Olipas vaarallinen aihe tuo " Lasten oikeus "

Tosi on

Ylläpidon mielestä lapsilla ei ole oikeutta biologiseen isään ja äitiin. Esitin kysymyksen onko lapsilta kysytty mitään haluaake he, että heitä kiustaan lapsuudesta aikuisuuteen asti jos heidän isänään on Liisa tai äitinään Matti.
Eiköhän se olisi ihan vähintä mitä pitää kysyä myös lapsilta? Tuntuu, että asiaa käsitellään vain aikuisten omien mielihalujen ja tarpeiden näkökulmasta.
Lapsilla on myös oikeus muuloinkin kuin " lasten oikeuksien päivänä " sanoa mielipiteensä asioista. Että silleen.

66

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E 65

      Parempi, että lapsella on isä ja äiti, ei 2 "äitiä" tai 2 "isää".

    • Ontuva perustelu

      Kaikilla on biologiset vanhemmat, ellei sitten ole koeputkilapsi.
      Kaikilla ei kuitenkaan ole vanhempia, eroperheet, orvot, huostaanotetut, hyljätyt.

      Tämä lasten kiusaamisasia on yksi järjettömimmistä perusteluista vastustaa homoliittoja:

      Eli myönnetään se että homot olisivat ihan ok vanhempia mutta mutta...
      Kun heidän lapsiaan varmaan kiusattaisiin koulussa.

      Ihan varmasti kiusattaisiinkin kun ahdasmieliset tapakristityt kasvattavat lapsensa koulukiusaajiksi! Ongelma on siis käytännössä Muiden lasten väärässä kasvatuksessa, ei niinkään homovanhemmissa.

      Pitäisikö lihavilta ihmisiltä kieltää vanhemmuus koska läskien lapsia kiusataan koulussa???

      IHAN TURHA YRITTÄÄ PERUSTELLA NEGATIIVISTA SUHTAUTUMISTAAN HOMOVANHEMPIIN NOIN JÄRJETTÖMÄLLÄ JA TEKOPYHÄLLÄ SYYLLÄ!

      KOULUKIUSAAJAT OPPIVAT ASENTEENSA OMILTA VANHEMMILTAAN!!!

      • Ei lapsia hulluille

        Homot ovat mielisairaita psykopaatteja.


      • järki hukassa

    • Ei siinä

      tarvita perusteluja sen enepää,kuin tuo,että se on vain niin luonnotonta.

      • hpl00

        Kaikki mitä ihminen tekee on hiton luonnotonta. Sateenvarjokin on luonnoton. Sateellahan kuuluu kastua.


      • ..ja pakkasella
        hpl00 kirjoitti:

        Kaikki mitä ihminen tekee on hiton luonnotonta. Sateenvarjokin on luonnoton. Sateellahan kuuluu kastua.

        Kuuluu jäätyä kuoliaaksi, niinkö?

        Onpa köykäiset argumentit.


    • Tosi on

      Kyllä tuo vouhkaaminen homo ja lesbo " Avioliitosta " on ihan aikuisten omista haluista ja perverssioista tullut vaatimus, jossa lasten kiusaamista ei ole otettu olenkaan vakavasti huomioon ja vähätellään sitä. Ikävä kyllä sitä kiusaamista ei pysty eikä voi millään estää tapahtumasta. Nyt tarvitaan sitä järki realismia tunnusta todellisuus. Että silleen.

      • itse asiassa

        Vaikka lasta ei kiusattaisikaan, kärsisi hän joka tapauksessa koko loppuelämänsä ajan isän/äidin puuttumisesta.

        Lapsen etu tulisi olla aina aikuisten seksuaalisten mielihalujen edellä.

        Muistakaa se.


      • Yksi homo

        Kuten aikaisemmin sanottu kiusaaminen johtuu huonosta kasvatuksesta.


      • ei välttämättä
        Yksi homo kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin sanottu kiusaaminen johtuu huonosta kasvatuksesta.

        Epänormaaleihin ilmiöihin suhtaudutaan usein vaistomaisesti varauksellisesti.

        Sitä kutsutaan myös itsesuojeluvaistoksi ja on ihmisillä geeneissä.


      • Yksi homo
        ei välttämättä kirjoitti:

        Epänormaaleihin ilmiöihin suhtaudutaan usein vaistomaisesti varauksellisesti.

        Sitä kutsutaan myös itsesuojeluvaistoksi ja on ihmisillä geeneissä.

        Myös kehitykseen/edistykseen suhtaudutaan usein vaistomaisesti varauksellisesti.

        Sitä kutsutaan takapajuisuudeksi ja on usein kulttuurissa;)


        Mutta ihan tosissaan mistäpä muualta ne kiusaajat osaisivat pitää mitään epänormaalina ellei sitä heille aikuisen toimesta heihin iskosteta ja opeteta.

        Kiusaajat ovat huonosti kasvatettuja, ja tämä on fakta!


      • Yksi homo
        itse asiassa kirjoitti:

        Vaikka lasta ei kiusattaisikaan, kärsisi hän joka tapauksessa koko loppuelämänsä ajan isän/äidin puuttumisesta.

        Lapsen etu tulisi olla aina aikuisten seksuaalisten mielihalujen edellä.

        Muistakaa se.

        Kun näkee sanat "lapsi" ja "seksuaalinen mielihalu" samassa lauseessa, laittaa hieman miettimään että kuinkahan kieroutunut ajatusmaailma kyseisellä kirjoittajalla mahtaa todellisuudessa ollakkaan.

        Jotenkin sitä toivoo että ihmiset jotka yhdistävät seksuaalisuuden ja vanhemmuuden edes ajatuksen tasolla, eivät olisi kenenkään vanhempia.

        Onko se homojen seksuaalisuus todellakin niin kova päähänpinttymä että se on liitettävä aivan jokaiseen asiaan... Kieroutunutta ja inhottavaa.

        Liittääkö sellainen ihminen seksuaalisen aspektin myös heteroiden vanhemmuuteen? Loogista?


      • nyt sekoitat
        Yksi homo kirjoitti:

        Myös kehitykseen/edistykseen suhtaudutaan usein vaistomaisesti varauksellisesti.

        Sitä kutsutaan takapajuisuudeksi ja on usein kulttuurissa;)


        Mutta ihan tosissaan mistäpä muualta ne kiusaajat osaisivat pitää mitään epänormaalina ellei sitä heille aikuisen toimesta heihin iskosteta ja opeteta.

        Kiusaajat ovat huonosti kasvatettuja, ja tämä on fakta!

        Terveen ennakkoluulon ja luovan ajattelun keskenään.

        Molemmat ovat tärkeitä kulttuurin kehittymisen kannalta.

        Lapset ovat luonnoltaan hyvinkin ennakkoluuloisia ja itsekeskeisiä, ennenkuin he kehityksen ja kasvatuksen ansiosta pikkuhiljaa sosiaalistuvat.

        Kiusaajat ovat usein itsekeskeisiä narsisteja.


      • joka tapauksessa
        Yksi homo kirjoitti:

        Kun näkee sanat "lapsi" ja "seksuaalinen mielihalu" samassa lauseessa, laittaa hieman miettimään että kuinkahan kieroutunut ajatusmaailma kyseisellä kirjoittajalla mahtaa todellisuudessa ollakkaan.

        Jotenkin sitä toivoo että ihmiset jotka yhdistävät seksuaalisuuden ja vanhemmuuden edes ajatuksen tasolla, eivät olisi kenenkään vanhempia.

        Onko se homojen seksuaalisuus todellakin niin kova päähänpinttymä että se on liitettävä aivan jokaiseen asiaan... Kieroutunutta ja inhottavaa.

        Liittääkö sellainen ihminen seksuaalisen aspektin myös heteroiden vanhemmuuteen? Loogista?

        Lapsi homosuhteessa ei ole luonnollista perua.

        Ilman (hetero)seksuaalisuutta ei olisi myöskään vanhemmuutta.


      • Yksi homo
        nyt sekoitat kirjoitti:

        Terveen ennakkoluulon ja luovan ajattelun keskenään.

        Molemmat ovat tärkeitä kulttuurin kehittymisen kannalta.

        Lapset ovat luonnoltaan hyvinkin ennakkoluuloisia ja itsekeskeisiä, ennenkuin he kehityksen ja kasvatuksen ansiosta pikkuhiljaa sosiaalistuvat.

        Kiusaajat ovat usein itsekeskeisiä narsisteja.

        Mun mielestä juuri päinvastoin. Ainakin mitä tulee tähän vellovaan homo-keskusteluun.
        Nuorilla ei ole läheskään niin paljon ulkoa opeteltuja ennakkoluuloja kuin vanhoilla jäärillä.
        Tämä on siinä mielessä ikävä yhtälö että useimmiten vanhemmat ihmiset ovat niitä jotka niitä ennakkoluulojaan nuoremmille opettavat.
        Onneksi modernissa nykymaailmassa on mahdollisuus hankkia asioista tietoa muutenkin kuin perimätietona.
        Ja siihen myös kannustetaan. Maailma muuttuu niinkuin asenteet ja ihmisetkin.


      • elämänkokemuksen..
        Yksi homo kirjoitti:

        Mun mielestä juuri päinvastoin. Ainakin mitä tulee tähän vellovaan homo-keskusteluun.
        Nuorilla ei ole läheskään niin paljon ulkoa opeteltuja ennakkoluuloja kuin vanhoilla jäärillä.
        Tämä on siinä mielessä ikävä yhtälö että useimmiten vanhemmat ihmiset ovat niitä jotka niitä ennakkoluulojaan nuoremmille opettavat.
        Onneksi modernissa nykymaailmassa on mahdollisuus hankkia asioista tietoa muutenkin kuin perimätietona.
        Ja siihen myös kannustetaan. Maailma muuttuu niinkuin asenteet ja ihmisetkin.

        mukana myös asenteista tulee konservatiivisempia, se on totta.

        Nyt vain oli kyse pikkulapsen kehityksestä ennen kouluikää.


    • Tosi on

      No takuulla kärsii juuri siitä isän / äidin puuttumisesta kuten totesit. Nyt on tehtävä selväksi näille kansanedustajille, että seuraavissa vaaleissa noille " kyllä homo ja lesbo avioliittoa " äänestäneille ei tule sitä " Jytky ääni vyöryä " Että silleen.

      • Yksi homo

        Minä taas kärsin koko lapsuuteni ja nuoruuteni väkivaltaisen alkoholisti-isäni läsnäolosta. Sadistinen ja väkivaltainen luonne yhdistettynä hoitamattomaan paranoidiseen skitsofreniaan sekä narsismiin, teki perheemme elämästä jokapäiväistä helvettiä.
        Monesti toivoin ettei minulla/meillä olisi isää ollenkaan.

        Että kyllä moni lapsi kärsii koko loppuelämänsä myös molempien vanhempien läsnäolosta johtuen!

        Jos minulla on joskus lapsi, takaan että hänen elämänsä tulee olemaan paljon parempi kuin omani!


      • entä jos
        Yksi homo kirjoitti:

        Minä taas kärsin koko lapsuuteni ja nuoruuteni väkivaltaisen alkoholisti-isäni läsnäolosta. Sadistinen ja väkivaltainen luonne yhdistettynä hoitamattomaan paranoidiseen skitsofreniaan sekä narsismiin, teki perheemme elämästä jokapäiväistä helvettiä.
        Monesti toivoin ettei minulla/meillä olisi isää ollenkaan.

        Että kyllä moni lapsi kärsii koko loppuelämänsä myös molempien vanhempien läsnäolosta johtuen!

        Jos minulla on joskus lapsi, takaan että hänen elämänsä tulee olemaan paljon parempi kuin omani!

        Jollain lapsella sattuisi olemaan KAKSI samanlaista "isää", kuin sinulla muka oli?

        On nimittäin fakta, että homoseksuaaleilla on muita enemmän henkisiä ongelmia.


      • itsekästä
        Yksi homo kirjoitti:

        Minä taas kärsin koko lapsuuteni ja nuoruuteni väkivaltaisen alkoholisti-isäni läsnäolosta. Sadistinen ja väkivaltainen luonne yhdistettynä hoitamattomaan paranoidiseen skitsofreniaan sekä narsismiin, teki perheemme elämästä jokapäiväistä helvettiä.
        Monesti toivoin ettei minulla/meillä olisi isää ollenkaan.

        Että kyllä moni lapsi kärsii koko loppuelämänsä myös molempien vanhempien läsnäolosta johtuen!

        Jos minulla on joskus lapsi, takaan että hänen elämänsä tulee olemaan paljon parempi kuin omani!

        Jos olet miespuolinen homo, niin millä konstilla ajattelit sen lapsen hommata?

        Jos sinulla ei ollut kunnon isää, mikä mahdollisesti syynä omaan homouteesi, niin ajattelit sitten riistää myös omalta lapseltasi oikeuden toiseen vanhempaan.


      • Yksi homo
        itsekästä kirjoitti:

        Jos olet miespuolinen homo, niin millä konstilla ajattelit sen lapsen hommata?

        Jos sinulla ei ollut kunnon isää, mikä mahdollisesti syynä omaan homouteesi, niin ajattelit sitten riistää myös omalta lapseltasi oikeuden toiseen vanhempaan.

        Kyllä mä olen ihan lisääntymiskykyinen homoudestani huolimatta, daa.
        Tottahan lapsella olisi myös äiti, ei se homous estä sitäkään.
        Eli en ole "riistämässä" keneltäkään yhtään mitään.

        Monilla homoilla ja bi-miehillä varsinkin on biologisia lapsia...


      • itsekästä
        Yksi homo kirjoitti:

        Kyllä mä olen ihan lisääntymiskykyinen homoudestani huolimatta, daa.
        Tottahan lapsella olisi myös äiti, ei se homous estä sitäkään.
        Eli en ole "riistämässä" keneltäkään yhtään mitään.

        Monilla homoilla ja bi-miehillä varsinkin on biologisia lapsia...

        Kun eheydyt muutat lapsen äidin kanssa yhteen saat siunaukseni yhteiselämällenne ja avioliitollenne. En hyväksy itsekästä lasten tehtailua.


      • Yksi homo
        entä jos kirjoitti:

        Jollain lapsella sattuisi olemaan KAKSI samanlaista "isää", kuin sinulla muka oli?

        On nimittäin fakta, että homoseksuaaleilla on muita enemmän henkisiä ongelmia.

        Täydellisessä maailmassa kenelläkään ei olisi sellaista vanhempaa, ikävä kyllä emme elä täydellisessä maailmassa.

        Seksuaalinen suuntaus ei anna minkäänlaisia takeita yhtään kenenkään kyvystä olla hyvä vanhempi. Sekopäitä löytyy varmasti ihan jokaisesta "seurakunnasta".

        Tuntemani homoseksuaalit, itseni mukaanlukien ovat ihan tervepäistä porukkaa, joten en ole ollenkaan varma tuon "faktasi" paikkaansapitävyydestä.
        Laita toki linkkiä johonkin tutkimukseen jolla tämä "faktasi" on todennettu???

        Tosin yllättävän monilla tuntemillani heteronaisilla tuntuu olevan kaikenlaisia ongelmia alkoholismista/väkivaltaisuudesta/sosiaalisista ja henkisistä ongelmista kärsivien miestensä kanssa...


      • henkisiä ongelmia
        Yksi homo kirjoitti:

        Täydellisessä maailmassa kenelläkään ei olisi sellaista vanhempaa, ikävä kyllä emme elä täydellisessä maailmassa.

        Seksuaalinen suuntaus ei anna minkäänlaisia takeita yhtään kenenkään kyvystä olla hyvä vanhempi. Sekopäitä löytyy varmasti ihan jokaisesta "seurakunnasta".

        Tuntemani homoseksuaalit, itseni mukaanlukien ovat ihan tervepäistä porukkaa, joten en ole ollenkaan varma tuon "faktasi" paikkaansapitävyydestä.
        Laita toki linkkiä johonkin tutkimukseen jolla tämä "faktasi" on todennettu???

        Tosin yllättävän monilla tuntemillani heteronaisilla tuntuu olevan kaikenlaisia ongelmia alkoholismista/väkivaltaisuudesta/sosiaalisista ja henkisistä ongelmista kärsivien miestensä kanssa...

        "Tieteellisten tutkimusten mukaan homoseksuaalit ovat kiistatta keskimäärin henkisesti epätasapainoisempia kuin heteroseksuaalit.5, 6 Homoseksuaaleilla on todettu emotionaalista yliherkkyyttä huomattavasti enemmän kuin heteroseksuaaleilla.7 Homoseksuaaliset ovat kuusi kertaa keskivertoa aktiivisempia itsemurhayritysten saralla.8
        Lisäksi alttius kemikaalien väärinkäytölle,9 persoonallisuushäiriöt,10 ahdistuneisuus, masennus, käyttäytymishäriöt ja alttius nikotiiniriippuvuudelle on homoseksuaaleille muita ryhmiä yleisempää.11 Homoseksuaaleilla on myös selvästi keskiarvoa enemmän syömishäiriöitä.12"

        http://apologetiikkawiki.fi/~apowiki/mediawiki-1.21.1/index.php/Homoseksuaalisuus#Homoseksuaalisuus_ja_mielenterveys

        Tuohan on aivan yleisesti tiedossa oleva fakta.


      • Kiitos kumminkin
        itsekästä kirjoitti:

        Kun eheydyt muutat lapsen äidin kanssa yhteen saat siunaukseni yhteiselämällenne ja avioliitollenne. En hyväksy itsekästä lasten tehtailua.

        Voi kiitos nyt tästä kunniasta, kuinka jalomielistä puoleltanne arvon hetero...
        Mutta kun minä en tähänkään asti ole ollut vailla tuntemattomien ihmisten siunauksia tai siunaamatta jättämisiä, en minä niitä mihinkään tarvitse.


      • itsekkyydestäsi..
        Kiitos kumminkin kirjoitti:

        Voi kiitos nyt tästä kunniasta, kuinka jalomielistä puoleltanne arvon hetero...
        Mutta kun minä en tähänkään asti ole ollut vailla tuntemattomien ihmisten siunauksia tai siunaamatta jättämisiä, en minä niitä mihinkään tarvitse.

        huolimatta pitäisi sinun kuitenkin ajatella lapsen parasta.

        Siihen ei elämä ilman äitiä sovi millään.


      • Yksi homo
        henkisiä ongelmia kirjoitti:

        "Tieteellisten tutkimusten mukaan homoseksuaalit ovat kiistatta keskimäärin henkisesti epätasapainoisempia kuin heteroseksuaalit.5, 6 Homoseksuaaleilla on todettu emotionaalista yliherkkyyttä huomattavasti enemmän kuin heteroseksuaaleilla.7 Homoseksuaaliset ovat kuusi kertaa keskivertoa aktiivisempia itsemurhayritysten saralla.8
        Lisäksi alttius kemikaalien väärinkäytölle,9 persoonallisuushäiriöt,10 ahdistuneisuus, masennus, käyttäytymishäriöt ja alttius nikotiiniriippuvuudelle on homoseksuaaleille muita ryhmiä yleisempää.11 Homoseksuaaleilla on myös selvästi keskiarvoa enemmän syömishäiriöitä.12"

        http://apologetiikkawiki.fi/~apowiki/mediawiki-1.21.1/index.php/Homoseksuaalisuus#Homoseksuaalisuus_ja_mielenterveys

        Tuohan on aivan yleisesti tiedossa oleva fakta.

        Eihän tuo ollut mikään oikea virallinen ja puolueeton tutkimus. Raamattu ei voida käyttää tietolähteenä kun puhutaan tieteellisestä tutkimuksesta.

        Seuraavasta linkistä löydät tieteellisen tutkimuksen määritelmän:

        .tenk.fi/fi/htk-ohje/hyva-tieteellinen-kaytanto


        Onnea FAKTOJEN etsintään, toivottavasti pikku maailmasi ei suistu raiteiltaan:)


      • Yksi homo
        itsekkyydestäsi.. kirjoitti:

        huolimatta pitäisi sinun kuitenkin ajatella lapsen parasta.

        Siihen ei elämä ilman äitiä sovi millään.

        Eli eronneet/yksinhuoltajat ovat mielestäsi itsekkäitä ihmisiä.

        Mielenkiintoista...


      • korostan vielä
        henkisiä ongelmia kirjoitti:

        "Tieteellisten tutkimusten mukaan homoseksuaalit ovat kiistatta keskimäärin henkisesti epätasapainoisempia kuin heteroseksuaalit.5, 6 Homoseksuaaleilla on todettu emotionaalista yliherkkyyttä huomattavasti enemmän kuin heteroseksuaaleilla.7 Homoseksuaaliset ovat kuusi kertaa keskivertoa aktiivisempia itsemurhayritysten saralla.8
        Lisäksi alttius kemikaalien väärinkäytölle,9 persoonallisuushäiriöt,10 ahdistuneisuus, masennus, käyttäytymishäriöt ja alttius nikotiiniriippuvuudelle on homoseksuaaleille muita ryhmiä yleisempää.11 Homoseksuaaleilla on myös selvästi keskiarvoa enemmän syömishäiriöitä.12"

        http://apologetiikkawiki.fi/~apowiki/mediawiki-1.21.1/index.php/Homoseksuaalisuus#Homoseksuaalisuus_ja_mielenterveys

        Tuohan on aivan yleisesti tiedossa oleva fakta.

        Ettei minulla ole homoja vastaan mitään. Mutta raja menee mielestäni adoptio-oikeudessa, jossa lapsen oikeutta biologisiin vanhempiin ei noudateta.


      • itse asiassa
        Yksi homo kirjoitti:

        Eli eronneet/yksinhuoltajat ovat mielestäsi itsekkäitä ihmisiä.

        Mielenkiintoista...

        Pelkästään lapsen kannalta näinhän asia on.

        Ero ei ole koskaan lapsen syytä.


      • Yksi homo
        itse asiassa kirjoitti:

        Pelkästään lapsen kannalta näinhän asia on.

        Ero ei ole koskaan lapsen syytä.

        Joskus lapsen kannalta on parempi erota.


      • itse asiassa
        Yksi homo kirjoitti:

        Eihän tuo ollut mikään oikea virallinen ja puolueeton tutkimus. Raamattu ei voida käyttää tietolähteenä kun puhutaan tieteellisestä tutkimuksesta.

        Seuraavasta linkistä löydät tieteellisen tutkimuksen määritelmän:

        .tenk.fi/fi/htk-ohje/hyva-tieteellinen-kaytanto


        Onnea FAKTOJEN etsintään, toivottavasti pikku maailmasi ei suistu raiteiltaan:)

        Numerot lainauksessa ovat viitteitä tieteellisiin tutkimuksiin. Lähdeluettelo löytyy artikkelin lopusta.

        Yliopiston aikoinaan läpikäyneenä oletan pikku maailmani olevan ainakin tässä suhteessa riittävän avaran.


      • tottahan toki,
        Yksi homo kirjoitti:

        Joskus lapsen kannalta on parempi erota.

        mutta siltikään ero ei ole lapsen syytä, vaikka hän usein siitä syyllistääkin itsensä.


      • Yksi homo
        tottahan toki, kirjoitti:

        mutta siltikään ero ei ole lapsen syytä, vaikka hän usein siitä syyllistääkin itsensä.

        Sä eksyt nyt aiheesta, ja ehkä ihan tarkoituksella...


      • eikö mielestäsi
        Yksi homo kirjoitti:

        Sä eksyt nyt aiheesta, ja ehkä ihan tarkoituksella...

        Homopari voi erota yhtälailla kuin heterot?

        Tiedossa on, että homoseksuaaliset suhteet ovat vähemmän kestävämpiä kuin normaalit.


      • Mene suljetulle
        Yksi homo kirjoitti:

        Minä taas kärsin koko lapsuuteni ja nuoruuteni väkivaltaisen alkoholisti-isäni läsnäolosta. Sadistinen ja väkivaltainen luonne yhdistettynä hoitamattomaan paranoidiseen skitsofreniaan sekä narsismiin, teki perheemme elämästä jokapäiväistä helvettiä.
        Monesti toivoin ettei minulla/meillä olisi isää ollenkaan.

        Että kyllä moni lapsi kärsii koko loppuelämänsä myös molempien vanhempien läsnäolosta johtuen!

        Jos minulla on joskus lapsi, takaan että hänen elämänsä tulee olemaan paljon parempi kuin omani!

        Mielisairas sinustakin tuli, kun et erota pillua persreiästä.


      • Yksi homo
        itse asiassa kirjoitti:

        Numerot lainauksessa ovat viitteitä tieteellisiin tutkimuksiin. Lähdeluettelo löytyy artikkelin lopusta.

        Yliopiston aikoinaan läpikäyneenä oletan pikku maailmani olevan ainakin tässä suhteessa riittävän avaran.

        Oli miten oli.

        Kun lueskelee tätäkin foorumia ja näitä vihamielisiä postauksia niin ei tarvitse kummonenkaan Sherlokki olla tajutakseen että mikä joillekin ihmisille tuota henkistä pahaa oloa aiheuttaa...Tottakai elinikäinen syrjintä ja suoranainen viha jättää joihinkin jälkensä, vika on kuitenkin tekijässä, ei suinkaan uhrissa!

        Luotan kuitenkin adoptioasioista päättävien virkaikijoiden ja lääkäreiden ammattitaitoon sen verran että en ole huolissani adoptoitujen lasten hyvinvoinnista suomessa. Kuten sanottu, ei ihan kuka tahansa voi tilata adoptiolasta mistään lapsikatalogista. Hysteria tässä asiassa on aivan turhaa, tarkoitushakuista kyllä mutta kuitenkin täysin turhaa.

        Se että vanhemmat ovat heteroita tai edes biologisesti omia ei ole taannut lasten onnellisuutta/tasapainoisuutta tähänkään asti, eikä tule takaamaan jatkossakaan. Niin se vain on.
        Joten voidaan lopettaa tämä vanhempien seksuaalisesta suuntautumisesta jauhaminen kokonaan.


      • höpö höpö.
        Yksi homo kirjoitti:

        Oli miten oli.

        Kun lueskelee tätäkin foorumia ja näitä vihamielisiä postauksia niin ei tarvitse kummonenkaan Sherlokki olla tajutakseen että mikä joillekin ihmisille tuota henkistä pahaa oloa aiheuttaa...Tottakai elinikäinen syrjintä ja suoranainen viha jättää joihinkin jälkensä, vika on kuitenkin tekijässä, ei suinkaan uhrissa!

        Luotan kuitenkin adoptioasioista päättävien virkaikijoiden ja lääkäreiden ammattitaitoon sen verran että en ole huolissani adoptoitujen lasten hyvinvoinnista suomessa. Kuten sanottu, ei ihan kuka tahansa voi tilata adoptiolasta mistään lapsikatalogista. Hysteria tässä asiassa on aivan turhaa, tarkoitushakuista kyllä mutta kuitenkin täysin turhaa.

        Se että vanhemmat ovat heteroita tai edes biologisesti omia ei ole taannut lasten onnellisuutta/tasapainoisuutta tähänkään asti, eikä tule takaamaan jatkossakaan. Niin se vain on.
        Joten voidaan lopettaa tämä vanhempien seksuaalisesta suuntautumisesta jauhaminen kokonaan.

        Eihän kyseessä ole mikään homoviha tai syrjintä, vaan viattomien lasten oikeuksien puolustaminen. Lapselle kuuluu biologiset, luonnolliset vanhemmat. Piste.

        Se, etteivät kaikki heteroparit ole kykeneviä huolehtimaan lapsistaan, ei ole mikään peruste homojen adoptio-oikeudelle.


      • Yksi homo
        eikö mielestäsi kirjoitti:

        Homopari voi erota yhtälailla kuin heterot?

        Tiedossa on, että homoseksuaaliset suhteet ovat vähemmän kestävämpiä kuin normaalit.

        Vaikea erota kun ei ole mistä erota, ainakaan toistaiseksi.
        Jostain kumman syystä puolet heteroavioliitoista päättyy eroon, vaikkakin kristillinen avioliitto solmitaankin loppuiäksi... Tietääkseni suomessa ei ole ainakaan vielä solmittu yhtään virallista homoavioliittoa joten on aika vaikea väittää vielä mitään niiden kestosta?

        Tokihan joidenkin suhteet ovat hyvinkin lyhyitä, niin heteroilla kuin homoillakin.
        Ainakaan homojen suhteista ei ole seurauksena ei toivottuja raskauksia...
        Heteroiden vahingonlaukauksista on moni lapsi saanut vanhemmakseen/huoltajakseen lopulta jonkun muun kuin toisen biologisen vanhempansa.

        Jokatapauksessa lapset eivät mielestäni ole mikään syy elää huonossa liitossa, useimmiten sellainen liitto ja koti ei ole hyvä kasvuympäristö niille lapsillekkaan. Joskus vanhemmat ovat onnellisempia erillään, olisi ikävää pakottaa ketään elämään onnettomassa kodissa, vai mitä?


      • Yksi homo
        Mene suljetulle kirjoitti:

        Mielisairas sinustakin tuli, kun et erota pillua persreiästä.

        Ja mites tämä pillu tai persereijät liittyi lapsiin tai vanhemmuuteen?

        Jos sun ajatusmaailmassa ne liittyy jollain lailla toisiinsa niin mä toivon että sulla ei ole lapsia!!!


      • Yksi homo
        höpö höpö. kirjoitti:

        Eihän kyseessä ole mikään homoviha tai syrjintä, vaan viattomien lasten oikeuksien puolustaminen. Lapselle kuuluu biologiset, luonnolliset vanhemmat. Piste.

        Se, etteivät kaikki heteroparit ole kykeneviä huolehtimaan lapsistaan, ei ole mikään peruste homojen adoptio-oikeudelle.

        Perheen sisäisessä adoptiossa lapsella olisi toinen biologinen vanhempi.

        Jos tehtäisiin niinkuin sinä haluat niin palautetaan sitten kaikki tässä maassa ja tähän maahan adoptoidut lapset luonnollisille biologisille vanhemmilleen. Sama kohtelu sitten kaikille tasapuolisesti.

        Paitsi että se vähän niinkuin romuttaisi koko adoption ja sijaisvanhemmuuden idean, sekä tuottaisi aikalailla inhimillistä kärsimystä niin adoptoiduille kuin adoptoijillekin.

        Kun se biologinen ja luonnollinen vanhemmuus ei tänäpäivänä päde edes teillä heteroillakaan niin mikä siitä sitten tekee perusteen homojen adoptio-oikeuden vastustamisellekkaan?

        Onko semmonen kuin "kehäpäätelmä" tuttu termi sinulle?


      • homosuhteet
        Yksi homo kirjoitti:

        Vaikea erota kun ei ole mistä erota, ainakaan toistaiseksi.
        Jostain kumman syystä puolet heteroavioliitoista päättyy eroon, vaikkakin kristillinen avioliitto solmitaankin loppuiäksi... Tietääkseni suomessa ei ole ainakaan vielä solmittu yhtään virallista homoavioliittoa joten on aika vaikea väittää vielä mitään niiden kestosta?

        Tokihan joidenkin suhteet ovat hyvinkin lyhyitä, niin heteroilla kuin homoillakin.
        Ainakaan homojen suhteista ei ole seurauksena ei toivottuja raskauksia...
        Heteroiden vahingonlaukauksista on moni lapsi saanut vanhemmakseen/huoltajakseen lopulta jonkun muun kuin toisen biologisen vanhempansa.

        Jokatapauksessa lapset eivät mielestäni ole mikään syy elää huonossa liitossa, useimmiten sellainen liitto ja koti ei ole hyvä kasvuympäristö niille lapsillekkaan. Joskus vanhemmat ovat onnellisempia erillään, olisi ikävää pakottaa ketään elämään onnettomassa kodissa, vai mitä?

        Kun nyt vain sattuvat olemaan löyhempiä kuin heteroiden.
        Homoparit eläkööt puolestani onnellisina niin kauan kuin haluavat, mutta lasten adoptio-oikeus ei heille kuulu, koska silloin kajotaan lapsen oikeuksiin biologisiin vanhempiin.

        Viimeisestä kappaleesta olen täysin samaa mieltä kanssasi.


      • mielestäni..
        Yksi homo kirjoitti:

        Perheen sisäisessä adoptiossa lapsella olisi toinen biologinen vanhempi.

        Jos tehtäisiin niinkuin sinä haluat niin palautetaan sitten kaikki tässä maassa ja tähän maahan adoptoidut lapset luonnollisille biologisille vanhemmilleen. Sama kohtelu sitten kaikille tasapuolisesti.

        Paitsi että se vähän niinkuin romuttaisi koko adoption ja sijaisvanhemmuuden idean, sekä tuottaisi aikalailla inhimillistä kärsimystä niin adoptoiduille kuin adoptoijillekin.

        Kun se biologinen ja luonnollinen vanhemmuus ei tänäpäivänä päde edes teillä heteroillakaan niin mikä siitä sitten tekee perusteen homojen adoptio-oikeuden vastustamisellekkaan?

        Onko semmonen kuin "kehäpäätelmä" tuttu termi sinulle?

        Lapsella tulee olla oikeus sekä isään että äitiin, vaikka tiedän, että se on nykyään mahdoton vaatimus. Hetero-adoptioperheessä tämä oikeus toteutuu.

        Jotta lapsi kehittyisi tasapainoiseksi aikuiseksi, tarvitsee hän sekä isän että äidin roolimalleja. Näin ei valitettavasti aina tapahdu nytkään, mutta vielä vähemmän, jos homoparit saisivat adoptoida lapsia.

        Se, etteivät kaikki heterotkaan kykene huolehtimaan jälkikasvustaan, ei edelleenkään ole mikään peruste homojen oikeudelle adoptioon.


      • Yksi homo
        homosuhteet kirjoitti:

        Kun nyt vain sattuvat olemaan löyhempiä kuin heteroiden.
        Homoparit eläkööt puolestani onnellisina niin kauan kuin haluavat, mutta lasten adoptio-oikeus ei heille kuulu, koska silloin kajotaan lapsen oikeuksiin biologisiin vanhempiin.

        Viimeisestä kappaleesta olen täysin samaa mieltä kanssasi.

        Löyhempiä ja löyhempiä, aika tapauskohtaista.
        Minä olen ollut saman miehen kanssa 7v. yksiavioisesti eikä näköpiirissä ole mitään mikä asian laitaa muuksi muuttaisi.
        Että kyllä tässä on paljon vakavammista ja syvemmistä asioista kyse kuin pelkästä seksuaalisesta suuntautumisesta ja sen toteuttamisesta.
        Tiedän pariskuntia jotka ovat olleet yhdessä yli 20v.

        Että kyllä ne asenteet ja elämäntavat muuttuvat pikkuhiljaa aikojen saatossa kaikissa ryhmissä. Jos joku haluaa liitolleen virallisen statuksen niin ei se varmaan ole keneltäkään toiselta pois.


      • Yksi homo
        mielestäni.. kirjoitti:

        Lapsella tulee olla oikeus sekä isään että äitiin, vaikka tiedän, että se on nykyään mahdoton vaatimus. Hetero-adoptioperheessä tämä oikeus toteutuu.

        Jotta lapsi kehittyisi tasapainoiseksi aikuiseksi, tarvitsee hän sekä isän että äidin roolimalleja. Näin ei valitettavasti aina tapahdu nytkään, mutta vielä vähemmän, jos homoparit saisivat adoptoida lapsia.

        Se, etteivät kaikki heterotkaan kykene huolehtimaan jälkikasvustaan, ei edelleenkään ole mikään peruste homojen oikeudelle adoptioon.

        Et vastannut kysymykseeni?
        Lue viimeinen kapple uudestaan.


        ...jotta lapsi kehittyisi tasapainoiseksi....
        Luetko iltapäivälehtiä tai katsotko uutisia?
        Ei ne isän ja äidin roolimallit takaa että ihmisestä kasvaa tasapainoisia aikuisia!
        Meillä on vankilat ja hullujenhuoneet täynnä ihmisiä joilla on ollut isät ja äidit roolimalleina, kuinka tasapainoisia heistä tuli mielestäsi?

        Tavallaan ymmärrän mitä haluat pointata mutta jotenkin noi sun yleistykset ontuu pahasti...

        Parempi että argumentoit ihan omin sanoin etkä niin niinkuin on opetettu:)


      • kuten sanottu..
        Yksi homo kirjoitti:

        Löyhempiä ja löyhempiä, aika tapauskohtaista.
        Minä olen ollut saman miehen kanssa 7v. yksiavioisesti eikä näköpiirissä ole mitään mikä asian laitaa muuksi muuttaisi.
        Että kyllä tässä on paljon vakavammista ja syvemmistä asioista kyse kuin pelkästä seksuaalisesta suuntautumisesta ja sen toteuttamisesta.
        Tiedän pariskuntia jotka ovat olleet yhdessä yli 20v.

        Että kyllä ne asenteet ja elämäntavat muuttuvat pikkuhiljaa aikojen saatossa kaikissa ryhmissä. Jos joku haluaa liitolleen virallisen statuksen niin ei se varmaan ole keneltäkään toiselta pois.

        Suhteen virallistaminen on mielestäni ok, mutta adoptio ei, koska siinä loukataan lapsen oikeuksia.

        Ei tämän enempää.


      • itse asiassa
        Yksi homo kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni?
        Lue viimeinen kapple uudestaan.


        ...jotta lapsi kehittyisi tasapainoiseksi....
        Luetko iltapäivälehtiä tai katsotko uutisia?
        Ei ne isän ja äidin roolimallit takaa että ihmisestä kasvaa tasapainoisia aikuisia!
        Meillä on vankilat ja hullujenhuoneet täynnä ihmisiä joilla on ollut isät ja äidit roolimalleina, kuinka tasapainoisia heistä tuli mielestäsi?

        Tavallaan ymmärrän mitä haluat pointata mutta jotenkin noi sun yleistykset ontuu pahasti...

        Parempi että argumentoit ihan omin sanoin etkä niin niinkuin on opetettu:)

        Jo työnikin puolesta näen päivittäin, mihin isän/äidin kasvatuksen ja roolimallien puute johtaa, joten en halua niitä ongelmia tieten tahtoen kenellekään lapselle lisää aiheuttaa.

        Siksi ei homojen adoptio-oikeudelle.


      • Yksi homo
        itse asiassa kirjoitti:

        Jo työnikin puolesta näen päivittäin, mihin isän/äidin kasvatuksen ja roolimallien puute johtaa, joten en halua niitä ongelmia tieten tahtoen kenellekään lapselle lisää aiheuttaa.

        Siksi ei homojen adoptio-oikeudelle.

        Sulla on oikeus mielipiteeseesi perusteluineen niinkuin minullakin.
        Ei taidettu tulla hullua hurskaammaksi tästä pikku keskustelustamme.
        Kiitos kuitenkin juututuokiosta:)


      • Tosi on
        henkisiä ongelmia kirjoitti:

        "Tieteellisten tutkimusten mukaan homoseksuaalit ovat kiistatta keskimäärin henkisesti epätasapainoisempia kuin heteroseksuaalit.5, 6 Homoseksuaaleilla on todettu emotionaalista yliherkkyyttä huomattavasti enemmän kuin heteroseksuaaleilla.7 Homoseksuaaliset ovat kuusi kertaa keskivertoa aktiivisempia itsemurhayritysten saralla.8
        Lisäksi alttius kemikaalien väärinkäytölle,9 persoonallisuushäiriöt,10 ahdistuneisuus, masennus, käyttäytymishäriöt ja alttius nikotiiniriippuvuudelle on homoseksuaaleille muita ryhmiä yleisempää.11 Homoseksuaaleilla on myös selvästi keskiarvoa enemmän syömishäiriöitä.12"

        http://apologetiikkawiki.fi/~apowiki/mediawiki-1.21.1/index.php/Homoseksuaalisuus#Homoseksuaalisuus_ja_mielenterveys

        Tuohan on aivan yleisesti tiedossa oleva fakta.

        Kysy vaikka telaketju-leninistilesbo Tiina Ro s en be rgiltä niistä mielenterveysongelmista, hänhän on julkisesti suositellut että kaikki heterot ja näiden puolisot pitäisi lahdata pois olemasta.


      • ole hyvä..
        Yksi homo kirjoitti:

        Sulla on oikeus mielipiteeseesi perusteluineen niinkuin minullakin.
        Ei taidettu tulla hullua hurskaammaksi tästä pikku keskustelustamme.
        Kiitos kuitenkin juututuokiosta:)

        vaan, ja öitä!


    • normiäiti

      Mitenkä vaan, mutta yleensä lapsi kyselee vähän vartuttuaan, kuka on hänen biologinen isänsä tai äitinsä.

      Järkyttävää katsella tanskalaista dokkaria, jossa 15v tyttö vaatii tietää lesboäidiltään, kuka on hänen biologinen isänsä?ja viimein painostuksen käydessä jokapäiväiseksi, on hänen vastattava lapselleen, "ei hän tiedä, koska spermanluovuttajia oli monta ja ne sekoittuivat sairaalassa".
      Voi sen tytön ilmettä, niin surullinen lausahdus, hänellä ei ole isää ollenkaan.
      Olen jyrkästi homolakeja vastaan, koska ne eivät ota huomioon lasta ollenkaan.

    • olenko oikeassa

      Syntymättömillä lapsilla lienee myös oikeus tuleviin syntynäpäiviin? Miksi odottaa lapsia jos niille ei sallita syntymäpäiviä?

    • Tosi on

      Tosi itsekäs ajatus näiltä höperöseksuaalleilta vaatia Suomen lakia muutettavaksi, että saisivat sotkea vielä viattomat lapset omiin perverssioihinsa muka ihan luonnonmukaisena ja normaalina elämäntapana. Että silleen

    • Tosi on

      No jo on vaarallinen aihe, kun taas piti poistaa palstalta tämä juttu. Taitaa olla ylläpidossa taas homo tai lesbo työvuorossa? Että silleen.

    • ihan vaan aattelin

      Eikö voitais sopia, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Homoliitto on kahden homon ja lesboliitto kahden lesbon. Pitäydytään näissä.

      Toiseksi: Lapsen etu pitää pistää kaiken edelle. Lapsella kuuluisi olla äiti ja isä tai vähintään tieto omista juurista. Tätähän lesbot ja homot eivät ymmärrä tai eivät halua ymmärtää..

      • tyhmät päättäjät

        Kansaa on sumutettu suorastaan rikollisella tavalla. Tasa-arvoon vedoten on ujutettu kansan keskuuteen asia, joka tulee romuttamaan perinteisen perhekäsityksen, halun sitoutua avioliittoon ja biologisina vanhempina lapsen kasvatukseen. Ei ymmäretä mitä tämä tulee tarkoittamaan yhteiskunnan kokonaisedun kannalta. Lasten oikeus isään ja äitiin tulee heikentymään entisestään. Miten kukaan järkevä kansanedustaja voi edistää tällaista kehitystä?

        Vaadin kansan harhauttajien päitä vadille.

        Vaasalaiset fiksuja, savolaiset tyhmiä, naiset tyhmiä...


        http://yle.fi/uutiset/vaasalaiset_kansanedustajat_nihkeimpia_avioliittolaille/7645165


      • tyhmät päättäjät
        tyhmät päättäjät kirjoitti:

        Kansaa on sumutettu suorastaan rikollisella tavalla. Tasa-arvoon vedoten on ujutettu kansan keskuuteen asia, joka tulee romuttamaan perinteisen perhekäsityksen, halun sitoutua avioliittoon ja biologisina vanhempina lapsen kasvatukseen. Ei ymmäretä mitä tämä tulee tarkoittamaan yhteiskunnan kokonaisedun kannalta. Lasten oikeus isään ja äitiin tulee heikentymään entisestään. Miten kukaan järkevä kansanedustaja voi edistää tällaista kehitystä?

        Vaadin kansan harhauttajien päitä vadille.

        Vaasalaiset fiksuja, savolaiset tyhmiä, naiset tyhmiä...


        http://yle.fi/uutiset/vaasalaiset_kansanedustajat_nihkeimpia_avioliittolaille/7645165

        Vaikka tämä sumutus on mennyt läpi tyhmempien kansojen kuten ruotsalaisten ja usalaisten keskuudessa, niin suomalaisten pitää älykkäämpänä nähdä mihin kehitys tulee johtamaan, jos sitä ei pysäytetä.


        http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288763844947.html


      • Yksi homo
        tyhmät päättäjät kirjoitti:

        Vaikka tämä sumutus on mennyt läpi tyhmempien kansojen kuten ruotsalaisten ja usalaisten keskuudessa, niin suomalaisten pitää älykkäämpänä nähdä mihin kehitys tulee johtamaan, jos sitä ei pysäytetä.


        http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288763844947.html

        Millä tavalla "yhteiskunnan kokonaisetu" on kärsinyt homoliitoista Ruotsissa, Usa:ssa tai muissakaan homoliitot laillistaneessa valtiossa?

        Olis kiva tietää?

        Vai laitettiinko siellä vaan suuria sanoja pötköön ymmärtämättä niiden tosiasiallista sanomaa/sisältöä?


    • Ihme hysteriaa

      Eiköhän siinä laissa tarkoiteta käytännössä sitä että puoliso voi olla puolisonsa lasten laillinen huoltaja. (koskee lähinnä yksinhuoltaja-lepakoita ja bi-ihmisiä heidän kumppaneitaan)

      Adoptiolapsia ei todellakaan tilata mistään internetistä tai katalogeista ihan tuosta vaan. Aika harva heteroparikaan läpäisee niitä adoption haku prosessin kriteerejä, eikä ne olisi sen helpommat homopareillekkaan.

      Valtaosa homopareista tulee jatkossakin olemaan pelkkiä avopareja ilman lapsia, vaikka heti huomenna saisivat luvan mennä naimisiin ja adoptoida lapsia.
      Varsinkin nuorien homomiesten elämät pyörivät lähinnä uran, harrastuksien ja biletyksen ympärillä, siihen ei oikein parisuhteet ja lapset sovi, jo pelkkä huonekasvien hengissäpitäminen voi monille olla ylitsepääsemättömän vaikeaa:)

      • Jani Toivoo

        Minä ainakin haluan "synnyttää" vielä monta kakaraa.


      • miksi ei länsimaat

      • Yksi homo
        miksi ei länsimaat kirjoitti:

        kun neegeritkin Afrikassa yrittävät suojella lapsiaan homoilta!

        http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2014022518072826_ul.shtml
        -

        Ja naisiaa seksuaaliselta mielihyvältä silpomalla pikkutyttöjen värkit ruostuneilla partakoneenterillä...
        Miksi ei länsimaissa?
        Olisitko sinä ensimmäisenä vapaaehtoisena ottamaan tätä afrikan oppia osaksesi


      • Yksi homo
        Yksi homo kirjoitti:

        Ja naisiaa seksuaaliselta mielihyvältä silpomalla pikkutyttöjen värkit ruostuneilla partakoneenterillä...
        Miksi ei länsimaissa?
        Olisitko sinä ensimmäisenä vapaaehtoisena ottamaan tätä afrikan oppia osaksesi

        Siellähän parannetaan miehiä aids tartunnoilta raiskaamalla lapsia...

        Jos joku niin kovin halajaa afrikkalaista kulttuuria ja elämänmenoa niin tervemenoa afrikkaan asumaan.
        Vois länsimaat alkaa houkuttelemaan ihan ennenkokemattomalla tavalla.


    • Turun pösilö

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe