Sairaanhoitajat kevät 2015!

Hoitsu15

Tässä on ketju kaikille tuleville sairaanhoitajille, jotka aloittavat opintonsa keväällä 2015! Minne pääsit opiskelemaan? Millaiset tunnelmat?
Minä aloitan Metropoliassa ja odotan innolla opintojen alkamista :)

16

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhautunut11

      Ei oo tullut tuloksia vielä...

    • Pääsin :)

      Pääsin Laureaan sh koulutusohjelmaan.
      Haluaisin th:ksi.
      Onkohan opintojen aikana mahdollista vaihtaa suuntautumista?

      Noilla koulutuksillahan vain ½ vuoden ero niiden kestossa. Luin netistä, että kuitenkin sh tutkinnosta th:ksi kouluttautuminen kestää 1,5-2 vuotta?
      Miten voi olla mahdollista, jos kuitenkin terveydenhoitaja opiskelee automaattisesti sairaanhoitajaksi ja koulutuksien kesto eroaa vain sen ½ vuotta?

    • Hoitsu15

      Haluaisin myös jatkaa sairaanhoitajasta terkkariksi. Mietin, pitääköhän ensin valmistua sairaanhoitajaksi ja sitten mennä uuteen pääsykokeeseen terkkariksi vai miten se menee..

      On kyllä outoa jos täytyy vielä sen jälkeen opiskella yli vuosi terkkariksi! :o

      • Lähäristäsaikkariksi

        Metropolia kutsuu tammikuussa :) Tuntuu vieläki tosi hämmentävältä tää kouluun pääseminen, kevään haussa meinaan jäi Metropolia 2p päähän ja varasija 30 :D!


    • shs1

      JAMKiin menossa tammikuussa.

      • shs1

        Siis Jamkiin menossa tammikuussa (sairaanhoitaja) ja olin todella iloinen että pääsin sisään ensi yrittämällä.

        Ilmeisesti onnistuin valintakokeessa hyvin. Ryhmätehtävässä otin muut huomioon ja toin innokkaastiomia ajatuksiani esille. aastattelu onnistui hyvin ja siitä jäi hyvä fiilis, siinä kysyttiin miksi haet tänne ja vastasin rehellisesti. Olin oma itseni ja olin etukäteen miettinyt ihan oikeasti miksi haen kouluun ym.
        Matematiikan koe meni ihan penkin alle, mutta ilmeisesti sillä ei ollut suurta painoarvoa, koska sisällä ollaan :)


      • luulisin123456123
        shs1 kirjoitti:

        Siis Jamkiin menossa tammikuussa (sairaanhoitaja) ja olin todella iloinen että pääsin sisään ensi yrittämällä.

        Ilmeisesti onnistuin valintakokeessa hyvin. Ryhmätehtävässä otin muut huomioon ja toin innokkaastiomia ajatuksiani esille. aastattelu onnistui hyvin ja siitä jäi hyvä fiilis, siinä kysyttiin miksi haet tänne ja vastasin rehellisesti. Olin oma itseni ja olin etukäteen miettinyt ihan oikeasti miksi haen kouluun ym.
        Matematiikan koe meni ihan penkin alle, mutta ilmeisesti sillä ei ollut suurta painoarvoa, koska sisällä ollaan :)

        Onkohan kukaan metropoliaan hyväksytty saanut mailia/postia hyväksymisestä?


      • Lähäristäsaikkariksi
        luulisin123456123 kirjoitti:

        Onkohan kukaan metropoliaan hyväksytty saanut mailia/postia hyväksymisestä?

        Ei oo tullu emailia. Metropolian sivuilla luki että kirjeet menis postiin tällä viikolla.


    • voijuku

      Tiedättekö millä pisteillä pääsitte sisään? Olen varasijalla, ja toivon todella, että vielä olisi mahdollisuus päästä Metropoliaan :( En halua ottaa vastaan alempaa tadarjottua, koska sitten en voi enään ensi keväänä hakea SH.

      • Hoitsu15

        Minäkään en ole vielä saanut tietää pisteitä :/ toivottavasti kirje tulisi pian!
        Tuleekohan kirjeen lisäksi ollenkaan sähköpostia..?


      • NjjendjfjfbfbKukkuu

        Mitkä oli teidän koulumenestyksen raja, että pääsitte valintakokeeseen?


    • nourraa

      moikka!

      Pääsin JAMKkin kans sairaanhoitajaksi ja oon todella onnellinen sillä todistukseni lukiosta ei ollut mitää priimakamaa, mutta pääsykoe on mennyt sitten vissiin todella hyvin!
      Onko kellään tietoo mistä sais tietää kuinka paljon sai pisteitä pääsykokeista?

    • nannannaa3

      Täällä yks keväällä opinnot aloittava sairaanhoitaja ja paikkana Metropolia :)

    • jessss

      Mä alotan lapin amk:ssa sairaanhoitaja opinnot 12.1! Muita?

    • niinap1

      Metropoliaan sairaanhoitajaksi opiskelemaan monimuoto opinnoin. Odotan innolla

    • ruusu78

      millä pisteillä pääsitte sh valintakokeeseen? lähinnä jamk..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe