Kiitos Jumalalle?

Kysyn vain

Miksi helluntailaisuudessa ei koskaan puhuta Jumalasta?

Miksi palvotaan, nähdään, rukoillaan ja ollaan kontaktissa ainoastaan Jeesukseen tai Pyhään Henkeen?

Tarvitsevatko helluntailaisetkin katolisen kirkon tapaan välittäjän, jonka kautta voi lähestyä itse Jumalaa? Eikö hänelle voi puhua suoraan?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0912724871

      Pyhä Henki ON Jumala.
      Jeesus ON Jumala
      Isä ON Jumala.

      Jumala ON Jumala.

      Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhtä ja samaa Jumalaa. On aivan sama, mitä näistä persoonista kukin kokee omakseen puhutella.

    • Jumala.

      Ole hyvä vaan.

    • Miksei hellarit halua ilmoittaa jumalansa nimeä? Puhutaan vaan jumalasta, mutta kuka hän on? Eikö olekin hankala kysymys, koska tunnustaessanne että Raamatun jumala on Jahve, teidän uskonne on turhaa. Sen nimistä jumalaa kun ei ole koskaan ollut.

    • leeviläinen

      Helluntailaisuudessa samoinkuin muissakin karismaattisissa uskonyhteisöissä Kristus Jeesus on Raamatun Kirjoitusten mukaan v ä l i m i e s Isä Jumalan ja ihmiskunnan välillä, eikä Isä Jumalaa kukaan voi näin ollen lähestyä kuin Jeesuksen kautta.

      Oppi asiassa perustuu Kirjoitettuun Raamatun sanaan, jota helluntailaiset kuuliaisesti noudattavat, lähestyessään Isä Jumalaa, Kristuksen Jeesuksen kautta.

      • 8+8

        Entäs ihmisen tultua uskoon?

        Olepa tarkkana nyt ;).


      • leeviläinen
        8+8 kirjoitti:

        Entäs ihmisen tultua uskoon?

        Olepa tarkkana nyt ;).

        Kirjoitin edellisen mielipiteeni helluntailaisista uskovaisista..


      • jaikalii
        8+8 kirjoitti:

        Entäs ihmisen tultua uskoon?

        Olepa tarkkana nyt ;).

        Uskonnollinen ihminen voi puhua Jumalasta, Korkeimmasta, Yläkerran Herrasta ja kunnioittaa uskon asioita ja Jumalaa. Hän voi kunnioittaa jopa uskovia. Mutta hän ei mielellään puhu Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Tämä koska hän ei tunne Jeesusta eikä elä Hänen seurassaan.

        Uskoon tullut ihminen on syntynyt uudesti ylhäältä JUMALASTA. Jumala (Pyhä Henki) ilmoittaa välittömästi uskoon tulleelle ihmiselle Jeesuksen.
        Silloin Pyhä Henki puhuu uskovalle Jeesuksesta Kristuksesta. Pyhä Henki esittelee Jeesusta Kristusta. Pyhä Henki osoittaa Jeesusta, korottaa Häntä ja kehuu Häntä uskovalle.

        Pyhä Henki tuo Herran Jeesuksen Kristuksen uskovan eteen niin että uskova näkee Jeesuksen uudestisyntyneen ihmisen eläväksi tulleilla hengen silmillä (Ef 2:1, Kol 2:13, Gal 3:1).

        Uskosta osattomalta puuttuu tämä näkökyky. Siksi hän ei näe Jeesusta Kristusta. Hän ei välttämättä ymmärrä mitä tekemistä Jeesuksella on minun ja Jumalan välissä. Uskova rakastuu ja ihastuu Jeesukseen ja palvelee ja palvoo Häntä Herrana Jumalana ja Vapahtajanaan. Tämän vaikuttaa ja saa aikaan Pyhä Henki joka on uskovassa.


    • jaikalii

      Ilman Herraa Jeesusta Kristusta ei kenelläkään ole Jumalaa (Ef 2:12). Jeesuksessa Kristuksessa on Jumala "Isä, joka minussa ASUU, tekee teot, jotka ovat HÄNEN" (Joh 14:10). Jumala on Henki, Pyhä Henki (Joh 4:24, 2 Kor 3:16 - 4:5). Jumala tuli maailmaan Pelastajaksi Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala ilmestyi ihmiskunnalle ja ilmoitti itsensä ihmiskunnalle Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttansa (Fil 2. luku, 1 Tim 3:16, Joh 1:1,14). Hänessä meillä on Pelastaja ja pelastus
      1 Tim 1:15, 4:10, Room 8:1).

      Siksi me puhuttelemme Jumalaa Jeesuksen kautta ja/tai Jeesuksessa Kristuksessa.

      • jaikalii

        Uskomme Jeesuksen kautta Jumalaa.
        Silloin me myös puhuttelemme Jumalaa Jeesuksen kautta.

        1 Piet 1:17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        1:18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        1:21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
        1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.


        Joh:14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Hebrealaiskirje:
        10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        13:20 Mutta rauhan JUMALA, joka ON kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton VEREN KAUTTA ON SE SUURI lammasten PAIMEN, meidän HERRAMME JEESUKSEN,


      • jaikalii kirjoitti:

        Uskomme Jeesuksen kautta Jumalaa.
        Silloin me myös puhuttelemme Jumalaa Jeesuksen kautta.

        1 Piet 1:17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        1:18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        1:21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
        1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.


        Joh:14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Hebrealaiskirje:
        10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        13:20 Mutta rauhan JUMALA, joka ON kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton VEREN KAUTTA ON SE SUURI lammasten PAIMEN, meidän HERRAMME JEESUKSEN,

        Uskotko Jaikali tähän Raamatun ilmoitukseen ?

        2. Moos. 3:15
        Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

        Uskotko vai etkö usko että jumalasi nimi on JAHVE ?


    • Mohikaani_27 ei kirj

      * Lappix, mitä vikaa on nimessä JUMALA, eikö se kieliopillisesti ilmoita valtaa ja voimaa ja kunniaa ja Majesteetiutta, Korkeinta mahdollista Auktoriteettia. ! Mikä sinua riipii lappix ? Tunnusta syntisi Jeesuskelle Kristukselle, se on aivan sama, jos puhuisit Jumalale, Isälle itselleen, kukaan ei voi tlla Isän tykö, paitsi Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta. Siksi on hyvä aina lähestyä Jeesusta, ei edes Pyhää Henkeä, ei meillä ole Häntäkään, ilman Jeesusta, Jeesus on kaikkemme, Hänessä meillä on koko Jumalan täyteys ja voima ja Pyhän Hengen osallisuus. Ilaman Jeesusta ei ole mitään osaa eikä arpaa taivaaseen, ei sinnepäinkään, vain Jeesusken kautta ja Hänessä voimme lähestyä Isää Jumalaamme !

    • Mohikaani. Jumala ilmaisu on yleisilmaisu kymmenistätuhansista kuvitelluista jumalista, ja niilä on myös nimet. Uskotko siis Jahvea, vaiko Baalia, Allahia, Buddhaa, Molokia, Zeusia ym.
      Me olemme IHMISIÄ, mutta jokaisella on oma nimi. Sama on myös jumalissa, heilläkin on nimensä. Kuka on siis jumalasi Mohikaani ?

    • No niin, hellarit pakenivat taas vastaamatta onko Jahve heidän jumalansa? Sellaisia veijareita nämä vekkulit ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe