Huutoa, haukkumista jne. kotona!

peloissaan

Äidilläni on masennus. Välillä hän on kiva ja välillä taas muuttuu aivan toisenlaiseksi. Eli ei mitään muuta kuin huutoa (turhista ja vähemmän turhista asioista), lyömistä, moittimista, haukkumista ym. Pelkään kertoa ongelmastani kenellekään. Lisäksi pelkään, että minulla on masennus. Mitä teen? Kaipaan kipeästi apua...

Sisälläni on jatkuva tuska. Pelkään melkein aina jotakin pahaa tapahtuvan, vaikka koko perhe olisikin hyvällä tuulella.

ps. Useimmiten esim. riidan aloittaja on juuri äiti, en minä. Itse yritän puolustaa itseäni, mutta siitä ei tule mitään.

pps. Olen alaikäinen (en kerro tarkempaa ikääni, mutta yli 12-vuotias kuitenkin)

26

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhu

      Puhu koulussa opettajalle tai kouluterveydenhoitajalle

      • peloissaan

        Sori, en ole koulussa. Ja sanoin juuri, etten uskalla kertoa ongelmastani kenellekään. Olisiko mitään muita vaihtoehtoja?


      • joku...
        peloissaan kirjoitti:

        Sori, en ole koulussa. Ja sanoin juuri, etten uskalla kertoa ongelmastani kenellekään. Olisiko mitään muita vaihtoehtoja?

        Haluaisin auttaa - ja auttaisin jos osaisin ja voisin :( Jos kenelläkään muulla olisi vastattavaa...


    • peloissaan

      Pystyisiköhän tätä keskustelua poistamaan mitenkään?? Haluaisin poistaa tämän...

      • Jylpperi

        Jos et ole rekisteröinyt tota nimimerkkiä itelles (en huomaa sitä kännykällä, että onko rekisteröity vai ei) niin et pysty poistamaan sitä.


      • peloissaan
        Jylpperi kirjoitti:

        Jos et ole rekisteröinyt tota nimimerkkiä itelles (en huomaa sitä kännykällä, että onko rekisteröity vai ei) niin et pysty poistamaan sitä.

        Ok. harmi... Toivon vaan että joku tämän poistaisi joskus... Kun en tähän kerran vastaustakaan saa...


    • sissee

      Äidilläsi tuntuu olevan ongelmia onkohan hän ihan henkisesti terve.Lyöminen on rikos ja tuntuu pahalta toi huutaminenkin.Etsi käsiisi joku auttavan tahon puhelinnumero tuntus et tarvit nyt henkisellä puolella tukea ammattilaisilta.Tilanteesi tuntuu kestämättömältä, miten muu perhe suhtautuu.Mielestäni asioista pitäis puhua eikä vaijeta muuten tuska kasvaa vain enemmän.Voi kunpa voisin auttaa jotenkin..

      • peloissaan

        No kun ongelmana on lähinnä se, että ensinnäkin haluaisin kertoa tästä jollekin vain ns. "anonyymina" ja toiseksi menen paniikkiin jos yritän soittaa jollekin täysin tuntemattomalle... En pysty vain aloittamaan puhumista keskustellessani jonkun täysin tuntemattoman kanssa puhelimitse...


      • peloissaan
        peloissaan kirjoitti:

        No kun ongelmana on lähinnä se, että ensinnäkin haluaisin kertoa tästä jollekin vain ns. "anonyymina" ja toiseksi menen paniikkiin jos yritän soittaa jollekin täysin tuntemattomalle... En pysty vain aloittamaan puhumista keskustellessani jonkun täysin tuntemattoman kanssa puhelimitse...

        Ja lisäksi minun pitäisi soittaa tavallaan salaa muiden kuulematta puhelua, joka on kyllä lähes mahdotonta. En saa soittaa mihinkään. En saa kertoa näistä ongelmista kenellekään. Siksi myös pelkään "avata suutani" missään...


    • sissee

      Hmm..et siis ole koulussa,oletko sen ikäinen et voisit muuttaa pois kotoa?peruskoulun jälkeen kannattaa valita joku opiskelupaikka jossa on soluasuntoja saisit olla rauhassa vai mikä sun tilanne on?netistäkin löytää auttavia tahoja johon voi kirjoittaa nimettömänä jos soittaminen ei onnistu.Jos nyt pystyisitkin soittamaan johonkin kun ahistaa niin alku on aina vaikeaa aloittaa puhumista, mutta rohkeasti vaan,saisit kuuntelijan ja neuvoja.

      • peloissaan

        No muuten ihan hyvä idea, ja haluaisinkin muuttaa, mutta saan kuulemma muuttaa kotoa pois vasta monen vuoden jälkeen joten....Tätä touhua pitää vaan kestää vielä ties kuinka monta vuotta...


      • voit tul puhu jos haluut
        peloissaan kirjoitti:

        No muuten ihan hyvä idea, ja haluaisinkin muuttaa, mutta saan kuulemma muuttaa kotoa pois vasta monen vuoden jälkeen joten....Tätä touhua pitää vaan kestää vielä ties kuinka monta vuotta...

        No mene vaikka puhumaa kikis jollekki ku se on tavallaa anona puhumista


      • peloissaan
        voit tul puhu jos haluut kirjoitti:

        No mene vaikka puhumaa kikis jollekki ku se on tavallaa anona puhumista

        Taas yksi ongelma: puhelimeeni ei pysty lataamaan mitään...


      • Äiti on väsy ja sinäkin
        peloissaan kirjoitti:

        Taas yksi ongelma: puhelimeeni ei pysty lataamaan mitään...

        Onko paikkakunnallasi mitään nuorten paikkaa jonne voisit kävellä ilman mitään papereita tai lähetettä? Useilla suuremmilla paikkakunnilla ainakin on esim. Sihti Kuopiossa tms. Katso netistä. Voithan mennä kirjastoon vaikka tutkimaan mitä löytyisi. Myös paikkakunnan terveyskeskuksessa varmaan tiedetään onko paikkaa 12-18 vuotiaille. Ole rohkea!


    • olerohkea:)

      Puhu rohkeasti terveydenhoitajan tai psykologin kanssa! He auttaa sua varmasti.

      • peloissaan

        No yritetään.......


    • haeapua

      tulee mieleen että äidilläsi olisi psyyke ongelmia

    • niin12

      tarkoitan esim skitsofreniaa...ihminen on ihana hetken ja kohta täysin hullu. se ei voi sille mitään. Jos lyö soita vaikka poliisit

      • peloissaan

        No juu, en tiedä..... Tänäänkin löi, oikeasti sattui. En uskalla soittaa poliisille, koska sitten mua syytetään siitä että olen kertonut......


    • kkkke

      masentunut ihminen on apaattinen ei väkivaltainen

      • peloissaan

        No ei välttämättä! En tiedä mikä häntä sitten vaivaa, olen kuullut että masennus on, olisiko sitten jotain muutakin? Viestisi ei lohduta yhtään, kiitos vain.


    • aamm

      jos äitisi masentunut mieti MIKSI. Edesautatko sinä ja isäsi äidin masennusta.???

      • peloissaan

        KIITOS PALJON TUOSTA KOMMENTISTA!! Minä en MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole syyllinen äitini masennukseen!! Hänellä on ollut se jo kauan! Enkä minä edesauta sitä, vaan hänen käytöksensä minun!


    • jarkkop

      mulla on kans ollu isän kans samalaisia ongelmia, haukkuu ja huutaa usein

    • Helppoaseeiole

      Kaikista helpoin tapa olis vaan kertoo opelle tai vaikka terveydenhoitajalle! Vaikka oletkin peloissasi tai ujo... Tai googlaat hätäpuhelin tai jotain ja sit kerrot niille sun tilanteesta!!

    • elämäänähnyt

      En nyt oikein tiedä tilannettasi. Se kuulostaa hankalalta jos et ole koulussa. Suosittelen kuitenkin kertomaan jollekin. Itselläni oli aikoinaan sama tilanne ja minua oli kielletty puhumasta asiasta. Minulla ei siis saanut olla yhtään kavereitakaan. Koulussa sain käydä mutta, vanhempani kyselivät koulusta esim. Olenko yksin välituntisin? He halusivat, että istun yksin, vaikka muut olisivat pareittain (muka siksi että pystyisin keskittymään). Se oli todella rankkaa aikaa elämässäni. Sain kuitenkin uskotella vanhemmilleni, että käyn torstai iltapäivisin lenkillä. Se sopi heille. Muutama viikko tätä ennen olin hankkinut netistä itselleni luotettavan tuntuisen suurinpiirteen saman ikäisen tytön jonka kanssa sitten viestitellyt ja lopulta sovimme että tapaamme läheisessä kahvilassa aina torstaisin. Muutaman kuukauden ajan kävin säännöllisesti tapaamassa tyttöä. Helpotti ihan hirveästi kun sain kerrottua. Tilanne meni ajan myötä vielä huonommaksi ja sain tietenkin tukea ystävältäni. Lopulta sain koulusta tulo ajan (matka 1km) eli minulla sai kestää max 5 min kun tulin kotiin. Rangaistus oli, että jos myöhästyy ei saa ruokaa. Lopulta ystäväni ilmoitti perheestä. Olin aluksi peloissaan ja ajattelin koko ajan vanhempani. Nyt myöhemmin iso kiitos kuuluu ystävälleni. Ja sinä voisit vaikka hakea annatapio kouluun (sisäoppilaitos). Mutta tsemppiä sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe