En kestä enää tätä pahoinvointia!

oksuliisa

Synkimpinä hetkinä toivon melkein keskenmenoa, tuntuu että pää hajoaa.
Rv 15 0 tänään, oksentanut 9 vkoa.
Useimmiten vain kerran tai pari päivässä vaikka pahoinvointi on jatkuvaa, nyt ei taaspysy mikään sisällä.
Aloitin oksentamisen eilen illalla noin yhdeksältä, siitä saakka laatannut kerran, pari tunnissa.
On niin paha olo, vatsaan sattuu ja pää räjähtää särystä joka kerta ku oksennan.
Itkettää.
Tulen hulluksi.

4

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Ymmärrän! Mäkin olin tosi kipeä viikot 7-19. Edelleen on pahoinvointia päivittäin, mutta nyt se on paljon lievempää. Toivon, että sullakin helpottaa pian. Kaikkein pahimpaan vaiheeseen auttoi seaband. Lievempään pahoinvointiin sillä ei ollut valitettavasti mitään tehoa. Mulla on koko raskauden aikana tullut vain 1 kg painoa vaikka olen jo viikolla 29. Edelleenkään ei ole ruokahalua. Lähinnä katson kellosta, että koska olisi aika syödä.

    • bbb1

      Tiedän tunteen. Olo oli niin ahdistava, että toivoin keskenmenoa ihan sama kun sitä tuskaa ei vaan täytyisi kokea. Mulla oli melkein kaikki sallitut pahoinvointilääkkeet käytössä, mutta olo oli silti yhtä helvettiä. Sun kannattaa ehdottomasti yrittää raahautua lääkäriin ja pyytää pahoinvointilääkettä. Kyllä ne sut varmasti ottaisi osastolle sisään, jos pyytäisit. Kuulostaa varmaan kamalalta, kun sanon, että kun mulla veriseula hälytti ja oli kohonnut riski saada kromosomipoikkeama, niin olin ahdistunut siitä, että jos minulla ei olekaan kromosomipoikkeavaa lasta, niin en voi tehdä keskeytystä ja näin pääse eroon pahoinvoinnista. No, lapsellani oli trisomia -21, joten minulle tehtiin keskeytys, ja pääsin eroon pahoinvoinnista. Nyt olen taas alkanut haaveilemaan vauvasta, olen kyllä idiootti, jos hankkiudun taas siihen helvetilliseen tilaan.

      Hae itsellesi apua! Vaadi pahoinvointilääkkeet ja sisälle osastolle pääsyä! Onneksi sinulla on viikkoja niin paljon, että kyllä sulla varmaan pian helpottaa, vaikka ei ihan kokonaan loppuisikaan. Tsemppiä!!

    • sympatiaaaaa

      pahoinvointi on kamalaa ja minulla se kesti loppuun asti - onneksi oksentelu loppui toisen kolmanneksen alkupuolella, mutta loppuun asti etoi ja yökötti. mutta usko kun sanon, että siitä selviää. jos tämä on eka raskautesi, niin pahoivoinnin kestäminen on ihan hirveää, kun ei edes osaa kuvitella, että se loppuisi ja pelkää että se kestää lopun elämää. mielestäni se oli pahinta, kun esikoista odotti, että ei tiennyt, milloin se loppuu. mutta se helpottaa vielä. mene päivä kerrallaan. hae saikkua. minä tein niin, että makasin vaan sängyssä ja söin sitä mitä pystyin, lähinnä paistettuja perunoita ja jauhelihakastiketta. (:D). lepää ja pyydä läheisiä apuun hoitamaan kotia. nuku paljon, silloin pahoinvointi ei vaivaa.

      ja vaihda maisemaa, vaikka vanhempiesi luo, jos pystyt. minulle ainakin tuli jo niin pahasti psyykkinenkin paha olo meidän vanhan kodin vessaa kohtaan, kun siellä olin niin paljon oksentanut, että jo pelkkä vessassa käyminen alkoi yököttämään. muutimme viimeisen kolmanneksen aikana ja uuden kodin vessa oli niin ihana, kun siihen ei liittynyt oksennusmuistoja. :DD pitkään kun voi pahoin, huoneisiin, tavaroihin yms. alkaa liittää oksennusajatuksia ja se pahentaa oloa, ja siksi vaikka viikko muualla voi auttaa.

      ja jos se helpottaa, niin juuri tuli usalainen tutkimus, jonka mukaan pahoivoivien äitien lapset ovat älykäämpiä. ;)

    • oksuliisa

      Kiitos tsempeistä. Tämä on kolmas raskaus, aiemmissa ollut pahoinvointia mutta ei mitään tähän verrattuna, töissä pystynyt olemaan.
      Äitini haki lapset luokseen eilen ja ilmoitti että saavat jäädä toiseksikin yöksi, jotta saan levätä.
      Tänään juonut desin vettä aamulla ja syönyt puolikasta ruisleipää, pysyivät sisällä, mutta myöhemmin join lasillisen vadelmakeittoa ja se tuli ylös. Onneksi oksennustahti ei ole sama kiin eilen, tosin en ole edes yrittänyt jioda nyt.. huomenna taas lääkäriin pyytämään losää saikkua ja varmaan tiputukseen taas jos olo ei parane.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe