Joulua ootellessa

fiiuliin*

Soikaa

Hiljaa soi
ja tunnelmoi
jouluaika
sävelin
kirkon kellot
kumajaa
hiljaisuuden
joulunaikaa
tasoittaa
soikoon kellot
kirkkojen
soikoon sävel
urkujen
hartautta jumalan
rakkautta jeesuksen
seimeen syntyneen

9

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä ihana auringonpaiste :D
      Tuo sininen taivas, pari valkoista pilveä, voiko ilahduttavampaa näkyä pimeimpänä vuodenaikana ollakaan?

      ,..."arkihuolesi kaikki heitä, mieles nuorena nousta suo, laulaa sydän tänään".
      Luin palstalla kirjoittajien ajatuksia, ja sitten löysin fiiuliinin pienen ihanan runon, jonka harras tunnelma soi kauniin hymnin lailla.
      Kiitos fiiuliin

    • Niin kuinka voikin olla taasen mitä ihanin päivä ,tääläkin paistaa aurinko . Ja eilen kokopäivän satoi vettä -
      Nyt sitten oltiinkin pitkällä aamulenkillä Jerrynkanssa -- oltiinhan me eilenkin ne pakollisen 4 kertaa -- mutta kun on asusteen kaikenlaiseen ilmaan ei valittamista.

      Nyt on viimeinen tilaisuus alkaa joulua valmistella . Itselleni laitan kotio pikkusen --kun menen perheeni kanssa samaan paikkaan , ainakin 15 henkilöä meitä on --kukin viedään edeltä sovittua ruokaa niin että ei kestitys tule kenellekkään ylivoimaseksi --- jouluruokaa on oltava Ainakin Suomalaista -- ja ne pakolliset Ruotsalaisten sillit ja lihapullat :=)

    • Meillä taas vanhimman tyttäreni kanssa jo suunniteltiin, miten helposti ohitamme kaksistaan kokkailut. Hänkin on suurperheen emäntänä laittanut tosi monipuolisesti tarjottavat. Kerran sitten näinkin:D
      Nyt mennään aatonaattona ja ostellaan kevyttä ja mieleistä, valmistetaan kodikkaasti pieniä määriä ilkosemme, (hahhaa) iloksemme.
      Nuorimmainenkin saattaa tulla, en tiedä kertyykö lapset luokseen, mutta stressiä ei oteta mistään.

      Aattona on piipahtanut mieheni nuorimmainenkin tervehtimään, mutta sekaan mahtuu.

    • Fiuliin --olip kaunis jouluruno.

      Olen lukenut muitakin kirjoituksia muualta ..Ja viimeksi huomasin sinun kirjoituksesi jossain , nyt olen ainakin minä joka haluan toivottaa sinullekkin mukavia joulun odotuksin -- itse ollaan jerryn , koirani kanssa sellasia hiljaisuutta rakastavia ja onneksi ei enään olekkaan mitään Joulukiireitä --niinkun ennen joskus kauan sitten .
      Olen aina tykännyt Joulunvietosta se on perhejuhla parhaasta päästä minulle saan sillon nähdä läheisiäni -- jotka ovat työssä kiireineen .
      Mutta koitetaan me vaan nauttia hissukseen tästä talven juhlasta -- en pidä mistään uskonnollisista saarnoista - Mutta pelastusarmeijan joulusanoman katselin .. ja olikin mieleiseni -- ei mitään prameilua .
      Ovat hyvällä asialla.

    • fiiuliin*

      Tuleekohan joulu
      lumineen
      tonttupoikain touhu
      iloinen
      saako vielä kerran
      ammentaa
      pienen hetken verran
      joulun tunnelmaa
      onko taivaan tähti
      kirkkahin
      vielä loistamassa
      säteillään'

      Toki on

    • fiiuliin*

      Minä nyt tempun tein, tulin runollani pilaamaan palstan iloisen mielen---- Anteeksi.

      Olen ollut , ja olen vieläkin niin väsynyt tuon lasaretissa olon jälkeen, paljon sain lääkkeitä, liian paljon kuulemma .
      Minusta vain tuntuu kun tunnen jonkunlaista vetoa teihin jokaiseen että haluan
      kertoa omasta voinnistani .
      Tiedä vaikka olisi se viimeinen--------------------

    • Lorena*
    • Lämpimiä ajatuksiahan sinä fiiuin* herätit meissä tutuissa "vanhoissa" palstalaisissa, sehän näkyy ketjun viesteistä. Kuinka hienoa että vielä jaksat runoilla ja taitokin jäljellä. Kiitos niistä. Ei sairaus onneksi ole kaikkia voimiasi vienyt.

      "Lasna - muistanet - kuuset tähtöset
      kaunehinta oli maailmassa.
      Saahan ihmeellään syömmes' syttymään
      joulu vieläkin kuin ennen lasna."

    • *Tuikkikaa oi Joulun tähtöset*, soi sisimmässäni kun luen kirjoituksianne :) Sulo Saarits'in harras on ääni seurannut koko nuoruus ja aikuisikääni noiden laulujen myötä.

      Olihan hän kirkkolaulun opettaja Sibeliusakatemiassakin 24 vuotta, ja monet herkistävät hetket on syttyneet joululaulujen myötä.

      Ihan on levon aika, kun saa istua koneelle, omalle tutulle paikalleen ja lukea ajatuksianne. On vaan niin paljon muuta nyt tehtävää päivisin, mutta kaipaan palstalla mukanaoloa kuin ennenkin.
      Lämmin tervehdys täältä tutuille!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe