Kertokaa

Z50-70

Kokemuksia tästä http://www.expert.fi/Tuotteet/Tietokoneet/Kannettavat/Z50-70 Miten toimii? Itselleni tämä tulossa ja haluaisin tietää, että ei olisi turha ostos

24

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kännimän

      Kannattaa nyt sitten oston jälkeen ruveta miettimään onko kone hyvä. Itse olisin miettinyt asiaa ennen tilausta.

      • kännimän

        Kokemuksia itse koneesta ei ole mutta noiden tietojen perusteella vaikuttaa minusta todella lupaavalta ja hyvältä koneelta. En murehtisi ostosta yhtään.


      • Se aloittaja

        Minä luin vain jostain sivulta, että se olisi huono


    • lkjhg

      Millaiseen käyttötarkoitukseen tuo on tulossa?

    • kännimän2

      Kyllä pärjäilee tolla koneella
      .

    • Kookle is ur friend

      http://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Z50-70-59427656-Notebook-Review.124524.0.html


      Unfortunately, the answer to our initial question is no. In terms of hardware components there is no criticism about the Lenovo IdeaPad Z50-70 (59427656): The performance is decent, and the convenient thermal management results in a quiet and cool operation. That is all about the inner values. Looking at the rest of the notebook, you quickly ask yourself where Lenovo got these bad parts when you type on the keyboard or look at the display, and why the manufacturer did not integrate a better TN panel at least for the medium-priced configurations. The case is nice to look at, well-built and most rivals should take the Z50-70 as an example in terms of maintainability. But the meager port variety once again shows a basic issue of the review sample: The good hardware components result in a high price, but the other parts, which are shared with the less expensive versions, just cannot meet the expectations of this price point.

      We have a problem with a purchase recommendation, because there are devices in the same price range that offer a better overall package. One example besides the two mentioned rivals in the review would be the brand-new Acer Aspire V5-573G-54218G1Taii, which got 82% in our review. It has a better GPU and a slightly slower CPU, a matte and bright IPS display with accurate colors and good viewing angles as well as better battery runtimes. It is also thinner and lighter than the Lenovo, but much warmer and a bit louder under load in return. You will also have to waive a maintenance cover, but we did not have any issues with the input devices (illuminated keyboard) during our review

    • 13+18

      Paremmanki koneen sais tohon hintaan!

      • 15+8

        Ostin tuollaisen marraskuun lopulla ja olen tähän asti ollut tyytyväinen. En osaa sen tarkemmin kehua, kun en tiedä, mihin tarkoitukseen ap aikoo konetta käyttää. Esimerkiksi sen soveltumisesta pelaamiseen en tiedä, kun en pelaa.

        Koneessani on 1 TB kovalevy, mutta muistia vain 4 GB (tuossa ap:n esimerkkikoneessa näkyy olevan peräti 16 GB). Olenkin etsiskellyt lisämuistia, mutta yhteensopivan muistikamman löytäminen on työläämpää kuin olin kuvitellut. Etsintä jatkuu.


      • 15+8 kirjoitti:

        Ostin tuollaisen marraskuun lopulla ja olen tähän asti ollut tyytyväinen. En osaa sen tarkemmin kehua, kun en tiedä, mihin tarkoitukseen ap aikoo konetta käyttää. Esimerkiksi sen soveltumisesta pelaamiseen en tiedä, kun en pelaa.

        Koneessani on 1 TB kovalevy, mutta muistia vain 4 GB (tuossa ap:n esimerkkikoneessa näkyy olevan peräti 16 GB). Olenkin etsiskellyt lisämuistia, mutta yhteensopivan muistikamman löytäminen on työläämpää kuin olin kuvitellut. Etsintä jatkuu.

        16GB täysin liikaa tuohon. Mutta miten niin muistin löytäminen on vaikeaa? DDR3 SO-DIMM palikoita on maailma pullollaan. Vähän sama kun ei keskikaljaa ruokakaupasta löytäisi..


    • 15+8

      Olen ottanut vanhoista läppäreistäni muistit talteen ja niitä on melkein hatullinen. Yksikään niistä ei toimi. Muistia on aina vain 4 GB, vaikka toisessa muistipaikassa olisi vanhasta koneesta siirretty palikka. Lenovossani on Hynix HMT451S6AFR6A-PB. Kokeilin Kingstonin KVR16S11/4. Ei toiminut. Pitäisi olla KTL TP3CL. Ei vain ole tullut vastaan sellaista. Tosin olen vasta etsinyt Verkkokauppa.comista.

      Täytynee ostaa Amazon.comista. Siellä tuota Hynixiä näkyy olevan.

      • Hyyyyyyyyyvin harvoin ne muistit hajoaa. Johan niille valmistajat elinikäistä takuuta lupaavat. Noi on jotain epämääräisiä höpöhöpömerkintöjä.
        Minkä kokoisia, nopeuksisia ja latenssisia ovat?
        Oletko varma, että kone tukee yli 4GB muistia, tietyn kokoisia palikoita tai tietyn nopeuksisia? Kai ovat samanlaisia keskenään mitä laitat?



    • 15+8

      Maailma on pullollaan kaikenlaista höpöhöpöttäjää. Olenko jossakin puhunut muistin hajoamisesta? Ne nyt vain eivät toimi, joita minulla on maailma pullollaan.

      • DDR2 ja DDR3

        Mulla oli edellisessä koneessa 2Gb DDR2 lisämuistia eli yht. 4Gb. Nykyisessä on vakiona 4Gb DDR3 muistia. En tiedä onko DDR2 ja DDR3 yhteensopivia joten en ole kokeillut lisätä vanhasta koneesta muistia tähän mutta tälläkin olen pärjäillyt.


      • DDR2 ja DDR3 kirjoitti:

        Mulla oli edellisessä koneessa 2Gb DDR2 lisämuistia eli yht. 4Gb. Nykyisessä on vakiona 4Gb DDR3 muistia. En tiedä onko DDR2 ja DDR3 yhteensopivia joten en ole kokeillut lisätä vanhasta koneesta muistia tähän mutta tälläkin olen pärjäillyt.

        Eivät mitkään muistityypit ole mitenkään keskenään yhteensopivia. Fyysisestikään. Noita harvinaisia combo- emoja on, missä on esim. SDRAMia ja DDR:ää, mutta niitä ei voi käyttää yhtä aikaa.


    • No oletko varma, että muisti on koneessa tuettua? Ei se tietenkään toimi jos se on liian iso palikka tai jos ne ovat väärällä nopeudella, 32 bit käyttikset eivät yli 4GB näytä ja itse muistipaikat voivat mennä rikki.

    • 15+8

      Koneen manuaalin mukaan muistia voi olla max 16GB, mikä kylläkin taitaa olla liikaa. Kokeilin erilaisilla yhdistelmillä, joissa oli pari vanhaa Kingstonia, yksi Ramaxel ja kaksi vanhaa Hynixiä. Lisäksi mukana oli tuo alkuperäinen Hynix. Alkuperäinen toimi yksinään molemmissa koloissa, nuo muut eivät toimineet missään kokoonpanossa. Käyttis on W8.1 64 bit. Miksi koneessa on tyhjä muistipaikka, jos sitä ei voisi käyttää?

      Olen nyt tilannut Amazon.comista samanlaisen Hynixin, jollainen koneessa on ennestään. Suomen kaupoista sellaista ei löydy.

      Toivotaan parasta.

      • Veijo Voltti

        En lukenut kaikkea mutta mahtaako se alkuperäienn muistikampa ja samalla kone hyväksyä vain tietyillä volteilla toimivia muisteja? Tarkistappa Googlettamalla speksit.


      • ?????
        Veijo Voltti kirjoitti:

        En lukenut kaikkea mutta mahtaako se alkuperäienn muistikampa ja samalla kone hyväksyä vain tietyillä volteilla toimivia muisteja? Tarkistappa Googlettamalla speksit.

        …juuri näin Voi hyvä sylvi taas näitä auttajia ja autettuja. kyseinen lennun alkuperäinen muistipalikka dual-jännite 1.35V / 1.5V kamuksi ei käy tavan 1,5V
        Tällaiset tietokoneen perusasiat kuten muistienvoltitus olisi hyvä osata ennen kuin edes tekeletii muita neuvomaan.:)


    • 15+8

      Luulisi hyväksyvän täsmälleen samanlaisen muistikamman, joka on siis Hynix HMT451S6AFR8A-PB 4GB PC3-12800 DDR3-1600MHz non-ECC Unbuffered CL11 204-Pin SoDimm 1.35V Low Voltage Single Rank Memory Module.

      Palataan asiaan, kun tuo Amazonista ostettu tulee perille.

      Joko ketjun aloittaja on saanut koneensa? Miltä se tuntuu?

      • Olis siihen mikä tahansa muukin läppärin (SO-DIMM)DDR3 1600MHz low-voltavage peruspalikka (non-ECC, unbuffered) käynyt.
        Niitä on pullollaan kaupat, Murot, Huutonetit ja muut.

        Se Kingstoni ei käynyt kun läppäri tosiaan ottaa vähävolttisia muisteja. Mutta ei sen tarvi olla mikään tasan sama tasan samalla valmistajan omalla koodilla.
        Noh, sillain ne muistikauppiaat takoo voittoo kun myy muutaman euron tavaroita muutamalla kympillä.


    • 15+8

      Noita mainitsemiasi palikoita minulla on piironginlaatikko pullollaan. Eipä vain yksikään toimi.

      • No onko ne niitä 1.35V volttisia? Se sun piirongin laatikon Kingston ei ollut. Sanoinhan mä tossa low-voltage...


    • 15+8

      Kyllä piironginlaatikossa on 1.35 volttisia, kuten on muitakin. Mutta nyt koneessa on toinen samanlainen Hynix, jollainen siinä oli jo ennestään. Muistia on nyt 8 GB ja hyvin pelittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe