Olisi kyllä hauskaa käydä Neuvostoliitossa!

Neuvosto_Liitto

Olisi kyllä hauskaa käydä neuvostoliittossa! Neuvostoliitto on hieno maa, en ole koskaan käynyt siellä.

6

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jung tsong

      Neuvostoliiton korvikkeeksi käy esim Pohjois-Korea. Ota menolippu sinne.

      • slfldjflsdkjflsdk

        Kuuba on hyvä Neuvostoliitto-simulaattori

        ”Valehtelin työkseni kymmenen vuotta”

        Kuubalainen Ruben Pons työskenteli kommunistisen puolueen päälehden Granman toimituksessa. Lehti ei koskaan kertonut totuutta, Pons kertoo IS:lle.
        Kuuban vuonna 1999 jättänyt ja sittemmin Vantaalle asettunut Pons on kirjoittanut elämästään ja perheestään kirjan nimeltä Elämä kuin Bolero (Siltala). Teoksen sävy on sarkastinen ja tragikoominen.

        – Kuuba on tragikoominen maa. Siellä tapahtuu mielettömiä ja surrealistisia asioita, joista ei tiedä pitäisikö niille itkeä vai nauraa, Pons sanoo IS:lle.

        Koulutukseltaan Pons on historioitsija. Hän työskenteli kymmenen vuotta Kuuban valtalehden Granman palveluksessa, viimeksi tuotantopäällikkönä.

        – Valehtelin työkseni kymmenen vuotta, Pons sanoo happamaan sävyyn, ja naurahtaa samalla.

        Ponsin kertomukset Granmasta kuulostavat uskomattomilta. Tarinoihin punoutuu kuubalainen salakauppa, korruptio ja kaikkialle ulottuva ideologia, johon kukaan ei usko.

        Granman virallinen hinta lehtikioskeissa oli 20 senttiä. Kun lehden painos- ja sivumäärät vähenivät 1990-luvulla paperipulan vuoksi, lehteä oli vaikea saada. Siksi työntekijät ryhtyivät varastamaan irtonumeroita ja myymään niitä mustassa pörssissä

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1417412022348.html


    • ajmtgjmda

      Missä asustelet, tule käymään suomessa täällä hallituskin on puupäistä koottu.

    • neuvostoihmien

      Onpas täällä iloista porukka !
      sattumalta eksynyt tälle palstalle ja olen suorastaan tyrmistynyt tästä keskustelusta!

      Jollakin on neuvostoliittoikävä!
      Vaikka ei koskaan käynytkään Neuvostoliitossa!

      Vastaan siihen suurella ja mahtavalla venäjän kielen viisaudella, joka sanoo, että isänmaa täyttyy rakasta silloin kun olet kaukana, ja mitä kauemmaksi olet sitä suurempi rakkaus pitää olla...
      sorry this my translation it is not perfect.


      Itse NL asuneena en tunne nostalgia.. eikä koskaan tuntenut.
      Olen syntynyt v. 1970(setä Lenin 100 vuotias juhlapäivän kunniaksi) elikkä se tarkoitta siitä että minulla oli jopa sellainen herkku kuin isänmaan puolustaminen kunniakaan neuvostoarmeijan rivissä, tarkemmin sanottuna merivoimissa.

      Olen käynyt kaikki neuvostoihmisten herkut läpi...
      vuonna 1977 minusta tuli октябрёнок- lokakuunlapsi, minun rinnalla ylpeäsit paistoi viisisakarainen tähtönen jossa keskellä oli Lenin lapsikuva

      vuonna 1980(Moskovan olympialaiset) olen vannonut rakasta Lenenia ja kommunisti puoluetta viimeisen hengenvetoon asti, näin olen saanut punaisen solmion kaulaan ja minusta tuli pikkupioneeri ja olin valmis taistelemaan rauhan puolesta kun opetti suuri Lenin.

      vuonna 1985 minusta tuli jopa Komsomolin jäsen ja sain Leninin pinssi rinnalleni.
      Näin minusta tuli Kommunisti puolueen reserviläinen.(näin komsomolilaisia nimitettiin silloin)

      Vuonna 1987 aivopestynä nuorukaisena aloitin vapaehtoisesti opiskelut kadettisotamerikoulussa Kronshtadt (Retusaari) kaupungissa.

      Palvelu armeijassa kesti vähän yli 4 vuotta... Olen tehnyt monta merirosvoretkiä ympäri ämpäri, siellä ja täällä mailia kertynyt sen verran että riittäisi käydä pari kerta maailman ympäri...
      Kiusoja NATOlle tehtiin paljon ja vastineeksi saimme heiltä vielä enemmän..
      Se oli niin kutsuttu kylmäsota johon minä osallistunut yli 4 vuotta :(

      kiitokseksi Neuvostoliitosta sain 1 kunniakirja, 1 pinssi, 5 puutuva hammasta, paljon erilaisia sairauksia, kuten taajuudesta aiheutuvia jatkuvia päänsärkyä ja muita mukavia juttuja, joista en jaksa nyt puhua..


      Suomeen olen eksynyt heti kun sain armeijat hoidettu ja kun suuri ja mahtava luhistui kuin korttitalo..
      yllätys yllätys olin Mauno Koiviston mies elikkä Venäjän suomalainen, minulle oli hyvin helppo päästä Suomeen..
      Näin minä olen täällä koska synnyinmaa NL on mennyttä, enkkä ole koskaan tästä murehtinut

      sorry vihreistä ja kieliopista 2 kaljan jälkeen niitä on paljon.

    • lsdhflksdhflkh

      "Jollakin on neuvostoliittoikävä!
      Vaikka ei koskaan käynytkään Neuvostoliitossa!"

      Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ihailevat sitä Neuvostoliittoa, joka oli olemassa vain paperilla. Reaali-sosialismistä he eivät halua tietää/kuulla mitään.

    • KodeQ

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe