MITEN EROON VIILTELY ARVISTA!

kaduttaa

Viiltelin siis idioottina masentuneena 3kk sitten ranteeseen syviä viiltoja, ja nyt olis kiva päästä niistä eroon :)
Arvet ovat siis "Sisäälepäin" meneviä ja osa on punaisia, osa valkoisia.

Ja kyllä, olen saanut apua tähän. Kävin terapioissa ja kuraattorilla yms. Ja äitini tietää asiasta. Enkä TODELLAKAAN halua enää satuttaa itseäni ja olen TÄYSIN parantunut masennuksesta. Joten en tarvitse mtn "Lopeta se viiltely huomiohuora" kommentteja koska en enää tee sitä.

Olis kiva jos osaisitte auttaa että miten pääsisi NOPEASTI eroon niistä, sillä olemme menossa lomamatkalle ja olisi kiva jos voisi pitää toppeja ja kehtaisi käydä edes rannalla.
Kiitos jo etukäteen jos vastaatte :)

14

3692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B-)

      No totuushan on se, ettei niistä noin vaan eroon pääse, ainakaan jos muutamista kuukausista puhutaan. Kyllä ne vuodessa varmaan haalenee :) Mutta siis, bepanteen on se juttu. Tai ite alotin käytön jo suht nopeasti tekosieni jälkeen, Vuoden takaiset jäljet haalistunu hyvin :) ja voithan sä pahimpiin jälkiin vaikka peitevoidetta laittaa. Ja hyvä jos perhe tietää, ei tarvi niiltä peitellä kokoaikaa. Tuskin vastaantulijatkaan jää sun käsiä katseleen!

      • B-)

        Nii ja jos joku on jossai selkeessä paikkaa ja sillee nii länttää siihen vaikka sellanen siirtokuvatatska :D


    • Ystäväni käytti

      Apteekista saa arpien häivytys voidetta, en muista paljonko maksaa tai kuinka nopeasti toimii

    • En ossaa oikeen auttaa

      Mun arvet on ollu mun kädessä nyt vuoden, ja ne on vähän haalistunu mutta näkyy vielä selvästi. Oon käyttäny bepanthenia sunmuita voiteita mutta ei ne vaan katoa.. Aika parantaa haavat, niinhän se on.. Eli niitten arpien kanssa on vaan elettävä. Hyvä että perhees tietää niistä niin ei tartte koko aikaa peitellä! :)
      Pärjäile! :)

    • ttittititi

      Ei ne arvet ikinä häviä, haalistuvat vain. Tatuointi on myös yksi vaihtoehto arpia peittämään.

    • kaduttaa

      Kiitos kaikille näistä vastauksista :)
      Ehkä pitää vaan oppia elämään näidekin kanssa :/

    • arpikäsi

      Hei ei sun tartte välittää mitä muut ajattelee niistä arvistas :) Ittelläni on kädessä leveitä arpia/haavoja/jälkiä jotka eivät ikinä katoa, ja ihoni on aika turmeltunut niitten lähistöltä, mutta hei, en välitä. Ne on jälkiä menneisyydestä, eikä niistä tarvitse enään tulevaisuudessa piitata. Ja kyllä ne ajan kuluttua haalenee, tosin jos teit niistä oikeasti syviä niistä jää aika varmasti jonkinlaiset jäljet, mutta opettele vaan elämään asian kanssa 8)

    • autto.mua

      kokeile laittaa niihin bio oilia. se auttaa mut siin kestää vähä aikaa et arvet alkaa haalentuu :)

    • toivottavastiautoin

      Ei niistä kyllä sitten helposti eroon pääse, jotkut jäljetkin voi jäädä loppuelämäksi. Mutta itse käytin tuota bepanthenia, ja kyllä auttoi. Myös kesällä yritin antaa niitten arpien ruskettua/haalistua. Ja nyt kesän jälkeen ne on ihan haalistuneet ja niitä ei ees kauheasti näy. Nyt kun ei ole kesä eikä ole mikään mahdollisuus päästä ruskettumaan (ellet asu lämpimässä maassa tai olet lähtenyt juurikin sinne lomaksi) niin kyllä se bepanthen auttaa. :)

    • minäolenminä

      Lopeta viiltely.

    • kaduttaa

      Hei miten te ootte tota bepantheenia käyttänyt? Laitoitteko sen vaan joksikin aikaa ja pesitte pois vai laitoitteko ohuen kerroksen ja ainnoitte imeytyä pois?
      Nimittäin tuo bepanthen on aika paksua niin siinä menee aika kauan imeytyä ja ei voi pitkähihastakaan päälle laittaa :/

      Ja vielä tosta bio oilista niin ei se mulla ole auttanut arvissa yhtään :/

      • Gycokecinyd

        Laita vaikka yöks paksu kerros sitä ja aamulla jos sitä on vielä sun kädessä tai mihin laitoitkaa sitä nii pyyhi pois tai pese. Ja älä koske niihi. Sitku et mee minnekkää voit laittaa 3krt sitä päivän aikana etkä pyyhi pois.


    • Scarred-for-life

      Heippa, aika vanha ketju jo mutta varmasti vielä moni kuukkelin kautta saattaa eksyä aiheiseen, jonka vuoksi ajattelin kommentoida omia kokemuksiani arpien poistamisesta. Minun arpia, joita eniten vasemmassa käsivarressa, on korjattu plastiikkakirurgilla. Sain lähetteen 17-vuotiaana Taysin plastiikkakirurgille, tuolloin käyttivät suurten arpien häivyttämiseen ja pienentämiseen w-ja z- plastia. Leveä arpikudos leikattiin pois ja ihoa ns. Kiristettiin yhteen siten että haavan reunat olivat sahalaitaiset. Ja tikit päälle, tämän tekniikan luvattiin häivyttävän arpea ainakin optisesti koska ei ole enää suorareunainen. Paljonhan riippuu ihotyypistäsi millaista arpikudosta ja kuinka paljon ihosi muodostaa parantuessaan. Itse olen todella tyytyväinen lopputuloksiin tällä tekniikalla, arvet ovat toki nähtävissä mutta eivät koholla, niin selkeästi erottuvia ja arvet paljon kapeampia tms. En tiedä kuinka nämä nykypäivänä menevät mutta 13 vuotta sitten menin tk-lääkärin vast.otolle ja sitä kautta alettiin asiaa hoitamaan. Korjaukset tehtiin ihan päiväkirurgisella paikallispuudutuksessa.

      Moni uusista tuttavuuksista on arvista kysellyt, mutta vain sen kerran. Ei ole suhtautuminen minuun muuttunut mitenkään. Ja vanhat eivät niitä edes enää näe. Ne ovat osa minua ja osa mennyttä elämänvaihetta, josta onneksi selvisin.

      Toivottavasti tästä on apua jollekin, joka asiaa on pohdiskellut.

    • Scarred-for-life

      AI niin piti vielä sanoa, että osan arvista olen peittänyt tatuoinneilla. Arpikudos käyttäytynyt ihan hyvin ja kuvat yhtä siistit kuin ns. Terveessä ihossa. Hyvä tatuoija osaa arvioida onko järkevää lähteä tatuoimaan, ja tämähän selviää suunnitteluvaiheessa:)

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe