Sinä olet minulle "kuollut" jos eroamme

ei ymmärrä

Mitä tarkoittaa jos puoliso sanoo näin? Jos keskustellaan erosta ja puoliso vertaa eroa läheisen kuolemaan. Ja sanoo minun olevan kuollut jos eroamme. Voiko puoliso rakastaa oikeasti? Vai onko kyse enemmän omistamisesta ja yksinjäämisen pelosta?

28

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13ja16

      Ehkä sitä, ettei halua olla kanssasi missään tekemisissä, jos eroatte tai jos tulette toisianne kadulla vastaan, niin ole tuntevinaan.

      • 10+9

        Minulle se on tarkoittanut juuri tuota. Entisiä ei ole minulle olemassa, kaikki niitä koskeva on hävitetty ja vastaan tullessa ne on tuntemattomia.

        Hyvin yksinkertaista, miksi naiset aina tulkitsee ja analysoi puhki hyvinkin helpon asian.
        Eron jälkeen sinua ei vaan ole. Piste.


    • roosen

      Jos kumppani sanoo, toisen olevan hänelle kuollut eron jälkeen, tarkoittaa se täydellistä entisen kumppanin poispyyhkimistä elämästä: hän ei halua nähdä eikä tavata, olla missään yhteyksissä. Et ole hänelle olemassa.

      Lause paljastaa myös suuren kaipuun. Ero on aina menetys ja aiheuttama suru on hyvin lähellä kuoleman aiheuttamaa surua. Tietääkseni kuolema ja ero ovat kaksi ihmisen suurinta tragediaa.

      • kysyvä ei eksy

        Näin ajattelisin myös.

        Miten tulkita, kun sanoo toiselle, ettei jälkeesi tule kukaan enää pääsemään iholle, jos erotaan, niin jatkan loppumatkan yksin. Vastauksena edelliseen, jos erotaan, en enää ikinä ala suhteeseen naisten kanssa, olen saanut tarpeekseni sekopäisistä huutajista.

        Tragediaa vai sittenkin jotain muuta?


    • 18 + 7

      Onhan ne hyvin samanlaiset asiat.

      Mutta jos puoliso sanoo sen ääneen, kyse voi olla vaarallisesta omistushalusta. Turvaisin selustani.

      Aito rakkaus suojelee rakasta omalta ahdistukselta sen sijaan, että ryhtyisi uhkailemaan ja maalaamaan piruja seinille.

      • MitäUutta

        Eihän tuo nyt sinänsä ole uhkaamista. Tehdään vaan selväksi se, että kun suhde on ohi se on ohi. Noin mäkin olen aina menetellyt.


      • jjfjf djddjd djdjd
        MitäUutta kirjoitti:

        Eihän tuo nyt sinänsä ole uhkaamista. Tehdään vaan selväksi se, että kun suhde on ohi se on ohi. Noin mäkin olen aina menetellyt.

        Jep. Tuska on liian suuri, jos on yhteyksissä. Ja jos lapsia ei ole, voi tehdä noin. Voisin ajatella sanovani noin, jos epäilisin toisen yrittävän tarjoata minulle "pysytään kavereina"-vaihtoehtoa. Totta hitossa ei.


    • 1+19

      Mä sanoin exälle erotessa että et oo mulle kuollut. Sinua ei oo koskaan ollutkaan. Pyyhin hänet täysin elämästäni. Hän on narsisti joten tarvitsi kovemmat keinot. Tietää myös että pääsee hengestään jos on vaivaksi.

      • ex on ex:ä

        Sehän on vain yksinkertainen sanonta siihen että toinen on pois mielestä ja ajatuksista mutta itse en enää ala leikkimään mitään ystävyyttä ja yhteydenpitoa eromme jälkeen vaan korkeintaan olen hakenut jälkeeni jättäneet tavarani pois.
        Ja näitä on lukematon määrä vaikka ex-naisytävät ovat ottaneet yhteyttä jälkeenpäin niin olen heti sanonut että menneet menneitä.
        En väitä että ei olisi aina kiinnostanut että mitähän sillekkin kuuluu mutta en ota yhteyttä.

        Lasten takia joudun ja pitääkin pakostakin pitää yhteyttä lapsiemme ex-äidin että se on poikkeus mutta kun hekin kasvavat niin tarvetta siihenkään tulevaisuudessa ole.


      • nti näpsä

        Valetta. Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan. Minusta melkoista itsepetosta väittää muuta. Se, ettei pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin, tervehdi kadulla tai ota itse yhteyttä ei tarkoita, että toinen olisi poispyyhitty.
        Tulee väistämättä mieleen, ettei tällainen henkilö pysty hyväksymään menneisyyttään ja omia valintojaan. Vaikuttaa hyvin kypsymättömän ja psyykeltä jäykän henkilön toiminnalta. Kyllä eksä voi olla eksä vaikka häntä tervehtisikin kadulla. Miksi oma menneisyys on joillekin niin pelottava tai uhkaava asia, että se pitää yrittää epätoivoisesti kieltää?

        Mua huvittaisi suunnattomasti jos kumppanini sanoisi minulle noin. Pelokkaan pikkuihmisen uhoa. Jokainen suhde jää ihollesi, muistiisi ja historiaasi. Uhota voi vaikka kuinka, mutta menneisyys on osa ihmistä.


      • y5e4yh5tr
        nti näpsä kirjoitti:

        Valetta. Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan. Minusta melkoista itsepetosta väittää muuta. Se, ettei pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin, tervehdi kadulla tai ota itse yhteyttä ei tarkoita, että toinen olisi poispyyhitty.
        Tulee väistämättä mieleen, ettei tällainen henkilö pysty hyväksymään menneisyyttään ja omia valintojaan. Vaikuttaa hyvin kypsymättömän ja psyykeltä jäykän henkilön toiminnalta. Kyllä eksä voi olla eksä vaikka häntä tervehtisikin kadulla. Miksi oma menneisyys on joillekin niin pelottava tai uhkaava asia, että se pitää yrittää epätoivoisesti kieltää?

        Mua huvittaisi suunnattomasti jos kumppanini sanoisi minulle noin. Pelokkaan pikkuihmisen uhoa. Jokainen suhde jää ihollesi, muistiisi ja historiaasi. Uhota voi vaikka kuinka, mutta menneisyys on osa ihmistä.

        Joskus joku asia voi satuttaa niin , että se on pakko yrittää "kuollettaa" mielestä pois. On tilanteita, joissa vain kylmä välien katkaiseminen on oikea ratkaisu.
        Tuolla aiemmin kirjoitta joku siitä, että naristin kanssa ei auta kuin radikaalit ratkaisut - allekirjoitan sen täysin omasta kokemuksestani. Jos sinusta on "pelokkaan pikkuihmisen uhoa" sanoa tuollaisessa tilanteessa, että tämä on nyt loppu, tästä lähtien sinua ei ole olemassa minulle, niin et todellakaan tiedä, mistä puhut. Et ilmeisestikään ole elänyt suhteessa, jossa kaikki sinuun liittyvä kyseenalaistetaan ja sinua yritetään alistaa toisen vallan alle.


      • suudio
        nti näpsä kirjoitti:

        Valetta. Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan. Minusta melkoista itsepetosta väittää muuta. Se, ettei pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin, tervehdi kadulla tai ota itse yhteyttä ei tarkoita, että toinen olisi poispyyhitty.
        Tulee väistämättä mieleen, ettei tällainen henkilö pysty hyväksymään menneisyyttään ja omia valintojaan. Vaikuttaa hyvin kypsymättömän ja psyykeltä jäykän henkilön toiminnalta. Kyllä eksä voi olla eksä vaikka häntä tervehtisikin kadulla. Miksi oma menneisyys on joillekin niin pelottava tai uhkaava asia, että se pitää yrittää epätoivoisesti kieltää?

        Mua huvittaisi suunnattomasti jos kumppanini sanoisi minulle noin. Pelokkaan pikkuihmisen uhoa. Jokainen suhde jää ihollesi, muistiisi ja historiaasi. Uhota voi vaikka kuinka, mutta menneisyys on osa ihmistä.

        Itseriittoisen, vastoinkäymisiä kokemattoman ihmisen höpinää.


      • nti näpsä
        y5e4yh5tr kirjoitti:

        Joskus joku asia voi satuttaa niin , että se on pakko yrittää "kuollettaa" mielestä pois. On tilanteita, joissa vain kylmä välien katkaiseminen on oikea ratkaisu.
        Tuolla aiemmin kirjoitta joku siitä, että naristin kanssa ei auta kuin radikaalit ratkaisut - allekirjoitan sen täysin omasta kokemuksestani. Jos sinusta on "pelokkaan pikkuihmisen uhoa" sanoa tuollaisessa tilanteessa, että tämä on nyt loppu, tästä lähtien sinua ei ole olemassa minulle, niin et todellakaan tiedä, mistä puhut. Et ilmeisestikään ole elänyt suhteessa, jossa kaikki sinuun liittyvä kyseenalaistetaan ja sinua yritetään alistaa toisen vallan alle.

        Itse asiassa, olen elänyt alisteisssa suhteessa ja kokenut väkivaltaa. Se suhde on osa minua ja muokannut minusta osaltaan tällaisen niin hyvässä kuin pahassa. Vaikka ero tapahtui lopulta nopeasti ja dramaattisestikin niin ei puolisoni minulle kuollut. Kävin läpi suhdettamme ja omaa rooliani siinä pitkään. Mikäli törmäsimme julkisella paikalla niin aina moikattiin ja pikaiset kuulumiset vaihdettiin. Kuten edelleenkin.

        Tietysti on tilanteita, joissa eroon liittyy väkivallan uhka ja vainoamista. Silloin fyysinen kontakti on lopetettava välittömästi. Mutta silloinkaan puoliso ei kuole mielestä eikä sinusta. Tämä on minun näkemykseni. Jos joku tulkitsee se itseriittoiseksi tai kokemattoman puheeksi, niin olkoon. Tulkinta kertoo tulkitsijasta.


      • niin tuttua
        ex on ex:ä kirjoitti:

        Sehän on vain yksinkertainen sanonta siihen että toinen on pois mielestä ja ajatuksista mutta itse en enää ala leikkimään mitään ystävyyttä ja yhteydenpitoa eromme jälkeen vaan korkeintaan olen hakenut jälkeeni jättäneet tavarani pois.
        Ja näitä on lukematon määrä vaikka ex-naisytävät ovat ottaneet yhteyttä jälkeenpäin niin olen heti sanonut että menneet menneitä.
        En väitä että ei olisi aina kiinnostanut että mitähän sillekkin kuuluu mutta en ota yhteyttä.

        Lasten takia joudun ja pitääkin pakostakin pitää yhteyttä lapsiemme ex-äidin että se on poikkeus mutta kun hekin kasvavat niin tarvetta siihenkään tulevaisuudessa ole.

        Olet sydämetön ja itsekäs. Käytät naisia vaan ja ainoastaan omien halujesi tyydyttämiseen ja välittömästi kun nainen ei tanssi pillisi mukaan, vaihdat naista, vittu mikä timo.


      • y5e4yh5tr
        nti näpsä kirjoitti:

        Itse asiassa, olen elänyt alisteisssa suhteessa ja kokenut väkivaltaa. Se suhde on osa minua ja muokannut minusta osaltaan tällaisen niin hyvässä kuin pahassa. Vaikka ero tapahtui lopulta nopeasti ja dramaattisestikin niin ei puolisoni minulle kuollut. Kävin läpi suhdettamme ja omaa rooliani siinä pitkään. Mikäli törmäsimme julkisella paikalla niin aina moikattiin ja pikaiset kuulumiset vaihdettiin. Kuten edelleenkin.

        Tietysti on tilanteita, joissa eroon liittyy väkivallan uhka ja vainoamista. Silloin fyysinen kontakti on lopetettava välittömästi. Mutta silloinkaan puoliso ei kuole mielestä eikä sinusta. Tämä on minun näkemykseni. Jos joku tulkitsee se itseriittoiseksi tai kokemattoman puheeksi, niin olkoon. Tulkinta kertoo tulkitsijasta.

        Miten voit käydä läpi suhdetta ja omaa roolia, jos asetelma on yksiselitteisesti se, että et ole toisen mielestä yhtään mitään? Olet pelkkä aivoton piikalikka, jolle pitää varmuuden vuoksi näyttää kaapin paikka päivittäin. Olet niin kyvytön, ettet osaa käyttäytyä ilman etukäteisohjeistusta ja ennen kuin lähdet ihmisten ilmoille, pukeutumisesi ja ehostautumisesi pitää tarkistaa. Olet surkea raakile, joka roikkuu äidissään, kun ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi. Jatkanko..?
        Ihmetteletkö, jos kaiken tuon jälkeen toisen haluaa deletoida elämästään - kun toinen vielä kaiken päälle sanoo, ettei ole koskaan rakastanut, mutta kiusaa voi tehdä vaikka maailman tappiin?


      • 11+12
        nti näpsä kirjoitti:

        Valetta. Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan. Minusta melkoista itsepetosta väittää muuta. Se, ettei pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin, tervehdi kadulla tai ota itse yhteyttä ei tarkoita, että toinen olisi poispyyhitty.
        Tulee väistämättä mieleen, ettei tällainen henkilö pysty hyväksymään menneisyyttään ja omia valintojaan. Vaikuttaa hyvin kypsymättömän ja psyykeltä jäykän henkilön toiminnalta. Kyllä eksä voi olla eksä vaikka häntä tervehtisikin kadulla. Miksi oma menneisyys on joillekin niin pelottava tai uhkaava asia, että se pitää yrittää epätoivoisesti kieltää?

        Mua huvittaisi suunnattomasti jos kumppanini sanoisi minulle noin. Pelokkaan pikkuihmisen uhoa. Jokainen suhde jää ihollesi, muistiisi ja historiaasi. Uhota voi vaikka kuinka, mutta menneisyys on osa ihmistä.

        "Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan."

        Eihän välien katkaisu tarkoita sitä, että yrittäisi poistaa menneisyyttään. Kyse on kahdesta eri asiasta. Menneisyyttä voi ja pitääkin käsitellä ja muistot rakentavat tulevaisuutta (kokemusta elämästä), mutta niihin ihmisiin, jotka ovat aiheuttaneet tuskaa ja kärsimystä, ei tarvitse olla missään yhteydessä. Oman menneisyyden hyväksyminen ei edellytä millään lailla sitä, että traumaattisia muistoja herättävää ihmistä pitäisi pitää hyvän päivän tuttuja.


      • 30 6666
        11+12 kirjoitti:

        "Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan."

        Eihän välien katkaisu tarkoita sitä, että yrittäisi poistaa menneisyyttään. Kyse on kahdesta eri asiasta. Menneisyyttä voi ja pitääkin käsitellä ja muistot rakentavat tulevaisuutta (kokemusta elämästä), mutta niihin ihmisiin, jotka ovat aiheuttaneet tuskaa ja kärsimystä, ei tarvitse olla missään yhteydessä. Oman menneisyyden hyväksyminen ei edellytä millään lailla sitä, että traumaattisia muistoja herättävää ihmistä pitäisi pitää hyvän päivän tuttuja.

        Totta turiset. Oman traumaattisen parisuhteen päätyttyä käsittelin asioita mielessäni ja hyvin ystävieni avustuksella niin kauan, ettei mitään käsiteltävää ollut. Se jakso on osa elämääni, menneisyyttäni enkä olisi tänään se, mikä olen ilman sitä hyvin ikäväksi muodostunutta kokemusta. Exän käsittelin pois mielestäni: "ctrl alt delete" - se ihminen ei ole minulle muuta kuin nimi eropaperissa. Miksi teeskentelisin, että haluaisin tietää, mitä hänelle kuuluu, koska suhteemme ensimmäistä kahta vuotta lukuunottamatta hän ei tuonut elämääni mitään hyvää? Kolme vuotta eron jälkeen löysin jopa yhden hyvän puolen: ilman häntä en tietäisi, miten hyvin asiat elämässäni ovat nyt, eron jälkeen.


      • 9+2
        nti näpsä kirjoitti:

        Valetta. Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan. Minusta melkoista itsepetosta väittää muuta. Se, ettei pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin, tervehdi kadulla tai ota itse yhteyttä ei tarkoita, että toinen olisi poispyyhitty.
        Tulee väistämättä mieleen, ettei tällainen henkilö pysty hyväksymään menneisyyttään ja omia valintojaan. Vaikuttaa hyvin kypsymättömän ja psyykeltä jäykän henkilön toiminnalta. Kyllä eksä voi olla eksä vaikka häntä tervehtisikin kadulla. Miksi oma menneisyys on joillekin niin pelottava tai uhkaava asia, että se pitää yrittää epätoivoisesti kieltää?

        Mua huvittaisi suunnattomasti jos kumppanini sanoisi minulle noin. Pelokkaan pikkuihmisen uhoa. Jokainen suhde jää ihollesi, muistiisi ja historiaasi. Uhota voi vaikka kuinka, mutta menneisyys on osa ihmistä.

        Ei välttämättä jää. Minulla on traumaperäinen stressihäiriö juurikin edellisestä parisuhteesta. Tiedän että hän on olemassa kun avioerokin on vetämässä. Minulla on välähdyksiä hänestä mutta mitään tunnemuistia ei ole. En myöskään muista enää miltä hän näyttää, mutta kadulla kyllä tunnistan. Sitten hän pyyhkiytyy välittömästi mielestä. Minulla ei ole erosta mitään tunnetta. Otin vain kamani ja lähdin. Kyyneltäkään en ole tirauttanut enkä pohtinut miksi. Miksi pohtia uppo-oudon ihmisen asioita? Asiat on vain asioita. Yhtä hyvin ne voisi olla vaikka jostain oppaasta tai puolitutun elämästä. Täysin vierasta minulle.


      • Naurettavaajuttua
        nti näpsä kirjoitti:

        Valetta. Ei ihminen voi poistaa menneisyyttään eikä muistojaan. Minusta melkoista itsepetosta väittää muuta. Se, ettei pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin, tervehdi kadulla tai ota itse yhteyttä ei tarkoita, että toinen olisi poispyyhitty.
        Tulee väistämättä mieleen, ettei tällainen henkilö pysty hyväksymään menneisyyttään ja omia valintojaan. Vaikuttaa hyvin kypsymättömän ja psyykeltä jäykän henkilön toiminnalta. Kyllä eksä voi olla eksä vaikka häntä tervehtisikin kadulla. Miksi oma menneisyys on joillekin niin pelottava tai uhkaava asia, että se pitää yrittää epätoivoisesti kieltää?

        Mua huvittaisi suunnattomasti jos kumppanini sanoisi minulle noin. Pelokkaan pikkuihmisen uhoa. Jokainen suhde jää ihollesi, muistiisi ja historiaasi. Uhota voi vaikka kuinka, mutta menneisyys on osa ihmistä.

        Minkä ihmeen takia sun kanssa pitäisi yrittää olla väleissä jos sun kanssa ei ole enää väleissä??? Pidätkö itse yhteyksiä kavereihisi, joiden kanssa on mennyt välit poikki?

        Voithan sä lohdutella itteäs ajatuksella, että toi muistaa mut loppuelämänsä tai saada siitä jotain narsistisia kiksejä, mutta muutaman vuoden päästä se ei ajattele sua kuin korkeintaan kerran vuoteen. Ellei sitten ole pakko moikkailla ja leikkiä hyvän päivän tuttua. Koita kestää.


    • tuskan purkamista

      Minusta tuon sanominen kertoo tuskasta, surusta ja kaipauksesta sekä siitä, että eron jälkeen ei halua jatkaa ystävänä (niin kuin monet ajattelevat eroavansa, ystävinä). Itse ajattelen, että ystävänä ei kannata jatkaa, ettei jäisi riippumaan menneeseen. Lasten asiat on aina hoidettava, mutta ystävä ei kannata olla. Ei ainakaan aluksi.

      Eroa verrataan usein läheisen kuolemaan. Se on ainakin jätetylle yhtä kova paikka. Hylätyksi tullut voi sanoa jyrkkiä ja kovia asioita, koska hänellä on niin hirveä olo.

    • Äitini on demonisoinut niin isäni kuin toisenkin entisen aviomiehensä. Minusta se tuntui ensin oudolta, koska minä olen kaikkien exieni kanssa ihan hyvissä väleissä. Sitten tajusin, että äitini ei muuten olisi päässyt niistä henkisesti yli. Tunteet eivät olisi kuolleet ja elämä jatkunut eteen päin ilman vihaa ja inhoa.

      • niin....

        Niin.Viha on ennenkaikkea agression tunne ja sen voimalla moni vääryyttä kokenut menee eteenpäin ainakin ensimäiset kriittiset vuodet.Vituttaa ihmiset jotka sanoo ei saa tunte vihaa.On tietenkin viisasta olla tietentahtoen kasvattamatta vihaansa mielinmäärin ja elää sen sijaan omaa elämäänsä.


    • HTTR

      No se voi eri ihmisille tarkoittaa eri asioita... Mutta itsekin tavallaan ajattelisin noin, jos mieheni haluaisi erota. En haluaisi olla hänen ystävänsä. En pystyisi, koska rakastan häntä niin kovasti. En voisi esittää vaikkapa iloista kun kohtaamme, koska todellisuudessa minua riipaisisi joka kerta, koska toivoin että suhteemme kestäsi hautaan saakka.

      Tällaiseen ajatukseen vaikuttaa sekin, että jos ero tulee vain toisen toiveesta, niin toisen voi olla hyvin vaikea olla kaveri toisen kanssa. Jos ero johtuu yhteisestä päätöksestä, tai jos molemmilla on loppujen lopuksi kuitenkin ollut paha olla yhdessä, niin ainakin kohtalainen kaveruus voi onnistua.

      Asioihin ja suhtautumiseen vaikuttaa myös se, kuinka vahvasti on suhteen varaan ns. laskenut. Itse esimerkiksi olen ennen eronnut, ja takana on hyvin ikäviä kokemuksia joskus aiemmin. Harkitsin pitkään ja tarkasti, että alanko enää mihinkään varsinaiseen parisuhteeseen ja yhteistä kotia perustamaan. Mutta mies osoitti olevansa yhtä rauhassa miettivä, luotettava ja myöskin sitoutunut, niin päätin uskaltaa. Vaikutamme erittäin yhteen sopivalta parilta yhä ja edelleen, ja yhteistä taivalta on takana jo tovi. Lapsia kasvatamme yhdesssä, normi elämää. Olen jo suhteen alussa sanonut miehelle, että tämä on minun "viimeinen yritys", eli jos tämä loppuu, niin en halua enää elämääni ja unelmiani miehen kanssa jakaa.

      Pärjäsin yksin ennen tätä miestäni, ja tiedän että pärjäisin hänen jälkeenkin. Mutta se sattuisi kovasti, todella kovasti. Enkä enää ottaisi sitä riskiä, että sattuisi vielä jonkun muunkin kanssa. Ei kiitos.

      Minä oikeasti rakastan puolisoani, kovasti. Mutta kyllä myös kovasti pelkäisin yksin jäämistä, lähinnä lasten takia. En haluaisi heille mitään mullistuksia elämään. Ja pelkäisin yksinjäämistä itsenikin takia, koska tiedän etten enää olisi koskaan valmis uuteen suhteeseen. Omistamisesta ei missään nimessä kuitenkaan ole kyse. Haluan että mieheni on kanssani, koska hänkin on onnellinen ja omasta halustaan sitoutunut. Onneksi niin onkin, ja toivottavasti on aina.:)

      • en sanoisi ikinä noin

        Elämä on jokaiselle erilaista toinen haavoittuu enemmän toinen vähemmän.Muuykin elämänkokemukset voivat viedä epäuskoon ja oikea kumppani löytyä esim pinnallisten sekavien vuosien jälkeen vasta 50-vuotiaana.On silti terveempää ajatella että tämä voi loppua vaikka huomenna ja keskittyä vain hyvään oloon.


    • ennakkohyvästejä

      Sitä että hän tietää ettet enää halua häntä eräänlainen loppukaneetti.Teidän tarina on lopussa rehellisesti voit myöntää älä takerru lillukanvarsiin!

    • helppo ymmärtää

      Rakkaus muuttuu kuolleeksi, sitä ei enää surun jälkeen ole, eikä sinua miehen elämässä. Joten sinä olet kuollut hänen sydämmessään. Olet muisto ja vielä sellainen muisto jota ei halua muistella.
      Kuolleita rakkaita muistellaan, mutta sydämen särkijää ei halua edes muistella.

      Kyse ei ole omistamisesta tai yksinjäämisestä. Haluatko sinä hänelle olla kuollut muisto, jota hän ei halua muistella?

      Ero särkee ja rikkoo yleensä jompaa kumpaa osapuolta ja joskus molempia.

      Vieläkö eron jälkeen hänen pitäisi sinua rakastaa? Oletko itsekeskeinen, omahyväinen?

    • naisen logiikka

      Naisen logiikka on taas hyvin monimutkainen.

      tuo lausahdus tarkoittaa juuri sitä, että jos lusikat jaetaan niin ne jaetaan ja koskaan ei palata enää yhteen.

      Kyllä miehellä tunteet ja ei se varmasti epäonnistunutta parisuhdetta unohda, mutta ainakin osa miehistä on järkeviä sen suhteen, että tällaiseen huopaamiseen ei todellakaan lähdetä. Jos homma ei toimi niin se ei toimi!!!!

    • Absoluuttinen Arto

      Ittellä mennyt juurkin näin aikanaan. Jos laitan suhteeseen 100% ja se menee karille niin se on sitten totaalisesti siinä. Ei mitään yhteyksiä enää ikinä. Tahdon jatkaa elämässäni eteenpäin. En käsitä ihmisiä, jotka vatovovat exiensä kanssa vuosi tolkulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe