Miksi pitää saada poika?

Isä

Olen aina ihmetellyt, miksi etenkin miehille on niin tärkeää saada poikalapsi.
Osaako joku selittää?

34

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yx mutsi

      Se on ikiaikainen ja iankaikkinen tabu. Poika on / oli ns. arvokkaampi suvun jatkaja kuin tyttö, tytöt kun menevät naimisiin toisiin sukuihin ja jatkavat niitä, mutta poika jatkaa isän nimeä. Siis ennen vanhaan, nythän naisen ei tarvitse muuttaa nimeään avioituessaan.

      Joillekin miehille poikalapsi on ollut niin tärkeä, että vaimo on saanut lemput, kun ei ole kyennyt poikaa synnyttämään. Tietämätön ja tyhmä mies on pannut syyn sen osapuolen niskoille, joka asialle ei mitään mahda, sillä tulevan lapsen sukupuolen määrää isän kromosomit.

      Poikien arvokkaampana ja parempana pitäminen on pelkästään historian ja menneisyyden luoma painolasti, josta jotkut eivät tahdo eroon vieläkään. Otaksun, että he ovat niitä samoja vanhoillisia, menneissä ajoissa eläviä, jotka eivät taivu myöskään tasa-arvoon eivätkä mihinkään muuhunkaan "nykyajan vouhotukseen".

    • Näin nähty

      En ole koskaan tavannut miestä, jolle poikalapsi olisi tärkeämpi kuin tyttölapsi, mutta olen tavannut naisia, joille tämä asia on merkityksellinen.

      Nämä naiset ovat aina olleet pelkkien poikalasten äitejä ja he mielellään tuovat esille sitä seikkaa, etteivät tyttöä olisi KOSKAAN halunneetkaan.

    • Tässä ja näin

      Meillä on kaksi tyttöä. Luulin aina että poika olisi miehelle tärkeä ja olin pettynyt kun taas tuli tyttö. Koskaan mieheni ei ole sanonut että sukupuoli on väärä, ongelma oli omasa päässäni, loistava isä on ollut ja tytöistä on ollut paljon iloa.

    • Tietämätön tolvana

      Minä olen tavannut montakin miestä, jotka ovat juuri tasan aloittajan kuvaamaa mieltä. Lisäksi mieleeni on jäänyt omasta mielestäni karmaiseva kertomus takavuosien äidistä, joka synnytysosastolla itki itkemästä päästyään ja lopuksi sai sanottu hoitajille syyn; taas tuli tyttö, oliko neljäs vai viides, mutta mies ei tullut enää katsomaan kun odotti ja toivoi poikaa.

      Hoitajat sitten opastivat naista kertomaan tossulle, että hänen pitää vaihtaa mies, ottaa uusi tilalle, jotta saisi sen pojan kenties aikaiseksi.

      • Joulurauhaa?

        Niin, sinä kerrot nyt takavuosien tapahtumia. Nykypäivänä miehet jo tietävät, että lapsen sukupuoli määräytyy miehen sukusolujen mukaan. Toki jotain tynnyrissäkasvaneita tolvanoita voi nykyäänkin olla, mutta kehitysviiveisinä heidän on vaikea ylipäätään tavata naisia ja päästä lisääntymään. :)


      • Tulee ja menee
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Niin, sinä kerrot nyt takavuosien tapahtumia. Nykypäivänä miehet jo tietävät, että lapsen sukupuoli määräytyy miehen sukusolujen mukaan. Toki jotain tynnyrissäkasvaneita tolvanoita voi nykyäänkin olla, mutta kehitysviiveisinä heidän on vaikea ylipäätään tavata naisia ja päästä lisääntymään. :)

        Toivotaan todella että näin on. Sillä monissa muissa asioissa nykypäivän miehet, niin nykyaikaisia kuin koettavatkin olla tekniikoineen, vempaimineen ja vimpaimineen, osoittautuvat kuitenkin mielenpuoleltaan ja ajatuksiltaan varsin vanhanaikaisiksi. Joissain asioissa muutos on sangen hidasta.

        Mitä tekemistä tällä aiheella on Joulun kanssa?


      • Joulurauhaa?
        Tulee ja menee kirjoitti:

        Toivotaan todella että näin on. Sillä monissa muissa asioissa nykypäivän miehet, niin nykyaikaisia kuin koettavatkin olla tekniikoineen, vempaimineen ja vimpaimineen, osoittautuvat kuitenkin mielenpuoleltaan ja ajatuksiltaan varsin vanhanaikaisiksi. Joissain asioissa muutos on sangen hidasta.

        Mitä tekemistä tällä aiheella on Joulun kanssa?

        Pitäisikö olla jotain tekemistä joulun kanssa? Ei minun mielestäni. Älä takerru nimimerkkeihin. Ne on sellaisia, mitä mieleen juolahtaa, niinkuin varmaan sinullakin. Minä en vain vaihda nimskua joka viestiin, vaan pysyttelen samassa edes yhden päivän. :D


      • So. otsikointi
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Pitäisikö olla jotain tekemistä joulun kanssa? Ei minun mielestäni. Älä takerru nimimerkkeihin. Ne on sellaisia, mitä mieleen juolahtaa, niinkuin varmaan sinullakin. Minä en vain vaihda nimskua joka viestiin, vaan pysyttelen samassa edes yhden päivän. :D

        Ei. Mun nimimerkki liittyy aina kommenttiin tavalla tai toisella, löyhästi tai just eli kertoo lyhyessä muodossa olennaisen.


      • Joulurauhaa?
        So. otsikointi kirjoitti:

        Ei. Mun nimimerkki liittyy aina kommenttiin tavalla tai toisella, löyhästi tai just eli kertoo lyhyessä muodossa olennaisen.

        Minusta tyylisi on todella huonompi, koska asiallisempaa olisi pysytellä edes yhden keskustelun ajan samassa nimimerkissä.
        Tee otsikko ihan erikseen tekstisi alkuun, jos sellaista haluat käyttää.

        Hyvää joulua ja Onnellista vuotta 2015!


      • Mulle se passaa
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Minusta tyylisi on todella huonompi, koska asiallisempaa olisi pysytellä edes yhden keskustelun ajan samassa nimimerkissä.
        Tee otsikko ihan erikseen tekstisi alkuun, jos sellaista haluat käyttää.

        Hyvää joulua ja Onnellista vuotta 2015!

        Miten se tehrähän?


      • Joulurauhaa?
        Mulle se passaa kirjoitti:

        Miten se tehrähän?

        Tämä on otsikko

        Tästä alkaa leipäteksti. Esimerkiksi tähän tapaan. :)
        Tuo harmaa palkki on tarkoitettu nimimerkille. Huomaat, kun aloitat kirjoittaa uutta viestiä. Siinäpä "lootan" yläpuolell lukee "Nimimerkki" ei "otsikko".


      • Anonyymi
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Niin, sinä kerrot nyt takavuosien tapahtumia. Nykypäivänä miehet jo tietävät, että lapsen sukupuoli määräytyy miehen sukusolujen mukaan. Toki jotain tynnyrissäkasvaneita tolvanoita voi nykyäänkin olla, mutta kehitysviiveisinä heidän on vaikea ylipäätään tavata naisia ja päästä lisääntymään. :)

        Onhan näitä poikien odottavia tavannut elämän varrella . Ja toisille on todella ollut kova paikka kun ”vaan tyttöjä” tukee. Naurettavia äijiä kun eivät käsitä että heistä se riippuu kumpaanko sukupuolta lapsi on.
        Sitten kun nämä pojan odottajat ovat vanhoja niin kyllä,kelpaa tytöjen apu, kas kun pojat eivät oikein osaa sitä apua antaa samalla lailla näille naurettavilla papparaisille


    • Miksi teillä pitää?

      Pitääkö? Ei meillä koskaan ole pitänyt. Me ollaan aina rakastettu sitä lasta mikä kulloinkin on tullut. On tullut poikia ja tyttöjä, eikä ketään enempi ekä vähempi rakastettu sukupuolen takia.

      Aika outoo jos teillä on sellaista, eikä se ole raskasta jatella mitä laspisiitä ajattelee?

      • Isä

        Itse olen onnellinen tytöstäni, mutta olen ihmetellyt kun niin moni mies haluaa juuri pojan. Oikeasti jopa salaa toivoinkin tyttöä, mutta toki olisin ollut pojastakin onnellinen.


      • Joulurauhaa?
        Isä kirjoitti:

        Itse olen onnellinen tytöstäni, mutta olen ihmetellyt kun niin moni mies haluaa juuri pojan. Oikeasti jopa salaa toivoinkin tyttöä, mutta toki olisin ollut pojastakin onnellinen.

        Ehkä syy onkin juuri siinä, että oikeasti toivotaan tyttöä enemmän kuin poikaa, mutta sitäkään ei sovi ääneen sanoa. :)

        Luulen, että on vain naisten harhaluulo, että mies toivoo poikaa. Ymmärrän kyllä, että jos lapsia on jo useampi, voi ihan vain "vaihtelun vuoksi" hiljaa mielessään toivoa sitä toista mahdollisesti vielä kononaan puuttuvaa sukupuolta. Harva vain on niin juntti, että ilmaisee toiveitansa ääneen ja on oikeasti pahoillaan terveen lapsen syntymästä, jos hän nyt sattuukin olemaan "väärää" sukupuolta.

        Voisi toki ajatella, että jos perheen isällä on yritys, joka mielletään miehiseksi alaksi, hän voinee toivoa yritykselleen jatkajaa vain pojasta. En vain ihan äkkiä keksi alaa, jossa tytär ei voisi jatkaa, siinä missä poikakin.


      • Pomot & patriarkat
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Ehkä syy onkin juuri siinä, että oikeasti toivotaan tyttöä enemmän kuin poikaa, mutta sitäkään ei sovi ääneen sanoa. :)

        Luulen, että on vain naisten harhaluulo, että mies toivoo poikaa. Ymmärrän kyllä, että jos lapsia on jo useampi, voi ihan vain "vaihtelun vuoksi" hiljaa mielessään toivoa sitä toista mahdollisesti vielä kononaan puuttuvaa sukupuolta. Harva vain on niin juntti, että ilmaisee toiveitansa ääneen ja on oikeasti pahoillaan terveen lapsen syntymästä, jos hän nyt sattuukin olemaan "väärää" sukupuolta.

        Voisi toki ajatella, että jos perheen isällä on yritys, joka mielletään miehiseksi alaksi, hän voinee toivoa yritykselleen jatkajaa vain pojasta. En vain ihan äkkiä keksi alaa, jossa tytär ei voisi jatkaa, siinä missä poikakin.

        Naisten "harhaluulo" johtunee siitä, että he tuntevat historian havinan takaraivossaan paremmin kuin mieähet. Ts. alitajuntaan on jäänyt pesimään pelko pojattomuudesta, kun se joskus aikain saatossa on tehnyt naisesta huonon. Ei siis siitä osapuolesta, joka ei aikain saatosaa ole ikinä ollut huono millään mittarilla mitattuna siltikään, vaikka olisi suurin osasyyllinen. Jos snaijaat mitä meinaan ...


      • Joulurauhaa?
        Pomot & patriarkat kirjoitti:

        Naisten "harhaluulo" johtunee siitä, että he tuntevat historian havinan takaraivossaan paremmin kuin mieähet. Ts. alitajuntaan on jäänyt pesimään pelko pojattomuudesta, kun se joskus aikain saatossa on tehnyt naisesta huonon. Ei siis siitä osapuolesta, joka ei aikain saatosaa ole ikinä ollut huono millään mittarilla mitattuna siltikään, vaikka olisi suurin osasyyllinen. Jos snaijaat mitä meinaan ...

        Ymmärrän, mutta suurin osa nykynaisista kuitenkin tietää, ettei heillä ole osaa eikä arpaa lapsen sukupuolen määräytymisessä, joten huonommuuden tunne täytyy silloin olla tosi syvällä alitajunnassa.

        Nainenhan ei tosiaankaan voi tehdä muuta, kuin vaihtaa miestä, jos toivoo saavansa pitkän "samanmerkkisen" putken jälkeen "erimerkistä" lasta. :)

        Toisaalta tytär ja tyttären lapset ovat isovanhemmille usein läheisempiä. Tyttären lapsi on takuulla samaa sukua, kun taas pojan lapsen synnyttää miniä, jolloin jälkeläinen voi olla vaikka postinkantajan. :)


      • Hymiöt ?
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Ymmärrän, mutta suurin osa nykynaisista kuitenkin tietää, ettei heillä ole osaa eikä arpaa lapsen sukupuolen määräytymisessä, joten huonommuuden tunne täytyy silloin olla tosi syvällä alitajunnassa.

        Nainenhan ei tosiaankaan voi tehdä muuta, kuin vaihtaa miestä, jos toivoo saavansa pitkän "samanmerkkisen" putken jälkeen "erimerkistä" lasta. :)

        Toisaalta tytär ja tyttären lapset ovat isovanhemmille usein läheisempiä. Tyttären lapsi on takuulla samaa sukua, kun taas pojan lapsen synnyttää miniä, jolloin jälkeläinen voi olla vaikka postinkantajan. :)

        En voi sanoa enkä tietää kenenkään muun naisen puolesta, mutta itse olen loukkaantunut munaskuja myöten niissä kohdissa elämää, kun tietoisuuteen on kolahtanut kertomuksia naisihmisten alistamisesta ja suoranaisesta orjuuttamisesta ja huonoksi tekemisestä ainoastaan sukupuolen syystä.

        Siinä kohdassa kun historia avautui noitavainojen kohdalta, vannoin itselleni, että periksi en anna yhdellekään - ikinä ... Eikä tieto auta siinä kohrassa yhtään, koska tunne, joka sen peittoaa, on liian suuri.


      • Joulurauhaa?
        Hymiöt ? kirjoitti:

        En voi sanoa enkä tietää kenenkään muun naisen puolesta, mutta itse olen loukkaantunut munaskuja myöten niissä kohdissa elämää, kun tietoisuuteen on kolahtanut kertomuksia naisihmisten alistamisesta ja suoranaisesta orjuuttamisesta ja huonoksi tekemisestä ainoastaan sukupuolen syystä.

        Siinä kohdassa kun historia avautui noitavainojen kohdalta, vannoin itselleni, että periksi en anna yhdellekään - ikinä ... Eikä tieto auta siinä kohrassa yhtään, koska tunne, joka sen peittoaa, on liian suuri.

        Noitavainot olivat uskonnon varjolla tehtyä silkkaa pahuutta. Pappi saatoi haluta leskivaimon ja tämän tyttären talon, karjan ja maat, jolloin sopivaa oli syyttää naisia noituudesta ja tapattaa heidät. Jos oli viaton hukkui myllynkivi kaulassa, jos noita jäi kellumaan.


      • Ei h-i !
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Noitavainot olivat uskonnon varjolla tehtyä silkkaa pahuutta. Pappi saatoi haluta leskivaimon ja tämän tyttären talon, karjan ja maat, jolloin sopivaa oli syyttää naisia noituudesta ja tapattaa heidät. Jos oli viaton hukkui myllynkivi kaulassa, jos noita jäi kellumaan.

        Onko tämä kommentti jonkinlainen puolustus ko. aiheelle?


      • Joulurauhaa?
        Ei h-i ! kirjoitti:

        Onko tämä kommentti jonkinlainen puolustus ko. aiheelle?

        Et taida olla ihan välkyin kynttilä, jos noin luulet?


      • Välkyn silti
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Et taida olla ihan välkyin kynttilä, jos noin luulet?

        No en tietenkään ainakaan sun mielestä, lienet mieäs. Pahuuttahan kaikki on alusta loppuun, mutta noitavainoissa on no. poistettu toisin ajattelevat eli ne, jotka ovat olleet uhka mieästen hallitsemalle maailmalle oli se kirkko tai muu yhteiskunta. Ts. joukosta on poistettu juuri ne välkyimmät kynttilät, jotka eivät sopeutuneet vanhoihin kaavoihin vaan katselivat asioita laveammilta kanteilta ja uudemmilta kulmilta.


      • Joulurauhaa?
        Välkyn silti kirjoitti:

        No en tietenkään ainakaan sun mielestä, lienet mieäs. Pahuuttahan kaikki on alusta loppuun, mutta noitavainoissa on no. poistettu toisin ajattelevat eli ne, jotka ovat olleet uhka mieästen hallitsemalle maailmalle oli se kirkko tai muu yhteiskunta. Ts. joukosta on poistettu juuri ne välkyimmät kynttilät, jotka eivät sopeutuneet vanhoihin kaavoihin vaan katselivat asioita laveammilta kanteilta ja uudemmilta kulmilta.

        Olen nainen. Varmaan tekstistä on vaikea lukea kirjoittajan ajatuksia, jos itsellä on valmiit ennakkoajatukset. Ironia ei välity. Onnellista uutta vuotta.


      • Lupsakkaa loppuvuott
        Joulurauhaa? kirjoitti:

        Olen nainen. Varmaan tekstistä on vaikea lukea kirjoittajan ajatuksia, jos itsellä on valmiit ennakkoajatukset. Ironia ei välity. Onnellista uutta vuotta.

        "Ennakkoajatukset"? Ihan vain omia mielipiteitäni aiheesta. Niitä, joita on paha heilutella tällä elämänkokemuksella ja -näkemyksellä. Ironia on ironiaa vasta sitten, kun sen siksi tunnistaa, ts. sen pitää olla tunnistettavissa.


      • Joulurauhaa?
        Lupsakkaa loppuvuott kirjoitti:

        "Ennakkoajatukset"? Ihan vain omia mielipiteitäni aiheesta. Niitä, joita on paha heilutella tällä elämänkokemuksella ja -näkemyksellä. Ironia on ironiaa vasta sitten, kun sen siksi tunnistaa, ts. sen pitää olla tunnistettavissa.

        Sinun kannattaa lukea viestini uudelleen. Lue vaikka kolmisen kertaa, ehkä silloin aukeaa. :)


    • ----------

      En usko, että poikia toivotaan nykysuomessa enempää kuin tyttöjä. Usein vanhemmilla on raskausaikana jonkinlaista toivetta siitä, kumpi ehkä olisi toivotumpi, näin sekä iseillä että äideillä. Sitten kun se lapsi syntyy, niin sitä ei enää vaihdettaisikaan siihen toiseen sukupuoleen mistään hinnasta, tietenkään. Nuo ajatukset voivat lähteä ihan omista lähtökohdista liikkeelle. Mies saattaa toivoa poikaa, koska haluaa kalakaverin tai muistelee isänsä kanssa itse aikoinaan touhuamiaan juttuja, jotka haluaa siirtää jälkipolvelle. Siinä voi olla vaikeaa ajatella tyttöä siihen lapsen asemaan, kun itselle ne oli sellaisia isän ja pojan välisiä juttuja. Mutta kyllä monet miehet toivovat tyttöjäkin ja ainakin rakastavat heitä ihan yhtä paljon, kun sellainen sitten tulee.

      • Isä

        Olen oikeastaan aika tyytyväinen saamiini vastauksiin.

        On hyvä, jos nykysuomessa ei ole enää tuollaista ajattelua, että miehen pitää saada poikalapsi sukua jatkamaan. Samalla tavallahan se tyttökin jatkaa (tai on jatkamatta) sukua.
        Ymmärrän, että joissain kulttuureissa tyttö tietää suuria myötäjäismaksuja, joten tyttö on sikäli rasite. Silti näissäkään maissa en voi ymmärtää tyttöjen väheksyntää.

        Ymmärrän myös tuon toiveen "kaverista", kunhan lapsen sukupuoli ei ole mikään vaatimus. Onhan nykyään paljon tyttöjä, jotka haluavat harrastaa nimenomaan isän kanssa yhteisiä asioita. Sehän on sitten ihan lapsen luonteesta kiinni, sukupuolesta riippumatta.

        Itselläni tuo tyttötoive liittyi pitkälti siihen, että kun mulla oli jo ennenstään paljon kokemusta tyttölapsista (lapseni isosisko ja hänen isosiskonsa) ja koska en ole kiinnostunut äijäjutuista (esmes lätkän tuijottamista telkkarista, tietokonepelejä, sotaleikkejä jne), niin jotenkin pelkäsin etten osaisi pojan kanssa toimia. Varmaan väärä pelko sekin olisi silti ollut.


      • tuore isä
        Isä kirjoitti:

        Olen oikeastaan aika tyytyväinen saamiini vastauksiin.

        On hyvä, jos nykysuomessa ei ole enää tuollaista ajattelua, että miehen pitää saada poikalapsi sukua jatkamaan. Samalla tavallahan se tyttökin jatkaa (tai on jatkamatta) sukua.
        Ymmärrän, että joissain kulttuureissa tyttö tietää suuria myötäjäismaksuja, joten tyttö on sikäli rasite. Silti näissäkään maissa en voi ymmärtää tyttöjen väheksyntää.

        Ymmärrän myös tuon toiveen "kaverista", kunhan lapsen sukupuoli ei ole mikään vaatimus. Onhan nykyään paljon tyttöjä, jotka haluavat harrastaa nimenomaan isän kanssa yhteisiä asioita. Sehän on sitten ihan lapsen luonteesta kiinni, sukupuolesta riippumatta.

        Itselläni tuo tyttötoive liittyi pitkälti siihen, että kun mulla oli jo ennenstään paljon kokemusta tyttölapsista (lapseni isosisko ja hänen isosiskonsa) ja koska en ole kiinnostunut äijäjutuista (esmes lätkän tuijottamista telkkarista, tietokonepelejä, sotaleikkejä jne), niin jotenkin pelkäsin etten osaisi pojan kanssa toimia. Varmaan väärä pelko sekin olisi silti ollut.

        kyllä mä ainakin toivoin tyttöä, mutta poika tuli. en silti pettynyt ole mutta jos valita olisi saanut niin...

        tuntuu vain että vaikea olla hyvänä esimerkkinä pojalle kun se ei oikein toimi että tee niinkuin mä sanon mutta älä tee niinkuin mä teen:)

        Helpompi pitää tyttöä pikku prinsessana


    • Omat geenit

      Evoluutio.

    • Anonyymi

      Se on vain hyväksyttävä, että poika jatkaa sukua! Hän on se arvostetumpi. Pojat itseasiassa tekevät lapsia ja näin ollen lapsi kuuluu hänen sukuunsa. Useinhan miehen sukunimi tulee myös naiselle. Tämä on jo vanha aate, mutta oltiinko ennen sitten tyhmempiä vai? Eikö tämä aate muka ole hyvin ajateltu? Kyllä se vaan näin ikävä kyllä menee

      • Anonyymi

        Miehet tekevät lapsia? Vain siittävät munasolun, eivät tee muuta. Sikiö kasvaa jakehittyy naisen sisällä ja syntyy naisen kehon kautta.
        On vain hyväksyttävä, että poika jatkaa sukua.? Kunnon narsismia tyypillisimmillään. Mitähän se tyttölapsi siten edustaa, ellei sukua? Jotain ulkoavaruuden olentoa eikä lainkaan ihmistä
        eikä varsinkaan kenenkään sukua? Tuollainen ajattelutapa edistää sukupuolten välistä sodankäyntiä ja ylläpitääepätasa- arvoa ja vihaa, siis tuo miehinen ajattelutyyli joka suoraan sanottuna väheksyy ihan avoimesti koko naissukupuolta.
        Johtunee uskonnosta, joka sekin miesten itseään varten ja naisten alistamiseen tarkoitettu ja kehitetty fantasiatarina ihmiskunnan alusta jossa taas, narsisteille tyypilliseen tapaan, mies on kaiken alku ja jossa ” jumalaa” edustaa, ei suinkaan sukupuoletonta olentoa, vaan mmhmm varustettu ” joku” fantasiahahmo” . Satuhahmo jonka tarkoituksena on pönkittää ja ylläpitää miehistä, sovinistista maailmankäsitystäja rakennetta.
        Miehet itse asiassa edustavat kuolemaa ja tuhoa sodankäynteineen ja agressiivisuuksineen, kun taas naiset edustavat elämää ylääpitäviä voimia. Miehet ovat valmiimpia tuhoamaan, raiskaamaan, tappamaan ja hävittämään kaiken, joten mitä helvetin elämää miehet räkäklimppi siittiöineen päivineen edustavat? Eivät yhtään mitään, pelkkää tuhoa ja kuolemaa. Seksikin edellyttää agressiivisuutta ja on vain yksi alkukantaisen alistamisen ilmenemismuoto. Seksi on alistamista ja väkivaltaa, jonka yksi valitettava seuraus on ihmiskunnan jatkuva, ympäristöä ja koko planeettaa tuhoava holtiton lisääntyminen. Kiitos siitäkin liikakansoituksesta kuu,uu miehille, ottakaa siitäkin kunnia itsellenne, maapallon tuhoamisesta.
        Miehet ovat tappajia, ja lisääntymisen edellytys on agressio, viha ja alistamisen tarve. Kuten muillakin apinaeläimillä.


      • Anonyymi

        On heikko suku jos sen arvokkuus riippuu pojan saannista.
        Miehestään se sukupuoli johtuu, ei naisesta,
        Ja kukaan ei vuoren varmaan edes tiedä onko aito sukulainen biologisesti kuten minun isoisäni esim kartanon isäntä laittoi piian raskaaksi ja rengille maksettiin rahaa että meni naimisiin piian kanssa ja pieni torppa,ja niin syntyi isoisäni väärän miehen lapseksi ja ” sukua” jatkamaan
        Siis lapsi oli kartanon herran poika mutta kunhan oli naimisissa niin poika sai muka isän jota kauan piti omana isänään. Niin että se siitä suvun jatkamisesta ja poika synnytyksistä


      • Anonyymi

        Tota mä oon ihan pikkupojasta asti ihmetelly, enkä vieläkään ymmärrä miks miehen sukunimi menee yleensä naiselle ja myös lapsille. Mulla on kaks poikkaa, mutta ei sillä sukupuolella mulle ois niin väliä. Pääasia että lapset tuli, kun mykyään toi alkaa oleen jo vähän vaikeeta. Ei mekään saatu sitä kolmatta aikaseks. Tai ex vaimolle tuli sitten uuden miehen kanssa. Ja mä sain vähän aika sitten noi pojat takas, kun ne kasvo liian isoks siihen uusioperheeseen. Että meidän perheessä on nyt vaan miespuolisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet tekevät lapsia? Vain siittävät munasolun, eivät tee muuta. Sikiö kasvaa jakehittyy naisen sisällä ja syntyy naisen kehon kautta.
        On vain hyväksyttävä, että poika jatkaa sukua.? Kunnon narsismia tyypillisimmillään. Mitähän se tyttölapsi siten edustaa, ellei sukua? Jotain ulkoavaruuden olentoa eikä lainkaan ihmistä
        eikä varsinkaan kenenkään sukua? Tuollainen ajattelutapa edistää sukupuolten välistä sodankäyntiä ja ylläpitääepätasa- arvoa ja vihaa, siis tuo miehinen ajattelutyyli joka suoraan sanottuna väheksyy ihan avoimesti koko naissukupuolta.
        Johtunee uskonnosta, joka sekin miesten itseään varten ja naisten alistamiseen tarkoitettu ja kehitetty fantasiatarina ihmiskunnan alusta jossa taas, narsisteille tyypilliseen tapaan, mies on kaiken alku ja jossa ” jumalaa” edustaa, ei suinkaan sukupuoletonta olentoa, vaan mmhmm varustettu ” joku” fantasiahahmo” . Satuhahmo jonka tarkoituksena on pönkittää ja ylläpitää miehistä, sovinistista maailmankäsitystäja rakennetta.
        Miehet itse asiassa edustavat kuolemaa ja tuhoa sodankäynteineen ja agressiivisuuksineen, kun taas naiset edustavat elämää ylääpitäviä voimia. Miehet ovat valmiimpia tuhoamaan, raiskaamaan, tappamaan ja hävittämään kaiken, joten mitä helvetin elämää miehet räkäklimppi siittiöineen päivineen edustavat? Eivät yhtään mitään, pelkkää tuhoa ja kuolemaa. Seksikin edellyttää agressiivisuutta ja on vain yksi alkukantaisen alistamisen ilmenemismuoto. Seksi on alistamista ja väkivaltaa, jonka yksi valitettava seuraus on ihmiskunnan jatkuva, ympäristöä ja koko planeettaa tuhoava holtiton lisääntyminen. Kiitos siitäkin liikakansoituksesta kuu,uu miehille, ottakaa siitäkin kunnia itsellenne, maapallon tuhoamisesta.
        Miehet ovat tappajia, ja lisääntymisen edellytys on agressio, viha ja alistamisen tarve. Kuten muillakin apinaeläimillä.

        Tuomitkoon Jumala sinut ikiajoiksi! Selvästi nyt kannatat näitä tyttöjä. Ymmärrätkö, että tuomitset miessukupuolen ihan täysin, hyökkäät suorastaan päälle? Jos saisin päättää, niin sinulle kuuluisi antaa tästä rangaistus ja hävetä kunnolla. Puhut epätasa-arvosta ja kunnioituksesta, mutta periaate ja kiistattomat päätökset eivät mitenkään liity mielipiteisiin. Jos vaikkapa laissa on ettei saa tappaa se on kiistattomasti kiellettyä, niin ei siinä mielipiteillä ha tasa-arvolla ole mitään sijaa. Sama tässäkin asiassa. Voidaan vaan ajatella ja lyödä periaate ja kiistaton laki, että miehet ovat suvun jatkajia nyt ja aina ja sinä pidät suusi kiinni. Se nähdään nykyajassakin ja hyvä niin. Naimisiin mennessä otetaan miehen sukunimi ja kun vaikkapa puhutaan suvun historiasta, niin huomio usein keskitetään menestyneimpiin isoisoiso-isiin. Kun kiitetään veteraaneja, se kohdistetaan täysipainotteisesti meidän arvokkaisiin miehisiin veteraaneihin. Itseasiassa nainen voidaan nähdä välineenä jatkaa sukua. Useimmiten juuri nainen saa miehen sukunimen ja on osa miehen sukua, jonka ovat aloittaneet silloiset esi-isät. Usein naisten suvuista ei puhuta. Jos syntyy poikalapsia, niin se voidaan kiistattomasti edelleen nähdä tämän suvun jatkajana, hän voi sukunimeä eteenpäin ja naimisiin mennessä se on myös hänen vaimollaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe