellaisen päätelmän siellä omien korviesi välissä. Ilmeisesti asiallisen neutraalisti kirjoitettu teksti edustaa sinulle vakavaa tuohtumista ja taasen asiattomasti kirjoitetut provot, joissa pilkataan ja haukutaan kateellisena muita edustavat sinulle kepeää huumoria. No, huumorintajunsa kullakin. Jotkut repivät sen huumorin nimenomaan muita ivallisesti pilkkaamalla, joko suoraan tai rivien välitse. Syy tähän on? No, sadistithan esimerkiksi saavat kovaa henkistä tyydytystä muita pilkkaamalla ja alistamalla.

        Minä en ole ahdistunut, mutta kenties sinä olet ja yrität siirtää sen sinun ahdistuksen muihin. Syyttelet kenties muita ahdistuksesta, vaikka kaikista eniten itse olet ahdistunut?

        Jos sinun huumorisi on sitä, että kirjoitat mahdollisimman ivallisesti muista ihmisistä ja kehitellä mahdollisimman raflaavia provoja niin ei muuta kun hyvää päivää vaan ja tervemenoa! Älä sitten ihmettele, jos muut eivät ymmärrä "huumorintajuasi" =)

        Ei mikään ihme, jos nettirollaajat mielletään narsisteiksi, sadisteiksi ja psykopaateiksi.

        Hei ihan rauha.

        OT:na vain mainitsin, että trollit voivat joskus olla ihan tasokkaitakin, kun muistaa että se saattaa sisältää huumoria eikä ole vakavastiotettavia. Siitähän ei tässä ketjussa ole ollut kyse, tämä on ollut huono. Älä suotta yhdistele olemattomia asioita. Minun tapana ei ole provota, provosoitua, eikä kirjoitella "mahdollisimman ivallisia".

        En myöskään leiki kittiöpsykologia ja diagnosoi ohi ammattiosaamiseni ketään kirjoittelijaa (tässä kohtaa pieni iva myönnetäköön - sattuuko?).


      • 9 + 20
        wäg kirjoitti:

        Hei ihan rauha.

        OT:na vain mainitsin, että trollit voivat joskus olla ihan tasokkaitakin, kun muistaa että se saattaa sisältää huumoria eikä ole vakavastiotettavia. Siitähän ei tässä ketjussa ole ollut kyse, tämä on ollut huono. Älä suotta yhdistele olemattomia asioita. Minun tapana ei ole provota, provosoitua, eikä kirjoitella "mahdollisimman ivallisia".

        En myöskään leiki kittiöpsykologia ja diagnosoi ohi ammattiosaamiseni ketään kirjoittelijaa (tässä kohtaa pieni iva myönnetäköön - sattuuko?).

        o ou ? ei noin mimmit !


    • 17 + 1

      jaksaisiko vielä ? no jaksan ! kun on kamalaa lukea ihan hyvää palstaa jonka vie huitsiin pari kommentoijaa joilla ei mitään respektiä keskusteluun . siis Keskusteluun !

    • 17.

      Jooh, oon seurannu tätä paskamyrskyä ja pakko vaan nauraa tälle kaikelle.

      Olen bi ja jonkin verran on tullut vastaan just näitä lesboja, jotka eivät ole haluneet olla tekemisissä minun kanssa, koska pidän myös miehistä. Suoraan sanottuna olen kiitollinen heille, jotka ovat olleet rehellisiä minun kanssa. Siis sanoneet, että ovat vain lesbot ovat heidän mieleen.

      Kaikilla on omat mieltymykset. Jos toinen ei tykkää sinusta, oli se syy mikä tahansa, move on. Hän ei ansaitse sinua. Ei tarvitse jäädä vinkumaan ja itkemään miksi lesbot ei halua minua, vaan sen takia, kun pari lesboo torju sinut. Kyl niitä bissejä ja lesboja riittää.

      Pää ylös ja itsevarmuutta, nainen!

      • aryoni

        Näin minäkin ajattelen. En tajua miks jengi jaksaa valittaa.


    • 13 + 19

      Vaikka kyllähän se on outoa jos ihminen katsoo olevansa vaikka sitten bi ja että kyllä naiset / miehet kelpaa kun tulee sellainen tunne että tuopa ihminen ei pysyvään suhteeseen pysty - olis kamalaa kun vieressä nukkuva olisi bi . siis että voisinpa huomenna elellä toisin . kun itse tykkään että ollaan yhdessä lopun elämää . Ihmisen kanssa .

      • täysikuu

        Puhut siis aromanttisesta bissestä. Homoromanttinen tai biromanttinen ei käyttäydy noin, mutta epäilen että suurin osa meistä on in the closet. Ajatteleehan aromanttinen lesbokin, että huomenna vois olla toisin ja herätä toinen nainen kainalossa.


    • Täh

      Hassua lukea näitä keskusteluja, kun en ole koskaan edes ajatellut, että sillä onko lesbo tai bi olisi edes mitään merkitystä. Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että osa perustelee valintaansa samanlaisuudella. Lesbo haluaa lesbon ja bi haluaa biin tai vähintäänkin kannattaisi haluta, jotta tulisi ymmärretyksi. Heteropareissa kuitenkin on aina kaksi erilaista ja silti olen ymmärtänyt, että nämä voivat ymmärtää toisiaan. Ja vaikka toisella olisi taipumuksia kaikkiin sukupuoliin, en usko, että monikaan tekisi siitä ongelmaa.
      Jos sitä ihastuu johonkin, niin eikö sitä halua täysillä vaikka kyseessä olisi heteronainen? En ainakaan haluaisi naista, joka pitää minusta ja pitäisi tärkeänä sitä, että minut on luokiteltu lesboksi, eikö se rakastaisi minua, jos olisin bi?

      • ei jaksa vinkua

        Vaikka heterot ovat erilaisia, siis eri sukupuolta, niin heitä yhdistää kuitenkin se, että he molemmat tykkäävät vastakkaisesta sukupuolesta. Tämä siis vähintäänkin yhdistää heitä. Tietysti pidemmän päälle täytyy olla jotain muutakin yhdistävää. He ovat kuitenkin kiinnostuneet vain heteroseksistä, siinä mielessä siis jos seksin kannalta ajattelee, niin ainakin perusasioissa ovat kiinnostuneet samasta asiasta eli heteroseksistä.

        Miksi pitää biseksuaalina vinkua, että ei kelpaa lesboille? Vaikka olisi lesbo niin ei välttämättä siltikään kelpaa lesbolle. Ei lesbolle välttämättä kelpaa kuka tahansa, ei edes kuka tahansa toinen lesbokaan. Kannattaisi sen vinkumisen sijaan keskittyä positiivisiin asioihin. Biseksuaalina on mahdollisuudet kuitenkin paljon laajemmat kuin lesbolla. Voi löytää ihanan kumppani joko naisesta tai miehestä. Kyllä niitä miehiä ja naisia bisseille riittää, keskittykää niihin positiivisiin asioihin ja niihin ihmisiin, joihin teillä on mahiksia. Turha lähteä väkisin tyrkyttämään itseään jollekin, joka ei kuitenkaan halua. Sitäpaitsi tyrkkynä esiintyminen on monelle aika turn off.


      • onnellinen bi-nainen

        Minä löysin sielunkumppanini ja elämäni rakkauden bimiehestä.


      • 85859384

        On eri kokemus olla heterosuhteessa tai kyetä olemaan heterosuhteessa kuin olla täysin ulkopuolella siitä maailmasta.

        Juuri se tietty ulkopuolisuus hyvässä ja pahassa, sen vain voi lesbo ymmärtää.

        Biseksuaalien kiinnostus miehiin on lesbolle omituinen asia. Vastaavasti biseksuaalit eivät monestikaan tunnu tajuavan, että lesbo ei oikeasti halua miettiä miestä seksuaalisessa mielessä, koska se on outoa eikä sellaiseen ole mitään tarvetta tai kiinnostusta. Biseksuaali jää yksin tuollaisten ajatusten ja toiveiden kanssa ja lesbo jää ihmettelemään, miksi miehet kiinnostaa, vaikka vierellä ois maailman upein nainen.


      • 7897878
        onnellinen bi-nainen kirjoitti:

        Minä löysin sielunkumppanini ja elämäni rakkauden bimiehestä.

        Hyvä homma, oikeesti!

        Kunhan nyt vielä muistat, että et sitten parisuhteellisena naisena roiku lemmenkipeänä lesbojen perässä, kun kaipaat naista! Se on he*vetin ärsyttävää esim treffipalstoilla, ku katsoo, että "Aa, yksi viesti tullut" ja sitten se on miehen kanssa seukkaava biseksuaali, joka kaipaa naisen kosketusta. Hahah. Se on ihan yhtä turhauttavaa kuin jos mies ottaisi yhteyttä.


      • jeps jeps
        7897878 kirjoitti:

        Hyvä homma, oikeesti!

        Kunhan nyt vielä muistat, että et sitten parisuhteellisena naisena roiku lemmenkipeänä lesbojen perässä, kun kaipaat naista! Se on he*vetin ärsyttävää esim treffipalstoilla, ku katsoo, että "Aa, yksi viesti tullut" ja sitten se on miehen kanssa seukkaava biseksuaali, joka kaipaa naisen kosketusta. Hahah. Se on ihan yhtä turhauttavaa kuin jos mies ottaisi yhteyttä.

        Jeps. Yhtä ärsyttävää se on baarissakin kun binainen tulee iskemään ja kiehnäämään ja jossain välissä ilmenee, että sillä on mies joko kotona tai samassa baarissa, hyvässä lykyssä vielä useampi mies samassa baarissa ja sitten kinuaa, että lähde heidän mukaan harrastamaan seksiä. Samaan aikaan siellä baarissa olisi monta mukavaa vapaata lesboa ja ei kun tällainen bi liimautuu sitten kiinni ja seuraa kuin hai laivaa...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe