Mies on minua 6 vuotta vanhempi, voiko parisuhde silti toimia?

riia_84

Voiko parisuhde meidän välilläs ilti toimia vaikka mies on 6 vuotta vanhempi?

Mies on ilmaissut että haluaisi nähdä ja katsoa mihin tämä näkeminen johtaa..meillä on tosi sama ajatusmaailma ja maailmankuva..Ollaan molemmat työssäkäyviä, ja sekin on iso plussa että kumpikin tienaa itse omat rahansa. Mutta onko 6 vuoden ikäero liian iso ikäero? Voiko suhde ikäerostamme huolimatta toimia? Vinkkejä miten suhde ylipäätään toimii?

26

2055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+4

      Kauanko olette tavanneet? Mitä yleensä teette kun näätte?
      Kyllä suhde voi ikäerosta huolimatta toimia,mutta se edellyttää että kumpaankin pätee samat säännöt.

    • oliiwi

      Ninimerkin mukaan sinä olet 29/30 ja mies n. 36. Ihan normaali ikäero, miksi ei voisi sen puolesta toimia? Enemmän vaakakupissa painaa se, millaiset tavoitteet teillä on elämässä tällä hetkellä... esim jos mies haluaa lapsia parin vuoden sisään tms ja sinä et niitä koskaan tai ehkä lähemmäs 10v päästä tms.

      • Olen tismalleen samaa mieltä. 6 vuotta ei ole yli 30:nä mikään ikäero. Elämäntilanne, arvot ja tulevaisuuden haaveet ovat paljon tärkeämpiä asioita.


    • Päivitykset

      Ikäerolla on merkitystä jos sen voi katsella siten, että ajateltuna samat ihmiset murrosikään nuorempi ja toinen vaikkapa kymmenen tai yli vuosia vanha, tuossa tilanteessa puhuttaisiin rikoksesta.

      No toinen on se kuinka paljon elämää tällä vanhemmalla on takanaan ja millaista elämää. Onko paljonkin lapsivastuita entisestä elämästä.
      Kyllä se toisen elämän kulku pitää tietää ennen lakanoihin menemistä, mutta kun se vain tahtoo olla niin että se tapahtuu ns. "etuajassa" ja silloin jää tärkeimmät asiat kokonaan käsittelemättä.

      Saattaahan mennä hyvinkin jos ajatusmaailma on samanlainen eli toinen ns. vanhoihin nahkoihin tehty.
      Isot ikäerot tulevat esille vanhetessa, Jokainen rapistuu, mutta tämä vanhempi alkaa muuttua lapseksi jälleen ja siinä sitä ollaan taas vaippojen vaihdossa, nyt vain vanhalla puolisolle.

      Eli kannattaa vähän miettiä niitä tulevaisuuden kuvioitakin.

      Ikävä on sellainen, että eronnut vanhempi ihminen pokaamalla nuoria tavallaan päivittää kelpaamistaan markkinoille, joskus jopa kostoksi ex:lle.

    • 4er56ftugyhij

      Todennäköisesti ei toimi, jos epäilyttää alkajaisiksi. Osa epäilee, osa antaa mennä vaan.

    • Tuuria

      Joidenkin tutkimusten mukaan se että nainen on miestä viisi vuotta nuorempi, on ideaali ikäero.

      • dii daa

        ...ja silti kaikkein tyypillisin ikäero on vain kaksi vuotta. Viisi vuotta siis ideaalisin - kenen mielestä? Nuorempaa naista hamuavan miehen?


      • Ei ole välix
        dii daa kirjoitti:

        ...ja silti kaikkein tyypillisin ikäero on vain kaksi vuotta. Viisi vuotta siis ideaalisin - kenen mielestä? Nuorempaa naista hamuavan miehen?

        Juuri näin. Miehet katselevat yleensä itseään noin viisi vuotta nuorempaa naista. Ei tätä kannata ottaa henk kohtaisena. En ole itse moksiskaan, vaikka minua katsovat enää vanhat papat kaupassa.


      • joppojop
        Ei ole välix kirjoitti:

        Juuri näin. Miehet katselevat yleensä itseään noin viisi vuotta nuorempaa naista. Ei tätä kannata ottaa henk kohtaisena. En ole itse moksiskaan, vaikka minua katsovat enää vanhat papat kaupassa.

        Miehet kypsyvät myöhemmin. Siksi ikäero on hyvä. Tietenkään kaikki naiset eivät silti kypsy. Koskaan.


    • Toimii khyl

      Itse olen 24 ja mies 30 vuotta.
      Ollaan oltu yhdessä 7 eli tavattiin kun olin silloin 17 vuotias.
      Itse en oikeastaan huomaa ikäeroa missään muussa kuin siinä, että miehellä tuntuu olevan parempi yleissivistys mistä aika-ajoin pääsee kuittailemaan :).
      Niin ja meillä on myös 1 lapsi, toista yritetään.
      Meillä siis ikäero ei ole haitaksi, mielestäni ikäiseni miehet ovat vielä liian lapsellisia....

    • jdukms

      Ei ole liian iso ero. Jos on hyvä olla ja selkeä olo toisen kanssa, se on ihan sama mikä on ikä. Jos jo valmiiksi on epäilevä olo suhteesta, niin se ei tule koskaan muuttumaan.

    • Herra nro 47

      Vaimoni on minua 8 vuotta nuorempi, olen 47 ja meillä on yhteensä viisi lasta edellisistä liitoistamme. Ei haittaa ollenkaan, päin vastoin, mä pysyn nuorekkaana ja vastaavasti jaan pitempää elämänkokemustani keskustellesani vaimoni kanssa eri asioista. Makuuhuoneen puolella homma toimii myös loistavasti; tärkeintä on rakkaus ja keskinäinen kunnioitus!

    • 3838

      Hih, suhde ei ole kiinni ikäerosta vaan persoonista. Mun mies on 11v mua nuorempi ja ei mitään ongelmia ole

    • sisin tietää

      Hei Riia,

      mieheni on syntynyt -82, minä -68. Olemme olleet yhdessä 7 vuotta, joista 4 v naimisissa. Ikäero on niin suhteellista, jos toisen kanssa kemiat ja ajatukset pelaa, ikäerolla ei ole mitään merkitystä.

    • 71-4pv / 66

      Taidat olla riskirajoilla.

      Olemme ponnistelematta pärjänneet 45-vuotta mutta meillähän onkin ikäeroa vain 4v 3kk.

      Tuo maininta omista rahoista saattaa olla ikäeroa suurempi riski suhteen sopuisalle jatkumiselle.

    • niin no

      6 vuottakin voi olla paljon ikäeroa. Esimerkiksi jos toinen on jo täysi-ikäinen 18-vuotias ja toinen vasta 12-vuotias, tästä voisi seurata ongelmia.

      • niinniinniin....

        Sehän on selvää. Esimerkkitapauksessasi olisi kyse lapsen hyväksikäytöstä.
        Aloittajan tapauksessa on kuitenkin kyse aivan aikuisista ihmisistä. Ei kolmikymppisillä enää kuuden vuoden ikäero mitään merkkaa.


    • 7+7

      Naisen optimaalinen ikä on (miehen ikä/2) 7.

      • yeee!

        Tämän mukaan minun, 49-vuotiaan naisen, ideaalikumppani olisi 86-vuotias pappa.


      • miesvm_1967x
        yeee! kirjoitti:

        Tämän mukaan minun, 49-vuotiaan naisen, ideaalikumppani olisi 86-vuotias pappa.

        Hahhahhahah!! Kyllä matikka on vaan ihanaa :D Mutta eikös tuon voi laskea naisen kannalta katsottuna niin että sopiva miehen ikä on (naisen ikä x 2) -7 ?

        Eli sinulle sopivan miehen ikä onkin siis 91v eli älähän yritä iskeä liian nuoria :P Tai mikäli täytät 50 seuraavan 6kk aikana niin oikeastaan sopivampi ikä olisi siis 93v.


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Hahhahhahah!! Kyllä matikka on vaan ihanaa :D Mutta eikös tuon voi laskea naisen kannalta katsottuna niin että sopiva miehen ikä on (naisen ikä x 2) -7 ?

        Eli sinulle sopivan miehen ikä onkin siis 91v eli älähän yritä iskeä liian nuoria :P Tai mikäli täytät 50 seuraavan 6kk aikana niin oikeastaan sopivampi ikä olisi siis 93v.

        Eiku 92v. oli oikea vastaus ekaan kohtaan, anteeksi, kalkulaattorini paristo on ehtymässä :D


    • usein pettynyt

      Aloittajan kantsii pitää varansa jos mies on eronnut. Useimmilla eronneilla miehillä on inhottavia salaisuuksia jotka naamioidaan yltäkylläisen kiltteyden ja huomaavaisuuden taakse.

      Kannattaa tehdä taustatutkimus tarkasti.

      • kokenut olen

        Yleensä nuoremmista naisista kiinnostuneiden miesten kiinnostus lopahtaa kun kumppanille karttuu ikää muutama vuosi.

        Sitten lähdetään taas etsimään uutta vähän nuorempaa partneria jne...

        Kannattaa suhteesta nauttia nyt muutama vuosi minkä se kestää koska melko varmasti jäät pian yksin.


    • 7+13

      Meillä on miehen kanssa 10 vuoden ikäero. Ei kyllä näy missään.

      • 25 v eroa

        Samoin ei 25 vuoden ikäero näy eikä tunnu missään. Seksi sujuu täysillä, ajatus kulkee jne.


      • +70v
        25 v eroa kirjoitti:

        Samoin ei 25 vuoden ikäero näy eikä tunnu missään. Seksi sujuu täysillä, ajatus kulkee jne.

        Eipä hieman vaille 50:n vuoden ikäerokaan haittaa kun kumppanina on tuon verran nuorempi ammattilainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe