Ylivieskan "jouluvalot"

Pöperö-Maija

Surkeat lamput olevinaan joulukatuna. Oulaisissa oli taas panostanut usealle kadulle ja ihan oikea joulukatu-meininki. Lisäksi Ura-asennus oli laittanut maakunnan komeimmat valot. Millos Ylivieskassa panostetaan joulukatuun?

39

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei olla raha

      Me ylivieksa olla koyha kunta. Meila ei ole raha, eika panki anna enaa laina.

      • näin on

        Sosiaalihuolto ja pakolaisten vastaanotto kustannukset imee kaupungin kuiviin !


    • Eikömikäänpassaa.

      Entä sitte.

    • kuntalainen_

      Tässä nähdään taas jälleen kerran Haikolan saamattomuus. Tulis jo joku nuorempi ja tekevämpi tilalle.

    • Laittakoon

      Se jolla on rahnaa paremmat valot, jollei kelpaa. Voit aina oman pihan ja tienpätkäs laittaa edustavaan kuntoon !! Ei se Joulu tule näyttävyydellä eikä kilpailulla missä pareen... Vaan on ihan sydämmestä lähtevä Ilmiö/ tunne/lähimmäisenrakkaus/antamisenilo ;)

    • löylypukki

      Hyvä, ettei moiseen turhuuteen panostetakaan. Eiköhän niille kaupungin vähille rahoille ole tärkeämpääkin käyttöä.

      • duoda...

        "löylypukki" kirjoittaa lyhyesti, mutta joka sana täyttä asiaa.

        Jos oikein mitättömät jouluvalot haluatte nähdä, niin käykääpäs kahtoon naapurikaupungissa. Eiköhän se joulu tulla jolokottele sinnekin
        siitäkin huolimatta.


    • Masto rulaa

      Onko ne P-KT kerännyt nekin valot pois siitä mastosta jonka myi ? Niitähän sai maksusta vilkutella ja oli "maailman suurin joulukuusi" ja tuotto käytettiin ?? sitä en muista mutta väliäkö sillä..

      • .....

        Se mastohan on jo vuosikausia sitten pimennyt. Ei alettu uusimaan valoja kun niistä suurin osa oli jo palanut


    • Kuhan valot on.

      Kelepaako aloittajalle Myllyaukealla oleva Joulukuusi,vai onko siinäki jotain vikaa?

      • 465445

        On muuten harvinaisen upea, virheetön ja täydellinen se myllyaukion kuusi! Jopa sääli että se on kaadettu. Tosin hienon juhlan eteen voi jotain uhratakin. Kiitos kuusen järjestäneille! Toivottavasti pysyy pystyssä :)


    • PP0

      Itseään kunnoittavissa kaupungeissa on komeat jouluvalot pääkaduilla. Nykyiset valot kelpais lähinnä pikku käpykylän raitille, ei itseään alueen keskukseksi mainostavalle kaupungille. Ottakaa mallia vaikka Oulaisista, puhumattakaan Oulusta tai Kokkolasta.

      • naurua...RÖHÖNAURUA

        Ei sitä vuokra-asuntoa räkyttämällä Ylivieskasta saa.
        Laita taloutes kuntoon, maksa velekas ja sitämyöten ne luottotiedotkin palautuvat.
        Sitte vielä kun hoidatat tuon psyykepuolesiasiatkin edes jollekin tolalle, niin mahkut senkun lisääntyy.
        Et sinä noilla nimimerkkien vaiholla petä ketään, vastaat tuossa alempana itsellesi nimimerkillä: "Ylipaska"

        Se on sairasta touhua se.


      • Ylipaska
        naurua...RÖHÖNAURUA kirjoitti:

        Ei sitä vuokra-asuntoa räkyttämällä Ylivieskasta saa.
        Laita taloutes kuntoon, maksa velekas ja sitämyöten ne luottotiedotkin palautuvat.
        Sitte vielä kun hoidatat tuon psyykepuolesiasiatkin edes jollekin tolalle, niin mahkut senkun lisääntyy.
        Et sinä noilla nimimerkkien vaiholla petä ketään, vastaat tuossa alempana itsellesi nimimerkillä: "Ylipaska"

        Se on sairasta touhua se.

        Mitä sinä luulotautinen luuseri oikein sekoilet?
        MINÄ olen hyvin harvoin kirjoittanut sen pienen ja kuppaisen tuppukylänne palstalle ja silloin olen käyttänyt paikkakuntanne luonteen mukaisesti nimimerkkiä Ylipaska, joskus nimimerkkejä juntit tai junteille, enkä koskaan mitään muuta.

        Sitä paitsi MINÄ EN ASU niillä surkeilla seuduillanne, enkä koskaan taatusti muuttaisi sinne mistään hinnasta.
        Mieluummin muuttaisin jopa Siperiaan kuin Ylipaskaan

        SINÄ juntti puolestasi voisit opetella kirjoittamaan suomeksi ja MUISTA myös kerrata yhdyssana säännöt.


      • 463567
        Ylipaska kirjoitti:

        Mitä sinä luulotautinen luuseri oikein sekoilet?
        MINÄ olen hyvin harvoin kirjoittanut sen pienen ja kuppaisen tuppukylänne palstalle ja silloin olen käyttänyt paikkakuntanne luonteen mukaisesti nimimerkkiä Ylipaska, joskus nimimerkkejä juntit tai junteille, enkä koskaan mitään muuta.

        Sitä paitsi MINÄ EN ASU niillä surkeilla seuduillanne, enkä koskaan taatusti muuttaisi sinne mistään hinnasta.
        Mieluummin muuttaisin jopa Siperiaan kuin Ylipaskaan

        SINÄ juntti puolestasi voisit opetella kirjoittamaan suomeksi ja MUISTA myös kerrata yhdyssana säännöt.

        No sinähän se olet kuitenkin superlatiivi tässä kaikessa juntteudessa, kun esim. meuhkaat yhdyssanasäännöistä, vaikket osaa kirjoittaa edes sitäkään yhteen. Huomaatko usein itse tätä?


      • OY Luottotieto AB
        463567 kirjoitti:

        No sinähän se olet kuitenkin superlatiivi tässä kaikessa juntteudessa, kun esim. meuhkaat yhdyssanasäännöistä, vaikket osaa kirjoittaa edes sitäkään yhteen. Huomaatko usein itse tätä?

        Varsin koominen kaveri tämä "Ylipaska".
        Hän koettaa vakuutella, ettei asu Ylivieskassa, no senhän me jo tiedämme.

        Taannoin hän väitti Raahepalstalla, että siellä hörhölän keskustassa olisi muka henkilöliikennettä palveleva rautatieasema.
        Sekään ei tietenkään pidä paikkaansa, vaan lähin em. palvelu löytyy Vihannista, matkaa keskustasta n. 36 km. Mainittakoon vielä, etteivät esim. pandoliinojunat edes pysähdy siellä.
        Ylivieskassa, kuten muissakin edistyksellisissä kaupungeissa rautatieasema on kaupungin keskustassa, josta voi nousta kiskobussin, pikajunan kuin myös pendoliinonkin kyytiin.

        Ylivieska on vetovoimainen järkevien ihmisten kaupunki, jonne niin monet halajaavat, mutta useille heistä se jää pelkäksi haaveeksi.


      • Brahestad
        OY Luottotieto AB kirjoitti:

        Varsin koominen kaveri tämä "Ylipaska".
        Hän koettaa vakuutella, ettei asu Ylivieskassa, no senhän me jo tiedämme.

        Taannoin hän väitti Raahepalstalla, että siellä hörhölän keskustassa olisi muka henkilöliikennettä palveleva rautatieasema.
        Sekään ei tietenkään pidä paikkaansa, vaan lähin em. palvelu löytyy Vihannista, matkaa keskustasta n. 36 km. Mainittakoon vielä, etteivät esim. pandoliinojunat edes pysähdy siellä.
        Ylivieskassa, kuten muissakin edistyksellisissä kaupungeissa rautatieasema on kaupungin keskustassa, josta voi nousta kiskobussin, pikajunan kuin myös pendoliinonkin kyytiin.

        Ylivieska on vetovoimainen järkevien ihmisten kaupunki, jonne niin monet halajaavat, mutta useille heistä se jää pelkäksi haaveeksi.

        No koominenpa hyvinkin. Mielestäni kuitenkin naurettavinta hänen teksteissään on kuitenkin hänen nimimerkkinsä: "Ylipaska"
        Ellei halua kirjoittaa omalla nimellään, mikä on varsin ymmärrettävää, niin silloin valitaan nimimerkki jolla kirjoitetaan.
        Toisaalta....tuo Nimimerkki Ylipaska sopii hänelle todella hyvin.


      • Ylipaska
        OY Luottotieto AB kirjoitti:

        Varsin koominen kaveri tämä "Ylipaska".
        Hän koettaa vakuutella, ettei asu Ylivieskassa, no senhän me jo tiedämme.

        Taannoin hän väitti Raahepalstalla, että siellä hörhölän keskustassa olisi muka henkilöliikennettä palveleva rautatieasema.
        Sekään ei tietenkään pidä paikkaansa, vaan lähin em. palvelu löytyy Vihannista, matkaa keskustasta n. 36 km. Mainittakoon vielä, etteivät esim. pandoliinojunat edes pysähdy siellä.
        Ylivieskassa, kuten muissakin edistyksellisissä kaupungeissa rautatieasema on kaupungin keskustassa, josta voi nousta kiskobussin, pikajunan kuin myös pendoliinonkin kyytiin.

        Ylivieska on vetovoimainen järkevien ihmisten kaupunki, jonne niin monet halajaavat, mutta useille heistä se jää pelkäksi haaveeksi.

        Väärin juntit, täydellisen väärin.
        Luuletteko te täydelliset älykääpiöt ja pösilöt todella, että minä asuisin siellä Lapissa eli entisessä Oulun läänissä keskellä ei mitään?

        Ehei juntit, minä en sinne keskuuteenne niille junttien ja lestadiolaisten asuttamille ankeille sekä vastenmielisille seuduille muuttaisi edes aseella uhaten.
        TEILLÄ siellä kehitysalueella kun ei ole yhtään mitään, ei siis todellakaan mitään.

        TE juntit ja outoa kieltä viäntävät maalaiset vain ette tiedä edes sitä, että muualla on kaikki paljon paremmin.

        Typeryytenne tulee selkeästi ilmi mm. siinä, että kuvittelette sen surkean ainoastaan 14 tuhannen juntin asuttaman käpykylän olevan joku keskuspaikka. Todellisuudessa te maalaisjuntit ette kehittyneistä keskuspaikoista tiedä yhtään mitään.

        Ps. sorry juntit, unohdin että onhan teillä siellä Lapissa silti jotakin, nimittäin köyhyyttä ja kurjuutta.


      • ymmärrän kaipuusi
        Ylipaska kirjoitti:

        Väärin juntit, täydellisen väärin.
        Luuletteko te täydelliset älykääpiöt ja pösilöt todella, että minä asuisin siellä Lapissa eli entisessä Oulun läänissä keskellä ei mitään?

        Ehei juntit, minä en sinne keskuuteenne niille junttien ja lestadiolaisten asuttamille ankeille sekä vastenmielisille seuduille muuttaisi edes aseella uhaten.
        TEILLÄ siellä kehitysalueella kun ei ole yhtään mitään, ei siis todellakaan mitään.

        TE juntit ja outoa kieltä viäntävät maalaiset vain ette tiedä edes sitä, että muualla on kaikki paljon paremmin.

        Typeryytenne tulee selkeästi ilmi mm. siinä, että kuvittelette sen surkean ainoastaan 14 tuhannen juntin asuttaman käpykylän olevan joku keskuspaikka. Todellisuudessa te maalaisjuntit ette kehittyneistä keskuspaikoista tiedä yhtään mitään.

        Ps. sorry juntit, unohdin että onhan teillä siellä Lapissa silti jotakin, nimittäin köyhyyttä ja kurjuutta.

        Jos et tuntisi suurta kaipuuta tänne, et itkisi tällä palstalla jatkuvasti.

        Minunkin mielestäni nimimerkkisi: "Ylipaska" sopii sinulle oikein hyvin.

        Joko hoitaja jako aamulääkkeet?


      • 564675
        Ylipaska kirjoitti:

        Väärin juntit, täydellisen väärin.
        Luuletteko te täydelliset älykääpiöt ja pösilöt todella, että minä asuisin siellä Lapissa eli entisessä Oulun läänissä keskellä ei mitään?

        Ehei juntit, minä en sinne keskuuteenne niille junttien ja lestadiolaisten asuttamille ankeille sekä vastenmielisille seuduille muuttaisi edes aseella uhaten.
        TEILLÄ siellä kehitysalueella kun ei ole yhtään mitään, ei siis todellakaan mitään.

        TE juntit ja outoa kieltä viäntävät maalaiset vain ette tiedä edes sitä, että muualla on kaikki paljon paremmin.

        Typeryytenne tulee selkeästi ilmi mm. siinä, että kuvittelette sen surkean ainoastaan 14 tuhannen juntin asuttaman käpykylän olevan joku keskuspaikka. Todellisuudessa te maalaisjuntit ette kehittyneistä keskuspaikoista tiedä yhtään mitään.

        Ps. sorry juntit, unohdin että onhan teillä siellä Lapissa silti jotakin, nimittäin köyhyyttä ja kurjuutta.

        Ne on savolaiset jotka viäntää kieltä. Haukkuisit varmaan nekin. Haukutko kaikki pienissä kaupungeissa asuvat? Miksi? Aika helvetin noloa sun räkytys. Ei mitään järkeä. Tekstin asu todellakin kertoo, ettei kaikki ole kotona. Olet ihan takuu varmasti mielenterveysongelmainen reppana Kaisaniemen bunkkereista.


      • Ylipaska
        ymmärrän kaipuusi kirjoitti:

        Jos et tuntisi suurta kaipuuta tänne, et itkisi tällä palstalla jatkuvasti.

        Minunkin mielestäni nimimerkkisi: "Ylipaska" sopii sinulle oikein hyvin.

        Joko hoitaja jako aamulääkkeet?

        No, myönnetään myönnetään onneksi täällä ei kuitenkaan henkilöllisyys paljastu. Olen yrittänyt jo lähes kahden vuoden ajan päästä muuttamaan Ylivieskaan.

        Mistä muuten arvasit, että luottohäiriömerkinnät ovat olleet suurin este muutolleni, koska en ole saanut vuokra-asuntoa?


      • tiiettiin tiiettiin
        Ylipaska kirjoitti:

        No, myönnetään myönnetään onneksi täällä ei kuitenkaan henkilöllisyys paljastu. Olen yrittänyt jo lähes kahden vuoden ajan päästä muuttamaan Ylivieskaan.

        Mistä muuten arvasit, että luottohäiriömerkinnät ovat olleet suurin este muutolleni, koska en ole saanut vuokra-asuntoa?

        No niin tulihan se totuus sieltä ei meijän tarvinnu arvailla mittää.
        Tuommonen haukkuminen täällä ei voe merkitä muuta ko että tännehän sinä pyrit.
        Ei ollu arvausta vuan TIETOOO


      • Ylipaska.
        Ylipaska kirjoitti:

        Väärin juntit, täydellisen väärin.
        Luuletteko te täydelliset älykääpiöt ja pösilöt todella, että minä asuisin siellä Lapissa eli entisessä Oulun läänissä keskellä ei mitään?

        Ehei juntit, minä en sinne keskuuteenne niille junttien ja lestadiolaisten asuttamille ankeille sekä vastenmielisille seuduille muuttaisi edes aseella uhaten.
        TEILLÄ siellä kehitysalueella kun ei ole yhtään mitään, ei siis todellakaan mitään.

        TE juntit ja outoa kieltä viäntävät maalaiset vain ette tiedä edes sitä, että muualla on kaikki paljon paremmin.

        Typeryytenne tulee selkeästi ilmi mm. siinä, että kuvittelette sen surkean ainoastaan 14 tuhannen juntin asuttaman käpykylän olevan joku keskuspaikka. Todellisuudessa te maalaisjuntit ette kehittyneistä keskuspaikoista tiedä yhtään mitään.

        Ps. sorry juntit, unohdin että onhan teillä siellä Lapissa silti jotakin, nimittäin köyhyyttä ja kurjuutta.

        Anteeksi vain mutta mulla kun on taas loppunut nuo lääkkeet,siksi minun on paha olla.


      • Ylipaska
        564675 kirjoitti:

        Ne on savolaiset jotka viäntää kieltä. Haukkuisit varmaan nekin. Haukutko kaikki pienissä kaupungeissa asuvat? Miksi? Aika helvetin noloa sun räkytys. Ei mitään järkeä. Tekstin asu todellakin kertoo, ettei kaikki ole kotona. Olet ihan takuu varmasti mielenterveysongelmainen reppana Kaisaniemen bunkkereista.

        Väärin lappalaisjuntit, aivan väärin.
        Fakta on se, että TE siellä takapajuisessa entisessä Oulun läänissä olette todellisia viäntäjiä, nääkättäjiä ja suomen kielen raiskaajia.

        Juuri TE käytätte omituisia sanoja, nääkätätte sitä oooooookkkkkonnnnääää nääääääkkkkkönnnnää junttikieltänne ja muutenkin puhutte kankeasti sekä vaikeaselkoisesti.

        Jopa savolaisen puhetta on helppo ymmärtää teihin verrattuna.


      • Ylipaska
        tiiettiin tiiettiin kirjoitti:

        No niin tulihan se totuus sieltä ei meijän tarvinnu arvailla mittää.
        Tuommonen haukkuminen täällä ei voe merkitä muuta ko että tännehän sinä pyrit.
        Ei ollu arvausta vuan TIETOOO

        "meijän, mittää, voe, vuan"

        Voisitko kirjoitta suomeksi ja lopettaa tuon viäntämisen sekä suomen kielen rääkkäämisen
        Toisaalta ethän sinä suomea osaa, joten et voi toteuttaa pyyntöäni.


      • Ylipaska
        Ylipaska kirjoitti:

        "meijän, mittää, voe, vuan"

        Voisitko kirjoitta suomeksi ja lopettaa tuon viäntämisen sekä suomen kielen rääkkäämisen
        Toisaalta ethän sinä suomea osaa, joten et voi toteuttaa pyyntöäni.

        Pyydän nöyrimmin anteeksi. Potenssilääkkeet nostavat minussa esiin raivopääapinan.
        Tosia enhän mä niitä tarttis, ku eihä kukaan haluu olla mun kaa silleen. Mut ihan kiva on tumpputtaa omaan handuunki.


    • +++-

      jopas olivat komeat jouluvalot keskustassa,passaa noita poltella,joulua odotellessa,rahallasaa ja hevosella pääsee

    • Ylipaska

      "Nykyiset valot kelpais lähinnä pikku käpykylän raitille, ei itseään alueen keskukseksi mainostavalle kaupungille."

      No mutta sinähän osuit suoraan asian ytimeen.
      Nimittäin se Ylipaskahan on pikku käpykylä, surkea ja ankea vain noin 14 tuhannen juntin asuttama perähikiä.

      Siitä tuppukylästä on aivan turha puhua minkään sortin keskuksena tai kaupunkina, koska se ei sitä ole.

      Ylipaskasta katsottuna lähin kaupungiksi laskettava paikkakunta lienee Kokkola.

      • Tri P. Illeri

        Et siis ole vieläkään saanut vuokra-asuntoa Ylivieskasta.

        Kerrataan nyt vielä:
        Luottohäiriöisille ei kukaan selväjärkinen vuokraa asuntoa.
        Jatkuva saman aiheen käsittelysi tällä foorumilla on selvä merkki vaikeista psyykkisistä ongelmistasi.


        Pikaista paranemista...


    • näi o

      Ei kasvukaupungin tarvitse prassailla jouluvaloilla. Mitä käpysempi kylä sitä makeemmat jouluvalot.

    • remu66

      Hyvät ja kauniit on valot! Ei tuon räikeimpiä tarvii...

    • huhuhuhuhuhu

      Entäs yksityiset!? Jouluvalot pitää asetella TASAISESTI! Yököttää kun naapurissa on jouluvalot roiskaistu pihakuuseen miten sattuu. Jos ei ole energiaa laitella jouluvaloja kunnolla, niin parempi kuin ei laita ollenkaan. Ne pitää laittaa SYMMETRISESTI eikä miten vain helpointa on, kun vaimo pakottaa ne sinne laittamaan. Jouluvalojen asettelu vaatii aikaa ja työtä. Muutenkin kannattaa käydä kadulta katsomassa miltä ne näyttää. Tuossa kun on käyty ajelemassa, niin monenlaista bordelli-ikkunaa ja tivoliräikeää on tullut kauhisteltua. Letkua on ilmeisen humalassa kääritty pylväisiin ja räystäisiin huolimattomasti. Vähän enemmän hyvää makua ja harkintaa, kiitos! Ja sitten vielä: kun ne valot on sinne vaivalla saatu, niin ne pitää myös ottaa ajallaan pois, eikä vasta MAALISKUUSSA! Joulukuusi hevonhelvettiin loppiaisen jälkeen. Tuliko selväksi! Toivoo Jouluvalojen Tarkkailijat.

      • älä poju vingu

        Valomme piristävät meitä ja naapureita pimeimmän ajan loppuun saakka.
        Hommasin just lisäksi uudet vilkkuvat ja soivat jouluvalot pihallemme. Oikein siinä joulufiilis tulee kun zingelbells raikaa pitkin korttelia.


      • Ylipaska
        älä poju vingu kirjoitti:

        Valomme piristävät meitä ja naapureita pimeimmän ajan loppuun saakka.
        Hommasin just lisäksi uudet vilkkuvat ja soivat jouluvalot pihallemme. Oikein siinä joulufiilis tulee kun zingelbells raikaa pitkin korttelia.

        "zingelbells raikaa pitkin korttelia"

        Hahahahah, Ylipaskan juntti ei näemmä osaa edes englantia ja tuskinpa osaa mitään muutakaan.

        Sen amerikkalaisen klassisen joululaulun nimi kun on Jingle Bells, ei suinkaan mikään zingelbells.


      • Ylipaska
        Ylipaska kirjoitti:

        "zingelbells raikaa pitkin korttelia"

        Hahahahah, Ylipaskan juntti ei näemmä osaa edes englantia ja tuskinpa osaa mitään muutakaan.

        Sen amerikkalaisen klassisen joululaulun nimi kun on Jingle Bells, ei suinkaan mikään zingelbells.

        Joulun jälkeen minäkin luultavasti paranen kun saan lääkkeet kohilleen ja pääsen hoitoon sinne Ylivieskaan,En nyt muista sitä sairaalan nimeä mutta se on jossain siellä Niemelänkylällä.Sitten kun parannun tulen pyytämään ANTEEKSI kaikki nekatiiviset kirjoitukseni.Joten koettakaa jaksaa siihen asti.Tuo minun mieleni kun vaihtelee aivan mahdottomasti,en aina itsekään ymmärrä mitä kirjoitan.


      • Ylipaska
        Ylipaska kirjoitti:

        Joulun jälkeen minäkin luultavasti paranen kun saan lääkkeet kohilleen ja pääsen hoitoon sinne Ylivieskaan,En nyt muista sitä sairaalan nimeä mutta se on jossain siellä Niemelänkylällä.Sitten kun parannun tulen pyytämään ANTEEKSI kaikki nekatiiviset kirjoitukseni.Joten koettakaa jaksaa siihen asti.Tuo minun mieleni kun vaihtelee aivan mahdottomasti,en aina itsekään ymmärrä mitä kirjoitan.

        "nekatiiviset"

        VAIN Ylipaska on sellainen Ylipaska, että siellä ei osata kirjoittaa edes tuotakaan sanaa oikein.

        Se PITÄISI kirjoittaa negatiiviset ja sitä negatiivisuuttahan Ylipaskassa riittää.


      • Joulupukki.
        Ylipaska kirjoitti:

        "nekatiiviset"

        VAIN Ylipaska on sellainen Ylipaska, että siellä ei osata kirjoittaa edes tuotakaan sanaa oikein.

        Se PITÄISI kirjoittaa negatiiviset ja sitä negatiivisuuttahan Ylipaskassa riittää.

        Anteeksi vain herra Ylipaska, teillä taisi mennä herne syvälle nenään? Kaivakaa se joutuin pois, sillä kohta on joulu. Lähimmäisen rakkauden juhla.

        "sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulujuhlaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät."


      • Ystävät Ylivieskasta
        Joulupukki. kirjoitti:

        Anteeksi vain herra Ylipaska, teillä taisi mennä herne syvälle nenään? Kaivakaa se joutuin pois, sillä kohta on joulu. Lähimmäisen rakkauden juhla.

        "sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulujuhlaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät."

        Täyttä asiaa.

        Meidän sivistyneitten Ylivieskalaisten on kuitenkin helppo ymmärtää häntä, varsinkin näin jouluna.

        Hän ei saa nauttia siitä riemusta, mikä meille on jokapäiväistä, nimittäin Ylivieskassa asuminen.
        Koska hän ei pääse muuttamaan tänne kuralla olevien luottotietojensa vuoksi, niin se aiheuttaa tietenkin hänessä katkeruutta ja mielipahaa.
        Se muuan kettukaan ei ylettynyt niihin pihlajanmarjoihin, joten totesi, ettei niin olisi niistä välittänytkään...happamia kun olivat.

        Toivokaamme hänelle kuitenkin rauhallista joulua.


    • Valo

      Akustiikan Shellin puoleiseen sisäänkäyntiin voisi laittaa aina kaamos ajaksi valoverhojouluvalon, sellainen kuin Kalajoen kylpylä-hotellissa.
      Sellainen ei maksa maltaita ja se olisi juhlava näky Savontielle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe