Ole Jumalan hullu

Jeesus= sama tänään

Luuk. 19: 28-40
Jeesus ei ollut edeltä käynyt edessä näkyvässä kylässä. Silti hän tiesi etukäteen sanoa, että kylästä oli noudettavissa kiinni sidottu aasinvarsa. Lisäksi hän opasti opetuslapsiaan sanomaan tuntemattomille kylän asukkaille, että Herra tarvitsee niitä, mutta palauttaa lainan pian. Jollakin saattaisi olla jotakin huomauttamista sen suhteen, että muukalaiset yllättäen tulevat ja vievät aasin omistajaltaan. Opetuslapset toimivat Jeesuksen ohjeitten mukaisesti.

Entä jos joku sanoisi matkalla ollessasi, että seuraavan kaupungin ensimmäisissä liikennevaloissa seisoo uusi punainen Ford Focus. Tämän jälkeen tämä joku kehottaisi sinua ottamaan ventovieraan omistaman ajoneuvon haltuusi ja tuomaan sen hänen käyttöönsä auton omistajalta lupaa pyytämättä. Omistaja olisi näköetäisyydellä ja ihmettelisi, miksi viet hänen autoaan pois. Uusi merkillisyys olisi siinä, että hän hyväksyisi täysin vastauksesi, kun selittäisit, että Herra tarvitsee tätä autoa. Hän palauttaisi sen pian. Ei tässä evankeliumitekstissä ihan sovinnaisimman esityslistan mukaan asioita käsitellä. Ei kuulosta oikein kirkkouskovaisten touhulta! Ei kuulosta edes herätyskristillisyydeltäkään!

Olisikohan vika sinisilmäisissä opetuslapsissa, jotka varmaan olisivat hypänneet kaivoonkin, jos joku olisi sattunut käskemään? Tässä itse kunkin on katsottava peiliin. Me länsimaiset kristityt olemme rationalistisuudessamme vieraantuneet Raamatun ja alkukristittyjen tavasta luottaa lapsenomaisesti Jeesukseen. Raamattu on täynnä kuvauksia järisyttävistä tilanteista, joissa Jumalan voima ja mahdollisuudet tulevat esiin. Samalla unohdamme, että ”Jeesus Kristus on sama eilen tänään ja ikuisesti”. Ole sinä Jumalan hullu!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teksti

      Ote:Tom Säilä

    • Sitä niin

      uskallatko olla?

    • Kiitos aloittaja. Jumala tuntee luomakuntansa. Hän päättää ja säätää. Hyvä niin:)

      Room:
      9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
      9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
      9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
      9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
      9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
      9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
      9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
      9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

      Luojamme toimii suvereenisti.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr
      https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0

    • Tässä yksi Jumalan hullu

      Joka aamu minä herään
      hulluna ilosta
      että Jeesus tuli ja pelasti
      minut kauheista synneistä
      uuteen päivään
      ja rakastaa minua sydämestään.

      Joka ilta menen levolle
      kylläisenä päivästä
      painan pääni ikuisen rakkauden syliin
      ja uneksin vihreistä niityistä
      solisevista puroista
      hedelmien tuoksusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe