Ötököitä huonosta kanin heinästä!!

Apua tarvitaan!!

Elikkäs, ostin uuden kanin häkin pari kk sitten jonka mukana tuli ilmainen pieni heinäpussi. No siitä heinästä on nyt tullut mustia pieniä koppakuoriaisen näköisiä ötököitä koko huone täyteen, hyi! Niitä on seinillä, vaatekaapissa, sängyllä, hyllyllä ja lattialla ja tietysti kanin häkissä. Nyt olen pessyt tolulla kanin häkin ja ostanut uuden heinäpussin eläinliikkeestä. Kanin häkki on nyt väliaikaisesti olohuoneessa, koska en saa noita ötököitä tuolta huoneesta pois millään. Niitä tulee aina jostain raoista lisää. Onko kenellekkään sattunut mitään vastaavaa? Mitä nuo ötökät voisi olla ja miten ne sais pois :/
T. Sohvalla nukkuja

7

2765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellunen!

      Voi ei!:( Huono homma. Olisikohan jonkunlaisesta myrkyttäjästä apua? Ja minkä merkkistä heinää mahtoi olla ja mistä kaupasta ostit? Toivottavasti pääsette niistä eroon:)

      • Apua tarvitaan!!

        Kärkkäiseltä ilmaiseksi häkin mukana, best friend festifal heinää oli :/ ja joo, joku tuholaistorjuja tänne pitää hommata jos en noita nyt itse saa pois !


    • elluoskukani

      Siivoatko häkin 1 päivässä? Se olisi tarpeen. Meillä oli tässä parisen viikkoa sitten sama ongelma. Mutta en siivonnut kanin häkkiä tarpeeksi paljoa. Joten ettei se siitä johtuisi. Ja itse käytän Osku merkkistä heinää se on hyvää ja kestää kaua. Muistathan etyä madotat kanin kerran kuussa?;)

      • Öyököitä voi tulla tosi monesta paikasta, esim heinästä tai eläinten kuivaruuasta, eikä se välttämättä edes kerro että se olisi huonoa. Jos mitenkään mahtuu pakastimeen, niin ainakin kuivaruuat kannattaa pakastaa että mahdolliset ötökät ei pääse kehittymään.

        Kestää kauan? Maistuuhan heinä kuitenkin kanillesi kunnolla, niin että se syö noin itsensä kokoisen keon päivässä? :) Osku ja Best firends on molemmat merkkejä, joiden laatu tuntuu vaihtelevan valtavasti. Toisinaan ne on kuulemma ihan hyvää, mutta toisinaan myös ihan järjettömän huonoa. Mutta itsehän heinäpussista näkee läpi että se on hyvää, pitkäkortista ja vihertävää :)

        Kania ei _todellakaan_ madoteta kuukauden välein. Kanin voi madottaa joko kun sillä on oireita (matoja ulosteessa, laihtuu), tai syksyllä ulkoruoka-kauden päättyessä. Matolääke on myrkkyä, jota ei saa antaa liian usein. Tiheällä myrkyttämisellä saa huonolla onnella aikaan vieläpä sen, että madot tottuu lääkkeeseen, eikä enää kuolekaan siihen... ja niitä supermatoja onkin sitten kiva yrittää häätää!

        Aloittajalle, toivottavasti kyseessä on otukset, jotka ei elä kovin pitkään eikä löydä ihmisasumuksesta ruokaa. Hyvä yleissiisteys kannattaa pitää, eli ei ruuantähteitä lojumassa ja tiheää häkinsiivousta. Osa ötököistä saattaa persiytyä myös kuivaruokiin, joten niiden olisi hyvä varmuuden vuoksi olla ilmatiiviissä pakkauksissa.


      • Apua tarvitaan!!

        Olen siivonnut häkin joka ikinen päivä kun kani meille tuli, siitä ei ole kyse. Ja ei, en kyllä todellakaan madota kania joka kuukausi, vaan eläinlääkärin neuvon mukaan pari kertaa vuodessa tarpeen tullen ;)


      • Apua tarvitaan!!
        Apua tarvitaan!! kirjoitti:

        Olen siivonnut häkin joka ikinen päivä kun kani meille tuli, siitä ei ole kyse. Ja ei, en kyllä todellakaan madota kania joka kuukausi, vaan eläinlääkärin neuvon mukaan pari kertaa vuodessa tarpeen tullen ;)

        Apua! Tuli viesti väärään kohtaan :D ylempi viesti siis elluoskukanille.

        Ja juu, kani syö kyllä heinää todella paljon, mutta tuota heinää ei kulunut juurikaan sen takia että asun kahdessa paikassa (opiskelen) ja minulla on kanin häkki vanhempieni kodissa sekä opiskelukämpässäni. Eli olin vain viikonloput vanhemmillani, jossa tätä huonoa heinää oli :) ja sitä samaa täälläkin toivotaan! Ei ole nyt näkynyt kun olen kuurannut koko huoneen joka paikasta :D


    • Anonyymi

      Heippa! Täällä sama homma! Meillä on nyt marsu kotona ja muutama päivä sitten huomattiin että mun huoneen ikkunanlaudalla oli jotain mustia ötököitä, näyttävät pieniltä koppakuoriasilta (osaavat lentää hetken aikaa pieniä matkoja) ihan samanlaisilta tuntomerkit kuulostavat miltä teilläkin. Saatin kuitenkin pois nämä ötökät. Tänään aamulla vasta tajusin että ne tulevat siitä marsun heinästä. Saatin ne pois young livinigin thieves aineella ja piparmintulla, ja ovat todella hyviä kaikkeen! Sen jälkeen aloin teippaamaan rakoja mistä niitä tuli, eikä ole näkynyt uusia. Sulla kyllä näyttää olevan paljon pahempi tilanne!! Tsemppiä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe