vaihtoon autokauppan

uusi auto hakusessa

Volvo s40 t4 olen miettinyt vm: 01-03 mitenkä kyseinen auto kestää ?

Olen ajannut nyt 1 vuoden vw golf 1.8t 150hv. vm 01 ajettu 183 539 km

Tämä volvo olisi minun toinen auto, mitenkä hyvin nämä autokaupat tarjoaa jos sinne veisi vaihtoon tämän golffin ?
auto on hyvässä kunnossa eikä ole ruostetta missään,leimaa on kesäkuuhun asti, sekä huollut on tehty merkki liikkeessä.

44

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pjeenis

      Kyllähän se liike on joka kertoo oikeasti mitä siitä saa, ei tämä palsta.

      Luultavasti 500 eurosta ylöspäin jos auto kunnossa, joku ehkä jopa pari tonnia. Välttämättä ei joku tuon ikäiseen Volvoon ota vaihdossa ollenkaan.

      Tuon ikäinen Golffi on tyypillinen esimerkki autosta, joista yksityiset pyytävät kuuta taivaalta ja nettiauton hintojen tutkiminen ja todellisuus vaihtotilanteessa aiheuttavat vain pettymyksiä.

    • 11+15

      Hyvityshinta on satasissa. Jos Golfissa ei ole mitään isompaa vikaa niin miksi olet vaihtamassa saman ikäiseen autoon jonka ylläpitokulut ja vakuutusmaksut ovat korkeammat?

    • rg5y56y

      eiköhä se käyny tosta selväks että aloittaja haluaa tehokkaamman auton

    • ...kin.

      Tuossa jo "Pjeenis" ja kumppanit kertoivatkin vähän realiteetteja.
      Parhaimmillaanhan autot ovat "samanhintaisia" liikkeen pyyntihinnoissa.
      Eli välirahaa maksat 1000-2000euroa riippuen miten "samanhintaisina" kyseinen liike autoja pitää.
      Miksi "samanhintaisissa" pitää noinkin paljon välirahaa maksaa, kysyt kuitenkin seuraavaksi ja palstapaviaanit tulee hekumoimaan miten on liikkeitten autoissa katteet kohillaan... eli yritän lyhyesti selventää mihin tuo väliraha sulaa.

      Liikettä velvoittaa sinulle luovutetussa Volvossa virhevastuulaki. Parhaimmillaan, erityisesti jos liike on autonsa (kuten minun tuntemani liikkeet tekevät) oikeasti tarkastanut ja vioiltaan kuntoon huoltanut ja mielestään myy ehjän toimivan Volvon, virhevastuuasioita ei Volvosta todennäköisesti tule.

      Sinun vaihdossa viemästäsi Golfista on myös liikkeellä vastuu, kun aikanaan myy sen taas eteenpäin.
      Hyvä liike ennen myyntiinlaittoa varmistaa ja tarkistaa Golfin kunnon. 99% varmuudella joitakin satasia menee myyntikuntoon laittoihin, vähintäinkin 100-200euroa siistimiseen. Jos perusputsin lisäksi vaihdetaan paremmat renkaat, muutama pusla ja nippeli ja nappeli, ehkä maalautetaan joku naarmu, tuulilasin uusinta, katsastetaan jne. niin saattaapi mennä tuosta "tienatusta välirahasta" tonni ennenkuin voi samanhintaiseksi myyntiin laittaa kuin ehjä Volvo oli.

      Tästä vielä myyntivoitosta verot pois, niin liike ei voittanutkaan enää kuin satasesta viiteensataan tuossa välirahassa ja edelleenkin virhevastuulain velvoittamana "kylmärinkipersiissä" odottelee raizkaatko sinä Volvosta turbon pskax tai seuraava Golfin omistaja tekee saman tuhon Golfille.
      Siinä sitä sitten neuvotellaan kuluttajatätien kanssa kuka maksaisi pari turbonvaihtoremppaa... ja aina liike joutuu ainakin osittain osaa ottamaan.

      Ettäpä näin ja Hyvää Joulua!

    • uusi auto hakusessa

      käväsin auto likkeestä kysymässä, niin sanoivat että hyvittää tosta golfista 1 050€

      • PENIS-

        Noonih... huippuhyvitystäkö olitkin Golfistasi hakemassa, vai hyvää S40T Volvoa?

        Vaihtohyvityksellä, oli se sitten 1050euroa tai vaikka 3050euroa, ei ole kuule vtunkaan väliä vaan sillä, millä välirahalla se vaihtuu haussasi olevaan S40T Volvoon. Ja romua / kunnosteltavaa et liene hakemassa vaan hyvää yksilöä?
        Romuun / kunnostettavaan saatat saada vaikka 3050euron tai 4000euron hyvityksen ja välirahaksi tonnin. Jossain toisaalla voi hyvitys olla tosiaan 1050euroa ja väliraha 2-tonnia.
        Mitäpä sitten? Jos tuolla 2-tonnin välirahalla saatkin huolletun ja hyvän S40Turbon, niin lienee päivän selvää että maksat mielellään tuon 2000euroa välirahaa, kuin 450euroa pskaan yksilöön?


      • PENIS-
        PENIS- kirjoitti:

        Noonih... huippuhyvitystäkö olitkin Golfistasi hakemassa, vai hyvää S40T Volvoa?

        Vaihtohyvityksellä, oli se sitten 1050euroa tai vaikka 3050euroa, ei ole kuule vtunkaan väliä vaan sillä, millä välirahalla se vaihtuu haussasi olevaan S40T Volvoon. Ja romua / kunnosteltavaa et liene hakemassa vaan hyvää yksilöä?
        Romuun / kunnostettavaan saatat saada vaikka 3050euron tai 4000euron hyvityksen ja välirahaksi tonnin. Jossain toisaalla voi hyvitys olla tosiaan 1050euroa ja väliraha 2-tonnia.
        Mitäpä sitten? Jos tuolla 2-tonnin välirahalla saatkin huolletun ja hyvän S40Turbon, niin lienee päivän selvää että maksat mielellään tuon 2000euroa välirahaa, kuin 450euroa pskaan yksilöön?

        Ainiin... jos vaihtohyvityksen suuruus sinulle on "se juttu", niin kyseleppäs Korsumäen Auto Ky nimisestä liikkeestä... saattaa sinulle lirahtaa tippa pöksyyn (sitä vaalean harmaata nestettä) kun hyvittävätkin 5-7000euroa kolmen tonnin arvoisesta autostasi!


      • Kortsut mäellä
        PENIS- kirjoitti:

        Ainiin... jos vaihtohyvityksen suuruus sinulle on "se juttu", niin kyseleppäs Korsumäen Auto Ky nimisestä liikkeestä... saattaa sinulle lirahtaa tippa pöksyyn (sitä vaalean harmaata nestettä) kun hyvittävätkin 5-7000euroa kolmen tonnin arvoisesta autostasi!

        Eivät hyvitä. Huonot hyvitykset, mutta hirvittävät hintapyynnöt.


    • yksityinen edukas

      Kannattaa ostaa Volvo suoralla rahalla ja sen jälkeen myydä Golf itse suoraan nettiauton kautta.

      Volvon hinnat näyttäisi olevan 2500 eurosta ylöspäin. Noin 3000 eurolla varmaan irtoaa suoralla kaupalla yksityiseltä ilman rasitevaihdokkia.

      Minulla oli tuommoinen V40 T4, hyvin kesti ja kulkuja oli. Huomaa, että moni noista on saksantuonti, joten esim. penkinlämmittimillä varustettuja voi olla vaikea löytää.

      Halvin tuollainen Golf on nettiautossa 3500 e joten laittamalla hinnaksi esim. 2500 e olet kärkikahinoissa, kun ostajat alkavat selaamaan.

      Tässä vaiheessa meni siis 500 e väliin. Sillä et liikkeessä saa mitään.

      • edukasta on!

        ...ja kun yksityiseltä ostetusta "helmestä", johon on vapaavirtaussuodatinkin asenneltu ja tehoja "300HV", turbo sanoo MX! niin saatkin ihan itse ja yksin kustannella sen rempan.

        Tässä vaiheessa 500 e väliraha pompsahtikin 2000 e välirahaksi ja mielensäpahoitukseksi.


      • edukas tosiaan!
        edukasta on! kirjoitti:

        ...ja kun yksityiseltä ostetusta "helmestä", johon on vapaavirtaussuodatinkin asenneltu ja tehoja "300HV", turbo sanoo MX! niin saatkin ihan itse ja yksin kustannella sen rempan.

        Tässä vaiheessa 500 e väliraha pompsahtikin 2000 e välirahaksi ja mielensäpahoitukseksi.

        ...niin turbohan ei sano MX vaan MOX!
        Eli morjens ja näkemiin... valkoisena savuna savumerkkeinä taivaan tuuliin ilmoitellen...


      • hyvä takuu 10 v auto
        edukasta on! kirjoitti:

        ...ja kun yksityiseltä ostetusta "helmestä", johon on vapaavirtaussuodatinkin asenneltu ja tehoja "300HV", turbo sanoo MX! niin saatkin ihan itse ja yksin kustannella sen rempan.

        Tässä vaiheessa 500 e väliraha pompsahtikin 2000 e välirahaksi ja mielensäpahoitukseksi.

        Onko niin, että liikkeestä ostettuun autoon liike ostaa uuden turbon jos se särkyy. Se on kyllä merkittävä etu!


      • merkittävä etu!
        hyvä takuu 10 v auto kirjoitti:

        Onko niin, että liikkeestä ostettuun autoon liike ostaa uuden turbon jos se särkyy. Se on kyllä merkittävä etu!

        Ei, vaan virhevastuulain mukaisesti ottaa osaa turbon kunnostukseen.
        Merkittävä etu, kyllä.


      • puhuva turpoooooooo
        edukas tosiaan! kirjoitti:

        ...niin turbohan ei sano MX vaan MOX!
        Eli morjens ja näkemiin... valkoisena savuna savumerkkeinä taivaan tuuliin ilmoitellen...

        ...niin turbohan ei sano MX vaan MOX!


        ....puhuva turpo,mit ne viel keksiii????


      • järkikäteen
        hyvä takuu 10 v auto kirjoitti:

        Onko niin, että liikkeestä ostettuun autoon liike ostaa uuden turbon jos se särkyy. Se on kyllä merkittävä etu!

        Näinhän ne aasiakkaat unelmoivat, mutta totuus on, että 10 vuotta vanhan turbon ns hinta on 10-15% uudesta, eli liike ottaa osaa sen 10-15% uuden hankintahintaan, ellet sitten vinguttanut hintaa ostovaiheessa huomattavasti markkinahintatasosta alas, jonka kyllä kuluttajaviranomaisetkin ottavat huomioon asiaa puntaroidessaan. Takuutahan käytetyllä autolla ei ole, eikä tule olemaan, ei maassa, eikä kuussa....


    • varoituksensana6

      Ei se vaihto kannata. Käytännössä saat huonomman auton kalliimmalla. Suosittelen myymään oman auton suoralla kaupalla, sen jälkeen lähdet rahat taskussa tinkaamaan sellaista yksilöä joka sinua miellyttää. Jos et saa hintaa kohdalleen niin etsit seuraavan. Tälllöin ostaja ja myyjä on win-win tilanteessa, jos ostat yksityiseltä. Kauppa tapahtuu ilman mitään keinotekoisia "hyvityksiä" .

      Luulen että et edes tarvitse välirahaa - joku tollo maksaa ylihintaa GTI:stä ja Volvoja on paljon tarjolla - hae samantien Ruotsista.

    • että näin

      ruotsista saa s40/v40 t4 ~ 1500-2000€ hyvänkuntoisena eikä ole edes ruostettakaan missään kohtaa. suomesta saa loppuu ajettuja paskoja tohon hintaa missä on turbo vaihto kunnossa tai sitte ne vapareita.

      ruotsista saa myös hyvänkuntoisia s70 AWD volleja tohon samaan hintaa lyötyy myös 3000€ ei paha hintasia. eikä ole ajettu kuin joku ( -) 200 000 km

      • Vastarannan mies

        Olisin vähän eri mieltä tuosta Ruotsi-autojen ruosteettomuudesta. Samanlaisia suolamuikkuja ne autot sielläkin ovat, ainakin Tukholman-Göteborgin korkeudella. Pohjoisen autot sitten ehkä eri juttu.

        Mutta en voi Ruotsi-autoja suositella, on meinaan pari hukkareissua siellä päin tullut heitettyä. Sitä paitsi kruunun kurssi ei ole enää kovin edullinenkaan, huomasi kun katseli edelliseltä Tukholman reissulta luottokortilta paljonko ne hinnat sitten euroissa olivatkaan.

        Mutta pahin ongelma on se, että jo Ruotsissa yksityisten myyjien kauppatapa on länsimaisempi. Tarkoittaa siis sitä, että myyjän tehtävä on kehua pelinsä ja ostajan tehtävä on löytää viat. Suomalaiselta myyjältä saa pyydettäessä (poislukien jobbarit ja haaveilijat) kuvan esimerkiksi nahkapenkkien sivuttaistuista tai takakaarista. Ruotsalainen myyjä taas ei kuvia lähetä vaan vakuuttelee, että ei ole ruostetta missään ja penkit ovat kuin uudessa.

        Paikan päällä sitten autoa ei ole edes pesty saati sitten sisustaa otettu tyhjäksi ylimääräisestä tavasta. Tosin en väitä etteikö suomalainenkin osaisi tätä vastaavaa. On sitä tullut käytyä katsomassa Tuusulassa kesken ajon polttoainesyöttöä katkovaa autoa, missä ei sähköpeilit ja ikkunat liiku mihinkään. Tietenkin "kaikki toimii"-puheilla.


    • Virosta sitten

      Viroon pääsee vielä nopeammin ja lautalla takaisin auton kanssa.

    • mail.

      Mä ostan Golffin heti 1500e !!! suna en vaihtaisi sitä Volvoon mutta se taas eri lukunsa..

      • PENIS-

        ...ja kuten aloittaja voi nyt laskeskella niin yksityiset PA-ostajat, joita tuollainen hallussasi oleva kikkare imee kuin magneetti, eivät halua maksaa kuin puolet autosi kaupallisesta arvosta.
        Edelleenkin maksat välirahaa 1000-2000euroa, kuten yllä "...kin" nimimerkillä todettiinkin.
        Kauppatapahtuma vaan on helpompi yhdeltä istumalta hoitaa autoliikkeessä, kuin että näitten "mail." -kaltaisten marakattien kanssa tapailisit ABC-aseman takapihoilla...

        Väliraha aloituksen autoilla 1000-2000euroa ja ilman muuta kauppa kannattaa tehdä autoliikkeessä.


      • Ja taas mennään
        PENIS- kirjoitti:

        ...ja kuten aloittaja voi nyt laskeskella niin yksityiset PA-ostajat, joita tuollainen hallussasi oleva kikkare imee kuin magneetti, eivät halua maksaa kuin puolet autosi kaupallisesta arvosta.
        Edelleenkin maksat välirahaa 1000-2000euroa, kuten yllä "...kin" nimimerkillä todettiinkin.
        Kauppatapahtuma vaan on helpompi yhdeltä istumalta hoitaa autoliikkeessä, kuin että näitten "mail." -kaltaisten marakattien kanssa tapailisit ABC-aseman takapihoilla...

        Väliraha aloituksen autoilla 1000-2000euroa ja ilman muuta kauppa kannattaa tehdä autoliikkeessä.

        Noiden rimpuloiden kauppaa ei missään tapauksessa kannata tehdä autokaupassa. Kun auto on tarpeeksi vanha niin liikkeet osallistuvat korjauskuluihin 0%, vaikka hajoaisi siihen portille. Maksat korjauksen joka tapauksessa itse, etuna tosin on se että yhden kauppiaan elättäminen jää väliin kun ostat yksityiseltä. Pitäkää myös aina mielessä että se autokauppias elää sillä sinun taskusta löytyvällä rahalla ja sen vuoksi hän haluaa ne itselleen tavalla tai toisella. Onko se paha vai hyvä asia, jokainen päättäköön itse.
        PS. autoja on maailmassa enemmän kuin halukkaita ostajia, joten asiakas löytää aina auton eli ei se kauppias todellakaan ole mikään tahtipuikon heiluttelija eri asia olisi jos autot olisi kiven alla olevia yksittäiskappaleita .


      • PENIS-
        Ja taas mennään kirjoitti:

        Noiden rimpuloiden kauppaa ei missään tapauksessa kannata tehdä autokaupassa. Kun auto on tarpeeksi vanha niin liikkeet osallistuvat korjauskuluihin 0%, vaikka hajoaisi siihen portille. Maksat korjauksen joka tapauksessa itse, etuna tosin on se että yhden kauppiaan elättäminen jää väliin kun ostat yksityiseltä. Pitäkää myös aina mielessä että se autokauppias elää sillä sinun taskusta löytyvällä rahalla ja sen vuoksi hän haluaa ne itselleen tavalla tai toisella. Onko se paha vai hyvä asia, jokainen päättäköön itse.
        PS. autoja on maailmassa enemmän kuin halukkaita ostajia, joten asiakas löytää aina auton eli ei se kauppias todellakaan ole mikään tahtipuikon heiluttelija eri asia olisi jos autot olisi kiven alla olevia yksittäiskappaleita .

        "Kun auto on tarpeeksi vanha niin liikkeet osallistuvat korjauskuluihin 0%, vaikka hajoaisi siihen portille. Maksat korjauksen joka tapauksessa itse..."

        Puhut joko vastoin parempaa tietoasi tai muuten vaan täyttä pskaa.

        www.kkv.fi

        Tuolta kuluttajaneuvonnan viralliselta sivustolta löytyy paljon vanhempienkin ja halvempienkin liikkeestä ostettujen kauppoja, joihin liike on osallistunut joissain tapauksissa jopa 100%:sti kaiken maksaen. Yleensä tuollaiseen 10-vuotiaaseen esim. mainitun turbon kunnostukseen lainmukainen suositus on luokkaa 20%-50% kunnostuskuluista liikkeen vastuulle.

        Loputkin höpinästäsi on täyttä puuta heinää, surkuhupaisan kateuden vihertämää skeidaa ja katkeruuden vahvasti sävyttämää itkupotkuraivari -tyyppistä sontaa.

        Ps. Tahtipuikkoa heiluttelee aina autokauppias, ei koskaan ostaja. Ostajalla on juuri siihen autoon tarve jota hän on tullut katsomaankin (muutoinhan hän olisi jossain muualla?) ja se nyt vaan on kauppiaan omaisuutta jonka myynnin kulun määrää hän.
        Jos kauppiaan tahti ei kelpaa, toki voi katsella muualta seuraavan kohteen ja lähteä sinne tanssimaan. Ei näitä mikään pakonpakko ole paviaaneille myydä, jokaiselle myynnissä olevalle autolle kun on se ostaja jo syntynyt ja se oikea kyllä tanssii paikalle aikanaan.
        Kiireellä ja hosumalla ei synny kuin kaltaisiasi, noin niinkuin vanhaa sananlaskua mukaellen.


      • ja taas mennään 2
        PENIS- kirjoitti:

        "Kun auto on tarpeeksi vanha niin liikkeet osallistuvat korjauskuluihin 0%, vaikka hajoaisi siihen portille. Maksat korjauksen joka tapauksessa itse..."

        Puhut joko vastoin parempaa tietoasi tai muuten vaan täyttä pskaa.

        www.kkv.fi

        Tuolta kuluttajaneuvonnan viralliselta sivustolta löytyy paljon vanhempienkin ja halvempienkin liikkeestä ostettujen kauppoja, joihin liike on osallistunut joissain tapauksissa jopa 100%:sti kaiken maksaen. Yleensä tuollaiseen 10-vuotiaaseen esim. mainitun turbon kunnostukseen lainmukainen suositus on luokkaa 20%-50% kunnostuskuluista liikkeen vastuulle.

        Loputkin höpinästäsi on täyttä puuta heinää, surkuhupaisan kateuden vihertämää skeidaa ja katkeruuden vahvasti sävyttämää itkupotkuraivari -tyyppistä sontaa.

        Ps. Tahtipuikkoa heiluttelee aina autokauppias, ei koskaan ostaja. Ostajalla on juuri siihen autoon tarve jota hän on tullut katsomaankin (muutoinhan hän olisi jossain muualla?) ja se nyt vaan on kauppiaan omaisuutta jonka myynnin kulun määrää hän.
        Jos kauppiaan tahti ei kelpaa, toki voi katsella muualta seuraavan kohteen ja lähteä sinne tanssimaan. Ei näitä mikään pakonpakko ole paviaaneille myydä, jokaiselle myynnissä olevalle autolle kun on se ostaja jo syntynyt ja se oikea kyllä tanssii paikalle aikanaan.
        Kiireellä ja hosumalla ei synny kuin kaltaisiasi, noin niinkuin vanhaa sananlaskua mukaellen.

        "katkeruuden vahvasti sävyttämää itkupotkuraivari" jos tarkemmin luet tekstejäsi niin tämä sama katkeruus asiakkaita kohtaan, joka jostain syvältä kumpuaa, paistaa kilometrien päähän kirjoituksistasi tai sitten provosoit hullun raivolla. Luuletko tosiaan ettei asiakas katsele muitaKIN vaihtoehtoja, eikä kiertele tutustumassa kohteisiin, vaan ryntää suinpäin pakko saada hinnalla millä hyvänsä asenteella hakemaan juuri sen sinun puljussa makaavan rimpulan. Niin tai näin, koskaan kukaan kuninkaana itseään pitävä ei rahoillani ole elellyt, vaan tarvittavat kulkuneuvot ollaan ostettu/tuotu milloin mistäkin päin joten kaikkea hyvää itsellesi, valitsemallasi alalla. Mutta oletkohan oikealla alalla, mene ja tiedä.


      • PENIS-
        ja taas mennään 2 kirjoitti:

        "katkeruuden vahvasti sävyttämää itkupotkuraivari" jos tarkemmin luet tekstejäsi niin tämä sama katkeruus asiakkaita kohtaan, joka jostain syvältä kumpuaa, paistaa kilometrien päähän kirjoituksistasi tai sitten provosoit hullun raivolla. Luuletko tosiaan ettei asiakas katsele muitaKIN vaihtoehtoja, eikä kiertele tutustumassa kohteisiin, vaan ryntää suinpäin pakko saada hinnalla millä hyvänsä asenteella hakemaan juuri sen sinun puljussa makaavan rimpulan. Niin tai näin, koskaan kukaan kuninkaana itseään pitävä ei rahoillani ole elellyt, vaan tarvittavat kulkuneuvot ollaan ostettu/tuotu milloin mistäkin päin joten kaikkea hyvää itsellesi, valitsemallasi alalla. Mutta oletkohan oikealla alalla, mene ja tiedä.

        Luetko lainkaan muiden kommentteja, vaiko ihan vaan huviksesi lätiset läpiä päähäsi ja suollat pskaa?

        "Luuletko tosiaan ettei asiakas katsele muitaKIN vaihtoehtoja..."

        Kuten sanoin: "Jos kauppiaan tahti ei kelpaa, toki voi katsella muualta seuraavan kohteen ja lähteä sinne tanssimaan."

        Ja edelleenkin väitteesi, ettei autoliikkeet vastaa virhevastuulakien mukaisesti myymistään autoista, vanhemmista ja paljon ajetuistakin, on täyttä pskapuhetta.

        Tutustu nyt sinäkin sivustoon www.kkv.fi niin tiedät, eikä tarvitse vain pskaa jauhaa mistään mitään tietämättömänä.


      • ja taas mennään 3
        PENIS- kirjoitti:

        Luetko lainkaan muiden kommentteja, vaiko ihan vaan huviksesi lätiset läpiä päähäsi ja suollat pskaa?

        "Luuletko tosiaan ettei asiakas katsele muitaKIN vaihtoehtoja..."

        Kuten sanoin: "Jos kauppiaan tahti ei kelpaa, toki voi katsella muualta seuraavan kohteen ja lähteä sinne tanssimaan."

        Ja edelleenkin väitteesi, ettei autoliikkeet vastaa virhevastuulakien mukaisesti myymistään autoista, vanhemmista ja paljon ajetuistakin, on täyttä pskapuhetta.

        Tutustu nyt sinäkin sivustoon www.kkv.fi niin tiedät, eikä tarvitse vain pskaa jauhaa mistään mitään tietämättömänä.

        " niin tiedät, eikä tarvitse vain pskaa jauhaa mistään mitään tietämättömänä"

        Pitäkää myös aina mielessä että se autokauppias elää sillä sinun taskusta löytyvällä rahalla ja sen vuoksi hän haluaa ne itselleen tavalla tai toisella, katkeruus asiakkaita kohtaan, joka jostain syvältä kumpuaa, paistaa kilometrien päähän kirjoituksistasi.

        Ja mitenkä nämä väännät mustasta valkoiseksi, kuuntelen.


      • PENIS-
        ja taas mennään 3 kirjoitti:

        " niin tiedät, eikä tarvitse vain pskaa jauhaa mistään mitään tietämättömänä"

        Pitäkää myös aina mielessä että se autokauppias elää sillä sinun taskusta löytyvällä rahalla ja sen vuoksi hän haluaa ne itselleen tavalla tai toisella, katkeruus asiakkaita kohtaan, joka jostain syvältä kumpuaa, paistaa kilometrien päähän kirjoituksistasi.

        Ja mitenkä nämä väännät mustasta valkoiseksi, kuuntelen.

        Mustasta valkoiseksi? Ehei... siinäpä tuo oli sinun sanomanasi tiivistettynä, mitä jo alussa uumoilinkin: surkuhupaisan kateuden vihertämää skeidaa ja katkeruuden vahvasti sävyttämää itkupotkuraivari -tyyppistä sontaa.

        Tämä tästä, jaen nyt välttämättä ihan hetkeen jouda "kuuntelemaan", kun saa näin pyhäpäivänäkin mennä pari myyntitapahtumaa allekirjoittamaan ja autot normaaliälyllä varustetuille, hyville asiakkaille luovuttamaan.
        Hups? Onkohan se sitä peräänkuulutettua asiakaspalvelua? No huhhuh... olenko sittenkin asiakaspalvelualalla!?!


    • ei liikkeeseen

      Miksi ottaa riski vikapesästä joka on viety liikkeeseen kun mittaristo vilkkuu kuin joulukuusi ja turbokin vetää viimeisiä. Ei tuollaisesta välirahaa kannata maksaa.

    • S40 = Mitsubishi Carisma

      Tutki alusta tarkasti, Mitsut ovat kovia ruostumaan...

    • juu juu

      ei nyt ehkä aluasta ruostu mutta helmat kyllä saattaa ruostua. mutta jos autoon on tehty ruoste suojaus niin aina on parempi

    • museoautoja

      Mitäs järkeä tuossa vaihdossa olisi? Tuhlaat vain rahasi.

    • v40 t4
      • Ei virhevastuuta!

        ...ja muista myös, että autoliikkeen virhevastuu moottorin ja siihen liittyvän muun tekniikan osalta katkeaakin kokonaan tuohon virittelyyn.
        Jos viritys onnistuu, tehonlisäys on mukava juttu. Jos se epäonnistuu tai muuten vaan vanha moottori ei sitä kestäkään, niin taas MOXAHTI tonni tai pari taivaan tuuliin. Ja koko raha yksin sinulta, liikkeenkään virhevastuu ei virittelyjen vuoksi hajonneita moottoreita (luojan kiitos joku raja virhevastuissakin) kata.
        Tästäkin on (onneksi mustaa valkoisella) tuossa yllä mainitun linkin www.kkv.fi sivuilta esimerkkejä.


    • g546t5yte fgrg moi

      mitään virhevastuuta kannata murehti.

      tiedän monia ihmä jotka on virittänyt autoaa vaikka ostettu autoliikkeestä.

      ja ei varmaankaan alkuperäinen moottori kestäkkään viritystä mutta heti kun laittaa kestävämmät osat niin rupee kestämään. kytkin on myös hyvä vaihtaa

      • Ei virhevastuuta!

        Periaatteessa hyvä toteamus "g56t5yte fgrg moi", oikein hyvä. Kun tuo vaan pysyisi mielessä sitten jos se kone moxahtaa.

        "mitään virhevastuuta kannata murehti."

        Ihan totta.
        On koko virhevastuulaki oikeastikin älyvapaa nykyisellään. Täysin järjetöntä on halvan käytetyn auton myyjäliikkeelle sysätä mitään osanottovaatimuksia vanhan pskan ominaisuuksista, kun todellakin mitä tahansa voi milloin tahansa räjähtää käsii,n vaikka liike kuinka ehjänä autoa myisikin eikä tarkoituksella pimittäisi mitään ominaisuuksia tai vikoja.
        Hienoa, että sinä olet asian ymmärtänyt, etkä kauppojen jälkeen ole vinkumassa. Ethän?

        "tiedän monia ihmä jotka on virittänyt autoaa vaikka ostettu autoliikkeestä."

        No tottakai omalle autolleen saa tehdä mitä lystää, viritellä miten tehokkaaksi haluaa. Kun vaan muistaa että tekee viritykset täysin omalla vastuullaan ja vastaa kaikesta virityksen jälkeen hajoavasta itse omalla lompakollaan.
        (Minäkin kun sattumoisin tiedän tapauksia, kun viritys / lastutus on mennytkin vituix ja liikkeeltä on ryhdytty korjauskuluja vinkumaan.)

        "ja ei varmaankaan alkuperäinen moottori kestäkkään viritystä mutta heti kun laittaa kestävämmät osat niin rupee kestämään. kytkin on myös hyvä vaihtaa"

        Totta.
        Ja virhevastuu ei koske moottoria / tekniikkaa, jota ostaja on autoliikkeestä oston jälkeen viritellyt ja sen räjäyttänyt. Lastutuksella kun saadaan lähes yhtä usein joitain vikoja vähintäinkin mittaritaululle vikavaloja ja muita "kivoja" ominaisuuksia auton toimintoihin, kuin sillä saadaan muutamia hevosvoimia lisää.

        VIRHEVASTUUSTA enemmänkin:

        Ja kun tällainen boxeihin kohdistuva ohjelmoinnin näplääminen on usein hankala toteen näyttää, liikkeet ovat turhaankin korvanneet virhevastuina asiakkaan itse rikkomia moottorinohjausboxeja, turboja jne. virityksien rikkomia komponentteja, valitettavan mistään mitään tietämättömien kuluttajaneuvojien avustaen neuvojen säestämänä.
        Virhevastuulakia pitäisikin radikaalisti muuttaa koskemaan vain selviä petollisia tapauksia. Virhevastuu pitäisi astua kuvaan vasta kun ollaan petoksen, tahallisen vikojen peittelyn ja pimittämisen tiellä. Silloin on täysin oikeinkin saatella kyseistä toimintaa tekevä liike vaikka hlvettiin markkinoilta ja tekijät liiketoimintakieltoon ja linnaan putkaan vankeuteen.
        Mutta nykyisinhän laki koettelee kovimmin rehelliseen kauppaan pyrkiviä autoliikkeitä. Petostelijat vähät välittää suosituksista, rehdit yrittävät yli suosituksienkin korjauksiin osaa ottaa... silti asiakkaan taholta pskaa sataa niskaan.
        Näinhän tämä ei voi loputtomiin jatkua.


      • essonbaaristako kuultu
        Ei virhevastuuta! kirjoitti:

        Periaatteessa hyvä toteamus "g56t5yte fgrg moi", oikein hyvä. Kun tuo vaan pysyisi mielessä sitten jos se kone moxahtaa.

        "mitään virhevastuuta kannata murehti."

        Ihan totta.
        On koko virhevastuulaki oikeastikin älyvapaa nykyisellään. Täysin järjetöntä on halvan käytetyn auton myyjäliikkeelle sysätä mitään osanottovaatimuksia vanhan pskan ominaisuuksista, kun todellakin mitä tahansa voi milloin tahansa räjähtää käsii,n vaikka liike kuinka ehjänä autoa myisikin eikä tarkoituksella pimittäisi mitään ominaisuuksia tai vikoja.
        Hienoa, että sinä olet asian ymmärtänyt, etkä kauppojen jälkeen ole vinkumassa. Ethän?

        "tiedän monia ihmä jotka on virittänyt autoaa vaikka ostettu autoliikkeestä."

        No tottakai omalle autolleen saa tehdä mitä lystää, viritellä miten tehokkaaksi haluaa. Kun vaan muistaa että tekee viritykset täysin omalla vastuullaan ja vastaa kaikesta virityksen jälkeen hajoavasta itse omalla lompakollaan.
        (Minäkin kun sattumoisin tiedän tapauksia, kun viritys / lastutus on mennytkin vituix ja liikkeeltä on ryhdytty korjauskuluja vinkumaan.)

        "ja ei varmaankaan alkuperäinen moottori kestäkkään viritystä mutta heti kun laittaa kestävämmät osat niin rupee kestämään. kytkin on myös hyvä vaihtaa"

        Totta.
        Ja virhevastuu ei koske moottoria / tekniikkaa, jota ostaja on autoliikkeestä oston jälkeen viritellyt ja sen räjäyttänyt. Lastutuksella kun saadaan lähes yhtä usein joitain vikoja vähintäinkin mittaritaululle vikavaloja ja muita "kivoja" ominaisuuksia auton toimintoihin, kuin sillä saadaan muutamia hevosvoimia lisää.

        VIRHEVASTUUSTA enemmänkin:

        Ja kun tällainen boxeihin kohdistuva ohjelmoinnin näplääminen on usein hankala toteen näyttää, liikkeet ovat turhaankin korvanneet virhevastuina asiakkaan itse rikkomia moottorinohjausboxeja, turboja jne. virityksien rikkomia komponentteja, valitettavan mistään mitään tietämättömien kuluttajaneuvojien avustaen neuvojen säestämänä.
        Virhevastuulakia pitäisikin radikaalisti muuttaa koskemaan vain selviä petollisia tapauksia. Virhevastuu pitäisi astua kuvaan vasta kun ollaan petoksen, tahallisen vikojen peittelyn ja pimittämisen tiellä. Silloin on täysin oikeinkin saatella kyseistä toimintaa tekevä liike vaikka hlvettiin markkinoilta ja tekijät liiketoimintakieltoon ja linnaan putkaan vankeuteen.
        Mutta nykyisinhän laki koettelee kovimmin rehelliseen kauppaan pyrkiviä autoliikkeitä. Petostelijat vähät välittää suosituksista, rehdit yrittävät yli suosituksienkin korjauksiin osaa ottaa... silti asiakkaan taholta pskaa sataa niskaan.
        Näinhän tämä ei voi loputtomiin jatkua.

        Höpöhöpö. Ohjelmointi ei ole rikkonut yhtään tietokonetta - siis pc:tä. Ei riko myöskään ecua. Turbon hajoamisen yhteydessä tarkastetaan varmasti onko softa vakio ja maksimi ahto. Aivan turhia pelkofantasiota esität myyjien vastuista. Käytännössä lienet jäljillä siinä ettei liikkeet korvaa oikeasti vastuulleen kuuluvia turbovikoja.


      • Ei essonbaarissa!
        essonbaaristako kuultu kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ohjelmointi ei ole rikkonut yhtään tietokonetta - siis pc:tä. Ei riko myöskään ecua. Turbon hajoamisen yhteydessä tarkastetaan varmasti onko softa vakio ja maksimi ahto. Aivan turhia pelkofantasiota esität myyjien vastuista. Käytännössä lienet jäljillä siinä ettei liikkeet korvaa oikeasti vastuulleen kuuluvia turbovikoja.

        (Minäkin kun sattumoisin tiedän tapauksia, kun viritys / lastutus on mennytkin vituix ja liikkeeltä on ryhdytty korjauskuluja vinkumaan.)

        Eli ei höpöä, eikä höpöhöpöä tai essonbaarissa kuultua vaan totisinta totta. Eräässäkin tapauksessa autoliike vaihdatti tuhansilla euroilla uuttaa osaa, ennenkuin selvisi että asiakas oli kuin olikin lastutellut (missä lie?) auton heti myynnin jälkeen ja sekaisinhan se meni. Asiakas joutui tässä tapauksessa korvaamaan liikkeelle takaisin kaikki turhaan vaihdetut komponentit... ja tämä perustui nimenomaan kuluttajalakiin ja kuluttajaneuvonnan tukeen autoliikkeelle.


      • normimeininki
        Ei essonbaarissa! kirjoitti:

        (Minäkin kun sattumoisin tiedän tapauksia, kun viritys / lastutus on mennytkin vituix ja liikkeeltä on ryhdytty korjauskuluja vinkumaan.)

        Eli ei höpöä, eikä höpöhöpöä tai essonbaarissa kuultua vaan totisinta totta. Eräässäkin tapauksessa autoliike vaihdatti tuhansilla euroilla uuttaa osaa, ennenkuin selvisi että asiakas oli kuin olikin lastutellut (missä lie?) auton heti myynnin jälkeen ja sekaisinhan se meni. Asiakas joutui tässä tapauksessa korvaamaan liikkeelle takaisin kaikki turhaan vaihdetut komponentit... ja tämä perustui nimenomaan kuluttajalakiin ja kuluttajaneuvonnan tukeen autoliikkeelle.

        "Eräässäkin tapauksessa autoliike vaihdatti tuhansilla euroilla uuttaa osaa,"

        - ennen kuin vikaa alettiin etsiä tehtaan ohjeiden mukaan.


      • Ei essonbaarissa...
        normimeininki kirjoitti:

        "Eräässäkin tapauksessa autoliike vaihdatti tuhansilla euroilla uuttaa osaa,"

        - ennen kuin vikaa alettiin etsiä tehtaan ohjeiden mukaan.

        Ei, vaan ennenkuin auton datat ohjelmoinnista kaivettiin esiin "mustaa valkoisella" paperille ja virittäjä joutui myöntämään faktojen edessä auton lastuttaneensa ja ihan itse siten rikkoneensa.
        Autoa huollatettiin merkkihuollossa, joka sekin "älysi" vasta tuhansien eurojen osien vaihtelun jälkeen perehtyä moottorinohjaimen saloihin hieman tarkemmin.

        Virittelijä (petollinen ostaja) joutui näin maksamaan täysimääräisenä n.5000euron turhaan vaihdetut osat työt liikkeelle takaisin.


      • iteitoi
        Ei essonbaarissa... kirjoitti:

        Ei, vaan ennenkuin auton datat ohjelmoinnista kaivettiin esiin "mustaa valkoisella" paperille ja virittäjä joutui myöntämään faktojen edessä auton lastuttaneensa ja ihan itse siten rikkoneensa.
        Autoa huollatettiin merkkihuollossa, joka sekin "älysi" vasta tuhansien eurojen osien vaihtelun jälkeen perehtyä moottorinohjaimen saloihin hieman tarkemmin.

        Virittelijä (petollinen ostaja) joutui näin maksamaan täysimääräisenä n.5000euron turhaan vaihdetut osat työt liikkeelle takaisin.

        Valmistajanhan pitää todistaa että vika on johtunut virityksestä. Pelkkä lastutuksen löytyminen ei poista millään tavoin valmistajan vastuuta.


      • Ei essonbaarissa...
        iteitoi kirjoitti:

        Valmistajanhan pitää todistaa että vika on johtunut virityksestä. Pelkkä lastutuksen löytyminen ei poista millään tavoin valmistajan vastuuta.

        ...ja sinun mielestäsikö valmistajalla on vastuu vielä 10-vuotiaassakin autossa?
        Ei ole.

        Ja em. kertomus on totta, tapahtunut ihan tällä vuosikymmenellä ja asiakas (petollinen sellainen) joutui takaisin maksamaan tuhansien eurojen turhat kunnostukset ja osien vaihdot, kun olikin itse virittelemällä (lastutus) aiheuttanut auton rikkoutumisen.


    • lollololol

      laughing out loud

      • Viidakon sananlasku

        Nauru toki tutkimusten mukaan pidentää ikää, mutta tyhjännauraja tekee vain itsestään pellen.


    • ...

      Aina voi vaihtaa saman hintaiseen autoon, mutta jokainen tekee niin kuin itse haluaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe