Juveneskioski Keskustorilla sotkuineen &

Huonoa mainosta. :(

rappioalkoholisteineen on koko Tampereen häpeäpilkku..
Eikö todella ole mitään tehtävissä, että paikka saadaan siistittyä. Nyt jo turistitkin ihmettelevät paikan ilmettä. Viimeviikon keskiviikkona kaksi japanilaisturistia kuvasi juoppojen pantomiimia monista eri kuvakulmista! Eivät olleet huvittuneen näköisiä esityksestä. Minnekähän nekin kuvat päätyvät?

9

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s csss

      Asialle ei valitettavasti voi tehdä mitään, koska Perustuslaki on niin vahva elementti. Ihmisen vapaus olla julkisella paikalla on loukkaamaton, vaikkakin hän olisi juovuksissa.

    • Absolutisti

      En nyt niin lähtis allekirjoittaa noita vapausjuttuja. Silloin aikoinaan kun itse join, niin kyllähän ne poliisit vaan vei putkaan, vaikken halunnutkaan. Tosin, silloin en asunut Tampereella.
      Kun muistelen sitä omaa juoma-aikaani, niin kyllähän ne meikäläisen oikeudet olivat melkoisen huonolla tolalla. Juopuneelta voidaan varastella omaisuutta, sitä voidaan lyödä ja sille voidaan tehdä ihan mitä vaan. Ja aina kaikki käännetään juopuneen omaksi viaksi ja valinnaksi. Sitähän se on. Kun ihmisen pitäisi kyetä huolehtimaan itestään; pitäisi osata tehdä oikeat valinnat ja käsitellä asioita jollain muulla tapaa kuin avaamalla se pullo. Kun humalassa hortoillaan väärässä porukassa, väärässä paikassa ja väärään aikaan, niin eihän siinä ala hyvät heilua.
      Juuri tuostakaan syystä minä en enää käytä alkoholia. Yli 6 vuotta olen ollut raittiina ja elämäni on ollut paljon rauhallisempaa ja mukavampaa kuin silloin juoma-aikanani.
      Saaplari sentään kun silloin juodessani mulle tapahtui viidessä vuodessa kolmenkymmenen vuoden hommat. Kaikki aina yhdelle ja samalle miehelle.
      Ei kyllä käy yhtään kateeksi niitä Keskustorilla, Juveneskioskin kulmilla pyöriviä onnettomia.

      • H.L.Tre

        Onnea valitsemallesi tielle. Hyvä ratkaisu varmasti.
        Nykyään ei kukaan tunnusta olevansa alcoholisti, vaikka joka vk-loppu kuluu törpötellessä? Sanotaan vaan, että voin koska vaan olla ottamatta, mutta kun ei huvita? -Siis, sitähän alcoholismi pohjimmiltaan on, että tekee tasaisin väliajoin mieli viinaa, vai eikö muka ole?
        Itse myönnän olevani jonkin asteinen holisti, koska kerran / pari kertaa kuussa tekee mieli ottaa punkkua pullo, parikin pulloa ja sitten käydä pubissa tapaamassa vanhoja tuttuja..(humala hakuista juomista, sehän on kuulemma pahinta). Kannattaa olla rehellinen, edes itselleen, niin homma pysyy paremmin hanskassa... Ittellä on mielestäni pysynyt,,, suhteellisen hyvin koko elämäni ajan... :-D


      • Kuinka onnistuit

        Kuinka onnistuit nousemaan kuiville ? Oliko hoitoon pääsy helppoa.


      • Absolutisti
        Kuinka onnistuit kirjoitti:

        Kuinka onnistuit nousemaan kuiville ? Oliko hoitoon pääsy helppoa.

        Mä onnistuin pääsemään kuiville sen vaikeimman tien kautta. Sattuipa niin että päälleni käytiin ja jouduin puolustamaan itseäni. Lopputulos oli surkea.
        Vankilassa päättelin seuraavalla tapaa: jos minun juomisen takia on ihmishenki menetetty, niin kyllä ne silloin on meikäläisen juomiset juotu.
        Vaikka tilanne oli se, että minä en ollut ketään tappamassa, niin silti. Kun se tilanne olisi pitänyt pyrkiä ratkaisemaan siten, että vakavimmalta mahdolliselta olisi vältytty. Mutta kun olin juonut itseni siihen tilaan, etten kyennyt ajattelemaan selvästi, niin sitten jälki oli sen mukaista. Ryyppykämpällähän se homma tapahtui.
        Se on sellainen homma, että menneille ei mitään voida, mutta tulevia tekoja voi aina valita. Olen alkoholisti ja tiedän, että jos minä pulloon tarttuisin, niin huonosti tulisi käymään. Siksi olen päättänyt elää loppuelämäni absolutistina.
        Olen yhteiskunnalle velkaa sen, että en kajoa enää ikinä siihen alkoholiin. Koska minun juominen vaati ihmishengen, niin siksi sitä juopottelevaa, entistä minua ei tule olla enää olemassa. Sen tilalla tulee olla raitis minä, joka ei ole vaaraksi itselleen ja muille.
        Ei edes liköörikonvehteja. Kun kaupasta ostan suklaarasioita, niin luen aina tuoteselosteen. Jos siellä on brandya tai muuta alkoholipitoista, jää rasia kauppaan. Ei myöskään rommilla höystettyjä leivoksia enään tähän suuhun. Ei yhtään mitään. Tahdon olla lujasti sanojeni takana, joten en aio olla missään kosketuksessa siihen entiseen elämääni, alkoholiin.

        Saattaa kuulostaa jonkun mielestä hullulta, mutta niin se vain totta on mitä puhun. Jos alkoholisti haluaa pysyä erossa viinasta eli alkoholista, niin hänen tulee tehdä valinnat tarkoin. Pieninpiinkään lipsumisiin ei ole varaa, tässä näin vakavassa asiassa.
        Ne meikäläisen pullot tulivat kohtuuttoman kalliiksi. Kämpille kannettiin kaksi 0,75 litran viinapulloa, joissa oli se joku 32% alkoholipitoisuus. Maksoivat Alkossa sen reilun 20 euroa, ja sitten kun niitä alettiin tyhjentää, niin kavereista toinen lähti asunnosta jalat edellä ja toinen vuosiksi vankilaan. Pullot tulivat mittaamattoman kalliiksi. Ei voida rahassa mitata vahinkoa.
        Tuolla maailmalla joku ostaa pullon vuosikertaviiniä, mikä maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Ostaja kykenee sivistyneeseen alkoholin kohtuukäyttöön, eikä ala sekoilee kun on muutaman lasillisen ottanut. Hänen ja alkoholistin välinen ero on suurempi kuin yöllä ja päivällä, kesällä ja talvella. Se hänen 30000 euron vuosikertapullo on tuntuvasti edullisempi kuin se Sokoksen alkosta haettu kympin viinapullo.
        Alkoholismi on sairaus. Kun ihmisestä kerran tulee alkoholisti, niin sitä hän on sitten lopun ikänsä. Syövästäkin voi parantua, muttei alkoholismista. Alkoholisti voi tosin oppia elämään siten, ettei hänen tarvitse kajota siihen pulloon. Mutta jos hän siihen pulloon tarttuu, niin luoja varjelkoon.

        Kysyit, oliko hoitoon pääsy helppoa. Kun siellä linnassa olin, aloin tajuta - koska se alkoholin päätä sekoittava vaikutus loppui - sen mitä minä olen ja mistä ne kaikki vastoinkäymiset, joita siinä viiden vuoden aikana olin kohdannut, johtuivat. Sitten aloin käydä vankilan AA ryhmässä. Kun pääsin vapaaksi, jatkoin AA:ssa käymistä. Missään varsinaisessa hoidossa en ole ollut, mutta kyllä se vankeus oli sellainen shokki, mikä laittoi opettelemaan uudenlaista elämäntapaa.
        Mitään muuta tapaa ei ole selviytyä, kuin pysymällä absolutistina. Jos tässä ryhtyis testailee jotain ihan idioottimaista hommaa, kuten kohtuukäyttöä, niin se olisi tuhon tie. Ei alkoholisti voi oppia alkoholin kohtuukäyttäjäksi, koska se pää toimii niin kuin se toimii. Ei ole alkuunkaan yhteensopiva alkoholin kanssa.

        Oliko jollekin uutta tietoa, että absolutisti voi olla alkoholisti? Mä itse joskus 1990-luvullakin kuvittelin, että vain veneen alla asuva puliukko voi olla alkoholisti. Kun niin luulee, voi samalla uskoa joulupukkiinkin.
        Täytyy sanoa, että se helpotti oloa valtavasti, kun myönsi itselleen sen ettei se suhteeni alkoholiin ollut lähellekään ihan okei. Kun myönsin itselleni sen, että olen alkoholisti, niin samalla ajatukseni selkeytyivät. Eräänlainen taakka putosi harteiltani.


      • Pitkä tie
        Absolutisti kirjoitti:

        Mä onnistuin pääsemään kuiville sen vaikeimman tien kautta. Sattuipa niin että päälleni käytiin ja jouduin puolustamaan itseäni. Lopputulos oli surkea.
        Vankilassa päättelin seuraavalla tapaa: jos minun juomisen takia on ihmishenki menetetty, niin kyllä ne silloin on meikäläisen juomiset juotu.
        Vaikka tilanne oli se, että minä en ollut ketään tappamassa, niin silti. Kun se tilanne olisi pitänyt pyrkiä ratkaisemaan siten, että vakavimmalta mahdolliselta olisi vältytty. Mutta kun olin juonut itseni siihen tilaan, etten kyennyt ajattelemaan selvästi, niin sitten jälki oli sen mukaista. Ryyppykämpällähän se homma tapahtui.
        Se on sellainen homma, että menneille ei mitään voida, mutta tulevia tekoja voi aina valita. Olen alkoholisti ja tiedän, että jos minä pulloon tarttuisin, niin huonosti tulisi käymään. Siksi olen päättänyt elää loppuelämäni absolutistina.
        Olen yhteiskunnalle velkaa sen, että en kajoa enää ikinä siihen alkoholiin. Koska minun juominen vaati ihmishengen, niin siksi sitä juopottelevaa, entistä minua ei tule olla enää olemassa. Sen tilalla tulee olla raitis minä, joka ei ole vaaraksi itselleen ja muille.
        Ei edes liköörikonvehteja. Kun kaupasta ostan suklaarasioita, niin luen aina tuoteselosteen. Jos siellä on brandya tai muuta alkoholipitoista, jää rasia kauppaan. Ei myöskään rommilla höystettyjä leivoksia enään tähän suuhun. Ei yhtään mitään. Tahdon olla lujasti sanojeni takana, joten en aio olla missään kosketuksessa siihen entiseen elämääni, alkoholiin.

        Saattaa kuulostaa jonkun mielestä hullulta, mutta niin se vain totta on mitä puhun. Jos alkoholisti haluaa pysyä erossa viinasta eli alkoholista, niin hänen tulee tehdä valinnat tarkoin. Pieninpiinkään lipsumisiin ei ole varaa, tässä näin vakavassa asiassa.
        Ne meikäläisen pullot tulivat kohtuuttoman kalliiksi. Kämpille kannettiin kaksi 0,75 litran viinapulloa, joissa oli se joku 32% alkoholipitoisuus. Maksoivat Alkossa sen reilun 20 euroa, ja sitten kun niitä alettiin tyhjentää, niin kavereista toinen lähti asunnosta jalat edellä ja toinen vuosiksi vankilaan. Pullot tulivat mittaamattoman kalliiksi. Ei voida rahassa mitata vahinkoa.
        Tuolla maailmalla joku ostaa pullon vuosikertaviiniä, mikä maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Ostaja kykenee sivistyneeseen alkoholin kohtuukäyttöön, eikä ala sekoilee kun on muutaman lasillisen ottanut. Hänen ja alkoholistin välinen ero on suurempi kuin yöllä ja päivällä, kesällä ja talvella. Se hänen 30000 euron vuosikertapullo on tuntuvasti edullisempi kuin se Sokoksen alkosta haettu kympin viinapullo.
        Alkoholismi on sairaus. Kun ihmisestä kerran tulee alkoholisti, niin sitä hän on sitten lopun ikänsä. Syövästäkin voi parantua, muttei alkoholismista. Alkoholisti voi tosin oppia elämään siten, ettei hänen tarvitse kajota siihen pulloon. Mutta jos hän siihen pulloon tarttuu, niin luoja varjelkoon.

        Kysyit, oliko hoitoon pääsy helppoa. Kun siellä linnassa olin, aloin tajuta - koska se alkoholin päätä sekoittava vaikutus loppui - sen mitä minä olen ja mistä ne kaikki vastoinkäymiset, joita siinä viiden vuoden aikana olin kohdannut, johtuivat. Sitten aloin käydä vankilan AA ryhmässä. Kun pääsin vapaaksi, jatkoin AA:ssa käymistä. Missään varsinaisessa hoidossa en ole ollut, mutta kyllä se vankeus oli sellainen shokki, mikä laittoi opettelemaan uudenlaista elämäntapaa.
        Mitään muuta tapaa ei ole selviytyä, kuin pysymällä absolutistina. Jos tässä ryhtyis testailee jotain ihan idioottimaista hommaa, kuten kohtuukäyttöä, niin se olisi tuhon tie. Ei alkoholisti voi oppia alkoholin kohtuukäyttäjäksi, koska se pää toimii niin kuin se toimii. Ei ole alkuunkaan yhteensopiva alkoholin kanssa.

        Oliko jollekin uutta tietoa, että absolutisti voi olla alkoholisti? Mä itse joskus 1990-luvullakin kuvittelin, että vain veneen alla asuva puliukko voi olla alkoholisti. Kun niin luulee, voi samalla uskoa joulupukkiinkin.
        Täytyy sanoa, että se helpotti oloa valtavasti, kun myönsi itselleen sen ettei se suhteeni alkoholiin ollut lähellekään ihan okei. Kun myönsin itselleni sen, että olen alkoholisti, niin samalla ajatukseni selkeytyivät. Eräänlainen taakka putosi harteiltani.

        Pitkän tien sitten kuljit ja joku kritisoi jotain kioskin edustaa törkyneineen.Viisas ihminen sillon kun huomaa tehdä itse päätöksen alkoholin suhteen.Niin monihan alkoholisti käy töissä että saa sitä lientä.


    • ei juopot vanhukset

      Se kioskin edustan sotkuisuus johtuu pääasiassa nuorten toimesta,mäkkärin porukka heittelee paperinsa kun on evästäneet ehtoolla sitten nuoret sotkee lisää.Kotikasvatus näyttää tässä parastapuoltaan.

    • rottaLOTTA

      Kaksi saastaisinta paikkaa viikonloppuaamuina Tampereella: Hakametsän Mäkkärin parkkialue sekä Juveneksen ympäristö. Kehoitan kaikkia kulkemaan näiden kahden paikan vierestä viikonloppuaamuna.

    • Tsemppiä !

      "Alkoholismi on sairaus"

      Oikeassa olet.'
      Alkoholimista ja huumeiden käytöstä voi selivitä, mutta se vaatii todellakin omaa tahtoa ja sisua,

      Tie selviytymisen on rankka ja tuskallinen, mutta se kannattaa.

      Terveisin, narkomaani, joka selvisi normaaliin elämään takaiisin.
      Nyt on muija ja muksut sekä työpaikka ja elämä hymyilee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe