Ahdistusta ahdistusta...

Romahdan kohta...

Olemme 40-50v välillä oleva pariskunta. Yhteiseloa 20 vuotta takana. Lapsia kaksi.
Olen miettinyt ajoittain eroa ja elämää yleensä toisen lapsen odotusajasta lähtien, noin 10 vuotta. Ajoittain asian ottanut siipan kanssa puheeksi, yritetty taas, mutta minä en vaan tyydy kuulemma mihinkään.
Pari vuotta sitten minulla oli vaikea kriisi, hain mielihyvää peleistä ja sainkin aikaan jonkin verran velkaa. Sitä kadun ikuisesti, sitä kannan mukanani aina. Asiat kyllä selvisi, en tiedä itkikö mies sitä, että minulla oli paha olla ja ajauduin siihen, vai siitä, että rahaa menee nyt jonkin aikaa enemmän velkojeni maksuun. Itse ne maksan kyllä ja olen työssä käyvä, mutta olisihan se raha tietysti mukava käyttää muuhunkin, yhteiseen hyvään ja lapsiin. Hyvin kuitenkin pärjäillään nytkin.
Olisin silloin jo halunnut erota, mutta mies vetosi siihen, että silloinhan hän joutuisi luopumaan kaikesta, mitä on yhdessä rakennettu, eikä hänellä olisi siihen yksin varaa.
No päätettiin yrittää vielä, mutta tilanne ajautuu valitettavasti aina samaan umpikujaan. Minä en vain yksinkertaisesti enää halua/ jaksa yrittää. MInulla on menneisyydessäni ollut asioita , jotka ovat vaikuttaneet minun itsetuntooni ja seksuaalisuuteeni. Nyt kaiken kukkuraksi oma terveyteni alkaa rakoilemaan.
Sain taas tuta, että minä en vain tyydy mihinkään, kun asiasta aloin keskustelemaan, kun ahdisti taas niin paljon, ettei pysty hengittämään. Minun pitäisi kertoa hänelle mitä hänen tulisi tehdä, jotta minä olisin onnellinen. Kysyin, että onko hän onnellinen...no ei tietenkään ole, mutta ei kuitenkaan asian eteen ole mitään tehnyt??? Hei haloo, miksi hän vaan ajelehtii elämän virrassa pitämättä huolta itsestään ja omasta onnestaan. Jokaisen ihmisen onnellisuus on omasta itsestä kiinni.
Minä taidan aloittaa sen oman itseni etsimisen tässä ja nyt. Lapset ovat jo sen verran isoja, että ymmärtävät toivottavasti, että äiti on myös muuta kuin vain äiti.

7

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • icky

      Tekstistä ei käy mistään kohtaa selville miksi et ole onnellinen miehesi kanssa. Selville tuli miksi sinä olet onneton. Mulle tulee mieleen että kuvittelet miehesi oöevan sinun onnesta vastuussa. Et voi koskaan ulkoistaa onnellisuuttasi.

    • ap.

      Kyllähän minä kirjoitin, että jokainen on vastuussa omasta onnestaan.
      Syitä siihen, että miksi minä en ole onnellinen, oman elämän hallinnan puute, arvostuksen ja hyväksynnän puute. Jos toista rakastaa, hyväksyy myös asioita. Ehkäpä minunkin puoleltani rakkaus on loppunut. Tunteita ei vain ole. Syyllisyys, mitä koen tunteiden puuttumisesta on hyvin raskasta. Olen tehnyt sen virheen, että olen uhrautunut, enkä arvostanut itseäni sen vertaa, että minullakin on oikeus hyvään oloon ja läheisyyteen ja tyydyttävään seksiin.

    • Kirjoitat niin, että minusta sinun pitäisi lähteä liitosta. Kokea se mitä on olla yksin ja itsenäinen. Mutta muista liika yksinäisyys ei myöskään ole hyväksi. Sekä se kulunut totuus onko se ruoho vihreämpää aidan toisellapuolen?

    • BEM

      Voi venäjä. Taas näitä miulla on oikeus omiin tunteisiini juttuja. On iskenyt kriisi ja arvellaan, että se paranee, kun ottaa miehestä eron. Voi parantuakin hetkeksi tai sitten se vaan siirtyy äidiltä lapsille, kun koko perhe kipuilee eroa ja uusia kumppaneita yms.

      Kokeile ensin vaihtaa työpaikkaa tai mene laskuvarjohyppykurssille. Harkitse sitten eroa.

    • kaksi turoa

      "Olisin silloin jo halunnut erota, mutta mies vetosi siihen, että silloinhan hän joutuisi luopumaan kaikesta, mitä on yhdessä rakennettu, eikä hänellä olisi siihen yksin varaa."

      Mies on kanssasi siis vain oman aineellisen hyvinvointinsa takia! Ja sinä vielä tuon lauseen jälkeen jäit suhteeseen?! Itse en tuollaisen syyn takia olisi suhteessa.. jos mies sanoisi vaikka rakastavansa täydestä sydämestään, niin sitten kyllä, mutta siis tuollaisen syyn takia haluaa olla kanssasi.. hei haloo itsellesi!!!

      Et sinäkään vaikuta rakastavan miestä, niin miksi edes olet hänen kanssaan?

      • miesvm_1967x

        Olipa muuten hyvä huomio! Plussa!


      • crisse sata
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Olipa muuten hyvä huomio! Plussa!

        Pas.kat oli, narsistimulkeron ilmaisu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe