Lukemisen taito.

jjoutava

Naisen, Nainen toivoo, että hänet osattaisiin lukea. Tarvitaan kokemusta ja kanssakäyntiä ihmisiin yleensä jos kuvittelee osaavansa naista lukea. Nyt viimeksi tänä aamuna luin väärin ja sen sitten sain tietää miten vajavainen yleensäkin olen.

Aikaisemminkin käynyt naisten seurassa niin kun kuulokin on huono ja nainen puhuu ja rönsyää paljon niin enhän minä sitä osaa lukea. Tämä asia on nyt mielenpäällä.
Minua älykkäämpi mies kuulemma ymmärtää heti, eikä varmasti väännä mitään tyhmää vitsiä, ei niin sitten mistään.

20

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakolasku

      Kas kun on tutunoloista teoriaa sekä käytäntöä.

    • capt. cöpenick

      Nainen. On se hyvä kyllä olemassa. Tiskatessa ja huushollinpidossa yleensäkin.
      Jos miten kuten aikoo maailmassa menestyä, naisten kanssa pitää sopeutua.

    • Ramoona*

      Olet Jj oikealla tiellä, kun tunnustat vajavaisuutesi naisen lukemisessa.Kyseessä ei ole älyn vajavaisuus , vaikka miehiä pidetäänkin yleensä tunneälyltään naisia kehittymättömämpimnä. Tilannetajusi ei ehkä ollut herkimmillään eikä ajantasainen. Naisen tunnetilaan vaikuttaa niin moni sellainen seikka, joihin sinulla ei ole osaa eikä arpaa, et millään pysty kaikkia mielenliikkeitä seuraamaan, vaikka olisi hyvää tahtoa tai psykologin paperit taskussa. Yritit ilmeisesti huumorilla laukaista tilanteen jännitykset, ja mielestäni huumori onkin parhaita liennytyskeinoja.

      Valikoiva kuulo on hyvä suojautumiskeino itse kullekin. Itse paljon puhuva ja rönsyäväkin saattaa olla mielissään, jos joka sanaa ei noteerata eikä paineta korvan taa. Tässä vielä netistä löytynyt pieni sankirja avuksi miehille (olen joskus nähnyt hauskemmankin, mutta jotain perää tässäkin lienee).


      Uusavuttomat.com — meille arjen sankareille

      Epätoivon iskiessä ei tarvitse jäädä tuleen makaamaan, vaan apu löytyy klikkauksen päästä.

      Näin tulkitset naista

      Yksinkertainen nainen–suomi -sanakirja.

      Ihan sama = Asiaan on vain yksi ilmiselvä ratkaisu, ja oletan että myös sinä tiedät sen

      Kyllä = Ei tai kyllä

      Ei = Ei

      Ehkä = Ei

      Tämä oli alennuksessa = En tarvitse tätä mihinkään

      En ole vihainen = Tottakai olen vihainen

      Ei haittaa = Kosto tulee olemaan kauhea

      Tee miten haluat = Nolaa sitten itsesi

      Muista tyhjentää tiskikone = Samalla siivoa vessa ja luutua lattiat

      Meidän pitää puhua = Minulla on asiaa, sinä kuuntelet

      Olen pahoillani = Sinun tulee olla enemmän pahoillasi

      Ei osteta joululahjoja = Odotan suurta yllätystä

      Näytänpä lihavalta = Kehu kauneuttani!

      *hiljaisuus ja murhaava katse* = Olet väärässä tai muulla tavoin huono

      Sopiiko, jos.. = Olen päättänyt, että..

      On myös mahdollista, että lause tarkoittaa jotain aivan muuta kuin tässä mainittu.

    • jjoutava

      Kiitos ohjeista. Luultavasti osuin oikeaan kun toin pussillisen groisantteja ja nehän oli niin mieluisia, että ehkäpä niistä olikin kyse. tilanteet pitäisi videoida että vois etsiä kiikastukset sieltä. Ja aamu-äreys voi olla pelkästään syynä.

      • pakari

        Mitä ovt groisantit? Kroisantti on ihan riittävä. Jos vierasperäisyyteen halutaan poiketa, niin croisantti.


      • jjoutava
        pakari kirjoitti:

        Mitä ovt groisantit? Kroisantti on ihan riittävä. Jos vierasperäisyyteen halutaan poiketa, niin croisantti.

        Siinäpä se, Menin niitä alennus-santteja ostamaan niin eihän niitä ollu kun ne oli menny. Leipurit oli siinä lähellä mennin kysymään ja näin että santteja oli monta pellillistä, mutta eivät olleet ehtineet tuomaan tiskille. Sain kuitenkin niitä viis, ne croit maksoi 1,95e


      • luetun ymmärrys

        Hänhän lukee jo, mutta ymmärtääkö hän edes lukemaansa.


    • lukee ilmeitä

      . Lukemisen taitoa on myös
      . lukea liikennettä
      . jäällä liikuttaessa jään vahvuutta
      . asumattomassa erämaassa maastonmerkkejä
      . tuntemattomien ihmisten kanssa asioitaessa heidän kehon kieltään.

    • jjoutava

      Kyllä Ramoona, sinä hyvin valaisit asiaa. Eikä sittenkään vaikka nuo seikat tietää nii ei vaan olla luettu oikein. Nytkin kun olin käynyt juna-ajelulla Tampereella niin sieltäpä se putkahti esiin se reissu ihan ihimisten läsnä ollessa vaikka luulin jo unehtuneen koko juttu, mutta ei vaan ollu.

      Ja tosiaan, moni muukin asia ja toimi vaatii lukutaitoa',

      • Intuitio-ilmiö ei kuulu lukemisen vaan sisäisen kuuntelun alueelle. Kai?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Intuitio

        Kuin välähdyksenä se kertoo joskus asian oikean suunnan, varoittaa uhkasta josta muuten ei tietäisi mitään. Vähän mystinen ilmiö.

        Olen jättänyt jopa reissuun lähtemättä jos sisäinen "a-metri" sanoo; olet vaaraksi itselle ja kanssakulkijoille - ja se korkki kiinni!


    • Voi että hymyilyttää jjoutavan dilemma meidän naisten ymmärtämisessä. Ihan tuttua tuo on yhteiselossa :D
      Ei meitä aina kannata yrittääkään ymmärtää, kun ei me itsekään aina tiedetä mitä me miespoloisilta vaaditaan!

      Mutta se ainakin on varmaa,...jos huomaamme miehen menevän ihan pohjalukemille, silloin hellytään viimeistään.
      Silloin tiedämme, että hän tarvitsee meitä, kun tulee "pälpätyksestämme" epävarmaksi, eikä mikään ole niin ihanaa silloin kuin sopu, ja molemminpuolinen ymmärrys.

    • jjoutava

      Ullamirjami on rohkea ja uskaltaa antaa arvon itselleen. samoin Sinisirkku melkein kaikkia muitakin naisia mukaan lukien.
      Osata olla vaimona ettei miehellä ole liian vaikea ymmärtää naista. Minua sanoi muuan Martta, valtavan hieno ihminen, että olen moniniitinen. Vertausta en ole kenenkään toisen kuullut käyttävän.

      Moniniitisyydestä huolimatta se ei ole estänyt minua olemasta tarpeeksi yksinkertainen näissä suhteissa. Munaamatta nyt enempää itseäni menen aamukahveille. Minulla pitäisi olla päällekirjoittaja samoin kun jos puhun niin siinä nainen usein puhuu päälle. Vissiin suojellakseen.

      • hmmm.hmmm

        Jopas löysit erikoisen esimerkin naisesta joka antaa arvon itselleen. Hmmm.


      • jjoutava
        hmmm.hmmm kirjoitti:

        Jopas löysit erikoisen esimerkin naisesta joka antaa arvon itselleen. Hmmm.

        Katsos kun annoinkin saman lausunnon melkein kaikille naisille. Annan kyllä arvoa hmmmm.hhmmllekin vaikka hän niin pelkää itsenolausta ettei uskalla tunnistettavana esiintyä vaikkakin tulee tunnistetuksi.


      • juu -- se oli eilen kun vastasin tänne että olen tyytyväinen kun sain sen ekakokemukseni omalta kullalta ja kehuinpa jopa että hän ymmärsi --ei siinä puheita tarvittu . --
        Mutta kaikki ajallaan -- niin nyt on vaan muistojen aika --ihan mukavaa kun on niitäkin kertynyt .. Toivoton en ele mitenkään tulevastakaan .
        On elettävä joka hetki tätä aikaa -- muuten menee elämä hukkaan .

        Arvon mekin ansaitsemme Suomen maassa suuressa.,Vaik" ei riennä riemuksemma leipä naisten maatessa ( miesten ) tasapuolisuuden vuoksi
        Suomen Tytön poskipäihin veri vaatii kukkaset, hall " ei pysty harmaa näihin .näit ei pane pakkaset
        Mitääs tuhmaa olin kirjoittanut kun se eilinen on poistettu . En ainakaan ole ketään kirjoituksellani vahingoittanut .
        Kiitos JJoutava .
        Luonnossa on lempeyttä , sydämmessä siveyttä Sanotaat Jaakko Juteenin Kansansävelmässäkin


    • henklö2

      Asioilla on sellainen kulku, että joku henklö tulee huomauttelemaan pikkuasioista johonkin vetävään ketjuun. siinä sitten joku provosoituu nimittelemään vaikkapa haisemisista esm. (Tämä oli vain esm.

      Tuo provosoituja, voi hyvin olla tämä henklö itse.
      Tapahtuu seuraavaa, hnklö ilmoittaa häirinnästä ja saa aikaan poistoja ketjuun. Sellainen juonittelu hänellä on tarkoituksena ja jo pitkän aikaa hän on näin toiminut.

    • mm. laulussa Lui

      Verbi "panna haisemaan" kai enemmän merkitsee pistää toimeksi ilmaisua nykykielessä. En pidä sitä mitenkään loukkaavana sanaparina.

      • jjoutava

        Joskus pannaan rähinäksi tai mieluummin hösseliksi, kun pitää reippaasti aloittaa työt. Mainiota kun ei olla pantu rähinäksi nytte vaan keskitytty oleelliseen.


      • Zz50
        jjoutava kirjoitti:

        Joskus pannaan rähinäksi tai mieluummin hösseliksi, kun pitää reippaasti aloittaa työt. Mainiota kun ei olla pantu rähinäksi nytte vaan keskitytty oleelliseen.

        Hyviä uus sanoja on tullut kuten päheä merkitsemään vaikka hyvää menopeliä
        pöhinä tarkoittamaan hyvää meininkiä.


    • jjoutava

      Minkä orkaanin se nyt sai? Orkaani on minulle uusi sana. Joku rajuilma vissiin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe