Virtsatieinfektiota koko elämä

streetpreacher

Olen kolmekymppinen nainen ja kärsin toistuvista virtsatieinfektioista. Joudun syömään antibiootteja vuodessa 4-6 kuuria :( Välillä söin estolääkkeitä jotka eivät auttaneet. Nyt aloitin karpalokapselit. Kysymys teille jotka olette kärsineet samasta vaivasta, Millä saitte tulehduskierteen katkaistua? Onko karpalomehusta tai kapseleista oikeasti hyötyä? Oletteko kokeilleet muita kotikonsteja? Olen kiitollinen asiallisista vastauksista.

29

4092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evia1

      Minulla sama juttu. Olen käyttänyt karpalokapseleita ja ne kyllä puhdistavat virtsan, mutta tauti ei lähde sitten millään, vaan uusii koko ajan. Kohdallani antibiootit eivät käy, joten on yritettävä tulla jotenkin toimeen. Olisi kiva kuulla, miten pääsit taudista ?

    • Hei!

      Toistuvat virtsatietulehdukset ovat valitettavan yleinen ja kiusallinen vaiva. Jos tulehduksia on useita vuodessa, voi estolääkityskin olla tarpeen. Yleensä estolääkkeestä on kyllä hyötyä, kunhan sopiva antibiootti vain löytyy.

      Karpalolla on myös ihan tutkimuksiin perustuva vaikutus virtsatietulehduksen ehkäisyssä. Halutessasi voit lukea tarkemmin muista virtsatietulehduksen ehkäisyyn ja hoitoon käytetyistä keinoista esim. tästä osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/virtsatietulehdus

      Voimia toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • estoa

      Mulla ollu lapsesta saakka sama ongelma. Aikusena oon saanu avun Trimopan (vai oliko ny Trimopam) 7mg, jota otan heti ku tuntemuksia tulee viikon verran. Kerran käyttäny samaa lääkettä suuremmalla annoskoolla, muttei apua ja kielitulehdus lisäksi. Karpalokapselit ei oo mitään vaikuttanu, riippuu tietysti ihmisestä, mihin uskoo :) En tiedä sun estolääkitystä, mutta ko. lääke on mun ainoa apu.

      • juo edes vettä

        Opin jo nuorena välttämään kemiallisia antibiootteja ( antibios= kaiken elollisen tappavaa). Ihminen tarvitsee normaalin bakteeriflooran, varsinkin naiset alapäähänsä.

        Maitohappobakteereita sisäisesti ja ulkoisesti.
        Ei tämä voi olla niin vaikeaa? Eikö äitinne kertonut teille mitään etikasta, puolukasta, sianpuolukasta, karpalosta, luonnonjogurtista, viilistä, piimästä jne.
        Oletko kuullut kaalista ja valkosipulista?

        Onko tämä maailma todella näin medikalisoitunut?


    • riitu74

      Kyllä karpalokapselit ja karpalomehu toimii.
      Kapseleita vaan monta ja mehua vähintään se litra kun oireita ilmenee.
      itse olen sitä mieltä,että seksi ja uiminen hyvinkin altistavat tulehdukselle :(

    • Parantunut...

      Minulla oli noin 30-vuotiaana yhtenään virtsatieinfektio . Sitten yks lääkäri kysyi onko sinulta kuvattu munuaiset . Sanoin ei ole . Jouduin kuvaukseen ja kohta senjälkeen lääkäri soitti minulle että sinulla on munuaiskiviä oikeanpuoleisessa munuaisessa . Jouduin leikkaukseen ja löytyi 2 kpl munuaiskiviä . Leikkaus oli tosi rasittava mutta senjälkeen minulla ei ole ollut virtsatieinfektioita . Ja nykyään saavat munuaiskivet pois ilman leikkausta . Koten kannattaa kuvauttaa munuaiset jos vaikka vika löytyy sieltä kuten minulla kävi .

    • itseomalääkäri

      Itselläni ei lopuksi tehonneet enää mitkään antibiootit virtsatietulehdukiin ja mietin kuvaukseen hakeutumista.

      Välillä mentiin päivystykseen ambulanssilla, kun vessassa käydessä tuli verta ja koski niin että oli taju lähteä.

      Arvauskeskuksen automaattinen antibioottien määrääminen ilman jatkotutkimuksia on ihmisten heitteillejättöä.

      Nyt on kulunut puolitoistavuotta ilman yhtään tulehdusta. Itse hoidin vaivaa puhtaudella, juomalla paljon vettä ja säännöllisellä valkosipulin käytöllä. Siis joka vessassa käynnin jälkeen alapesu ja käsienpesu ja aina ja säännöllisesti, eikä yhtään lipsumisia rutiinista. Olen yhdestä antibioottikuurista kieltäytynyt, koska niistä ei ole ollut kohdallani hyötyä, vaan ne ovat ajaneet vaan kauhempaan kiereeseen josta sitten ei pääse enää irti. Valkosipulia otan aamun illoin yhden kynnen raakana murskaamalla sen ensin. Siitäkään ei sitten kannata lipsua, koska vaikutus tulee vasta jonkin ajan käytön jälkeen.

      Karpalot ja C vitamiinit eivät auttaneet mitään. Näillä olen selvinnyt nyt elämäni pisimmän ajan ilman antibiootteja, enkä jatkossakaan niitä tule käyttämään, enne kuin kaikki muut konstit on kokeiltu. Täytyy muistaa että antibioottikuuri näkyy vielä vuoden kuluttua käytöstä, joten kolme tai neljä kuuria vuodessa vetää ihmisen hoippumaan terveen ja sairaan rajamailla vuodesta toiseen.

      Virtsatieinfektioiden hoito vaatii kärsivällisyyttä, koska koskaan ei tiedä mikä bakteeri sen tulehduksen aiheuttaja on. Se että arvauskeskuksessa otetaan viljelynäyte, eikä kuitenkaan seurata tilannetta, tekee siellä saadut antibiootit ihan samantekeviksi, jopa haitallisiksi, koska sairaus vain kroonistuu.

      Itseäni on hoidettu samasta vaivasta myös ulkomailla ja voin sanoa, että hoito on aivan erilaista ja antibioottejakin annetaan ihan erilailla ja eritehoisina, sekä jatketaan jatkohoidssa tarkkailua.

      Kurja vaiva mutta joskus onnistuu pääsemään siitä myös irti.

    • vti-hoitoja 49vuotta

      Moi, olen 50 v nainen ja sellaset 49 vuotta ollu sama vaiva. Ennen oli samanlainen rumba minulla. Nyt riittää kun otan seksi- ja menkkapäivinä estolääkkeen. Estolääkkeenä vaihtelevat Trimopan 100mg ja Nitrofur 150mg. Seksi ja menkat ovat aina sellanen tilanne, että virtsateideni suulle joutuu enemmän sinne sopimattomia bakteereita, eikä siihen auta pelkkä karpalokapseli minulla. Siis useinhan elimistön omat bakteerit aiheuttaa vitsatulehdusta tämmöisillä virtsatietulehdusongelmaihmisillä kuin sinä ja minä. Omat bakteerit, jotka esim emättimessä eivät aiheuta mitään tulehdusta, mutta naapurissa aiheuttaa.

      Olen käyttänyt lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti karpalovalmisteita vähän tuntemusten mukaan, jos vähänkin oireisia tunteita on, niin on se auttanut. Mutta siis ilmeisesti tunnen oireet hyvin varhaisessa vaiheessa, kun ei vielä kunnolla edes viljelyssä kasva. Kaikihan eivät siis voi samoin käyttää kuin minä. Minulla selvästi auttaa kun juon paljon ja otan karpalokapseleita, syön rahkaa ja jugurttia (nekin happamoittaa virtsaa), jos vähän oireinen olo. Se riittää muuttamaan olosuhteet bakteereille sopimattomaksi ja runsas juominen huuhtelee hyvin pienen määrän bakteereita pois.

      Itseltäni katkaistiin pitkä antibioottikierre kerran kahden vuoden estohoidolla kahdella Nitrofuria ja Trimopania voimakkaammalla antibiotilla, toinen ainakin oli Duosulfa, toista en enää muista. Sen jälkeen meni varmaan viisi vuotta ilman ensimmäistäkään tulehdusta ilman mitään poppakonsteja. Mutta ilmeisesti tuollainen voimakkaiden antibioottien käyttö estokuurina ei enää kuulu nykyisiin hoitokäytäntöihin. Ehkä sun kannattaa kysyä sitä erikoislääkäriltä, joka tuntee pitkän tulehdustaustasi, hän on pätevä harkitsemaan, voisiko se keino katkaista kierteen niin, että saisit jotain vastustuskykyä. Terveyskeskuslääkäreiltä tuskin kannattaa tuosta kysellä tai satunnaisilla käynneillä erikoislääkärillä.

      Toivottavasti löydät tasapainon elimistösi kanssa

    • Liljancucca

      Olen myös ollut taipuvainen virtsatietulehduksiin koko ikäni ja se yltyi uudelleen keski-iässä. Sain avun C-PORETABLETEISTA (ihan niitä, joita saa kaupastakin), niitä otan edelleen lähes joka päivä, ainakin 3-4 kertaa viikossa. Alkuun joka päivä. Virtsatietulehdukset ovat pysyneet poissa!
      Samaa vinkkiä noudattaa iäkäs äitini, ei tulehduksia enää ja ne oli tosi hankalia ikäihmiselle, monesti tuli lääkärireissu ennen tätä konstia. Olen koettanut jakaa tätä monen ihmisen kautta. Karpalomehu ei minulla toiminut.
      Kysyin joskus lääkäriltä, miksi tämä toimii näin hyvin ja hän sanoi että se muuttaa virtsan happamaksi, jolloin bakteerit eivät tartu matkaan niin hyvin. Sanoi myös, että syö ihmeessä vaikka kuinka kauan, parempi näin kuin antibiootit!!

    • Tämäkin usein

      Usein virtsatulehdukset johtuvat myös seksikumppanin puutteellisesta hygieniasta. Onko se poissa laskuista?

    • bibbix

      Hei osta itsellesi veden otsonoija.Samalla puhdistuu koko elimistö,vaikkakin se vie pitkän ajan.
      Yksi lasi päivässä riittää.
      Kumppani kannattaa myös hoitaa.

    • terveystärkeämpää

      En lukenut koko ketjua. Mutta PIDÄ TAUKO ainakin seksistä. Kumppani kyllä ymmärtää, jos ei, vaihda kumppania. Varmaan tiedät jo muut pesuun liittyvät asiat.

    • testinimi

      Hei!
      Kokemusta on.

      Juo runsaasti ja käytä virtsaa happamoittavia aineita; C-vitamiinia ja sitrushedelmiä/mehuja. Itselläni teelusikallinen karpalojauhetta teki saman kuin estolääke, minulla siis karpalo todellakin toimi. Myös suolisto kannattaa hoitaa kuntoon, ummetus voi herkistää tulehduksille. Maitohappobakteerit tekevät aina hyvää. Seksin jälkeen aina heti pissalle (huuhtoo virtsatiet) ja pesulle, mutta pesut vain vedellä, ei missään nimessä kuivattavia pesuaineita. Liian kireät housut ja jatkuva istuminen sekä pikkuhousunsuojat saattavat pahentaa ongelmaa, samoin voimakkaat alushousujen pesuaineet. Välillä tuntuu että tulehdus tulee ihan tyhjästä. Tsemppiä ja toivottavasti apu löytyy!

    • kihihihihihihiih8

      Mitä olette jakaneet sitä reimurasiaa niin monelle, nyt on monia bakteerikantoja alakerrassa, niin ei ole ihme jos on koko ajan tulehdusta päällä. Ei ylitiukkoja vaatteita tai liian vähän päälle kylmällä ja huolehtikaa siitä hygienista.

      • Sv-kortin takana

        Joillakuilla joilla on lapsesta asti ollut, ja lisäksi munuaisiin kiipeävä, munuaisaltaita tulehduttava, johtuu usein- ainakin minun kohdalla ihan rakenteellisesta viasta, jossa virtsa ei poistu munuaisista rakkoon normaalisti. Elämän käänteet on olleet yhtä... lapsena paljon sairaalassa, aikuisena raskausaikoina estolääkityksellä ja muuten satunnaisia ns. normaalivirtsatietulehduksia.
        Syyllistäminen ei esim. vajaatoimintapotilasta auta yhtään, sensijaan estolääkitys, kun elimistöllä on lisärasitusta. Alapaineen laskiessa jonnekin 50 lukemiin alkaa muuten huipata,( ja kuivillaan olo ei ole kivaa- sitä seuraa turvotus hyvin herkästi). Ja, runsas nesteen plus pienen suolapalan nauttiminen äärioloissa kun sitä kuluu(helteet), sekä fosforirajoitus. Lapsuudessani toteutettiin myös valkuaisen saannin ja suolan rajoitusta.
        Olipa kiintoisaa kun itse sai syödä hiilareita... Maitotuotteet ja jopa kaikki valkuaispitoiset ruuat oli määritelty vuorokausiannoksiin, joita sai syödä. Nykyäänkin moni- mikäli oikein arvaan- virtsatiepotilas omaa jonkin rakenteellisen ongelman, jota ei ole leikkauksella korjattu. Omani on yleisempi miespuolisilla.
        Syyllistäminen esimerkiksi alle kouluikäisen kohdalla riemurasiaksi jota jakelee- on- kuvottavaa. Jos ei jostain asiasta omaa mitään tietoa, on tarpeetonta... arvostella.


    • Miumaumiukuli

      Hei!

      Itselläni sama juttu. Ensimmäisen infektioni sairastin jo 4-5-vuotiaana. Mm. sairaalassa tutkittu mahdollista syytä, mutta mitään rakenteellista vikaa ei ole löytynyt. Ainakin kylmettyminen tai järvessä uiminen aiheuttavat ongelmia. Nyt minulla on ollut jo vuosia Hipeksal lääkitys estolääkityksenä, joka on pitänyt sairauden kurissa. Antibioottia en halunnut pitkäaikaiseen käyttöön. Vain yksi tulehdus ollut lääkityksen aloittamisen jälkeen ja sekin oli lievä. Itselläni kuitenkin tarvittaessa aina mukana NitrofurC-75 Mg lääkitys, jos tauti sattuu iskemään. Täytyy myös juoda paljon. Karpaloakin olen kokeillut, mutta tehokkain on ollut nykyinen lääkitys. Yleensä tulehdus alkaa kirvelyoireilla virtsaputken suun tietämillä, jolloin olenkin alkanut pyyhkäistä aluetta Betadinella (vihreä), joka on hävittänyt oireet muutamassa tunnissa.

      • m- l l

        kuiva emätin - lääkäriltä lllllllllll tai apteekista "puikot"


    • Hapanmarja

      Minulla samat vaivat alkoivat jo 13-vuotiaana ja Trimopan sekä Nitrofur C:tä ja lopulta niistä ei ollut enää mitään apua. Aloin pissata jo ihan kirkasta verta ja pissalla käynti oli ihan helvettiä olin silloin jo 30-vuotias. Jouduin sairaalaan joksikin aikaan ja sain suoraan suoneen antibiottia en muista mitä se oli nimeltään. Sen jälkeen sain aina Selexidiä ja siitä oli vastetta. Otin 1-2 lääkettä aina yhdynnän tai uinnin jälkeen ja heti kun alkoi tuntua aloitin lääkekuurin. Lopulta kyllästyin ainaiseen tautikierteeseen ja eräs vanha terveydenhoitaja käski minun juoda tyrnimehua ja lopettaa makean syönti ainakin joksikin aikaan koska kuulemma kaikki makeat ruokkivat vti:tä ja uskokaa tai älkää pääsin koko tulehduskierteestä pikkuhiljaa eroon ja nyt tuosta kaikesta on jo 10-vuotta ja edelleen tarkkailen syömisiäni etten varsinkaan juo limuja tai mehuja jotka ovat tosi makeita. Tavaksi jäi myös aina pissalla käynnin jälkeen juoda heti lasillinen vettä ja muutenkin aina keittiössä poiketessa taas lasillinen vettä. Näin sain itse kierteen loppumaa eli ei makeaa vaan hapanta ja muuten painokin putosi silloin 15 kg ihan itsekseen.

    • sikke7

      Moi!

      Mitä vessapaperia käytät?

    • Voi vaivoja

      Kärsin ja vuosia virtsarakontulehduksista. Sain estolääkityksen. Se piti tulehduksen poissa. Mutta huomasin, että aina, kun otin johonkin särkyyn Banadolia yhdenkin tabletin, niin alkoi kirvely. Ihan käsikauppalääkkeestä oli kyse, enkä niitä usein ottanut. Tämä toistui, ja nykyään en Panadolia uskalla käyttää, vaikka sitä aina suositellaan. Yksi mahdollisuus saattaa olla herpestartunta, joka oireilee ja kirveltää. Siihen auttaa Asikloviiri-viruslääke estolääkityksenä.

    • vm -85

      Mulla oli nuorempana, 15-17 vuotiaana useampi virtsatulehdus. Sain lopulta puolen vuoden estolääkityksen. Lisäksi määräys juoda enemmän vettä ym nestettä, koska aineenvaihduntani on hidas muutenkin, ja tuohon aikaan oli ihan normaalia että kävin vessassa vain 3 kertaa päivässä: aamulla, koulusta tultua, ja seuraavan kerran illalla ennen nukkumaanmenoa... Tajusin toki itsekin jälkeenpäin, että eihän se ihan normaalia ole, jos noin harvoin käy veskissä...

      Lisäksi lääkäri määräsi (loppuelämäksi) karpalon syöntiä, ja tietysti aina jos seksiä on, niin sen jälkeen pisulle ja pesulle.

      Kerran sain vielä opiskeluaikoina ärhäkän tulehduksen, mutta muuten en ole enää saanut yhtäkään, olen pian kolmekymppinen. Lääkärin ohjeilla on pärjäilty: karpaloa joka päivä, muutenkin enemmän juomista (vettä, vihreää teetä, ym), seksin jälkeen veskiin ja pesulle.

      Karpalomehusta kannattaa varmistaa sisällysluettelosta, että paljonko karpaloa mehussa on. Itse juon god morgon karpalomehua. Lisäksi heitän pari karpaloa aamiaisjugurtin päälle.

      Kannattaa kokeilla kaikkea, myös sitä karpaloa. Eihän se ehkä kaikilla auta, mutta mulla auttoi, ja voi auttaa sullakin. Parempaa se karpalo on elimistölle, kuin ikuiset lääkkeet... joten itse ainakin kokeilisin kaikkea muuta mitä vaan voi!!!

    • teesto

      Muistathan juoda vettä riittävästi ihan joka päivä? Ainakin sellaiset 2,5 litraa päivässä kannattaisi juoda vettä, jotta munuaiset pysyvät koko ajan toiminnassa ja virtsa ei väkevöidy liikaa.

      Jos harrastat seksiä, tarkistakaa seksitapanne. Suuseksissä pitäisi olla todella tarkkana, että mies ei kosketa naisen virtsaputken suuta, vaan koskettaa ainoastaan klitorista tai vaginaa. Käy joka kerta seksin jälkeen pissalla ja huuhtele virtsaputken suu (ei pesuaineita).

      Usein alapesuun riittää vesi tai jos käytät pesuainetta, niin valitse luonnollisen ihon pH:n omaava pesuaine, joka on tarpeeksi mietoa alapääpesuun esim. apteekista löytyy sopivia aineita.

      Pidä huoli, että ulostebakteereita ei joudu virtsaputken suulle. Tämä tarkoittaa nimeenomaan sitä, että seksissä tai ulostetta pyyhkiessä on tämä riski.

      Syö karpalotuotteita päivittäin. Olen laittanut pakastekarpaloita aamupuuron päälle. Totut kyllä ajan kanssa kirpeään makuun.

      Ethän käytä liian kireitä vaatteita? Tiukat keinokuituiset alushousut kannattaa vaihtaa löysiin puuvillaisiin alushousuihin ja kotioloissa kannattaa olla esim. ilman alushousuja esim. hame päällä. Tiukat farkut tai muut hengittämättömät vaatteet kannattaisi myös korvata vaatteilla, jotta ilma kiertää eikä pöpöt pääse kasvamaan hapettomassa tilassa. Talvipakkasilla kannattaa tietysti huolehtia, että on tarpeeksi vaatetta, ettet palelluta sitä.

      Jos syöt karkkeja, keksiä, sokerimehuja tms. päivittäin, niin sekin voi olla syynä. Virtsatietulehdus käyttää ravintonaan sokereita. Toinen syyllinen voi löytyä hiivasta eli jos päivittäin syöt hiivaa sisältävää leipää tai muita tuotteita kuten pitsaa, niin hiiva myös ylläpitää pöpöjen kasvua.

      Jos virtsatietulehdus on krooninen, kannattaa ottaa asia puheeksi lääkärisi kanssa. Voi olla tarpeellista esim. magneettikuvata virtsatiet ja munuaiset. Jos ne ovat kunnossa ja kaikki yllämainitut seikat ovat myös kunnossa, niin estolääkitys lienee ainoa järkevä vaihtoehto.

    • mette1

      Luontaistuotteena karpalon ohella kannattaa ehdottomasti kokeilla greippiä. Puolikas tai kokonainen päivässä toiminut itsellä loistavasti. Suomesta sai aiemmin greippiä myös kapselina, mutta niiden maahantuonti on lopetettu jostain syystä joitakin vuosia sitten. Greipin kanssa tosin muistettava että ei sovi yhteen monien lääkeaineiden kanssa!

    • E-coli

      Täällä on tullut jo monia hyviä ohjeita. Itse sairastin pari vti:tä lapsena, sen jälkeen ei mitään ennen keski-ikää, jolloin lopulta muuttuivat riesaksi. Suvussa on onneksi lääkäriä myöten terveydenhuollon ammattilaisia, joilla sama vaiva.

      Minua ei auta karpalo, C-vitamiini eikä Hipeksal. Eivät myöskään "kevyet" antibiootit. Uskon silti, että karpalo tai puolukka voivat hyödyttää joitakuita etenkin, jos tauti on komplisoitumaton.

      Tärkeää on riittävä juominen, itsensä lämpimänä pitäminen (tietyt bakteerit riemastuvat heti, kun lämpötila alapäässä vähänkin laskee), pitkien istumisten välttäminen etenkin, jos ylipainoa, hygieniasta huolehtiminen mukaan lukien seksi -heti yhdynnän jälkeen pissalle - uimisen ja ammekylpyjen välttäminen. En koskaan ui ilman estolääkitystä. Kertaluonteinen antibiootti seksin jälkeen myös suositeltava. Ilmakylpyjä alapäälle, kunhan ei pääse kylmettymään. Ei hautovia tekokuituhousuja eikä pikkuhousunsuojia. Vti:n aikana ei liioin kannata rehkiä fyysisesti yhtään enempää kuin flunssankaan aikana. Olen havainnut rehkimisen voivan aiheuttaa takapakkia.

      Jos vaivat ovat kroonistuneet, ei kannata jatkaa yleislääkärien hoidossa, vaan mennä urologille, ja jos löytää hyvän, pysyä hänen hoidossaan. Monet lääkärit eivät näe potilasta yksilönä, vaan soveltavat aina samoja "oppikirjamalleja", auttavatpa ne potilasta tai eivät. Mietin toisinaan, montako kroonikkoa on aikaansaatu sillä, että on toistuvasti määrätty liian lyhyitä kuureja liian mietoa antibioottia, jolloin on saatu bakteerit vastustuskykyisiksi. Kokemuksesta tiedän, että moni yleislääkäri, jolla itsellä ei ole omakohtaista kokemusta vti:stä, on kyseisen sairauden edessä ihan tonttu eikä varsinkaan ymmärrä, miten helvetillinen vaiva se on.

      Täällä mainittiin myös sokeri. Siitä minulla ei ole muuta tietoa kuin se, että olen ylipäänsä huomannut runsaan sokerinkäytön vaikuttavan epäedullisesti elimistööni, vaikken diabeetikko olekaan. Sokeria siis kannattaa joka tapauksessa välttää.

      Toistuva vti koettelee hermoja. Ensisijaista on löytää hyvä pysyvä lääkärisuhde. Jossain vaiheessa virtsateiden rakenne kannattaa tutkituttaa, mutta monilla vti:stä kärsivillä ei löydy rakenteista vikaa.

    • teerrvemies

      Ihmetyttää nuo naisten virtsatietulehdukset. Olen mies ja yleensä miehillä on enemmän tietoa asiasta.
      Ensinnäkin kukaan ei juuri kertonut harrastavatko seksiä säännöllisesti miehen kanssa. Miehen penis on nimittäin hirvee bakteeripesä!!!! Esinahka pitää pestä joka ilta lämpimällä vedellä hyvin huolellisesti. Esinahka pitää vetää taakse kireelle ja hangata sormilla joka kohdaasta huolellisesti hangaten. Ei saippuaa, sillä se kuivuu ja oireilee!!! Esinahkaa jos ei pese huolellisesti päivittäin , siihen muodostuu näkymätön bakteerikalvo, jonka tunnistaa tupakoimaton henkilö jo vanhan väkevän virtsan tuoksusta 10 cm päästä. Jos tulehdus on paha, haju tuntuu jo 50 cm päähän. 24h sitten pesty TERVE esinahka ei tuoksu millekkään vaikka nenä on siinä kiinni. Korkeintaan hento laimean virtsan tuoksu.
      Moni mies kärsii esinahan taiveihottumasta tietämättään. Oireet on täysin samat kuin edellä mainitut. Esinahka pitää joka pesun jälkeen kuivata huolellisesti. Vedettävä kireelle ja kuivattava huolellisesti pyyhkeellä. Jos epäilee taiveihottumaa, niin vanhalle mies ihotautilääkärille aika. Yleislääkäri ei tiedä asiasta mitään!!!! Oireina yleensä paha pistävä virtsan tuoksu, Ihon hilseily (valkoista kuonaa irtoaa kädellä hangatessa), punoitus, verestävät hiertymät, hauras iho. Yksikin oire näistä, niin ehkä kyseessä on taiveihottuma.

      Hoitona huolellinen kuivaus pesun jälkeen. Kosteutukseen reseptivapaata Ceridal liuosta. Itse olen kostuttanut myös A-vita nenätipoilla silloin tällöin. Ihotautilääkäri määräsi myös vahvaa salvaa, jota en ostanut, kun katsoin sivuvaikutukset netistä. Pitkään käytettynä ehkä aiheuttaa ihosyöpää luki. Jos mikään ei auta, niin ympärileikkaus parantaa. Minulla hoito kesti vajaat pari vuotta.
      Jos teillä on miesystävä, niin kumiukko vaan päälle.
      Erityisesti suuseksi jättää penikseen paljon ärhäköitä bakteereita. Suu ja Nielu on on ihmisen likasin paikka. Miljardeja erilaisia sieniä, hiivoja ja bakteereita. Joka kerta pitää heppi pestä huolellisesti HETI aktin jälkeen. Nykyisin on muotia, että ukkomiehet käy hämärällä parkkipaikalla ottamassa suuhoitoja toiselta mieheltä, vaikka niillä ei ole suuhygienistin koulutusta. Miettikääpä naiset tämäkin näkökohta.
      Talvella käyttäkää autossa AINA istuinlämmitintä. Sisätilan lämmitin auttaa myös. Jos on pakkasta, hankkikaa autonpenkkiin lampaantalja. Älkää istuko missään kylmällä penkillä, esim. bussipysäkillä, puistossa, konsertissa, kalliolla, syysjuhlissa jne... Meille miehillekkin tulee kylmistä penkeistä eturauhastulehdus hyvin helposti. Minäkin osti autooni lampaantaljan.
      Välttäkää uimahallien porealtaita. Niissä on todella likaista vettä. Moni ei peseydy lainkaan, vaan menee ilman suihkua tukkakin kuivana porealtaisiin.

    • aktiivihiilenä

      "Miehen penis on nimittäin hirvee bakteeripesä!!!! "

      Kuulostaa siltä, että sulla on ongelma miehen peniksen kanssa. Naisen vagina on puhdas, niin kuin on oma penikseni - seksissäkään ei ole mitään saastaista.

      Kannattaa infektioista kärsivät perehtyä lantion alueen jännityksiin. Lantion alueen lihasten jumitukset estävät lihasten normaalin toiminnan -> tulehduksia sillä alueella. Joku TRE tai bioenergetiikka hyviä purkukeinoja. Apua tulee jossain kohtaa, ei maksa mitään, eikä joudu myrkyttämään kehoaan antibiootteilla ym muilla lääkkeillä.

      • E-coli

        Nimimerkki "teerrvemies" toi ihan huomionarvoisia näkökohtia esiin. Sopii tutkia joskus isoilla työpaikoilla, missä töhnässä ovat joidenkuiden näppäimistöt ja lankapuhelimet - oksennus tulee.

        Molemmilla sukupuolilla alapää- ja suuhygienian ohella ensiarvoista on käsihygienia, josta ei koskaan puhuta liikaa. Ei siinä auta puhtaat vehkeet, jos kädet ovat pesemättä tai huonosti pesty. Tosin asiat usein kulkevat käsi kädessä. Puhdas on puhdas kaikkialta, likainen on likainen kaikkialta.

        Joillakuilla naisilla on suurempi alttius kuin toisilla saada vti nimenomaan seksin seurauksena, mutta infektioita on myös aikoina, jolloin seksiä ei ole. Niiden, joilla on alttius seksin jälkeisiin infektioihin, kannattaa kyllä olla tarkkoina kaikkien altistavien tekijöiden osalta, joihin olennaisena osana kuuluu myös partnerin puhtaus ja altistavien tapojen välttäminen.


    • 15+4

      Kokeile Betainihydrocloridia with Pepsin, minulla lähti sillä.
      Saa Life kaupasta.
      Eli suolahappo ja pepsiini.

    • auttakaa2

      Miten mahdollista ? Minulla oli virtsatientulehdus j sain siihen antibiottia ja kuurin jälkeen 1pv nii alkoi tänään taas paineen tunne pissatessa,kirvelyä ja verta. Onko tämä nyt tulehdusta vai jotain muuta ? Auttakaa ?!?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe