Lesbo psykologi?

hullutyttö

Taidan olla hieman ihastunut psykologiini! Hän on ihanan empaattinen, luonnollisen oloinen, nuori (ehkä 25-30-v.) nainen. Tunnetteko lesboja psykologeja, tai oletteko muut kenties ihastuneet terapeuttiin/psykologiin?

12

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juup...

      Minä olen ihastunut psykiatriseen sairaanhoitajaan mutta hän on luultavasti hetero. Häntä tässä juuri mietin ja sitä mitä kaikkea hänelle tekisin. Pitäisi ehkä suunnata ajatukset muualle eikä näin epätoivoiseen tapaukseen :)

    • 8+5

      Tunnen bi-seksuaalin psykologin :)

    • Sii sai soo

      Psykologin kuuluukin olla empaattinen, se on ammattirooli.
      Yksityishenkilönä voi olla aivan toisenlainen.

      Ihastua voi, mutta vaikeeta se on.

      • lespo-leena

        Yksityisesti ne voi vaikka piiskata ja rankaista ja raiskata nyrkillä. Ne ei siedä yhtään uikutusta. Ne pistää lesbot kuriin! Sitten maanantaina ne katsoo koiranpentusilmillään ja sanoo "voi, kauanko olet tuntenut olevasi lespo?"


    • Freuditar

      Et ole lesbo, vaan tätä ilmiötä kutsutaan tunteiden transferenssiksi, eli tunteensiirroksi. Siirrät psykologiisi tunteitasi, tässä tapauksessa kiintymyksen tunteita, joita et ole syystä tai toisesta pystynyt kohdistamaan näiden tunteiden oikeaan kohteeseen / kohteisiin.

      Ilmiö on normaali eikä liity seksuaaliseen suuntautumiseen. Heteronainen voi kokea transferenssia naispsykologia / -terapeuttia kohtaan, heteromies miespsykologia / -terapeuttia kohtaan jne.

      • sydäntä kehiin

        Taitaa olla transferenssia koko elämä. Mä olen sekoittanut pääni ja elämäni psykologisilla selityksillä. Siihen voi hurahtaa niin kuin johonkin uskontoon eikä seuraukset aina ole kovin valoisia. Ihmisen mieltä voidaan manipuloida monella tapaa.


      • hullukans
        sydäntä kehiin kirjoitti:

        Taitaa olla transferenssia koko elämä. Mä olen sekoittanut pääni ja elämäni psykologisilla selityksillä. Siihen voi hurahtaa niin kuin johonkin uskontoon eikä seuraukset aina ole kovin valoisia. Ihmisen mieltä voidaan manipuloida monella tapaa.

        Ja pitää myös muistaa että kuka tahansa, myös psykologikin voi ihan oikeastikin rakastua :)


    • ...

      Nimimerkkisi sopii sinulle.

      Hän on psykologi ja täytyykin olla tuollainen mitä selitit. Se ei tee hänestä sen enempää lessuu, bissee tai hetskuu.

      Kannattaa puhua hänelle myös siitä kuinka naiivi saatat olla.

      Tyypillistä kun helpot ihmiset haksahtaa työkseen auttaviin ihmisiin, jossa kerrotaan toiselle ongelmistaan ja kysyvät kysymyksiä ja asiakas luulee siinä olevan vähäänkään henkilökohtaista. Haavoittuvaisessa tilassa olevat luulevat saavansa jtn sellaista apua, mutta eivät ymmärrä sen olevan vain työtä.
      Asiakkaalle tulee siitä vain enemmän ongelmia päässään.

    • kaikissa ammateissa

      Tunnen koska olen sellainen itse... :) Psykologin, niin kuin muidenkin vastaavanlaisten ammattiauttajien, tulee kohdella asiakkaita asiallisesti ja ammatillisesti, eikä näin ollen voi missään nimessä esimerkiksi flirttailla asiakkaiden kanssa tms. Siinä mielessä harmillista että satuit ihastumaan psykologiin koska tilanne ei oikein voi edetä sinun kannaltasi toivottuun suuntaan (ja totta kai kyse voi olla ihan aidosta ihastumisesta toisin kuin jossain aiemmassa viestissä väitettiin. Toki on hyvä muistaa että psykologin tulee olla ihan ammattinsa puolesta työssään empaattinen, kiinnostunut ja kuunteleva, ja nämä työtavat voivat tietenkin "altistaa" sille että olet helpommin ihastunut häneen. Mutta transferenssi, josta aiemmassa viestissä puhuttiin, on psykoanalyyttisen teorian mukainen termi eikä psykoanalyyttinen teoria suinkaan ole mikään absoluuttinen totuus).

      Seksuaalinen suuntautuminen ei katso ammattia eli ihan varmasti joka ammattikunnasta löytyy sekä heteroja, lesboja että biseksuaaleja :)

      • jälkiviisautta?

        Sitten kun oon lauluni laulanut ja kysyn kohtalolta, miksen saanut kokea suurta rakkautta, kohtalo vastaa, että olihan siihen tilaisuus. Arvaapa mikä homma oli saattaa teidät yhteen?! Olihan siinä se ammatillinen kynnys, joka olisi pitänyt hoitaa, mutta ihmisillä on vapaa tahto uskoa ja tehdä niin kuin parhaaksi näkee.


    • ammatillisesti

      pitää kuiteskin muistaa työskennellä, alalla kuin alalla.
      Minä olin parisen vuotta sitten gynekologilla poistattamassa ehkäisykapselin käsivarresta. Makasin hoitopöydällä gynelogin yrittäessä poistaa kapseleita vasemman kyynärvarren sisäsivulta. Koko toimenpiteen ajan,(joka kesti koska koteloituneita kapseleita ei niin vain poistettu) lääkäri makasi koko vasemman käsivarren mitalta vatsani päällä. :D Sitä ennen hän oli välttämättä halunnut tehdä sisätutkimuksenkin, vaikka menin nimenpmaan em. toimenpiteeseen. :/

      • ed.

        ehkäisykapseleita monikossa, joita oli siis kuutisen kappaletta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe