Miten pääsen

Eroon!

En käsitä miten minulle rakas ihminen ei hyväksy, että minäkin voin uupua! Miten pääsen syyllisyyden tunteestani, olenko oikeasti niin huono ihminen, kun en jaksa enää käydä auttamassa?

"En minä määräile, enkä kontroloi, tämä on normaalia kanssa käymistä! sinä olet vain herkkä! Minä olen kova, ahkera ja olen yksin pärjännyt tässä maailmassa YKSIN kukaan ei ole minua auttanut..ehkä sinun ei tarvitsekkaan tulla käymään, jos sinua ahdistaa, minulla on 5-6 auttajaa, ei sinun tarvitse auttaa!"

Miksi minulla on aina paha olo, miksi tunnen syyllisyyttä, jos en ole muutamaan päivään käynyt?

Minun on pakko, en kestä syyllisyyden tunnettani! "Hyytävä ääni, vai niiin näkeehän sinuakin, pelkäsin jo että sinulle on sattunut jotakin"...

Miksi minä soitan, ei koskaan hän, minähän se olen joka seuraa kerjää, olen sekaisin, niin sekaisin! jos näen sukulaisiani! he kysyvät heti, että miksi et ole käynyt hänellä, mutta koskaan hän ei soita minulle suoraan, hän odottaa!

"Olet ahkera jossain asioissa, mutta joissain asioissa olet hieman laiska" Ihanaa, olet saanut rappuset valmiiksi, no mutta nuo kaksi alintahan on hieman kierot! lopeta jo se työntekeminen olet tehnyt nyt liikaa, mutta kun sen oikeasti lopetan ja istahdan lepäämään, tulee heti määräilyjä!

Minä tiedän olen sirpaleina olen yrittänyt olen yrittänyt kovemmin mikään vain ei riitä ja nyt olen hajalla! Mutta tähän tulee muutos MINÄ EN JAKSA ENÄÄ!!

4

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhuminen auttaa?

      Oletko kertonut hänelle, mitä nyt kirjoitit, vai pitäisikö hänen käsittää tuntemuksesi ja olotilasi lukemalla ajatuksiasi?

      • jjkkhgv

        "En minä määräile, enkä kontroloi, tämä on normaalia kanssa käymistä! sinä olet vain herkkä! Minä olen kova, ahkera ja olen yksin pärjännyt tässä maailmassa YKSIN kukaan ei ole minua auttanut..ehkä sinun ei tarvitsekkaan tulla käymään, jos sinua ahdistaa, minulla on 5-6 auttajaa, ei sinun tarvitse auttaa!"

        Tämä taisi olla tulos, kun kertoi


    • alminneligekvinne

      Sinä sairastat sairautta nimeltä Vääränlainen Kiltteys.
      Taitaa tuo kuvailemasi ihminen olla ollut ja on, melkoisessa auktoriteettiasemassa sinuun? Suoraan sanoen haluaa painaa sinun tahtosi peukalonsa alle? Ei hyväksy sinua erillisenä itsenäisenä ihmisenä, joka päättäa¨itse elämästään? Sinulle merkitsee valtavan paljon tuon ihmien hyväksyntä?
      Sinun pitäisi kasvattaa terve itsekunnioitus. Oppia näkemään oma arvosi ja sanomaan EI.
      Kyseessä on tyranni.Tyypillistä oman itsen korostus, tieytynlainen itsesääli ja vallanhimo.
      Loppujen lopuksi tuo ihminen on heikko. Hänen on julistettava paremmuuttaan ja osaavuuttaan ja pärjäävyyttään suureen ääneen ja tallattava ja mollattava toisia.
      Jos haastat tällaisen ihmisen, näet että hän menee pois tolaltaan. Hän ei odota, että uhri ja orja nouseekin kapinaan! Luultavasti hän ei itse asiassa tarkoitakaan tehdä pahaa, eikä itse edes ymmärrä sitä. Hän on itse uhri mutta mitä on takana sitä emme tiedä.
      Tällaisen ihmisen kanssa ei auta muu kuin asettaa omat selkeät rajansa, ja opetella hyvällä omallatunnolla sanomaan Ei silloin kun tarkoittaa ei!
      Uskalla rajoittaa kanssakäymistä ja tapaa vain silloin,kun tunnet jaksavasi. Mitä hyötyä on, jos ja kun lopulta romahdat? Teille kummalekaan? Hänen on otettava vastuu tekemisistään. Ei hän ole pikkuvauva joka avuttomana heittäytyy muitten huollettavaksi.. Ja oikuttelee kuin teini-ikäinen!

    • Liian_kiltti

      Se on hyvä ihminen toisinpäin. Jos sinulle rakas henkilö ei tajua että sinäkin voit uupua, on vika hänessä. Hän se ajattelee itsekkäästi eikä huomioi sinua. Et sinä. Vastuu kuuluu sille toiselle eikä sinulle.

      Rajoita kanssakäymistä. Jos hän ei halua sinua sinne niin miksi menisit? Hänen pitää tulla sinua vastaan eikä toisinpäin. Sinun vastuusi on pitää huolta ensisijaisesti itsestäsi. Muista että kun kaksi ihmistä on sukua tai suhteessa heillä on molemmilla yhtä paljon vastuuta suhteen toimimisesta! Et voi yksin kantaa toisenkin osuutta. Sitä sanotaan yksipuoliseksi suhteeksi.

      Vääränlaista kiltteyttä todellakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe